Προτάθηκε σε σχόλιο άλλης ανάρτησης να ξεκινήσει ένας διάλογος για την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Νομίζω ότι η σκέψη είναι ενδιαφέρουσα. Είναι χρήσιμο να υπάρξει η δυνατότητα να διατυπωθούν απόψεις για την μέχρι τώρα προσφορά της αρχής, τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα, τις πιθανές δυσκολίες που αντιμετωπίζει και βέβαια το μέλλον της.
Θα έχει ενδιαφέρον να γίνουν συγκρίσεις με άλλες αντίστοιχες αρχές, να γίνει διάλογος για την ανάγκη διαμόρφωσης συστήματος πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών (προβλεπόταν στον νόμο για το ΕΣΥΠ του 1995 αλλά ποτέ δεν εφαρμόστηκε) και να εκφρασθούν απόψεις και προτάσεις για την ουσιαστική διασφάλισης της ποιότητας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (και όχι μόνο).
Thursday, August 05, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Σε 25 ημέρες ανοίγει η αυλαία του "νέου σχολείου", του "ψηφιακού σχολείου", ή όπως αλλιώς το έχετε βαφτίσει.
ReplyDeleteΚοινός παρονομαστής σε όλες τις εξαγγελίες του υπουργείου μέχρι σήμερα είναι η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.
25 ημέρες όμως πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς τι έχει κάνει το υπουργείο για αυτό άραγε;
Είναι ακόμη άγνωστο πως θα στελεχωθουν τα 800 δημοτικά σχολεία με το αναμορφωμένο πρόγραμμα.
Είναι άγνωστο το πόσα από αυτά θα έχουν τις υποδομές.
Είναι άγνωστο το μέλλον των δομών που θα τα στηρίξουν.
Τα Κε.Πλη.Νε.Τ. (Κέντρα Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών) ολοκληρώνουν τον κύκλο τους στις 31/8, καθώς λήγει η 4ετής θητεία των στελεχών τους.
Η στήριξη που παρέχουν όλα αυτά τα χρόνια στη δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμιας εκπαίδευση είναι αναγνωρισμένη.
Η στήριξη που προσφέρουν στην Ελληνική Οικονομία (είναι της μόδας άλλωστε) είναι πολύ μεγάλη. Έχουν γλιτώσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από το ελληνικό δημόσιο με τις υπηρεσίες που προσφέρουν.
Ποια είναι όμως η θέση του υπουργείου;
Βαδίζει σιωπηρά προς την κατάργησή τους;
Σκοπεύει να αναβαθμίσει το ρόλο τους;
Η προϊσταμένη του τμήματος ΣΤ Μελετών της Διεύθυνσης ΣΕΠΕΔ παραιτήθηκε προχτές, χωρίς να αναφέρει κουβέντα για το μέλλον τους.
Γιατί αφήνετε όλο αυτό το έργο που έγινε να πάει χαμένο;
Γιατί δεν υπάρχει κάποιος να μας ενημερώσει επίσημα;
Στο βωμό της παράκρουσης που έχουμε πάθει με το ΔΝΤ και το σύνθημα "όλοι πίσω στα σχολεία" κινδυνεύουμε να διαλύσουμε ότι έχει γίνει, άκριτα και χωρίς λογική.
Υ.Γ. Για όσους βιαστούν να με κατηγορήσουν ότι κοιτάω να κρατήσω τη "θεσούλα" μου, τους διαβεβαιώνω ότι δεν έχω σκοπό να διεκδικήσω οποιαδήποτε θέση σε ενδεχόμενη παράταση της θητείας, υπηρετώ όμως σε ΚΕΠΛΗΝΕΤ τα τελευταία 7 χρόνια και πραγματικά λυπάμαι για την πορεία που έχει πάρει ο θεσμός.
Καλτσίδης Χρήστος
Τεχνικός Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ Έβρου
Ενδιαφέρον θέμα. Αλήθεια, εξακολουθεί η Αρχή τις εξωτερικές αξιολογήσεις; Διότι αναφέρθηκε πως έχουν σταματήσει λόγω έλλειψης χρημάτων.
ReplyDeleteΓια το θέμα των αξιολογήσεων απαιτείται πολλή δουλειά για να πλησιάσουμε τα ευρωπαϊκά δεδομένα (ειδικά Μεγάλη Βρετανία).
Ο τρόπος που λειτουργεί η ΑΔΙΠ είναι μάλλον κοντά σε πιστοποίηση και επισήμανση ελλείψεων (κάτι σαν το βρετανικό www.qaa.ac.uk), αλλά καλό θα ήταν να υπάρχει και κάτι κοντά στο βρετανικό www.hefce.ac.uk (που είναι υπεύθυνο για RAE κλπ).
Φυσικά, η ανάγκη για RAE στη Βρετανία προέκυψε από την ανάγκη να βρεθεί τρόπος να μοιραστούν κρατικά χρήματα για πάγιες ερευνητικές ανάγκες. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει πως το Υπουργείο έχει κάποιο μοντέλο εξορθολογισμού των δαπανών για τα πανεπιστήμια. Υπάρχει κάτι τέτοιο στον ορίζοντα; Γιατί μην ξεχνάμε κάτι σαν RAE μπορεί να έχει υψηλό κόστος, οπότε αν είναι να κάνουμε αξιολόγηση έτσι για τα μάτια, ποιός ο λόγος να μπαίνουμε σε έξοδα;
Φοβάμαι τις αξιολογήσεις-ειδικά τέτοιου τύπου και ειδικά σε αυτή την εποχή των ισχνών αγελάδων...Εχει πρόθεση το ΥΠΕΠΘ να προχωρήσει με βάση τθις αξιολογήσεις σε ΚΛΕΙΣΙΜΟ τμημάτων? Αν όχι, ματαιοπονούμε....
ReplyDeleteΔεν ξέρω αν σας το επιτρέπει ο θεσμικός σας ρόλος αλλά προσωπικά θα ήθελα να ακούσω πρώτα τις δικές σας σκέψεις γύρω από το θέμα από τη δική σας εμπειρία στο πανεπιστήμιο. Ειδικά για τις πιθανές δυσκολίες της.
ReplyDelete@Aνώνυμος 8:30
ReplyDeleteΈχετε δίκιο. Το Υπουργείο θα έπρεπε να ξεκαθαρίσει ποιοί είναι οι στόχοι της αξιολόγησης. Θα την συνδέσει με χρηματοδότηση; Θα οδηγήσει σε κλείσιμο τμημάτων; Τι;
Πάντως, δεν νομίζω πως χρειάζεται σε βάθος αξιολόγηση κάθε τμήματος για να γίνει εξορθολογισμός των θέσεων/τμημάτων/πανεπιστημίων της χώρας. Υπάρχουν μερικά προφανή πράγματα από τη διεθνή εμπειρία που μπορούν να επισημανθούν σε μία top-down αξιολόγηση της συνολικής εικόνας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Καλη η ανταλλαγή απόψεων μεσα από την blog διαδικασία.
ReplyDeleteΕκείνη η επιτροπή παιδειας του ΠΑΣΟΚ με υπεύθυνη τη συνάδελφο πανεπιστημιακό από τη Ρόδο πότε θα καλέσει τους πανεπιστημιακού μέλη του ΠΑΔΟΚ για να συζητήσουμε και δια ζώσης μερικά θεματάκια.
Αν θυμόμαστε καλά δεν έχει πει το οτιδήποτε από τότε που ανέλαβε υπεύθυνη παιδείας του ΠΑΣΟΚ
Πολλοί πόλοι ανταλαγής απόψεων υπάρχουν και έχουμε μπερδεφτεί.
Πάντως το οργανωμένο ΠΑΣΟΚ έχει να μας καλέσει από το Σεπτέμβρη του 2009
Αλήθεια ο ειδικός γραμματέας επί των πανεπιστημίων που βρίσκεται, εχει εξαφανιστεί και αυτός
Και η ζωή συνεχίζεται
Πανεπιστημακοί οργανωμενα μέλη στο ΠΑΣΟΚ
Ελπίζουμε να μην μας καλέσετε για ενημέρωση για τις Αυτοδιοικητικές Εκλογές, γιατί η υπομονή έχει και τα όρια της.
Εξαιρετικά εύστοχες διαπιστώσεις από την ΑΔΙΠ
ReplyDeleteΆραγε θα τολμήσετε στο Υπουργείο να προχωρήσετε σε γενναία μείωση του αριθμού των Ιδρυμάτων, των Τμημάτων, και των εισακτέων; Ή μόνο για τα εύκολα είστε;
Εδώ η ετήσια έκθεση της ΑΔΙΠ.
ReplyDeleteΤο ενδιαφέρον είναι οι γενικές διαπιστώσεις προς το τέλος.
Επίσης ενδιαφέροντες και οι πίνακες όπου διαπιστώνονται μεγάλες διαφορές στην πρόοδο των αξιολογήσεων μεταξύ ιδρυμάτων.
Βγήκε λοιπόν η τελική βαθμολογία των Δ/ντων Β/θμιας εκπαίδευσης.
ReplyDeleteΠαρατηρήσεις...
α) Ο "ιός" των πρώτων
Πού πηγαν οι πρώτοι από Αν. Μακεδονία & Θράκη και την Αττική;
β) Οι 9-10οι (συμπεριλαμβανομένων και πρωην περιφερειακών διευθυντών) βρεθήκαν στις τυχερές θέσεις επιλογής.
γ) Ο 1ος έγινε 5ος, παίρνοντας προφανώς κάτω από τη βάση στη συνέντευξη (23,28->30).
δ) Διαφορές 3-6 μορίων καλύφθηκαν με εξαιρετική άνεση σε αρκετές περιτώσεις...
Αντι λοιπόν η κ. Διαμαντοπούλου να αφήσει την επιλογή στο ΑΣΕΠ (όπως συμβαίνει με ΟΛΟ το υπόλοιπο δημόσιο), επέλεξε να κάνει δική της διαδικασία. Να τη χαίρεται λοιπόν!
Υ.Γ. Οι συγκρίσεις γίνονται με τον αρχικό πίνακα πριν της ενστάσεις, καθώς το υπουργείο, απλά ξέχασε να δημοσιοποιήσει τον πίνακα μετά της ενστάσεις.
κ. Υφυπουργέ θα σας παρακαλούσα να το ελέγξετε γιατί είναι πολύ σοβαρό.
ReplyDeleteΣτον πίνακα διορισμών των φιλολόγων βρέθηκαν άτομα με 10 μόρια προϋπηρεσίας για τη σχολική χρονιά 2009-2010 (http://e-aitisi.sch.gr/eniaios_diorismwn_10/PE02.00.html).
Οι πρώτοι αναπληρωτές την προηγούμενη χρονιά προσλήφθηκαν στις 2/9/2009, οπότε είναι αδύνατο να έχουν συμπληρώσει 10 μόρια.
Ακόμη ποιο περίεργο είναι το γεγονός ότι τα ίδια άτομα στον πίνακα αναπληρωτών εμφανίζονται με 9.967 μόρια για το ίδιο έτος (http://e-aitisi.sch.gr/eniaiosd_2010/PE02.00.html).
Επίσης, δεν είναι τυχαίο ότι πρόκειται για εκπαιδευτικούς που έχουν μεταφέρει προϋπηρεία από ιδιωτικά σχολεία.
Πώς λοιπόν προέκυψε αυτή η διαφορά;
Μήπως πρέπει να διερευνήσετε λιγάκι το θέμα;
Σας ευχαριστώ πολύ
Από το GURFORUM
ReplyDeleteΣχόλιο ενός συναδέλφου με τον οποίο συμφωνώ και αντιγράφω
Διάβασα την έκθεση της ΑΔΙΠ και διαπίστωσα τα εξής:
Το κύριο μέρος που περιγράφει την κατάσταση της Ανωτάτης παιδείας, βρίθει από γενικές διαπιστώσεις που αποτελούν συρραφή αυτών που δημοσιεύονται κατά καιρούς σε εφημερίδες. Είναι κάτι που οποιοσδήποτε δημοσιογράφος θα μπορούσε να το γράψει σε ένα απόγευμα. Αντίθετα, η επιστημονική δουλειά που θα παρουσίαζε συγκεκριμένα στοιχεία πχ για την απορρόφηση των αποφοίτων από την αγορά εργασίας, το μέσο κόστος ανά φοιτητή και κλάδο σε σύγκριση με το εξωτερικό, την ποσότητα και ποιότητα της παραγομένου επιστημονικού έργου με αξιολογική εκτίμηση της κατάταξης των ιδρυμάτων διεθνώς, απουσιάζει παντελώς. Μια σωστή έκθεση ΠΡΩΤΑ παρουσιάζει στοιχεία και μετά εκφέρει κρίσεις βασισμένες σ’αυτά. Εξ άλλου, ενώ υπάρχουν κεφάλαια για τα προγράμματα σπουδών, τους φοιτητές και τη φοίτηση, τις υποδομές, το προσωπικό, δεν υπάρχει τίποτε για την έρευνα. Μου φαίνεται απίστευτο ότι ενώ πληρώνουμε 80.000 Ευρώ το χρόνο τον κ. Αμούργη και δεν ξέρω πόσο τους υπόλοιπους, τολμούν να παρουσιάζουν ως παραδοτέο αυτό το τίποτε.
Θα περίμενα επίσης κάπου, στην έκθεση ή στο site της ΑΔΙΠ, να αναγράφονται τα βιογραφικά των μελών της. Δυστυχώς πολλοί από δαύτους δεν υπάρχουν καν στο ISI Citation Index, και δε διατηρούν (όπως οφείλουν, σύμφωνα με το νόμο) ιστοσελίδα όπου να αναφέρεται το επιστημονικό τους έργο. Αυτό προφανώς εξηγεί την αιδήμονα σιωπή της ΑΔΙΠ σχετικά με την αξιολογική κρίση του επιστημονικού έργου των Πανεπιστημίων, αλλά και αποτελεί άλλο ένα δείκτη της κακής πράγματι κατάστασης της ανωτάτης παιδείας στην Ελλάδα.
@8:26
ReplyDeleteΜήπως ενοχλούν κάποιες από τις διαπιστώσεις της έκθεσης;
Ποιές δηλαδή αγαπητέ μου; Δεν είναι η έκθεση αυτή γεμάτη από γενικότητες; Τι δηλαδή καινούργιο προσκομίζει. Οτι έχουμε πολλά ΑΕΙ και ΤΕΙ;
ReplyDeleteΤο ζήτημα για την ΑΔΙΠ είναι η αξιολόγηση, δηλ. η μέτρηση των αποτελεσμάτων στην διδασκαλία και στην έρευνα. Περί αυτού μια αντιστοίχηση εισροών-εκροών ίσως να μας έδιδε στοιχεία για συζήτηση και προβληματισμό.
Οι άλλες διαπιστώσεις σωστές μεν, αλλά δια γυμνού οφθαλμού. Δεν χρειάζονται ακριβοπληρωμένοι "επιστήμονες" για να μας τις πουν.
Για αξιολόγηση μιλάμε, αλλά αυτή δεν την διαπιστώνω.
Έτσι για να σας θυμίσω τα παλιά σας παραπέμπω στη σφήνα που χώσατε στο νόμο του ΕΑΠ όταν το Ιδρύσατε «Θέσεις ΔΕΠ του ΕΑΠ μπορούν να πληρούνται με μετάκληση από Έλληνες επιστήμονες Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων του εξωτερικού, που έχουν αντίστοιχα προσόντα της βαθμίδας του Καθηγητή ή του Αναπληρωτή Καθηγητή με την διαδικασία που προβλέπεται κατά τις κείμενες διατάξεις περί ΑΕΙ ή που κατέχουν τακτική θέση μόνιμου μέλους ΔΕΠ στο Ίδρυμα της αλλοδαπής τουλάχιστον μία πενταετία στην αντίστοιχη βαθμίδα του Καθηγητή ή του Αναπληρωτή Καθηγητή, εξαιρουμένων των κειμένων διατάξεων περί των αντίστοιχων προσόντων των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ.» Δηλαδή να έρθει κάποιος με μετάκληση από το εξωτερικό χωρίς να έχει διδακτορικό για γίνει μέλος της ΔΕ και στη συνέχεια να τον κρατήσει στην ίδια θέση η ΝΔ, να του αναθέσει την ΑΔΙΠ και εσείς να τον κρατήσετε στην ίδια θέση. Για ποια αξιολόγηση μιλάμε; ΒΙΑΣΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑΞΤΕ, ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΙΡΟ ΑΚΟΜΑ.
ReplyDeleteΣκέψεις για τη διασφάλιση της ποιότητας … και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
ReplyDeleteΠροφανώς το Συμβούλιο Επιλογής των Διευθυντών Δ.Ε πήρε υπόψη του και τα ακόλουθα αυτονόητα προκειμένου να αξιολογήσει τους υποψήφιους κατά την διαδικασία της συνέντευξης
1. Έλεγξε την ακρίβεια των αναφερόμενων στοιχείων στα βιογραφικά των
υποψηφίων αναφορικά με συγγραφική τους δραστηριότητα, παρουσίαση εργασιών σε συνεδρία, δημοσιεύσεις σε περιοδικά.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ σε περίπτωση που υπάρχουν και άλλοι συγγραφείς και συνεισηγητές στα συνέδρια αναφέρονται όλοι οι συγγραφείς με τη σειρά που αναφέρονται στο δημοσιευμένο κείμενο στις σχετικές αναφορές του βιογραφικού τους . Το αυτονόητο δηλαδή.
2. Σκέφτηκε ότι όποιος υποψήφιος αναφέρει ότι έχει κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό είτε έχει προσκομίσει τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών είτε όχι έχει κάποιου επιπέδου επάρκεια στη γλώσσα της χώρας που έκανε μεταπτυχιακές σπουδές Το αυτονόητο δηλαδή και προβληματίστηκε κατά περίπτωση
Ψιλά γράμματα θα μας πείτε
Όχι είναι θέμα δεοντολογίας, απλής λογικής και όχι μόνο
Να γιατί θα πρέπει στα βιογραφικά και σε όλα τα προσόντα των υποψηφίων πρέπει να έχει πρόσβαση ο καθένας και γιατί όχι να αναρτώνται στο διαδίκτυο, όπως έχει κατεπανάληψη διακηρύξει ο πρωθυπουργός μας.
Ψιλά γράμματα θα μας πείτε εδώ δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα οι πίνακες μοριοδότησης των υποψηφίων μετά τις ενστάσεις.
Για την επιλογή Διευθυντών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [Ένα πρώτο στοιχείο… μια πρώτη προσέγγιση]
ReplyDeleteΟ αριθμός των υποψηφίων που με βάση τα σταθερά μόρια βρισκόταν σε σειρά μικρότερη ή ίση του αριθμού των θέσεων της περιοχής υποψηφιότητας και τη διατήρησε και μετά τη συνέντευξη είναι 40 [69%] σε σύνολο 58 θέσεων. Δηλαδή η συνέντευξη μετέβαλε τη σειρά για το 31% των θέσεων.
ΣΗΜ1: Δεν λαμβάνεται υπόψη η μεταβολή της σειράς μέσα στον προβλεπόμενο αριθμό θέσεων μετά τη συνέντευξη
ΣΗΜ2: Το στοιχείο αυτό δεν παίρνει υπόψη το γεγονός ότι η αλλαγή της σειράς μέσα στο προβλεπόμενο αριθμό θέσεων της περιοχής προτίμησης μπορεί να σημαίνει τον αποκλεισμό του υποψηφίου από τη θέση που θα προτιμούσε να πάρει και επομένως τη μη κατάληψη θέσης Διευθυντή [Ο ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΣ ΑΝΑΛΥΤΗΣ]
Κύριε υφυπουργέ,
ReplyDeleteπέρα από την αξιολόγηση του έργου της ΑΔΙΠ, πρέπει να εξετάσουμε και τις ευθύνες της κυβέρνησης για το θέμα της αξιολόγησης. Και εφόσον κυβερνάτε τώρα εσείς, τις δικές σας.
Το 2005 ψηφίστηκε ένας νόμος για την αξιολόγηση. Καλός κακός (κατά τη γνώμη μου αρκετά καλός), ψηφίστηκε. Σήμερα, 5 χρόνια μετά (!), τα μισά περίπου τμήματα των ελληνικών ΑΕΙ και ΤΕΙ έχουν επιλέξει να τον αγνοήσουν. Εσείς, ως εκτελεστική εξουσία, δεν έχετε ευθύνη να μεριμνήσετε για να εφαρμοστεί ο νόμος; Δεν πρέπει επιτέλους να ορίσετε μια προθεσμία για την ολοκλήρωση της εσωτερικής αξιολόγησης σε όλα τα τμήματα και να θεσπίσετε σοβαρές κυρώσεις για όσα δεν συμμορφωθούν;
(δεν φοβάμαι να χρησιμοποιήσω τη λέξη «συμμόρφωση», διότι η συμμόρφωση στους νόμους του κράτους είναι αυτονόητη υποχρέωση σε μια δημοκρατία και όχι στοιχείο αυταρχισμού όπως κάποιοι βολεύονται να την παρουσιάζουν)
@9:25
ReplyDeleteΌχι. Η έκθεση δείχνει με πίνακες πως κάποια ιδρύματα υστερούν σε αριθμό αξιολογήσεων. Γιατί;
@4:24 μμ [ΣΥΝΕΧΕΙΑ]
ReplyDeleteΓια την επιλογή Διευθυντών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης [Ένα δεύτερο (2) στοιχείο… μια πρώτη προσέγγιση]
Ο αριθμός των υποψηφίων που με βάση τα σταθερά μόρια βρισκόταν σε σειρά εκτός του διαστήματος [ν+1, 2ν] όπου ν ο αριθμός των θέσεων της περιοχής υποψηφιότητας και κατέλαβε μια θέση στο διάστημα αυτό μετά τη συνέντευξη είναι 36 [62,1%] στο σύνολο των 58 θέσεων. Οι υπόλοιποι 22 [37,9%] κατείχαν θέση στο διάστημα αυτό και πριν τη συνέντευξη
Από τους 36 οι 11 πριν τη συνέντευξη είχαν σειρά στο διάστημα [1, ν] ,{ποσοστό 19% των συνολικών θέσεων της προκήρυξης ή το 30,6% από αυτούς που κατέλαβαν μετά τη συνέντευξη θέση στο διάστημα [ν+1, 2ν]}
Επίσης οι 12 [20,7% των θέσεων που προκηρύχθηκαν αν και κατείχαν θέση πριν την συνέντευξη στο διάστημα [1,ν] βρέθηκαν μετά τη συνέντευξη να κατέχουν θέση στο διάστημα (2ν , + ∞)
ΣΗΜ1: Για την παρουσίαση του στοιχείου αυτού παίρνουμε υπόψη τις θέσεις στον πίνακα τελικής κατάταξης σε αριθμό ίσο με τις θέσεις που προκηρύχθηκαν και σειρά μέχρι το διπλάσιο αριθμό των θέσεων της περιοχής [κατά μία προσέγγιση, διασταλτική ερμηνεία, τους «επιλαχόντες» σε περίπτωση πλήρωσης θέσης που θα κενωθεί για τον οποιοδήποτε λόγο]
ΣΗΜ2: το σύμβολο ∞ σημαίνει «το άπειρο» για τους … μη γνωρίζοντες….
[Ο ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟΣ ΑΝΑΛΥΤΗΣ]
Η Έκθεση της ΑΔΙΠ έχει πολλές αναγνώσεις:
ReplyDelete1) Παρά τη ψήφιση του Νόμου 3374/2005, όπως αναφέρεται στο πρώτο μέρος της Έκθεσης, η ΑΔΙΠ αφέθηκε στη τύχη της από τη προηγουμένη Κυβέρνηση! Κάθε καλοπροαίρετος αναγνώστης και μελετητής της θα πρέπει να δώσει την δέουσα σημασία και στο πρώτο μέρος της Έκθεσης 2009. Για παράδειγμα, γνωρίζει κανείς κάποια δημόσια υπηρεσία με τόσο πολύπλοκο, σημαντικό και ευμέγεθες αντικείμενο (αξιολόγηση σε δύο στάδια 500 Τμημάτων ΑΕΙ) που έχει από ότι μπόρεσα να υπολογίσω, 5-6 υπαλλήλους-στελέχη ως διοικητικό-επιστημονικό προσωπικό? Και μάλιστα όχι πάντα το ίδιο, όπως αναφέρουν, διότι πρόκειται για αποσπασμένους υπαλλήλους που κάποια στιγμή επιστρέφουν στην υπηρεσία τους, οπότε η ΑΔΙΠ προφανώς καλούνταν να εκπαιδεύσει εξ αρχής τους εκάστοτε νέο-εισερχόμενους!
2) Η παρατήρηση ότι λείπουν από την Έκθεση και ποσοτικά στοιχεία έχει βάση, αλλά όπως αναφέρεται στην Έκθεση τα συμπεράσματα πηγάζουν κατά κύριο λόγο από τις Εκθέσεις Εσωτερικής Αξιολόγησης, δηλαδή από τα βασικά προβλήματα που έχουν καταγράψει τα ίδια τα Τμήματα ΑΕΙ κατά την αυτό-αξιολόγηση τους.
3) Η ποσοτική ανάλυση των στοιχείων που αφορούν στην εκπαίδευση και την έρευνα πρέπει να είναι το επόμενο στάδιο ανάλυσης, αυτό δηλαδή της αντικειμενικής ανάλυσης των στοιχείων που θα προέρθουν από τους ανεξάρτητους εξωτερικούς αξιολογητές. Η ΑΔΙΠ προφανώς δεν έχει ακόμη τα απαραίτητη μάζα αντικειμενικής κρίσης διότι όπως αναφέρεται στην Έκθεση έχουν μέχρι στιγμής περατωθεί περίπου 25 εξωτερικές αξιολογήσεις. Είναι επίσης προφανές ότι καλείται αγωνιωδώς μέσα από την Έκθεση η σημερινή Κυβέρνηση να βοηθήσει ώστε να λυθούν σύντομα τα πάσης φύσεως προβλήματα που αναφέρουν ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες εξωτερικής αξιολόγησης!
4) Από τις Εκθέσεις Εξωτερικής Αξιολόγησης που έχω δει στο site της ΑΔΙΠ φαίνεται ότι έχουν κληθεί ως εξωτερικοί αξιολογητές top επιστήμονες από top Παν/μια, όπως τα Harvard, Berkeley, Tufts, Louven, Oxford, Cambridge!!
5) Είναι μικρό το έργο της ΑΔΙΠ να πείσει, στην ουσία μόνη της διότι η Πολιτεία είναι απούσα, τα ΑΕΙ να προχωρήσουν τις διαδικασίες αξιολόγησης και μάλιστα στους τελευταίους 16 μήνες να έχει καταφέρει το 50% των Τμημάτων ΑΕΙ να έχουν καταθέσει Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης? Από ότι γράφουν το έργο αυτό μάλλον το τράβηξαν μόνοι τους τα μέλη της ΑΔΙΠ!! Να θυμίσω ότι πριν από μόλις δύο χρόνια είχε ‘καεί το πελεκούδι’ στα ελληνικά ΑΕΙ για την αξιολόγηση με καταλήψεις, προπηλακισμούς Πρυτάνεων και Προέδρων, σπάσιμο με τσεκούρια των servers παν/μιων, κλπ, κλπ!!!
6) Σύμφωνα με το νόμο 3374/2005 αλλά και από συζητήσεις μου με μέλη της ΑΔΙΠ ο μισθός τους δεν διαφέρει κατά πολύ από αυτόν του μέλους ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης Α’ Βαθμίδας (όλοι τους σύμφωνα με το νόμο 3374/2005 είναι πρωτοβάθμιοι καθηγητές ΑΕΙ) και καλούνται να εκπληρώσουν τις διδακτικές και ερευνητικές υποχρεώσεις τους στα ΑΕΙ που εργάζονται ΣΥΝ τις υποχρεώσεις τους ως μέλη της ΑΔΙΠ!!! Συμφωνώ με το σχόλιο ότι στην ιστοσελίδα της ΑΔΙΠ πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει σε εμφανή θέση το πλήρες βιογραφικό των μελών της (σπουδές, ακαδημαϊκή διαδρομή, διεθνής αναγνώριση, δημοσιεύσεις, h-index κλπ).
7) Το έργο που έχει αναλάβει η ΑΔΙΠ είναι πρωτόγνωρο για τα ελληνικά ΑΕΙ. Δεν είναι λίγο να προσπαθείς να αλλάξεις τη νοοτροπία δεκαετιών αντίθεσης σε όποια αξιολόγηση που υπάρχει στα ΑΕΙ και υποστηρίζεται ακόμη και με βία από συγκεκριμένες ομάδες διδασκόντων και φοιτητών. Θα πρέπει να στηριχθεί από όλους, την ακαδημαϊκή κοινότητα, την Πολιτεία αλλά και τους ειλικρινά και όχι επιτηδευμένα ενδιαφερόμενους για μία πραγματικά ποιοτική τριτοβάθμια εκπαίδευση στη χώρα μας. Και από αυτούς τους άξιους συναδέλφους που έχουν την τύχη να εργάζονται σε παν/μια και ΕΚ του εξωτερικού, στα οποία όλα αυτά τα εγγενή προβλήματα των ελληνικών ΑΕΙ είναι science fiction!!! Η κριτική τους είναι πολύτιμη εάν είναι καλοπροαίρετη και παραγωγική, όχι μηδενιστική και αφ-υψηλού.
Αξίζει ο κόπος να δημοσιεύσετε το πλήρες κείμενο της "Ανακοίνωσης του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ με αφορμή τις πρόσφατες εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας για μείωση του ορίου απουσιών των μαθητών/-τριών στα σχολεία"
ReplyDelete"Ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας του ΣΥΝ
Με αφορμή τις πρόσφατες εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας για μείωση του ορίου απουσιών των μαθητών/-τριών στα σχολεία
Όπως συμβαίνει και στην περίπτωση της μείωσης του ορίου των απουσιών, η ηγεσία του υπ. Παιδείας με διαδικαστικά μέτρα επιχειρεί να αντιμετωπίσει ουσιαστικά προβλήματα που έχουν δημιουργήσει παθογένειες και στρεβλώσεις στην ελληνική εκπαίδευση.
Είναι γνωστό ότι οι συχνές απουσίες των μαθητών και μαθητριών από το σχολείο, ιδίως στο επίπεδο του Λυκείου, συνδέονται με την ουσιαστική ακύρωση του μορφωτικού χαρακτήρα του και τη μετατροπή του σε «προθάλαμο» των πανελλαδικών εξετάσεων. Συνδέονται, επίσης, με φαινόμενα όπως η τυποποίηση της μαθησιακής διαδικασίας, η έλλειψη κινήτρων για μόρφωση, η ανία και η πλήξη που συχνά προκαλεί στους εφήβους το σημερινό σχολείο, στο οποίο υποχρεωτικά φοιτούν. Σε κάποιες περιπτώσεις, ακόμη, συσχετίζονται με φαινόμενα όπως η κατάθλιψη, η σχολική φοβία και περιστατικά εκφοβισμού μεταξύ μαθητών και μαθητριών στους σχολικούς χώρους.
Αυτά τα φαινόμενα ακριβώς οφείλει να αντιμετωπίσει το υπ. Παιδείας και όχι τα συμπτώματά τους, αν θέλει να αποφύγει τη διαιώνιση των προβλημάτων του σχολείου και την ουσιαστική αναβάθμισή του. Διαφορετικά, με την ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών θα προκύψει ένα σχολείο ακόμη πιο απωθητικό και αναποτελεσματικό.
06/08/2010 ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ»
ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ:
ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ «ΚΟΠΑΝΑΣ»
Τι μας λέει η ανακοίνωση, επειδή το σχολείο του σήμερα δεν είναι το ιδανικό προτείνετε να εξακολουθήσει η υποβαθμισμένη λειτουργία του και η ενίσχυση του ρόλου των φροντιστηρίων ή καλύτερα της οργανωμένης παραπαιδείας με παρότρυνση των παιδιών να κάνουν κοπάνες προκειμένου να .. έχουν χρόνο για να προετοιμάζονται για τις γενικές εξετάσεις και προκειμένου να αντιδράσουν στο σχολείο του σήμερα που ανεξάρτητα ποια είναι η θέληση της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας, ανεξάρτητα από ποιες είναι οι σκοπιμότητες της εκάστοτε κομματικής ηγεσίας υπάρχουν και οι ρομαντικοί εκπαιδευτικοί που αγωνίζονται, προτείνουν να πείσουν τους μαθητές να βελτιώσουν το σχολείο και να γίνουν συνειδητοί πολίτες όχι της στείρας άρνησης αλλά της συμμετοχής , της διεκδίκησης , της ανάδειξης στόχων και προοπτικών σε μια κοινωνία της απαξίας μας έχουν επιβάλλει οι αρχιτέκτονες της παγκοσμιοποιημένης υποκουλτούρας και οικονομικής ανέχειας
Να το διαλύσουμε το δημόσιο σχολείο επειδή έχει χίλια αρνητικά για τα οποία μας φταίνε μόνο οι άλλοι !!
Έλεος σύντροφοι του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ γιατί με τις διατυπώσεις σας:
Για τυποποίηση της μαθησιακής διαδικασίας για ανία και πλήξη ΥΠΟΝΟΜΕΥΕΤΕ την όποια προσπάθεια των εκπαιδευτικών…
Για έλλειψη κινήτρων για μόρφωση ΠΡΟΤΡΕΠΕΤΕ τους νέους στην παραίτηση από κάθε προσπάθεια
Ποια σχολική φοβία και προσπάθεια εκφοβισμού? Μήπως είστε εκτός τόπου και χρόνου αναφορικά με τη γενικευμένη και μεθοδευμένη απαξία των καθηγητών?
ΜΗΠΩΣ είστε σύντροφοι του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ με αυτούς που αποδομούν το ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ του σχολείου?
ΚΥΡΙΟΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ έχετε τεράστιο μερίδιο ευθύνης γιατί και σεις συμβάλα[ε]τε στην κατεύθυνση αποδόμησης του χαρακτήρα της δημόσιας εκπαίδευσης ΚΑΙ με μη εφαρμογή των αυτονόητων λύσεων αναφορά με την σχεδιαζόμενη εκπαιδευτική πολιτική.
Έτσι φτάσαμε στο σημείο να αμφισβητείται το αυτονόητο της παρακολούθησης του σχολικού προγράμματος … να επικροτείται η «κομπίνα» ως παιδαγωγική μέθοδος αντίστασης στα όποια τρωτά σημεία του εκπαιδευτικού μας συστήματος….!!!
ΑΛΉΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ ….[…]
κ. Υφυπουργέ,
ReplyDeleteτο θέμα με τους πίνακες διορισμών των φιλολόγων το ελέγξατε;
Θα είχε ενδιαφέρον αν υπάρχει μια λογική εξήγηση και μια πειστική απάντηση.
Θα ήταν επίσης καλό να δείχνατε την ίδια ευαισθησία που έχετε για άσχετα θέματα με το υπουργείο (π.χ. φωτισμός στη Νάξο!!!) και για θέματα που αφορούν το δικό σας υπουργείο.
Θα διοριστούν άτομα με "σκιώδη" τρόπο, ενώ θα μείνουν απ'έξω άτομα που το αξίζουν.
Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο.
ReplyDeletehttp://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1036%3A11-08-10---------------l-r---1003&catid=80%3A2010-02-17-11-16-29&lang=el
« Τα κενά θα καλυφθούν με τη δραστική περικοπή των αποσπάσεων, την ουσιαστική αποτύπωση των κενών, τη δυνατότητα μετακινήσεων εκεί όπου έχουμε υπεραριθμίες και με την τοποθέτηση είτε με τους διορισμούς είτε με τις αναπληρώσεις»
Σχεδόν 5.000 εκπαιδευτικοί αποσπασμένοι επιστρέφουν στις τάξεις. Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο ζητούμενο.
Τάδε έφη η κ. Χριστοφιλοπούλου.
Αντί να βγάζει επίσημο δελτίο τύπου με τη συνέντευξη, θα μπορούσε να βγάλει ένα δελτίο τύπου με ένα πίνακα και να μας εξηγήσει απο πού επέστρεψαν στις τάξεις αυτοί οι 5000 εκπαιδευτικοί. Ανα κατηγορία και περιοχή.
Δεν θα ήταν ποιο τίμιο;
Άλλωστε δουλειά του υπουργείου είναι να ενημερώνει με στοιχεία και όχι με συνεντεύξεις όπου αερολογεί και κάνει πολιτική.
Υ.Γ. Ακόμη περιμένουμε να μας εξηγήσει η κ. Διαμαντοπούλου τι ενοούσε όταν έλεγε ότι 18.000 εκπαιδευτικοί είναι εκτός τάξης. Ποιους προσμετρούσε, και πως ανακάλυψε αυτό τον αριθμό.
Δυστυχώς μάλλον απλά θα περιμένουμε, καθώς το υπουργείο περιορίζεται σε δελτία τύπου αερολογίας.
Aξιόλογη προσπάθεια η ΑΔΙΠ αρκεί να τηρηθούν μερικοί όροι:
ReplyDelete1. Χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης της αρχικής αξιολόγησης. Οχι διαιώνιση
2. "Εκτελεστική" σημασία των εκτιμήσεων. Δεν ΓΙΝΕΤΑΙ μερικές καταστάσεις ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ να μένουν ανεκτές.
Παραθέτω το σχόλιο που έκανα στην διαβούλευση για το πλαίσιο αλλαγών στα πανεπιστήμια, που κατα την γνώμη μου έχει άμεση σχέση με την ποιότητα:
ReplyDeleteΔιαβάζοντας το πλαίσιο που θέτεται πάνω στο οποίο θα γίνει η διαβούλευση δεν αναφέρεται η πρόσβαση στα πανεπιστήμια, πού σωστά αναφέρεται πως πρέπει να έχουμε αυτοτελή μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, αλλά με το να γίνεται η εισαγωγή με την υποστήριξη της πολιτείας η αυτοτέλεια μειώνεται, ενώ αν θεσπιστεί η επιλογή από τα πανεπιστήμια που μετά από αίτηση του υποψηφίου φοιτητή στην σχολή και όχι σε τμήμα και στην συνέχεια και αφού ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σχολή να κατευθύνετε στο τμήμα που θα επιλέξει ή θα αποχωρεί από την σχολή και θα δοκιμάσει σε κάποια άλλη που θα μπορεί να αποδώσει σύμφωνα με τις ικανότητες του.
Ευχαριστώ
http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=13/07/2010&id=182602
ReplyDeleteΓιατί δεν ανακαλείτε εσείς προσωπικά αυτά τα πτυχία;
Τι άλλο περιμένετε να συμβεί;
βαρέθηκα να ζω σε έναν κόσμο όπου τίποτα δεν συμβαίνει.
βαρέθηκα να βλέπω παντού γύρω μου το ίδιο πράγμα:
Διαφθορά, αδιαφάνεια, διαπλοκή.
δεν έχω κανένα όφελος, καμία γνώση για αυτά τα πτυχία,
αλλά θέλω επιτέλους κάτι να λειτουργήσει....
Αρχές για τη διασφάλιση της ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση...
ReplyDelete...σημεία των καιρών
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι:
• Η διαδικασία επιλογής των διευθυντών της εκπαίδευσης καμία σχέση δεν έχει με τα «όργια» που συνέβαιναν την περίοδο 2004-2009
• Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχασε μια μοναδική ευκαιρία ώστε η νομοθεσία να κατοχυρώνει πλήρως την αξιοκρατία στηριζόμενη στη βασική αρχή ότι ΟΛΑ τα προσόντα των υποψηφίων προσμετρώνται [η επιλογή των μετρήσιμων προσόντων έγινε και κακώς έγινε μετά από υπολογισμούς για να μην διαταραχθεί και πολύ η ισορροπία των η[υ]μετέρων, των μετρίων, των κατ΄ επάγγελμα στελεχών] και ελαχιστοποιείται ο ρόλος της «αμφισβητούμενης» διαδικασίας της συνέντευξης.
• Το συμβούλιο επιλογής ΔΕΝ περιβάλλεται με το απαιτούμενο κύρος που επιβάλλεται αφού σε αυτό μετέχουν και μέλη με προσόντα λιγότερα των κρινόμενων και όχι μόνο...
Εκείνο που όμως προκαλεί θλίψη είναι οι ανακοινώσεις αιρετών, συνδικαλιστικών οργανώσεων και «παραγόντων» τόσο του κυβερνώντος κόμματος όσο και της Νέας Δημοκρατίας οι οποίοι μιλούν κατά περίπτωση
• είτε για ΜΗ προώθηση των από εδώ ή των από εκεί
• είτε για ΣΦΑΓΙΑΣΜΟ των από εδώ ή των από εκεί
και κανένας από αυτούς τους κυρίους και κυρίες δεν τοποθετείται επί της ουσίας για την καταλληλότητα ή μη των επιλεγέντων με βάση τα προσόντα τους στο εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, επιστημονικό και διοικητικό επίπεδο.
Τι προτείνουν ΟΛΟΙ αυτοί λέγοντας ότι κάποιος που είναι πρώτος στα μετρήσιμα μόρια [αυτά που καλώς ή κακώς νομοθετήθηκαν] ΕΠΡΕΠΕ να γίνει 100στός επειδή ΔΕΝ ήταν της αρεσκείας είτε των από εδώ, είτε των από εκεί??!!
Κατάντια που προκαλεί κατάθλιψη επειδή αναφερόμαστε στο ευαίσθητο χώρο της παιδείας
Απορία γιατί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχασε τη χρυσή ευκαιρία για μια πραγματική τομή στη διαδικασία επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης για να υλοποιήσει στην πράξη το βαθύτερο νόημα της βούλησης του Πρωθυπουργού ΩΣΤΕ να ΜΗΝ αποδομούνται ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ που στοχεύουν σε τομές που θα μπορούσαν να ενεργοποιήσουν τους καθηγητές –παιδαγωγούς που δεν μπορούν να τους καταλάβουν οι «γραφειοκράτες» που χωρίς φαντασία και μεράκι θα εξακολουθούν να μην κατανοούν τι σημαίνει δημοκρατικός προγραμματισμός, διασταλτική ερμηνεία της νομοθεσίας, εκχώρηση αρμοδιοτήτων ώστε να δομηθεί ένα σχολειό που θα μαθαίνει, θα αγαπιέται.
Σχολείο- Κυψέλη όπου θα συναντώνται οι μαθητές, οι δάσκαλοι, οι γονείς και η κοινωνία.
Ένα σχολείο της συμμετοχής και κοιτίδα εκπαιδευτικής έρευνας για να μη χαθεί η πρόκληση της ΚτΠ την οποία βιώνουμε
Ένα σχολείο που θα απομυθοποιεί την κοινωνία της σύγχυσης και της απαξίας [...]
Η είδηση των ημερών είναι ο αριθμός των εκπαιδευτικών που έχουν κάνει αίτηση για συνταξιοδότηση
ReplyDeleteΠραγματικά ο αριθμός είναι εξαιρετικά μεγάλος και πρέπει να προβληματίσει για το αδιέξοδο που έχει έρθει ο κλάδος.
Και η αντίδραση: ανακοινώσεις συνδικαλιστικών οργανώσεων και παρατάξεων που προτρέπουν για πρόσθετους διορισμούς και μονότονα καταγγέλουν .
Κανένας δεν αμφιβάλει ότι τα κενά πολλά και ότι δεν θα πρέπει να προκριθούν λύσεις που θα υποβαθμίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία
Θα περιμέναμε πέραν από τις γενικόλογες διαπιστώσεις και πολιτικές τοποθετήσεις χωρίς ουσία κάτι παραπάνω
Να τίθενται οι άξονες για τον υπολογισμό των κενών [πχ 25 μαθητές/ τμήμα, 10 στο εργαστήριο] και εναλλακτικές προτάσεις.
Να γινουν προτάσεις συμμετοχής και συνευθύνης στον προσδιορισμό του αριθμού των εκπαιδευτικών που απαιτούνται ανά ειδικότητα και προτάσεις για όλες τις εναλλακτικές λύσεις
Και μετά κριτική και διεκδίκηση της επιλογής που ο καθένας προκρίνει
ΔΕΝ είδαμε κάτι τέτοιο μόνο καταγγελίες και διαπιστώσεις
ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ 1566
ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΘΥΜΑΤΑΙ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Και σε όλη αυτή την κατάσταση η ΠΑΣΚΕ απουσιάζει όχι για να υποστηρίξει μια πολιτική ΑΛΛΑ για να εκφράσει την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗ .
Αν θυμόμαστε καλά για να δείτε πότε τοποθετήθηκε τελευταία δεν έχετε παρά να πάτε στην ιστοσελίδα της παράταξης και θα εκπλαγείτε για την θεματολογία και το χρόνο ανάρτησής της…
Και για να λέμε τα σύκα- σύκα και τη σκάφη – σκάφη μας προκάλεσε ευχάριστη έκπληξη η ανακοίνωση του Τομέα Παιδείας της Δημοκρατικής Αριστεράς με αναφορές – επισημάνσεις όπως :
• Το σχέδιο εξορθολογισμού της διάθεσης του εκπαιδευτικού δυναμικού που υποσχέθηκε το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να ολοκληρωθεί άμεσα.
• Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις.
• Να εφαρμοσθεί η ισχύουσα νομοθεσία σχετικά με το υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών και τις υπερωρίες.
• Να μην επιτραπεί η λειτουργία τμημάτων κάτω των 25 μαθητών, εκτός των ειδικών περιπτώσεων που αφορούν σχολεία νησιωτικών, παραμεθόριων και απομακρυσμένων από τα αστικά κέντρα περιοχών.
• Να εξασφαλιστούν τα αναγκαία κονδύλια και να καλυφθούν έγκαιρα τα όποια λειτουργικά κενά με την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Ανακοίνωση «όαση» στα όσα λέγονται ή δεν λέγονται αυτή την εποχή που ο καθένας εννοεί ότι θέλει, δεν ακούει, δεν συνομιλεί και αυτό αφορά και τους από εδώ και τους από εκεί […]
ο/η @11:09 πμ βάζει πολύ σοβαρά ζητήματα που αγγίζουν την ουσία του θέματος της επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης
ReplyDeleteΔυστυχώς φαίνεται ότι οι «ασχολούμενοι» με τα θέματα της παιδείας θεωρούν ότι για την κατάληψη των θέσεων το μόνο κριτήριο επιλογής πρέπει να είναι η κομματική ταυτότητα.
Επίσης ΟΛΟΙ αυτοί ως μέλη των επιτροπών επιλογής που καλούνται να επιλέξουν νομίζουν ότι έχουν το δικαίωμα να «οργιάζουν» αναφορικά με τις αποφάσεις τους και να εξυπηρετούν το κόμμα που τους τοποθέτησε στην θέση του μέλους της επιτροπής επιλογής.
Μια τέτοια περίπτωση ο αιρετός της ΝΔ που στην προηγουμένη διαδικασία της επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης «σφαγίασε» υποψήφια στην προφορική βαθμολογία της συνέντευξης προκειμένου να καταλάβει τη θέση που κατείχε αρεστό στην ΝΔ πρόσωπο με υποδεέστερα μετρήσιμα μόρια [η καταγγελία από την θιγόμενη, η οποία καταγγέλλει τον εν λόγω κύριο όχι για την αδικία σε βάρος της αλλά γιατί σήμερα έχει το «θράσος» να «καταγγέλλει» αυτά που ο ίδιος έκανε (ο λαός μας λέει δάσκαλε που δίδασκες και νόμο δεν ……). Σημειώνεται επίσης όπως η ίδια πάλι αναφέρει, και προς τιμή της, ότι δεν είναι ΠΑΣΟΚ, ΚΑΙ κάνοντας καλόπιστη κριτική στο ΥΠΔΒΜΘ]
Και σήμερα η περίπτωση της ΠΑΣΚΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ που όχι μόνο δεν εκθέτει το συγγενή πολιτικό χώρο με αυτή , αλλά το αντίθετο δικαιώνει το ΥΠΔΒΜΘ ως προς το σημείο ότι η διαδικασία που σήμερα ακολουθήθηκε δεν μπορεί να σχετίζεται με τα «αίσχη» που γινόντουσαν την περίοδο [2004-2009] [ΣΗΜ: σας επαναλαμβάνουμε φίλοι του ΥΠΔΒΜΘ, ότι ο/η @11:09 πμ έχει απόλυτα δίκιο και εκφράζει το γράμμα και το πνεύμα των δηλώσεων του πρωθυπουργού μας που δυστυχώς αποδομούνται από άτολμες ή άστοχες ενέργειές σας σε σχέση τόσο με τις διατυπώσεις του νόμου όσο και με τη διαδικασία της επιλογής και το τελικό αποτέλεσμα]
Και για να μην παρεξηγηθούμε μπορεί να υιοθετηθούν όσα όχι κολακευτικά αναφέρονται για τον επιλεγέντα για διευθυντή στο Ν. Κερκύρας. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αν όντως αυτά αληθεύουν δεν πρέπει και ο ίδιος να υπερηφανεύεται.
Από αυτό το σημείο μέχρι να επιζητείται η αποπομπή του με το «σφαγιασμό» του μέσω της διαδικασίας της συνέντευξης είναι κάτι που παραπέμπει σε νοοτροπίες που υποτίθεται ότι η ΠΑΣΚΕ αποδοκιμάζει
Γιατί ο εν λόγω κύριος είχε τα περισσότερα μετρήσιμα μόρια και μάλιστα 10 περισσότερα από τον πέμπτο στη σειρά που υποτίθεται έπρεπε να «καταλάβει» τη θέση σύμφωνα με τη νοοτροπία της ανακοίνωσης
Σημειώνεται επίσης ότι στη διαδικασία της συνέντευξης πήρε τα λιγότερα μόρια από όλους όσους κατέλαβαν θέση στα Ιόνια Νησιά και πάλι η τελική βαθμολογία του ήταν η μεγαλύτερη όλων. Τι πρότειναν οι έχοντες τη νοοτροπία και των ΑΠΟ ΕΔΩ και των ΑΠΟ ΕΚΕΙ να του βάλουν 3,5 με άριστα το 15.
Σύντροφοι και συντρόφισσες της ΠΑΣΚΕ δεν νομίζετε ότι εκθέτεται τους εαυτούς σας, ταυτίζεστε με τη νοοτροπία του αιρετού της ΝΔ που «στρουθοκαμιλίζει» κατά περίπτωση ή διακατέχεται κατά περίπτωση από το σύνδρομο της άνοιας …. ευτυχώς ενισχύεται την άποψη του Πρωθυπουργού […]
«Περίεργη» η ανάρτηση σε σχέση …. με το χρόνο και τις σκοπιμότητες που εξυπηρετεί σε ιστολόγιο με τον τίτλο:
ReplyDelete«"Κοσκινίζουν" την εκλογή του Γ. Πανάρετου ως πανεπιστημιακoύ δασκάλου , παράγοντες των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ Παρασκευή, 13 Αύγουστος 2010 10:14»
Όπως περίεργη και η μετάθεσή της στη σειρά ανάρτησής της […εκ των υστέρων] προκειμένου να αμβλυνθούν οι εντυπώσεις του ατοπήματος.
Συνέχεια των χωρίς αρχές επιθέσεων «συγκροτημάτων» έντυπης και ηλεκτρονικής ενημέρωσης?
Οι διαφορές πρέπει να είναι πολιτικές, πρέπει να μην γίνονται χτυπήματα κάτω από τη μέση όταν είναι γνωστή και ξεκάθαρη η αβασιμότητα των επιχειρημάτων και οι σκοπιμότητες των επιδιώξεων.
Φαίνεται κάποιοι άρχισαν να ανησυχούν για την επιχειρούμενη αποκατάσταση των κανόνων της χρηστής διοίκησης, της διαφάνειας….
Ανησυχούν αυτοί/τές που:
• Έγιναν μέλη ΔΕΠ με μόνο κριτήριο ότι πέρασαν από τις διοικήσεις επιστημονικών και συνδικαλιστικών οργανώσεων και μάλιστα απέκτησαν διδακτορικά διπλώματα σε χρόνο μικρότερο της τριετίας
• Δημιούργησαν τμήματα για να καταλάβουν θέσεις, να πάρουν μετάθεση, να μετατρέψουν το καθεστώς της οικογενειοκρατίας της περιόδου πριν το 1981 σε καθεστώς «φίλων» , «η[υ]μετέρων»
• Που το βασικό τους πτυχίο δεν επιτρέπει την απόκτηση διδακτορικού διπλώματος και όμως έγιναν άλλοι[ες] καθηγητές[τριες] πανεπιστημιακών τμημάτων και … άλλοι πρυτάνεις!
• Που δεν έχουν κανένα επιστημονικό έργο για τις θέσεις που κατέλαβαν σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών τους
• ΠΟΥ ΕΥΝΟΥΧΙΖΑΝ ΤΟ ΝΟΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΟΥ ο καθηγητής, ο πολιτικός, ο οραματιστής Ανδρέας Γ. Παπανδρέου είχε χαρακτηρίσει ως τον πλέον προοδευτικό πανεπιστημιακό νομοθέτημα
…. Και μην βιαστούν κάποιοι να ασκήσουν κριτική σε ένα νομοθέτημα που τους αξίωσε σήμερα να ομιλούν ως «διανόηση» που ποτέ δεν τοποθετήθηκε επί της ουσίας στα όσα «βιάζουν» την πορεία των θεμάτων της παιδείας μας και όχι μόνο.
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι το γράμμα και το πνεύμα των επιδιωκόμενων μεταρρυθμιστικών κινήσεων θα κινείται στο πνεύμα και το γράμμα του νόμου πλαισίου 1268 [που ποτέ δεν υλοποιήθηκε στην πράξη ( πολιτικές της συμμετοχής, του δημοκρατικού προγραμματισμού, του κοινωνικού ελέγχου, της αξιοκρατίας στη διδασκαλία, έρευνα)] και γι’ αυτό οι αντιδράσεις των απανταχού «ανησυχούντων » [ σοφία ΠΑ.ΣΟ.Κ]
κε υφυπουργέ,
ReplyDeleteΕπειδή διβάσαμε στο ιστολόγιό σας σχόλιο ανώνυμου αναγνώστη περί περίεργης ανάρτησης στο esos.gr σχετικά με τις πληροφορίες μας ότι «"Κοσκινίζουν" την εκλογή του Γ. Πανάρετου ως πανεπιστημιακoύ δασκάλου , παράγοντες των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ" και ότι πρόκειται για "συνέχεια των χωρίς αρχές επιθέσεων «συγκροτημάτων» έντυπης και ηλεκτρονικής ενημέρωσης" σας ενημερώνουμε ότι:
- Το esos.gr ουδεμία σχέση με όλα αυτά που υποστηρίζει ο ανώνυμος επιστολογράφος και ότι στόχος μας είναι η ενημέρωση του κοινού μας για μια τέτοια πληροφορία την οποία θεωρούμε σημαντική.
- Οι αναγνώστες μας το γνωρίζουν, ότι το esos.gr σας έχει στηρίξει σε όλες τις αποφάσεις και θα συνεχίζει να σας στηρίζει στις μελλοντικές αποφάσεις σας για την διαλεύκανση των υποθέσεων πουπεριέχουν σκάνδαλα.
Με εκτίμηση στο πρόσωπο σας
Το esos.gr
@11:35 μμ ΠΟΛΥ ΕΥΣΤΟΧΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ΛΟΓΙΚΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΤΗΣ [σοφίας…….]@2:50 πμ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΟΤΑΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟΣΟ ΣΟΒΑΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΑ ΟΝΟΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΚΛΟΙ ΠΟΥ "ΚΟΣΚΙΝΙΖΟΥΝ" ή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ "ΚΟΣΚΙΝΙΖΟΝΤΑΙ"
ReplyDeleteΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΠΟΛΛΟΙ ΑΝΗΣΥΧΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΣ .... ΓΙΑΤΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΗΡΕΜΙΑ, ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ, ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ .... ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Σε μια εποχή που λόγω ακρίβειας και όχι μόνο θα μας πλασάρουν την ήρα…. για σιτάρι……
.... ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΛΕΕΙ ΚΑΘΑΡΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ ΑΣΤΡΑΠΕΣ ΔΕΝ ΦΟΒΑΤΑΙ
Aγαπητέ κ. υφυπουργέ και σύντροφε,
ReplyDeleteΕίναι πραγματικά απορείας άξιο με ποια κριτήρια και ποιες διαδικασίες έχουν επιλεγεί οι αρμόδιοι και οι υπάλληλοι στο Ι.Δ.Ε.Κ.Ε., όταν δηλώνουν ουσιαστικά άγνοια ότι στη χώρα μας υπάρχει ενιαία τριτοβάθμια εκπαίδευση και ότι τα Α.Τ.Ε.Ι. ανήκουν σε αυτή…
Χθες μάλιστα συγκεκριμένα αμφισβυτούσαν στην ουσία ότι ένας απόφοιτος Α.(Τ).Ε.Ι. είναι πτυχιούχος ανώτατης εκπαίδευσης και τόσο η υπάλληλος όσο και ο προϊστάμενος τον αποθάρρυναν να υποβάλλει αίτηση ως πτυχιούχος! Aυτό για να συνειδητοποιηθεί το χάος που επικρατεί στον ευαίσθητο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα μας και στην ασχετοσύνη του προσωπικού που προσλαμβάνεται σε θέσεις κλειδιά του Υπουργείου Παιδείας. Κι όλα αυτά τα απίστευτα και ανήθικα που καταργούν την ισονομία, την ώρα μάλιστα που οι Έλληνες φορολογούμενοι γονείς πληρώνουν από το υστέρημά τους χρηματοδοτώντας τη δημόσια Παιδεία, αλλά πληρώνοντας και τεράστια ποσά σε φροντιστήρια, για να βοηθήσουν τα παιδιά τους να εισαχθούν στα πανεπιστήμια. Δυστυχώς, τα λεφτά από τη φορολόγησή τους καλύπτουν τις σπουδές αλλοδαπών. Προσέξτε εδώ τώρα: στους αλλοδαπούς δίνεται η δυνατότητα να προσκομίζουν πιστοποιητικά σπουδών από τις χώρες τους άνευ επικύρωσης γνησιότητας από κάποια προξενική μας αρχή, ακόμα και όταν προέρχονται από χώρες του Τρίτου Κόσμου!
Η χώρα μας μέχρι σήμερα έχει ήδη πληρώσει δυσβάσταχτα πρόστιμα σε βάρος του ελληνικού λαού για τις διακρίσεις που γίνονται στο εσωτερικό της όσον αφορά τα επαγγελματικά δικαιώματα και την αναγνώριση των πτυχίων των αποφοίτων Α.(Τ).Ε.Ι. ως ισόβαθμα των πανεπιστημίων (βλ. μισθολογικές και βαθμολογικής εξέλιξης διακρίσεις στο δημόσιο τομέα και στις προκηρύξεις καθώς και πρόσβαση σε μεταπτυχιακά).
Αλλά φαίνεται ακόμα αυτά δεν υπήρξαν αρκετά ώστε ακόμα και σήμερα οι απόφοιτοι των Α.(Τ).Ε.Ι. να συναντούν μπροστά τους σε διάφορες διαδικασίες τείχη άγνοιας και φαρισαϊσμού.
http://esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=8798:2010-08-19-21-31-13&catid=335:2009-12-02-06-41-30&Itemid=673
ReplyDeleteΚύριε υφυπουργέ, μπορείτε να μας πείτε με ποιά κριτήρια γίνονται αυτοί οι διορισμοί; Αναρωτιέμαι, εδικά όταν βλέπω τον διορισμό απερχόμενου πρυτάνεως του οποίου η πρόσφατη θητεία κάθε άλλο παρά άμεμπτη ήταν. Εσείς τουλάχιστον πρέπει να το γνωρίζετε αυτό. Δεν υπάρχει accountability;