Thursday, May 20, 2010

Οι εξετάσεις σήμερα

Διεξήχθησαν σήμερα κανονικά οι εξετάσεις της Δ' τάξης των εσπερινών γενικών Λυκείων σε όλα τα εξεταστικά κέντρα της χώρας με εξαίρεση το εσπερινό λύκειο Χίου. Εκεί, ομάδα εκπαιδευτικών εμπόδισε τους τρεις υποψηφίους, την Λυκειακή επιτροπή και τους επιτηρητές των εξετάσεων να εισέλθουν στο εξεταστικό κέντρο. Η εξετάση για τους τρεις αυτούς μαθητές θα πραγματοποιηθούν σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.

2 comments:

  1. Anonymous10:56 am

    Τι ποινές προβλέπονται γι αυτούς που παρεμποδίζουν τη διαδικασία;

    ReplyDelete
  2. Καταρχήν θέλω να εκφράσω την αντίθεσή μου για την παρακώλυση των εξεταζόμενων μαθητών. Είναι λυπηρό τα παιδιά που προσέρχονται με αγωνία στις εξετάσεις να συναντούν τέτοια εμπόδια.
    Ήθελα όμως να κάνω πάλι μια αναφορά σχετικά με τα όσα δρομολογούνται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και που μπορούν να κουβαλούν τους σπόρους τέτοιων αντιπαραθέσεων .
    Άξιο λόγου με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο είναι η έλλειψη πληροφόρησης για το τι ακριβώς έχουν σκοπό να κάνουν στο άμεσο διάστημα.
    Αυτή η μεταβατική περίοδος των δύο ετών προβλέπεται να είναι ουσιαστική;
    Διαβεβαίωσαν τους πάντες ότι δεν θα υπάρχει ανατροπή της ζωής κανενός.
    Σε ποιούς απευθυνόταν; Σε κάποιους που δεν εργάζονται στην εκπαίδευση;
    Αν αφορά όσους, ήδη, εργάζονται σε αυτή τότε οι υποσχέσεις αυτές έχουν νόημα; Η μεταβολή του συστήματος πλήττει άμεσα όσους εγκαταλείψαν την όποια εργασία είχαν για να προσληφθούν κυρίως ως αναπληρωτές αλλά και ως ωρομίσθιοι. Δεν είναι μόνο η προοπτική μονιμοποίησης, είναι βασικά η θέση εργασίας που μπορεί να χαθεί. Οι άνθρωποι αυτοί γίνονται θύματα ενός συστήματος ή καλύτερα μιας λογικής που θέλει να διορθώσει τα κακώς κείμενα εις βάρους τους.
    Στους φυσικούς για παράδειγμα: πέρυσι προσελήφθησαν 220 μόνιμοι και 300 αναπληρωτές γενικής αγωγής και επιπλέον αριθμός στην ειδική που μου διαφεύγει. Επίσης μεγάλος αριθμός ωρομισθίων στο κανονικό πρόγραμμα και την πρόσθετη. Υπήρχαν περίπου 250 αποσπασμένοι σε διοικητικές θέσεις και 170 από σχολείο σε σχολείο. Αυτοί οι 300 συν, αναπληρωτές κλπ είχαν την επίγνωση ότι την επόμενη χρονιά θα καλύψουν πάλι ανάγκες και έκαναν τον αντίστοιχο προγραμματισμό.
    Τώρα με τις αλλαγές που ανακοινώνονται, ενώ δεν είναι ξεκάθαρο τίποτα, θα υπάρχει μια μείωση των θέσεων για αναπληρωτές πλήρους ή μειωμένου ωραρίου.
    Εγώ αναρωτιέμαι εντελώς πρακτικά, τι τους εμποδίζει να επιφέρουν το αποτέλεσμα που σχεδιάζουν μέσα σε μια μεταβατική λογική: να επαναφέρουν τους αποσπασμένους σταδιακά, να μειώσουν τους υπεραρίθμους επίσης, τις άδειες κλπ με ένα ρυθμό που να επιτρέψει σε όσους ήδη εργάζονται ως έκτακτοι να μην απολυθούν;
    Οι περισσότεροι συμφωνούμε να γίνουν οι αλλαγές. Είναι αντίδραση να αιτούμαστε, αυτές να προγραμματιστούν κατάλληλα ώστε να μην ανατραπεί η ζωή κανενός;
    Είναι λογικό κάποιος να βρεθεί, απ’ την μια στιγμή στην άλλη σε εντελώς διαφορετικά δεδομένα, σε ένα απόλυτο αιφνιδιασμό;
    Ποιό θα είναι το όφελος της απότομης μεταβολής; Θα κερδίσει κάτι η εκπαίδευση; Ίσα ίσα που θα εντείνει ένα κλίμα αμφισβήτησης και καχυποψίας όπως και άρνησης. Μήπως ο προϋπολογισμός θα διασωθεί από βιαστικές κινήσεις; Αν είναι έτσι τότε ,με το σκεπτικό που ανέπτυξε η Διαμαντοπούλου ότι η αναλογία εκπαιδευτικών-μαθητών είναι υπερβολική, μπορεί να αρχίσει να μειώνει δραστικά τον αριθμό των εκπαιδευτικών με απολύσεις. Τότε γιατί η παιδεία έχει εξαιρεθεί απ’ τον κανόνα προσλήψεων για το υπόλοιπο δημόσιο.
    Και κάτι ακόμη που άπτεται της δημόσιας ηθικής: οι στρεβλώσεις σε ένα σύστημα ορίζουν μάλλον κάποια αιτία ή ευθύνη παρά μια απρόβλεπτη εξέλιξη σύμφωνα με την θεωρία του χάους . Είναι δίκαιο να φορτώνονται τις συνέπειες όσοι δεν φταίνε ούτε άμεσα ούτε έμμεσα; Πχ οι αποσπάσεις, όσες γινόντουσαν με μέσο, γιατί πρέπει να αρθούν απλά χωρίς καμιά διερεύνηση ή και τιμωρία των υπευθύνων, με μόνη επίπτωση να χάσουν κάποιοι που δεν φταίνε την δουλειά τους;
    Η ευκολία τέτοιων λύσεων δίνει και το στίγμα των προθέσεων.
    Θα διορθωθούν τα πράγματα με μια μακροπρόθεσμη λογική ή θα γίνει το συνηθισμένο μερεμέτι ως εμπεδωμένη πλέον πρακτική;

    ReplyDelete