Wednesday, December 16, 2009

Οι "μυστήριοι" άνθρωποι που μπορούν να γονατίσουν κυβερνήσεις

(Για να δικαιολογώ κάπου-κάπου το "όχι μόνο", που το έχω παραμελήσει τελευταία).

Τις τελευταίες μέρες έχει προκληθεί ανησυχία στην κοινή γνώμη (και όχι μόνο), από την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας. Μια από αυτές έγινε από τον οίκο Fitch.

Ενα μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι η πηγή από την οποία οι οίκοι αυτοί αντλούν την εξουσία με την οποία μπορούν ακόμα και να "γονατίσουν" οικονομικά μια χώρα και ποιά πρέπει να είναι η αντιμετώπισή τους.

Αφορμή για τις σκέψεις αυτές μου έδωσε ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε προχθές σε μια από τις εγκυρότερες εφημερίδες του κόσμου, τους TIMES του Λονδίνου. Το υπογράφει ένα φιλελεύθερος βουλευτής, ο οποίος ίδρυσε τον συγκεκριμένο οίκο Fitch. Είναι δηλαδή κάποιος που ξέρει καλύτερα από τον καθένα τα πράγματα "από μέσα".

Είναι φανερό ότι οι άνθρωποι αυτοί έχουν τρομερή εξουσία. Αρκεί να διαβάσει κανείς το άρθρο για να το καταλάβει.

Ποιά είναι η λύση του προβλήματος; Οπως λέει ο συγγραφέας του άρθρου, δεν είναι οι "νομοθετικές ρυθμίσεις". Απέτυχαν στην Ιαπωνία. Είναι η ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ. (ποιοί τους πληρώνουν, με ποιούς έχουν συμβάσεις κλπ.).

Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι η σταυροφορία του Έλληνα Πρωθυπουργού στην διαφάνεια δεν πρέπει να σταματήσει σε όσα συμβαίνουν στην χώρα μας. Εχει υποχρέωση να παλέψει την ανάγκη για διαφάνεια σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς, με όλες του τις δυνάμεις. Γιατί, δυστυχώς ή ευτυχώς, η διαφάνεια δεν αφορά μόνο την χώρα μας.

Αντιγράφω το μέρος του άρθρου της εφημερίδας που αναφέρεται στην Ελλάδα.

At the end of last week George Papandreou, the Prime Minister of Greece, gave assurances that his country would not default.

Mr Papandreou's statement came after the lead analyst of Greece at Fitch Ratings -- a former colleague of mine, a diffident Welshman who does not stand out on the bus from his home in North London --downgraded the Greek Government's credit rating. The result was to push up its cost of borrowing by 0.4 per cent in a week.

That may not sound like a lot, but it has been enough to make him a hate figure on Greek television. If the same were to happen here, the cost of interest on this year's UK deficit and of refinancing old debt
coming due would rise by about £850 million a year. As it is, the cost of financing, measured by the key ten-year British bond, rose by 0.24 per cent last week.

Το άρθρο καταλήγει:  The key is surely transparency in these mysterious but important institutions. Greater openness is the path to honesty in the use of power.

 Το πλήρες κείμενο:
 Last week Moody’s — one of the big three international ratings agencies — warned that the UK’s top bond rating would be under threat if Britain failed to sort out its public finances in the next three years. For the first time in decades, British Chancellors have to worry about the bond market.


Welcome to the club. Across the world, Prime Ministers and finance ministers are trying to shore up the price of their bonds — tradeable debt — because the costs of financing record budget deficits will soar if they do not. At the end of last week George Papandreou, the Prime Minister of Greece, gave assurances that his country would not default.


Mr Papandreou’s statement came after the lead analyst of Greece at Fitch Ratings — a former colleague of mine, a diffident Welshman who does not stand out on the bus from his home in North London — downgraded the Greek Government’s credit rating. The result was to push up its cost of borrowing by 0.4 per cent in a week.


That may not sound like a lot, but it has been enough to make him a hate figure on Greek television. If the same were to happen here, the cost of interest on this year’s UK deficit and of refinancing old debt coming due would rise by about £850 million a year. As it is, the cost of financing, measured by the key ten-year British bond, rose by 0.24 per cent last week.


The bond market is little known because for many years it has been a market for banks, pension funds and insurance companies. Small investors were scared off by the defaults of the Great Depression, and the inflation of the postwar years. They have long preferred shares.


But the bond market is vast, global and powerful, as it sets the tone for all the other markets, including shares. Within the bond market, there is no more crucial part than the market for government bonds because they are traditionally regarded as the safest. Hence their UK name: gilt-edged securities, or gilts. If sovereign debt becomes riskier, it affects everyone else’s debt, too. Even share prices often fall.


As James Carville, the Ragin’ Cajun political strategist of the Clinton Administration, said when he discovered the awe in which the bond market was held in the US Treasury: “I used to think if there was reincarnation, I wanted to come back as the President or the Pope or a .400 baseball hitter. But now I want to come back as the bond market. You can intimidate everybody.”


Like every other market, there are argumentative buyers and sellers, but the most powerful players are the rating agencies. In countries without AAA ratings from Azerbaijan to Uruguay, an agency visit is a time to roll out the red carpet. Investment bank advisers fly from New York or London to coach the finance minister and central bank governor on what to say — and what not to say.


I remember first rating Poland on its re-entry to the bond market after the fall of communism. The team — agency analysts go in pairs or more, to raise the cost of bribery — was taken out to dinner on the first night of our week-long visit by the affable Deputy Finance Minister along with his nervous advisers. I asked the classic rating agency question: “What’s the worst thing that could go wrong?” To the consternation of the attendant bankers, the minister looked suicidally gloomy and said: “Russian tanks on the Vistula.”


The ratings agencies do not claim to pinpoint when a borrower will default, but to assess the likely chance that they may. The notations — from the top AAA down to C — reflect the probability of default.


There is a long history of corporate and bank borrowing against which defaults can be assessed. The difficulty arises in those areas — including government bonds — where there are not so many issuers and the history is patchy. Analysts then have to use their judgment, and we know that they can get things horribly wrong, as they did during the credit crunch.


That was particularly the case with the ratings on “structured finance” — the special bonds backed by other loans such as junk mortgages. The theory was that by putting together — “securitising” — enough rubbish, you could spread your risk and emerge with a good quality bond.


This was partly the operation of Huhne’s theorem of financial innovation, which is that new financial gizmos always disguise more risk than the markets take into account. In each upturn, there is usually some new instrument — in this crisis, securitised lending, but in the Eighties crisis it was multi-bank syndicated lending — which people think is far less risky than anything that went before.


We do not discover the error until the next crisis. During the boom, the risk of the innovation is systematically under-priced, helping bankers and brokers to make the most dangerous case in markets: “This time it is different.” Rating agencies ought to be immune, but sadly most people who work for them are human. This might account for why they are so vigorously rattling their chains today: hell hath no fury like an agency analyst caught out being a softie.


The agencies also have financial interests. As private research institutes, the agencies find it hard to get investors to pay for their knowledge. There is simply too much free research. So they ask for fees from the banks, companies and governments they rate. In theory, lots of checks and balances have been introduced to stop fees affecting ratings, and no one fee accounts for much revenue.


But those fees do undermine judgment, because the boss’s pay packet depends on growth and success. Throughout the last upturn, structured finance was the go-go sector of the bond market, coining billions for bankers and agencies. No one wanted to kill the golden goose.


What is the solution? Regulation would merely backfire, as it has done in Japan. The Japanese agencies’ ratings are now a regulatory requirement, but have as much credibility as a government-run newspaper. Competition works slowly, if at all, as it takes years for an agency to establish a track record and credibility to move the market.


Rating agencies have a narrow but enormous power, able to make and break governments and companies. Like any other powerful entity, their power should be held to account. The best option would be to insist that the agencies publish every year exactly how much they receive — or do not receive — from each bond issuer. Academics could then check whether there was a relationship between fees, ratings and rating changes. Agencies that wanted to keep their reputations would happily bite the hand that feeds them.


The key is surely transparency in these mysterious but important institutions. Greater openness is the path to honesty in the use of power.

Chris Huhne, Liberal Democrat MP for Eastleigh, founded the sovereign group at Fitch Ratings, and was group managing director

45 comments:

  1. Anonymous12:01 am

    re paidia den afinete tis theories oti sas ftaiei o allos. afou i xora exei xreokopisei --to moodys kai to S&P sas enoxlei pou to lene?

    symmazepsete ta pramata tora pou eisaste stin exousia kai afiste ta paramythia. giafto sas exelexe o laos, ohi gia na lete oti ftaiei kapoios allos.

    perimenoume apo esas ke panarete, taktopoiisi tou ypourgeiou sas. na min yparhoun apospasmenoi fantasmata, na min yparhoun tembelides, na min yparhei spatali

    boreite na ta kanete afta?

    ReplyDelete
  2. νικ12:24 am

    Αντί να αντιγράφετε προβληματισμούς για τον τρόπο λειτουργίας του διεθνούς χρηματοοικονομικού συστήματος, καλό θα ήταν να κοιτάξετε πως θα περικόψετε τις δαπάνες (διάβαζε σπατάλες) και στο υπουργείο σας.

    Μία κυβερνητική θέση ευθύνης δεν είναι για γενικόλογους προβληματισμούς, "τιμητική" παρουσία σε εκδηλώσεις (όπως χθες, στο ΕΙΕ, όπου Έλληνες και ξένοι περίμεναν την ΑΥ τον Υφυπουργό Παιδείας της Ελληνικής Δημοκρατίας για 20 λεπτά για να αρχίσει η εκδήλωση), και ακαδημαϊκού ύφους αναλύσεις. Μία θέση ευθύνης απαιτεί αποφάσεις. Πράξεις. Αποφασιστικές. Ρήξεις. Που μπορεί να δυσαρεστήσουν κάποιους.

    Και στο θέμα των δαπανών, τόσο καιρό, το μόνο που σχολιάσατε εδώ ήταν ένα κονδύλι για την Πάπισσα Ιωάννα. Α ναι, και είπατε και αλλού πως "αφού τα λεφτά δίνονται". Τι και αν η ΕΕ αναφέρεται στα ελληνικά ΑΕΙ/ΤΕΙ ως τα λιγότερα αποτελεσματικά. Κουβέντα δεν κάνατε.

    Αλλά είπαμε. Οι κακοί οι ξένοι φταίνε. Εμείς έχουμε και διαφάνεια και αξιοκρατία τώρα, ποιός θα μας πιάνει...

    ReplyDelete
  3. Η αλήθεια είναι ότι αυτοί οι διεθνείς οίκοι που αξιολογούν χώρες, μεγάλες τράπεζες κ.λ.π. είναι η εφεύρεση του καπιταλισμού και αυτών που τον υπηρετούν "πιστά", έτσι ώστε να κερδοσκοπούν τα χρηματιστήρια και να ξεπλένουν το "μαύρο χρήμα" τους οι ως άνω αναφερόμενοι υπηρέτες. Μήπως δεν είναι πλέον γνωστό σε όλους ότι η Lehman Brothers 1 μήνα πριν καταρρεύσει είχε αξιολογηθεί σαν "άριστη"? Η αξιολόγηση είχε γίνει από τους ίδιους "οίκους" που αξιολογούν τη χώρα σήμερα. Αυτά για όσους "παίζουν στα χρηματιστήρια", έχουν αναχθεί σε ειδήμονες και προσδοκούν μέσω των "μαύρων κερδών" να αλλάξουν κοινωνική τάξη. Ποιές είναι οι αξίες που αφήνουν παρακαταθήκη στην επόμενη γενιά? Εμένα οι γονείς μου μου δίδαξαν ότι μόνο όταν προσπαθώ να ξεπερνώ τον εαυτό μου και να γίνομαι καλύτερη, μπορώ να προοδεύσω. Με τη γνώση, την παιδεία, τον πολιτισμό, τη δουλειά μου. Που έχουν πάει αυτές οι αξίες σήμερα?

    ReplyDelete
  4. Anonymous2:03 am

    Η δύναμη των fritz prootz pritz κλπ πηγάζει από την οικονομική αδυναμία της Ελλάδας και για αυτό φταίνε όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων δεκαετιών.

    Πάντως θα προτιμούσα τα θέματα που εξετάζονται εδώ να αφορούν άμεσα το ΥΠΕΠΘ και το κυριότερο να είναι συγκεκριμένα.

    ReplyDelete
  5. Anonymous2:12 am

    Προσθήκη στο προηγούμενό μου post.

    Ερώτημα 1) Πόσους μαθητές Δημοτικού-Γυμνασίου-Λυκείου υπάρχουν στον Αϊ Στράτη;
    Ερώτημα 2) Πόσοι δάσκαλοι-καθηγητές φέρονται διορισμένοι στον Αϊ Στράτη;

    Οι απαντήσεις αποτελούν γνώρισμα της νεοελληνικής παθογένειας.

    Ερώτημα 3) Ποιος είναι ο μισθός καθαρίστριας σε δημόσιο Γυμνάσιο;
    Ερώτημα 4) Ποιος είναι ο μισθός καθαρίστριας της Βουλής;

    Η ανισότητα είναι δημιούργημα των κυβερνόντων.

    Ερώτημα 5) Ποια η αμοιβή θυρωρού στο Υπουργείου Οικονομικών;
    Ερώτημα 6) Ποια η αμοιβή καθηγητή πανεπιστημίου;

    Απίστευτα πράγματα.

    ReplyDelete
  6. Συμφωνώ με τα δυο προηγούμενα σχόλια.
    Για να μην μπορούν να αναπτύξουν οι αρνητικές προβλέψεις την δυναμική τους ως self fulfilling prophecy θα έπρεπε είδη η κυβέρνηση να είχε περάσει, έστω και με συμβολικές κινήσεις που δηλώνουν αποφασιστικότητα στη σωστή κατεύθυνση από τις δημόσιες σχέσεις στην διαχείριση κρίσεως.

    ReplyDelete
  7. lonely planet3:15 am

    Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο.

    Αν μή τι άλλο δείχνει ότι δεν είμαστε τελείως τρελοί όταν υποψιαζόμαστε "συνομωσίες". Όχι φυσικά ότι έχουν βάλει στόχο να αφανίσουν τον Ελληνισμό και αλλά ενδιαφέροντα που μπορεί να παρακολουθησει κανείς στο Τηλεάστυ. Τα κίνητρα είναι απλώς οικονομικά. "Don't take it personally, it's just business" που λένε και στην Αμερική. Κρίσιμες οικονομικες στιγμές όπως η παρούσα αποτελούν τεράστιες ευκαιρίες για διεθνή οικονομικά συμφέροντα να πλουτίσουν στην πλάτη μίας χώρας στο όριο της κατάρρευσης. Οι περίφημοι οίκοι αυτοί, λοιπόν, μπορούν μονομιάς να κάνουν κάποιους πλούσιους και να βυθίσουν μία χώρα σε βαθύτερη κρίση. Θα είχε ενδιαφέρον λοιπον να γνωρίζαμε ακριβώς πώς λειτουργούν.

    Το χοντρό χρήμα σε διεθνές επίπεδο πάντα ρέει στο επίπεδο των πιστωτών κρατών για την χρηματοδότηση πολέμων και χρεοκοπιών (συνήθως το δεύτερο ακολουθεί το πρώτο). Και επειδή δεν αμφιβάλλουμε ότι πόλεμοι γίνονται κυρίως για οικονομικούς λόγους (στρατιωτικός εξοπλισμός/ανοικοδόμιση και πάει λέγοντας) είναι περισσότερο από πιθανό και οι χρεοκοπίες να αποτελούν επίσης πεδίον δόξης λαμπρόν. Μάλιστα όταν κάποια χώρα είναι στα όριά της, μπορεί και να συμφέρει να δώσει κάποιος ένα ελαφρό σπρωξιματάκι (δεν υπάρχει αμφιβολία ότι για να φτάσεις στο χείλος του γκρεμού πρέπει να τα κάνεις ο ίδος θάλασσα, αλλά όταν πιά φτάσεις εκεί, πολλοί θα χαρούν να σου ρίξουν το τελευταίο σπρωξιματάκι - το ίδιο ισχύει και με τους πολέμους, αν μή τι άλλο).

    Ρώτησα έναν γνωστό μου (ξένο) τραπεζίτη πώς βλέπει την υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας. Ανάμεσα στα πράγματα που μου είπε ήταν πράγματα που λίγο-πολύ τα ξέρουμε, αλλά ήταν και κάτι που με εξέπληξε: "you know, the US should also have been downgraded, but that would have crashed the world economy".

    Δεν ξέρω πόσο ακριβές είναι αυτό που λέει, αν και ο άνθρωπος είναι σοβαρός, πάντως είναι αληθοφανές. Οι κατατάξεις αυτές λοιπόν, λαμβάνουν υπόψιν τους και το οικονομικό κόστος ή όφελος που θα επιφέρουν. Σημαντικό, επομένως, να μας εξηγήσουν λίγο καλύτερα πώς διαμορφώνουν τις εκτιμήσεις τους (γιατί περι εκτιμήσεων πρόκειται - αυτοί είναι οι επίσημοι σπεκουλαδόροι, έτσι;)

    ReplyDelete
  8. Anonymous3:23 am

    -------------DIAFANIA--------------

    POSO DYSKOLO EINAI OI ELLHNES NA EXOUN PANW AP OLA TH DIAFANIA KAI OXI TO PROSWPIKO TOYS SYMFERON,
    MALON POLY DYSKOLO GI' AYTO VLEPOUME OI YPOYRGOI KAI GRAMMATEIS YPOURGEIWN NA PARETOUNTAI KAI SYMBOYLOI YPOYRGWN NA PEFTOUN APO TA PARATHYRA.
    DEN THA STAMATHSEI POTE S' AYTH TH XWRA AYTOS POU ASKEI EKSOUSIA NA KANEI TOY KEFALIOUTOU (NA KANEI KOUMANTO STO TSIFLIKI TOY)

    DIAFANIA, TI EINAI AYTO?

    ReplyDelete
  9. Σύμφωνοι, συμφέροντα υπάρχουν πίσω από όλες τις τοποθετήσεις, ακόμα και ενός φιλελεύθερου βουλευτή που βλέπει τη δημοσιονομική κρίση να έρχεται και στη χώρα του.

    Σημειώνω μερικά πράγματα:

    Πρώτον, το κύριο σημείο είναι πως η αγορά ομολόγων και η διαχείρηση του χρέους κρατών είναι σχετικά άγνωστη στο ευρύ κοινό (αλλά και στους ειδικούς). Αυτό είναι το μυστήριο, και όχι σκοτεινά συμφέροντα που κρύβονται πίσω από τους οίκους.

    Δεύτερον, πράγματι η διαφάνεια είναι σημαντική. Όταν, για να δημοσιεύσεις μια επιστημονική εργασία πρέπει να λες ποιος σε χρηματοδοτεί, πόσο μάλλον οι επενδυτές πρέπει να ξέρουν ποιος χρηματοδοτεί τις εταιρίες αξιολόγησης.

    Τρίτον, αντιγράφω κάτι από τη σελίδα του Ανδρέα Ανδριανόπουλου:

    "Οι διάφοροι διεθνείς οίκοι που μας υποβαθμίζουν δεν είναι δημόσιες υπηρεσίες. Δεν υπακούουν σε εντολές κυβερνήσεων. Είναι ιδιωτικές εταιρίες των οποίων το κύρος και η επιτυχία εξαρτώνται αποκλειστικά από την εγκυρότητα και την ακρίβεια των προβλέψεών τους. Κάποιοι απ’ αυτούς έπεσαν τραγικά έξω στις εκτιμήσεις τους για την βιωσιμότητα ορισμένων τραπεζών λίγο πριν ξεσπάσει η διεθνής οικονομική κρίση. Και το πλήρωσαν βέβαια πολύ ακριβά επαγγελματικά. Εκτοτε έγιναν προσεκτικότεροι. Και πολύ πιο αυστηροί. Γι αυτό και τώρα η αξιοπιστία τους είναι ανεβασμένη."

    Και τέταρτον, ο Μίμης Ανδρουλάκης φωνάζει πολύ καιρό τώρα πως έρχεται νέα, παγκόσμια, δημοσιονομική αυτή τη φορά, κρίση. Είναι μύθος πως τα κράτη δεν χρεωκοπούν. Και τα μέτρα που παίρνονται διεθνώς για την έξοδο από την παρούσα ύφεση, προετοιμάζουν την επερχόμενη κρίση του δημοσίου χρέους (βλ. Αμερική, Αγγλία, κλπ).

    ReplyDelete
  10. Κύριε υπουργέ παρακαλώ το σχολιασμό σας για το κάτωθι έγγραφο που διακινείται σε Διευθύνσεις Βθμιας και Αθμιας.
    Κάποιοι βρήκαν τρόπο να πλουτίσουν ή κάνω λάθος;
    Παρακαλώ ενημερώστε μας εαν είναι σύνομο και ηθικό κάτι τέτοιο.

    Χαιρετώ,
    Αντώνης ----------------------------------
    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

    Προκήρυξη

    Μυτιλήνη, 10/12/2009


    Το Εργαστήριο Κοινωνιολογίας της Εργασίας και Επαγγελμάτων σχετικών με τις νέες Τεχνολογίες, το Εργαστήριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής και Επικοινωνίας και το Εργαστήριο Κοινωνικών και Πολιτικών Θεσμών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, προκηρύσσουν πρόγραμμα “Επιμόρφωσης και Εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή”, 410 ωρών στις παρακάτω πόλεις : Αθήνα, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Κοζάνη, Κόρινθος, Λαμία και Πρέβεζα.
    Στα σεμινάρια μπορούν να συμμετέχουν εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, διορισμένοι και αδιόριστοι, καθώς και εργαζόμενοι στην ψυχική υγεία και σε δομές για άτομα με αναπηρία (λογοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, κοινωνικοί λειτουργοί κλπ.).
    Στα σεμινάρια, θα διδάξουν ως επί τω πλείστον, πανεπιστημιακοί καθηγητές από όλα τα πανεπιστήμια της Ελλάδας, που θα επιχειρήσουν να μεταλαμπαδεύσουν την κοινωνιολογική, ψυχολογική και παιδαγωγική προσέγγιση της αναπηρίας. Κάθε τμήμα εκπαίδευσης μπορεί να απαρτίζεται το λιγότερο από 50 επιμορφούμενους. Η διάρκεια του προγράμματος έχει οριστεί από τις αρχές Ιανουαρίου του 2010 έως το Δεκέμβριο του 2010. Τα σεμινάρια θα πραγματοποιούνται Σαββατοκύριακα (10 ώρες το Σάββατο και 10 ώρες την Κυριακή). Για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα προβλέπονται δίδακτρα 2.000 ευρώ, τα οποία προκαταβάλλονται. Η αίτηση συμμετοχής αποστέλλεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: seapa@aigaion.org και η καταληκτική ημερομηνία υποβολής είναι η 15η – 20η Ιανουαρίου 2010.
    Στην αίτηση θα πρέπει να αναφέρονται το ονοματεπώνυμο, ο αριθμός ταυτότητας, η επιθυμητή περιοχή φοίτησης, τα αναλυτικά στοιχεία επικοινωνίας (σταθερό και κινητό τηλέφωνο, e- mail) και να συνοδεύεται από αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα.
    Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε τις εργάσιμες ημέρες από τις 9:00 έως τις 14 :00 στα εξής τηλέφωνα:
    Σταθερά τηλέφωνα : 22510 36520 & 22510 36554
    Μπαλάσα Κατερίνα : 6930700245

    Σημείωση: Κατά την περίοδο των Χριστουγέννων 20 Δεκεμβρίου έως 7 Ιανουαρίου η επικοινωνία θα γίνεται στα παρακάτω κινητά τηλέφωνα:
    Μπαλάσα Κατερίνα: 6930700245
    Δαγκινάκη Ελισάβετ: 6909909274

    ----------------------------------

    ReplyDelete
  11. Anonymous5:04 am

    Οι εταιρείες πιστοληπτικής αξιολόγησης είναι οι σύγχρονοι νταβαντζήδες...
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=10&ct=13&artid=4550444

    καθώς και το τραπεζικό καρτέλ..
    http://www.tanea.gr/default.asp?pid=10&ct=13&artid=4550602

    Γιάννης Φ.

    ReplyDelete
  12. Anonymous6:03 am

    Καλησπέρα! Πόσο δύσκολο να μιλήσει κανείς για διαφάνεια! Τι είναι, πως είναι η διαφάνεια; Παλιά , όσα λέγαμε ότι είχαμε τόσα πράγματι είχαμε. Τώρα λέμε μόνο τα μισά και αυτά που μας συμφέρει οτι έχουμε! Ξέρω ανθρώπους που ενώ δουλεύουν ζουν με τους γονείς τους που παίρνουν συνταξη , και κλαίγονται οτι είναι φτωχοί ενώ πέφτουν και τρεις μισθοί σ ένα σπίτι! Πρόσφατα έμαθα, οτι αναπηρική σύνταξη του ΟΓΑ δεν δηλώνεται καθόλου στην εφορία, η κόρη και ο γιος στο ίδιο σπίτι με κανονικούς μισθούς αλλά τι να κάνουν και πως να τα βγάλουν πέρα οι άνθρωποι; Άσε δε πολύτεκνη με πολυκατοικία και εξοχικό δηλώνει φτωχούλα! Έλεος πια, πως θα βρούμε την διαφάνεια, πως θα ελεχθούν όλες αυτές οι περιπτώσεις; θα χαρώ να λάβω απάντηση , γιατί έμαθα να ζω λέγοντας αυτά που φαίνονται και όχι όσα τυχόν << φαίνονται >>
    Φιλικά, μια τυχαία αναγνώστρια σας!

    ReplyDelete
  13. Καλησπέρα σας,

    «Ενα μεγάλο ερώτημα που τίθεται είναι η πηγή από την οποία οι οίκοι αυτοί αντλούν την εξουσία με την οποία μπορούν ακόμα και να "γονατίσουν" οικονομικά μια χώρα και ποιά πρέπει να είναι η αντιμετώπισή τους.»

    Μα η πηγή εξουσίας έχει δοθεί από τους ίδιους τους συμβαλλόμενους που ανέθεσαν το συγκεκριμένο ρόλο στους οίκους αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας.
    Σκεφτείτε το αντίστοιχο ανάλογο με το διαιτητή στο ποδόσφαιρο (ή άλλο άθλημα). Ιδανικά οι παίκτες σε ένα παιχνίδι απλά θα έπαιζαν καθαρά με μόνο γνώμονα τη χαρά του παιχνιδιού, μέσα σε αυτό και τη νίκη. Επίσης γνωρίζουν όλους τους σχετικούς κανονισμούς οπότε αν ‘κατά λάθος’ υπόκυπταν σε παράπτωμα θα το παραδεχόντουσαν μόνοι τους. Αυτά σε ένα ιδανικό τοπίο όμως. Επειδή τελικά οι σκοποί είναι διάφοροι, φανεροί και κρυφοί, και δεν υπάρχει ειλικρίνεια μεταξύ παικτών όπερ και σχέση εμπιστοσύνης, το παιχνίδι δεν παίζεται τίμια. Συμφωνούν τουλάχιστον να βάλουν ένα διαιτητή. Βέβαια περιμένουν ιδανικά από το διαιτητή να αντιπροσωπεύει τις αξίες που αυτοί απεμπόλησαν, δηλαδή ειλικρίνεια, ανιδιοτέλεια, αμεροληψία και άλλα τέτοια ωραία. Επειδή όμως και ο διαιτητής είναι ένας από αυτούς υποκύπτει και αυτός συχνά πυκνά σε σφάλματα, ακούσια ή ‘εκούσια’.

    Πέρα από τα παραπάνω, θεωρητικά εν πολλοίς, αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι όταν δανείζεσαι από κάποιον συνεχώς, αυτός προκειμένου να διασφαλίσει ότι θα πάρει πίσω τα χρήματα που σε δανείζει, πρώτον θα ζητήσει κάποιες εγγυήσεις (?) και δεύτερον θα βρει έναν τρόπο να σε αξιολογήσει κατά πόσο μπορείς να τους επιστρέψεις τα δανεικά, για να συνεχίσει να σε δανείζει. Το αυτό χωρίς fitch ratings, moody’s και S&P’s το κάνουν οι τράπεζες στους δανειολήπτες.

    Το οξύμωρο είναι στο μηχανισμό τιμολόγησης που επιλέγουν. Οσο δυσκολότερα προκύπτει ότι μπορείς να πληρώσεις το δάνειο που ζητάς, τόσο πιο ακριβά στο δίνουν με αποτέλεσμα να σου κάνουν τη ζωή ακόμη πιο δύσκολη. Το risk pricing όμως αυξάνει το risk…και που θα καταλήξουμε? Και ειδικά αυτός που σε δανείζει διαρκώς έχει λόγο να θέτει σε κίνδυνο τα χρήματα του? Αν δανείζεσαι για πρώτη φορά, τότε μια υψηλή τιμή ίσως να είχε το νόημα της αποτροπής, αλλά τελικά είναι έτσι?

    Καταλήγω στο εξής συμπέρασμα, οι δανειστές σου θα συνεχίσουν να σου δίνουν δανεικά και με όσο το δυνατόν υψηλότερο επιτόκιο μπορούν καθώς στηρίζονται σε μια βεβαιότητα/παραδοχή ότι στο τέλος θα τα πάρουν.

    Όμως τελικά υπάρχουν και μαύροι κύκνοι. Διαβάστε την παρακάτω ιστορία του Χότζα (από στήλη του δημοσιογράφου Κώστα Στούπα στο capital.gr αν δεν κάνω λάθος γιατί πάει καιρός).


    Κάποτε ο Ναστραντίν Χότζας είχε πάρει πολλά δανεικά από τους γείτονες και είχε χάσει τον ύπνο του, γιατί δυσκολευόταν να τα πληρώσει. Για πολλούς μήνες δεν είχε κλείσει μάτι ούτε ένα βράδυ. Μια και δυο λοιπόν... την πήρε την απόφαση.

    Ένα βράδυ ανέβηκε στην ταράτσα του σπιτιού του και άρχισε να φωνάζει στους γείτονες. Τους είπε ότι λόγω της οικονομικής κρίσης η γυναίκα του είχε χάσει τη δουλειά της. Ακόμη τους είπε ότι οι πιστοί δεν αφήνουν στο δίσκο του τζαμιού όσα άφηναν παλιότερα. Με λίγα λόγια τους μήνυσε ότι ίσως δεν μπορέσει να πληρώσει τα χρέη του κατά πως πρέπει.

    Κατέβηκε κάτω και έπεσε στο κρεβάτι του. Εκείνο το βράδυ κοιμήθηκε σαν πουλάκι. Αυτοί που έχασαν τον ύπνο τους ήταν οι γείτονες….


    Μήπως πρέπει να σκεφτόμαστε ΟΛΟΙ μας ότι ένα reset (σε όλα τα επίπεδα όχι μόνο στην οικονομία) είναι αναγκαίο εδώ που έχουμε φθάσει?


    Με εκτίμηση,

    Βασίλης Μαντάς

    ReplyDelete
  14. Anonymous6:48 am

    @ "νικ", a.k.a: "ένας πολίτης", "αν", και ποιός ξέρει πόσα άλλα nicknames ακόμα

    Σε παρακολουθώ στο μπλόγκ του Θέμη (ώς "αν", αν όχι και με άλλα ψευδωνυμα) και στο μπλόγκ του Πανάρετου ώς "ένας πολίτης" και ώς απλά "Ανώνυμος". Το όλο πρότζεκτ σου είναι μία σταυροφορία κατά της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης - πού σε αυτό το μπλογκ εκφράζεται μέσω επιθέσεων κατά του Πανάρετου, στου Θέμη όμως γίνεται ενάντια στο πρόσωπο που πραγματικά σε ενοχλει: τον ΓΑΠ (που μας λες τον βρίσκεις λίγο).

    Όποιο και να είναι θέμα εκεί το γυρίζεις εσύ ξανά και ξανά. Αν σε ενοχλεί που χάνεις την θέση σου, άσε τους λαϊκισμούς περί προβληματισμού και εκδηλώσεων (που είναι και στην ουσία τους ηλίθιοι - γιατί διαβάζεις το μπλόγκ αν δεν σου αρέσουν οι προβληματισμοι; αν σε φτιάχνει μόνο να διαβάζεις αποφάσεις άντε να διαβάσεις την εφημερίδα της κυβερνήσεως) και στείλε και εσύ ένα βιογραφικό. Προφανώς σαν γνήσιος εκσυγχρονιστάκος γνωρίζεις όλες τι λύσεις οπότε το βιογραφικό σου θα ξεχωρίσει.

    Καλό επίσης θα είναι να διαλέξεις ένα σγκεκριμένο νικ-name, και όχι να αλλάζεις διαρκώς για να μην γίνεται αντιληπτή η συστηματική ατζέντα σου. Ούτε να μεταμορφώνεσαι ξαφνικά από "'ενας πολίτης" σε "νικ" για να μην καρφώνεσαι επειδή ήσουν χτές στο ΕΙΕ. Όταν γράφεις τα ίδια και τα ίδια στο ίδιο στύλ όλο και κάποιος θα σε πάρει χαμπάρι.

    Σας ζητώ συγγνώμη για την αντέγκληση κ. Πανάρετε. Ακόμη και αν δεν το δημοσιεύσετε, ελπίζω τουλάχιστον να το διαβάσετε. Για να έχετε και πιό συγκεκριμένα υπόψιν σας κάποιους που γράφουν εδώ και δεν είναι και τόσο "ένας πολίτης" απλώς. Αλλά έτσι είναι, όσοι θίγονται άμεσα ή έχουν προσωπική εμπλοκή σπεύδουν να κατακλύσουν οποιαδήποτε διαβούλευση με σχόλια.

    δ.

    ReplyDelete
  15. Anonymous6:54 am

    Η διαφανεια και η "σταυροφορια" για τη διαφανεια που προωθειται και εσεις προσωπικα ειναι για μενα η πεμπτουσια της δημοκρατιας στη σημερινη της μορφη αν θελουμε να λεμε εχουμε πραγματικη δημοκρατια και οχι ενα κακεκτυπο.
    Και αυτο γιατι μεσω της τεχνολογιας δινει στο πολιτη τη δυνατοτητα να γνωριζει τις αποφασεις/πραξεις της κυβερνησης και του κρατους γενικοτερα και να μπορει επειτα με τη προσωπικη του κριση να κανει ΕΛΕΓΧΟ και ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ χωρις να βασιζεται σε "μασημενη" τροφη απο τα μεγαλα μιντιακα συγκροτηματα που κατα κανονα ειναι στρατευμενα.
    Tωρα να πω και μια απορια μου, ελπιζω να μην ειναι χαζη.
    Σε αυτη τη λεσχη μπιλντερμπεργκ που εχει πληρη αδιαφανεια εχουν παρελασει ολοι οι πολιτικοι κυβερνωντες του τοπου μας.Στις ΗΠΑ υπάρχει ο νομος λόγκαν που απαγορευει σε κυβερνητικο αξιωματουχο να συμμετεχει σε συζητησεις με αξιωματουχους άλλων χωρων χωρις την προηγουμενη έγκριση του κογκρεσου.
    Δε θα επρεπε και εδω να εχουμε κατι αντιστοιχο?
    Οι δημοκρατικα εκλεγμενοι μας ηγετες συμμετεχουν σε μια μυστικοπαθη λεσχη και το ερωτημα ειναι με τι ιδιοτητα(παρουσα η μελλοντικη) πανε εκει τι συζητουν/αποκαλυπτουν και τι αποφασεις παιρνονται αν γινετε κατι τετοιο.Δεν ειναι κατι αντιδημοκρατικο αυτο στην ουσια της δημοκρατιας?Για την εν λογω λεσχη υπαρχουν πολλες φημες και ομολογω οτι ειμαι κακοπροαιρετος.

    ReplyDelete
  16. Οι οίκοι αυτοί είναι συνυπεύθυνοι για την οικονομική κατάσταση παγκοσμίως και για τη διολίσθιση στην οικομική κρίση.
    Για τη δική μας κατάσταση σήμερα είμαστε όλοι εμείς διαχρόνικά υπεύθυνοι γιατί δρούσαμε ατομικά χωρίς να σκεφτόμαστε το σύνολο.

    Το κάθε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα θα προσπαθήσει να κερδοσκοπίσει εις βάρος. Εμείς πρέπει να αντιληφθούμε το σύγχρονο επίκαιρο πατριωτισμό και να ενωθούμε με σκοπό τη λύση των προβλημάτων.
    Η εμπιστοσύνη των πολιτών στη πολιτεία είναι η λύση για τη δινή κατάσταση που βρισκόμαστε. Αλλά αυτό προαπαιτεί λειτουργία των θεσμών και διαφάνεια.

    ReplyDelete
  17. Anonymous7:31 am

    Ο πρωθυπουργός αν δεν κάνω λάθος έχει δηλώσει κατ΄επανάληψη ότι εκτός απο τους βαθυστόχαστους προβληματισμόυς καλό είναι να λύνουμε και μερικά προβληματάκια και να βάζουμε σε τάξη απλά πράγματα.

    Την περασμένη εβδομάδα ήρθα να καταθέσω ένα έγγραφο στο γραφείο πρωτοκόλλου του υπουργείου παιδείας.

    Στην είσοδο η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ SECURITY μου ζήτησε τα στοχεία μου για να μπω και καλά εκανε

    Απορίες:
    1. Γιατί έχει ανατεθεί αυτή η υπηρσία σε ιδιωτική εταιρεία. Απ΄ότι γνωρίζω υπάρχει ολοκληρη υπηρεσία με υπαλλήλους στο υπουργείο που έκανε παλία και στην εποχή σας ως ΓΓ του υπουργείου αυτή τη δουλειά.

    Δεν κατανοώ γιατί θα πρέπει να πληρώνει επιπλέον το υπουργείο μια ιδιωτική εταιρεία.
    ΣΑΣ ΕΙΧΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΕΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΠΡΙΝ 45 ΗΜΕΡΕΣ

    2. Οι υπάλληλλοι της εταιρείας αυτής εκτός των άλλων δεν ξέρουν και γράμματα. Δεν είναι κακό κάποιος να είναι αναλφάβητος, οι αναγκές επιβίωσης όλους μας αγγίζουν. Αλλά αν δεν ξέρει να διαβάζει τις ταυτότητες και να σημειωνει σωστά τα στοιχεία των επισκεπτών ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ ΘΕΜΑ ΑΣΦΑΣΛΕΙΑΣ για την οποία πληρώνουμε την εν λόγω εταιρεία ως πολίτες.

    ΕΛΠΙΖΩ την επόμενη φορά που θα έρθω στο υπουργείο να έχουν αναλάβει υπηρεσία οι υπάλληλοι του αρμόδιου τμήματος του υπουργείου.

    Αυτά από κάποιον που γνωρίζει πάρα πολυ καλά τα του υπουργείου
    Όπως επίσης έχει ολοκληρωμένη άποψη για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής και οργάνωσης και διοίκησης της εκπαίδευσης.

    Αν και αυτά τα προσόντα δεν χρειάζονται στην περίπτωση αυτή για να λυθούν αυτονόητα ζητήματα , για να δει ο πολίτης απλές αλλαγές, για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε πιο ουσιαστικές εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, για να μπορέσει ο πο΄λίτης να αποδεχτεί τα δύσκολα ,αφού δει να υλοποιούνται τα αυτονόητα

    ... ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ ΜΕ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΤΕΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΤΩΝ Η/Υ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΡΙΕΤΙΑ.

    ...Ελπίζω υο λάθος να μην επαναληφθεί.[...]

    ReplyDelete
  18. νικ aka ένας πολίτης aka "ο κακός"7:48 am

    @Ανώνυμος, 6:48

    Επειδή καταφέρεστε προσωπικά εναντίον ανθρώπου που δεν γνωρίζετε, μερικές διευκρινίσεις.

    Δεν έχω αρνηθεί πως γράφω σαν 'αν' στο blog του Θέμη. Εγώ ο ίδιος το έχω κάνει σαφές. Εδώ γράφω σαν 'ένας πολίτης'. Το 'νικ' το χρησιμοποιώ σε άλλο blog το οποίο φαίνεται πως διαφεύγει της προσοχής σας. Κατά λάθος, σήμερα το πρωί, επέλεξα 'νικ' στο σχόλιο που ανήρτησα. Όμως, έστειλα το σχόλιο δύο φορές, και με το 'ένας πολίτης', για λόγους συνέπειας. Ο blogοδεσπότης επέλεξε να δημοσιεύσει το σχόλιό μου σαν 'νικ', όχι με το 'ένας πολίτης'. Οπότε εσείς που καταγγέλετε στον blogοδεσπότη πως είμαι ο 'ένας πολίτης', δεν λέτε τίποτα το καινούργιο. Πρώτος εγώ το δήλωσα.

    Από κει και πέρα, επί της ουσίας, και λιτά:

    1. Δεν διακινδυνεύει η θέση μου στο ελάχιστο καθώς ουδεμία σχέση έχει με ό,τι εσείς αντιλαμβάνεστε πως κινδυνεύει.

    2. Δεν έχω κανένα λόγο να γράφω με πολλά νικ στο ίδιο blog για να δημιουργήσω 'κλίμα' ή οτιδήποτε άλλο. Δικαίωμά σας να φαντάζεστε συνωμοσίες ενός ανθρώπου που γράφει και για άλλους δέκα ή εκατό. Σκεφτείτε μόνο μήπως αυτή η φαντασίωση σας στερεί τη δυνατότητα να αντιληφθείτε τι πραγματικά συμβαίνει γύρω σας.

    3. Ναι, θεωρώ πως ο ΓΑΠ δεν δείχνει να αντιλαμβάνεται την κρισιμότητα των περιστάσεων, η δε κυβέρνηση αρκείται σε συνθηματικές μεγαλοστομίες χωρίς αντίστοιχες πράξεις. Με στενοχωρεί ιδιαίτερα πως η πιθανή αποτυχία της, σε συνθήκες κρίσης, θα είναι καταστροφική για τη Δημοκρατική Παράταξη.

    Από εκεί και πέρα, δικαίωμά σας να πιστεύετε ό,τι θέλετε. Αναλογιστείτε μόνο μήπως οι εμμονές σας εμποδίζουν να αντιληφθείτε τα προφανή.

    ReplyDelete
  19. Συμφωνώ με τα σχόλια 12:01 πμ.και 12:24 πμ.
    Μακάρι το πρόβλημα να ήταν μόνο η κακοβουλία των moodys κλπ. και η συνωμοσία που γίνεται εις βάρος μας.
    Αυτά ας τα φιλάξει εκείνο το μέρος του ΠΑΣΟΚ που θέλει να στρουθοκάμιλίζει για να δικαιολογησει κάποτε απέναντι στην ιστορία την αποτυχία της κυβέρνησης.
    Τώρα ομος,
    για να μην μπορούν να αναπτύξουν οι αρνητικές προβλέψεις την δυναμική τους ως self fulfilling prophecy πρέπει η κυβέρνηση να περάσει επιτέλους, έστω και με συμβολικές κινήσεις που δηλώνουν αποφασιστικότητα στη σωστή κατεύθυνση από τις δημόσιες σχέσεις στην διαχείριση κρίσεως.

    ReplyDelete
  20. "Όποιος παίρνει και δε βάνει γρήγορα στο πάτο φτάνει". Αυτό έλεγε η γιαγιά μου όταν ήμουν μικρό παιδί και εμείς δυστυχώς σαν χώρα συνέχεια παίρνουμε χωρίς να βάζουμε!
    Όσον αφορά τώρα την αξιολόγηση που κάνουν διάφοροι οίκοι προφανώς αφορούν χώρες όπως και η δική μας που επί της ουσίας έχει χρεοκοπήσει αλλά όλοι αποφεύγουν να το λένε για διαφορετικούς λόγους ο καθένας.
    Σε κάθε περίπτωση θα μας ενδιέφερε τι λέει ο οίκος Fitch, αν δεν χρειαζόμασταν δανεικά, δανεικά, δανεικά!

    ReplyDelete
  21. Anonymous12:17 pm

    Κ. Πανάρετε
    μιας και το σημερινό σας θέμα είναι η διαφάνεια, μήπως θα μπορούσατε να θεσπίσετε κανόνες διαφάνειας και στη χορήγηση των αδειών για μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές των εκπαιδευτικών; Αν κάνατε μια μικρή έρευνα στις περιφέρειες αναφορικά με τον τρόπο χορήγησης των εκπαιδευτικών αδειών, εύκολα θα διαπιστώνατε πως η διαφάνεια αποτελεί ακόμη μακρινό ζητούμενο.

    ReplyDelete
  22. Ένας υπάλληλος2:50 pm

    Η δουλειά των διεθνών οίκων, του διεθνούς οικονομικού συστήματος, των τραπεζών, του κεφαλαίου.. της πολιτικής που εκπροσωπεί όλους αυτούς είναι ΓΝΩΣΤΗ. Η δουλειά ενός κράτους πολιτών εθισμένων στη διαφθορά ποιά είναι; Η παιδεία ποιό ρόλο παίζει; Είναι άσχετη δηλαδή η κατάσταση που ζούμε σήμερα με την παιδεία της δεκαετίας του 80; Ή μήπως μαθαίνουμε στο σχολείο για την υποδοχή των Λουριώτη-Ορλάνδου στο Λονδίνο το 1824, ποιούς εκπροσωπούσαν και το πού αναλώθηκε τελικά το δάνειο που παρελήφθη έξι χρόνια πριν την επίσημη αναγνώριση του κράτους "Ελλάδα"; Πόσα άλλαξαν έκτοτε;

    Η διαφάνεια είναι προϋπόθεση για την αξιοποίηση πόρων και ανθρώπινου δυναμικού. Και όχι μόνον .

    ReplyDelete
  23. Δηλαδή η Αυστριακή τράπεζα που χρεοκόπησε και κρατικοποιήθηκε δεν έριξε την πιστοληπτική ικανότητα της Αυστρίας? Μήπως αλλού είναι το παιχνίδι? Δίκιο είχε ο ΓΑΠ που μίλησε για απειλή της εθνικής κυριαρχίας, αφού εδώ μιλάμε για καθαρό εκβιασμό. Μη μασάτε...

    ReplyDelete
  24. ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΦΤΑΙΝΕ Η ΞΕΟΙ Η ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΤΟ ΠΟΣΤ ΑΝΑΦΕΡΟΤΑΝ ΣΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΟΙΚΩΝ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΜΙΑΣ ΧΩΡΑΣ. ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΚΑΙ ΔΙΚΟΙ ΜΑΣ "ΜΕΣΣΙΕΣ" ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΣΠΡΩΞΟΥΝ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣ ΠΡΟΣ ΝΕΟΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ.

    ReplyDelete
  25. Το να ζητα επι πλεον διαφανεια ο Βρετανος-και ιδιαιτερα στο πως και τι πληρωνεται ο αξιολογητης απο τον αξιολογητεο- για τον οικο αξιολογησης (η Βουλευτικων αποδοχων, εξοδων κλπ κλπ) ΔΕΝ ειναι το ιδιο σημειακο γεγονος με το να ζητουμε Διαφανεια απο τo σημερινο Ελληνικο κρατικοπολιτικο σκηνικο.
    Για πολλους τομεις η διαφανεια ΤΩΡΑ ειναι λειτουργικα ΑΔΥΝΑΤΗ, θα περασουν πολλα χρονια πολλοι κρατικοι λειτουργοι να κατανοησουν ακριβως τι και γιατι απαιτειται.Σε πολλες περιπτωσεις η διαφανεια θα δημιουργησει και τεραστια προβληματα στρεβλωσης, αποπροσανατολισμου και αναστατωσης.
    Το να 'τα λεμε ολα'-η και στο τεχνολογικο του αναλογο - ευκολα σταματαει ως εκει.Επιφανειακα. Τα δυσκολα ξεκινανε απο εκει. Τι αποφασεις παιρνουμε για να λυσουμε Ωριστικα και Αμετακλητα τα προβληματα??Προς οφελος του ΜΑΘΗΤΗ /ΠΟΛΙΤΗ / ΑΣΘΕΝΗ. Ενα προς ενα-με τα δυσκολωτερα πρωτα απ'ολα.

    ReplyDelete
  26. Anonymous6:03 am

    Δεν καταλαβαίνω το ζήτημα με τους οίκους αξιολόγησης. Δεν δανείζουν αυτοί! Οι τράπεζες, οι επενδυτές και οι σπεκουλαδόροι δανείζουν - οι ίδιοι δάνειζαν και πέρυσι.

    Οι δανειστές μας, έχουν επιλέξει εδώ και πολλά χρόνια να "πιστεύουν" τις αξιολογήσεις των οίκων. Λεφτά τους είναι (ή λεφτά που τους έχουν εμπιστευθεί για διαχείριση), κανόνες έχουν, διαδικασίες έχουν, διαχείριση κινδύνου κάνουν. Το ξέραμε πάντα! Αν θέλουμε να δανειζόμαστε από τους ίδιους, πρέπει ή να πάρουμε μέτρα ώστε να εμφανιζόμαστε με "χαμηλό ρίσκο" στις αξιολογήσεις ή να πληρώσουμε ακριβότερα τα δανεικά. Εναλλακτικά, πρέπει να βρούμε νέους δανειστές και να τους πείσουμε για το "χαμηλό ρίσκο".

    Το ζήτημα βέβαια είναι ότι, μπορεί μεν η πενταετία Καραμανλή να έφερε τη χώρα κοντά στο φαλιμέντο, η υποβάθμιση όμως είναι αξιολόγηση της προοπτικής του προγράμματος Παπανδρέου (δοθείσης πάντα της κακής κατάστασης).

    Για να καταλάβουμε τι γίνεται, το πρόσθετο κόστος (λόγω υποβάθμισης) εξυπηρέτησης της τρύπας του 13% του ΑΕΠ είναι μόλις 135 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Αν διατηρηθεί η κατάσταση επί μισό κύκλο επαναχρηματοδότησης του χρέους (120% του ΑΕΠ) το επί πλέον κόστος θα είναι άλλα 625 εκατομμυριάκια το χρόνο. Δηλαδή, κάπου 0.4% του ΑΕΠ. (Διπλάσιο για πλήρη κύκλο)

    Καταγγείλετε όποιον θέλετε για αδιαφάνεια, γίνετε ηθικοί πρωταθλητές! Υποθηκεύετε όμως, χρόνος μπαίνει-χρόνος βγαίνει, την ανάπτυξη της χώρας.

    ReplyDelete
  27. Anonymous6:07 am

    Einai gnosto oti oloi autoi oi oikoi einai understaffed kai den xeroun ti tous ginetai. Pera kai oti einai pantelos asxetoi me to antikeimeno. Gia auto kai h Lehman Brothers katereuse. Afbivallo an uparxei enas ekei mesa poy xerei apo exotic options, structured bonds, CDS, CDO’s ktl. Kapou eixa diavasei oti enas oikos eixe 4 atoma team na elegxoun ta exotic options kai ta domimena omologa!!! Akoma kai na eitan oi kaliteroi ston kosmo den tha mporousan na dosoun good ratings se ola auta ta proionta. Opote ti ginotan. Pigaine enas apo autoys stin LB tou kernousane kafe kai koulourakia kai arxisan na tou aradiazoun ena karo montela me Copulas based on normal distribution assumptions. Zalizotan autos apo ta polla mathimatika kai apo tin xlidi pou epikratouse ekei pera, sou leei xeroun tin douleia toys mia xara tha pane. Eixa diavasei mia meletei apo ena oikonomologo tis LB pou eixe vrei sxesi metaxy 2 metavlitwn me ena R^2 oriaka pano apo to 0!!! (ELEOS!!!) alla itan Lehman pios tou milouse tora…

    Omos ti allaxe me to credit crunch pou zoume tora??? Tora tha pigainei enas apo autous tous oikous se ena allo xlida conference room tha tou aradiazoun ena karo montela me Levy Copulas kai tha tou lene tora vrikan tin lisi kai etsi ginetai me tin texnologia opos palia me ta aeroplana ta prota peftane, gia na ftasoun na kanoun ta deutera pou itan pio kala kai mpla,mpla,mpla,…Opote o analytis tha vagei good rating, o trader good bonus, o CEO tha pernei to miso proipologismo tis ugantas se apozimiosi kai oloi xaroumenoi meta. Alla epeidi oso kai anoteri einai h Levy Copula den mporei na eisai leveraged x40 (opos px lehman brothers) tote tha erxetai to kratos kai tha pairnei ta lefta twn allwn kai tha ta dinei stis Goldman Sachs, Citigroup, na dinoun megalitero bonus gia na kratisoun to talento pou mas efere edo apo tin arxi (des periptwsi me ta bonus tis AIG).

    … Auto voleuei kai ta duo meroi. Oi tipoi pou itan asxetoi sta credit agencies kratousan tin douleia tous (kai poli pernan kai kali metagrafi stis megales trapezes meta) oi traders kanane trelo arbitrage pano se autin tin asxetosini. Oloi kerdismenoi diladi. Oloi???

    Opote einai adiriti anagi na uparxoun elegxomena apo to cratos credit agencies pou tha xeroun ti tous ginetai, well staffed, good ethics, kai etoimoi na elegxoun swsta ta panta kai tous pantes. To epeixeirima einai panta oti enas kalo trader vgazei kati $millions eno akoma kai o doiikitis tou IMF pairnei gyro sta 200-300 xiliarika. Opote ta tsakalia pane stis trapezes. An kai exei vasi auto parolauta uparxoun exoipnoi anthropoi me kales spoudes poy den vazoun ta lefta pano apo ola kai me ena axioprepes mistho theloun na prosferoun stin koinonia. (parageigma: allios oloi oi timioi astinomikoi tha ginotan emporoi narkotikwn)

    To thema tora einai ti mporei na kanei h ellada gia ola auta pou einai mia mikri xora kai konta stin xreokopia tora. H alhtheia einai oxi kai pola, den mpoume na kanoume mia S&P monoi mas, alla mporoume na ekmetaleutoume oti eimaste melos tis EU. As piesi o prothipourgos pros autin tin kateuthinsei. Na parei epitelous h EU protovoulies kai na min mimouste synexeia tin ameriki kai tis nootropies tis. Dunatoi organismoi, stelexomenoi swsta, gia elegxo se ola kai pantou. Me oikonomologous palias kopis poy nomizoun oti me palies keynesianes theories tha leisoun ta simerina xrimatopistotika provlimata einai poli gelasmenoi. Mia xara einai oi theories autes alla h oikomia exei allaxei kai odigeiteai apo hedge funds kai trapezes pou tin vlepoun san to megaltero casino pou exei uparxei pote.

    Kai telos, Tha mporouse h ellada na deixei to paradeigma isos, an ekane ena ereunitiko tmima meso tis anexartitis statistikis upiresias pou tha elegxe tis Ellinikes trapezes kai ta kerdoskopika paixnidia tous. Den tha allaze to kosmos se kamia periptosi, alla tha edeixne to sosto paradeigma stous tipous pou paizoun tetoia paixnidia pano stin plati mas kai den koitan ligo ta dika tous xalia.

    A.

    ReplyDelete
  28. Anonymous9:08 am

    Meta to credit crunch, den mas daneizoun oi trapezes. Na upenthimiso oti olles oi trapezes falirisan. Auta einai TARP money, lefta twn forologoumenon (ths amerikhs stin periptosi tou TARP). Opote prepei na logodotisoun kai na elegxoun kai na uparxei kratikos foreas gia ta ratings. Kapoioi isxirizontai oti prepei na kratikopoiithoun kai merikes trapezes pou to pisteuo kai ego. Mporei h metoxi tis Goldman Sachs na petaei pali alla auto einai giati falirise kai tin sosane. Ama perneis excessive risk konomas polla kai kapote falirizeis. An tora se kanoun bailout because you are so large to fail, auto einai allo thema. Kai mena an mou dinan 9 zoes tha etrexa san palavos me to autokinito (oxi tora pos dne trexo diladi…) tis perisoteres fores den tha trakerna giati eimai kalos odigos alla mia sta 2-3 xronia tha skotonomouna alla den tha me eniaze kai poli giati tha sinexiza. Omos tora exo mia zoi opote prosexo gia na elastoxikopoiiso tin pithanotita na skototho. An sumperiferotan etsi kai autes oi trapezes den tha pernan tetoia riska kai den tha fenontousan toso mages gia kapio xroniko diastima. Alla giati na min pernoun to risko??? Dika tous einai ta lefta pou paizoun??? To ena dis pou edose o Obama diko tous einai??? To bonus omws einai…
    Kai auto opos exoun pei kai para poli einai to kalitero oikonomiko sistima. Kapitalismos sta kerdoi, sosialismos stin xasoura...(gia tous manager fysika)

    A.

    ReplyDelete
  29. Anonymous10:43 am

    Εγώ πιστεύω ότι καλά κάνετε και βάζετε αυτά τα κείμενα που μας πληροφορούν για τους σκιώδεις τρόπους λειτουργίας των διαφόρων οίκων. Καλό βέβαια να ασχολείσθε και με τα του δικού σας οίκου. Με κάθε σεβασμό κ. Υφυπουργέ αλλά μήπως μπορείτε να μας δώσετε νεότερα από την επιλογή των βιογραφικών για το γραφείο σας; Μήπως η διαδικασία έχει ήδη κλείσει; Δεν θα ήταν καλό να μας στείλετε έστω ένα μήνυμα που να λέει ότι δεν κάνουμε για το πόστο και να μην περιμένουμε τζάμπα 3500 άνθρωποι.

    ReplyDelete
  30. @A
    Και ποιος θα χρηματοδοτησει την δημιουργια του ερευνητικου τμηματος που προτεινεις?
    Οι Τραπεζες? Αμφιβαλλω!
    Το κρατος? Ε, οχι δα!!

    ReplyDelete
  31. Μιχάλης Χ.4:29 pm

    Καλησπέρα σας,

    επειδή και περί χρημάτων ο λόγος.

    Είναι δυνατόν, για να ενισχυθεί ο θεσμός της δωρεάς στα σχολεία, να συμπεριληφθούν και τα σχολεία στις διατάξεις του νόμου για φοροαπαλλαγές δωρητών.
    Με κεντρικό όμως έλεγχο απο το Υπουργείο για να υπάρχει διαφάνεια στην διαδικασία.
    Για να μπορέσουμε με αυτόν τον τρόπο να ενισχήσουμε την ίδρυση, την υλικοτεχνική υποδομή και τον εξοπλισμό τους.

    Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  32. Anonymous5:58 pm

    @Maria
    Oi trapezes fysika oxi. Autes auto theloun. Bad ratings gia na tzogaroun pano. Blepoun ena rating, exoun perisotero kai kalitero staff, axiologoun kai auti to xrimatooikonomiko proion kai me ena self-financing long-short strategy vgazoun ta kerdi tous.
    To kratos giati oxi??? Fantazomai oti mallon ennoeis oti den exei tin politeleia na kanei kati tetoio stin parousa fasi h kai genikotera pia einai h Ellada tora gia na kanei mia tetoia kinisi, h kai genika giati kostizei poli. Ok, poli sosti h skepsi sou, gia auto eipa oti tha mporouse, tha mporouse kai na min mporouse. Alla oti einai anagaio na ginei mia tetoia kinisi, europaika h pagosmios gia mena einai autonoito (mia paromoia epilogi opos kai me to perivallon prosfata). Kai epeidei h amerikanoi oute pou kata dianoia skeftontai mia tetoia kinisi to varos peftei stin europi. Edo mexri kai o Rubini (pou den einai katholou perithoriakos) proteine na kratikopoisoune tis problimatikes trapezes, autoi vgalane ilara. Genika me to pou akoune tin lexi kratikopioisi pathenoun amok! (giati isoute me tin lexi sosialismos gia autous). Kai fysika, den ennoousa na kanei mia S&P’s, apla ena ereunetiko tmima. Eulogo to erotima sou epeidi kurios pareleipsa na afero ton simantikotero logo gia tin idrisi enos tetoios tmimatos. Kalos h kakos ta asfalistika tameia kanoun (kai prepei mexri enos vathmou kai akros sintiritika) kapoio Asset Management. Kai merika exoun ependisei hdei se domimena omologa (poli kakos praxane vevaia, kai se kamia periptosi den protino oti preipei na to xanakanoune) kai alla xrimatooikonomika proionta gia ta opoia uparxoun ratings apo autous tous oikous kai ara anaxiopista ratings. Den tha eperepe auta ta tamia na mporoun na apeuthinontai gia mia deuteri gnomi kapou pou na mporoun na ebisteuontai. Oute to kostos gia ena tetoio tmima epivaletai na einai astronomiko gia na einai kalo. Paradeigma, oi toses poles mikres kai kales boutique pou me mono oplo tous tin euelixia kai to poli kalo talento (etsi apokaloun kapoia mikra se prosopiko kai kostos investments funds) ta opia exoun roufixei to aima me arbitrage apo tis terasties se kostos kai upodomes investments banks. Giauto fimizomaste alloste, gia to poli morfomeno anthropino dinamiko pou erxetai me poli logika xrimata na doulepsei apo to exoteriko (auti den itan alloste kai mia proeklogikh exagelia?).

    Kai telos pisteuo o Prothipourgos tha epofelithei para poli apo ena tetoio team. Giati tha pigainei exo kai kati sigekrimeno tha exei na pei. px giati to probability of default tou ellinikou omologou einai mikrotero apo kapoia allwn xoron h kai eterion. Oxi opos tora pou vgainoume sta xena kanalia kai me aerologies kai mono oplo tin kali aggliki profora prospathoume na exeumenisoume tin agora. Kai kurios dinoume to parageigma. Auti einai h Ellada kurioi kai toso mporei na kanei moni ths, omos an mazeutoume oloi mazi kati perisotero mporoume na kanoume. Alloste kapoia tetoia logiki den eixe kai h epafi Papandreou me tin epitropi Stiglitz. Giati na min ekmetaleutoume tis aristes gnorimies kai epafes tou Prothipourgou (se antithesi me tou proigoumenou) kai os proedrou tis sosialistikis diethnous gia na proteinoume sugekrimenes kai xrisimes liseis? Otan exeis kati sugekrimeno kai exipno na peis sto exoteriko akoune. Kai opos egrapse kai O Simitis sto vivlio tou, otan deixneis sto exoteriko oti endiaferesai kai gia alla sovara provlimata ektos apo tin parti sou kerdizeis polla.

    Gia auto kai epanalambano oti tha itan kalo na ginei an tha mporouse na ginei.

    A.

    ReplyDelete
  33. καλημέρα
    απευθύνομαι σε ανθρώπους της εκπαίδευσης και όχι μόνον,
    ζητώντας βοήθεια στο θέμα, που απασχολεί το σχολειό μας μα και άλλα σχολειά της Α' Αθήνας, τη μετακίνηση των Διευθυντών καταμεσής της σχολικής χρονιάς!!!
    Μια βόλτα από το μπλογκ μου θα σας ενημερώσει και ίσως θελήσετε να βοηθήσετε...

    ReplyDelete
  34. Έχω την χαρά και την τιμή να είμαι Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 3ου Γυμν. Ν. Φιλαδέλφειας.

    Παίρνω το θάρρος να σας γράψω ζητώντας τη βοήθειά σας για ένα θέμα, που μας καίει όλους πολύ, τις κρίσεις των διευθυντών.
    Στο καταταλαιπωρημένο σχολείο μας που υπέφερε από δεινά τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία είχαμε την τύχη, μετά τις κρίσεις του 2007, να έρθει μια Διευθύντρια, η κυρία Μαρία Χατζηιωάννου, που κατάφερε το ακατόρθωτο: Από αχούρι, με μορφή εγκαταλελειμμένου, ξεχαρβαλωμένου αναμορφωτηρίου να το μετατρέψει σε σχολείο- αγκαλιά για όλα τα παιδιά.
    Το σχολείο μας δεν είχε τίποτα σωστό. Ηταν όλα ξεχαρβαλωμένα, δεν παρείχε ούτε τα στοιχειώδη και επιπλέον λειτουργούσε και υπό ένα καθεστώς τρομοκρατίας και χαφιεδισμού. Τα παιδιά έκαναν συνεχώς καταλήψεις διεκδικώντας τα αυτονόητα. Μέχρι και το βάψιμο των αιθουσών το κάναμε οι γονείς κάποιες Κυριακές.
    Και ήρθε αυτή η γυναίκα και έβαλε τάξη σε όλα, μα κυρίως έβαλε αγάπη.
    Και το σχολείο μας έγινε αυτό, που έπρεπε να είναι τα σχολεία όλου του κόσμου.
    Μια κυψέλη δημιουργίας και αγάπης.
    Τέρμα τα προβλήματα, τέρμα η παραβατικότητα, τέρμα οι καταλήψεις.
    Τα παιδιά ξεκίνησαν δράσεις και προγράμματα, που θα ζήλευε και το καλύτερο ιδιωτικό σχολείο.
    Τα παιδιά αγάπησαν αυτήν, αγάπησαν τα μαθήματα, αγάπησαν το σχολείο τους σαν το σπίτι τους.
    Το φροντίζουν. Το προσέχουν.

    Και τώρα έρχεται το Α' ΠΥΣΔΕ, μ΄αυτήν την παράνομη, όπως διαβάζω, διαδικασία και τα ακυρώνει όλα.
    Θέλει να μας πάρει την Διευθύντρια, παρόλο που η ίδια δήλωσε ότι δεν θέλει να μετακινηθεί, άλλωστε σε λίγο μπορεί να συνταξιοδοτηθεί, αν θέλει.

    Και ερωτώ, μήπως τηρώντας τους τύπους χάνουμε την ουσία;
    Ποιός ο ρόλος του εκπαιδευτικού;
    Ποιός ο ρόλος του σχολείου;
    Ποιός ο ρόλος όλων αυτών, που διορίζονται ή εκλέγονται για να καλύψουν θέσεις καίριες, όπως αυτές των ΠΥΣΔΕ;
    Πώς τιμάται ένας επιτυχημένος Διευθυντής; Με το να τον αλλάζετε πόστο παρά τη θέλησή του;

    Προσπάθησα να επικοινωνήσω με την Διευθύντρια του ΠΥΣΔΕ και τηλεφωνικά, να της εκφράσω την αγωνία μας και την επιθυμία μας, όμως αν και κατανοώ την έντασή της και τις πιέσεις που δέχεται πανταχόθεν, δεν μπορώ να κατανοήσω την αντίληψή της, πως "οι γονείς δεν έχουν κανένα λόγο για τα παιδιά τους και ουδείς αναντικατάστατος"!!!!
    Πώς μπορεί κάποιος που ασχολείται με την εκπαίδευση, να γελοιοποιεί την αγωνία ενός γονιού, εκλεγμένου στη θέση του Προέδρου του ΔΣ του Συλλόγου μας κλείνοντάς του το τηλέφωνο;

    Ουδείς αναντικατάστατος, μου είπε! Μα, είμαστε όλοι ίδιοι; Δεν υπάρχουν καλοί, καλύτεροι και χειρότεροι;
    Η ίδια η διαδικασία των κρίσεων δεν το αποδεικνύει αυτό;

    Και αν εμείς οι γονείς δεν έχουμε λόγο για το καλό των παιδιών μας, τότε ποιός έχει;

    .......

    Και ναι, η Διευθύντριά μας είναι αναντικατάστατη!!!

    Μα και όλα τα σχολεία θα αναστατωθούν με τις μετακινήσεις στη μέση της χρονιάς. Από τη μια η γρίπη, από την άλλη οι καταλήψεις, τώρα συμβαίνει και αυτό, τί θα πάρουν τα παιδιά από τη φετινή χρονιά; Γιατί δεν έγιναν οι κρίσεις το καλοκαίρι, που μας πέρασε ή γιατί δεν γίνονται το καλοκαίρι που θα έρθει;

    Γιατί δεν ζητάτε εκ νέου δηλώσεις προτίμησης σχολείων;
    Οι προτιμήσεις των υποψηφίων είναι φυσικό να έχουν αλλάξει σε αυτά τα δυο χρόνια. Γιατί έγινε καταμέτρηση μορίων χωρίς δηλώσεις; Και οι συνεντεύξεις τι νόημα είχαν;

    Σας παρακαλώ λοιπόν θερμά, βοηθήστε μας να κρατήσουμε τη Διευθύντριά μας!
    Μην αφήσετε να αναστατωθούν τόσα σχολειά στο μέσον της χρονιάς!
    Αφουγκραστείτε τις αγωνίες των γονιών!
    Τις επιθυμίες των παιδιών!
    Αυτά είναι το μέλλον της Ελλάδας.
    Πάρτε τα στα σοβαρά!

    Ας μην χάνουμε την ουσία και ας δούμε το θέμα προς όφελος των παιδιών μας.

    Με εκτίμηση

    Η Πρόεδρος του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Kηδεμόνων του 3ου Γυμν. Ν. Φιλαδέλφειας

    ReplyDelete
  35. στο μπλογκ μου υπάρχει όλη η επιστολή καθώς και άλλες σχετικές αναρτήσεις και κατάλογος φίλων μπλογκερς που την αναδημοσίευσαν

    ευχαριστώ
    καλημέρα σας

    ReplyDelete
  36. Anonymous1:27 am

    Η Γερμανία που ακόμα μας χρωστά τώρα θα το παίξει σωτήρας...

    Συμφωνώ με τον Α.Κ. πάντως να προχωρήσουμε με αξιοπρέπεια και δύναμη και μόνο τυχαίο δεν είναι που θέλουν να μας ζέψουν

    ReplyDelete

  37. Τα λαθη των οικων αξιολογησης ΔΕΝ εχουν αναλυθει σοβαρα καθολου στα Ελληνικα ΜΜΕ, οπως επισης και ο ρολος του λαθους στα Μαθηματικα-Στατιστικα των ‘νεων προιοντων’ που διελυσε το ΧΠ συστημα στην σημερινη κριση. Οποιος μπορει και παρακολουθει τις φωνες Στιγκλιτς, Κρουγκμαν κλπ κλπ ιδιαιτερα τους τελευταιους 18 μηνες συμμετασχει σε παιδεια ζωης –ιδιαιτερα για αυτους που ψαχνουν την προοδευτικη βελτιωση και αλλαγη στα χρονια προβληματα της οικονομιας πολλων χωρων και οχι μονο της Ελληνικης.
    Η απολυτη τεχνοκρατικη εξειδικευση ειναι κατι ‘ξενο’ με τον τροπο που οργανωνουμε τους φορεις-κλειδια στην Ελλαδα για να παμε μπροστα. Νομιζω οτι εχει ξεκινησει μια καλη αρχη –αλλα εχουμε πολυ μεγαλο δρομο ακομη. Αλλες χωρες ειναι δεκαετιες πιο ετοιμες απο εμας. Εκει ειμαι βεβαια οτι θα γινει-στη Βρετανια σιγουρα. Τον ρολο που διαγραφεις –για την Ελλαδα -μονο σε επιπεδο συμβουλευτικο μπρορω να τον διακρινω, ισως και κατω απο την αιγιδα του Προεδρου της Δημοκρατιας που να εξασφαλιζει τις κρισιμες παραμετρους.
    Το κρατος = κομματικο λαφυρο στη χωρα μας ειναι πολυ δυσκολο να αλλαξει και στην πραξη απο την μια μερα στην αλλη-και μιλω σαν κοινωνιολογος τωρα που βλεπω την παραπανω εξισωση να ταλανιζει απο τον πλησιεστερο Δημοτικο Παιδικο Σταθμο μεχρι τα μαρμαρενια σκαλια των 3βαθμιων Ιδρυματων-και οχι μονο!
    Το να εχουμε πολλα αξια πιανα η βιολια, δυστυχως ΔΕΝ κανει τη γλυκια μουσικη της ορχηστρας! Και νομιζω οτι εκει ειναι και το προβλημα..

    ReplyDelete
  38. Μια και θελετε να ακουμπήσετε τον δάκτυλο επι τον τύπο των ήλων,θα σας προτείνω μια μικρή λυση που θα εξοικονομήσει χρήματα για το "δημόσιο" , θα διεκολύνει τους μαθητές, , θα ανακουφίσει τους γονείς και θα αναβαθμίσει την ουτω πως λεγόμενη παιδεία ,





    Καταργήστε την τριτη λυκείου, αφου οι μαθητές πάνε φροντιστήριο και απλώς ταλαιπωρούνται το πρωί , οσο για τους εκπαιδευτικούς μπορείτε να ελαττώσετε τον αριθμό των μαθητών ανα τμήμα στις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου, φαντάζεστε σε ποσους τομείς θα γίνει οικονομία , να μην τους ανεφέρω, και μια και το λέμε αν καταργήσετε και τη δευτερη λυκειου δεν είναι ασχημη ιδέα

    ReplyDelete
  39. Πολύ ενδιαφέρον το κείμενο που αναρτήσατε και πολύ σωστά τοποθετήστε.
    Μια απάντηση για το ποιοί είναι αυτοί "οι μυστήριοι άνθρωποι" και για το πώς λειτούργησε το όλο σύστημα μέχρι να φτάσει στην οικονομική κρίση θα σας δωσει η καταπληκτική ταινία του Μάικλ Μουρ "Capitalism: a love story".
    Συμφωνώ με την άποψη σας πως αυτή τη στιγμή προσπαθούμε ως χώρα να αντισταθούμε και να παλέψουμε για αξίες (δεν θα έλεγα μόνο για τη διαφάνεια)που ξεχάστηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο. Δεν είναι καθόλου εύκολο για μία μικρή χώρα να αρνείται να συμπιέσει οικονομικά τα μεσαία και χαμηλά στρώματα. Δεν ξέρω αν θα καταφέρει να ορθώνει ανάστημα στο βαθμό που μπορεί για πολύ καιρό ακόμη. Ωστόσο είναι η πρώτη φορά μετά από πάρα πολλά χρόνια που αισθάνομαι πως η Ελλάδα δίνει ένα παράδειγμα που πρέπει όλοι να ακολουθήσουν και να αντισταθούν σε αυτούς τους διεθνείς εκβιασμούς και τις διεθνείς πιέσεις των λίγων, οι οποίοι έχουν ως μόνο στόχο την ικανοποίηση της απληστίας κάποιων άγνωστων, αλλά ισχυρών.
    Είναι κρίμα που αυτό που περνάει στο εξωτερικό είναι το χρέος μας και όχι το ότι αυτή η κυβέρνηση, τουλάχιστον από όσα ισχυρίζεται, δεν θα γονατίσει τον κόσμο. Και όταν μιλάω για γονάτισμα μιλάω για αυτό που ζω στο εξωτερικό, την εξαφάνιση της μεσαίας τάξης, την υπερχρέωση, την εξαθλίωση, την πείνα και μία γενικότερη μιζέρια.
    Άραγε τί νόημα αποκτάει πλέον η συνθήκη της Λισσαβώνας με στόχο "Η Ευρωπαϊκή Ένωση να γίνει η πιο ανταγωνιστική και δυναμική οικονομία βασισμένη στη γνώση σε όλο τον κόσμο" δεδομένης της συγκεκριμένης κατάστασης σε ελληνικό, ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο;

    ReplyDelete
  40. Αν δεν ήμασταν αναγκασμένοι να παίρνουμε 40 δίς των χρόνο για να καλύπτουμε της "ανάγκες μας" δεν θα μας ένοιαζε κανένας οίκος και τη πιστεύει για μας, όσο είμαστε αναγκασμένοι να τα δανειζόμαστε ώμος λογικό είναι και αυτοί από τους οποίους τα ζητάμε να έχουν εξουσία πάνω μας και να μας αξιολογούν. Η όλη συζήτηση για διαφάνεια επί αυτών πιο πολλή για φαρσοκωμωδία μου κάνει.

    ReplyDelete
  41. Η υπόθεση ειναι μαιμού , δυστυχώς, επειδή επρεπε να πεσει το ευρώ απο την πολύ ψηλή ισοτιμία που βρίσκεται ,σας θυμίζω 1 ευρώ 1,5 δολλάρια , 1 ευρώ σχεδόν 1 λίρα αγγλίας ,βρήκαν ενα διεθνή καραγκιόζη ,την λαική δημοκρατία της ελλάδας να υποδύεται τον γνωστό χρεωκοπημένο καμπούρη, και αμέσως αρχισε η καθοδος του ευρώ , οι υπολοιποι γιώργος , παπακωνσταντίνου , κατσέλη , σαμαράς παριστάνουν τον χατζηαβάτη και τους λοιπούς, βεβαίως ολα αυτά γίναν γιατί η περίφημη φεντεραλ ριζέρβ δεν σκόπευε να ανεβάσει το λεγόμενο οβερναιτ, και ειδαμε το σενάριο χρεωκοπίας της λδ της ελλάδας , τέλος καλό ολα καλά , σε ενα μήνα δεν θα το θυμόμαστε καν

    ReplyDelete
  42. Anonymous11:45 am

    Για τη logia: Στα μισά της χρονιάς πραξικοπηματικά είχαν γίνει οι τοποθετήσεις των νυν διευθυντών και κανείς δε λογάριασε τη λειτουργία των Σχολείων μας μπροστά στην τακτοποίηση κάποιων εκλεκτών...

    Επιπλέον, οι νυν διευθυντές, χωρίς ιδιαίτερα προσόντα, νιώθουν να τρέμουν οι "καρεκλίτσες" τους και αδιαφορούν πλέον για τα "μαγαζάκια" - "τους", δηλαδή τα Σχολεία μας...

    Και οι Σύλλογοι είμαστε αδύναμοι...

    ReplyDelete
  43. Ανώνυμε
    ΚΑΚΩΣ
    έγινε και την άλλη φορά όπως έγινε!!!
    ΚΑΛΩΣ βεβαίως,
    το δικαστήριο ακύρωσε τη διαδικασία!!!!
    ΚΑΚΩΣ όμως επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη!!!
    Κάποτε όλο αυτό το παιγνίδι πρέπει να σταματήσει.
    Πρέπει να υπάρχει διαφάνεια και αντικειμενικότητα στις κρίσεις, οι ικανοί πρέπει να ανταμείβονται και οι ανίκανοι πρέπει με κάποιο τρόπο να μην καταστρέφουν σχολεία και μαθητές.
    Και πάνω απ΄ όλα πρέπει να μην ξεχνάμε, ότι τα σχολεία είναι για τα παιδιά μας και όλα τα γραφεία και τα γραφειάκια, οι καρέκλες, οι καρεκλίτσες και οι θρόνοι γύρω απ΄ αυτά είναι μόνο για να κάνουν τα σχολεία μας καλύτερα και όχι για συνδικαλιστικά ή πολιτικά παιγνίδια, όχι για να βολεύονται κάποιοι.
    Και οι νόμοι γράφονται για να υπηρετούν τον Άνθρωπο, όχι τους τύπους.
    Μακάρι οι Σύλλογοι Γονέων και οι Σύλλογοι Διδασκόντων και τα 15μελή να έχουν τη δύναμη κάποτε να επεμβαίνουν στα κακώς κείμενα της λειτουργίας των σχολείων, προς το καλύτερο πάντα!!!!

    Καλημέρα

    ReplyDelete
  44. Anonymous9:13 am

    Καλό το παραμύθι, αλλά δεν έχει δράκο!!!
    Τα μέτρα και τα παράμετρα και όλα τα συμπορομαρτούντα τα συνυπογράψατε ως ΠΑΣΟΚ στην ΕΕ, ήτοι τα μέτρα είναι προαποφασισμένα, αλλά δεν τολμάτε να το πείτε.
    Ακολουθείτε την γνωστή πράσινη παρακαμπτήρια οδό του θολώματος, της αερολογίας και της τρομοκράτησης του κόσμου για να δεχθεί να σκύψει το κεφάλι, ενώ ταυτόχρονα εσείς θα επικαλείστε τους "ξένους" που "πιέζουν".
    Την ίδια ώρα οι "μισοί" από τα στελέχη σας, βλέπουν ελληνική σημαία και σεληνιάζονται.
    Και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ: Όταν βολεύει οι "ξένοι" επιβουλεύονται τη χώρα, όταν βολεύει πάλι, είστε εναντίον της "φοβικής" Ελλάδας και υπέρ των "ανοιχτών" οριζόντων με επικεφαλής τον "σταυροφόρο" και "ιεραπόστολο" πρωθυπουργό, γιατί ορισμένες φορές αυτή ακριβώς την εντύπωση δίνει οτι εκτελεί "mission".
    Πριν τις εκλογές βεβαίως χρησιμοποιούσατε αυτές τις εκθέσεις για να χτυπήσετε την εκλεγμένη κυβέρνηση, αλλά ξέχασα: "Ελλάδα" υπάρχει απο το 1981 και μετά και μόνο όταν κυβερνά το ΠΑΣΟΚ. Τα άλλα είναι "μαύρες τρύπες".
    Ο ελληνικός λαός σας έχει πληρώσει πολύ ακριβά και δυστυχώς θα σας πληρώσει ακριβότερα.

    ReplyDelete
  45. Δ. ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΣ10:48 am

    Θεωρώ την πρόταση για τα τοπικά κολέγια ως μια διαρθρωτική αλλαγή για το εκπαιδευτικό σύστημα. Τέτοιες αλλαγές απαιτούνται στην εκπαίδευση, στην υγεία στην οικονομία κλπ. Λυπάμαι βέβαια για την "αντιμετώπιση" που είχε από την κυβέρνηση λόγω των συμφερόντων που πιθανόν βλάπτει.

    ReplyDelete