Sunday, May 16, 2010

Οι στόχοι τη Ευρώπης για το 2020 και οι προβληματισμοί στις ΗΠΑ

Εκπροσώπησα της Ελλάδα την Τρίτη στο συμβούλιο υπουργών παιδείας της ΕΕ. Συζητήθηκαν οι στόχοι για το 2020. Ενας από αυτούς είναι το 40% των ατόμων ηλικίας 28-34 ετών το 2020 να έχουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Παρά το επιστημονικό μου αντικείμενο, έχω επιφυλάξεις κατά πόσον απλοί ποσοστικοί στόχοι μπορούν να βελτιώσουν το επίπεδο εκπαίδευσης.

Ταυτόχρονα, διαβάζω ένα  άρθρο στους NYT με τίτλο Plan B: Skip College, στο οποίο αμφισβητείται η από μακρού εδραιωμένη άποψη στις ΗΠΑ υπέρ μιας κατά το δυνατόν μαζικότερη τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρίνοντας από την αποτελεσματικότητά της.  Το άρθρο υποστηρίζει ότι ποσοστό μικρότερο από 50% όσων άρχισαν τετραετή προγράμματα σπουδών που οδηγούν σε μπάτσελορ θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους σε 6 χρόνια, σύμφωνα με τις τελευταίες προβλέψεις του υπουργείου παιδείας των ΗΠΑ. Στο άρθρο δίνεται έμφαση σε απόψεις επιστημόνων που υποστηρίζουν την ανάγκη για εναλλακτικές σπουδές βραχύτερης διάρκειας.

Τα διλήμματα  και τα επιχειρήματα των διαφορετικών απόψεων έχουν ενδιαφέρον. Οι επιλογές δεν είναι εύκολες.

20 comments:

  1. Anonymous3:07 am

    Eπειδή όμως κινούμαστε σαν χώρα στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καλό είναι να αντιλαμβανόμαστε στην Ελλάδα πως 40% των σημερινών 18άρηδων με πτυχίο, δεν σημαίνει πως παρέχουμε θέσεις σε ΑΕΙ και ΤΕΙ (πληρωμένες στο σύνολό τους από τον κρατικό προϋπολογισμό) για το 90% των 18άρηδων.

    Καιρός λοιπόν να αρχίσετε να συζητάτε για μείωση των θέσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, συγχώνευση τμημάτων και ιδρυμάτων, κατάργηση τμημάτων, κλπ.

    Και επιτέλους να καταργηθεί η δωρεάν αιώνια φοίτηση.

    Επιτέλους να δούμε τομές στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Διότι τόσους μήνες, το μόνο που κάνατε ήταν να χαϊδέψετε το λαϊκισμό με την κατάργηση της βάσης του 10.

    ReplyDelete
  2. Αγαπητέ Κε ΠΑΝΑΡΕΤΕ
    Είναι πια επιτακτική η ανάγκη για άμεση αναθεώρησης της εκπαιδευτικής μας πραγματικότητας σε όλα τα επίπεδα. Οι αντίστοιχες διεργασίες στην Α’βαθμια και Β’βαθμια …ξεκίνησαν. Προσωπικά δεν είμαι σίγουρος ότι θα εφαρμοστούν και δεν θα παραμείνουν για άλλη μια φορά στα χαρτιά.
    Αναμένουμε τις σχετικές πρωτοβουλίες ΑΜΕΣΑ. Οι διαρροές δεν ωφελούν και δίνουν τη δυνατότητα στο να δημιουργούνται αντίρροπες δυνάμεις στην κάθε προσπάθεια [οι καιροί δεν είναι οι καλύτεροι για εργασιακή ανασφάλεια] αλλά και ταυτόχρονα να αναπτύσσετε η σύγχυση γύρω από τους στόχους.
    Εκτιμώ ότι οι παρεμβάσεις πρέπει να στοχεύουν στη φιλοσοφία των Ανώτατων σπουδών σε όλα τα επίπεδα [ προπτυχιακές-μεταπτυχιακές-διδακτορικές]
    Επιτρέψτε μου κάποιες επιγραμματικές σκέψεις.
    1. Χωροταξική αναδιάρθρωση και συγχώνευση ΑΕΙ- ΤΕΙ με τη δημιουργία ΕΝΟΣ πολυθεματικού ΑΕΙ ανά περιφέρεια [ περίπου]. Τεράστια οικονομία από έκτακτο προσωπικό[ ειδικά από τα ΤΕΙ]
    2. Δημιουργία στα νέα ΑΕΙ νησίδων αριστείας αφού θα έχει προκύψει κρίσιμη μάζα Επισημαίνω ότι έτσι μπορεί να δημιουργηθούν δομές με ανταγωνιστικότητα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
    3. Συγχωνεύσεις με γνώμονα τη δημιουργία πόλων αριστείας και συνάφειας γνωστικού αντικειμένου ώστε να δημιουργηθούν ανταγωνιστικοί πόλοι. Προσοχή στη ΣΩΣΤΗ απεικόνιση των υποδομών . Εάν μέλος ΔΕΠ διαφωνεί με το ίδρυμα υποδοχής έχει το δικαίωμα εντός πχ 3μηνου με σύμφωνη γνώμη του ΔΣ του νέου ιδρύματος υποδοχής να ενταχθεί σε αυτό. Οι ερευνητικές υποδομές ακολουθούν τους επιστημονικά υπεύθυνους έτσι ώστε να ενισχυθούν οι δομές αριστείας. Σε περίπτωση παραρτημάτων η συγχώνευση μπορεί να γίνει με Ίδρυμα της έδρας ή του παραρτήματος
    4. Δημιουργία Τμημάτων με γλώσσα διδασκαλίας την αγγλική και με δυνατότητα εγγραφής εκτός ΕΕ φοιτητών με καταβολή διδάκτρων [ γίνετε στην Κύπρο] Οι πόροι αυτοί αποκλειστικά χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
    5. Ενίσχυση της κινητικότητας καθηγητών -φοιτητών στον ευρωπαϊκό πανεπιστημιακό χώρο.
    6. Αλλαγή στον τρόπο οικονομικής διαχείρισης στα ΑΕΙ με αλλαγή της νομικής τους μορφής σε Ακαδημαϊκά Πρόσωπα Δημοσίου συμφέροντος εξασφαλίζοντας το κατά το σύνταγμα Δημόσιο χαρακτήρα με ευελιξία Ν.Π.Ι.Δ. Μεταφορά της διαχείρισης στη ΣΧΟΛΗ που θα αποτελεί τον εκπαιδευτικό και ερευνητικό πυρήνα [ τα πρυτανικά συμβούλια είναι πηγή οικονομικών κακών]
    7. Συνεχείς έλεγχοι από ΣΔΟΕ των νέων φορέων για το αν οι πόροι αφορούν εκπαίδευση –έρευνα- λειτουργία της σχολής και του ΑΕΙ
    8. Εκλεκτορικά. με διαφάνεια και αξιοκρατία. 15 μέλη ανεξάρτητα μεγέθους σχολής με 5 μέλη εσωτερικά , 10 εξωτερικά . Εισηγητική 2/3 εξωτερικοί . και εκτός Ελλάδος. Στο μεταβατικό στάδιο της συγχώνευσης ειδικά εκλεκτορικά ανά θεματική ενότητα . Συμμετοχή εκλεκτόρων μόνο μια φορά ανά ένα ή δύο ακαδημαϊκά έτη σε εκλεκτορικό ενός ΑΕΙ . Να μην έχουμε μόνιμους εκλέκτορες

    ReplyDelete
  3. 9. Διάρκεια προπτυχιακών σπουδών, σε όλα εκτός ιατρικής και επιστημών υγείας 4χρόνια. Επισημαίνω ότι και το πολυτεχνείο στην Κύπρο είναι 4 χρόνια. ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ 4 ΧΡΟΝΑ ΚΑΛΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ. Έτσι αναδιοργανώνονται όλα τα Προπτυχιακά προγράμματα .
    10. Εισαγωγή Σε σχολή που προσφέρει πολλά προγράμματα σπουδών εσωτερικά τα οποία έχουν δυναμική και δυνατότητα αναπροσαρμογών εσωτερικά αλλά με έγκριση Εξωτερικής με 5 ετη θητεία επιτροπής σπουδών. Για να μη γίνονται παράγκες .αλλά και να μην χρειάζεται Προεδρικό Διάταγμα για να αλλάξει ένα μάθημα. Τα προγράμματα λειτουργούν τουλάχιστον για μια 3ετια και συνεχίζουν εφόσον εξασφαλίζουν την προτίμηση ενός ελάχιστου αριθμού φοιτητών. Οριζόντια κινητικότητα
    11. Μεταπτυχιακά . Ένα ανά Σχολή [ Graduate School / School of Advanced Studies] .Διετής διάρκεια. Ελάχιστος αριθμός φοιτητών για τη λειτουργία . Οικονομική συμμετοχή ή αντισταθμιστική εκπαιδευτική παρουσία .
    12. Διδακτορικές Σπουδές. ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ από το ΙΚΥ ως εθνικού φορέα. Οι μη υπότροφοι συμμετέχουν οικονομικά .ή συμμετέχουν στην προπτυχιακή εκπαιδευτική διαδικασία. Ελάχιστη αλλά και ΜΕΓΙΣΤΗ διάρκεια διδακτορικών σπουδών . Σε περίπτωση υπέρβασης του μέγιστου καλούνται από ειδική επιτροπή δεοντολογίας και ο υποψήφιος αλλά και ο επιβλέπων να καταθέσουν τους λόγους. Εάν μετά την παράταση –υπό προϋποθέσεις -κατά ένα χρόνο της μέγιστης διάρκειας δεν κατατεθεί διδακτορικό ο φοιτητής διαγράφεται. Το ΙΚΥ για το εξωτερικό ζητά και τα δίδακτρα πίσω από το φοιτητή ή το πανεπιστήμιο αν υπάρχει ελλιπής επίβλεψη!!! Μέγιστος αριθμός υποψ. Διδακτόρων. Στο ΕΜΠ υπάρχουν 20 αν μέλος ΔΕΠ. Το πανεπιστήμιο θα πρέπει να προσφέρει τουλάχιστον το 30% των αποθεματικών του ΕΛΚΕ για ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ σε διδακτορικούς φοιτητές.
    13. Μετά από όλα αυτά δεν χρειάζεται βάση του 10. Πανελλαδικές εξετάσεις για σχολές με κλειστό αριθμό ή για υποτροφία . σε οποιαδήποτε άλλη σχολή.

    Άρα θέλει πολύ δουλειά ….και μην αργείτε.
    Φιλικά

    ReplyDelete
  4. Ελπίζω πως οι στόχοι που τέθηκαν για το 2020 να είναι πιο ρεαλιστικοί και εφικτοί από αυτούς που είχε θέσει για το 2010 και ως επί το πλείστον δεν πέτυχε.
    Να πω όμως και την αλήθεια είμαι αντίθετη με αυτή την τακτική του business plan για την παιδεία. Δεν μπορεί η εκπαίδευση να δουλεέυι με την λογική των στόχων, όπως δουλεύει μία επιχείρηση. Πρώτον γιατί θεωρώ πως το σύστημα ούτως ή άλλως αλλάζει από μόνο του χωρίς "σπρώξιμο", ώστε να ανταποκριθεί στις αλλαγές που συμβαίνουν. Δεύτερον, γιατί κάποια στιγμή οι ευρωπαίοι εγκέφαλοι πρέπει να καταλάβουν πως οι αλλαγές στην παιδεία απαιτούν πολύ περισσότερο χρόνο για να αφομοιωθούν λόγω της μεγάλης εμπλοκής του ανθρώπινου παράγοντα από τις μεταρρυθμίσεις σε οποιονδήποτε άλλο τομέα. Αυτός ο χρόνος επίσης διαφέρει από κοινωνία σε κοινωνία. Τρίτον γιατί δεν μπορούμε να ποσοτικοποιούμε τα πάντα σε θεματα παιδείας, ώστε να καθιστάμε τους στόχους μετρήσιμους. Τα νούμερα είναι ο μόνος τρόπος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων αυτή τη στιγμή και αυτό είναι λυπηρό. H παιδεία διαμορφώνει κοινωνίες και αυτές δεν είναι νούμερα, κυριολεκτικώς και μεταφορικώς.

    ReplyDelete
  5. 9. Διάρκεια προπτυχιακών σπουδών, σε όλα εκτός ιατρικής και επιστημών υγείας 4χρόνια. Επισημαίνω ότι και το πολυτεχνείο στην Κύπρο είναι 4 χρόνια. ΜΑΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ 4 ΧΡΟΝΑ ΚΑΛΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ. Έτσι αναδιοργανώνονται όλα τα Προπτυχιακά προγράμματα .
    10. Εισαγωγή Σε σχολή που προσφέρει πολλά προγράμματα σπουδών εσωτερικά τα οποία έχουν δυναμική και δυνατότητα αναπροσαρμογών εσωτερικά αλλά με έγκριση Εξωτερικής με 5 ετη θητεία επιτροπής σπουδών. Για να μη γίνονται παράγκες .αλλά και να μην χρειάζεται Προεδρικό Διάταγμα για να αλλάξει ένα μάθημα. Τα προγράμματα λειτουργούν τουλάχιστον για μια 3ετια και συνεχίζουν εφόσον εξασφαλίζουν την προτίμηση ενός ελάχιστου αριθμού φοιτητών. Οριζόντια κινητικότητα
    11. Μεταπτυχιακά . Ένα ανά Σχολή [ Graduate School / School of Advanced Studies] .Διετής διάρκεια. Ελάχιστος αριθμός φοιτητών για τη λειτουργία . Οικονομική συμμετοχή ή αντισταθμιστική εκπαιδευτική παρουσία .
    12. Διδακτορικές Σπουδές. ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ από το ΙΚΥ ως εθνικού φορέα. Οι μη υπότροφοι συμμετέχουν οικονομικά .ή συμμετέχουν στην προπτυχιακή εκπαιδευτική διαδικασία. Ελάχιστη αλλά και ΜΕΓΙΣΤΗ διάρκεια διδακτορικών σπουδών . Σε περίπτωση υπέρβασης του μέγιστου καλούνται από ειδική επιτροπή δεοντολογίας και ο υποψήφιος αλλά και ο επιβλέπων να καταθέσουν τους λόγους. Εάν μετά την παράταση –υπό προϋποθέσεις -κατά ένα χρόνο της μέγιστης διάρκειας δεν κατατεθεί διδακτορικό ο φοιτητής διαγράφεται. Το ΙΚΥ για το εξωτερικό ζητά και τα δίδακτρα πίσω από το φοιτητή ή το πανεπιστήμιο αν υπάρχει ελλιπής επίβλεψη!!! Μέγιστος αριθμός υποψ. Διδακτόρων. Στο ΕΜΠ υπάρχουν 20 αν μέλος ΔΕΠ. Το πανεπιστήμιο θα πρέπει να προσφέρει τουλάχιστον το 30% των αποθεματικών του ΕΛΚΕ για ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ σε διδακτορικούς φοιτητές.
    13. Μετά από όλα αυτά δεν χρειάζεται βάση του 10. Πανελλαδικές εξετάσεις για σχολές με κλειστό αριθμό ή για υποτροφία . σε οποιαδήποτε άλλη σχολή.

    Άρα θέλει πολύ δουλειά ….και μην αργείτε.
    Φιλικά

    ReplyDelete
  6. Anonymous7:37 pm

    Κύριε Υφυπουργέ, Κύριε Ιωάννη Πανάρετε,

    Μπορεί ίσως να έφθασε ο καιρός για άμεση αναθεώρηση της εκπαιδευτικής πραγματικότητας σε όλα τα επίπεδα. Επειδή οι αντίστοιχες διεργασίες στην Α’ βάθμια και Β’ βάθμια ξεκίνησαν. Προσωπικά, δεν είμαι σίγουρος ότι θα εφαρμοστούν και δεν θα παραμείνουν για άλλη μια φορά στα χαρτιά, αλλά με την δική σας αποφασιστικότητα όλα γίνονται.
    Αναμένουμε τις σχετικές πρωτοβουλίες και ενέργειες άμεσα και γρήγορα αν είναι να γίνει κάτι. Οι διαρροές, δεν ωφελούν και δίνουν τη δυνατότητα στο να δημιουργούνται αντίρροπες δυνάμεις στην κάθε προσπάθεια (οι καιροί δεν είναι οι καλύτεροι για εργασιακή ανασφάλεια), αλλά ταυτόχρονα αναπτύσσετε και η σύγχυση γύρω από τους στόχους.
    Εκτιμώ ότι, οι παρεμβάσεις πρέπει να στοχεύουν στη φιλοσοφία των Ανώτατων σπουδών σε όλα τα επίπεδα, όπως ισχύει και σήμερα δηλαδή, (προπτυχιακές-μεταπτυχιακές-διδακτορικές).
    Επιτρέψτε μου αν θέλετε, κάποιες επιγραμματικές σκέψεις για βελτίωση.
    1. Χωροταξική αναδιάρθρωση και συγχώνευση Α.Ε.Ι. ISCED 5A, (Τ.Ε.Ι. – Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία, βλέπε Νόμους: 1404/1983, 2916/2001, 3549/2007) με τη δημιουργία ενός ή δύο πολυθεματικών Α.Ε.Ι. ανά περιφέρεια (στο περίπου). Θα πρέπει ακόμη να γίνει τεράστια οικονομία από το έκτακτο προσωπικό (ειδικά από τα Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία).
    2. Την δημιουργία στα νέα Α.Ε.Ι. νησίδων αριστείας και παιδείας, αφού θα έχει προκύψει κρίσιμη μάζα. Επισημαίνω ότι, έτσι μπορεί να δημιουργηθούν καλύτερες δομές και υποδομές με καλύτερη ανταγωνιστικότητα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
    3. Συγχωνεύσεις με γνώμονα τη δημιουργία πόλων αριστείας, παιδείας, και συνάφειας γνωστικού αντικειμένου ώστε να δημιουργηθούν ανταγωνιστικοί πόλοι. Προσοχή στην σωστή απεικόνιση των υποδομών . Εάν κάποιο μέλος του ΔΕΠ διαφωνεί με το ίδρυμα υποδοχής, να έχει το δικαίωμα εντός λόγου χάριν ενός 6μήνου με σύμφωνη γνώμη του Δ.Σ. του νέου ιδρύματος υποδοχής να ενταχθεί σε αυτό. Οι ερευνητικές υποδομές να ακολουθούν τους επιστημονικά υπεύθυνους, έτσι ώστε να ενισχυθούν οι δομές αριστείας και παιδείας. Στην περίπτωση των παραρτημάτων, η συγχώνευση μπορεί να γίνει με το Ίδρυμα της έδρας.
    4. Την δημιουργία τμημάτων με γλώσσα διδασκαλίας την αγγλική ή και άλλες γλώσσες ακόμη, με την δυνατότητα εγγραφής εκτός Ε.Ε. φοιτητών με καταβολή διδάκτρων (εφαρμόζεται σε πολλές χώρες, όπως π.χ. στην Κύπρο). Οι πόροι αυτοί, χρησιμοποιούνται και για την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.
    5. Την ενίσχυση της κινητικότητας των καθηγητών και των φοιτητών, στον χώρο της ευρωπαϊκής Ανώτατης Εκπαίδευσης.
    6. Την αλλαγή στον τρόπο οικονομικής διαχείρισης των Α.Ε.Ι., με αλλαγή της νομικής τους μορφής σε ακαδημαϊκά πρόσωπα δημοσίου και γενικού συμφέροντος, εξασφαλίζοντας το κατά το σύνταγμα Δημόσιο χαρακτήρα με ευελιξία Ν.Π.Ι.Δ.. Ακόμη, μεταφορά της διαχείρισης στη σχολή που θα αποτελεί τον εκπαιδευτικό και ερευνητικό πυρήνα (τα πρυτανικά συμβούλια είναι πηγή οικονομικών κακών).
    7. Οι συνεχείς έλεγχοι από ΣΔΟΕ, των νέων φορέων, για το αν οι πόροι αφορούν την αποτελεσματική και καλή λειτουργία, της εκπαίδευσης, της έρευνας, της λειτουργίας της σχολής, της παιδείας, και του Α.Ε.Ι. γενικότερα.
    8. Τα εκλεκτορικά να λειτουργούν, με πλήρη διαφάνεια, αδιαβλητότητα, και αξιοκρατία. Να υπάρχουν 15 μέλη ανεξάρτητου μεγέθους σχολής, 5 μέλη εσωτερικά και 10 εξωτερικά. Εισηγητική 2/3 εξωτερικοί, και εκτός Ελλάδος. Στο μεταβατικό στάδιο της συγχώνευσης, ειδικά εκλεκτορικά, ανά θεματική ενότητα. Συμμετοχή των εκλεκτόρων, μόνο μια φορά ανά ένα ή δύο ακαδημαϊκά έτη σε εκλεκτορικό ενός Α.Ε.Ι.. Επίσης, να μην έχουμε μόνιμους εκλέκτορες.

    Με τιμή και εκτίμηση,
    Θεοδώρου Θεόδωρος
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Ανωτάτης Εκπαίδευσης του Τεχνολογικού Τομέα.

    ReplyDelete
  7. Anonymous8:42 pm

    9. Η διάρκεια των προπτυχιακών σπουδών σε όλα, εκτός ιατρικής, να είναι στα 4χρόνια. Επισημαίνω ότι, η πολυτεχνική σχολή του πανεπιστημίου στην Κύπρο είναι 4 χρόνια και αν θέλεις προχωράς και σε πέμπτο έτος, για να πάρεις και πτυχίο σε δεύτερη ειδικότητα, ακόμη, οι σχολές της Μηχανικής και Τεχνολογίας του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου είναι 4 χρόνια. Μας χρειάζονται 4 Χρόνια καλές σπουδές με καλούς καθηγητές. Έτσι, αναδιοργανώνονται όλα τα Προπτυχιακά προγράμματα προς την κατεύθυνση αυτήν που έχουν σήμερα τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). .
    10. Η εισαγωγή στην σχολή που να προσφέρει λίγα και καλά προγράμματα σπουδών εσωτερικά, τα οποία να έχουν την δυναμική και την δυνατότητα αναπροσαρμογών εσωτερικά, αλλά με έγκριση εξωτερικής κριτικής επιτροπής σπουδών 4 ετούς θητείας. Για να μη γίνονται παράγκες, αλλά και να μην χρειάζεται Προεδρικό Διάταγμα για να αλλάξει ένα μάθημα. Τα προγράμματα θα πρέπει να λειτουργούν τουλάχιστον για μια 4ετία, και να συνεχίζουν εφόσον εξασφαλίζουν την προτίμηση ενός ελάχιστου αριθμού φοιτητών και να υπάρχει οριζόντια κινητικότητα μεταξύ των προγραμμάτων.
    11. Όσον αφορά τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, πρέπει να υπάρχουν δύο ανά κάθε Σχολή (Graduate School / School of Advanced Studies), η διάρκεια των προγραμμάτων αυτών να είναι 1,5 - 2 έτη. Επίσης, να υπάρχει ένας ελάχιστος αριθμός φοιτητών για την λειτουργία και αυτών των προγραμμάτων και οικονομική συμμετοχή, όπως και σήμερα δηλαδή ή αντισταθμιστική εκπαιδευτική παρουσία.
    12. Οι Διδακτορικές Σπουδές να γίνονται με υποτροφίες από το Ι.Κ.Υ. ως εθνικού φορέα, ακόμη και από άλλους φορείς. Οι μη υπότροφοι να συμμετέχουν οικονομικά με δικά τους χρήματα, αλλά ίσως είναι καλό το 33% των εξόδων να πληρώνεται από άλλους φορείς αν έχει καλές επιδόσεις ή να συμμετέχουν στην προπτυχιακή εκπαιδευτική διαδικασία. Θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστη αλλά και μέγιστη διάρκεια διδακτορικών σπουδών, παραδείγματος χάριν 3 - 8 έτη. Σε περίπτωση υπέρβασης του μέγιστου ορίου, να καλούνται από ειδική επιτροπή κρίσεως και δεοντολογίας, ο υποψήφιος αλλά και ο επιβλέπων καθηγητής/καθηγητές να καταθέτουν τους λόγους τους οποίους δεν τελείωσε ακόμη. Εάν μετά την όποια παράταση, -υπό προϋποθέσεις- σύμφωνα πάντα με την μέγιστη διάρκεια, δεν κατατεθεί η διδακτορική διατριβή, ο φοιτητής και ερευνητής να διαγράφεται, όμως, να αναγνωρίζεται το μέχρι εκεί επιστημονικό του έργο. Το Ι.Κ.Υ. για αυτούς του εξωτερικού, να ζητά και τα δίδακτρα πίσω από τον φοιτητή ή το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, αν υπάρχει ελλιπής επίβλεψη!. Όσον αφορά, τον μέγιστο αριθμό των υποψηφίων Διδακτόρων, στο Ε.Μ.Π. και σε οποιοδήποτε άλλο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα να υπάρχουν 20, αν είναι μέλη Δ.Ε.Π.. Το Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα θα πρέπει να προσφέρει τουλάχιστον το 25% των αποθεματικών του ΕΛΚΕ, για υποτροφίες σε διδακτορικούς φοιτητές και ερευνητές.
    13. Μετά από όλα αυτά, δεν χρειάζεται η «βάση του 10». Οι Πανελλαδικές εξετάσεις θα πρέπει να χρειάζονται μόνο για τις υποτροφίες για τις διάφορες σχολές, διότι ο χαρακτήρας του δημόσιου Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος αυτός πρέπει να είναι, για να έχουν όλοι το δικαίωμα να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν και αγαπούν.

    Άρα χρειάζεται σωστή δουλεία και σκέψη. Επίσης, αν είναι να γίνει κάτι πρέπει να γίνει το αμεσότερο και γρηγορότερο δυνατόν, χωρίς αποσπασματικές, άδικες, και απότομες κινήσεις.

    Με τιμή και εκτίμηση,
    Θεοδώρου Θεόδωρος
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Ανωτάτης Εκπαίδευσης του Τεχνολογικού Τομέα.

    ReplyDelete
  8. Κε Θεοδωρου......ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ??????

    ReplyDelete
  9. Anonymous4:30 am

    Όχι Κύριε ΗΒ, απλά βελτίωση, με την δική μου και σωστή οπτική γωνία!!!

    ReplyDelete
  10. Κύριε Θεοδωρου
    όταν στους 4098 χαρακτήρες αλλάζουν 100 μέγιστο....και υπογράφεται με το όνομα σας είναι ΒΑΡΒΑΡΗ ΛΟΓΟΚΛΟΠΗ. Λυπάμαι γιατί μετά από αυτό ΔΕΝ ΤΟ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ άλλα έχετε και άποψη περί ΠΑΙΔΕΙΑΣ.....
    Αν είσαστε φοιτητής μου στο ΗΒ θα είχατε παραπεμφθώ στην επιτροπή δεοντολογίας για ..διαγραφή !!!! Φαντάζομαι ως επαγγελματίας μηχανικός ΤΕ ...να δημιουργείτε ΝΕΑ "πράγματα" και όχι αντιγραφές.

    Δεν με απασχολει ..το γεγονος [ δεν κατέγραωα καποια σοφία !!!] αλλα με ενοχλει η νοοτροπιά.....

    ΠΕΡΑΝ ΤΟΥΤΟΥ ΟΥΔΕΝ!!

    ReplyDelete
  11. Anonymous8:46 am

    Και όμως, δεν σας είπα ότι δεν είναι αντιγραφή ιδεών, διότι στα πλείστα σημεία συμβαδίζουμε, αλλά βεβαίως, με αναδιάρθρωσή της, με βάση την δική μου οπτική γωνία και που είναι η σωστή και πλήρως νομικά και πρακτικά εναρμονισμένη. Δεν είναι καθόλου Βάρβαρη υποκλοπή κ.λπ., δεν σας υπέκλεψα κάτι, εσείς λέτε αυτά που λέτε, αλλά στην ουσία εγώ τα λέω με εντελώς διαφορετικό τρόπο. Πειράζει δηλαδή που συμβαδίζω μαζί σας, σε αρκετά σημεία;;;. Το αντιλαμβάνομαι πάρα πολύ καλά το μήνυμα που θέλετε να περάσετε, όπως επίσης και όλοι οι υπόλοιποι. Βέβαια, και σαφέστατα έχω πλήρη και αποσαφηνισμένη άποψη επί της παιδείας, της αριστείας και όχι μόνον. Όμως, έλα που δεν είμαι φοιτητής σας στο Ηνωμένο Βασίλειο, οπότε δεν θα παραπεμφθώ στην επιτροπή δεοντολογίας για διαγραφή, και ούτε σκοπεύω να γίνω ποτέ. Πολύ σωστά φαντάζεστε, ως επαγγελματίας επιστήμονας Μηχανικός του Τεχνολογικού Τομέα της Ανωτάτης Εκπαίδευσης, Πανεπιστημιακού Επιπέδου, δημιουργώ και επεξεργάζομαι σύγχρονα και νέα πράγματα και όχι αντιγραφές. Κάποτε όμως είμαστε αναγκασμένοι να συμφωνούμε ως επι το πλείστον ή ελαχίστως ή και καθόλου. Οπότε, η αντιγραφή όταν δεν είναι σε θέματα σπουδών και έρευνας ή προσωπικού σας έργου ή κάτι που θέλετε να το κρατηθεί μυστικό (προσωπικά στοιχεία και συναφή), δεν απαγορεύεται. (Άλλη φορά θα βάζω και ειδική λεζάντα με βιβλιογραφία- αναφορές-στοιχεία)

    Ούτε και εμένα προσωπικά δεν με απασχολεί το γεγονός ότι πειραχθήκατε επειδή συμφώνησα σε αρκετά σημεία με τα δικά σας, αλλά με πιο νόμιμο τρόπο. Ούτε και σε μένα φυσικά, επέφερε κάτι ο όλος αντίλογος από εσάς, όταν δεν υπάρχει κανένας λόγος, αλλά δεν πειράζει… κατανοώ απόλυτα το σκεπτικό σας. Τα συμπεράσματα δικά σας…

    Με τιμή και εκτίμηση,
    Θεοδώρου Θεόδωρος,
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Ανωτάτης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστημιακού Επιπέδου.

    ReplyDelete
  12. Anonymous3:11 pm

    Θλίβομαι κύριε Θεοδώρου που δεν αντιλαμβάνεστε τι εστί λογοκλοπή. Και έχετε και το θράσος να επιχειρηματολογείτε πως δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό.

    Κύριε Υφυπουργέ, αυτής της Ανώτατης Παιδείας προΐστασθε. Ωραία πρότυπα δίνει.

    ReplyDelete
  13. Anonymous2:42 am

    Λυπάμαι για εσάς κύριε “Ανώνυμος είπε... 3:11 μμ” που δεν κατανοείτε τι ακριβώς είναι η λογοκλοπή. Και έχετε και την τόλμη να μην επιχειρηματολογείτε, και να λέτε σαχλαμάρες.

    Κύριε Υφυπουργέ, Κύριε Ιωάννη Πανάρετε, αυτός ο άνθρωπος δεν έχει καθόλου επιχειρήματα, για κάτι το οποίο δεν έχω κάνει.

    Με τιμή και εκτίμηση,
    Θεοδώρου Θεόδωρος,
    Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Ανωτάτης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστημιακού Επιπέδου.

    ReplyDelete
  14. Anonymous3:06 am

    Κύριε θεοδώρου μη το συνεχίζετε, προφανώς τα επιχειρήμτα σας είναι πολύ φτωχά και το ότι δεν κατανοείτε τί σας λένε οι συνομιλητές σας πρέπει να σας προβληματίσει. Επίσης, το σχόλιο ότι μόνο η δική σας οπτική γωνία είναι η σωστή αποδεικνύει μια αλαζονεία τόσο έντονη που δικαιολογεί το ότι δεν μπορείτε να κατανοήσετε το μεμπτό της τοποθέτησής σας.
    ΥΓ. Τί σημαίνει Ηλ. Μηχ., Αν. Τεχν. Εκπ., Πανεπιστημιακού Επιπέδου? ή έχετε παρακολουθήσει πανεπιστήμιο ή όχι.

    ReplyDelete
  15. Anonymous3:06 am

    Ξεκινείστε από εδώ κύριε Θεοδώρου. Ελπίζω να γνωρίζετε Αγγλικά. Διαβάστε προσεκτικά τι είναι λογοκλοπή. Μετά μπορείτε να ζητήσετε και συγγνώμη. Aν φυσικά επιθυμείτε να μην εκτίθεστε κι άλλο...

    Κι εσείς κύριε Υφυπουργέ, συνεχίστε να μας λέτε για τα προβλήματα λογοκλοπής στην Κίνα... Αφού έχουμε λύσει όλα τα προβλήματά μας, μετά θα μιλήσουμε και για τα φλαμίγκος του Αμαζονίου...

    ReplyDelete
  16. Anonymous3:15 am

    Διαβάστε και αυτό κύριε Θεοδώρου.

    Και αν δεν γνωρίζετε αγγλικά, πείτε μου να σας κάνω μιά απλή μετάφραση του ορισμού της λογοκλοπής όπως δίνεται στο άρθρο της wikipedia: «Plagiarism, as defined in the 1995 Random House Compact Unabridged Dictionary, is the "use or close imitation of the language and thoughts of another author and the representation of them as one's own original work."»

    Τι είπατε κύριε Πανάρετε;

    ReplyDelete
  17. Για να μην υπάρξει παρανόηση...αν και κατανοώ ΔΕΝ ειμαι o ΑΝΩΝΥΜΟΣ. Για εμενα ισχυει το "ΠΕΡΑΝ ΤΟΥΤΟΥ ΟΥΔΕΝ" που προανεφερα ....

    ReplyDelete
  18. Παρακαλώ να σταματήσει η αντιπαράθεση γι το θέμα αυτό. Δεν προσθέτει τίποτα στον διάλογο.

    ReplyDelete
  19. Σωστα,
    ας ΣΕΒΑΣΤΟΥΜΕ τον οικοδεσποτη και ας ειμαστε δημιουργικοι.

    ΔΕΝ εχει νοημα ή ολη αντιπαραθεση...

    φιλικα

    ReplyDelete
  20. Anonymous4:36 am

    Κύριε Υφυπουργέ, Κύριε Ιωάννη Πανάρετε, το θέμα και για μένα έχει λήξει, άλλοι το συνεχίζουν, και αν απαντήσει κάποιος, ανώνυμος ή μη, δεν θα το συνεχίσω άλλο.

    Συμφωνώ μαζί σας Κύριε ΗΒ επίσης στο τελευταίο σας σχόλιο, το αν δεν είστε ο ανώνυμος και εγώ το κατανοώ, αλλά δεν το αποδεικνύει κάτι αυτό. Όμως, δεν αναφέρθηκα σε εσάς, απλά αναφέρθηκα στον “Ανώνυμος είπε... 3:05 πμ, 3:06 πμ, 3:15 πμ”, για πράγματα τα οποία δεν έχω κάνει και δεν λέει να καταλάβει κάποια πράγματα.

    Όμως θα παραθέσω κάτι το τελευταίο για το οποίο αναφέρθηκε ο “Ανώνυμος είπε... 3:05 πμ, 3:06 πμ, 3:15 πμ”.

    Πήγαινε μάθε και ενημερώσου, για το τι ισχύει «Ανώνυμος είπε... 3:05 πμ, 3:06 πμ, 3:15 πμ”, επίσης γνωρίζω πάρα πολύ καλά την αγγλική γλώσσα, τίποτα περισσότερο δεν θα πω:

    http://www.kysats.ac.cy/?page=applications&action=list_authorised_view&lang=gr&instID=122
    http://www.enic-naric.net/index.aspx?c=Greece#University%20Education0
    http://www.ypepth.gr/el_ec_category31.htm
    http://www.ypepth.gr/el_ec_category131.htm
    http://www.ypepth.gr/el_ec_page969.htm
    http://www.ekep.gr/education/tritobathmia.asp#AEI
    http://www.ekep.gr/education/tritobathmia.asp#anoteri
    http://www.tuc.gr/fileadmin/NOMOS_PLAISIO.pdf
    http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase/structures/041_EL_EN.pdf

    ReplyDelete