Friday, December 11, 2009

Το "Ευρωπαϊκό" Ηλεκτρονικό βιβλίο

Και ευρωπαϊκές εταιρίες, αποφάσισαν, με μεγάλη καθυστέρηση, να επενδύσουν στην πρωτοποριακή τεχνολογία του e-book.

txtr, a Berlin-based startup, is building an e-reader that it hopes will be Europe’s answer to the Amazon Kindle.  
Christophe Maire, CEO of the company, is one of the co-founders of gate5, a German navigation/mapping service that was acquired by Nokia in 2006. While Maire went to work for the Finnish phone giant, his co-founders started txtr, and Maire only just joined as the CEO. txtr, expected to become available in the first half of 2010, has the same sized e-ink display as the smaller Kindle.
The device comes with txtr Net, a wireless service that uses a 3G network to download and sync books over the air using KPN’s mobile data network. The device is powered by a stripped-down version of Linux, and backed by a publishing platform and e-commerce system that are as simple to use as Amazon’s one-click service.
“Large publishers need to move, or run the risk of becoming like the music industry,” said Maire, pointing to how record labels are now beholden to Apple and its iTunes store. Amazon can do the same to the book industry, he said.
More importantly, the Kindle will eventually become more than just a book reader (GigaOm Pro, subscription req’d).

11 comments:

  1. Μακάρι να το υιοθετήσουμε και στην Ελλάδα...αλλά θα μου πείτε, τί πρώτα να υλοποιηθεί με τους ελάχιστους διαθέσιμους πόρους.

    καλή σας μέρα κ.Παναρετε.

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:59 am

    Γεια σας,

    ειμαι εκπαιδευτικος ειδικοτητας σε ολοημερο δημοτικο σχολειο. Με τις συγχωνευσεις ταξεων που γινονται στην απογευματινη ζωνη κανω μαθημα σε δυο ταξεις. Η μια εξ αυτων συγκεντρωνει μαθητες με μαθησιακα και ψυχολογικα προβληματα. Ως γνωστον, οι γονεις δεν παραδεχονται παντα οτι το παιδι τους ισως θα πρεπει να παρακολουθει ειδικο σχολειο.
    Σε ταξη 10 μαθητων, υπαρχουν 3 υπερκινητικα παιδια και ενα παιδι με επιληψια και οριακη νοημοσυνη.
    Ειναι αδυνατον να κανω μαθημα. Αλλα δεν βαζω πρωτα τον εκπαιδευτικο που δεν εχει ουδεμια στηριξη σε τετοιες περιπτωσεις. Τα παιδια με τετοια προβληματα δεν κερδιζουν τιποτα απο την παραμονη τους σε ενα τετοιο σχολειο.
    Οι λοιποι μαθητες που δεν εχουν ιδιαιτεροτητες συμπεριφορας, επισης δεν κερδιζουν γνωσεις, εφοσον το μαθημα δεν μπορει να γινει. Στο τριτο επιπεδο θα βαλω τον εκπαιδευτικο. Πρωτα ο μαθητης που λετε και σεις.
    Δεν θελω να ακουστω μιζερη, απλως στη συζητηση για τα ψηφιακα βιβλια δεν χωραει πουθενα ο επιληπτικος μαθητης,τα προβληματικα υπερκινητικα παιδια ή ο μαθητης με οριακη νοημοσυνη που παρακολουθουν ενα σχολειο γενικης παιδειας.
    Οι εκπαιδευτικοι ζηταμε βοηθεια για τα μεγαλα και καθημερινα προβληματα. Αφορουν πρωτα τους μαθητες και μετα τους δασκαλους. Στις αλλες χωρες, που οπως γραφετε καθυστερησαν τα e-book, εχουν εξασφαλισει εδω και χρονια παιδοψυχολογους και νοσηλευτες μεσα στα σχολεια. Εμεις θα αρχισουμε απο το τελος;

    ReplyDelete
  3. Anonymous7:59 am

    Ο συνήθης καχύποπτος πολίτης λεει:
    Μέμνησο του Αη Στράτη δέσποτα

    ReplyDelete
  4. Καλησπέρα σας,

    Εκ τεχνικού ενδιαφέροντος ορμώμενος, αν και δεν είμαι ο πλέον ειδικός, από ότι καταλαβαίνω το txtr δεν είναι απάντηση στο kindle της Amazon, παρά μόνο ένα repackaging της κύριας τεχνολογίας που αναπτύχθηκε στην Αμερική για την οθόνη (E Ink). Από εκεί και πέρα το πιο πιθανό θα παράγεται και αυτό στην Ασία όπως και το Kindle.

    Από τη μικρή έρευνα που έκανα παραθέτω ένα σύνδεσμο, όχι τόσο για το debate σχετικά με το που κατασκευάζεται το kindle και αν είναι σωστό ή όχι για την Αμερικάνικη Οικονομία και Ανταγωνιστικότητα αλλά όσο για το ίδιο το debate.

    http://blogs.harvardbusiness.org/hbr/restoring-american-competitiveness/2009/10/the-us-cant-manufacture-the-ki.html

    Προκαλεί τουλάχιστον θαυμασμό με το τι (αλλά και το πως) ασχολούνται 'εκεί στη Βόρεια Αμερική' οι καθηγητές και οι άνθρωποι της τεχνολογίας - βιομηχανίας.

    Δεν θα γκρινιάξω με την εδώ καταστάση, αλλά αφού είστε ο μόνος μας σύνδεσμος, σας παρακαλώ για το παρακάτω. Παρουσιάστε τα αυτά σε ανθρώπους που έχουν υπό την ευθύνη τους αντίστοιχα θέματα όπως ΓΓΕΤ, ..., ή τα διάφορα ινστιτούτα και Ερευνητικά κέντρα (για τα οποία προκυρήχθηκαν θέσεις πρόσφατα και είδαμε την ποικιλία (!!) ινστιτούτων και ΕΚ που έχουμε στην Ελλάδα). Οι νεώτεροι κρατάμε ζωντανή ακόμα την ελπίδα ότι μια μέρα θα κάνουμε και εδώ τέτοιες συζητήσεις, τόσο άμεσα, και για τόσο σημαντικά θέματα.
    Ομολογώ ότι αυτό το blog (και άλλα) είναι μια καλή αρχή.

    Με εκτίμηση,
    Βασίλης Μαντάς

    ReplyDelete
  5. Ένα e-book για κάθε μαθητή είναι δέσμευση του πρωθυπουργού, και αν συνυπολογίσουμε το κόστος των βιβλίων σε χαρτί θα είναι και συμφέρουσα η πρόταση. Αλλά εδώ η τομή πρέπει να ξεκινήσει απο τα πανεπιστήμια.

    Ενώ στις τάξεις της πρώτης λυκείου τα παιδιά χρησιμοποιούν netbook για τα περισσότερα μαθήματα, στα πανεπιστήμια οι φοιτητές τριγυρνούν ακόμη με στοίβες απο συγγράματα στα χέρια θυμιζοντάς μου πρωτάκια στο δημοτικό και οι ερευνητές τρέχουν να βγάλουν φωτοτυπίες κανά καλό βιβλίο.

    Η κυβέρνηση μέσω της μείωσης της φορολογίας στα είδη εκπαίδευσης και το Υπουργείο Παιδείας σε συννενόηση με τα Πανεπιστήμια πρέπει να καταφέρουν μειωμένες τιμές για νέους ερευνητές και φοιτητές σε συσκευές και ξενόγλωσσα e-book.

    ReplyDelete
  6. Σας παραθέτω χωρίς σχολιασμό το παρακάτω δημοσίευμα. Το έχω αναρτήσει στο blog μου για περαιτέρω συζήτηση σε ότι αφορά το ελληνικό "γίγνεσθαι"

    ReplyDelete
  7. Anonymous3:41 pm

    10:13
    Δεν ειναι τόσο απλά τα θέματα
    Μην δημιουργουμε εντυπώσεις που έχουν την αναφορά τους σε μια εικονική πραγματικοτητα
    Τα παιδιά της α΄γυμνασίου πήραν από ένα υπολογιστή
    Τα παιδιά της α΄γυμνασίου δεν χρησιμοποιούν τον υπολογιστή που πήραν στα περισσότερα μαθήματα
    Γιατί οι περισσότεροι καθηγητές αν και δήλωσαν ότι επιθυμούν να συμμετέουν στο πείραμα, δεν κάνουν τίποτε γιατί δεν ξέρουν ούτε να χρησιμοποιούν τοον υπολογιστή αλλά ούτε και να εφαρμόζουν τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις. Το δήλωσαν για να πάρουν τον υπολογιστή
    Τα παιδιά δεν φέρνουν τον υπολογιστή στο σχολείο,τον έχουν σπιτι για να παιζουν παιχνίδια.
    Και μην ξεχνάμε οτι οι υπολογιστές δόθηκαν λίγο πριν τις εκλογές.
    Μην ξεχνάμε ότι σε κάθε υπολογιστή αντιστοιχούσε ένακουπόνι των 450 ΕΥΡΩ
    Μην ξεχνάμε ότι οι προμηθετές έδιναν με τον υπολογιστή δώρα μέχρι και 250 ΕΥΡΩ [επιπλεόν... μήπως αυτό δεν μυρίζει σκάνδαλο.. δώρα οθόνες, παιχνίδια, πολυμηχανήματα, μακαρόνια, κονσέρβες, μαρμελάδες και ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας]
    Και μη ξεχνάμε ότι οι προδιαγραφές των Η/Υ προκαλούν υποψίες.
    Και για όλα αυτά κανένας δεν ενδιαφέρεται.
    Και κανένας δεν έχει ξεκινήσει την διαδικασία αξιολόγησης της πρώτης εφαρμογής του μέτρου
    Και σελίγο καιρό θα ξαναδοθούν υπολογίστες
    Και θα κοστίσουν περισσότερα από τα διανεμόμενα βιβλία
    Και δεν θα γίνεται και τίποτε
    Και μην ξεχνάμε ότι με τα ίδια χρήματα, αν είχαν ακολουθηθεί άλλες διαδικασίες προμήθειας θα είχαν αγοραστεί υπολογιστές για να εφαρμοστεί το πρόγραμα για τρία χρόνια
    Και όλα αυτά σε μια εποχή λιτότητας
    Η υλοποίηση αλλαγών στην εκπαίδευση μπορεί να γίνει με απλές κινήσεις και όχι με κινήσεις εντυπωσιασμού και οι οποίες δεν εφαρμόζονται και δημιουργούν ψευδαισθήσεις που διαιωνίζουν το τέλμα στην εκπαίδευση.
    Και βέβαια κανένας δεν νοιάζεται για τη συντήρηση, την αναβάθμιση του υπαρχοντος υλικού στα σχολεία
    Κανένας δεν ενδαιφέρερεται για την προμήθεια νόμιμου λογιαμικού
    Κανένας δεν ενδιαφέρεται για τις ανάγκες σε προβολείς οθόνης για παράδειγμα για να χρησιμοποιούνται οι υπάρχοντες υπολογιστές
    Κανείς δεν ενδιαφέρεται για τις ελλείψεις σε αναλώσιμα
    Απλές κινήσεις χρειάζονται για να γίνουν άλματα στην κατεύθυνση της αναβάθμισης της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
    Και στελέχη εκπαιδεύσης με κοινή λογική και προσόντα.
    Απλά είναι τα πράγματα για να μην οδηγηθεί η προσπάθεια σε μια εκ νέου αποτυχία.
    Φτάνει πια η εκ των υστέρων αυτοκριτική ... ειναι απλά τα πράγματα για να υλοποιηθεί η πολιτική του γαπ με βήματα σταθερά και όχι με ΄παρουσίαση μιας εικονικής πραγματικότητας που συνήθως υποκρύπτει ανικανότητα στην υλοποίηση αλλαγών στην εκπαίδευση.[...]

    ReplyDelete
  8. Γιατί δεν είμαι τόσο θερμή οπάδός του ηλεκτρονικού βιβλίου; Γιατί δεν αλλάζω με τίποτα το ξεφύλλισμα ενός βιβλίου, τη μυρωδιά του χαρτιού, τις σημειώσεις πάνω στις σελίδες του, ακόμη και τις ζωγραφιές που κάναμε πάνω στα σχολικά βιβλία;
    Είσαι στο σπίτι σου, θέλεις να χαλαρώσεις με ένα ωραίο βιβλίο ή θέλεις να διαβάσεις κάτι πριν κοιμηθείς; Τί θα κάνεις θα πάρεις το ebook;
    Μόνο ένα λόγο βρίσκω στη χρήση του. Κι αυτός είναι όταν ταξιδεύεις να μην κουβαλάς μαζί σου μια βιβλιοθήκη.
    Εγώ πάντως και τα pdf που χρειάζομαι για το διδακτορικό τα τυπώνω. Αλλιώς δεν μπορώ να τα διαβάσω, ούτε καν τα ολιγοσέλιδα.

    ReplyDelete
  9. Anonymous12:46 am

    Αγαπητή ελένη τα προβλήματα της εκπαίδευσης δεν λύνονται με τοποθετήσεις ιδεαλιστικού χαρακτήρα και εμμονες στο παρελθόν.
    Είτε το θέλουμε είτε όχι οι ζούμε σε μια νεα εποχή που δεν είναι ευκολα αντιληπτή απο τους πολλούς
    Η εποχή αυτή δεν έχει τα χαρακτηριστικά της μετάβαης στην βιομηχανική εποχή με ότι αυτό σήμαινε
    Ειναι μια νέα κατάσταση η οποία χαρακτηρίζεται ως εποχή της διαχείρησης της πληροφορίας με ότι αυτό συνεπάγεται στο οικονομικό, πολιτιστικό, και κοινωνικό επίπεδο.
    Η απαιτήσεις των καιρών οφείλουν να ενσωματώσουν την εκπαιδευτικ΄γη διαδικασία στα νέα δεδομένα προκειμένου να μην μείενι στο περιθώριο των εξελίξεων ο πολίτης
    Διότι αν γίνει αυτό η εκμετάλλευση θα είναι μια μη αντιστρεπτή διαδικασία.
    ....και τότε ο άνθρωπος δεν θα έχει την πολιτέλεια της απόλαυσης να διαβάζει ένα παραδοσιακό ΄χάρτινο βιβλίο επειδή το γουστάρει..
    ... αυτές είναι οι νέες προκλήσεις στο χώρο της εκπαίδευσης και δεν μπορεί ο εκπαιδευτικός να μείνει εξω απο αυτή τη διαδικασία ή να νομίζει ότι συμμετέχει με επιμορφώσεις α ή β επιπέδου που δεν ανταποκρίνονται σε δυνατότητες υλοποίησης κπαιδευτικών μεδόδων που δεν διαφέρουν απο τις παραδοσιακές αλλά απλά αντιδρα επειδή δεν είναι σε θέση να εφαρμόσει ουτε και αυτές επειδή δεν το θέλει , δεν το μπορεί
    ... για όσους ασχολούνται με θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική έρευνα και την διοίκηση των εκπαιδευτικών μονάδων το ζητούμενο είναι να υπάρει επιτέλους μια κινητικότητα που αντιστέκετα στην στείρα αρνηση κάθε φορά και που ωθεί τα πράγματα μπροστά.
    αλλα για να συμβεί αυτό απαιτείται αξιολόγηση των εξόδων του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
    ... και τότε θα δούμε ότι η κατασταση είναι απελπιστική
    .... για όλα αυτά απαιτείται μεράκι , φαντασία και υλοποίηση απλών και αυτονόητων πολιτικών
    .... όπως η επίλυση των προβλημάτων που προέκυψαν απο τη διανομή των η/υ όπου όλοι ήταν ευχαριστημένοι που πήραν ένα υπολογιστή [αμφιβολής χρηστικότητας] και δώρο τα τρόφιμα του μηνα!!![...]

    ReplyDelete
  10. Anonymous5:20 am

    Χαίρετε. Δύο παρατηρήσεις-ερωτήσεις τεχνικού ενδιαφέροντος:

    1. Ποιος ο λόγος να μην παρέχετε ολόκληρη την ανάρτησή σας μέσω feed;

    Λαμβάνω στον αναγνώστη μου (Google Reader) μόνο μέρος της ανάρτησής σας, κάτι που συνηθίζουν οι ιστολόγοι για την προσέλκυση των αναγνωστών στο φυσικό χώρο του ιστολογίου, όπου προβάλλουν διαφημίσεις.

    2. Υποπέσατε κι εσείς στο "σφάλμα της ξενόγλωσσης παράθεσης".

    Όταν παραθέτουμε ένα κείμενο φροντίζουμε αν δεν θέλουμε να το μεταφράσουμε ολόκληρο, να κάνουμε μια ουσιώδη περίληψη. Προτιμότερο είναι βέβαια να κάνουμε μια έστω κι ερασιτεχνική μετάφραση.
    Φανταστείτε να παραθέτατε ένα κείμενο σε μια όχι και τόσο διαδεδομένη γλώσσα, πχ τα ουγγρικά. Τότε η ανάρτησή σας θα ήταν εντελώς κενή περιεχομένου.

    Ευχαριστώ για το χρόνο σας,

    Β.Κ.

    ReplyDelete
  11. Anonymous4:57 pm

    O reader είναι πολύ μικρός για ακαδημαϊκή / επαγγελματική χρήση.

    ReplyDelete