Saturday, January 16, 2010

Τα εγκαίνια σχολείων


Έχω δει σε μερικές ιστοσελίδες και εφημερίδες κριτική  για τα εγκαίνια των σχολείων που έκανα στην Θεσσαλονίκη. Η κριτική αυτή διατυπώθηκε σε ένα μέσον και στην συνέχεια έγινε copy-paste σε μερικά άλλα.

Η κριτική αφορούσε στο ότι ένα σχολείο λειτουργεί από το 2007, ότι δεν έχει υπολογιστές, την συζήτηση που έκανα με εκπαιδευτικούς και ότι δεν έκανα συναντήσεις με φορείς.
 
Η απάντησή μου στην κριτική αυτή είναι η εξής:
 
Τα σχολεία που εγκαινιάσθηκαν καθορίσθηκαν από τις τοπικές αρχές της Θεσσαλονίκης. Μου ζητήθηκε να το κάνω εγώ γιατί η Υπουργός είχε άλλες υποχρεώσεις.

Δεν με ενδιαφέρει να κόβω κορδέλες. Μου αρκεί να συμβάλλω στο να φτιάχνονται τα σχολεία.

Όπως είπα σε όλες τις τελετές, τα πάσης φύσεως εγκαίνια αποτελούν για μένα αφορμή για να αναδειχθεί ένα έργο και να ξεκινήσει το επόμενο. Με κανένα τρόπο δεν το θεωρώ ως μέσον προσωπικής ή κομματικής προβολής. Τόνισα μάλιστα ότι. κατά την γνώμη μου, είναι τυχαίο γεγονός ποιός θα είναι υπουργός την εποχή που θα έλθει η ώρα να γίνουν εγκαίνια - και επομένως δεν δικαιούται έτσι κι' αλλιώς να "καρπούται" το αποτέλεσμα. Εγκαίνια όμως είναι χρήσιμο να γίνονται, έστω και με καθυστέρηση γιατί αποτελούν μια εκδήλωση χαράς για όσους απολαμβάνουν το νέο σχολείο.

Είπα επίσης, ότι τα σχολεία τα κτίζουν οι φορολογούμενοι πολίτες και όχι οι υπουργοί. Οι υπουργοί διαχειρίζονται τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και υποχρέωσή τους είναι να διαχειρίζονται τα χρήματα αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Επί πλέον, ανέφερα ότι το κτίσιμο των σχολείων δεν είναι θέμα μιας κυβέρνησης. Όλες προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο.

Ο συμβολικός τρόπος που διάλεξα να αναδείξω την προσέγγισή μου αυτή είναι ότι δεν έκοψα εγώ τις κορδέλες, αλλά κάλεσα μαθητές να το κάνουν. Γιατί σε αυτούς ανήκουν τα σχολεία.


Για το ότι δεν υπήρχαν υπολογιστές στο ένα σχολείο από το 2007 δεν νομίζω ότι είναι δίκαιο να αποδίδονται ευθύνες στους τρεις τελευταίους μήνες.
 
Όσο για την κριτική ότι δεν έκανα συναντήσεις, πρέπει να θυμίσω ότι πήγα έκτακτα στην Θεσσαλονίκη για λίγες ώρες. Επισκέφθηκα 5 σχολεία σε διαφορετικά σημεία. Ήταν αδύνατο να προλάβω κάτι άλλο. Είναι γνωστό ότι οποτεδήποτε ταξίδεψα εκτός Αθηνών, έκανα πολύωρες συναντήσεις με όλους τους φορείς.

Για το υπηρεσιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών δεν εξέφρασα προθέσεις του Υπουργείου. Οι πολιτικές του Υπουργείου θα ανακοινωθούν επισήμως. Είχα όμως χθες την ευκαιρία να συζητήσω με εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολείο μιας δύσκολης περιοχής την πρόταση του Υπουργείου που έχει τεθεί για διαβούλευση. Η διαβούλευση δεν γίνεται μόνο στο ίντερνετ. Όσο περισσότερες απόψεις συγκεντρώνει κανείς, τόσο καλύτερα μπορεί να διαμορφώσει την πολιτική του.

Το βέβαιο είναι ότι σήμερα έχουμε πρόβλημα. Η στενή ανθρώπινη σχέση μεταξύ μαθητή και δασκάλου που είναι αναγκαία για την σωστή μαθησιακή διαδικασία δεν υφίσταται στην έκταση και τον βαθμό που θα έπρεπε. Και αυτό το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπίσουμε στην ρίζα του.


ΥΓ: Κάτι ακόμα για τα εγκαίνια του σχολείου που λειτουργούσε από το 2007. Το σχολείο αυτό δεν είχε εγκαινιασθεί ποτέ. Ο λόγος ήταν ότι "ήταν μακριά και σε υποβαθμισμένη περιοχή" (και δεν θα είχε κάλυψη από τα ΜΜΕ). Γι' αυτό κανείς υπουργός ή παράγων δεν είχε πάει μέχρι χτες. Θεώρησα ότι θα ήταν καλό να αισθανθούν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και η τοπική κοινωνία ότι άξιζε να συμμετέχουν και αυτοί σε μια παραδοσιακή τελετή, έστω και με καθυστέρηση.

27 comments:

  1. Anonymous12:09 pm

    Συγγνώμη για το άσχετο, αλλά δεν ήξερα πού να το βάλω. Το τροκτικό http://troktiko.blogspot.com/2010/01/100-google.html αναδημοσιεύει από το news24 http://news24gr.blogspot.com/2010/01/100-google.html κατάταξη των υπουργώνμε βάση τα hits που δίνει to google search στα ονόματά τους. Δεν ξέρω γιατί αλλά δεν σας έχουν περιλάβει! Και σας αδικούν....  βρήκα ότι το αποτέλεσμα για σας είναι 653.000 (Αποτελέσματα 1-10 από περίπου για Γιάννης Πανάρετος (0,18 δευτερόλεπτα). Άρα 4ος!
     
    1.    Γιώργος Παπανδρέου 1.040.000 αποτελέσματα
    
2. Γιώργος Παπακωνσταντίνου 778.000 αποτελέσματα

    3. Γιάννης Ραγκούσης 739.000 αποτελέσματα

    4. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης 580.000 αποτελέσματα

    5. Δημήτρης Ρέππας 553.000 αποτελέσματα
    
6. Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου 490.000 αποτελέσματα

    7. Τίνα Μπιρμπίλη 426.000 αποτελέσματα

    8. Παύλος Γερουλάνος 401.000 αποτελέσματα
    
9. Κατερίνα Μπατζελή 286.000 αποτελέσματα
    
10. Θόδωρος Πάγκαλος 215.000 αποτελέσματα

    11. Άννα Διαμαντοπούλου 141.000 αποτελέσματα

    12. Χάρης Παμπούκης 141.000 αποτελέσματα

    13. Λούκα Κατσέλη 138.000 αποτελέσματα

    14. Ευάγγελος Βενιζέλος 121.000 αποτελέσματα

    15. Χάρης Καστανίδης 113.000 αποτελέσματα

    ReplyDelete
  2. Anonymous1:29 pm

    Το προβλημα κυριε Παναρετε ειναι οτι διοριζονται 'ασχετοι' υπουργοι, κατα γενικο κανονα, στα υπουργεια που υπηρετουν.

    Με εξαιρεση τη Μελινα Μερκουρη, δεν θυμαμαι να εχει υπαρξει απο τοτε καποιος υπουργος Πολιτισμου που να εχει στενη σχεση με το συγκεκριμενο υπουργειο.

    Το ιδιο, δυστυχως, ισχυει και για το υπουργειο Παιδειας, στο οποιο κατα καιρους εχουν περπατησει διαφοροι πολιτικοι που βρεθηκαν εκει απο επιλογη του πρωθυπουργου.

    Εσεις ασφαλως ανηκετε στις εξαιρεσεις. Ομως αυτο δεν αρκει...

    ReplyDelete
  3. Anonymous4:18 pm

    Κύριε Υπουργέ
    Συμφωνώ απολύτως με τη βάση στην οποία βάζετε το θέμα των εγκαινίων.
    Τα εγκαίνια ενός Δημοσίου έργου είναι ενας στόχος που επιτεύχθηκε και μια αφετηρία για ενα νέο στόχο.
    Μήπως με την αφορμή αυτή, θα ήταν καλό να θεσπίσετε μια νέα δεοντολογία σ αυτα τα θέματα?
    Να προσκαλούνται π.χ. ολοι εκείνοι οι πολιτικοί παράγοντες που είχαν ουσιαστική συμμετοχή στην εκτέλεση του έργου αυτού.

    Απλη, αυτονόητη έκφραση ενός νέου ήθους, που είναι αναγκαίο να υπάρξει!
    Καθιερώστε το,s ως πάγια πρακτική!

    Κώστας Α.

    ReplyDelete
  4. Μια και μιλάμε για υποβαθμισμένες περιοχές και σχέση καθηγητών -μαθητών θάθελα να θίξω το θέμα του 132 ΔΣ που πραγματικά με έχει εξοργίσει. Κιαυτό γιατί συνοψίζει όλα τα κακά της πολιτείας μας στον χώρο της παιδείας.
    Για όσους δεν ξέρουν το θέμα
    "Το 132ο Δ. Σχ. Αθηνών στεγάζεται στο σχολικό συγκρότημα της Γκράβας. Το 72% των μαθητών είναι αλλόγλωσσοι, στο σχολείο φοιτούν μαθητές από 12 εθνότητες. Λίγα χρόνια πριν η μαθητική διαρροή κινούνταν σε υψηλά επίπεδα, ενώ φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας ήταν καθημερινά. Οι Αλβανοί μαθητές έκρυβαν από ντροπή την ταυτότητά τους και οι Έλληνες γονείς ανησυχούσαν ότι τα παιδιά τους δε θα μορφωθούν σε τέτοιο περιβάλλον.
    Η διευθύντρια του σχολείου, Στέλλα Πρωτονοτάριου, και ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση. Έτσι προχώρησαν σε μια σειρά καινοτόμες δράσεις, όπως μαθήματα ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες γονείς, μαθήματα αλβανικών και αραβικών σε μαθητές, έκδοση των ανακοινώσεων του σχολείου σε τρεις γλώσσες ( ελληνικά, αλβανικά και αγγλικά ) και πλήθος άλλων πρωτοβουλιών. Τα αποτελέσματα ήταν παραπάνω από ενθαρρυντικά. Η μαθητική διαρροή σχεδόν μηδενίστηκε, τα κρούσματα βίας εξαφανίστηκαν, οι μαθητές βελτίωσαν τις επιδόσεις τους και οι Έλληνες και μετανάστες γονείς ξεπέρασαν τις αναστολές και τις φοβίες τους. Το 132ο Δ.Σχ., όμως, είχε ξεφύγει από την πεπατημένη και αυτό ενόχλησε τη διοίκηση, που παρενέβη κατασταλτικά. Στις τελευταίες κρίσεις στελεχών η διευθύντρια βαθμολογήθηκε χαμηλά - με τη γνωστή μέθοδο της συνέντευξης - και απομακρύνθηκε από το σχολείο. Η νέα διεύθυνση, με την κάλυψη του ΥΠΕΠΘ, σταμάτησε όλες τις προαναφερόμενες καινοτόμες δράσεις, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις τόσο των δασκάλων όσο και των γονέων. Η εκπαιδευτική κοινότητα (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ- συνδικαλιστικούσύλλογοι), το Πανεπιστήμιο και καθηγητές Παιδαγωγικής, πολιτικά κόμματα, ΜΜΕ, ο Συνήγορος του Πολίτη αναγνώρισαν με ανακοινώσεις τους το έργο που γίνονταν στο 132ο Δ.Σ Αθηνών . Σήμερα, ένα χρόνο μετά, η παλιά διευθύντρια του σχολείου κ. Στέλλα Πρωτονοτάριου διώκεται μετά από αναφορά που έγινε στην Εισαγγελέα διότι έκανε το έγκλημα : «..ούσα διευθύντρια παραχώρησε το σχολείο για τη διδασκαλία Αλβανικών.χωρίς την άδεια του υπουργείου.». Επίσης διώκεται με τις ίδιες κατηγορίες η δασκάλα που δούλευε στο πρόγραμμα. Η δίκη θα γίνει Τρίτη 16-6-09, στις 9 π.μ. στο Α΄ Μον/λες Πλημ/κείο Αθηνών."

    ReplyDelete
  5. Με αφορμή το post σας για τα εγκανια των σχολείων στην Θεσαλονίκη, θα ήθελα να πάω λίγο πιο...μακρυα, το θέμα της «κοινής γνωμης» και το πως τα παραδοσιακά μεσα παιζουν με τις ευκολίες τους, πονταρωντας στα ...ευκολα αντανακλαστικά των πολιτών.
    Πως απαξιωνουν ότιδηποτε καινουργιο και με έξοχες συνταγές μιθριδατισμού, χειραγωγουν όλους εμάς τους πολίτες.

    Κατ’ αρχάς να πω ότι ειναι και πολύ ουσιαστική η προσεγγιση σας για τα εγκαινια των σχολείων και εξόχως συμβολική.
    Αυτό όμως, αυτή η προσεγγιση σας, δεν πέρασε πουθενά, σε κανένα παραδοσιακό μέσο.
    Αντιθετα, ο Τύπος «έπαιξε», πόνταρε, και προσπαθησε μετ’ επιτασεως να αναπαραγει το πάγιο συναισθημα των πολιτών που αντιμετωπιζει όσους πολιτικους και παραγοντες κάνουν εγκαινια, σαν Μαυρογυαλουρους.
    Και αυτή ειναι και η μεγαλη του δυναμη. Να απαξιώνει λαικιστικα και με πέντε κλισεδάκια, να κλεινει την στροφιγγα της όποιας ελπίδας ότι κάτι αλλαζει, να μεταφερει σε εμάς τους πολίτες, ότι όλα ειναι ίδια, και αντιθετα να μεταφερει σε εσάς τους πολιτικούς την «κοινή γνωμη» κατα βουληση και κατα περιπτωση.

    Θεωρώ ότι αυτό ειναι ένα απο τα μεγάλα αποστηματα της σημερινής δημοκρατίας, και όχι μόνο στην Ελλαδα.

    Η παρουσα Κυβερνηση όμως, δημιουργησε ένα εργαλείο Δημοκρατίας. Που μπορεί να σπάσει το αποστημα του ενδιαμεσου του «πολιτη», των εκφραστών της «κοινής γνωμης», που τόσο αρρωστημένα παιζουν τα ΜΜΕ.
    Το εργαλειο αυτό είναι, το opengov.

    Το opengov, dεν ειναι πανακεια, ειναι εξισου λάθος να το αποθεωνουμε σαν την λύση για όλα τα δεινά, να το αντιμετωπιζουμε σαν την επαναφορά της άμεσης δημοκρατίας, να του δινουμε δημοψηφισματικό χαρακτηρα, όπως εξισου λάθος είναι και να το αφορίζουμε ή να το απαξιωνουμε.

    Το opengov, για να γίνει ένα απο τα εργαλεια Δημοκρατίας, πρέπει να υποστηριχθεί. Απο μόνο του, δεν μπορεί να λειτουργήσει ουσιαστικά και αποτελεσματικά. Και πρέπει να υποστηριχθεί απο την μεν Κυβέρνηση με διοικητική υποστηριξη απο κάθε Υπουργείο για θέματα του που συζητιουνται, με συλλογή, καταγραφή και κωδικοποιηση, των αποψεων, στο τέλος δε κάθε συζητησης (γιατί ακομα συζητηση ειναι, δεν ειναι διαβουλευση, όπως αυτή τουλάχιστον οριζεται στον κοινωνικό διαλογο) να κλεινει με μια ουσιαστική περιληψη όσων καταγραφησαν και των αποψεων των πολιτών που προσφερουν και μια άλλη αναγνωση, στο υπο συζητηση θέμα.

    Επισης και το σημαντικότερο που όμως δυστυχώς δεν αφορά την Κυβερνηση, πρέπει να υποστηριχθεί, απο τοςυ θεσμοθετημένους απο την Πολιτεία, συνομιλητες της, που δνε ειναι άλλοι, απο τους συνδικαλιστικούς εκπροσωπους μας, και γενικώτερα τους κοινωνικουςς εταιρους.

    Με εντυπωσιασε πάρα πολύ, και πολύ δυσαρεστα, κ. Υφυπουργέ, ότι κανενα απο τα συνδικαλιστικά οργανα των εκπαιδευτικών, δεν μπηκε στον κόπο να καταθέσει τις αποψεις για τη ένταξη των μεταναστών. Αν δεν αφορά τους εκπαιδευτικούς, αν αυτοι δεν ειναι ίσως και οι πιο «αρμοδιοι» να καταθέσουν ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ αποψεις για το συγκεκριμένο, αλήθεια ποιος είναι;

    Το opengov, αν υποστηριχθεί και «διοικητικά» (με την ένοια της γραμματειακής υποστηριξης και κωδικοποιησης) αλλά και απο τους θεσμικούς συνομιλητές και εκπροσωπους μας, εμάς των πολιτών, θα έχει την δυναμική να πάρει πάνω του, να σηκώσει, να παιξει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της «κοινής γνωμης», και να «γδυσει» τους δημοσιογραφους απο τις λαικιστικες ευκολίες τους, και την λεοντή της «κοινής γνωμης» που τους παραχωρησαμε σαν Πολιτεία και σαν Κοινωνια.

    Μην επιτρεψετε να καταντησει το opengov, μια «γραφική» διαδικασία. Κάντε το να γινει η «κοινή γνωμη»...που όπως πολύ καλά ξέρουμε όλοι, κοινη γνωμη-με την τρεχουσα ένοια του όρου-, ΔΕΝ υπάρχει.

    Σας αδικει καταφωρα ο ρόλος του Μαυρογυαλουρου, μας αδικεί καταφωρα το να θεωρείτε ότι σας τον πρσαπτουμε, μεσω της ελέω Θεου παραχωρησης της εκπροσωπησης μας απο τους ...δημοσιογραφους, που βγάζουν το μεροκαματο τους, υπάκουωντας στα κάθε λογής συμφεροντα, παιχνιδια και ισορροπίες των εργοδοτών τους.

    ReplyDelete
  6. Anonymous1:57 am

    To 'κατσε στ' αβγα σου' ειναι μια εκφραση που ακουγεται ολο και περισσοτερο απο εκπαιδευτικους μεγαλυτερης ηλικιας. (βλ. σχολιο για 134 ΔΣ ΑΘηνων)
    Ειμαι ωρομισθια εκπαιδευτικος ειδικοτητας σε ολοημερο σχολειο. Πριν απο λιγο καιρο ειχα την ιδεα να γραψω ενα ενημερωτικο σημειωμα για τους γονεις, που αφορουσε την υλη που διδαξα στο Α τριμηνο.
    Η διευθυντρια του σχολειου, με την ειρωνικη συμμετοχη αλλων μονιμων δασκαλων, μου ειπε οτι δεν συνηθιζεται κατι τετοιο και αρνηθηκε να το εγκρινει. Το σχολιο μονιμου συναδερφου ηταν 'αν οι ωρομισθιοι κανουν τετοια, τοτε οι μονιμοι τι πρεπει να κανουμε;'
    Eτσι διαιωνιζεται η αντιληψη οτι το ολοημερο σχολειο ειναι 'παρκιν' για τους γονεις οπου τα παιδια απλως καθονται και επισης οτι οι νεες ιδεες δεν εχουν θεση σε ενα σχολειο 'κουρασμενο' απο τη μονιμοτητα και την αναξιοκρατια (θεσεις διευθυντων).

    ReplyDelete
  7. Anonymous2:05 am

    ΚΑΙ ΛΙΓΗ ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΚΟ
    ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΠΡΟΑΣΘΕΤΗ ΚΥΡΟΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΑΠΟΩΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

    ReplyDelete
  8. Anonymous2:16 am

    Τι μαθαίνει κανείς διαβάζοντας..βέβαια αυτά δεν είναι πρώτη προτεραιότητα της πληροφόρησης από τα ΜΜΕ. Ιδιάιτερα όταν την πληροφόρηση μας την έχουν αναλάβει οι «εθνικά» ορθοί δημοσιογράφοι όπως ο Σ. Λυγερός. Η ομαλή ένταξη των παιδιών των μεταναστών δεν είναι προτεραιότητα της κοινωνίας μας, κατ’ αυτούς...
    Πολλές μελέτες που έχουν γίνει στις Η.Π.Α. για την ομαλή ένταξη των μεταναστών είχουν δείξει ότι η εμπλοκή των γονέων μεταναστών στην εκπαιδευτική διασικασία μαζί με τα παιδιά τους, είναι καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας των παιδιών τους στο σχολείο. Το παράδειγμα της Κινέζας γιαγιάς που κάθεται μαζί με τα εγγονάκια στο τραπέζι για να μάθει Αγγλικά καθόρισε την επόμενη γενιά των μεταναστών που σήμερα διαπρέπουν στην Αμερικανική κοινωνία.
    Οσο για αρνητικά σχόλια για τον κ Πανάρετο, αυτά της Ελευθεροτυπίας δεν είναι τα πρώτα. Ηταν ιδιαίτερα απαξιωτική η αναφορά του κ. Αναγνωστάκη στο MEGA για τη συνέντευξη στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ, την οποία βέβαια δεν διάβασε ο ίδιος. Εδειχνε και μία γενικώτερη απαξίωση σε όλα τα νέα στελέχη της κυβέρνησης που δεν ανήκουν στη στενή κομματική νομενκλατούρα. Σχόλια του στυλ «θα τον βάλει στη θέση του η κ. Διαμαντοπούλου..». Ιδια νοοτροπία και για την ανοικτή διαβούλευση. Φοβούνται μη χάσουν το προνόμιο της αυθεντικής διαμεσολάβισης του πολίτη με την εξουσία.
    ΑΜ

    ReplyDelete
  9. Anonymous10:54 am

    Καλησπέρα σας κ. Πανάρετε
    μετά την άμεση απάντησή σας σε ερώτημά μου περί ΚΥΣΠΕ & ΚΥΣΔΕ
    διαβάζω την είδηση από το esos.gr και αντιγράφω:

    "Τις παραιτήσεις όλων των διορισμένων μελών στα Υπηρεσιακά Συμβούλια του υπουργείου Παιδείας (ΚΥΣΠΕ,ΚΥΣΔΕ..) ζήτησε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
    Οι παραιτήσεις ζητήθηκαν πριν δυο εβδομάδες περίπου ενώ είναι αγνωστο πότε θα οριστούν τα νέα μέλη , με αποτέλεσμα να έχουν παγώσει όλα τα θέματα όπως αποσπάσεις,τοποθετήσεις δντών,στελεχών,προϊσταμένων γραφείων κλπ"

    Νομίζω πως πρέπει άμεσα να λυθεί το θέμα-δεν μπορει όλα να παγώνουν-και να μας θυμίζει όλη η κατάσταση εποχές αλήστου μνήμης και αιδούς.
    Ας αιτιολογήσει κάποιος στον κόσμο γιατί γίνονται όλα αυτά....και πότε θα λειτουργήσουν ξανά τα συμβούλια αυτά?

    Γράφω εδώ κ. Πανάρετε για να διαβάζει και ο κόσμος όλα όσα θεωρώ σημαντικά που και σεις θεωρείτε.

    Πολύβιος Κ.
    εκπαιδευτικός και συμμετέχων ενεργά στο Labs.OpenGov

    ReplyDelete
  10. ανωνυμος πολιτιστικος1:01 pm

    συμφωνω με ο/η ΑΝΩΝΥΜΟΣ Κώστα 4.18 για την συμετοχή στα εγκαίνια ενός δημόσιου έργου ολων όσων έχουν συνεισφέρει. Εγώ ιστορικά γνωρίζω ένα πρόσωπο που το έκανε. Ηταν η Μελίνα Μερκούρη.Μονο που σήμερα άν ζούσε, ο Κ. Πανάρετος θα την θεωρούσε ακατάλληλη για κατάληψη κυβερνητικής θέσης. Δεν είχε βλέπεις πτυχία και ήταν και πολύ ΠΑΣΟΚ

    ReplyDelete
  11. Οι επιθέσεις των ΜΜΕ στον κ. Πανάρετο δεν είναι καινούργιες, ούτε είναι δύσκολο να τις αποκωδικοποιήσει κανείς, αν έχει στοιχειώδη συναίσθηση της σήψης που χαρακτηρίζει τη δημόσια/μαζική επικοινωνία και τη διαπλοκή της με την παραδοσιακή "πολιτική" στην Ελλάδα των δύο τελευταίων δεκαετιών.

    Προσυπογράφω όσα λέει η katerina (1:08 πμ) για το opengov. Έχοντας παρακολουθήσει αυτό το ιστολόγιο από αρκετά κοντά, πιστεύω ότι σύντομα ο κ. Πανάρετος (ελπίζω και άλλοι μη "πολιτικοί" του κυβερνητικού χώρου) θα πάρει πρωτοβουλίες για την ουσιστική ανάδειξη και αξιοποίηση της τοποθέτησης των πολιτών μέσω των διαδικασιών της ανοικτής διακυβέρνησης.

    ReplyDelete
  12. Ta εγκαίνια ουσιαστικά αποτελούν μία τυπική διαδικασία, μια εθιμοτυπική κίνηση εκείνων που πρωτοστατούν για την οικοδόμηση ενός σχολειου και θέλουν να θυμίσουν τη συνεισφορά τους. Κατά τη δική μου γνώμη όμως αυτή η διαδικασία πρέπει να γίνει ουσιαστικότερη με βάση την ίδια την παιδεία. Γιατί οι τοπικοί φορείς έχουν καταντήσει να θεωρούν παιδέια μόνο τη σχολική στέγη. Προσωπικά αυτό το ουσιαστικό περίμενα να ακούσω με τις νέες προτάσεις, τις νέες επιδιώξεις για την εκπαίδευση στη χώρα του ευκαιριακού σχεδιασμού. Κι επειδή ξέρω καλά ότι είναι πρόθεση της κυβέρνησης ο ευκαιριακός σχεδιασμός, είχε τη συντροφική απαίτηση να ακούσω τέτοιες δηλώσεις που να μας πάνε πιο μπροστά.

    (ένας που μέχρι τώρα δε σχολίασε κάτι για τα εγκαίνια, αλλά άδραξε την ευκαιρία που δώσατε)

    ReplyDelete
  13. Anonymous10:32 am

    http://www.pasok.gr/portal/resource/contentObject/id/4cf615c1-ea9f-4b56-b8a2-2729d7c40c61

    Τι έχει αλλάξει από τότε???

    ReplyDelete
  14. Αυτό με τη Μελίνα Μερκούρη, που είπε ο φίλος πιο πάνω, με άγγιξε, μεγάλη αδυναμία... (Συγνώμη για το άσχετο αλλά έχουμε και κάποιες αδυναμίες)

    Με αφορμή το άρθρο σας και τα σχόλια σας θα ήθελα να σας ζητήσω να ενδιαφερθείται και για άλλες υποβαθμισμένες περιοχές όπως η Β` Πειραιά, η Καλλιθέα κλπ περιοχές που έχω δουλέψει και έχω διαπιστώσει το χαμηλό επίπεδο παροχών. Ειδικά στη Β Πειραιά-Νίκαια η κατάσταση είναι απελπιστική σε γενικό βαθμό, με αίθουσες-αποθήκες κλπ ή ακόμα και στη Καλλιθέα που είχα δουλέψει οι αίθουσες (αναφέρομαι για αίθουσες πληροφορικής των δημοτικών ολοήμερων σχολείων) ήταν απογοητευτικές, Χωρίς δυνατότητα να κινηθούμε μέσα στην αίθουσα, ή μάθημα πληροφορικής σε υπόγεια αίθουσαμε τους μισούς υπολογιστές να δουλεύουν, με ρυθμίσεις που σε εργαστηριακό μάθημα, όπως γίνεται η πληροφορική στο δημοτικό, αντί να έχω 15 παιδιά το περισσότερο σε μία τάξη είχα 4 υπολογιστές για 25 ή και 30 παιδιά ακόμα... Η κατάσταση και με παραμελημένες περιοχές ( στη Β Πειραιά ακόμα περιμένουμε μετρό!!) είναι τραγική. Ευελπιστώ στην εθαισθησία σας. Καλό κουράγιο.

    ReplyDelete
  15. Anonymous12:58 pm

    και ομως δεν ειναι ασχετο ...
    μηπως θα πρεπει να μπει μεγαλυτερη διαφανεια στις δαπανες των σχολικών επιτροπών

    δεν μας δινουν αναλώσιμα... δεν μας παίρνουν κάποιο εποπτικό οργανο για να κάνουμε μάθημα

    δεν υπάρχει κανένας προγραμματισμός στις δαπάνες

    και όμως συμβαίνουν περίεργα όπως

    κανένας έλεγχος στην προμήθεια του πετρελαίου θέρμανσης .... μήπως κάποια λίτρα πηγαίνουν εκτός δεξαμενών σχολείου

    για εξετάστε τα τιμολόγια για τα υλικά καθαριότητας για την γρύπη και αν οι προμηθευτές είχαν συγγνική σχέση με τους διευθυντές των σχολείων

    είναι δυνατόν προμηθευτές ενός σχολείου της Αττικής για αναλωσιμα να βρίσκεται σε νομό της βορείου Ελλάδας για παράδειγμα και το αντίστοφο

    ειναι δυνατό οι καθηγητές να πληρώνουν το εμφιαλομένο νερό υοθ ψύκτη και οτν καφέ τους και τα αντίστοιχα τιμολόγια να μπαίνουν στις δπάνες των σχολικών επιτροπών

    Είναι απλό να γίνει κάποιος έλεγχος
    να μπει μια τάξη

    και αν βρεθεί κάποιος και πει τίποτε τον βγάζουν για τρελό ή ρουφιάνο .....

    ReplyDelete
  16. Anonymous2:08 pm

    κύριε Υφυπουργέ, είναι αλήθεια πως δεν σας έχουν οριστεί ακόμα οι αρμοδιότητες καθώς και στην κυρία Χριστοφυλλοπούλου???ποιός υπογράφει και τι εκεί?

    ReplyDelete
  17. Δεν διαβάζετε την σελίδα μου. Εκείέχουν αναρτηθεί οι αρμοδιότητες.

    ReplyDelete
  18. Anonymous2:30 am

    Κύριε υπουργέ, ασχοληθείτε όποτε μπορέσετε με τα οργανωτικά προβλήματα που ταλανίζουν τη ΓΓΕΤ (αρμοδιότητες, ΕΥΣΕΔ/ΕΤΑΚ κλπ). Ο κος Μητσός έχει χάσει λιγο τη μπάλλα και υπάρχουν τραγικές καθυστερήσεις σε όλα τα θέματα της εν λόγω υπηρεσίας

    ReplyDelete
  19. Anonymous6:07 am

    ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΒΥΘΙΖΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ...
    ... ΚΑΤΑΝΕΜΟΝΤΑΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ !!!

    ReplyDelete
  20. Anonymous7:25 am

    Αγαπημένα μου βιβλία,
    σήμερα πήρα την κατάσταση μισθοδοσίας μου. Πρόκειται για ένα χαρτί, με εθνόσημο, σφραγίδα, υπογραφή και αριθμούς, πολλούς αριθμούς.
    Το χαρτί αυτό διαπιστώνει, και είναι αλήθεια, ότι για το μήνα Νοέμβριο εισέπραξα 1.400 ευρώ για την εργασία που προσέφερα στο δημόσιο σχολείο μας. Εγώ, όπως γνωρίζετε, διδάσκω μαθηματικά στους μαθητές του Γυμνασίου μου. Οι ώρες διδασκαλίες ανέρχονται σε 21 την εβδομάδα.
    Τα 1.350 ευρώ αντιστοιχούν σε περίπου 45 ευρώ ημερησίως (δεν υπολογίζω τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα). Αν ξοδέψω περισσότερα από 45 ευρώ την ημέρα θα πρέπει να συμπληρώσω το εισόδημά μου. Οι τρόποι για να συμπληρώσω το εισόδημά μου είναι
    α. να κάνω ιδιαίτερα μαθήματα (απαγορεύεται)
    β. να κάνω άλλη παράλληλη εργασία (χρειάζεται άδεια που συνήθως δεν δίνεται)
    γ. να κλέψω (απαγορεύεται)
    δ. να συγγράψω και να διαθέσω στην αγορά βιβλία (επιτρέπεται)
    ε. να ζητήσω αύξηση (δεν επιτρέπεται)
    στ. να πάρω δάνειο από τράπεζα (επιβάλλεται)
    ζ. να ζητήσω μετάταξη σε κάποια άλλη δημόσια υπηρεσία με καλύτερες αμοιβές (επιτρέπεται αλλά χρειάζεται και μπάρμπας από την Κορώνη).
    Σήμερα ξόδεψα 46 ευρώ. Μου λείπει 1 ευρώ.
    Αγαπημένα μου βιβλία, λυπάμαι αλλά αποφάσισα να σας πουλήσω. Με τα χρήματα που θα εισπράξω θα καλύψω τον ελλειμματικό μου ισολογισμό. Επιπλέον, θα ξεφορτωθώ και το έπιπλο της βιβλιοθήκης πουλώντας το σε τιμή ευκαιρίας. Ο χώρος που καταλαμβάνει η βιβλιοθήκη είναι πλέον άχρηστος οπότε μπορώ να μετακομίσω σε μικρότερο σπίτι πληρώνοντας μικρότερο νοίκι. Άχρηστο είναι πλέον και το φωτιστικό του γραφείου μου όπως και το ίδιο το γραφείο. Θα τα πουλήσω κι αυτά. Άχρηστη είναι και η τσάντα μου, άχρηστα και τα γυαλιά πρεσβυωπίας, τα μολύβια μου και ο υπολογιστής μου…
    Έτσι ο ισολογισμός μου θα γίνει πλεονασματικός. Με το πλεόνασμα αυτό θα αγοράσω βιβλία. Όμως δεν θα αγοράσω πάλι εσάς, θα αγοράσω άλλα βιβλία, χαρούμενα και διασκεδαστικά, χωρίς αριθμούς και θεωρήματα, με λίγες λέξεις και πολλές εικόνες. Έχω πια ανάγκη τις εικόνες. Όμως εκείνες της τηλεόρασης είναι αποτροπιαστικές, των περιοδικών και των εφημερίδων στατικές και αμφίβολες, του σινεμά και του θεάτρου επιτηδευμένες, της φωτογραφικής μου μηχανής ψηφιακές (αχ πάλι τα ψηφία…).
    Θα αγοράσω λοιπόν παραμύθια. Έτσι τα γυαλιά πρεσβυωπίας δεν θα μου ξαναχρειαστούν, το γραφείο ούτε (διαβάζονται ποτέ τα παραμύθια σε γραφεία;), ούτε το έπιπλο της βιβλιοθήκης, η τσάντα, τα μολύβια και ο υπολογιστής. Για τους μαθητές μου μην ανησυχείτε! Το μάθημά μου θα εμπλουτιστεί πλέον με φαντασία. Εξάλλου τα μαθηματικά απαιτούν πρωτίστως φαντασία. Και το σπουδαιότερο: θα αγοράζω και θα πουλάω παραμύθια.

    Γ.Χ.

    ReplyDelete
  21. Anonymous8:25 am

    Πήραμε το ΑΠ.1878/γ7/18.01.10 έγγραφο του υπουργείου σας με το οποίο μας ενημερώνουν ότι η Ελληνική Οδοντιατρική Εταιρεία διοργανώνει ημερίδες για τους υπεύθυνους της Αγωγής Υγείας της Α΄Θμιας και της Δ΄θμιας εκπαίδευσης για να ενημερωθούμε για το πρόγραμμα Στοματικής Υγείας στα Σχολεία.
    Επίσης στο έγγραφο αναφέρεταιότι έξοδα μετακίνησης ή τυχόν διαμονής μας δεν καλύπτονται από το δημόσιο .
    Μέχρι εδώ καλά λεφτά δεν υπάρχουν κατανοητό
    Εκείνο που μας βάζει σε σκέψεις είναι οτι τα έξοδα διαμονής και μετακίνησης καλύπτονται από τους διοργανωτές

    Και πάλι τίποτε το μεμπτόν
    Για ψάξτε όμως μήπως πίσω από όλη αυτή τη διοργάνωση κρύβονται εταιρείες με οδοντόκρεμες και απολυμαντικά και και... τα οποία θα πλασσάρουν ενέχνως στα σχολεία .... και μην μας πείτε ότι είμαστε περίεργες γιατί το παραμύθι το έχουμε ξαναζήσει στο πρόσφατο παρελθόν
    ... και έχουμε και τα πρόσφατα με τα εμβόλια της γρίπης ....
    ... και τα περί προώθησης συγκεκριμένων φαρμάκων .... και ... και....
    σας επαναλαμβάνουμε δεν ειναι μονο υποψιες και το ξέρουν οι υπηρεσίες του υπουργείου σας

    ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

    .... από αυτές που δεν είδατε κατά την επίσκεψή σας στην πόλη μας.

    ReplyDelete
  22. Anonymous11:17 am

    Καλησπέρα σας,

    επανέρχομαι με το ερώτημά μου περί λειτουργίας των ΚΥΣΠΕ και ΚΥΣΔΕ. Ουδεμία απάντηση ουδεμία πληροφόρηση από πουθενά.Είναι λυπηρό πραγματικά. Διαβάζοντας τα σχόλια εδώ μόνο, ο πολίτης αντιλαμβάνεται μια κατάσταση που δεν αρέσει καθόλου σε κανέναν. Εκτός από το πάγωμα των ανωτέρω υπηρεσιακών συμβουλίων που ζητήθηκε βαρύγδουπα η παραίτηση των μελών τους, τότε τι γίνεται με το ΙΔΕΚΕ, ΓΓΕΤ κλπ κλπ κλπ....100 μερες είναι πολλές, πάρα πολλές για αναμονή. Μας έδωσε ελπίδες η αλλαγή του τίτλου του ΥΠΕΠΘ σε Δια βίου Μάθησης, αλλά το ΙΔΕΚΕ είναι στον πάγο!

    Με εκτίμηση
    Πολύβιος Κ.
    εκπαιδευτικός και συμμετέχων ενεργά στο Labs.OpenGov

    ReplyDelete
  23. Anonymous11:25 am

    Επανέρχομαι με νέο ερώτημα αναφορικά με την τοποθέτηση νέου γενικού γραμματέα στο ΙΝΕΠ διότι από φορέα του Υπουργείου σας με πληροφόρησαν πως και κει είναι όλα παγωμένα αναμένοντας όχι τον Μεσσία αλλά το νέο γ. γραμματέα-έτσι με ενημέρωσαν.
    Έτσι έχει η κατάσταση?

    Σας ευχαριστώ
    Με εκτίμηση
    Πολύβιος Κ.
    εκπαιδευτικός και συμμετέχων ενεργά στο Labs.OpenGov

    ReplyDelete
  24. Anonymous3:38 pm

    Κ. Πανάρετε θέλω να θίξω το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων και του ΤΕΕ.
    Το ΤΕΕ προσπαθεί τα τελευταία χρόνια να απαξιώσει τις πανεπιστημιακές σπουδές των τμημάτων Πληροφορικής και να κρατήσουν χωρίς διακριτά επαγγελματικά δικαιώματα τις νέες ειδικότητες μηχανικών, μεγάλη μερίδα των ΤΕΙ και πληθώρα μη-πολυτεχνικών πανεπιστημιακών τμημάτων που έχουν ξεκάθαρο τεχνικό προσανατολισμό, όπως είναι και τα τμήματα Πληροφορικής.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ.
    Παρέμβαση της ΕΠΕ στο ΣΑΠΕ

    Σύμφωνα με το ΤΕΕ είστε πολύ κατώτερος σαν καθητής Πανεπιστημίου από αυτούς των Πολυτεχνείων....

    Επίσης ένα άλλο θέμα είναι η προσπάθεια του ΤΕΕ να "χαρίσει" ένα μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στους αποφοίτους των προπτυχιακών σπουδών του, πέρα από κάθε συνταγματική, ακαδημαϊκή, αξιοκρατική και επιστημονική λογική! ( Η εξίσωση μάστερ=5ετές πτυχίο δεν έχει πραγματική λύση )

    με εκτίμηση
    ένας πτυχιούχος Πληροφορικής με μεταπτυχιακό και χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα

    ReplyDelete
  25. κ. Υφυπουργέ, σας προτείνω τα Εγκαίνια των νέων Σχολείων, από εδώ και πέρα, να γίνονται από απλούς Έλληνες Πολίτες, δηλαδή τους ΓΟΝΕΙΣ των ΜΑΘΗΤΩΝ, οι οποίοι και φορολογούνται για να υπάρχουν αυτά τα Σχολεία.

    Με τιμή, Φελέκης Γιάννης
    Εκαπιδευτικός ΠΕ17.04, Θεσσαλονίκη

    ReplyDelete
  26. Κυριε ΓΧ,για το λακισμο,εχετε ακουστα;
    Ενταξει,παιρνετε λιγα,αλλα σας υποσχεθηκε κανεις,οτι θα γινετε πλυιος στο Σχολειο;
    Αμα δε σας αρεσει,πηγαινετε αλλου,οπου θα εκτιμησουν τις ανωτερες ικανοτητες σας,και θα σας τα σκασουν κανονικα.
    Εμεις,τοσα εχουμε και μπορουμε να σας δωσουμε.Τι να κανουμε τωρα;
    Κι εγω,απο κει περασα,και μια χαρα τη βολεψα και εδω που τα λεμε,ελαχιστες φορες,υπεκυψα στον πειρασμο ιδιαιτερων,και μαλιστα μονον κατοπιν παρακλησεων φιλων,γιατι θεωρουσα,οτι περισσοτερα λεφτα,σημαινει περισσοτερη καταναλωση,και λιγοτερος ελευθερος χρονος,να παιξω με κανα παιδακι.
    Και μην ξεχνατε,οτι τα πολλα παιδια,τα κανουν οι φτωχοι,γυφτοι και Αλβανοι,και οχι οι πλουσιοι.
    Και σε πληροφορω,οτι οι Αλαβανοι,μια χαρα περνανε στις οικογενειες τους,και τα παιδια τους,και ιδιως τα κοριτσια,ειναι πρωτες μαθητριες στα Σχολεια μας.

    ReplyDelete
  27. Αιθεροβάμων3:04 pm

    "...
    Ο συμβολικός τρόπος που διάλεξα να αναδείξω την προσέγγισή μου αυτή είναι ότι δεν έκοψα εγώ τις κορδέλες, αλλά κάλεσα μαθητές να το κάνουν. Γιατί σε αυτούς ανήκουν τα σχολεία
    ...
    "

    Είναι μια πρόοδος. Αλλά θα ήταν παιδαγωγικά ωφελιμότερο αντί του ματαιόδοξου κοψίματος της κορδέλας που το μόνο που εξυπηρετεί είναι αυτούς που βρίσκονται απέναντι από τα φλας των φωτογράφων, να γίνεται κάτι λιγότερο φανταχτερό αλλά πολύ πιο ουσιαστικό και με μεγαλύτερο συμβολισμό: να φυτεύουν τα παιδιά ένα δένδρο στον προαύλιο χώρο του σχολείου.

    ReplyDelete