Saturday, December 12, 2009

Οι φορητοί υπολογιστές στην A' Γυμνασίου

 Στην προηγούμενη ανάρτησή μου, διατυπώθηκε σχόλιο, μέρος του οποίου αντιγράφω παρακάτω.

Είναι δύσκολο να γίνει άμεσα αξιολόγηση του μέτρου. Μπορούμε όμως να καταγράψουμε τις πρώτες εμπειρίες από μαθητές, δασκάλους και γονείς. Αυτό θα μας βοηθήσει να διαμορφώσουμε το επόμενο στάδιο της πραγματικής αξιολόγησης.


Τα παιδιά της α΄γυμνασίου πήραν από ένα υπολογιστή
Τα παιδιά της α΄γυμνασίου δεν χρησιμοποιούν τον υπολογιστή που πήραν στα περισσότερα μαθήματα
Γιατί οι περισσότεροι καθηγητές αν και δήλωσαν ότι επιθυμούν να συμμετέουν στο πείραμα, δεν κάνουν τίποτε γιατί δεν ξέρουν ούτε να χρησιμοποιούν τοον υπολογιστή αλλά ούτε και να εφαρμόζουν τις νέες διδακτικές προσεγγίσεις. Το δήλωσαν για να πάρουν τον υπολογιστή
Τα παιδιά δεν φέρνουν τον υπολογιστή στο σχολείο,τον έχουν σπιτι για να παιζουν παιχνίδια.
Και μην ξεχνάμε οτι οι υπολογιστές δόθηκαν λίγο πριν τις εκλογές.
Μην ξεχνάμε ότι σε κάθε υπολογιστή αντιστοιχούσε ένακουπόνι των 450 ΕΥΡΩ
Μην ξεχνάμε ότι οι προμηθετές έδιναν με τον υπολογιστή δώρα μέχρι και 250 ΕΥΡΩ [επιπλεόν... μήπως αυτό δεν μυρίζει σκάνδαλο.. δώρα οθόνες, παιχνίδια, πολυμηχανήματα, μακαρόνια, κονσέρβες, μαρμελάδες και ότι μπορεί να φανταστεί ο καθένας]
Και μη ξεχνάμε ότι οι προδιαγραφές των Η/Υ προκαλούν υποψίες.
Και για όλα αυτά κανένας δεν ενδιαφέρεται.
Και κανένας δεν έχει ξεκινήσει την διαδικασία αξιολόγησης της πρώτης εφαρμογής του μέτρου

40 comments:

  1. Anonymous11:04 pm

    Μάλλον για την Α Γυμνασίου θέλετε να πείτε.
    Γονείς παραπονούνται πως τα παιδιά χάνονται στο internet -στο σπίτι τους - μέσω ασύρματου δικτύου που έχουν διπλανά καταστήματα π.χ. ζαχαροπλαστεία, γιαυτό προτείνουν να έχουν τους φορητούς στο Σχολείο μόνο...
    Οι καθηγητές δεν έχουν στοιχειωδώς επιμορφωθεί στην αξιοποίηση των φορητών στη διδακτική πράξη.
    Αμφιβάλλω αν το μέτρο αποδώσει γιατί αν για ένα παραδοσιακό μάθημα απαιτείται α κόπος από τον διδάσκοντα, για μάθημα με χρήση των ΤΠΕ απαιτείται 5α κόπος, διάθεση και χρόνος.
    Το Π.Ι. ή το ΥΠΕΠΘ τι έτοιμες παρουσιάσεις μαθημάτων έδωσαν στους εκπαιδευτικούς;
    Στα πανεπιστήμια που οι διδάσκοντες έχουν λίγες ώρες διδασκαλίας και το ίδιο αντικείμενο κάθε χρόνο ..γράφουν ακόμα στον πίνακα, βερμπαρίζουν χωρίς να γράφουν κάν, και αν χρησιμοποιούν στοιχειωδώς παρουσιάσεις p.p. το κάνουν για να ξωπετάνε κεφάλαια πολλών σελίδων σε μια ώρα σαν ταινία που παίζει στο γρήγορο.
    Γιατί τόσες οι απαιτήσεις από τους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και της Β/θμιας με τις γνωστές απολαβές και τα μηδέν κίνητρα, ούτε μια εκπαιδευτική άδεια στα τόσα χρόνια

    ReplyDelete
  2. Anonymous12:12 am

    Θα συμφωνησω με τα παραπανω σχολια. Ουδεμια υποδομη και εκπαιδευση για το πως θα κανουν οι καθηγητες το μαθημα με υπολογιστες.
    Επισης, κατι που θα αξιζε να εχει υποψη το υποργειο παιδειας για παρομοιες πρωτοβουλιες, αφορα την τιμη των Η/Υ. Καλυτερα να ειχε γινει διαγωνισμος για τα netbooks με τη χαμηλοτερη τιμη και οχι να πηγαινει ο καθενας μονος του να αγοραζει. Επειδη η κερδοσκοπια θεριζει στην ελλαδα, πολλοι εμποροι πουλουσαν τους υπολογιστες αλλη τιμη στους μαθητες που ειχαν τα κουπονια και αλλη στους αλλους πελατες. Τα netbooks δεν εχουν 450 ευρω, αλλα γυρω στα 300 για τους υπολοιπους. Αυτο θα επρεπε να το σκεφτειτε για να μην πανε τοσα χρηματα 'χαμενα'.

    ReplyDelete
  3. Καλημέρα σας,

    παρακαλώ μην παραλείψετε την εξής παράμετρο στην αξιολόγηση του μέτρου, η οποία βέβαια είναι δύσκολο να μετρηθεί.

    Οσοι της γενιάς μου (35-40) μάθαμε υπολογιστές ήταν μέσω των παιχνιδομηχανών atari και spectrum (δεν είμαι καν σίγουρος αν τα γράφω σωστά μετά από τόσα χρόνια). Και στην συνέχεια το PC πρώτα σαν παιχνιδομηχανή χρησιμοποιήθηκε και μετά για να γράφουμε κείμενα, για επεξεργασία, για εργασία κοκ.

    Διδάσκω σε ΤΕΙ, όπου η υποδομή σε διαθέσιμους υπολογιστές για χρήση από τους σπουδαστές είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Οι λόγοι πολλοί δεν είναι του παρόντος. Κάποιοι σπουδαστές έχουν την οικονομική δυνατότητα και κατέχουν υπολογιστή με αποτέλεσμα να υπερέχουν σε σημαντικές δεξιότητες των υπολοίπων συναδέλφων τους. Δυστυχώς αυτοί είναι λίγοι, οι πολλοί έχουν σοβαρές ελλείψεις σε θέματα χρήσης υπολογιστών και διαδικτύου. Το πρόβλημα δεν είναι μικρό, μιλάμε στην ουσία για τον ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟ του σήμερα και του αύριο.

    Υπό την παραπάνω προοπτική, αφήστε τα παιδιά να ΠΑΙΞΟΥΝ (τουλάχιστον), εξάλλου το παιχνίδι είναι η αποτελεσματικότερη διαδικασία μάθησης σε αυτήν την ηλικία. Και μόνο που θα εξοικειωθούν με τις νέες αυτές τεχνολογίες είναι κέρδος πολύ πολύ σημαντικό.

    Διορθώστε τα πρακτικά επί μέρους ζητήματα, δείτε τη συνολικότερη πολιτική επί του θέματος αλλά μην υποτιμάτε την παραπάνω διάσταση. Εστω και αν προέκυψε ως αποσπασματική ενέργεια ας αναδείξουμε τα θετικά της και ας φροντίσουμε να βελτιώσουμε τα λοιπά συμπληρωματικά (απαραίτητα) στοιχεία στο άμεσο μέλλον.

    Εξάλλου πρέπει να είμαστε όλοι προετοιμασμένοι για την κλιμάκωση του λεγόμενου χάσματος των γεννεών.
    Που πλέον έχει τεχνολογική(ψηφιακή προς το παρόν) διάσταση.


    Με εκτίμηση,
    Βασίλης Μαντάς

    ReplyDelete
  4. Καλημέρα σας. Έχω επισημάνει τις παρακάτω θέσεις μου πριν ακόμη δοθούν οι Η/Υ αλλά και πρόσφατα με επιστολές και e-mails προς το Υπουργείο και στο διαδίκτυο. Αγαπάω τους Η/Υ, από πολλά χρόνια με βοηθάνε στη δουλειά μου, τους χρησιμοποιώ από το 1990, έχω επιμορφωθεί, έχω διδάξει εκπαιδευτικούς την παιδαγωγική αξιοποίησή τους (πρόγραμμα Ε2, ΑΣΠΑΙΤΕ). Πιστεύω ότι βοηθάνε και την επικοινωνία, σ’ αυτούς γράφω αυτό το κείμενο. Άρα ΔΕΝ μπορεί κανείς να μου προσάψει ότι γράφω τα παρακάτω επειδή εγώ δεν τους χρησιμοποιώ λόγω άγνοιας ή αντιπάθειας προς την Τεχνολογία. Μπορώ φυσικά εύκολα να βρω να σας πω πολλά θετικά τους στοιχεία. Αλλά προσέξτε, οι Η/Υ έχουν μια δύναμη ανεξέλεγκτη, όπως και η τηλεόραση και ιδίως στους μικρότερους μαθητές. Ας μην βασίσουμε ΠΟΤΕ την εκπαίδευση σ’ αυτούς αλλά κυρίως στα βιβλία, σχολικά και μη.

    Δεν έχω γνωρίσει ούτε έναν άνθρωπο που να διάβασε ένα ολόκληρο λογοτεχνικό έργο σε Η/Υ π.χ. στο διαδίκτυο, κι ας υπάρχουν ήδη χιλιάδες ψηφιοποιημένες εκδόσεις. Αντίθετα έχω γνωρίσει πολλούς ανθρώπους που από τότε που εθίστηκαν στον Η/Υ ΔΕΝ ξαναδιάβασαν ποτέ βιβλία, ΔΕΝ άνοιξαν λεξικά, εγκυκλοπαίδειες, ΔΕΝ έκαναν εργασίες μόνοι τους (μόνο COPY-PASTE), και ΞΕΧΑΣΑΝ να γράφουν, να εκφράζονται (παρά μόνο συντομογραφικά όπως στα κινητά).

    Γι αυτό είμαι αντίθετος στην πρόωρη εκμάθηση χρήσης Η/Υ (και στον συχνά επακόλουθο εθισμό στη χρήση) στο Δημοτικό, ακόμη και στο Γυμνάσιο όπου τώρα τα 120 χιλιάδες «δωρεάν» laptop θα απομακρύνουν τους μαθητές από το σχολικό βιβλίο και θα χειροτερέψουν τη γραφή, την ορθογραφία τους, θα τους αφαιρέσουν την δημιουργική τους έκφραση, θα χαλάσουν την όρασή τους (ρωτήστε και τους οφθαλμιάτρους για τη δράση των ακτινοβολιών στα μάτια τουλάχιστον στα μικρά ιδίως παιδιά), θα τους εθίσουν σε κακόγουστα, βίαια «παιχνίδια δήθεν» που θα προσβάλουν την ευαίσθητη ψυχή τους αλλά και παράνομο υλικό ακατάλληλο που θα κατεβαίνει ανεξέλεγκτα από το διαδίκτυο (στα διαλείμματα αλλά και στα πίσω θρανία).

    Συνέχεια στο επόμενο σχόλιο …

    ReplyDelete
  5. … Συνέχεια από το προηγούμενο σχόλιο
    Η τάξη στο σχολείο θα μοιάζει πια με Internet Cafe όπου μόνο πνευματική εργασία δεν θα γίνεται, μόνο η μάθηση δεν θα προάγεται, το Facebook θα θριαμβεύει, τα μάτια θα είναι καρφωμένα σε άχρηστο και επικίνδυνο υλικό, η προσφορά του σχολείου στη νοητική εξέλιξη των παιδιών μας θα είναι πια σχεδόν ανύπαρκτη. Και η ακτινοβολία από τα ασύρματα δίκτυα 25-30 Η/Υ μέσα σε λίγα τετραγωνικά είναι ΠΟΛΥ σημαντική ιδίως για τα παιδιά. Βαρύ το τίμημα για το «δωρεάν», δε νομίζετε;

    Επίσης θα είδατε ότι τελικά οι εταιρείες επωφελούνται για να πουλήσουν Netbooks 10 ιντσών μικρών δηλ. οθονών αντί για Laptops με οθόνες 15 ιντσών. Στη μικρή οθόνη δεν μπορείς να εργαστείς ικανοποιητικά, ειδικά όταν πρόκειται για σχολικές εφαρμογές με εικόνες, γραφικές παραστάσεις κ.λπ. και τελικά θα αποβούν πολύ λίγο χρήσιμα μέχρι οι γονείς να αναγκασθούν να αγοράσουν στα παιδιά τους πραγματικά Laptops. Τα περισσότερα NETBOOK στοιχίζουν 300 – 350 ευρώ και οι κερδοσκοπικές επιχειρήσεις τα ανεβάζουν στα 450 του δωρεάν κουπονιού με δήθεν δώρα εκτυπωτές, συνδέσεις διαδικτύου, Playstation παιχνίδια, δωροεπιταγές κ.λπ. Διαβάσαμε και για τις περιπτώσεις ενηλίκων κάθε ηλικίας που είχαν τελειώσει μόνο το Δημοτικό να γράφονται στα Γυμνάσια για να πάρουν απλώς το Netbook. Είδαμε και στην TV τις «ευχαριστήριες» προς τους καταναλωτές διαφημίσεις από αλυσίδες καταστημάτων πληροφορικής που πούλησαν δεκάδες χιλιάδες «κομμάτια» και αποδείχτηκε ποιους ωφέλησε αυτή η παροχή εκατομμυρίων ευρώ στη δύσκολη αυτή περίοδο της οικονομίας.

    Συνέχεια στο επόμενο σχόλιο …

    ReplyDelete
  6. … Συνέχεια από το προηγούμενο σχόλιο

    Τα παθήματα πρέπει να γίνονται μαθήματα. Και η κριτική χωρίς προτάσεις είναι ανούσια. Προτείνω λοιπόν τα εξής:

    Με τα χρήματα αυτά την επόμενη πια χρονιά ας φτιαχτούν τάξεις – εργαστήρια Η/Υ (με ενσύρματο δίκτυο για αποφυγή ακτινοβολίας), με σωστή διάταξη θέσεων εργασίας περιφερικά στην αίθουσα, για διδασκαλία και άλλων εκτός πληροφορικής μαθημάτων. Όλα τα μαθήματα μπορούν να διδαχτούν εν μέρει με την αρωγή της τεχνολογίας και οι καθηγητές θα μπορούν να χρησιμοποιούν τις αίθουσες αυτές όσες ώρες κρίνουν απαραίτητο.

    Επίσης, προτείνω να δοθούν Laptops (αληθινά, όχι παιχνιδάκια Netbooks) την επόμενη χρονιά στους μαθητές που ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΥΝ με επιτυχία την Α’ Λυκείου σαν ΚΙΝΗΤΡΟ και κυρίως σαν ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ. Υπάρχουν Laptops με 450 ευρώ, καλής ποιότητας όπου με ΑΝΟΙΚΤΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ οι μαθητές θα μπορούν άριστα να εκπαιδευτούν. Οι μαθητές τότε θα έχουν κερδίσει ένα ικανοποιητικό βαθμό πνευματικής ωριμότητας, θα έχουν προλάβει να μάθουν ορθογραφία, έκφραση, στοιχειώδη μαθηματικά, θα έχουν αναλύσει κάποια κείμενα, θα έχουν την ευκαιρία να τα χρησιμοποιήσουν πιο αποδοτικά και δημιουργικά. Όχι όμως στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο. Θα είναι σε βάρος της μόρφωσης των μικρών μαθητών αλλά και της ανάπτυξης της προσωπικότητάς τους.

    Εκεί, με τα χρήματα αυτά βελτιώστε τον εποπτικό εξοπλισμό των σχολείων, φτιάξτε τις αίθουσες – εργαστήρια Η/Υ που προανέφερα και αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, φτιάξτε και εμπλουτίστε με ψηφιακό και έντυπο υλικό σχολικές βιβλιοθήκες, χαρίστε εξοπλισμό καλλιτεχνικών, μουσικών και αθλητικών δράσεων, βελτιώστε τα κτήρια, τις αίθουσες. Αυτά έχουν περισσότερη ανάγκη οι ευαίσθητες και ευάλωτες ακόμη ψυχές των μικρών μαθητών μας.

    ReplyDelete
  7. Μέρος 1ο

    Εγώ θα σας μεταφέρω συζητήσεις που είχαμε οι εκπαιδευτικοί ΠΡΙΝ την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα προβλήματα που είχαμε ήδη εντοπίσει επί του πρακτικού.

    1. Πώς θα ήταν δυνατό να ελέγξουμε τί βλέπει το κάθε παιδί στον Η/Υ του όταν μιλάμε καθώς εμείς βλέπουμε την πλάτη του notebook? Βλέπει αυτό που πρέπει, παίζει παιχνίδια, σερφάρει στο Ίντερνετ;
    2. Τί θα γίνει με τα παιδιά τα οποία δεν έχουν καν τις στοιχειώδεις γνώσεις στον Η/Υ (πώς ανοίγει, πώς βρίσκεις ένα αρχείο κτλ.). Άπειρος χρόνος θα καταναλωνόταν στο "κυρία, κύριε πώς πάω εκεί, τί κάνω τώρα κτλ." εις βάρος βέβαια του μαθήματος.
    3. Πώς διασφαλίζεται πως δεν θα γίνουν κλοπές; Πού θα άφηναν τα παιδιά το notebook? Μέσα στην τσάντα τους; Εδώ πολλές φορές κλέβουνε μολύβια και στυλό, πόσο μάλλον ένα ωραιότατο καινούριο notebook;
    4. Οι συμμετέχοντες στη συζήτηση είμασταν νέοι εκπαιδευτικοί που είχαμε μία σχετική γνώση και εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες. Ωστόσο κανείς από εμάς δεν αισθανόταν επαρκής να υλοποιήσει ένα μάθημα με μία τάξη και ειδικά με τόσο μικρούς σε ηλικία μαθητές. Αναρωτιόμασταν λοιπόν πώς παλαιότεροι συνάδελφοι, η πλειοψηφία των οποίων δεν είχε καν βασικές γνώσης Η/Υ, δεν είχε χρησιμοποιήσει ΠΟΤΕ στο μάθημα νέες τεχνολογίες θα μπορούσε να ανταπεξέλθει. Κι εδω θα είχαμε το αντίθετο φαινόμενο. Τα παιδιά να βοηθάνε τον καθηγητή. Άραγε οι καθηγητές που έλαβαν τον Η/Υ είχαν όλοι τις έστω τυπικές γνώσεις (πιστοποίηση) για να τον χρησιμοποιήσουν. Ή η διάθεση τους έγινε χωρίς κανένα κριτήριο, αλλά με τη λογική "πάρτε τώρα που μοιράζει";

    ReplyDelete
  8. Μέρος 2ο

    Μία άλλη απορία ήταν τί θα γίνει στο σπίτι. Θα μπορούσαν οι γονείς να ελέγχουν τί θα έκαναν τα παιδιά με τον Η/Υ; Γνωρίζω πολλές οικογένειες, οι οποίες αφήνουν τα παιδιά τους να χρησιμοποιούν έναν Η/Υ σε κεντρικό σημείο του σπιτιού, ώστε να μπορούν να ελέγχουν τί γίνεται. Τώρα με δικό τους notebook, άντε να τα ελέγξεις.

    Αυτό που δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε ήταν το γιατί έπρεπε να έχει ο κάθε μαθητής τον δικό του Η/Υ; Πάρα πολλές φορές με έναν προτζέκτορα και μία οθόνη κάναμε μια χαρά τη δουλειά μας (προβολές Powerpoint, ταινιών κτλ.) έχοντας και πλήρη έλεγχο της κατάστασης. Για εξατομίκευση (τις σπάνιες φορές) χρησιμοποιούσαμε, όπου και όταν ήταν δυνατό, το εργαστήριο Η/Υ.Εάν υπήρχε και διαδραστικός πίνακας στην τάξη, αυτό ήταν ότι καλύτερο. Και τις τρεις παραπάνω δυνατότητες τις συνάντησα σε σχολεία της επαρχίας και όχι μόνο της πρωτεύουσας του νομού.

    Το κονδύλι αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εξοπλισμό των σχολείων, τον οποίο θα απολαμβάνουν και θα αξιοποιούν όλοι οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί. Εξοπλισμός που περιλαμβάνει
    1. βιβλιοθήκες (που δυστυχώς δεν υπάρχουν σε όλα τα σχολεία). Κάποια notebooks θα μπορούσαν να υπάρχουν στις βιβλιοθήκες για χρήση στο μάθημα.
    2. διαδραστικούς πίνακες.

    Η συγκεκριμένη δαπάνη ήταν σαφώς μία σπατάλη, η οποία δημιούργησε ανισότητες μέσα στο σχολείο χωρίζοντας τη σχολική κοινότητα στις ακόλουθες κατηγορίες:
    1. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που πήραν Η/Υ, αυτοί που δεν πήραν.
    2. Οι τάξεις που "χρησιμοποιούν" Νέες Τεχνολογίες στο μάθημα τους, οι τάξεις που δεν χρησιμοποιούν (που είναι και οι περισσότερες).

    @Στάμος

    Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον κύριο Στάμο. Η νέα γενιά είναι η γενιά της εικόνας με ότι αυτό συνεπάγεται, όπως πολύ σωστά αναλύεται.

    Πιστεύω πως δεν πρέπει να επαναληφθεί και αν υπάρξει αντίστοιχο κονδύλι να διατεθεί σε υποδομές για όλη τη σχολική κοινότητα, όπως προανέφερα. Αλήθεια ποιό ήταν τελικά το κόστος αυτής της ενέργειας;

    ReplyDelete
  9. Anonymous3:21 am

    Γιατί να μην κινηθούμε προς το φθηνό laptop?
    http://wiki.laptop.org/go/OLPC_Greece_Invitation

    Σε περίοδο κρίσης δίνουμε λεφτά σε εμπόρους και όχι σε εργαστήρια Πληροφορικής. Αυτό δυστηχώς έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση..

    Γιάννης Φ.

    ReplyDelete
  10. Anonymous4:55 am

    Όπως είπε και ο Ανώνυμος προηγουμένως γιατί δεν προχωράτε πιο γρήγορα το θέμα της ενσωμάτωσης του μαθητικού υπολογιστή στα σχολεία;

    Γιατί δεν λέτε στο ΠΙ και στους άλλους αρμόδιους φορείς να σας εισηγηθούν άμεσα το πώς θα γίνεται η διδασκαλία με τους μαθητικούς στην αίθουσα; Αποκλείεται να μην έχουν σχέδιο ικανό να παρουσιαστεί εντός 1 μήνα. (να μην χαθεί το φετινό σχολικό έτος)

    Οι μαθητικοί υπολογιστές πήγαν στα παιδιά, με καλό ή κακό τρόπο (βλ σχόλια για το κόστος κλπ που και εγώ συμφωνώ) φτάσαν. Αντί να σχολιάζουμε τα όσα έγιναν γιατί δεν προχωράμε στο επόμενο βήμα, την ενσωμάτωση δηλ. στην ψηφιακή τάξη; Και του χρόνου διορθώνουμε στα νέα πρωτάκια όλα τα κακά...

    Γιατί αποκλείσατε τους εκπαιδευτικούς με γνώσεις στην Πληροφορική (ΠΕ19/20) να αξιοποιήσουν το φορητό στην τάξη (η Πληροφορική εξαιρείται από τα μαθήματα που διδάσκονται με το φορητό Η/Υ);

    Γιατί μόνο 4 μαθήματα να διδάσκονται με φορητό και να μην γίνει προσπάθεια για όλα;

    Γιατί δεν προτείνετε μαθήματα όπου ένας καθηγητής πχ φιλόλογος μαζί με έναν πληροφορικό ξεκινούν μαθήματα με διαθεματική προσέγγιση με τη βοήθεια του φορητού η/υ;

    ReplyDelete
  11. Πιστεύω ότι η επένδυση που χρειάζεται η θεσμισμένη παιδεία μας είναι πρωτίστως στις "ανθρώπινες υποδομές". Εννοώ ότι χρειαζόμαστε επένδυση στην ποιότητα πρώτα κι ύστερα στην ποσότητα των εκπαιδευτικών και των διαθέσιμων μέσων. Ειδάλλως, θα συντηρούμε το φαύλο κύκλο των μαζικών αιτημάτων που η κάλυψή τους απλά θα δημιουργεί νέα αιτήματα κ.π.λ.

    Πιστεύω ότι ένας άρτια "εξοπλισμένος" εκπαιδευτικός (με κατάρτιση και μεράκι) μπορεί (και πρέπει) να επιλέξει τα μέσα που ταιριάζουν στον ίδιο και στο μάθημά του. Δεν κάνουν όλα σε όλους.

    Θέλω ακόμη να σχολιάσω την προηγούμενη άποψη "καλύτερα να είχε γίνει διαγωνισμός για τα netbooks με τη χαμηλότερη τιμή και όχι να πηγαίνει ο καθένας μόνος του να αγοράζει". Αυτό θα ήταν μια ακόμα δημόσια προμήθεια, έρμαιο σε σκανδαλολογία και άλλα τραυματικά. Ακόμα, έχει αποδειχτεί από την εμπειρία του εξωτερικού ότι συχνότατα η παροχή σε χρήμα (για συγκεκριμένο σκοπό, όχι ως επίδομα) είναι πιο αποδοτική οικονομικά (cost-effective) από την παροχή σε είδος. Προσθέτω και τη δυνατότητα (δεν ξέρω αν υπάρχει στην περίπτωση που συζητάμε) να προσαρμόσει κάποιος την παροχή στον οικογενειακό του προϋπολογισμό, αγοράζοντας πχ καλύτερο/ακριβότερο μηχάνημα, που να καλύπτει τις ανάγκες, τις επιθυμίες, την κλίση και τις δυνατότητες του μαθητή-τέκνου του.

    ReplyDelete
  12. Συμφωνώ με τον ανώνυμο οτι υπάρχουν μεγάλες διαφορές στα ελληνικά σχολεία. Δικά μου συγγενικά πρόσωπα απο διαφορετικά σχολεία κάνουν χρήση των netbook στο μάθημα και αυτό δεν είναι εικονική πραγματικότητα. Σίγουρα η προηγούμενη κυβέρνηση με προχειρότητα και ανεπάρκεια έφερε το πρόγραμμα των netbook με αποτέλεσμα τα παρατράγουδα που αναφέρατε.

    Πολλά απο τα παιδιά σήμερα "λιώνουν" μπροστά στους υπολογιστές για παιχνίδια και internet. Το παρατηρώ και στους πρωτοετείς του Πανεπιστημίου. Είναι πρώτοι στο chat με greeklish στο facebook και στο msn αλλά δε ξέρουν ακόμη να γράφουν στο word ή γράφουν ανορθόγραφα.

    Όλα αυτά τα παιδιά έχουν απίστευτες δεξιότητες. Ξέρουν να σπάνε παιχνίδια και να τα κατεβάζουν δωρεάν για να παίζουν, συγκροτούν ομάδες και κάνουν χαβαλέ στο διαδίκτυο κ.α. Όλα αυτά τα αρνητικά πρέπει η πολιτεία να τα αντιμετωπίσει ως συγκριτικό πλεονέκτημα και να χρησιμοποιήσει τη δυναμική των νέων (που κανείς δεν τους την έδειξε μόνοι τους την απέκτησαν) προς μια εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την καινοτομικότητα. Δώστε τους επιτέλους μια κατεύθυνση.

    ReplyDelete
  13. Anonymous6:00 am

    Κύριοι
    δεν καταλάβατε ότι είναι χρήματα της Ε.Ε και έπρεπε να αναλωθούν??? Το ίδιο έγινε πριν μερικά χρόνια στα Γ.Ε.Λ με τα εργαστήρια των φυσικών επιστημών !!!!!Αν κάνετε μια επίσκεψη θα δείτε πια κατάσταση επικρατη!!!!!!!!ντροπη!!!!!!! μέχρι και σήμερα στέλνουν άχρηστα όργανα Όσον αφορά για τις γνώσεις των διδασκόντων στις νέες τεχνολογίες ?????Ότι έκανε μέχρι σήμερα ,και με τον τρόπο που το έκανε ,Θα κάνει !!!!!! πήραν τον Η/Υ και άντε γεια .ΜΕ ΘΛΙΨΗ ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ για τα ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΠΟΥ ΑΦΙΕΡΩΣΑ ΣΤΗ Ν ΕΚΠ/ΣΗ .

    ReplyDelete
  14. Η μαζική χορήγηση των Η/Υ στην Α’ Γυμνασίου θα έπρεπε να είναι το καταληκτικό 9ο βήμα σε μία σειρά προαπαιτούμενων δράσεων :
    1. Επιμόρφωση - σε μεγάλη κλίμακα - των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση των ΤΠΕ και πιστοποίηση των γνώσεων τους (οριζόντια επιμόρφωση ανεξάρτητη από βαθμίαδα και ειδικότητα)
    2. Επιμόρφωση σε δεύτερο επίπεδο των πιστοποιημένων εκπαιδευτικών σε μεσαία (έστω) κάθετη κλίμακα (ανά βαθμίδα και ειδικότητα)
    3. Σύνταξη ή τροποποίηση των ΑΠ ώστε να είναι δυνατή (έστω και στο 30%) η αξιοποίηση των ΤΠΕ ως διδακτικού βοηθήματος
    4. Συγκέντρωση του εκπαιδευτικού λογισμικού που συντάχθηκε στο παρελθόν από διάφορα έργα και φορείς, προσαρμογή του στο μέτρο του δυνατού με τα ΑΠ του Γυμνασίου, συγγραφή νέων λογισμικών
    5. Εκπόνηση εναλλακτικών σεναρίων όπως: αξιοποίηση εμπειρίας από προηγούμενα έργα (Ε42, Ε2 για την ΤΕΕ, κ.τ.λ), πιθανή χρήση σώματος καθηγητών – μεντόρων
    6. Πιλοτική εφαρμογή σε αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων
    7. Εξασφάλιση τεχνικής βοήθειας μέσω των ΚΕΠΛΗΝΕΤ των διευθύνσεων ΔΕ.
    8. Σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών και προδιαγραφών ασφαλείας, εξέταση δυνατότητας υποστήριξης από το ΠΣΔ των νέων ενσύρματων ή ασύρματων δικτύων που (αναπόφευκτα) δημιουργούνται στα σχολεία
    9. Προμήθεια υπολογιστών.
    Από όλα τα παραπάνω εκπαιδεύτηκε ένας ικανός αριθμός εκπαιδευτικών στο πρώτο επίπεδο (χωρίς να έχουν πιστοποιηθεί πολλοί από αυτούς) και ένας μικρός αριθμός στο 2ο επίπεδο. Τα laptop εφοδιαστήκαν με κάποια λογισμικά που μπορούν να κριθούν από εκπαιδευτικούς και ΣΣ των αντιστοίχων ειδικοτήτων.
    Επομένως είναι προφανές ότι υλοποίηση του 9ου βήματος ήταν η εύκολη (προεκλογική) λύση, η οποία οδήγησε σε πλήθος προβλημάτων και στρεβλώσεων που καθημερινά βιώνουμε στα σχολεία (κάποια από αυτά σημειώνονται και σε αυτό το blog). Εάν δεν υλοποιήσουμε άμεσα τα προαπαιτούμενα (2-8) όχι μόνο δεν θα αξιοποιηθούν οι Η/Υ που αγοράσθηκαν, αλλά υπάρχει ο κίνδυνος γενικής απαξίωσης της χρήσης των ΤΠΕ ως εκπαιδευτικού εργαλείου.

    Θόδωρος Καρτσιώτης
    Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής
    Α’ Θεσσαλονίκης και Χαλκιδικής

    ReplyDelete
  15. Οι υπολογιστές, αργά ή γρήγορα, θα βρουν τον δρόμο τους στην εκπαιδευτική ζωή της Αθμιας και Βθμιας εκπαίδευσης, παρά τα προβλήματα που παρουσιάζονται τώρα (ο Ελύτης το θέτει θαυμάσια: "τρώγε την πρόοδο και με τα φλούδια και με τα κουκούτσια της.").
    Τι θα γίνει, όμως, κε Πανάρετε, με του υπολογιστές που δικαιούνται οι πρωτεύσαντες στις φετινές εισαγωγικές εξετάσεις; Αυτοί και ξέρουν να τους χρησιμοποιούν και τους είναι πολλαπλά χρήσιμοι και αναγκαίοι. Πότε θα φτάσουν στα χέρια των φοιτητών αυτά τα κουπόνια;

    ReplyDelete
  16. Παν/κος8:45 am

    Συμφωνώ με αρκετά από αυτά που σημειώνει ο μαθηματικός Steven Krantz σε μια επιστολή του στο Notices της AMS το 2000,
    http://www.ams.org/notices/200005/commentary.pdf

    Κατανοώ και τις ανησυχίες που περιέχονται στο εξής απόσπασμα (ίδιο περιοδικό), http://www.ams.org/notices/200007/commentary.pdf

    There is a distance-learning
    tool that is versatile, highly
    portable, universally available, reasonably cheap, and of high quality. It has been around for hundreds of years. Almost every version of this tool has been developed by highly trained professionals. All the advantages
    of self-paced learning and “no
    missed classes” are incorporated in it.
    It’s called a book.


    Πρέπει να αξιοποιήσουμε τη διεθνή εμπειρία, και δεν είναι απαραίτητο να ανακαλύψουμε εκ νέου τον τροχό. Το ρεύμα 'Back to Basics', έχει κατά τη γνώμη μου σοβαρό έρεισμα και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Για παράδειγμα, η διανομή των υπολογιστών σε μαθητές Α Γυμνασίου κατά τη γνώμη ήταν γελοία πράξη καθώς δεν είχε ούτε κατά ελάχιστο προετοιμαστεί το έδαφος με την εκπαίδευση των καθηγητών. Φυσικά δεν διατυπώθηκε ούτε ένας τεκμηριωμένος λόγος που συνηγορούσε υπέρ της λήψης του συγκεκριμένου μέτρου από αυτούς που την εφάρμοσαν. Ήταν απλά ένα προεκλογικό τέχνασμα.

    ReplyDelete
  17. Anonymous9:10 am

    Κάτι μου λέει, ότι σχεδόν όλα τα παραπάνω πικρόχολα σχόλια, για το άκαιρο δηλαδή της χορήγησης των υπολογιστών στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου, σε ένα μόνο λόγο μπορούν να οφείλονται.
    Στο ότι εφαρμόστηκε από Υπουργό κυβέρνησης, που δεν μας αρέσει.
    Όλα μαύρα, όλα λανθασμένα, όλα άκαιρα.
    Ακόμα και όταν έχουν δοθεί εκατομμύρια για εκπαιδευτικό υλικό και λογισμικό, για επιμόρφωση των καθηγητών εδώ και πάρα πολλά χρόνια.
    Να αναφέρω, επιτρέψτε μου μερικά, που «ξεχνά» ο αξιότιμος κ. σύμβουλος πληροφορικής.
    Ξεχνά ότι με το πρόγραμμα «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» και τα επιμέρους προγράμματα έχουν καλυφθεί, τουλάχιστον θεωρητικά, παραπάνω από τα 8 βήματα που απαιτούντο.
    Με το πρόγραμμα «ΜΝΗΣΤΗΡΕΣ» δημιουργήθηκαν, από το 1998, εργαστήρια πληροφορικής σε πάμπολλα σχολεία και ακολούθως με άλλους τρόπους και προγράμματα σε όλα τα υπόλοιπα, έτσι ώστε ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ σήμερα σχολείο χωρίς εξαιρετικό εργαστήριο.
    Με τα προγράμματα «ΣΕΙΡΗΝΕΣ» και «ΚΙΡΚΗ» δημιουργήθηκε εκπαιδευτικό υλικό για όλα σχεδόν τα αντικείμενα για όλες τις τάξεις.
    Με το πρόγραμμα «ΑΣΚΟΙ ΤΟΥ ΑΙΟΛΟΥ» ξεκίνησε η διασύνδεση των σχολείων με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, με αποτέλεσμα ΟΛΑ τα σχολεία σήμερα, τουλάχιστο διοικητικά να έχουν εφαρμόσει την ηλεκτρονική διοικητική επικοινωνία.
    Καταλαβαίνω και συμμερίζομαι τον καημό μερικών που θα ήθελαν αυτοί να ήταν οι πρωτοπόροι στην εφαρμογή αυτού του μέτρου.
    Ας σκεφθούν κάτι άλλο.
    Πιό αποδοτικό, πιό αποτελεσματικό.
    Κάθε νέο μέτρο μπορεί να έχει και ατέλειες.
    Άλλο πράγμα όμως η κριτική για βελτίωση και άλλο η μιζέρια.

    Βλάσιος Καρσιώτης
    Διευθυντής ΓΕΛ Βραχατίου
    Αποτυχών σύμβουλος στην «γαλάζια» συνέντευξη

    ReplyDelete
  18. Κι εγώ πολύ θα ήθελα να διαβάσω μία μελέτη για τη σχέση τιμής - απόδοσης του συνόλου των λογισμικών που έχει παραλάβει το ΥΠΕΠΘ την τελευταία δεκαετία.
    Η αλήθεια είναι ότι έχουμε απορροφήσει δύο Κοινοτικά πλαίσια στήριξης και δεν έχει φτάσει στο μαθητή τίποτα.
    Οσο δεν φτιάχνουμε μόνιμες δομές επιμόρφωσης των καθηγητών αλλά επιμένουμε με αρπαχτές 48 ωρών και 96 ωρών να λύσουμε το πρόβλημα της επιμόρφωσης θα είμαστε πάντα στο σημείο 0.
    Και όσοι ακόμη επιθυμούμε να αξιοποιήσουμε τα εργαστήρια έχουμε να αντιμετωπίσουμε την καχυποψία και τις τρικλοποδιές της διοίκησης.
    βλ. σχετικό δημοσίευμα στην Ελευθεροτυπία για την ψηφιακή Οδύσσεια: http://www.enet.gr/?i=arthra-sthles.el.home&id=108861

    ReplyDelete
  19. Anonymous9:45 am

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΚΑΙ ΕΠΑΥΞΑΝΩ ΜΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΑΝΩΝΥΜΟΥ.

    ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΠΥΡΟΒΟΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΝΑ ΧΕΙΡΙΖΟΝΤΑΙ ΤΟΝ Η/Υ.
    ΑΠΟ ΣΑΣ ΚΥΡΙΕ ΠΑΝΑΡΕΤΕ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ
    1. ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΦΟΔΙΑΣΕΤΕ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΕΚΑΠΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΜΕΝΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΑ "ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΜΕΝΑ" ΝΕΤΒΟΟKS (Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΧΕΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ, ΣΩΣΤΑ;).

    2. ΠΟΤΕ Ο ΜΙΣΘΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΘΑ ΠΑΥΣΕΙΣ ΝΑ ΥΠΟΛΕΙΠΕΤΑΙ ΚΑΤΑ 30% ΕΚΕΙΝΟΥ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΘΟΥΣ ΚΛΗΤΗΡΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ).


    3. ΠΟΤΕ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ;

    ReplyDelete
  20. Καλοπροαίρετα πάντα.
    Αλήθεια υπήρχε πρόγραμμα με τίτλο 'ΑΣΚΟΙ του ΑΙΟΛΟΥ'?

    Ο Αίολος έναν ασκό είχε και κράταγε εκεί μέσα πολλούς ανέμους.

    Φιλικά,

    Βασίλης Μαντάς

    ReplyDelete
  21. Anonymous12:09 pm

    Δύο ερωτήσεις: Το Σεπτέμβριο ξεκίνησε από τον ΟΕΠΕΚ η β' φάση για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σχετικά με την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    1) Τι θα γίνει με τους νομούς στους οποίους δεν έχει γίνει η α' φάση (π.χ. ο νομός Ηρακλείου για τους δασκάλους);
    2) Μήπως ξέρετε πότε θα ξανα-ξεκινήσει (φαντάζομαι ότι με τις εκλογές σταμάτησαν όλα);

    ευχαριστώ

    ReplyDelete
  22. Anonymous2:20 pm

    Χαίρετε σε όλους!
    Έχω γράψει την παρακάτω ερώτηση πολλές φορές εδώ μέσα και απάντηση δεν πήρα ακόμα!

    ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ??????????
    ΓΙΑΤΙ ΟΛΑ ΑΚΟΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΓΩΜΕΝΑ ΣΤΟ ΥΠΕΠΘ?????????????

    Σχετικά με το τρέχον θέμα, ενα είναι το ζητούμενο:
    ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ!!!!!!!!!
    (το αναφέρατε πολλοί συνάδελφοι στις αναρτήσεις σας)

    Ένας Δάσκαλος

    ReplyDelete
  23. Μιχάλης Χ.2:21 pm

    Καλησπέρα σας,

    Για την αξιολόγηση του μέτρου:
    1)
    οι υπολογιστές που ήταν διαθέσιμοι για αγορά, σε πακέτο των 450 ευρώ, ήταν τεχνολογίας προηγούμενης χρονιάς και η τιμή τους στα 250-300 ευρώ + το πακέτο των δώρων με αξία στα 100-150 ευρώ περίπου. Μάλλον λοιπόν ξεπουλήθηκε το stock.

    2)
    Σε πολλά σχολεία, Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν υπάρχουν υπολογιστές (Η/Υ) για να γίνει το μάθημα της πληροφορικής, και συνακόλουθα, ακόμα και αν θέλουμε και μπορούμε, δεν έχουμε την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε Η/Υ για τις ανάγκες των υπολοίπων μαθημάτων.

    Ευχαριστώ

    ReplyDelete
  24. Στέργιος Ζυγούρας3:37 pm

    Δε συμμερίζομαι τις φοβικές αντιλήψεις περί της χρήσης των μέσων ΤΠΕ στην παιδεία (έστω, στην εκπαίδευση). Ο κ. Τσίγκανος και ο κ. Καρτσιώτης έκαναν αξιόλογες παρατηρήσεις πολιτικής και οργανωτικής φύσεως. Το θέμα έχει πολλές πλευρές. Για τα ζητήματα πολιτικής - οικονομικής σκοπιμότητας πάνω στην παροχή φορητών Η/Υ στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου δεν θα κάνω λόγο, είναι σχεδόν αυτονόητα. Θα πρόσθετα μάλιστα σ’ αυτά και τη σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με τη Microsoft που κυρώθηκε από τη Βουλή, πέρασε στα ψιλά και ουδέποτε μάθαμε τι ακριβώς περιείχε.

    Βλέποντας όμως ευρύτερα το θέμα, θα ήθελα να καταθέσω:
    Α) την προσωπική μου εμπειρία από την προ τριών ετών προσπάθεια συζήτησης μέσα στο σχολείο όπου υπηρετώ, πάνω στα θέματα: πρωτοβουλίες για τον εξοπλισμό και τη χρήση των μέσων ΤΠΕ. Η εισήγηση που υποβλήθηκε από 14 καθηγητές ως πρόταση για μια βάση συζήτησης, παραμένει ως σήμερα αναπάντητη από τη διοίκηση, που δεν μπήκε στον κόπο ούτε να την αναφέρει στο σύλλογο διδασκόντων.
    Προσπάθειες προβολής ενός ανοιχτού σχολείου, μέσω πλήθους αξιόλογων εκδηλώσεων, λειτούργησαν για 2 χρόνια, τελικά θάφτηκαν κι αυτές μέσα στη φοβική αντίληψη και στη γενικότερη ανεπάρκεια της διοίκησης του σχολείου. Ακόμα χειρότερα, επιχειρήθηκε και βίαια μεταφορά της γραμμής DSL του σχολείου που σ’ εκείνη τη φάση ήταν ιδιωτική (το σχολικό δίκτυο λειτουργούσε μέσω dial-up το 2006) με στόχο τον ασφυκτικό έλεγχο του μέσου και του περιεχομένου.
    Η κατάσταση αυτή αναδεικνύει και το άλλο μεγάλο πρόβλημα της παιδείας που είναι η αξιοποίηση του ανθρώπινου παράγοντα, η επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Αναμένουμε τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες και σ’ αυτό τον τομέα. (Βαθιές θεσμικές τομές, μακριά από τις κομματικές σκοπιμότητες, που θα έχουν συζητηθεί εκτεταμένα πιο πριν, έχουν σοβαρή προοπτική ευρείας στήριξης),

    Β) Η ανάγκη για την χρήση του ΗΥ στο μάθημά μου, (ατομικό μάθημα μουσικής) σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη αγκύλωση του σχολείου στα σχετικά θέματα, με οδήγησε φέτος να εξοπλίσω την αίθουσα που διδάσκω (σταθερός Η/Υ, πολυμηχάνημα) αποκλειστικά με δικά μου έξοδα.

    Παραθέτω τρεις συνδέσμους, απλώς για το συσχετισμό των προβλημάτων ενός σχολείου με τη διοικητική νοοτροπία:
    ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
    ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
    ΤΙ ΑΠΕΓΙΝΕ ΤΟ SITE

    ReplyDelete
  25. Η χορήγηση του μαθητικού φορητού υπολογιστή ήταν/είναι άλλη μια χαμένη ευκαιρία για πραγματική καινοτομία στην εκπαίδευση.

    Όσοι σοβαρά ασχολούμαστε με την εκπαιδευτική τεχνολογία και καινοτομία αναγνωρίζουμε, ελπίζω, αμέσως ότι δεν είναι το μηχάνημα που φέρνει την αλλαγή και προστιθέμενη παιδαγωγική αξία, αλλά η χρήση του - καθώς επίσης το περιεχόμενο στο οποίο αποκτά πρόσβαση ο μαθητής, αλλά και το περιεχόμενο που δημιουργεί ο ίδιος και η επικοινωνία που αναπτύσσει μέσα από το μηχάνημα.

    Αυτό που έλειπε από την πρωτοβουλία αυτή της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν η φαντασία και δημιουργικότητα. Έπρεπε μια τέτοια κίνηση να συνδυαστεί με μια πιο στρατηγική επιδίωξη, για πραγματικό πειραματισμό ("αξιολόγηση") και ανάπτυξη υγιούς, δημιουργικής ψηφιακής κουλτούρας σε ένα κρίσιμο στρώμα της ελληνικής κοινωνίας. Δεν ήταν/είναι απαραίτητο να επενδυθούν δεκάδες κι εκατοντάδες εκατομμύρια για την παραγωγή ακριβού ψηφιακού υλικού που θα μείνει στο ράφι - παλιό και γνωστό πρόβλημα, ας μάθουμε από τις εμπειρίες του παρελθόντος! Την αλλαγή την οραματίζονται, την ενστερνίζονται, τη δοκιμάζουν και την αξιοποιούν οι άνθρωποι. Μια επένδυση στον ανθρώπινο παράγοντα, χαμηλού κόστους αλλά με όραμα, θα έκανε την επένδυση αυτή σε υποδομή να φαντάζει πολύ, μα πολύ διαφορετικά.

    Το πώς θα γίνει αυτό δεν αναπτύσσεται στις λίγες γραμμές ενός σχολίου - ούτε όμως είναι κάτι που κινείται στο χώρο της φαντασίας, κάθε άλλο. Φτάνει να κοιτάξει κανείς λίγο πάνω από το φράκτη της "ελληνικής πραγματικότητας"...

    ReplyDelete
  26. Ονειρα γλυκά και απονήρευτα , εγω θα σας πω τι μου λεει η δικια μου εμπειρία , πως λεμε οταν γινω εγω πρωθυπουργός τοτε να δεις ,
    Στο υπουργείο που δουλευω , ο νοών νοείτω ο ανόητος , πρεπει να υπάρχουν 1200 υπάλληλοι , και αλλοι τόσοι υπολογιστές, δηλ πασεντζομηχανες και ιδιωτικές μηχανές προβολής πορνό , οι 1100 υπάλληλοι(διοικητικοί και ιπτάμενοι) κανουν αυτή τη δουλειά διαρκώς ,γιατί οι ανθρωποι δεν εχουν αλλη δουλειά , στα αλλά υπουργεία την ιδια δουλειά κανουν , πως το αντιλαμβανόμαστε , ειναι απλό , οποιοδήποτε ιμεηλ και να κυττάξεις κατα 98% περιέχει ανέκδοτα ευχάριστες ιστορίες και πορνο, τα περισσότερα προέρχονται απο αλλες δημοσιες υπηρεσίες ,

    Συμπέρασμα , οι υπολογιστές βοήθησαν ενας φαυλος λαός να γινει πληροφοριακά εξαχρειωμένος , τα κομπιούτερ απλώς εγιναν ενας πολλαπλασιαστής ισχύος της διαφθοράς και της φαυλοτητας, και οχι μονο στη συγκεκριμένη χώρα , γιαυτό παψτε να προπαγανδίζετε την διαδοσή τους , δεν χρησιμευει σε τίποτα ,μονο κακό κανουν οπως και τα κινητά που εξαχρείωσαν τη νεολαία







    Μονο αν τα αποσύρετε απο τις υπηρεσίες θα εχουμε τεράστια οικονομία σε ηλεκτρικό ρευμα ,

    σκεφτειτε οτι 1000 κομπιουτερ τραβάνε χοντρικά 1000*500βατ 500κιλοβατ ισχύος δηλαδή οσο ενα

    μικρό χωριό και μιλάμε για πράσινη αναπτυξη , τρομαρα μας , αντε οι υπηρεσίες να είναι καμμιά

    σαρανταριά παμε για 20 μεγαβάτ δηλαδή αν αποσύρουμε ολα τα κομπιουτερ που δεν χρειάζονται απο τις

    υπηρεσίες η ΔΕΗ θα παψει καιει λιγνιτη , θα δουλευει μονο με τα υδροηλεκτρικά ,

    και για να τελειώνω τους χιλιους αργόμισθους στείλτε τους σπίτι τους με μια σύνταξη ανάλογη με το

    μισθό τους η βαλτε τους να δουλευουν σε κοινωνική εργασία 8 μήνες το χρόνο 4 μερες τη βδομάδα ή

    21 ωρες εβδομαδιαίως οπως οι ιπτάμενοι του εν λόγω υπουργείου

    ReplyDelete
  27. Ένας υπάλληλος11:30 pm

    Με αφορμή το θέμα που βάλατε εδώ και με την ευκαιρία της σημερινής σύσκεψης, θα έλεγα ότι η διαφθορά (για να δικαιώσουμε και τον κ. Στυλιανίδη) είναι και αυτή θέμα παιδείας.

    Προφανώς όμως δεν πρέπει να περιληφθεί κάποιο μάθημα ή κάποια δραστηριότητα στην παιδεία γι' αυτήν. Όπως και η περιβαλλονική, (όπως όλα σχεδόν) μαθαίνονται καθημερινά στην πράξη. Μαθαίνονται από τη συμπεριφορά μας πάνω στο κάθε τι. Δώστε σημασία στον παράγοντα "άνθρωπος".

    ReplyDelete
  28. Anonymous6:14 am

    kerdoskope δεν είναι τα αντικείμενα αλλά η χρήση τους που πρέπει να κοιτάξουμε και να δώσουμε βάρος!
    Και πως ικανοποιούμε τις νέες τεχνολογίες προς όφελος της παιδείας, της δημοκρατίας και της ποιότητας ζωής.
    Με το Internet μπορούμε να μάθουμε και να διαβάσουμε απόψεις και ιδέες που με άλλο τρόπο δεν θα μαθαίναμε!Μορφωνόμαστε περισσότερο. Ανοίγονται οι πνευματικοί ορίζοντές σου!
    Μπορείς να μιλάς και να εκφράζεις τις απόψεις σου για ένα θέμα.Η Δημοκρατία γίνεται πιο άμεση!

    Αντίθετα δικτατορικά μέτρα πρέπει να πάρουμε εναντίον της διαφήμισης. Της διαφήμισης που δημιουργεί το life style και τον κονφορμισμό! Να απαγορευούν όλες οι διαφημίσεις!

    ΓΦ

    ReplyDelete
  29. Β.Β.11:53 am

    http://lykkryon2009.blogspot.com/2009/12/blog-post.html

    ReplyDelete
  30. Anonymous12:21 am

    Οι υπολογιστές δόθηκαν χωρίς κανένα προγραμματισμό –με συνέπεια δηλαδή στο οργανωσιακό σχήμα του τόπου- και φυσικά χωρίς κανένα μαθησιακό προσανατολισμό σε μία προσπάθεια να στηριχθεί προεκλογικά το τότε κυβερνών κόμμα. Δόθηκαν μία βδομάδα πριν τις εκλογές για να μην προλάβουν να το ξεχάσουν οι ψηφοφόροι και με εξαιρετική οργάνωση μη συνάδουσα με το σύνηθες χάος. Ωστόσο, για άλλη μια φορά τα χρήματα της ΕΕ δεν χρησιμοποιήθηκαν σε δράσεις με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα,... αλλά what's new?
    Έπρεπε να στηριχθούν και οι εισαγωγείς που είδαν μία μείωση 20%-30% στις πωλήσεις τους και ακούσαμε και τον κ. Γεράρδο της «Πλαίσιο» να μας λεει ότι καλή είναι η κρίση γιατί δίνει άφθονο ανθρώπινο δυναμικό σε φθηνές τιμές. (Το είπε ο αθεόφοβος σε ομιλία του σε συνέδριο. Ας μην αγόραζε όλο το ΕΚΠΑ από τον κ. Γεράρδο και θα ήταν πιο προσεκτικός στα λόγια του!)
    Για το OLPC καμία κουβέντα, ενώ είναι πολύ φθηνότερο και κάνει θαυμάσια δουλίτσα στο πνεύμα ενός σύγχρονου σχολείου. Το δικό μας όμως δεν είναι σύγχρονο, οπότε χρειάζεται κάτι άλλο.
    Και γιατί να μην πουληθούν και μερικές δεκάδες χιλιάδες Windows στη χώρα που μόνο οι δημόσιες υπηρεσίες της πασιέντζας διαθέτουν αυθεντικά Windows; Τζάμπα κουβαλήθηκε στη βαλκάνια Ελλάδα ο Gates; Όσο για τα παραπανίσια χρήματα σε σχέση με τα 250-300 ευρώ της μέσης αγοραίας τιμής των συγκεκριμένων υπολογιστών, θα μπορούσαν –και γιατί όχι- να καλύψουν μέρος της εθνικής συμμετοχής, γιατί δεν είναι μόνο η Στατιστική Υπηρεσία που ξέρει να μαγειρεύει στην Ελλάδα. Κάτι η εθνική συμμετοχή, κάτι οι παρατρεχάμενοι, κάτι οι ανάγκες για τις εκλογές και λίγο λίγο μπορεί και να βγουν τα νούμερα. Ενώ με το OLPC ποιος να πρωτοβγάλει στα 150 ευρώ; Εικασίες βέβαια, αλλά...
    Και από την άλλη τι να πρωτογίνει στο σχολείο; Ποιος θα διδάξει έξω από το ενιαίο βιβλίο και τη γνωστή απειλή «δεν βγαίνει η ύλη». Κάλλιο να σου βγει το μάτι παρά να σου μείνει ύλη αδίδακτη! Και όλοι επαναλαμβάνουν σα μηχανάκια: η μάθηση, η κριτική ικανότητα, οι μεταγνωστικές δεξιότητες κ.ο.κ. και ανάθεμα αν καταλαβαίνουν τι λένε, γιατί όλα κλείνουν στη γνωστή επωδό «να προλάβουμε την ύλη». Επειδή έχω δει πολλούς δευτεροβάθμιους και τριτοβάθμιους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν υπολογιστή –και να διαθέτουν και πιστοποιήσεις!- το ποσοστό επαρκούς γνώσης και χρήσης Η/Υ είναι σίγουρα απογοητευτικό και καθιστά οποιοδήποτε εγχείρημα χρήσης και διδασκαλίας της τεχνολογίας αδύνατο.
    Τη στρεβλή προσέγγιση των ΤΠΕ τη βλέπουμε κάθε μέρα. Και στους δωρεάν υπολογιστές που δίνονται στους αριστούχους των πανελληνίων ακόμα και τώρα που γνωρίζουμε ότι δεν είναι οι άριστοι μαθητές αλλά εκείνοι που υστερούν που έχουν ανάγκη περισσότερη τεχνολογία. Βρισκόμαστε πολύ μακριά από τη Γαλλία και το πρόγραμμα «un euro par jour» χάρις στο οποίο οι φοιτητές αγοράζουν υπολογιστές και σύνδεση στο διαδίκτυο με 1 ευρώ την ημέρα; Δεν θα μπορούσαμε να μελετήσουμε και να προωθήσουμε παρόμοιες εμπειρίες;
    Να όμως που και η ΕΕ μοιράζει χρήμα αρκεί να καλύπτονται οι γραφειοκρατικές απαιτήσεις της. Το έχουμε ξαναδεί να γίνεται και στα ΕΠΕΑΕΚ που δαπανήθηκαν τόσα και αναζητούμε σήμερα τα αποτελέσματα και εννοούμε κάτι πιο απτό από τις ημερίδες των αποτελεσμάτων με τους πρυτάνεις, αντιπρυτάνεις, υψηλόβαθμους υπεύθυνους και παρατρεχάμενους που τους κουβαλάν τις τσάντες και τους σπρώχνουν τις καρέκλες. Δυστυχώς, όπου κι αν κοιτάξουμε η Ελλάδα πληγώνει!

    ReplyDelete
  31. Anonymous6:43 am

    Και οι 28 σχολιαστές έχετε δίκιο, σε όσα γράφετε. Με δεοντολογίες όμως και 20 θαυμαστικά δεν αλλάζει τίποτα. Δυστυχώς τόχει η μοίρα μας να έχουμε δώσει πανανθρώπινους όρους και έννοιες σε όλους τους λαούς (program, system, organization, scope, ethos & work ethic)και οι ίδιοι νάχουμε μείνει χωρίς τίποτα, ή σχεδόν επειδή μας έμειναν μερικοί : morons, idiots, pathetic, unethical. Η Παιδεία απαιτεί να έχει μόνο τους πρώτους που ανέφερα πιο πάνω : σύστημα, οργάνωση, πρόγραμμα, σκοπό, ήθος.
    Ευχαριστώ
    ΘΜ

    ReplyDelete
  32. Πολύ με εκφράζει αυτό το σχόλιο. Είμαι εκπαιδευτικός και το επιβεβαιώνω απ΄ τα μέσα.
    Βέβαια βασική αρχή είναι να μην γενικεύουμε ακόμα κι όταν συμβαίνει με τους περισσότερους.
    Υπάρχουν αρκετοί και καλοί συνάδελφοι. Πόσο όμως να αντέξουν; ή θα συμβιβαστούν σε κάποια χρόνια ή θα είναι οι <> ή τα <> (ότι γίνεται και με τους μαθητές δηλαδή) αφού η πολιτεία μόνο στο φιλότιμο μας αφήνει... έχω να πω πολλά αλλά ... στην ώρα τους! ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    ReplyDelete
  33. Σε μια προ 5μήνου ανάρτησή μου σχετική με το μαθητικό Η/Υ και την «ψηφιακή α΄ τάξη γυμνασίου» έγραφα: «Κι έχω την απορία. Τι θα κάνουν οι μαθητές τους φορητούς Η/Υ όταν τους φέρουν στο σχολείο κατά το μήνα Οκτώβριο κι έχουν, λέω τώρα, τεχνοφοβικούς δασκάλους; Καλύτερα να μην το κουβεντιάσουμε (...) Αν και φαν της εισαγωγής του Η/Υ στο σχολείο, έχοντας υπόψη τις υποδομές, την εξοικείωση των εκπαιδευτικών και μαθητών με τις ΤΠΕ και την ύπαρξη(;) ασύρματου δικτύου στα σχολεία (οι μαθητικοί υπολογιστές θα διαθέτουν θύρα Wi-Fi), πιθανολογώ ότι η ενασχόληση των μαθητών, τον πρώτο τουλάχιστον καιρό, θα είναι η ανταλλαγή μουσικών αρχείων, "πονηρών" βιντεοκλίπ, τρέξιμο σε εγκατεστημένα και διαδικτυακά παιγνίδια, καλλιέργεια προφίλ στο hi5, το facebook (ευκαιρία να ανοίξω κι εγώ σελίδα…), YouTube ιστορίες, κι άλλα διαδικτυακά). Για μάθημα δεν ξέρω…»(δες εδώ: http://nikosictedu.blogspot.com/2009/07/blog-post.html). Και προ διμήνου περίπου αναρωτιόμουν (δες εδώ: http://nikosictedu.blogspot.com/2009/09/23-email.html): «Υπολογιστές στα σχολεία έχουμε, μαθητές εξοικειωμένους στο Διαδίκτυο έχουμε, αλλά τα 3/5 των εκπαιδευτικών δεν έχουν λογαριασμό e-mail». Σήμερα μπορώ να πω ότι συνεχίζω να συναντώ μέσα κι έξω από την τάξη τους πολλούς τεχνοφοβικούς εκπαιδευτικούς, αλλά και δυσανάλογα πολλούς άλλους, που βούτηξαν στα βαθειά με τις όποιες γνώσεις και την ανύπαρκτη επιμόρφωση ή/και υποστήριξη που έχουν/είχαν είτε διδάσκουν Ιστορία είτε Γεωγραφία είτε Θρησκευτικά είτε Πληροφορική, μα και τους φαν της ψηφιακής τάξης (περισσότερους απ΄ όσους υπολόγιζα…) είτε πιστοποιημένους είτε … «απιστοποίητους». Και το σημαντικότερο, κάποιους που αρνήθηκαν το κουπόνι των 450 ευρώ δηλώνοντας όχι ότι δεν ξέρουν, αλλά ότι δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν Η/Υ στην τάξη τους. Από την άλλη, δε συνάντησα μαθητή που να μην ήθελε το netbook είτε για μάθημα στην τάξη (κύριε πότε θα κάνουμε μάθημα με τον υπολογιστή;) είτε για διαδικτυακά παιγνίδια και άλλα τινά στο σπίτι ή στο προαύλιο. Νομίζω ότι πρέπει να σταματήσει η όποια γκρίνια (αιτιολογώντας τη με εκπαιδευτικά, στενά πολιτικά ή ηθικοπλαστικά κριτήρια…).Νομίζω ότι τα επιχειρήματα (τα κατά και τα υπέρ) έχουν εκατέρωθεν εξαντληθεί και μια και Υπουργείο «Δια Βίου Εκπαίδευσης» και υπουργείο «Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης» έχουμε, το στρώσιμο στη δουλειά από την πρωτοχρονιά (όχι από τον εις τας ελληνικάς καλένδας Σεπτέμβριο…) επείγει. Όσοι οι πιστοί ας προσέλθουν και οι έχοντες την ευθύνη ας ορίσουν.

    ReplyDelete
  34. Anonymous12:14 pm

    Η πρόταση της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας για το φορητό μαθητικό Η/Υ
    http://www.epe.org.gr/showarticle.jsp?articleid=308

    ReplyDelete
  35. Anonymous6:19 am

    Θα ήθελα να παραθέσω μερικούς απλούς λόγους από προσωπικές παρατηρήσεις στο γιατί και το που χρειάζεται η εισαγωγή του ηλεκτρονικού υπολογιστή στα σχολεία. Και δεν αναφέρομαι σε μάθημα απομνημόνευσης του bit και του byte.

    Πήγα σήμερα το πρωί στην τράπεζα καθώς χρειαζόμουν ένα τυπικό χαρτί το οποίο όμως έπρεπε να δακτυλογραφηθεί. Πολύ φιλότιμα ο κύριος απέναντι μου προσφέρθηκε να το διεκπεραιώσει. Δακτυλογραφούσε με το ένα δάκτυλο αργά, άλλοι άνθρωποι της γενιάς του 70 βέβαια δεν ξέρουν ούτε κι αυτό. Εγώ ζορίστηκα σε ένα IBM PC (80s) να μάθω να δακτυλογραφώ τις εργασίες μου. Σήμερα θα έπρεπε να απαιτείται από κάθε μαθητή στο γυμνάσιο να μπορεί να δακτυλογραφήσει με μία στοιχειώδη άνεση.

    Επίσης μπορεί να μάθει να χρησιμοποιεί κι ένα λογισμικό σαν το excel μέσω του μαθήματος των μαθηματικών ή της φυσικής για να οργανώνει τα δεδομένα του και να φτιάχνει διαγράμματα κλπ. Ένα πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας και ένα πρόγραμμα παρουσίασης σαν το powerpoint.
    Δεν είμαι πλασιέ της Microsoft αλλά συναφή προγράμματα απαντούν σε βασικές ανάγκες ενός σπουδαστή ή εργαζόμενου. Τα υπόλοιπα μαθαίνονται πάνω στη δουλειά.

    Το σερφάρισμα δεν είναι μόνο για να βρουν οι νέοι πονηρά sites. Και παλιότερα είχαμε τα πορνοπεριοδικά και τα τσοντάδικα. Είναι όμως τρομερή πηγή άντλησης πληροφορίας (τουλάχιστον στα αγγλικά). Είναι απίστευτο τι πληροφορίες μπορεί να αντλήσεις από το Wikipedia, ακόμη και για πολύ εξειδικευμένα ζητήματα. Η δομή όμως κάποιων μαθημάτων θα πρέπει να στρέφει τον μαθητή προς την ενεργή αναζήτηση πληροφοριών και όχι την αποχαυνωτική αποστήθιση ενός βιβλίου που αμέσως μετά τις εξετάσεις διαγράφεται από τη μνήμη.

    Λίγο ως πολύ αυτά τα θεωρώ αυτονόητα και δεν νομίζω ότι θα έπρεπε και να χρειάζονται καθηγητή πληροφορικής για να τα διδάξει, καθώς θα έπρεπε να είναι ενσωματωμένα στην καθημερινή διαδικασία ενός σχολείου και εργαλεία όλων των δασκάλων και καθηγητών.

    Φιλικά

    Αντώνης Μακρής

    ReplyDelete
  36. Συμφωνώ κ. Μακρή. Αυτή πρέπει να είναι η κατεύθυνση.

    ReplyDelete
  37. Anonymous10:48 am

    Επιτέλους ξεκινά τον Ιανουάριο του 2010 η επιμόρφωση Β' επιπέδου...
    Θα λυθεί το πρόβλημα;
    Εκπαιδευτικοί που επιμορφώθηκαν και πιστοποιήθηκαν μέχρι τώρα δεν υπάρχουν;
    Σε τι βαθμό συμμετέχουν στη αποκαλούμενη ;
    Σχεδόν καθόλου, απλά τα φορτώνουν όλα στου ΠΕ19 & ΠΕ20.
    Σε ποιές τάξεις (και πόσες ώρες) έγιναν μαθήματα με την χρήση Η/Υ;
    Οι Η/Υ που δόθηκαν στους μαθητές της Α' Γυμνασίου απλά ανέδειξαν το πρόβλημα της ανύπαρκτης επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, αφού τα ΕΠΕΑΚ δεν αποδίδουν, απλά απορροφούν Ευρωπαϊκά Κονδύλια.
    Δεν πρόκειται να γίνει τίποτε.
    Όσο οι αρμόδιοι φορείς (Υπουργείο, ΠΙ κλπ) δεν αναμορφώνουν τα προγράμματα σπουδών και δεν οργανώνουν την προσπάθεια ένταξης Η/Υ στην εκπαιδευτική διαδικασία με το κατάλληλο λογισμικό.
    Όσο η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι ανύπαρκτη.
    Οι μαθητές θα χρησιμοποιούν τον Η/Υ (που τους δόθηκε ή θα τους δοθεί) σαν παιχνιδομηχανή, σαν μηχανή αναζήτησης τραγουδιών, ταινιών, πορνό κλπ.

    ReplyDelete
  38. Anonymous10:14 am

    Ένα τμήμα Α Γυμνασίου με 22 μαθητές κόστισε 22*450€=9900€. Συν κατ΄ελάχιστο 2-3 καθηγητές φθάνουμε αισίως στις 11.000. Το αποτέλσμα το βλέπουμε: Κανείς δεν κάνει μαθημα στην τάξη με υπολογιστή, κανείς δεν ελέγχει το γιατί δεν γίνεται μαθημα με Η/Υ. Κανείς δεν σκέφτηκε το απλό: Σε μια αίθουσα χρειάζεται ένας προτζέκτορας αξίας το πολύ 500-600€. Εν λαπτοπ εξίας 700 ευρώ για τον καθηγητή που θα το παίρνει από το γραφείο του σχολείου. Ένας διαδραστικός πίνακας αξίας 700€. Σύνολο 2000€ και μια αίθουσα είναι έτοιμη για να γίνεται μαθημα με τη χρήση Η/Υ. Από τις 11000 που είπαμε πιο πάνω περισσεύουν 9000 για να εξοπλιστουν και άλλες αιθουσες. Σε ένα γυμνάσιο με 4 τμήματα σττην Α τάξη θα είχαν εξοπλιστει όπως αναφέρθηκε παραπάνω 20 τμήματα. Συμφωνείτε ότι μάλλον θα περίσσευαν κιόλας για να εξοπλιστούν και λύκεια. Αντία αυτού χαρίσθηκαν εκατομμύρια ευρώ για να δοθούν στις εταιριες υπολογιστων. Να μια μικρή εξήγηση γιατί η χώρα πηγαινε κατά διαόλου

    ReplyDelete
  39. Anonymous2:46 pm

    Προσπαθώ ξανά και ξανά να αντιληφθώ το στόχο του ερωτηματολογίου
    Ψηφιακή Τάξη – ερωτηματολόγιο για τους εκπαιδευτικούς της Α’ Γυμνασίου που συμμετέχουν στη Δράση «Ψηφιακή Τάξη», το οποίο αν μη τι άλλο είναι κακοστημένο, πρόχειρο και σίγουρα αποσπασματικό.
    Ελπίζω με την εμπειρία που έχετε να το μελετήσετε πιο δεξιοδικά, ώστε να επισημάνετε και να διορθώσετε τις παραλείψεις και τα λάθη.

    http://www.ypepth.gr/survey/index.php?sid=48218

    ReplyDelete
  40. Δεν το είχα υπ' όψη μου.

    ReplyDelete