Friday, May 21, 2010

Αντιγραφές...

Σημερινό Δελτίο Τύπου του Υπουργείου.

Ανακοινώνεται ότι, σύμφωνα με ενημέρωση που εστάλη στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, σημειώθηκαν σήμερα στην Ρόδο περιστατικά προσπάθειας δολίευσης των εξετάσεων.

Συγκεκριμένα:
1. Στο ΓΕΛ Ιαλυσού μαθητής συνελήφθη με ενεργοποιημένο το κινητό του, να επιχειρεί την ανάγνωση και αξιοποίηση μηνύματος που έλαβε με τις σωστές απαντήσεις (κλειστού τύπου) στο μάθημα "Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων". Η Πρόεδρος της Λυκειακής Επιτροπής προέβη στην κλήση του αριθμού από τον οποίο απεστάλη το μήνυμα και διαπίστωσε την ταυτότητα του αποστολέα.
Η Πρόεδρος της Λυκειακής Επιτροπής προέβη στις προβλεπόμενες διαδικασίες και τον μηδενισμό του γραπτού, ενώ ο Πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής Εξετάσεων Δωδεκανήσου ενημέρωσε την Εισαγγελία Ρόδου και τον Αστυνομικό Διευθυντή Ιαλυσού, προκειμένου να ενεργοποιηθούν οι απαραίτητες διαδικασίες για διερεύνηση του περιστατικού.
Στο ίδιο ΓΕΛ συνελήφθη και δεύτερος μαθητής που είχε στην κατοχή του κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια εξέτασης μαθήματος. Η Λυκειακή Επιτροπή προέβη στον μηδενισμό του γραπτού.
2. Στο 2ο ΓΕΛ Ρόδου, μαθήτρια συνελήφθη από τον επιτηρητή να επιχειρεί την αντιγραφή από σκονάκι. Η Λυκειακή Επιτροπή προέβη και στην περίπτωση αυτή στον μηδενισμό του γραπτού.

27 comments:

  1. Anonymous4:57 am

    Πρέπει οι επιτηρητές και οι λυκειακές επιτροπές να είναι προσεκτικοί σε επανηλλειμένες "αιτήσεις" των διαγωνιζομένων να πάνε στην <> π.χ. 4 φορές σε ένα τρίωρο όσα και τα θέματα...

    ReplyDelete
  2. Κύριε Υπουργέ,
    κάνετε άμεσα τη συγχώνευση των σχολείων που βρίσκονται στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα ή σε ενοικιαζόμενα κτίρια κοντά σε σχολεία με δημόσιο κτίριο.
    Επειδή παρακολουθώ το ενδιαφέρον με το οποίο προσεγγίζετε τα θέματα παιδείας σας προτείνω να δείτε πιο προσεκτικά τη χωροταξική κατανομή των σχολείων και να διαπιστώσετε την τραγικότητα των ρυθμίσεων των σχολικών μονάδων που έγιναν στο παρελθόν με μοναδικό κριτήριο την ιδιοτέλεια.
    Πιο συγκεκριμένα πριν κάποια χρόνια για να δώσουν τη διευθυντική θέση σε ημέτερους, δημιούργησαν νέες σχολικές μονάδες εντός του ιδίου κτιρίου με αποτέλεσμα να έχουμε δύο σχολεία σε ένα κτιριακό συγκρότημα, με ότι αυτό συνεπάγεται: δύο σχολικές επιτροπές, διπλές δαπάνες εξοπλισμού, διπλές δαπάνες σε προσωπικό και διεύθυνση των σχολείων. Μάλιστα οι καθηγητές δεν πήγαιναν τις περισσότερες φορές για συμπλήρωση ωραρίου στο άλλο σχολείο της ίδιας αυλής με τη δικαιολογία ότι δεν έβγαινε το πρόγραμμα. Κλασσικό παράδειγμα 1ο και 2ο ΓΕΛ Αργυρούπολης.
    Επίσης ασχοληθείτε λίγο με τα σχολεία που βρίσκονται σε ενοικιαζόμενα κτίρια που τις περισσότερες φορές βρίσκονται πολύ κοντά σε άλλα σχολεία και που το σύνολο των μαθητών των δύο σχολείων είναι πολύ μικρότερος από τη χωρητικότητα του σχολείου που βρίσκεται σε δημόσιο κτίριο. Κλασσικό επίσης παράδειγμα: 3ο και 4ο ΓΕΛ Αργυρούπολης. Το 4ο ΓΕΛ Αργυρούπολης βρίσκεται σε ενοικιαζόμενο απαράδεκτο για σχολείο κτίριο και οι μαθητές του μαζί με τους μαθητές του άλλου λυκείου υπερεπαρκούν για να στεγαστούν στο 3ο ΓΕΛ Αργυρούπολης.
    Η τοπική κοινωνία θεωρεί ότι πρέπει να σταματήσει αυτή η σπατάλη που γινόταν μέχρι σήμερα για να ικανοποιούνται προσωπικές φιλοδοξίες και συμφέροντα.
    Τέτοια παραδείγματα πιστεύουμε ότι υπάρχουν πάμπολλα σε όλο τον ελλαδικό χώρο.
    Κάντε την έρευνά σας με ένα απλό διερευνητικό έγγραφο προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και ενεργείστε άμεσα.
    Επιτέλους να δούμε κάτι να γίνεται προς την κατεύθυνση της οικονομίας στην εκπαίδευση και τότε θα γίνουμε και εμείς περισσότερο φορολογικά νομοταγείς.

    ReplyDelete
  3. Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Μετά από τόσα χρόνια, ακόμα μαθαίνω για στρεβλώσεις του εκπαιδευτικού συστήματος. Πράγματι χρειάζεται διερεύνηση αυτό το θέμα.

    ReplyDelete
  4. Anonymous6:46 pm

    κ. Υπουργέ, πότε επιτέλους θα καταργήσετε αυτό το καρκίνωμα των Ελληνικών πανεπιστημίων που ονομάζεται κομματικές παρατάξεις; γιατί πουλάτε το μεγαλύτερο κεφάλαιο αυτής της χώρας; με ποιο δικαίωμα; ως πότε αυτά τα άτομα θα μας διώχνουν στο εξωτερικό;

    http://www.youtube.com/watch?v=VLFRfsvyPzA&feature=player_embedded

    http://www.youtube.com/watch?v=I_AVnSZKjY4&feature=player_embedded

    Αν αποχωρήσετε μια μέρα από το υπουργείο και δεν έχετε φροντίσει για την κατάργηση των κομματόσκυλων φοιτητών ΠΑΣΠΙΤΕΣ, ΔΑΠΙΤΕΣ, ΚΝΙΤΕΣ, ΕΑΚΙΤΕΣ κτλ κτλ θα γράψετε το όνομα σας με το χειρότερο τρόπο στην ιστορία της Ελλάδος όπως και οι προκάτοχοι σας. Ντρέπομαι ως Έλληνας που κάποτε είχαμε έναν Καραθοδωρή ως υπουργό και σήμερα φτάσαμε σε αυτά τα επίπεδα.

    Η ανωνυμία μου είναι συνειδητή επιλογή γιατί πολύ απλά δε θέλω το όνομα μου να αποπροσανατολίσει τον οιοδήποτε αναγνώστη από το νόημα τους. Θα προτιμούσα αντί να κάνει αναζήτηση στο διαδικτυο να κάτσει να σκεφτεί τι λέω. Σήμερα υπάρχει ένας Παπαδημητρίου στο Μπερκλευ, Μπερτσεκάς ΜΙΤ, Τσιτσικλής ομοίως, Παπακωνσταντίνου Στανφορντ και πραγματικά είναι αδύνατο να τους απαριθμήσω. Λυπάμαι που οι προκάτοχοι σας τους εξόρισαν. Χαρακτηριστική περίπτωση ο Γιαννακάκης στο Κολούμπια που ανέκαθεν ήθελε να επιστρέψει, απο νεαρό παιδί αλλά ποτέ δεν του το επέτρεψαν οι συνθήκες.

    Τελειώνω το πρώτο μου και τελευταίο σχόλιο στον ιστότοπο σας, λέγοντας σας οτι εύχομαι να μην είστε ένας πόντιος πιλάτος όπως όλοι οι υπόλοιποι. αν δεν μπορείτε να μην είστε, απλά παραιτηθήτε και πείτε την πραγματικότητα στο λαό. μην αδικήσετε τον εαυτό σας γιατί πιστεύω με βάση τα ένστικτα μου στις αγνές προθέσεις σας.

    Ευχές,

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:53 pm

    Και που να δείτε τις αντιγραφές στα ΑΕΙ, ενίοτε ομαδικές και οργανωμένες από φοιτητικές παρατάξεις.

    Δυστυχώς η έλλειψη κυρώσεων στις αντιγραφές ουσιαστικά αποτελεί κίνητρο για αυτές.

    ReplyDelete
  6. Quarkonium12:34 am

    Πολύ ωραίο το παραπάνω σχόλιο. Ελπίζω και εγώ πως θα καταργηθεί κάποια στιγμή αυτή η αθλιότητα του ελληνικού πανεπιστημίου πριν αρχίσουμε να μιλάμε για δείκτες, εσωτερικές αξιολογήσεις και άλλες συγκρίσεις με πανεπιστήμια του εξωτερικού.
    Δυστυχώς όμως με λύπη διάβασα πως ο πρόεδρος της Ν.Δ. επισκέφθηκε τα γραφεία της ΟΝΝΕΔ στα πλαίσια της νίκης της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ (από το επίσημο site www.onned.gr).
    Τα σχόλια δικά σας...
    Έχω γράψει πως αν δεν ξεκινήσουμε με τα απλά δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα και βλέπω πως ακόμα και στον καιρό της κρίσης (να μην πω χρεοκοπίας) εμείς συνεχίζουμε να σφυρίζουμε αδιάφορα.
    Θα μου πείτε είναι μεγάλο το πολιτικό κόστος, αλλά αναρωτιέμαι αν δεν είναι μεγαλύτερο το κόστος περικοπής του δώρου (Πάσχα/Χριστουγέννων) σε συντάξεις των 400 και 500 ευρώ.

    ReplyDelete
  7. Anonymous7:15 am

    Προσωπικά, και εγώ πιστεύω πως όλες οι παρατάξεις μέσα στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Πανεπιστήμια) κάνουν πολύ μεγάλο κακό, ιδιαίτερα όταν τις υποστηρίζουν φανατικά, ακόμη και οι ίδιοι οι καθηγητές, η δουλειά τους και το λειτούργημα τους είναι άλλο.

    ReplyDelete
  8. Anonymous7:40 am

    @ Ανωνυμο 7.15

    Ας σκεφτουμε τι γίνετε οταν ο Καθηγητής - Προεδρος Τμήματος θελει να γινει [ ή εχει γινει] πρυτανης σε Πανεπιστήμιο ή προεδρος σε ΤΕΙ και ταυτόχρονα ειναι και Περιφεριακος "παράγοντας" σε κόμμα ή Δημοτικός Σύμβουλος ή Νομαρχιακός Συμβουλος.

    Οι φοιτητικές παρατάζεις ...οργιάζουν. Αν δε εισαι καθηγητής [εστω και ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΑ στον ιδιο χώρο] κομματικά εκτος τις φράξιας ...τοτε για 4 χρονια δεν θα δεις στον ηλιο μοιρα.

    Και Υφυπουργέ ..ειναι και ΠΑΣΟΚ !!!!

    The Greek Academia in our times ....

    ReplyDelete
  9. Quarkonium8:09 am

    Ο διάλογος νομίζω πως έχει ανοίξει εδώ και καιρό, οι συνθήκες ωριμάζουν και τις τελευταίες μέρες το ακούω και από πολλά μέλη ΔΕΠ (διαφορετικών πολιτικών πεποιθήσεων).
    Η μεγάλη αποχή άλλωστε που καταγράφεται στις φοιτητικές εκλογές και φοβάμαι θα επαναληφθεί και στις πρυτανικές εκλογές θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να προβληματίσει την ηγεσία του υπουργείο παιδείας και τους αρχηγούς των κομμάτων για το ρόλο που έχουν οι κομματικές παρατάξεις στα πανεπιστήμια.
    Αποτελεί τεράστιο πρόβλημα και δεν μπορούμε να είμαστε περήφανοι όταν έχουμε φοιτητές που είναι πρώτα ενταγμένοι σε κάποια φοιτητική παράταξη και μετά ενδιαφέρονται να ξεχωρίσουν ως φυσικοί, ως φιλόλογοι, αρχαιολόγοι κ.τ.λ.
    Για ποιο πνεύμα αριστείας, καινοτομίας κ.τ.λ να μιλάμε;
    Τι να περιμένουμε από έναν πρύτανη που για να εκλεγεί πρέπει να συναντήσει τύπου που το μεγαλύτερο προσόν τους είναι πως οργάνωσαν 10 πάρτυ ή 5 εκδρομές.
    Επαναλαμβάνω, δεν θέλω να καταδικάσω όσους συμμετέχουν σε κάποια φοιτητική παράταξη αλλά νομίζω πως υπάρχει μια στρέβλωση στην ιεράρχηση των ταυτοτήτων που διαμορφώνονται και στη συνέχεια αναπαράγονται στο κοινωνικό πεδίο.
    Νομίζω πως θα πρέπει να απασχολήσει σοβαρά τόσο την ηγεσία του Υπουργείου όσο και τους υπεύθυνους παιδείας των κομμάτων αλλιώς η αδιαφορία και η διαρροή προς το εξωτερικό θα συνεχίζονται.

    ReplyDelete
  10. Anonymous12:07 am

    Απορίες μαθήτριας που συμμετέχει στις Γενικές Εξετάσεις

    Είμαι άριστη μαθήτρια και διάβαζα επί δύο χρόνια 6 ώρες την ημέρα
    Δεν έκανα φροντιστήριο ούτε μια μέρα Μόνο ο μπαμπάς μου με καθοδηγούσε δεν
    με βοηθούσε στη Φυσική και τα Μαθηματικά
    Θα πετύχω και ήδη στα πρώτα μαθήματα έχω γράψει πολύ καλά, και είμαι πολύ
    χαρούμενη
    Παρόλα αυτά έχω μερικές απορίες, που εντάθηκαν μετά από τις αντιγραφές που
    διαπιστώθηκαν και όσα βλέπω και ακούω
    ΑΠΟΡΙΑ ΠΡΩΤΗ: Μα είναι δυνατόν να πηγαίνουν όλοι στις τουαλέτες 3 και 4
    φορές.
    ΑΠΟΡΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ο Διευθυντής στο εξεταστικό κέντρο μας είπε ότι έξω από την τουαλέτα θα υπάρχει επιτηρητής με ειδικό μηχάνημα που θα απενεργοποιεί τα κινητά και μας το έδειξε, κάτι τέτοιο δεν γινόταν. Που το ξέρω μα ακριβώς έξω από την τουαλέτα ο υπάλληλος του δήμου που κούρευε το γκαζόν μιλούσε άνετα με το κινητό του, όταν πήγα και εγώ στην τουαλέτα.
    ΑΠΟΡΙΑ ΤΡΙΤΗ συνήθως επιτηρητές είναι καθηγητές που γνωρίζουν τα παιδιά, συνήθως επιτηρητές γίνονται όσους προτείνουν οι διευθυντές των εξεταστικών κέντρων ή .... Δεν θέλω να πω τίποτε. Δεν υπονοώ τίποτε. Γιατί ο διορισμός των επιτηρητών δεν γίνεται με κλήρωση και να είναι καθηγητές από άλλη περιοχή. Και αν αυτό δεν το θέλουν οι κύριοι καθηγητές μας για να πηγαίνουν μακριά από το σπίτι τους να μην γίνονται επιτηρητές για να παίρνουν 200 ΕΥΡΩ και εγώ να αμφιβάλω.
    ΑΠΟΡΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ γιατί εμείς οι μαθητές να γράφουμε στο σχολείο μας. Η εξήγηση που δίνεται είναι για να μην αλλάζουμε σχολικό περιβάλλον και να νοιώθουμε άνετα. Γιατί δεν λέμε το ίδιο όταν πάμε και εξεταζόμαστε από εδώ και από εκεί για να πάρουμε το Lower. O μπαμπάς μου μου είπε ότι όταν έδινε εξετάσεις ενώ έμενε στο Παγκράτι πήγε και έδωσε εξετάσεις στο κολέγιο στο Ψυχικό που ήταν εξεταστικό κέντρο
    ΑΠΟΡΙΑ ΠΕΜΠΤΗ γιατί ο καθένας στο γραπτό του γράφει ότι θέλει [σχολιάζει , αφήνει κενά, κάνει μουτζούρες σε συγκεκριμένα σημεία και… και…] και βέβαια αυτό δεν αποτελεί σημείο που παραβιάζει το αδιάβλητο για όποιον ίσως θέλει να κάνει κάτι εκ των υστέρων. Ο μπαμπάς μου μου είπε ότι όταν έδινε εξετάσεις στο κολέγιο Ψυχικού που ήταν εξεταστικό κέντρο και η παραμικρή μουτζούρα αποτελούσε θέμα για ακύρωση του γραπτού. Μου είπε ο μπαμπάς μου ότι προσπαθώντας να σβήσει ένα λάθος έγινε τρύπα στο φύλο και μέχρι να βγουν τα αποτελέσματα κα δεί το 39 στην τριγωνομετρία αγωνιούσε μήπως και του μηδενίσουν το γραπτό. Ευτυχώς πέρασε ο μπαμπάς μου και έγινε επιστήμονας δάσκαλος σε δημόσιο πανεπιστήμιο και είμαστε όλοι καλά…
    ΑΠΟΡΙΑ ΠΕΜΠΤΗ τι θα γίνει με αυτά τα θέματα πολλαπλών απαντήσεων, όπου το εξεταστικό κέντρο μετατρέπεται σε θέατρο παντομίμας και κανένας δεν μιλάει. Να μπει μάθημα στις γενικές εξετάσεις το κατ΄ επιλογή Θεατρολογία….

    Αυτά έχω απορία μήπως με περάσει κάποιος άλλος που θα κάνει πράξη τις απορίες μου
    Πάντως εγώ θα γράψω καλά και θα είμαι μέσα στους πρώτους που θα περάσουν στη σχολή που θέλω και θα τα καταφέρω.
    Αλλά θα υπάρχουν κάποιοι που δεν θα περάσουν επειδή κάποιοι έξυπνοι έκαναν πράξη τις απορίες μου και εσείς του υπουργείου δεν κάνετε πιο αυστηρά τα πράγματα, όπως ήταν παλιά όπως μου είπε ο μπαμπάς μου που έγινε όπως και σεις επιστήμονας και δουλεύει στο πανεπιστήμιο και δεν έπαθε τίποτε με την αυστηρότητα και τυπικότητα που υπήρχε τότε.. εγώ πιστεύω ότι ο μπαμπάς μου και δίκιο έχει και βέβαια είναι σωστό ότι κάτι δεν πάει καλά τα α τελευταία χρόνια… επίσης θέλω να έχω την εντύπωση ότι και σεις κύριε υφυπουργέ τα ίδια πιστεύετε…. γι αυτό βάλατε και το σχόλιο στο blog σας… έτσι δεν είναι κύριε υφυπουργέ….
    Εγώ πάντως θα πετύχω… ένοιωσα ανάγκη να τα γράψω αυτά σήμερα του Αγίου Πνεύματος που δεν γράφουμε εξετάσεις και κάνω ένα διάλειμμα .
    …. Και τώρα πάω να αρχίσω την επανάληψη για την Τετάρτη γιατί θέλω να πετύχω με την αξία μου και θα το πετύχω εγώ και όλα τα παιδιά που σκεφτόμαστε έτσι.

    ReplyDelete
  11. Ολα αυτά με απασχολούν. Και άλλα που υποπίπτουν στην αντίληψή μου στην τρίτη αυτή εμπλοκή μου με την αρμοδιότητα των εξετάσεων.
    Καλή συνέχεια στις εξετάσεις!

    ReplyDelete
  12. ΕΛΕΟΣ7:45 am

    Αγαπητέ Κε Υφυπουργε

    Αν ειναι εστο και 10% αλήθεια...το παρακάτω

    http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=544800

    τοτε πραγματικά χρειαζομαστε ΗΡΑΚΛΗ για τον καθαρισμό.

    Ως φορολογουμενος πολίτης ...δεν δινω ουτε Ευρω απο του φόρους ΜΟΥ για ΑΥΤΟ το Ελληνικό Πανεπιστήμιο!!!!

    Ο χρόνος που εχετε στη δια8εση σας ..τελειωνει καντε κατι....

    ReplyDelete
  13. Anonymous8:31 am

    Κύριε Υφυπουργέ,

    Με βάση ποιό λογικό σχεδιασμό οι εισακτέοι στα 4 Θεολογικά τμήματα της χώρας για το επόμενο έτος πρέπει να είναι 1180; Τόσους πολλούς θεολόγους χρειαζόμαστε; Δεν θα με ενδιέφερε αν όλοι αυτοί πλήρωναν τα έξοδα των σπουδών τους μόνοι τους, αλλά τα χρήματα που απαιτούνται για τις σπουδές τους τα καλύπτει ο Έλληνας φορολογούμενος.

    ReplyDelete
  14. Anonymous12:31 pm

    Με την ίδια λογική των εισακτέων σε όλες τις υπόλοιπες σχολές.

    ReplyDelete
  15. Anonymous1:22 pm

    καλη συνεχεια στις εξετασεις
    ΣΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΑΤΕΙ
    ΝΑ ΔΩ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙΤΕ

    ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΕΓΡΑΨΑΝ
    ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΗΝ ΒΑΣ
    ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ

    ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ΘΑ ΤΟ ΒΡΕΙΤΕ

    ReplyDelete
  16. Aκούστε το παιδί κύριοι του Υπουργείου!!! ΑΚΟΥΣΤΕ το παιδί και όχι τις καθηγητικές συντεχνίες ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!!!

    ReplyDelete
  17. Anonymous1:33 pm

    συνεχεια λοιπον αν δημοσιευθει

    ΜΕΛΟΝΤΙΚΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΑΘΕΩΣ ΚΡΑΤΟΥΣ

    νεοι πρωτοετεις των ΑΤΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ
    ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ
    ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΗΣ ΓΗΡΑΙΑΣ ΑΛΒΙΟΝΟΣ ΚΑΙ ΣΤΕΙΛΤΕ ΕΝΑ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΣΤΕ ΚΛΠ

    ReplyDelete
  18. @ Ανώνυμος

    1) Όταν έδινα εγώ εξετάσεις δε θυμάμαι πολλούς να πήγαιναν τουαλέτα. Και να πήγαιναν, βέβαια, ανθρώπινο θα ήταν, ειδικά με το άγχος. Άσε που δε νομίζω πως μπορεί να εξαφανίσεις τελείως τα φαινόμενα cheating σε εξετάσεις. Μέχρι και στην... αρχαία Κίνα συνέβαιναν, σε εξετάσεις που τέτοια πράγματα τιμωρούνταν με θάνατο. Τι θα πρότεινες εσύ δηλαδή; Να μην πάνε τουαλέτα; Ή να γίνεται σωματικός έλεγχος για τα κινητά ή τα σκονάκια;

    3) Όταν έδινα εγώ εξετάσεις, οι επιτηρητές ήταν άγνωστοι σε μας καθηγητές από άλλο σχολείο. Εννοείς πως στο δικό σου σχολείο επιτηρούν οι ίδιοι που σας δίδασκαν φέτος; Δεν υπονοώ τίποτα, αλλά μου φαίνεται κάπως παράξενο, εκτός και αν ζεις σε κάποια απομακρυσμένη περιοχή...

    4) Όταν έδινα εγώ εξετάσεις έγραφα στο σχολείο μου. Όχι στην τάξη μου βέβαια, αλλά στο ίδιο σχολείο. Ευτυχώς δε χρειάστηκε να κάνω ολόκληρο ταξίδι για να γράψω αλλού. Τι σε πειράζει το κτήριο; Ή μήπως φοβάσαι πως οι τοίχοι θα βοηθήσουν τους αδύνατους συμμαθητές σου;

    Lower δε γράφουν τόσα παιδιά όσα δίνουν Πανελλαδικές. Οπότε είναι λογικό τα εξεταστικά κέντρα να είναι πολύ λιγότερα τότε και να αναγκάζεσαι να πηγαίνεις αλλού. Αλλά σχολικό κτήριο γιατί να αλλάξεις στις Πανελλαδικές;

    5) Όταν έδινα εγώ εξετάσεις, δεν έκανα ζωγραφιές στο γραπτό μου. Έγραφα, και σε κάποιες περιπτώσεις διέγραφα. Εσύ πού ξέρεις τι καλλιτεχνίες κάνουν οι συμμαθητές σου; Ρωτάω γιατί εγώ δεν είχα ιδέα πώς ήταν τα γραπτά των άλλων. Μήπως έχεις κληρονομικό χάρισμα από τον μπαμπά σου; Και πώς διαχωρίζεις τις διαγραφές από τα "σημάδια"; Και τι σχέση έχουν αυτά όταν τα γραπτά πάνε σε άλλο... Νομό για να διορθωθούν;

    5) Όταν έδινα εγώ εξετάσεις, δεν είχε υποπέσει στην αντίληψή μου καμία παντομίμα. Αφενός γιατί είχα την προσοχή μου στο γραπτό μου και αφετέρου γιατί οι επιτηρητές έκαναν τη δουλειά τους όπως πρέπει. Απορώ που στο δικό σου σχολείο λες ότι δεν την κάνουν.

    Και κάτι άλλο. Επειδή νομίζεις πως παλιά ήταν καλύτερα τα πράγματα, θα σου πω για μια συνέντευξη που έβλεπα τις προάλλες. Μίλαγε η γνωστή Βυζαντινολόγος Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ. Έλεγε πως ευτυχώς που τη συνέλαβαν για τα πολιτικά της φρονήματα όταν έβγαινε από το εξεταστικό κέντρο και όχι όταν έμπαινε, γιατί αν είχε γίνει αυτό δε θα είχε τελειώσει ούτε το Γυμνάσιο. Και πως ευτυχώς που για εκείνη και μόνο τη χρονιά δεν χρειαζόταν πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων, όπως χρειαζόταν από την επομένη χρονιά, για να μπει στο Πανεπιστήμιο, γιατί αλλιώς δε θα μπορούσε να σπουδάσει.

    Εγώ λοιπόν, πες στον μπαμπά σου, νομίζω πως πρέπει να είμαστε ευγνώμονες για την τωρινή κατάσταση και όχι να θυμόμαστε με ρομαντισμό τα "παλιά χρόνια". Αυτό δε σημαίνει φυσικά πως τα όποια προβλήματα δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται, ή πως δεν πρέπει να παλεύουμε για ένα καλύτερο αύριο. Αλλά συγκρίσεις με παλιότερα που πρόσβαση στη μόρφωση είχαν ελάχιστοι είναι τουλάχιστον ντροπή να γίνονται.

    Επαναλαμβάνω: δεν εξαλείφθηκε η φτώχεια, ούτε έγινε τέλειο το σύστημα. Αλλά έχουν γίνει σημαντικότατα βήματα και η ζωή έχει βελτιωθεί πολύ. Ας το αναγνωρίσουμε αυτό κάποτε.

    ReplyDelete
  19. @ Πανάρετος

    Μιας και ανέφερα την Αρβελέρ, σε αυτή την πολύ συγκινητική συνέντευξη είπε και μερικά πράγματα για το εκπαιδευτικό σύστημα. Ως υπεύθυνη για πολλές πτυχές του Γαλλικού εκπαιδευτικού συστήματος, νομίζω πως οι ιδέες της έχουν μεγάλη σημασία.

    Αναφέρθηκε σε πέντε στοιχεία - κλειδιά ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού συστήματος.

    Πρώτο, η μητρική γλώσσα. Η καλή γνώση της σημαίνει και καλή γνώση της κουλτούρας, του πολιτισμού και της ιστορίας της μητέρας πατρίδας. Για παράδειγμα, αν λες "κοιμητήριο", αυτό φέρει μέσα του την χριστιανική ιδέα για την ανάσταση των νεκρών, σε αντίθεση με την νεκρόπολη ή το νεκροταφείο. Αν μιλάς για ηλιοβασίλεμα, αυτό φέρει μέσα του την Αυτοκρατορική πορφύρα, το χρώμα των Βυζαντινών Βασιλιάδων που είναι το ίδιο με το χρώμα που παίρνει ο ήλιος όταν δύει.

    Δεύτερο, μια ξένη γλώσσα. Αν ξέρεις τέλεια μια ξένη γλώσσα, γνωρίζεις πως και άλλοι άνθρωποι είχαν τους ίδιους προβληματισμούς, τους ίδιους πόνους, τις ίδιες χαρές, τους ίδιους καημούς με τον δικό σου λαό. Γνωρίζεις πως και οι γείτονες μοιάζουν με σένα. Πώς ο δικός σου ο λαός δεν είναι μοναδικός, πώς δεν τα σκέφτηκε όλα αυτός.

    Τρίτο, η γλώσσα της επιστήμης και της τεχνολογίας. Στη σύγχρονη εποχή δε γίνεται να μη γνωρίζεις αυτά που η επιστήμη μας διδάσκει για τον κόσμο και που η τεχνολογία μας προσφέρει για να βελτιώσουμε τη ζωή μας.

    Τέταρτο, η γλώσσα της τέχνης. Ένας άνθρωπος που μπορεί να νιώσει έναν πίνακα ζωγραφικής ξέρει να μιλά μια άλλη γλώσσα, μια γλώσσα ενόρασης και συναισθήματος και αυτό είναι σημαντικό για όλους.

    Και πέμπτο, η γλώσσα του σώματος. Να είσαι εξοικειωμένος με το σώμα σου, να αισθάνεσαι άνετα, να εκφράζεσαι και να ζεις με το σώμα σου. Και εδώ μπαίνει και το τεράστιο κεφάλαιο της σεξουαλικότητας, και την επανάσταση που έφερε η ανακάλυψη των αντισυλληπτικών. Δυστυχώς, και αυτό είναι δική μου σημείωση, τα ελληνόπουλα αγνοούν στοιχειώδη πράγματα στο κομμάτι αυτό. Και είναι χρέος της Πολιτείας να καλύψει τα κενά.

    ReplyDelete
  20. Anonymous1:29 am

    Part 1:
    «Και εδώ μπαίνει και το τεράστιο κεφάλαιο της σεξουαλικότητας, και την επανάσταση που έφερε η ανακάλυψη των αντισυλληπτικών. Δυστυχώς, και αυτό είναι δική μου σημείωση, τα ελληνόπουλα αγνοούν στοιχειώδη πράγματα στο κομμάτι αυτό. Και είναι χρέος της Πολιτείας να καλύψει τα κενά.»

    Προς Κύριο Ανδρέα,

    Αν και δεν είμαι ειδικός θα σχολιάσω το τελευταίο που είπες και θα το αναπτύξω λίγο περισσότερο, το γνωρίζεις πως στην Ελλάδα υπάρχουν κάθε χρόνο 400000+ εκτρώσεις βρεφών, χωρίς όμως στις περισσότερες περιπτώσεις να έχουν προβλήματα σοβαρά υγείας, όμως συμβαίνει αυτό το απάνθρωπο φαινόμενο;.

    Το γνωρίζεις ότι από τις πρώτες κιόλας εβδομάδες κύησης της γυναίκας, το έμβρυο μωράκι πλέον, που έχει σχηματιστεί σχεδόν ολοκληρωτικά, είναι σε πλήρη λειτουργία τα αισθητήρια πόνου και όχι μόνον;.

    Γνωρίζεις επίσης, ότι οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν είναι πλήρως ανατριχιαστικές;, δεν θα σου πω περισσότερα, αλλά να ψάξεις λίγο και θα το καταλάβεις.

    Πόσοι οι οποίοι έρχονται σε σεξουαλική επαφή χωρίς αντισυλληπτικά μέτρα;, και από αυτό προκύπτει μια «ανεπιθύμητη» εγκυμοσύνη;, και δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη να φέρουν στην έξω ζωή για να ζήσει και αυτός ο άνθρωπός και τον πετάνε στον κάδο;.

    Ποιος ο λόγος όταν δεν υπάρχουν τόσο σημαντικά προβλήματα (εκτός πολύ εξαιρετικών περιπτώσεων) να μην αναλαμβάνουν την ευθύνη να φέρουν στον κόσμο αυτά τα μικρά παιδιά;.

    ReplyDelete
  21. Anonymous1:30 am

    Part 2:
    Στην τελική, αν δεν μπορούν να τα μεγαλώσουν οι ίδιοι ας τα δώσουν για υιοθεσία, παρά να τα φονεύσουν, ο φόνος είναι προσωπική μου άποψη και δεν μπορεί να μου την αλλάξει κανείς.

    Επίσης, αν αυτό προήλθε από μη «νόμιμο» ζευγάρι και δεν θέλουν να μαθευτεί;, δηλαδή είναι κάτι το τόσο ακραίο στις μέρες που ζούμε, που το ½ δεν παντρεύεται ποτέ;, και θέλουν να κάνουν έκτρωση και δεν το φέρνουν στη ζωή και γιατί μερικοί δεν θέλουν να αποκαταστήσουν μια κοπέλα και την αφήνουν εκεί και απελπίζεται και πλέον αποφασίζει να σκοτώσει το παιδί της; (όχι όλες, έχει και γενναίες ακόμη).

    Η άλλη περίπτωση, που είναι από βιασμό;, που είναι ένα από τα μεγαλύτερα κακά που μπορούν να συμβούν σε μια γυναίκα;, γιατί να το σκοτώνει πάλι το παιδί της;, δεν έφταιξε αυτό σε τίποτα, αλλά θα μου πείτε ποιος να την στηρίξει;.

    Το άλλο που συμβαίνει;, από εκβιασμό μιας γυναίκας από άνδρα (ανανδρία), για κάποιο λόγο για να το σκοτώσει (ή και από γυναίκα προς τον άνδρα, ναι υπάρχει και αυτή η περίπτωση);.

    Το να πάς να κάνεις μια σεξουαλική πράξη, με κάποιο άλλο άτομο δεν είναι κακό, αλλά κάνοντας αυτό, πρέπει να γνωρίζει κάποιος τις συνέπειες και είναι αναγκαίο να παίρνει το βάρος των ευθυνών του.

    Θα μου πείτε τώρα, ότι σε όλα αυτά υπάρχει η λύση, η λύση της αντισύλληψης (χάπια) και του προφυλακτικού. Όμως, και σε αυτό πρέπει να υπάρχει η σωστή πληροφόρηση και αγάπη, όπως και για όλα τα προηγούμενα που έχω αναφέρει και τρόπο ανώδυνης αντιμετώπισής τους προς όλους, συμπεριλαμβανομένου του εμβρύου (παιδί).

    Οπότε, πρέπει η πολιτεία να κάνει εξειδικευμένο υποχρεωτικό μάθημα ενημέρωσης και από την πρώτη τάξη του Γυμνασίου μέχρι και το τέλος της τρίτης τάξης του Λυκείου.

    ReplyDelete
  22. Anonymous1:30 am

    Part 3:
    Προσωπικά, όλα για μένα ξεκινούν από την σωστή διαπαιδαγώγηση και από το σχολείο, αλλά και από την οικογένεια. Οπόταν, πρέπει να υπάρχει σωστή ενημέρωση όσο το καλύτερο δυνατόν από σχετικά μικρή ηλικία, και όχι μόνον για αυτό το Θέμα, αλλά πιο σφαιρικά, και για τα άλλα σημαντικά προβλήματα της καθημερινότητας.

    Το τελευταίο που ήθελα να πω, είναι ότι υπάρχει το πρόβλημα της υπογεννητικότητας στην Ελλάδα, και ο πιο μεγάλος παράγοντας μπορώ να πω είναι λόγω των εκτρώσεων.
    Σύμφωνα με μια έρευνα που έγινε από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο στην Αθήνα, γύρω στο 2030 ο Πληθυσμός των Ελλήνων από τα 10 εκατομμύρια που είναι σήμερα με βάση στατιστικά στοιχεία, θα είναι περίπου 7 εκατομμύρια αν όχι και λιγότερα και γύρω στο 2050 θα είναι 4 με 5 εκατομμύρια αν όχι και λιγότερα.

    Δηλαδή πάμε κατευθείαν προς τον αφανισμό του έθνους.

    Όλα αυτά, την ίδια στιγμή που ο απέναντι λαός, πολλαπλασιάζεται σφοδρά.

    Πού είναι η οικονομική στήριξη στην Ελλάδα, για να μπορέσουν οι οικογένειες να κάνουν όχι 1, αλλά 3 με 4 παιδιά η κάθε οικογένεια;.
    Που πάμε Κύριοι, το έχει σκεφτεί κανείς αυτό;.

    Πρέπει λοιπόν το κράτος να βοηθήσει τον κόσμο σε αυτά τα τόσο σημαντικά προβλήματα του τόπου.

    Με τιμή και εκτίμηση,
    Θεοδώρου Θεόδωρος,
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστημιακού Επιπέδου.

    ReplyDelete
  23. Greek academia-14:23 am

    απο την Εφημερίδα "Η ΑΥΓΗ"

    Άγονη αξιοκρατία
    Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/05/2010
    ΤΗΣ ΛΙΛΑΣ ΛΕΟΝΤΙΔΟΥ*

    Παράλληλα με την εκκωφαντική χρηματοπιστωτική κρίση -οικονομική, πολιτική, πολιτιστική- μια ιδεολογική κρίση αξιών και συνειδήσεων κατατρώει χώρους όπου διακυβεύεται η παραγωγή γνώσης και η καινοτομία, ο πολιτισμός και η κοινωνική συνοχή: τα ελληνικά πανεπιστήμια. H κρίση τους μετατρέπει τη διαρροή εγκεφάλων σε μαζική πλέον μετανάστευση της νεότερης γενιάς, μεταβάλλοντας την υφή της ελληνικής κοινωνίας και πλήττοντας την οικονομία. Και αναπαράγει ένα κατεστημένο που λανθάνει και διογκώνεται. «Το κριτήριο για την ακαδημαϊκή, επιστημονική, ερευνητική αξιοσύνη τελικά είναι η διατήρησις της ακαδημαϊκής εξουσίας σʼ έναν τομέα. Ο ερχόμενος πανάξιος δεύτερος δεν αγκαλιάζεται, εκτοπίζεται», για να αναπαράγεται η μετριότητα, όπως έλεγε ο Δ. Τσάτσος στο “Ριμέικ” της ΕΤ1 που προβλήθηκε (μεταθανάτια) στις 26.4.2010. Την ίδια ακριβώς ημέρα έγραφε ο Γιάννης Πανούσης στην «Ε», επίσης για τη διαπλοκή στα πανεπιστήμια.

    Συμπτωματικά, η μέρα εκείνη ήταν παραμονή μιας ακόμα πελατειακής εκλογής σε πανεπιστήμιο, όπου κηρύχθηκε άγονη η αξιοκρατία. Με συμμετοχική παρατήρηση και διάφορους ρόλους, είδα πολλές τέτοιες την τελευταία τριετία και λιγότερες παλιότερα. Σε τρεις πρόσφατες μελέτες περίπτωσης, γεωγραφικά διάσπαρτες σε ένα κεντρικό, ένα περιφερειακό και ένα πανελλαδικό πανεπιστήμιο, επαναλαμβάνεται το ίδιο μοτίβο, déjà vu σε έναν εφιάλτη επικράτησης της μετριοκρατίας (mediocracy): έπειτα από προκήρυξη θέσης Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) σε δύο πανεπιστημιακές βαθμίδες (π.χ. «Λέκτορας ή Επίκουρος Καθηγητής», διαζευκτική προκήρυξη), ο «εσωτερικός» υποψήφιος, ήδη συμβασιούχος στο Τμήμα (χωρίς να έχει προηγηθεί τυπική κρίση), κάνει αίτηση για αμφότερες και εκλέγεται τελικά στη χαμηλότερη βαθμίδα, με τις λιγότερες απαιτήσεις. Η ανώτερη βαθμίδα θα κηρυχθεί οπωσδήποτε «άγονη», έστω και αν εμφανιστεί αξιολογότερος «εξωτερικός» υποψήφιος. Ακόμα κι αν είναι αναγνωρισμένος διεθνώς, ο επιστήμονας αυτός αποχωρεί. Η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται στη χαμηλότερη βαθμίδα και, όπως έχει προσχεδιασθεί, αποβαίνει θετική για τον «εσωτερικό» υποψήφιο, λιγότερο άξιο και συναφή, αλλά περισσότερο έμπιστο.

    Βασικούς πυλώνες της στρατηγικής αυτής αποτελούν η επιλογή των εκλεκτόρων και η στοχευμένη απαξίωση του έργου των «εξωτερικών» υποψηφιοτήτων. Στο κεντρικό πανεπιστήμιο παραλείφθηκαν παντελώς από την εισηγητική έκθεση 11 χρόνια εμπειρίας της «εξωτερικής» υποψηφιότητας στο αντικείμενο της προκήρυξης, απαξιώθηκαν επιλεκτικά οι διεθνείς δημοσιεύσεις της και παραλείφθηκε από τους πίνακες το 90% του έργου της, ως δήθεν εκτός αντικειμένου! Στο περιφερειακό πανεπιστήμιο αποδόθηκε στον «εξωτερικό» υποψήφιο όχι η ειδικότητα που είχε σπουδάσει, διδάξει και ερευνήσει, παρά άλλο αντικείμενο που, αξιοσημείωτα, ήταν η ειδικότητα συνεργατών του σε διεπιστημονικά ερευνητικά προγράμματα! Επίσης αγνοήθηκε βιβλίο του που έφερε συμπτωματικά τον ίδιο τον τίτλο της θέσης που προκηρύχθηκε.

    Στο πανελλαδικό πανεπιστήμιο έγινε μια αντιστροφή: υπερεκτίμηση του έργου του «εσωτερικού» υποψήφιου για να εκλεγεί τακτικός καθηγητής χωρίς διδακτορικό! Οι εξωτερικοί εκλέκτορες που κατέφθασαν από κεντρικά πανεπιστήμια δεν σεβάστηκαν τη νομική γνωμάτευση ότι η σχολή, όπου ο εκλεκτός τους θα υπηρετούσε, δεν εμπίπτει σε νόμο που επικαλούνταν αυτοί για εκλογή μελών ΔΕΠ χωρίς διδακτορικό. Επέμειναν να εκλέξουν ως πρωτοβάθμιο καθηγητή έναν μη-διδάκτορα που δεν είχε υπάρξει ποτέ στη ζωή του μέλος ΔΕΠ. Δεν φιλοτιμήθηκαν καν να χαμηλώσουν τη βαθμίδα... Κατεδάφισαν έτσι τον μοναδικό φραγμό απέναντι στο πελατειακό σύστημα που θέτει η ελληνική νομοθεσία -το διδακτορικό.

    ReplyDelete
  24. Greek academia-24:23 am

    Οι διεθνείς προσωπικότητες και οι κοσμοπολίτες εκλέκτορες συνήθως κλίνουν προς τους «εξωτερικούς» υποψηφίους και τις υψηλότερες βαθμίδες. Στις δύο πρόσφατες μελέτες περίπτωσης προέκυψαν 7 τέτοιες θετικές ψήφοι, που υπολείπονταν κατά 1 ή 2 των απαιτουμένων. Στη μία περίπτωση τόσες ήταν και οι λευκές ψήφοι από αμέτοχους-συμμέτοχους καθηγητές- «δεν ξέρω, δεν απαντώ»! Άγονη λοιπόν η υψηλότερη βαθμίδα και μαζί της η αξιοκρατία. Με την επανάληψη της ψηφοφορίας στις χαμηλότερες βαθμίδες, εξελέγησαν οι μοναδικοί πλέον «εσωτερικοί» υποψήφιοι. Πέρα από την αξιοκρατία, πλήττεται έτσι και η δικαιοσύνη και αμεροληψία της κρίσης, από τους δεσμούς γνωριμίας ή ιδιαίτερων σχέσεων των συμβασιούχων με μέλη των εκλεκτορικών σωμάτων...

    Στο ελληνικό πανεπιστημιακό κοινωνικό δίκτυο απλώνεται λοιπόν ταχύτατα ο ιός της διαφθοράς, όπως προβλέπουν οι Χρηστάκης και Fowler στο βιβλίο τους Connected. «Η εξάπλωση του ιού αυτού, μέσω των δικτύων της διαπλοκής και λόγω των ισχυρών συμφερόντων, γίνεται ταχύτατα και μολύνει τους πάντες», έγραφε ο Γ. Πανούσης στην «Ε» στις 26.4.10. Αφού «αυτοί» εκλέγουν τους τιμητές, τότε κι «εμείς». Όλο και συρρικνώνονται οι εστίες αντίστασης στην αναπαραγωγή πελατειακών κυκλωμάτων μετριοκρατίας. Νέοι επιστήμονες αποθαρρύνονται να υποβάλουν υποψηφιότητα σε ανάλογες συνθήκες, άλλοι ξενιτεύονται, οι πιο ευάλωτες ομάδες νεότερων επιστημόνων πέφτουν στην ανεργία και στον κυνισμό, φοιτητές εκπαιδεύονται ως πολίτες που θα αναπαράγουν μεθαύριο τις μεθόδους των καθηγητών τους, επισπεύδεται η διαρροή εγκεφάλων, η Ελλάδα κατασπαράζει τα καλύτερα παιδιά της για να τακτοποιήσει τους τιμητές και τις μετριότητες. Ευτελίζεται κάθε έννοια δημοκρατίας και ακαδημαϊκού ήθους στη χώρα όπου για πρώτη φορά στην ιστορία η ανθρωπότητα πέρασε από τον μύθο στην έρευνα. Και η χώρα αυτή βουλιάζει στην κρίση...

    Πού να ελπίσει κανείς; Σίγουρα όχι στον έλεγχο νομιμότητας, ο οποίος έχει περιέλθει στα χέρια των πρυτανικών αρχών. Ούτε σε προσφυγές, που έχουν γίνει δαπανηρότατες, χρονοβόρες και αιτίες για αποκλεισμό των ενισταμένων στο μέλλον. Άλλωστε, το ΣτΕ εξετάζει μόνο τους τύπους κι όχι την ουσία των πραγμάτων. Η αξιολόγηση των πανεπιστημιακών τμημάτων, όπου τα πανεπιστήμια θα ιεραρχούνταν (και θα χρηματοδοτούνταν) ανάλογα με το δημοσιευμένο και ερευνητικό έργο των διδασκόντων τους, θα χτυπούσε άραγε το πελατειακό σύστημα; Στην Αγγλία συμφέρει τα αξιολογούμενα πανεπιστήμια να προσλαμβάνουν διεθνώς αναγνωρισμένους και ώριμους επιστήμονες. Στην Ελλάδα όμως, όπου πληθαίνουν οι κόμβοι κομματικής και διαπροσωπικής συναλλαγής για την επικράτηση των μετρίων και την εκδίωξη των αξίων, ποιος αλήθεια θα αξιολογήσει ποιον;

    * Η Λίλα Λεοντίδου διδάσκει Γεωγραφία και Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

    ReplyDelete
  25. Greek academia -24:24 am

    Οι διεθνείς προσωπικότητες και οι κοσμοπολίτες εκλέκτορες συνήθως κλίνουν προς τους «εξωτερικούς» υποψηφίους και τις υψηλότερες βαθμίδες. Στις δύο πρόσφατες μελέτες περίπτωσης προέκυψαν 7 τέτοιες θετικές ψήφοι, που υπολείπονταν κατά 1 ή 2 των απαιτουμένων. Στη μία περίπτωση τόσες ήταν και οι λευκές ψήφοι από αμέτοχους-συμμέτοχους καθηγητές- «δεν ξέρω, δεν απαντώ»! Άγονη λοιπόν η υψηλότερη βαθμίδα και μαζί της η αξιοκρατία. Με την επανάληψη της ψηφοφορίας στις χαμηλότερες βαθμίδες, εξελέγησαν οι μοναδικοί πλέον «εσωτερικοί» υποψήφιοι. Πέρα από την αξιοκρατία, πλήττεται έτσι και η δικαιοσύνη και αμεροληψία της κρίσης, από τους δεσμούς γνωριμίας ή ιδιαίτερων σχέσεων των συμβασιούχων με μέλη των εκλεκτορικών σωμάτων...

    Στο ελληνικό πανεπιστημιακό κοινωνικό δίκτυο απλώνεται λοιπόν ταχύτατα ο ιός της διαφθοράς, όπως προβλέπουν οι Χρηστάκης και Fowler στο βιβλίο τους Connected. «Η εξάπλωση του ιού αυτού, μέσω των δικτύων της διαπλοκής και λόγω των ισχυρών συμφερόντων, γίνεται ταχύτατα και μολύνει τους πάντες», έγραφε ο Γ. Πανούσης στην «Ε» στις 26.4.10. Αφού «αυτοί» εκλέγουν τους τιμητές, τότε κι «εμείς». Όλο και συρρικνώνονται οι εστίες αντίστασης στην αναπαραγωγή πελατειακών κυκλωμάτων μετριοκρατίας. Νέοι επιστήμονες αποθαρρύνονται να υποβάλουν υποψηφιότητα σε ανάλογες συνθήκες, άλλοι ξενιτεύονται, οι πιο ευάλωτες ομάδες νεότερων επιστημόνων πέφτουν στην ανεργία και στον κυνισμό, φοιτητές εκπαιδεύονται ως πολίτες που θα αναπαράγουν μεθαύριο τις μεθόδους των καθηγητών τους, επισπεύδεται η διαρροή εγκεφάλων, η Ελλάδα κατασπαράζει τα καλύτερα παιδιά της για να τακτοποιήσει τους τιμητές και τις μετριότητες. Ευτελίζεται κάθε έννοια δημοκρατίας και ακαδημαϊκού ήθους στη χώρα όπου για πρώτη φορά στην ιστορία η ανθρωπότητα πέρασε από τον μύθο στην έρευνα. Και η χώρα αυτή βουλιάζει στην κρίση...

    Πού να ελπίσει κανείς; Σίγουρα όχι στον έλεγχο νομιμότητας, ο οποίος έχει περιέλθει στα χέρια των πρυτανικών αρχών. Ούτε σε προσφυγές, που έχουν γίνει δαπανηρότατες, χρονοβόρες και αιτίες για αποκλεισμό των ενισταμένων στο μέλλον. Άλλωστε, το ΣτΕ εξετάζει μόνο τους τύπους κι όχι την ουσία των πραγμάτων. Η αξιολόγηση των πανεπιστημιακών τμημάτων, όπου τα πανεπιστήμια θα ιεραρχούνταν (και θα χρηματοδοτούνταν) ανάλογα με το δημοσιευμένο και ερευνητικό έργο των διδασκόντων τους, θα χτυπούσε άραγε το πελατειακό σύστημα; Στην Αγγλία συμφέρει τα αξιολογούμενα πανεπιστήμια να προσλαμβάνουν διεθνώς αναγνωρισμένους και ώριμους επιστήμονες. Στην Ελλάδα όμως, όπου πληθαίνουν οι κόμβοι κομματικής και διαπροσωπικής συναλλαγής για την επικράτηση των μετρίων και την εκδίωξη των αξίων, ποιος αλήθεια θα αξιολογήσει ποιον;

    * Η Λίλα Λεοντίδου διδάσκει Γεωγραφία και Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο

    ReplyDelete
  26. Anonymous3:50 pm

    ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΣΕ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΟΥ www.alfavita.gr
    «Πόσο στοίχισε η διαφημιστική καμπάνια της κυρίας Διαμαντοπούλου


    Την ημέρα έναρξης των Πανελλαδικών Εξετάσεων, λίγο πριν τη διανομή των θεμάτων, στάλθηκε εντολή από το Υπουργείο Παιδείας να μοιρασθεί σε κάθε ένα υποψήφιο από μια φωτοτυπία που περιελάμβανε τις ευχές της κ. Άννας Διαμαντοπούλου για καλή επιτυχία στις εξετάσεις. Οι ευχές καταρχήν αποδεκτές.
    Μόνο που θα μπορούσαν να μεταδοθούν μόνο προφορικά. Με την κίνηση αυτή σπαταλήθηκαν 85.000 περίπου κόλλες Α4 (σημαντικό ποσό για περίοδο οικονομικής κρίσης) και σκορπίστηκαν στην καλύτερη των περιπτώσεων ως απορρίμματα στους κάδους ανακύκλωσης. Αν θέλουμε να αποτελούμε πρότυπο και να δώσουμε ένα μήνυμα σοβαρότητας στους μελλοντικούς πολίτες, ας είμαστε πιο υπεύθυνοι κι ας υπάρχει μεγαλύτερη συνέπεια λόγων και πράξεων!!!

    Πρωτοβουλία καθηγητών
    με τη στήριξη της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου»

    όταν τα επιχειρήματα είναι τέτοιου επιπέδου απαξιώνεται το δίκαιο ατοπημάτων άλλων περιπτώσεων [ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΑ] και ο κλάδος των εκπαιδευτικών απαξιώνεται και γελοιοποιείται.
    ΥΣΤ 85000/500 = 170 πακέτα χαρτιού x 4ΕΥΡΩ/ΠΑΚΕΤΟ = 680ΕΥΡΩ!!!!ή 1,5 ΕΥΡΩ και λιγότερο ανά εξεταστικό κέντρο. Υποθέτω ότι κανένας καθηγητής στο εξεταστικό κέντρο δεν βγάζει τουλάχιστον ΜΙΑ αριθμός 1 φωτοτυπία για ατομική χρήση του τη σχολική χρονιά… έλεος όλα σε τούτο τον κόσμο έχουν τα όρια τους

    ReplyDelete
  27. Anonymous2:10 pm

    Απόσπασμα από το
    http://dakepekoz.blogspot.com/2010/05/blog-post_5627.html

    [Μαθητές και] φοιτητές οι οποίοι συλλαμβάνονται να αντιγράφουν εργασίες μηδενίζονται, χάνουν το μάθημα ή αποβάλλονται από [τις εξετάσεις, το σχολείο ή] το πανεπιστήμιο. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που οι καθηγητές τους υποπίπτουν στο ίδιο παράπτωμα;

    Στο ίδιο Τμήμα μεγάλου Πανεπιστημίου της Β. Ελλάδας εκκρεμούν εδώ και πέντε χρόνια τουλάχιστον δυο επίσημες καταγγελίες κατά μελών του εκπαιδευτικού προσωπικού για λογοκλοπές. Στη μια περίπτωση το μέλος ΔΕΠ αντέγραψε, σχεδόν στο σύνολό του, βιβλίο δημοσιευμένο από μεγάλο εκδοτικό οίκο των ΗΠΑ και το εξέδωσε στα ελληνικά… ως δικό του προϊόν. Το βιβλίο συνεχίζει να πωλείται στους φοιτητές επί σειρά ετών, ενώ ο ‘συγγραφέας’ εισπράττει τα … ‘αντιγραφικά’ δικαιώματα.

    Στη δεύτερη περίπτωση, καθηγητής εκλέχτηκε και προήχθη σε ανώτατη βαθμίδα χρησιμοποιώντας δύο (τουλάχιστον) πτυχιακές εργασίες φοιτητών του. Από ειρωνεία της τύχης, για την ιδία θέση είχε υποβάλλει αίτηση και ο πρώην φοιτητής του. Ο ίδιος καθηγητής περιλαμβάνει στο βιογραφικό του τέσσερις (4) εργασίες εκ των οποίων κάποιες έχουν δημοσιευτεί αυτούσιες και κάποιες τμηματικά σε οκτώ (8) διαφορετικά περιοδικά, ενώ παρουσιάζονται ως οκτώ (8) πρωτότυπες εργασίες. Τα γεγονότα περιγράφει σχετικό άρθρο που δημοσίευσε η Καθημερινή (22-10-09) http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_2_22/10/2009_334346

    Εντύπωση προξενεί το γεγονός ότι τα δυο μέλη ΔΕΠ απολαμβάνουν την προστασία των διοικητικών άρχων του πανεπιστημίου (δηλ. του Προέδρου του Τμήματος και του Πρύτανη) και του Υπουργείου Παιδείας και δεν ελέγχονται - σε αντίθεση με τον Κώδικα Ακαδημαϊκής Δεοντολογίας και τις κείμενες διατάξεις του Πρότυπου Γενικού Κανονισμού των ΑΕΙ και του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα.
    .....................

    ReplyDelete