Thursday, December 10, 2009

Την Παρασκευή στον 98.4

 Η ανακοίνωση του σταθμού.
Στην εκπομπή «Το Πρόσωπο της Εβδομάδας» την Παρασκευή 11/12 και 10-11 το πρωί, ο Φοίβος Καρζής φιλοξενεί τον υφυπουργό Παιδείας, ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΝΑΡΕΤΟ.
Η διαχείριση και η μεταρρύθμιση. Οι τεχνολογίες και οι προκλήσεις. Το δημόσιο και το ιδιωτικό. Το σχολείο και η μάθηση. Οι εξετάσεις και η γνώση. Το άσυλο, τα επαγγελματικά δικαιώματα, η έρευνα. Η ελληνική εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο.

Ανανέωση: To αρχείο mp3 με την συνέντευξη μπορεί να βρεθεί εδώ

15 comments:

  1. Παν/ος2:11 pm

    Κύριε Υπουργέ,
    Σύμφωνα με στοιχεία της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η αναλογία καθηγητών ΑΕΙ-φοιτητών στην Ελλάδα είναι περίπου 1-30, το δεύτερο υψηλότερο στην Ευρώπη. Επίσης η χρηματοδότηση της έρευνας στα ελληνικά ΑΕΙ βρίσκεται στην προτελευταία θέση στην Ευρώπη. Υπάρχουν σκέψεις για τη βελτίωση αυτών των μεγεθών;

    ReplyDelete
  2. John Varvatos3:03 pm

    Να ανεβάσετε την συνέντευξη στο rapidshare.com ώστε να μπορέσουμε να την ακούσουμε. Δυστυχώς το 10-11 το πρωί είναι από τις πλέον ακατάλληλες ώρες.

    ΥΓ: Εγώ αύριο περιμένω εκτίναξη του spread στα ομόλογα. Αυτό είναι το επίκεντρο των γεγονότων και θα ήθελα να σχολιασθεί.

    ReplyDelete
  3. Anonymous3:46 pm

    rapidshare, depositfiles, Uploading, Hotfile, letitbit;
    Να ψηφίσουμε! ή σε όλα ταυτόχρονα, να μοιραστεί το εύρος.
    Σερβερ του όπενγκαβ, εμ πι 3 και ξερό ψωμί! (λέμε τώρα, για να επιμείνουμε ελληνικά, τώρα που μας ανεβάζουν το σπρεντ και μας ρίχνουν το χρηματιστήριο).

    Πείτε για τα στελέχη της εκπαίδευσης κ. Πανάρετε. Μπαφιάσαμε πια, μουχλιάσαμε. Έχουν κάποια σχέση με την πίεση που μας κάνουν στην οικονομία ή είναι ιδέα μου; Πώς θα παραχθεί πλούτος στη χώρα χωρίς επενδύσεις κι εξαγωγές; Με ποια νοοτροπία και ουσία παιδείας;

    ReplyDelete
  4. 10-12 diladi sto megalo nisi 8-10 !!!! me ton kafe prin pao sto panepistimio.....an o 98.4 bgenei kala sto internet....

    ReplyDelete
  5. Anonymous11:44 pm

    Κύριε Υφυπουργέ
    Ως ηγετικό στέλεχος της εκπαίδευσης, ως πνευματικός και πανεπιστημιακός δάσκαλος, σας παρακαλώ να επισημάνετε μεσα από το βήμα που μας παρέχετε, να μην απαξιώνουμε την γλώσσα μας και τα χαρακτηριστικά της, γράφοντας στα αηδιαστικά γκρίκλις.
    Και ειδικά σε όσους υπονοούν ότι είναι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    Βλάσιος Καρσιώτης

    ReplyDelete
  6. Anonymous12:59 am

    Κυριε Πανάρετε μόλις είπατε για τις αποσπάσεις των καθηγητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Δεν νοείται ένας πανεπιστημιακός να διορίζεται στο Πανεπιστημιο στη Κρήτη και να μην πάει επειδή η γυναίκα του δουλεύει στην Αθήνα (δηλαδή ότι ο παν/κος δεν παίρνει απόσπαση)...Μα υπάρχει νόμος που μπορεί η γυναίκα του εν λόγω παν/κου να πάει μαζί με τον άντρα της (τα μέλη δεπ, οι στρατιωτικοί). Αντίθετα αν και οι δυο σύζυγοι είναι της δευτεροβάθμιας ας κάτσει ο ένας στη Σίκινο και ο άλλος στη Χίο, έτσι; Και να μην δικαιούται κανείς απόσπαση...Ωραία ευχαριστούμε Κύριε Πανάρετε, κακώς λοιπόν διορίστηκαμε μέσω ασεπ για να συμβάλουμε και μεις στην παιδεία, αν και είμαστε κάτοχοι διδακτορικών και πολλά χρόνια συμβασιούχοι στα τριτοβάθμια ιδρύματα της ημεδαπής και του εξωτερικού και θέλουμε να κάνουμε και οικόγενεια...Ευχαριστούμε και πάλι ..

    ReplyDelete
  7. Εύχομαι να πήγε καλά η συνέντευξη. Πείτε μας πού μπορούμε να την ακούσουμε.

    ReplyDelete
  8. eleos !!!!!3:32 am

    11/12/2009


    40 εκπαιδευτικοί «φαντάσματα» στον Αϊ-Στράτη


    Του ΣΤΡΑΤΗ ΜΠΑΛΑΣΚΑ



    Πόσοι καθηγητές υπηρετούν, σύμφωνα με τα κιτάπια του υπουργείου Παιδείας, στον Αϊ-Στράτη των 11 όλων κι όλων μαθητών του Γυμνασίου και των λυκειακών τάξεων του νησιού;



    Μην προσπαθείτε να μαντέψετε. Αμείβονται για να διδάσκουν στους μαθητές του νησιού σχεδόν 50 καθηγητές! Μόνο που οι περίπου 40 δεν είναι στον Αϊ-Στράτη. Κάπου σε κάποιο γραφείο του υπουργείου Παιδείας στην Αθήνα είναι χωμένοι καλύπτοντας, λέει, «υπηρεσιακές ανάγκες». Κάπως έτσι παίρνουν τα μόρια της υπηρεσίας στο δυσπρόσιτο ερημονήσι και σε δυο χρόνια από το δυσπρόσιτο υπουργείο Παιδείας στην Αθήνα πάνε όπου θέλουν στην κυριολεξία.



    Το γεγονός καταγγέλλεται από το διευθυντή του Γυμνασίου και των λυκειακών τάξεων του νησιού Απόστολο Ασημακόπουλο και το διοικητικό συμβούλιο της τοπικής ΕΛΜΕ, που αναφέρουν πως «εκτός από αυτούς που βολεύονται, αυτούς που βολεύουν και αυτούς που συναλλάσσονται, υπάρχουν και αυτοί που ζουν με αξιοπρέπεια, με αποφασιστικότητα, με περηφάνια».



    Ο λόγος για τους 11 καθηγητές που ζουν και δουλεύουν στο νησί οι οποίοι αναθάρρησαν από τις πρόσφατες εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας ότι θα αλλάξει αυτή η κατάσταση. Κάτι που όμως, όπως αναφέρουν, «δεν φαίνεται να συνοδεύεται από τις αντίστοιχες πράξεις άλλα μάλλον το αντίθετο συμβαίνει». Σε απόδειξη τούτου λένε ότι ενώ στον Αϊ-Στράτη φέτος υπήρχαν στα χαρτιά 10 καθηγητές πληροφορικής, στις 16 Νοεμβρίου αντί να φέρουν στο νησί κάποιον από τα 10 «φαντάσματα» διορίστηκε και άλλος ένας!



    Ας σημειωθεί ότι το θέμα αυτό είχαν αναδείξει πριν από περίπου δύο χρόνια οι καθηγητές του νησιού παριστάνοντας σε φωτογραφία τα «φαντάσματα». Το γεγονός είχε προκαλέσει πανελλαδικό ενδιαφέρον, το οποίο όμως όπως φάνηκε δεν έφτανε παρά τις υποσχέσεις που δόθηκαν, ώστε να υπάρξει λύση.



    Για τούτο και οι καθηγητές επανέρχονται σημειώνοντας πως το νησί από «τόπο εξορίας» οι σύγχρονες κυβερνήσεις «μέσω της ανάγκης να μορφωθούν τα λιγοστά παιδιά του, το έχουν μετατρέψει σε φάμπρικα ρουσφετιού και εξυπηρέτησης ημετέρων».



    Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως μόνο φέτος οκτώ καθηγητές πήραν μετάθεση για Αϊ-Στράτη και ταυτόχρονα απόσπαση για υπουργεία ή άλλες διευθύνσεις. Κραυγαλέα η περίπτωση μιας καθηγήτριας, η οποία ενώ είχε οργανική θέση στον Πύργο Ηλείας, πήρε μετάθεση για τον Αϊ-Στράτη και ταυτόχρονα απόσπαση για κάποιο υπουργείο.


    Στα παραπάνω παραδείγματα αντιπαρατίθενται περιπτώσεις εκπαιδευτικών που ζουν στο νησί παρά τα προβλήματά τους.

    - Μια καθηγήτρια αγγλικών με την κορούλα της που είναι 20 μηνών. Η υπόλοιπη οικογένεια βρίσκεται στην Κατερίνη.

    - Μια καθηγήτρια θεολόγος που ο σύζυγος και τα δυο της παιδιά ζουν στη Νάουσα.

    - Μια καθηγήτρια φιλόλογος που ο σύζυγός της βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.

    - Ενας καθηγητής πληροφορικής (ο ενδέκατος, μια και οι 10 είναι κάπου στην Αθήνα για λόγους υπηρεσιακούς), του οποίου η σύζυγος είναι έγκυος και ζει στη Θεσσαλονίκη με το πρώτο τους παιδί, ηλικίας δύο ετών.

    ReplyDelete
  9. Η διάταξη για την μοριοδότηση των αποσπασμένων με τα μόρια της περιοχής που υπηρετούν να ισχύσει αναδρομικά και να συμπεριλάβει τουλάχιστον τους φετινούς εκπαιδευτικούς που προχώρησαν σε τέτοιες κινήσεις ελαφρά τη καρδία. Αναδρομικά είχε ισχύσει και σχετικός νόμος που είχε ψηφιστεί για τη μοριοδότηση με μόρια περιοχής Α όσων είχαν εκπαιδευτική άδεια.
    Πώς μπορεί να αποδώσει ένας εκπαιδευτικός, ειδικά σε τόσο δύσκολες συνθήκες, όσο φιλότιμο και επαγγελματική συνείδηση και αν έχει, όταν συμβαίνει μία τέτοια αδικία; Όποιος θέλει μόρια Αη-Στράτη να πάει στον Άη- Στράτη να δει και τί σημαίνει δάσκαλος.

    ReplyDelete
  10. Anonymous8:02 am

    Οι φορητοί υπολογιστές χρησιμοποιούνται απ τους μαθητές όχι για μάθημα αλλά για παιχνίδια


    Oι περισσότεροι από τους εκατόν πενήντα χιλιάδες φορητούς υπολογιστές που μοιράστηκαν απ το υπ. Παιδείας στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, χρησιμοποιούνται μόνο για να παίζουν τα παιδιά, είπε σήμερα στη Βουλή η υφ Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου.


    Απο το ισος (Ελληνικά esos.gr)

    Και οι περισσότεροι υπαλληλοι στο υπουργείο Παιδείας την ιδια δουλειά κανουν , ειδικά στα γραφεία του τρίτου , να μην πούμε περισσότερα

    ReplyDelete
  11. Anonymous8:36 am

    Ενας (καχ)ύποπτος πολίτης

    Στους ακρίτες του Αη Στράτη
    ένα χαιρετισμό από τα βάθη της καρδιάς μου. Για λογαριασμό σας, προσθέτω κι εγώ τη φωνή μου προς τον κύριο Πανάρετο που κάνει αυτό το άνοιγμα στον παραπονούμενο και παραπονεμένο κόσμο να πει, έστω να πει, μια φορά σ έναν από την Κυβέρνηση, τον πόνο του.
    Αγριεύτηκα με τα στοιχεία και ουρλιάζω ηλεκτρονικά : άμεσα απονομή δικαιοσύνης, τουλάχιστον στη μοριοδότηση των δυσπρόσιτων κλπ. Αμεσα δημοκρατία,γιατί οι ποικιλώνυμοι εκφραστές της άμεσης δημοκρατίας κουμαντάρονται όλο και πιο δύσκολα άρχοντές μου..

    ReplyDelete
  12. Anonymous4:21 pm

    Αγαπητέ κ. Πανάρετε,

    Είμαι σχολική σύμβουλος. Ακουσα τη συνέντευξή σας και ειλικρινά χάρηκα ιδιαίτερα για την τοποθέτησή σας στο Θέμα, "μεταρύθμιση v διαχείριση". Ο μεστός λόγος σας, λόγος μη διαχειριστικός, μας κάνει να αισθανόμαστε ότι ίσως υπάρχει ελπίδα για την παιδεία, σ΄αυτό τον τόπο που τελεταίος έχει καταντήσει ο μαθητής. Δεν νομίζετε όμως πως πρέπει να στραφούμε σε πολιτική του τύπου: "ταυτόχρονα όλα τα άλλα και πρώτα απ΄όλα ο δάσκαλος" για να μπορέσουμε να βάλουμε το μαθητή στο επίκεντρο;Όσο δεν βελτιώνονται όλα τα άλλα, τόσο ο μαθητής θα κινείται περιφερειακά. Ποτέ δε θα μπορέσει να μπει στο επίκεντρο.
    Καλή δύναμη.

    ReplyDelete
  13. Anonymous1:14 am

    @John Varvatos

    Και γιατί θα έπρεπε να σχολιάσει ο υφυπουργός παιδείας την πιθανολογική εκτίναξη στα spreads.
    Μα καλά, εσείς όλοι τίποτε άλλο δεν έχετε να ασχοληθείτε; Έχετε γεμίσει τα ελληνικά blog & forums με φτηνή κινδυνολογία. Όλο σας το πρόβλημα είναι οι (πενιχρές) αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων που πρέπει να περικοπούν κι άλλο και το δήθεν Ιρλανδικό μοντέλο λιτότητας, με τους Ιρλανδικούς βασικούς μισθούς των 3000€ που μειώθηκαν και πρέπει κι εμείς να κάνομε το ίδιο στους μισθούς των 1000€;
    Βρείτε τίποτε καλύτερο να κάνετε. Εκτός κι αν αυτή είναι η δουλειά σας, δηλαδή αυτό σας έβαλαν να κάνετε. Μαύρη προπαγάνδα κατά των Δ.Υ και εμμέσως υπέρ των αφεντικών σας.

    ReplyDelete
  14. John Varvatos3:34 pm

    «@John Varvatos

    Και γιατί θα έπρεπε να σχολιάσει ο υφυπουργός παιδείας την πιθανολογική εκτίναξη στα spreads.
    Μα καλά, εσείς όλοι τίποτε άλλο δεν έχετε να ασχοληθείτε; Έχετε γεμίσει τα ελληνικά blog & forums με φτηνή κινδυνολογία.»

    Το φθηνή κινδυνολογία μου άρεσε... Αυτό που έχει «σώσει» την Ελλάδα μέχρι στιγμής είναι ότι ο Έλληνας γενικά δεν ξέρει να κοστολογεί τον κίνδυνο και είναι πάντα χαρούμενος… από τον αγρότη μέχρι τον πρωθυπουργό.

    Πιο απλά: Με πιθανότητα 15% να μην «πιάσει» η μεταρρύθμιση και να φαλιρίσει το κράτος στην διετία (για μένα είναι 25% και 30% και νομίζω είμαι αισιόδοξος) το premium που θα ζήταγα είναι 17,6% στην διετία για να είναι “fair” το παιγνίδι (why???) διαφορετικά πας στη ρουλέτα και παίζεις τα 32 από τα 38 νούμερα και περιμένεις…. Σίγουρα όμως είναι κάτι πιο αποδοτικό από τις σημερινές τιμές των κρατικών ομολόγων…

    ΥΓ: Καλά έκανε ο κύριος Πανάρετος και δεν είπε τίποτα για τα ομόλογα, διαφορετικά θα ήταν μάλλον «μπουρδολογία» από αυτές που λένε οι περισσότεροι υπουργοί της κυβέρνησης σχετικά με το θέμα.

    ReplyDelete
  15. K.Πανάρετε,

    Απαντήστε παρακαλώ,
    σε πόσα κράτη της Ε.Ε. υπάρχει το πανεπιστημιακό "άσυλο";
    Ανησυχώ γιατί τα πράγματα στην Ελλάδα παρερμηνεύονται.Αναρωτιέμαι με θλίψη, αν μπορεί να παρεμποδιστεί η ελεύθερη διακίνηση ιδεών, ελεύθερα σκεπτόμενων ανθρώπων, όταν αυτοί θα πάψουν να συνωστίζονται με εξωπανεπιστημιακούς μέσα στα πανεπιστήμια.

    ReplyDelete