Απάντηση σε ερώτηση που μου τέθηκε από την εφημερίδα Καθημερινή και δημοσιεύθηκε με τίτλο "Να σταματήσει ο στρουθοκαμηλισμός".
Φοβάμαι ότι το όλο ζήτημα της βάσης του 10 είναι ένας στρουθοκαμηλισμός. Αποτελεί την επιφανειακή αντιμετώπιση του βαθύτερου ζητήματος του ποιά θέλουμε να είναι η φυσιογνωμία του πανεπιστημίου: μαζική και ανοιχτή, ή επιλεκτική και περιορισμένη;
Επί 30 χρόνια, η σταθερή επιλογή είναι η πρώτη, και βάσει αυτής ιδρύονταν τμήματα, προσλαμβάνονταν καθηγητές και εδημιουργούντο θέσεις για φοιτητές. Είναι λοιπόν φυσικό ότι, από ένα σημείο και μετά, οι διαρκώς αυξανόμενες θέσεις δεν θα μπορούσαν να γεμίζουν με “αριστούχους”.
Δεδομένης αυτής της σταθερής επιδίωξης, είναι παραλογισμός να ξοδεύουμε τα χρήματα του φορολογούμενου για να δημιουργούμε και να συντηρούμε τις θέσεις και μετά να τις κρατάμε κενές με τεχνητές ρυθμίσεις ώστε να εμφανιζόμαστε “αυστηροί” με οφθαλμαπάτες αξιοκρατίας.
Μάλιστα, με την απουσία αξιόπιστης ενδιάμεσης μεταλυκειακής βαθμίδας δεν προσφέρουμε καμμία εναλλακτική στους νέους που κρατάμε εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σπρώχνoντάς τους στα φροντιστήρια, στο εξωτερικό ή στα ιδιωτικά κολλέγια. Μιλάμε για 20.000 νέους που πέρυσι είχαν μόνο αυτές τις επιλογές. Η ειρωνεία είναι ότι όταν τους στέλνουμε στα κολλέγια τους κρίνουμε στην συνέχεια άξιους για να τους απονέμονται επαγγελματικά δικαιώματα.
Ένα σοβαρό κράτος δεν μπορεί να κοροϊδεύει τους πολίτες του, και να τους στέλνει και τον λογαριασμό. ΚΑΙ μαζική ΚΑΙ επιλεκτική ανώτατη εκπαίδευση δεν γίνεται. Αν θέλουμε να υπάρχει σαφής ποιοτικός πήχυς, αυτό απαιτεί συνθήκες ανταγωνισμού μέσω μίας μείωσης της "έκτασης" της ανώτατης εκπαίδευσης. Και αν θέλουμε μία τέτοια μείωση να μην πλήξει την κοινωνική κινητικότητα και όσους προέρχονται από μη προνομιούχο υπόβαθρο, χρειάζεται μία αξιόπιστη ενδιάμεση βαθμίδα μεταλυκειακής εκπαίδευσης χωρίς στεγανά.
Καλό είναι όσοι με απλουστευτικά επιχειρήματα συντάσσουν πολεμικές ενάντια στην κατάργηση της βάσης του 10 να πάρουν θέση αν είναι κατά της μαζικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αν είναι, ας το προτείνουν. Αν δεν είναι, ή δεν έχουν το πολιτικό θάρρος να το πούν ανοιχτά, ας πάψουν τουλάχιστον να στρουθοκαμηλίζουν.
Wednesday, August 25, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Έλεος πιά στο Υπουργείο με την υπεράσπιση μιάς λαθεμένης πολιτικής.
ReplyDeleteΤο γεγονός πως τα προηγούμενα χρόνια έγιναν τελείως λαθεμένες επιλογές (κυρίως για μικροκομματικούς λόγους) στην ίδρυση τμημάτων και Σχολών δεν σημαίνει πως το Ελληνικό Κράτος πρέπει εφ όρου ζωής να υπερασπίζεται τις λαθεμένες επιλογές.
Τον καιρό της Τρόικας ηχεί τελείως παράταιρο να επαίρεστε επειδή υπάρχουν θέσεις (πληρωμένες από τον κρατικό προϋπολογισμό) για το 90% των 18άρηδων. Με ποιά λογική; Με τι κριτήρια ποιότητας;
Με ποιά λογική είναι σε θέση να γίνουν επιστήμονες χημικοί άνθρωποι με μέσο όρο 5 στις Πανελλήνιες; Και ποιό είναι το παράδειγμα που καλλιεργείτε στους νέους; Δώσε λευκή κόλλα και θα μπεις κι εσύ;
Δεν θέλατε τη βάση του 10; Έστω. Αλλά τότε μειώστε τις θέσεις των εισακτέων στο 50% άμεσα. Και ξέρετε πολύ καλά από ποιά τμήματα και Ιδρύματα πρέπει να αρχίσει άμεσα η μείωση.
Αλλά μην μας εμπαίζετε προσπαθώντας να δικαιολογήσετε τα αδικαιολόγητα.
Δείτε το επόμενο.
ReplyDeleteΜαζική τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν σημαίνει θέσεις για το 90% των 18άρηδων.
Θέσεις για το 50% των 18άρηδων πάλι μαζική τριτοβάθμια εκπαίδευση οριοθετούν (50% ήταν και ο στόχος της προηγούμενης κυβέρνησης των Εργατικών στη Βρετανία που ήδη αντιμετωπίζεται ως προβληματικός)
http://www.guardian.co.uk/education/2010/aug/10/a-level-grade-state-students-excluded
ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ, ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΑΞΙΩΣΗ ΠΟΥ ΔΕΧΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ, ΛΟΓΩ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΗΣ ΤΟΥ 10.
ReplyDeleteΑΠΑΞΙΩΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ. ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ. ΗΘΕΛΑ ΕΝΑ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΛΕΨΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ.ΕΚΑΝΑ ΜΙΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ ...ΕΤΣΙ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΑΝΕ ΟΛΟΙ, ΕΧΩ ΒΑΘΜΟ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ 2,7. ΒΡΕΘΗΚΑ ΣΕ ΕΝΑ ΤΕΙ. ΚΑΙ ΤΩΡΑ; ΤΙ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΩ; ΝΑ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΟΠΩΣ ΛΕΙ Ο ΠΑΤΕΡΑΣ; ΕΞΟΔΑ ΜΕΤΑΚΟΜΙΣΗ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΠΟΧΕΣ.ΒΟΗΘΕΙΑ...........
ReplyDeleteΗ λύση είναι πλέον αυτό που γίνεται σε όλες τι χώρες του κόσμου που λέμε ανεπτυγμένες και που προστρέχει ένα μεγάλο μέρος φοιτητικού δυναμικού της Ελλάδος που το άθλιο σύστημα των πανελλαδικών δεν τους επέτρεψε να σπουδάσουν και να προσφέρουν στην χώρα μας αυτό που πραγματικά θέλουν και μπορούν. Και αυτό είναι η είσοδος με το απολυτήριο Λυκείου στης σχολές όπου θα γίνεται η τελική κρίση για την συνέχεια η μη στο δεύτερο έτος και στο τμήμα που μπορεί να αποδώσει κανείς.
ReplyDeleteΕυχαριστώ και εύχομαι αυτό μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια να πραγματοποιηθεί.
Είναι εύκολο Ευθαλία να δίνει κάποιος συμβουλές. Είναι δύσκολο όμως να έλθει στην θέση κάποιου άλλου. Αναγνωρίζω την δυσκολία της απόφασης. Ως καθηγητής και ως γονιός θα σου έλεγα το εξής: Σκέψου καλά αν σε ενδιαφέρει το συγκεκριμένο τμήμα. Πάρε πληροφορίες γι' αυτό. Διερεύνησε το τί θα σου προσφέρει σαν εφόδια για την μετέπειτα ζωή σου. Σκέψου καλά αν είσαι αποφασισμένη να παλέψεις, να διαβάσεις και να προσπαθήσεις να το τελειώσεις σε 4 χρόνια. Αν η απάντηση είναι όχι, εγώ θα επέλεγα να δουλέψω με τον πατέρα μου. Αν η απάντηση είναι ναι, δεν υπάρχουν εγγυήσεις επιτυχίας, υπάρχει όμως σκληρή δουλειά και προσπάθεια. Και η εμπειρία έχει δείξει ότι αυτά μόνο να ωφελήσουν μπορούν.
ReplyDeleteΦοιτητής με 0,9!!!!!!! ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ 2010!!!!
ReplyDeleteΑγαπητή Ευθαλία, ως ένας Πτυχιούχος ΤΕΙ θα σε συμβούλευα να προχωρήσεις στις σπουδές σου, γιατί στην πορεία θα δεις να ανοίγονται νέοι ορίζοντες που δεν είχες ιδέα για αυτούς.
ReplyDeleteΆλλος ένας λόγος είναι ότι έχεις την υποστήριξη της οικογένειας σου, για αυτή την πρόσπάθεια.
Ξέρω από εμένα, ότι στην ηλικία των 18 πολλοί έφηβοι δεν έχουν την δυνατότητα και την ικανότητα να επιλέξουν την κατάλληλη σχολή για το μέλλον τους, και ορισμένες φορές να συμπληρώνουμε το μηχανογραφικό "στα τυφλά".
Πολύ καλή παρατήρηση από τον κ. Πανάρετο είναι να πληροφορηθείς για την ειδικότητα που πέρασες και μάλιστα να ρωτήσεις και ανθρώπους του σχετικού κλάδου να σου πουν τις εμπειρίες τους. Εάν δεν σε ικανοποιεί, κοίταξε για κάποια άλλη ειδικότητα που θα σε ενδιαφέρει "πραγματικά" και δήλωσε την για το επόμενο έτος.
Οι ευκαιρίες που μας δίνονται δεν είναι πολλές, πρέπει να τις ανακαλύψεις και να αγωνιστείς σκληρά (μελέτη, υπομονή και πρακτική).
Υ.Γ. προς τον κο Πανάρετο, ας ελπίσω ότι αυτός ο Αύγουστος του 2010 θα είναι και ο τελευταίος για την αδικεία στα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ.
“Μάλιστα, με την απουσία αξιόπιστης ενδιάμεσης μεταλυκειακής βαθμίδας δεν προσφέρουμε καμμία εναλλακτική στους νέους που κρατάμε εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σπρώχνoντάς τους στα φροντιστήρια, στο εξωτερικό ή στα ιδιωτικά κολλέγια. Μιλάμε για 20.000 νέους που πέρυσι είχαν μόνο αυτές τις επιλογές.”
ReplyDeleteΕεεε η επιλογή εργασία που είναι;;
“Αν θέλουμε να υπάρχει σαφής ποιοτικός πήχυς, αυτό απαιτεί συνθήκες ανταγωνισμού μέσω μίας μείωσης της “έκτασης” της ανώτατης εκπαίδευσης. Και αν θέλουμε μία τέτοια μείωση να μην πλήξει την κοινωνική κινητικότητα και όσους προέρχονται από μη προνομιούχο υπόβαθρο, χρειάζεται μία αξιόπιστη ενδιάμεση βαθμίδα μεταλυκειακής εκπαίδευσης χωρίς στεγανά.”
Διαφωνώ κάθετα. Ο μόνος τρόπος να περιοστεί η έκταση της ανώτατης εκπαίδευσης είναι ο φυσικός θάνατος (βλέπε σχολές χωρίς φοιτητές). Η κοινωνική κοινητικότητα δεν πετυχαίνεται εξισώνοντας τους πάντες προς τα κάτω!!! Πετυχαίνεται δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες για επιτυχία στους λιγότερο ευνοημένους
Jacques - Cambridge
Αγαπητή Ευθαλία
ReplyDeleteΕνδεχόμενα να ειμαι ενας Καθηγητής σου σε....ενα περιφερειακο ΤΕΙ.
Ειναι δυσκολή αποφαση. Ομως σταθμισε μεσα σου...αν θα μπορεσεις να κανεις οσα ΔΕΝ εκανες μεχρι τωρα. Δηλαδή 10-πλασιο διαβασμα.....γιατι θα πρεπει να καλύψεις τα ΜΕΓΑΛΑ γνωστικα κενα που οι προγενέστερες επιλογές σου δημιούργησαν.
Η εμπειρία μου εχει δειξει οτ ειναι ΑΔΥΝΑΤΟ να ανταποκριθείς στη νέα γνωση....καλύπτοντας ολα τα κενα του [διαλυμένου] Λυκείου. Ετσι τα 4 χρονια θα γινουν 6...τουλάχιστον. Κόστος 6χ12χ700= 50.000Ευρώ.....ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ !!! Μιλά και με τους γονείς σου....
Φοβάμαι οτι δύσκολά....θα ανταποκριθείς στις ανάγκες των σπουδών σου.
Ενημερωτικά..στο ΤΕΙ που βρίσκομαι...δεν εχουμαι καμμία διαθεση να κατεβασουμαι το επιπεδο [ και αλλο]....γιατι τοτε αυτοκαταργουμαστε.
καλή τυχη
Κύριε καθηγητά είστε με τα καλά σας; Σας πληρώνουμε όλοι εμείς οι φορολογούμενοι για να κλείνετε το δρόμο των παιδιών μας; Αστο παιδί να ρθει στο ΤΕΙ, να δει, να γευτεί, να αφουγκραστεί, να διαβάσει, να το ζήσει, να αποφασίσει για το μέλλον του και όχι η ψυχρή λογιστική σας "τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι...".
ReplyDeleteΌποια απόφαση και να πάρει θα είναι η σωστή!
Αν, λέω αν, είναι ένα παιδί που θα διαψεύσει την εμπειρία σας, θα του έχετε στερήσει την επιστημονική του κατάρτηση ή όχι; Δεν είναι κρίμα;
και πες ότι το παιδί αποφασίσει να σπουδάσει.....δεν θα μπορέσει ποτέ να αποφοιτήσει σε 4 έτη....όπως έγραψε πολύ σωστά και ο Καθηγητής ΤΕΙ,υπάρχειη έλλειψη βασικών Γνώσεων.Αντε και τελειώνειτο ΤΕΙ στα 6 έτη (που πολύ αμφιβάλω...!)το οικονομικό κόστος είναι μεγάλο.Εαν κάνει το παιδί και λάθος επιλογή ειδικότητας χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα, ο πόνος θα είναι δυσβάσταχτος γαιτί πολύ απλά αυτό το παιδί δεν θα έχει επαγγελματική αποκατάσταση.Στα απλά ελληνικά "θα έχει κάνει μία τρύπα στο νερό.."
ReplyDeleteΕπιφυλάσσωμαι να ρωτήσω Κύριε Υφηπουργέ πότε σκοπεύετε να τελειώσει η "διαδούλευση σας" έχει γίνει πλέον χρόνια πάθηση το Π.Δ. των επαγγελματικών Δικαιωμάτων Ελεως
Απόφοιτος Hochschule fuer angewandte wissenschaft
Kleiste ta misa TEI twra.Kai arketa Panepisthmia me antikeimena ths plakas
ReplyDeleteH mikroskopikh Ellada den mporei na exei 80 kai 100.000 neoeisaxthentes foithtes!!
Ta lefta na pane allou. Makari oi goneis na MHN grapsoun ta paidia toys se TEI pou einai xasimo pollwn xiliadwn euros...
@Ευθαλία
ReplyDeleteΤο καλύτερο που έχεις να κάνεις τώρα που είσαι μικρή ή να φύγεις με όποιον τρόπο μπορείς από την Ελλάδα.
Θα μου την πέσουν βέβαια και θα πουν πως η φυγή δεν είναι λύση ή πως σου τα λέω όλα αυτά εξαιτίας προσωπικών προβλημάτων. Σου προτείνω όμως να αγνοήσεις τα παραπάνω και αν σου το επιτρέπουν τα οικονομικά σου να ξαναπροσπαθήσεις.
Σε 10 χρόνια θα ακούς και πάλι για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ, για το πως οι έλληνες επιστήμονες του εξωτερικού θα σώσουν τα ελληνικά πανεπιστήμια και για ένα νέο σύστημα εισαγωγής που θα περιλαμβάνει γραπτές εξετάσεις, προφορικές εξετάσεις. Σε δέκα χρόνια θα δοκιμάζουμε και έναν νέο αλγόριθμο στον οποίο θα εισάγεται μια σειρά παραμέτρων όπως η ημερομηνία γέννησης, τα αρχικά του ονόματός σου, το ύψος σου ο αριθμό κατοικίας σου κ.α. Ο αλγόριθμος αυτός θα σταθμίζει την κατανομή των υποψηφίων σε σχολές.
Βεβαίως, οι σχολές αυτές που δέχονται εισακτέους με 1, 2 ,3 και 4 θα ανταγωνίζονται άλλες σχολές του εξωτερικού καθώς οι καθηγητές του θα είναι σε dual appointments με μεγάλα ιδρύματα και σε καμία περίπτωση δε θα αντιμετωπίζονται ως δεύτερης κατηγορίας από ελληνική αγορά εργασίας η οποία όπως ξέρουμε θα στηρίζεται στην καινοτομία και τις ψηφιακές τεχνολογίες με νέες εφαρμογές όπως το e-nvelope (ηλεκτρονικό φακελάκι).
Ευθαλία ζήσε το μύθο σου και αν μπορείς μακριά από την Ελλάδα
Κ. υφυπουργέ
ReplyDeleteΔυστυχώς με βάση τα αποτελέσματα και όχι τις θεωρίες η απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου παιδείας για κατάργηση της βάσης του δέκα απέτυχε παταγωδώς. Είναι κρίμα για ένα νέο άνθρωπο να τον στέλνεις σε μια σχολή με 900 ή 1000 ή 2000 μόρια σε ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης χωρίς πρώτα να του έχεις προσφέρει τα στοιχειώδη εφόδια ή τη στοιχειώδη μόρφωση στη περίπτωσή μας. Όλοι όσοι έχουμε περάσει από πανελλήνιες εξετάσεις καταλαβαίνουμε τη θα πει να έχεις βγάλει 1000 η και 5000 μόρια! Δυστυχώς προσθέσατε άλλη μια μαύρη σελίδα στην ανώτατη εκπαίδευση τις χώρας μας. θλίβομαι ειλικρινά για αυτά τα παιδιά που για χρόνια θα παρακαλάνε τους καθηγητές τους στα ιδρύματα να τους περάσουν στα μαθήματα τους αδυνατώντας να κάνουν οτιδήποτε άλλο.
Πραγματικά κρίμα!
χρειάζεται μία αξιόπιστη ενδιάμεση βαθμίδα μεταλυκειακής εκπαίδευσης χωρίς στεγανά.
ReplyDeleteΤα ΙΕΚ δεν υποτίθεται ότι παίζουν αυτό το ρόλο; Ας κοιτάξουμε να λύσουμε τα προβλήματα τους και να αναβαθμίσουμε την ποιότητα των σπουδών σε αυτά. Να εισάγονται οι σπουδαστές με εξετάσεις δεξιοτήτων τύπου SAT-I. Και να παίρνουν δίπλωμα 5ης βαθμίδας (με τα αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα) αφού περάσουν αυστηρές πανελλαδικές εξετάσεις πιστοποίησης. Οι δε αριστούχοι αυτών των εξετάσεων να έχουν διέξοδο στα πανεπιστήμια (αν υπάρχει πανεπιστημιακό τμήμα σχετικό με το αντικείμενο τους).
Το κορίτσι που εμφανίσθηκε χθες το πρωί σε τηλεοπτική εκπομπή να μιλήσει για την επιτυχία της στις πανελλήνιες ήταν από τους πρώτους σε κάποια από τις πανεπιστημιακές σχολές υψηλής ζήτησης. Αφού πρώτα ευχαρίστησε το φροντιστήριό της και τους καθηγητές που της έκαναν ιδιαίτερα μαθήματα, είπε ότι τώρα πια το όνειρό της ήταν να βρει μια θέση εργασίας από την οποία «να μη με κουνήσει ποτέ κανείς». Με άλλα λόγια, το κίνητρο για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλε επί τουλάχιστον ένα χρόνο αυτό το παιδί δεν ήταν τίποτε περισσότερο παρά το όραμα μιας ζωής σε απόλυτη ακινησία. Αυτές είναι οι συνέπειες από «το βάθεμα και το πλάτεμα» της δημοκρατίας μας: οι καλύτεροι να αγωνίζονται για το δικαίωμα να ζήσουν τη ζωή των χειρότερων...
ReplyDeleteΔΥΣΤΥΧΟΣ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ....
ΝΑ ΤΗ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ
Ως φορολογούμενος δεν αντιλαμβάνομαι το λόγο για τον οποίο πρέπει να πληρώνω για την δημιουργική απασχόληση τούβλων υπό το πρόσχημα της "μαζικής παιδείας" και με απώτερο στόχο την μικροπολιτική στήριξη των τοπικών οικονομιών. Η ανώτατη παιδεία απευθύνεται de facto στους καλύτερους, άσχετα από το εάν "προέρχονται από μη προνομιούχο υπόβαθρο" (sic) ή όχι. Η είσοδος αγράμματων στην ανώτατη παιδεία δεν αποτελεί λύση αλλά δημοσιονομική αιμοραγία. Με τα χρήματα που στοιχίζουν τα δεκάδες περιττά ΤΕΙ και άχρηστα ΑΕΙ το κράτος θα μπορούσε να στείλει στο Harvard το σύνολο των ικανών μαθητών που δεν έχουν (και όχι "προέρχονται από") "μη προνομιούχο υπόβαθρο". Γράφει ο κος Πανάρετος ότι "Ένα σοβαρό κράτος δεν μπορεί να κοροϊδεύει τους πολίτες του". Φοβάμαι ότι δεν αντιλαμβάνεται ότι με το άρθρο του στην "Κ" κάνει ακριβώς αυτό
ReplyDeleteΜεγάλε Βασίλη μου φαίνεται πως εσύ κοροϊδεύεις εμας - πού είπαμε πήγες σχολείο; Στον Ζηρίδη ε; 'Εχεις κατέβει ποτέ καμιά βολτούλα από τη Γκράβα, ξέρεις τι θα πεί μη προνομιούχος ή έτσι με την υπεροψία της μπουρζουαζίας αποκαλείς παιδιά τούβλα; Όταν από 25 άτομα σε μία τάξη μόνο το ένα περνά στο πανεπιστήμιο θες να μας πείς ότι όλα τα άλλα ήταν τούβλα και γι'αυτό δεν πέρασαν; Προσοχή όμως, ε, γιατί πού ξέρεις ρε μεγάλε, μπορεί και ο δικός σου κανακάρης να αποδειχθεί τούβλο. Αλλά σόρρυ ξέχασα, εσύ θα έχεις τα λεφτά να τον στείλεις έξω. Άσε λοιπόν τις «αιμοραγίες» (sic), και τις κλάψες για τους φόρους (που δεν παίζει και να τους πληρώνεις σαν καλός ελεύθερος επαγελματίας που είσαι) και για πες μας ρε μάγκα πώς θα τους εντοπίσουμε τους έξυπνους αλλά φτωχούς μαθητές που θέλεις να τους στείλουμε στο Χάρβαρντ; Γιατί απ'ότι θυμάμαι η ικανότητα που λες δεν είναι γραμμένη στην αστυνομική ταυτότητα, αλλά στον βαθμό των εξετάσεων. Τον βαθμό που έχει να κάνει με το αν πήγες στο καλό φροντιστήριο και στο καλό ιδιωτικό σχολείο. Στο σχολείο που θα στείλεις και το δικό σου τούβλο. Στον Ζηρίδη.
ReplyDeleteΑνεξάρτητα από το αν συμφωνώ ή διαφωνώ μαζί σας, πρέπει να σας αναγνωρίσω ότι όποτε σας έχω ακούσει/διαβάσει τοποθετείστε επί της ουσίας και με επιχειρήματα. Διάβασα και το άρθρο στην "Κ" του κύριου εκφραστή της άποψης υπέρ της ύπαρξης της βάσης του 10, της κας Γιαννάκου-Κουτσίκου
ReplyDeletehttp://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_26/08/2010_412666
Τι να πώ; Απόλυτη μετριότητα. Ξεκινά με μία απίθανη και άσχετη αναδρομή στο πρώτο πανεπιστήμιο της Ευρώπης τον 11ο αιώνα (!!!), συνεχίζει με τις γνωστές κενολογίες περί παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας της γνώσης, και το μόνο που λέει και έχει κάποια ουσία είναι ότι η κατάργηση του 10 εξυπηρετεί τις τοπικές κοινωνίες (το οποίο όμως δεν αποτελεί και επιχείρημα, είναι απλώς επακόλουθο). Κανένα γνήσιο επιχείρημα. Μόνο μία γενική επίθεση κατά των πολιτκών - των οποίων παραδόξως αποτελεί εξαιρετικό εκπρόσωπο ώς απόλυτο δημιούργημα του κομματικού σωλήνα. Καταλήγει δε με την πλέον κοινή των κοινοτοπιών "ask not what your country can do for you but what you can do for your country". Σαν μία έκθεση-κονσέρβα βγαλμένη από σχολικό βοήθημα του Σαββάλα. Στήν έκθεση ιδεών, δηλαδή, κάτω από 10.
Δεν ξέρω αν με πείσατε, αλλά τουλάχιστον με προβληματίσατε. Πάντως η κα Γιαννάκου-Κουτσίκου δεν ξέρω αν έχει καν πείσει τον εαυτό της!
Ωραία τα καταφέρατε με την κατάργηση της βάσης του 10.
ReplyDeleteΜήπως να κάνατε και μια έρευνα ως προς το γιατί μένουν άδεια κάποια τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ?
Η μια έρευνα για το πού και αν απορροφούνται στην αγορά εργασίας οι κάθε είδους απόφοιτοι των "καλών σχολών" και πόσο γρήγορα, για να ενημερωθεί και ο κοσμάκης που πληρώνει φροντιστήρια?
Η βάση εισαγωγής για την ειδίκευση Ισπανικής γλώσσας και πολιτισμού στο Ιόνιο πανεπιστήμιο φέτος καταβαραθρώθηκε,αλλά αυτό το γεγονός οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην πολιτική του Υπουργείου σας που αδικαιολόγητα απέκλεισε τους αποφοίτους του τμήματος αυτού από την πρόσβαση στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ μέσω της κατηγορίας ΠΕ 40.Επειδή έτσι σας αρέσει?
Αναρωτιεμαι αν το θεμα και οι συζητησεις για τη βαση του 10 επιτελους τελειωσουν οταν τα ιδια τα ΑΕΙ / ΤΕΙ θα οριζουν τις βαθμολογιες εισαγωγης των φοιτητων τους.
ReplyDeleteΚάντε κάτι! Είμαι εκπαιδευτικός και βλέπω να έρχονται συνάδελφοι στα σχολεία αμόρφωτοι. Προχθές, ο της πληροφορικής με ρώτησε αν το 0,7 είναι το 1/7. Άλλη με ρώτησε πότε βάζουμε "αι" και πότε "ε" ως κατάληξη στο τρίτο πρόσωπο. Άλλη με ρώτησε που είναι η διώρυγα του Σουέζ. Κάντε κάτι!
ReplyDelete@12:39 μμ ΑΣΕ ΡΕ ΦΙΛΕ ΠΟΥ ΣΕ ΡΩΤΗΣΕ Ο ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΝ ΤΟ 0,7 ΕΊΝΑΙ 1/7, όαο για το αι και το ε ίσως έχεις δίκιο αφού το σχετικό προγραμμα του Η/Υ δεν το κοκκινίζει μιας και όπως πρέπει να διδάσκουμε τα παιδιά ο Η/Υ είναι ένας "ηλίθιος" που δεν γνωρίζει τίποτε άλλο από το 0 και 1 και κάνει ότι του μαθαίνουμε εμείς.... Τέλος για το Σουεζ που να ξέρει η συνάδελφος μετά τον πόλεμο των 7 ημερών που τέθηκε σε αχρηστία ....
ReplyDelete... Τέλος πάντων φαίνεται κάτι συμβαίνει στο σχολείο σου όλοι σας κάτι δεν ξέρετε, πρίεργο.. εσύ τι ειδικότητα έχεις?
Εσύ ξέρεις να μας πεις ποιά είναι τα 1.315.319 πρώτα δεκαδικά ψηφία του π ..... ΧΑ...ΧΑ...ΧΑ....
Πιο πολύ από όλα μου αρέσουν τα ορθογραφικά και συντακτικά λάθη σε μια σελίδα υφυπουργού παιδείας (ή παιδιάς, αγαπητέ συνάδελφε;)
ReplyDeleteΝα χαιρόμαστε όλοι με την κατάντια μας!
@2:44 Αυτά που ανέφερα τα άκουσα με τα αυτιά μου και τα είδα με τα μάτια μου. Αν εσύ προσβλήθηκες, μπορείς να μην τα πιστεύεις. Κάνε και συ ένα τεστ. Ρώτα στο σχολείο σου τους συναδέλφους να σου πουν το μέσο όρο των 13 και 16.
ReplyDeleteΚύριε Υφυπουργέ,
ReplyDeleteΦανερό το λαϊκιστικό κόλπο σας για τη μαζική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προσωπικά σαφώς είμαι αντίθετος σαυτή την πολιτική. Δεν μπορούμε όλοι να γίνουμε πτυχιούχοι πανεπιστημίων. Ρίξτε μια ματιά στα ποσοστά των πτυχιούχων ανεπτυγμένων χωρών όπως Γερμανία, Ολλάνδία, Σουηδία κλπ. Είναι πολύ χαμηλότερα από τα δικά μας. Η οικονομία καθε χώρας χρειάζεται εκτός από σπουδαγμένους και ειδικευόμενους εργάτες. Αλλά πότε ήταν προσοδοφόρα η αγορά εργασίας σε αυτό τον τομέα για είναι τώρα; Φτιάξατε μια κοινωνία δημοσίων υπαλλήλων για να μας υπνοτίσετε και να τα αποτελέσματα. Μάλλον θα έχετε ξεχάσει και τι σημαίνει αξιοκρατία... Ίσως να μην το μάθατε ποτέ.. Ίσως να το έχουμε ξεχάσει κι εμείς, αφού αυτούς που οι Σκανδιναβοί τους έχουν για να καθαρίζουν τζάμια, εμείς τους κάνουμε πρωθυπουργούς.
Λαδόπουλος θεόδωρος 17 ετών