Sunday, January 24, 2010

Επίσκεψη στις ΗΠΑ

Από σήμερα και ως το επόμενο Σάββατο, βρίσκομαι στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια, προκειμένου να έχω σειρά συναντήσεων στο πλαίσιο της διαμόρφωσης ενός νέου υποβάθρου πολιτικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα.

Η επίσκεψη αυτή αποτελεί την πρώτη μιας σειράς τέτοιων επαφών με καταξιωμένα ηγετικά στελέχη της εκπαίδευσης διεθνώς για την διερεύνηση των πρακτικών που ακολουθούν αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα.

Η Καλιφόρνια αποτελεί παγκοσμίως ένα υπόδειγμα σε ό,τι αφορά την ποιότητα των δημοσίων τριτοβαθμίων ιδρυμάτων της. Είναι η έδρα του καλύτερου δημοσίου Πανεπιστημίου του κόσμου (Μπέρκλεϋ) και του δεύτερου καλύτερου ιδιωτικού (Στάνφορντ). Ώς πολιτεία έχει την μεγαλύτερη συγκέντρωση κορυφαίων πανεπιστημίων από οποιαδήποτε άλλη πολιτεία. Διαθέτει ένα δημόσιο σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι εφοδιασμένο με τους μηχανισμούς εκείνους ώστε να συμβιβάζει την προσβασιμότητα με την αριστεία (accessibility and excellence). Στον τομέα της έρευνας, πέρα από την υπεροχή της εξ αιτίας των πανεπιστημίων αυτών, αποτελεί την έδρα μερικών από τα κορυφαία δημόσια και ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα στον κόσμο (Lawrence Berkeley National Lab, Scripps Institute). Αποτελεί το πλέον καινοτόμο κομμάτι της Αμερικής και δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί από τους κορυφαίους ιδιωτικούς οργανισμούς στον τομέα της έρευνας εδράζονται στην Silicon Valley, μερικά χιλιόμετρα μακριά από το Στάνφορντ και το Μπέρκλεϋ. Η Καλιφόρνια ουσιαστικά αποτελεί το πρότυπο για την μεταφορά τεχνολογίας/γνώσης από τα πανεπιστήμια και ιδρύματα στην βιομηχανία και την κοινωνία. Αν η Καλιφόρνια ήταν ανεξάρτητη χώρα θα είχε την έκτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

Η πρωτοπορία της αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτά ακριβώς τα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. Τέλος, ένα σημείο με ιδιαίτερο Ελληνικό ενδιαφέρον: η πολιτεία της Καλιφόρνιας, και συνεπώς ο δημόσιος εκπαιδευτικός και ερευνητικός ιστός της, περνά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο την μεγαλύτερη δημοσιονομική κρίση της σύγχρονης ιστορίας της.

Πρέπει και μπορούμε να μάθουμε πολλά και να αξιοποιήσουμε την εμπειρία της Καλιφόρνιας στην διαδικασία διαμόρφωσης πολιτικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα, αλλά και στην διαφάνεια. Υπάρχουν φυσικά μεγάλες διαφορές, αλλά δεν λείπουν οι ομοιότητες. Υπάρχουν δομές από τις οποίες μπορούμε να μάθουμε και λάθη τα οποία πρέπει να αποφύγουμε. Για τον σκοπό αυτό επισκέπτομαι την Καλιφόρνια: ώστε να συναντηθώ με κορυφαίους παράγοντες στις διοικήσεις των Πανεπιστημίων, Κολλεγίων, Ερευνητικών Κέντρων, και Πολιτικής ηγεσίας της εκπαίδευσης. Με την ευκαιρία θα μπορέσω να συναντηθώ με φορείς της Ελληνικής Ομογένειας καθώς και με Έλληνες καθηγητές και φοιτητές που ζουν στην Καλιφόρνια.

Ενδεικτικά αναφέρω μερικά από τα θέματα συζήτησης στις συναντήσεις που θα έχω:

1. Το μέλλον της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μετά την οικονομική κρίση
2. Το σύστημα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (University of California System) και το σύστημα των πολιτειακών Πανεπιστημίων της Καλιφόρνιας (California State Universities). Πρόκειται για δύο συστήματα που λειτουργούν παράλληλα με επιτυχία. Το πρώτο δίνει έμφαση στην έρευνα το δεύτερο στην εκπαίδευση.
3. Η συνδιαχείριση των επί μέρους Πανεπιστημίων (Campuses) που απαρτίζουν το Πανεπιστημιακό Σύστημα της Καλιφόρνιας ως μία ολότητα, αλλά με συνθήκες εσωτερικού ανταγωνισμού και αποκέντρωσης.
4. Η πορεία του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ και ο «ανταγωνισμός» του με το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ.
5. Η διαχείριση της χρηματοδότησης και οι προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ Πολιτείας και Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας.
6. Ο ρόλος των διοικουσών επιτροπών (Boards of Trustees) και των επιτηρητών (Regents).
7. Η χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.
8. Η επιτυχία της πολιτικής ευρείας προσβασιμότητας με ταυτόχρονη έμφαση στην αριστεία του Πανεπιστημίου του Μπέρκλεϋ.
9. Συστήματα διοίκησης πανεπιστημίων, εναλλακτικά υποδείγματα, ισορροπία αυτονομίας και κεντρικής ρύθμισης, μοντέλα χρηματοδότησης, κοινωνική λογοδοσία.
10. Το σύστημα των Κοινοτικών Κολλεγίων (Community College system), η θέση του σε σχέση με το Πανεπιστημιακό και το Πολιτειακό Πανεπιστημιακό σύστημα, η σύνδεσή του με τις ανάγκες της κοινότητας που εξυπηρετεί και η έμμεση πρόσβαση μέσω των Κοινοτικών Κολλεγίων στα Πανεπιστήμια.
11. H διαμόρφωση προτεραιοτήτων και πολιτικής έρευνας στις ΗΠΑ.
12. Η ισορροπία μεταξύ κεντρικών ερευνητικών στοχεύσεων και «ανοιχτών» πεδίων έρευνας με κριτήριο την αριστεία. Η σύνδεση της οικονομίας με την έρευνα. Μεγάλα ερευνητικά κέντρα και εξειδικευμένα ερευνητικά κέντρα.
13. Μέθοδοι και πρακτικές προκήρυξης και χρηματοδότησης έρευνας.
14. Τομείς αιχμής στην έρευνα.
15. Συνεργασία Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων
16.Ερευνητικές καινοτομίες και δημιουργία start up εταιρειών με ερευνητικό χαρακτήρα.
17. Μεταφορά τεχνολογίας (Technology Transfer).
Τρόποι συνεργασίας με τα «καλύτερα μυαλά», ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού.
18. Αξιοποίηση της Ελληνικής επιστημονικής διασποράς. Μονοπάτια εξόδου από την εσωστρέφεια της Ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
19. Πρακτικές ανοικτής διακυβέρνησης, διαβούλευσης και συμμετοχής.

Οι συναντήσεις θα λάβουν χώρα στο Μπέρκλεϋ, Στάνφορντ, Σακραμέντο, Silicon Valley, Σαν Φρανσίσκο, Όουκλαντ. Θα επισκεφθώ επίσης το Lawrence Berkeley Νational Laboratory, το Mathematical Sciences Research Institute (MSRI), την Google Research, κλπ.

Aνάμεσα στους παράγοντες που θα συναντήσω περιλαμβάνονται οι:

-Glen Thomas, Υπουργός Παιδείας της Καλιφόρνιας (Secretary of Education of the State of California)
-John W Etchemendy, Provost του πανεπιστημίου του Στάνφορντ
-Jeffrey H Wachtel, Επικεφαλής των συμβούλων του Προέδρου του Πανεπιστημίου του Στανφορντ John Hennessy (λόγω απουσίας του τελευταίου) και Γραμματέα της επιτροπής διοίκησης (Board of Trustees) του Πανεπιστημίου
-Robert J. Birgeneau, Πρύτανη (Chancellor) του Πανεπιστημίου του Μπέρκλεϋ.
-Steven Beckwith, Αντιπρόεδρο (Vice President) υπεύθυνο για την Έρευνα και τις μεταπτυχιακές σπουδές όλων των Πανεπιστημίων του συστήματος της Καλιφόρνιας (University of California Systems)
-Jack Scott, Πρύτανη (Chancellor) of the California Community College System
-Helene Barcelo, αναπληρώτρια διευθύντρια (Deputy Director) και Dave Auckly (associate Director), του Ινστιτούτου Mαθηματικών Επιστημών (Mathematical Sciences -Research Institute (MSRI)) στο Μπέρκλεϋ
-Graham Fleming, Αντιπρύτανη (Vice Chancellor) υπεύθυνο για την Έρευνα στο Μπέρκλεϋ
-Carol Mimura, Αντιπρύτανη (Vice Chancellor) υπεύθυνη για θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας και βιομηχανικής έρευνας στο Μπέρκλεϋ (Assistant Vice Chancellor, Intellectual Property & Industry Research Alliances)
-Craig Newmark, Ιδρυτή του Craigslist

Θα συναντήσω επίσης Κοσμήτορες, Προέδρους Τμημάτων και καθηγητές των Πανεπιστημίων Μπέρκλεϋ και Στάνφορντ.

Τέλος, θα έχω συναντήσεις με τον Μητροπολίτη του Σαν Φραντσίσκο Γεράσιμο, και θα επισκεφθώ το Μεταπτυχιακό κέντρο Θεολογικών σπουδών του Πατριάρχη Αθηναγόρα στο Μπέρκλεϋ και τον διευθυντή του, Μητροπολίτη Νικήτα.

43 comments:

  1. Anonymous8:32 am

    Αγαπητέ κ. Πανάρετε, εντυπωσιακές οι συναντήσεις που θα έχετε στην Καλιφόρνια.

    Να μην ξεχάσετε να ρωτήσετε αν έχουν συμβασιούχους 407 με 300 ευρώ τον μήνα. Και επίσης να ρωτήσετε αν στα πανεπιστήμια τους όταν επιλέξουν διδακτικό ερευνητικό προσωπικό αν κάνουν 1-2 χρόνια να τους προσλάβουν :-).

    ReplyDelete
  2. Anonymous8:54 am

    Οι επαφές και η ενημέρωση χωρίς συνολικό προγραμματισμό δεν οδηγούν πουθενά,αν δεν συμμετέχει στην όλη προσπάθεια προγραμματισμού και το δυναμικό της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

    Με την ίδια ΄λογική θα πρέπει να ίνουν αντίστοιχες επαφες με ευρωπαικά πανεπιστημιακά ιδρύματα , με κορυφαία ιδρύματα της Ρωσίας και δεν συμαζεύεται το όλο "εγχείρημα"
    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

    ReplyDelete
  3. Anonymous9:00 am

    Ο ΕΙΔΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΗΤΜΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ Η ΘΕΣΗ ΔΕΝ ΠΡΟΚΗΡΥΧΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ
    Ο ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ, ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΥΠΟΒΑΛΛΕΙ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ

    ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ ΚΑΙ ΤΟΜΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ

    ReplyDelete
  4. Anonymous9:21 am

    Μπράβο σας κ. Πανάρετε!

    Επιτέλους, ένας υπουργός παιδείας, μελετά και σχεδιάζει πριν αρχίσει να ανακοινώνει άλλα νέα μέτρα. Ιδιαίτερα επειδή το κάνει αξιοποιώντας τις εμπειρίες από τα καλύτερα ιδρύματα και τα καλύτερα μυαλά στον κόσμο.

    Αναρωτιέμαι ποιός υπουργός παιδείας στο παρελθόν είχε κατά την διάρκεια της συνολικής θητείας του, τόσες πολλές επαφές τόσο υψηλού επιπέδου όσες έχετε εσείς σε μια βδομάδα. Εγώ πάντως θυμάμαι μόνο συναντήσεις κορυφής μετά τυμπανοκρουσιών με τον Βερέμη και τον Μπαμπινιώτη. Όταν οι προηγούμενοι υπουργοί παιδείας είχαν καταστήσει διαμορφωτές της εκπαιδευτικής τους πολιτικής πρόσωπα αμφίβολης επιστημονικής εμβέλειας, επιτέλους εσείς μιλάτε με τις ηγεσίες παγκοσμίως κορυφαίων πανεπιστημίων και ερευνητικών κέντρων. Μας κάνετε να ελπίζουμε.

    ReplyDelete
  5. Anonymous9:52 am

    9:21 πμ Ο ΟΡΑΜΑΤΙΣΤΗΣ ΚΑΙ ΑΞΕΧΑΣΤΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΡΙΤΣΗΣ!!!

    ReplyDelete
  6. ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ10:28 am

    @Ανώνυμος Πανεπιστημιακός Πανεπιστημίου Κρήτης

    Είδαμε το "δυναμικό" της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης πού έχει καταντήσει την ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με αυτήν ακριβώς την επαρχιώτικη λογική. Εν πάσει περιπτώσει δεν κατάλαβα γιατί το ελληνικό δυναμικό αποκλείεται ή θεωρεί ότι αποκλείεται επειδή δεν αποκλείεται το διεθνές δυναμικό και το ελληνικό δυναμικό του εξωτερικού;

    Και βεβαίως και να κάνει επαφές ΚΑΙ με κορυφαία Ευρωπαϊκά ιδρύματα - αν δεν κάνω λάθος αυτό ούτως ή άλλως υποννοείται στην εισαγωγή του post.

    Όσο για την Ρωσία, δεν ξέρω αν σας έχουν ενημερώσει ότι τελευταία δεν έχει κορυφαία ιδρύματα.

    Ο συνολικός προγραμματισμός από κάπου πρέπει να ξεκινήσει. Εγώ τουλάχιστον δεν θυμάμαι τα τελευταία 20 χρόνια κάποιον να θέτει προβληματισμό επί 20 θεμάτων το ένα μετά το άλλο. Και είναι ιδιαίτερα θετικό ότι επιτέλους ξεκινά από τις καλύτερες διεθνείς πρακτικές αντί για τους σκοτεινούς διαδρόμους συναλλαγής των Ελληνικών ΑΕΙ. Η' -φεύ!- με Μουσολινικές διακηρύξεις ότι θα νομοθετήσουμε άμεσα το Α, το Β και το Γ α λα Γιαννάκου, Αρσένη, κ.ο.κ.

    Φυσικά πρέπει να περιμένουμε να κρίνουμε όταν δούμε την μετουσίωση των διεργασιών αυτών σε απτές νομοθετικές πρωτοβουλίες. Δεν μπορώ όμως να μην αναγνωρίσω ότι η αφετηρία είναι πιό σοβαρή από ποτέ.

    Εκτός και αν προτείνετε ότι ο κ. Πανάρετος θα ήταν καλύτερο να συζητήσει με τον (υπόδικο) πρύτανη του Πανεπιστημίου Κρήτης (εφόσον ο τελευταίος βέβαια τελειώσει με τις ποινικές του εκκρεμότητες) αντι για τους Πρυτάνεις του UCB και του Stanford.

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ

    ReplyDelete
  7. Anonymous11:49 am

    Ενδιαφέρον το πρόγραμμα. Θα προτιμούσα να είχε ενταχθεί σε μιά πιό συστηματική προσπάθεια μιάς ομάδας εργασίας παρά να είναι one-man's-task. Επίσης, θα έδινα ιδιαίτερη σημασία στα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια παρά σε αυτά των ΗΠΑ, κυρίως διότι (από την εμπειρία μου και στα δύο) θεωρώ πως τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια μπορούν να αποτελέσουν ένα καλύτερο πρότυπο για τα ταλαίπωρα ελληνικά.

    Τέλος, μιά παρατήρηση (γνωστή ίσως). Εκτιμώ πως στα πρώτα 100 πανεπιστήμια της λίστας της Σαγκάης μπορεί να δουλεύουν περί τους 1000 Έλληνες καθηγητές όλων των βαθμίδων. Για τα ελληνικά δεδομένα πρόκειται για υψηλό αριθμό επιστημόνων. Μακάρι η ελληνική πολιτεία να τους φέρει πιό κοντά και να αξιοποιηθεί η εμπειρία τους.

    Πανεπιστημιακός εξωτερικού.

    ReplyDelete
  8. Καλησπέρα σας,

    σε κάποιο μου σχόλιο σε παρελθούσα ανάρτηση είχα γράψει...'γιατί δεν πάτε να δείτε (ή δεν ρωτάτε) τι γίνεται και στο Μπερκλεϋ...' (νομίζω το θέμα ήταν περί εισαγωγής στην τριτοβάθμια).

    δεν περίμενα τότε ότι θα το πάρετε στα σοβαρά!!
    (Μεταξύ σοβαρού και αστείου)

    Καλή επιτυχία, αναμένουμε τα πρώτα σας σχόλια από αυτό το ταξίδι.

    Με εκτίμηση,
    Βασίλης Μαντάς

    ReplyDelete
  9. Anonymous12:02 pm

    Αγαπητέ 10:28 πμπαρεξηγήσατε την τοποθέτησή μου.
    Μήπως ο υφυπουργός τα θέματα που θέτει απτονται της ανεξαρτησίας και οτυ αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων

    Και μην ξεχνάμε ότι άλλα έλεγε και υποστήριζε σαν πανεπιστημιακός στο ΕΣΥΠ

    Αναφορικά δε με τις αναφορές σας στον Αρσένη δεν νομίζω ότι αμφιβάλεται για τη διεθνή επιστημονική του καρριέρα
    Διαφωνώ και διεφώνησε μετην πολιτική του αλλά άλλο πολιτική και άλλο επιστημονική εμβέλεια.

    .... και επαναλαμβάνω τις οραματικές αναφορές του ΑΝΤΩΝΗ ΤΡΙΤΣΗ που ποτέ κανένας δεν κατανόησε. Και το γνωρίζει και ο υφυπουργός.
    Αν δεν κάνω λάθος έγινε γενικός γραμματέας με την αποχώρηηση του Α. Τρίτση από το Υπουργείο

    Και όλοι θα θυμόμαστε την αντιπολίτευση του σημερινου υφυπουργού στην πολιτική Αρσένη με τις περίεργες συνεδριάσεις του ΕΣΥΠ στο οποίο ήταν πρόεδρος και συνεδρίαζε κάνοντας αντάρτικο στην πολιτική του υπουργείου επί ΠΑΣΟΚ .....

    ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
    ΥΣΤ: ΔΕΝ ΚΑΤΑΝΟΩ ΕΠΙΣΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΡΗΣ ΜΕ ΥΠΟΔΙΚΑ ΜΕΛΗ ΔΕΠ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΚΟ ΚΎΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΟΠΩΣ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΗΣ ΒΙΛΟΛΟΓΙΑΣ

    ... Άυτά όσο για τα περί Ρωσίας κλπ η αναφορά είχε το νόημα της σφαιρικής προσέγγισης του θέματος .....



    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΧΗ ΣΑΣ, ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΣΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ , ΕΙΜΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΟΣ ΜΕ ΤΑ ΤΑΞΙΔΑΚΙΑ , ΤΑ ΞΑΦΝΙΚΑ ΤΑΞΙΔΑΚΙΑ

    ReplyDelete
  10. Anonymous12:33 pm

    Χαίρομαι που σας απασχολεί σοβαρά η πραγματική διασύνδεση πανεπιστημίων και έρευνας, όπως και η αξιοποίηση της έρευνας. Μακάρι –όπως διαφαίνεται από το άρθρο αυτό- η υπαγωγή της έρευνας στο υπουργείο παιδείας να μην περιοριστεί στην ανακατανομή πόρων. Τολμήστε!

    δ.

    ReplyDelete
  11. Anonymous1:02 pm

    Καλα ολα τα ειχαμε τα ταξιδακια μας ελειπαν αλλα τι να κανεις οταν φοβασε και τρεμεις στην ιδεα.......... μονο αναλαφρα επαγγελματικα δικαιωματα ξερετε να πειτε, στην τελικη εσεις κανετε τα τει εσεις βγαλατε τον ιδρυτικο νομο των τει, και οχι εμεις, κλειστε τα να ησυχασουμε και δωστε μας κινητρα για αλλο επαγγελμα ή αλλιως δωστε μας το δικαιωμα να δουλεψουμε ΝΟΜΙΜΑ

    ReplyDelete
  12. Η Καλιφόρνια αποτελεί τον "πρωτοπόρο" επειδή ουσιαστικά είναι η πιο πλούσια πολιτεία σε κατά κεφαλήν εισοδήματα (κι όχι απλά το υψηλότερο ΑΕΠ). Πόσα είναι, Υπουργέ, τα χρήματα από χορηγίες και χρηματοδοτήσεις ερευνών στην πολιτεία -που ας μην ξεχνάμε ότι πριν από 1-2 χρόνια κήρυξε πτώχευση; Αν την έχουμε ως πρότυπο (δεν το κατάλαβα από την ανάρτησή σας), ας θυμηθούμε το γεγονός ότι τα εκεί ΑΕΙ λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και επί της ουσίας ανεξάρτητα από το κράτος-πολιτεία. Το θέλουμε τούτο (σημαντικό πολιτικό ερώτημα, νομίζω);

    ReplyDelete
  13. Anonymous11:41 pm

    παρακαλώ ρωτήστε τους celebrities της παγκόσμιας εκπαίδευσης πως εξασφαλίζουν αξιοκρατία στις προσλήψεις μελών ΔΕΠ. Επίσης αν ο υπουργός παιδείας παρεμβαίνει όταν οι ψηφοφορίες για έναν λέκτορα είναι παράτυπες και οικογενειοκρατικές. Η περίπτωση στο τμήμα κοινωνικής θεολογίας ήταν απο τις πολυάριθμες περιπτώσεις που υποβαθμίζουν τη δημόσια ανώτατη παιδεία μας. Αυτή η τακτικής πρέπει σταματησει. Βρείτε έναν αντίστοιχο ΑΣΕΠ για ακαδημαϊκούς.

    ReplyDelete
  14. Anonymous3:27 am

    Οι κακεντρεχείς εδώ μέσ παράγιναν. Δεν κάνει κάποιος τίποτα σας ενοχλεί. Κάνει κάτι, πάλι σας ενοχλεί. Δηλαδή τί το κακό έχει να πάει ένας υφυπουργός να συζητήσει θεματα αρμοδιοτήτων του με κάποιους Πανεπιστημιακούς μεγάλου πανεπιστημίου του εξωτερικού; Τί έπρεπε να κάνει; Να κάθεται στην ψωροκώσταινα να συζητάει με τον κάθε αγράμματο και συντεχνιακό ΤΕΙτζή ή και εγχώριο πανεπιστημιακό πώς θα βγει η ελληνική ανώτατη εκπαίδευση από το τέλμα που οι συντεχνιακοί αγράμματοι την έφεραν.
    Κ. Πανάρετε κακώς τα ανακοινώνετε τα ταξίδια σας. Οι άνθρωποι εδώ δεν καταλαβαίνουν.Τους αρέσει η μιζέρια. Κάντε εσείς τη δουλειά σας και ανακοινώστε στο τέλος τα αποτελέσματα των συζητήσεων σας.

    ReplyDelete
  15. Καλή επιτυχία στο ταξίδι σας!!!Και καλή δουλειά...μακάρι να μπορέσετε να εφαρμόσετε ή να το προσπαθήσετε έστω, να περάσετε μερικά από αυτά που θα δείτε και στον ελληνικό εκπαιδευτικό χώρο. Γιατί εκεί είναι το δύσκολο, στην εφαρμογή των καλών πρακτικών που βλέπουμε στις άλλες χώρες. Και φυσικά στην αλλαγή της ελληνικής κακής νοοτροπίας που αν δεν αλλάξει δεν πρόκειται να οδηγηθούμε στις αναγκαίες αλλαγές για το καλύτερο στα εκπαιδευτικά πράγματα. Σημειώνω ως ιδιαίτερα σημαντικό το θέμα της χρήσης του ηλεκτρονικού βιβλίου στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα ήθελα να μας ενημερώσετε για όσα αποκομοίσετε από αυτή την μελέτη. Ευχαριστώ!
    Ευαγγελία Κροκίδη, Σχολική Σύμβουλος Β/θμιας Εκ/σης

    ReplyDelete
  16. Anonymous5:13 am

    "Τη μη αποδοχή της τοποθέτησής του στην θέση του νέου ειδικού γραμματέα Ανταγωνιστικότητας, του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, για προσωπικούς λόγους, ανακοίνωσε ο επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης Αρης Αλεξόπουλος.

    Η τοποθέτηση του νέου ειδικού γραμματέα αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες, όπως γνωστοποιήθηκε από το υπουργείο Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

    Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τύπος της Κυριακής, ο κ. Αλεξόπουλος είναι κουμπάρος της υπουργού Οικονομίας Λούκας Κατσέλη."

    5 (ολογραφως ΠΕΝΤΕ) μηνες έψαχνε η Κυβερνηση τα βιογραφικά και έπεσε στον κουμπάρο. Ίσως αν καταργηθεί η κουμπαρια με συνταγματική διαταξη, θα προχωρήσει η αξιοκρατία επιτελους σε αυτην τη χωρα;

    ReplyDelete
  17. Anonymous7:04 am

    Τουλάχιστον ο άνθρωπος θα πάει εκεί, θα συναντήσει κορυφαίους επιστήμονες και θα συζητήσει μαζί τους.
    Για να μην ξεχνιόμαστε, θα σας αναφέρω την επίσκεψη του πρώην πρωθυπουργού μας του κ. Καραμανλή στο TUFTS για να «τιμηθεί». Είχε καλυφθεί εκτεταμένα από τα ΜΜΕ την εποχή εκείνη. Στα παραλειπόμενα της συνάντησης που ίσως δεν είναι γνωστά, ο Dean του Tufts είχε διοργανώσει αμέσως μετά την τελετή, μία δεξίωση όπου είχε προσκαλέσει όλους τους Έλληνες διαπρεπείς επιστήμονες του πανεπιστημίου. Ο πρωθυπουργός μας όμως ήταν πολύ απασχολημένος για να συναντήσει αυτούς τους ανθρώπους, κι έτσι σηκώθηκε κι έφυγε αμέσως μετά την τελετή….

    Κι μία μικρή απάντηση στο σχόλιο για τα 400 ευρώ και την Αμερική. Ακόμη ηχεί στα αυτιά μου, η φωνή του αφεντικού να μου λέει μετά απο 14 ώρες σερί δουλειάς "you can work as hard as you want..but you should work harder" Οσοι δεν έχουν δουλέψει στην Αμερική δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό.

    Αντ.

    ReplyDelete
  18. Anonymous7:18 am

    Δηλαδή μετά από αυτή την επίσκεψη θα είμαστε σε θέση να μην διαλύουν τα πάντα στα ελληνικά πανεπιστήμια μερικές δεκάδες κουκουλοφόρων, να παράγουμε έρευνα με απήχηση (impact), τα πανεπιστήμιά μας να είναι περιζήτητα στην Ευρώπη, και πολλά άλλα; Μακάρι... Στο μεταξύ, υπάρχει συνεχής διαρροή εγκεφάλων στο εξωτερικό, οι υποψήφιοι για τον Ηράκλειτο ας περιμένουν, τα τμήματα που φυτοζωούν σε κάθε χωριό της ελληνικής επικράτειας καλά βαστούν, οι μεγαλοκαθηγητές που ασχολούνται με οτιδήποτε άλλο εκτός πανεπιστημίου παχαίνουν, και πάει λέγοντας. Καλές οι επισκέψεις Γιάννη αλλά χρειάζονται γενναίες πρωτοβουλίες για την Παιδεία. Να μας βγάλουν από τα αδιέξοδα. Αυτά περιμένουμε από σένα.

    ReplyDelete
  19. Anonymous7:32 am

    Κ. Υφυπουργέ,
    Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία. Εύχομαι να είναι επιτυχές το ταξίδι και να φέρει θετικά αποτελέσματα στην Ελληνική παιδεία και εκπαίδευση. Εύχομαι να εκλείψει η μιζέρια, και εύχομαι όντως να δούμε αποτελέσματα. Δυστυχώς τα μεγάλα λόγια, η κατασπατάληση και κακοδιαχείριση δημόσιου χρήματος και τα άθλια αποτελέσματα των τελευταίων δεκαετιών ενδυναμώνουν την καχυποψία. Από την άλλη, οφείλουμε να ελπίζουμε.

    Ευελπιστώ να ακούσω τον προγραμματισμό αντίστοιχων ταξιδιών και συναντήσεων με στελέχη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε χώρες που έχουν εύσημα στον τομέα αυτό (π.χ. Φιλανδία). Άλλωστε αυτός ο τομέας φαίνεται να έχει προτεραιότητα για το υπουργείο, και φυσικά τίποτα δεν θα αλλάξει ουσιαστικά αν δεν ξεκινήσει από την πρώτη βαθμίδα εκπαίδευσης.

    Καλή επιτυχία.
    Ευχόμαι να διαψευστεί η μιζέρια ορισμένων όχι λόγω πολιτικών/κομματικών απόψεων, αλλά απλά γιατί χρειάζεται να γίνει κάτι δυναμικό άμεσα και τυχαίνει εσείς να είστε η παρούσα κυβέρνηση.

    Ένας γονιός που αγωνιά για το μέλλον των παιδιών του.

    ReplyDelete
  20. Anonymous8:21 am

    Κύριε υφυπουργέ,
    Τέτοιες πρωτοβουλίες και επαφές προτείνατε και κάνατε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας στο οποίο είσαστε καθηγητής και είχατε υποχρέωση να κάνετε γιατί αυτό απαιτεί η σωστή λειτουργία ενός πανεπιστημιακού ιδρύματος?
    Και επίσης προτείνατε ποτέ ως καθηγητής πανεπιστημίου στην όποια πολιτική ηγεσία ή στο ΕΣΥΠ να πάρει τέτοιες πρωτοβουλίες ως είχατε υποχρέωση ως πανεπιστημιακός?
    Αν ναι ποια τα αποτελέσματα?
    Αν όχι μήπως πρέπει να κάνετε την αυτοκριτική σας για την «κατάντια» [εγώ δεν το υιοθετώ] των πανεπιστημίων από την αδράνεια των μελών ΔΕΠ , και βέβαια είστε μέλος ΔΕΠ [καθηγητής]

    ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΣΥΜΑΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ Η ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ Ή ΕΠΙΚΡΟΤΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΙΩΝΙΣΘΕΙ Η ΜΙΖΕΡΙΑ ΤΟΥ ΔΕΝ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΑ ΣΥΖΗΤΑΜΕ ΚΑΙ ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΠΑΦΕΣ.

    ReplyDelete
  21. Anonymous8:40 am

    Κε Πανάρτετε, ελπίζω στην Καλιφόρνια να αναθεωρήσετε την άποψη σας ότι η έρευνα και τεχνολογία υπάγονται στο ΥΠΕΠΘ (κατά το ανατολικο-ευρωπαικό μοντέλο που ακόμα από ότι φαίνεται είναι πηγή έμπνευσης για την κυβέρνησή σας)και όχι στα υπουργεία που χαράσσουν την οικονομική και αναπτυξιακή πολιτική μιας χώρας.

    ReplyDelete
  22. Anonymous9:00 am

    Πλανατε οικτρα αυτος που μιλαει για σχοινι στο σπιτι του κρεμασμενου, αλλα τι περιμενεις οταν φοβασε τους νομους τις αγορας και αναζητας εναγωνιος την ζεστη αγκαλια την θαλπωρη και την προστασια της συντεχνιας. Εγω εκανα και ενα μεταπτυχιακο και το αναγνωρισα και στο ΔΙΚΑΤΣΑ με ολα τα λαμογια εκει μεσα, εσυ συντεχνιακε περιθωριακε τυπε ζητας να σου χαρισουν το μεταπτυχιακο, γιατι τι εκανες για να το δικαιουσε ετσι??????????

    Μην ξεχνας οτι πολλοι δικοι σου κανανε 3,5 χρονια σπουδων και μετα με φιρμανι το κανατε στα 4 και πεντε και επειδη εισαι πολυ αστερι επιστημονας του πισω σου μπορειτε να το κανετε και 6 και εφτα χρονια να τα μαθαινετε καλυτερα και απο τους γιατρους. Αληθεια αν μεινεις μονος σου η αγορα θα σε ξεβρασει.

    Σε αυτο να αναρωτιεσαι ............

    ReplyDelete
  23. Anonymous9:39 am

    8:40 πμ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΧΟΝΤΑΙ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΕΙΣ

    ΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- ΕΡΕΥΝΑ - ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣ ΗΤΩΝ ΙΔΕΩΝ

    ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΜΗ ΒΑΖΟΥΜΕ ΚΛΙΣΕ Η ΕΡΕΥΝΑ ΔΩ ΚΑΙ ΟΧΙ ΕΚΕΙ

    ΓΙΑΤΙ ΥΟΤΕ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑ ΙΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΩΝ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ .... ΤΟΤΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ... ΚΑΙ ΟΙΧ ΜΟΝΟ

    ReplyDelete
  24. Anonymous9:55 am

    ΣΑΣ ΣΤΕΛΝΩ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΘΕΙ ή ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΠΑΡΑΤΗΡΗΤΟ ….

    ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΘΕΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΟΤΙ ΜΑΛΛΟΝ ΜΑΣ ΛΕΙΠΕΙ Η ΚΟΙΝΗ ΛΟΓΙΚΗ Ή ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΙ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΝΟΗΜΑ

    Διαβάζουμε την εγκύκλιο του ΥΠΟΥΡΓΕΊΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ για τον εορτασμό προς τιμή των Τριών Ιεραρχών
    «…..
    Κατά το τρέχον σχολικό έτος, επειδή η εορτή των Τριών Ιεραρχών συμπίπτει με ημέρα που δεν λειτουργούν τα σχολεία, ο εορτασμός προς τιμήν των Τριών Ιεραρχών μπορεί να πραγματοποιηθεί τις δύο πρώτες ώρες της Παρασκευής 29-01-2010. Αντίστοιχα, ο εορτασμός για τα απογευματινά και τα εσπερινά σχολεία μπορεί να πραγματοποιηθεί τις δύο τελευταίες ώρες της ίδιας ημέρας.
    Παρακαλούμε να ενημερώσετε όλα τα σχολεία της αρμοδιότητάς σας…..»


    Εκείνο το «μπορεί» τι νόημα έχει δηλαδή μπορεί μια σχολική μονάδα να μην πραγματοποιήσει εορτή ….. δεν έχω αντίρρηση αλλά γιατί το επισημαίνει το υπουργείο με ανακοίνωσή του …..

    Επισημαίνεται ότι ο εορτασμός ειδικά στα πρωινά σχολεία θα γίνει τις 2 πρώτες ώρες. Υποθέτω και σωστά ότι μετά θα ακολουθηθεί το ισχύον σχολικό πρόγραμμα.

    ΓΙΑΤΙ στα απογευματινά και τα εσπερινά η εορτή θα γίνει τις δύο τελευταίες ώρες? ΥΠΟΘΕΤΩ για να κλείσουν τα σχολεία δύο ώρες νωρίτερα και να διευρύνουν την αργία του Σαββατοκύριακου

    Και μετά κάνουμε κριτική για τους καθηγητές και δασκάλους για άστοχες ενέργειες ……..

    ΜΗΠΩΣ ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ ΚΑΙ Η ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ…… ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΙΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΑΣΤΟΧΙΕΣ ΣΕ ΣΟΒΑΡΟΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ….. […]

    ReplyDelete
  25. baybeis10:16 am

    Καλή επιτυχία στο ταξίδι σας!
    Ελπίζω να επισκεφθείτε και το Mission Bay campus του UCSF, πρότυπο ανάπτυξης Βασικής και Εφαρμοσμένης ΙατροΒιολογικής Έρευνας, αλλά και ιδανικό περιβάλλον εργασίας.

    ReplyDelete
  26. Anonymous1:24 pm

    Το Tεχνολογικό Iνστιτούτο Μασαχουσέτης (Massachusetts Institute of Technology, MIT, εμ άϊ τι, στα Ελληνικά γράφεται και Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασσαχουσέττης) είναι πανεπιστήμιο στην πόλη Καίμπριτζ (Cambridge) της πολιτείας Μασαχουσέτη των Η.Π.Α.. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα, σημαντικότερα και πλέον φημισμένα πανεπιστήμια και κέντρα βασικής και τεχνολογικής έρευνας παγκοσμίως.


    Το ΜΙΤ έχει πέντε σχολές: την σχολή (Θετικών) Επιστημών (School of Science), την Πολυτεχνική (Engineering), την σχολή Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας (Architecture and Planning), την σχολή Διοίκησης (Management), και την σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών, Τεχνών και Κοινωνικών Επιστημών (Humanities, Arts, and Social Sciences). Περιλαμβάνει ακόμη το Κολέγιο Γουίτακερ για τις Ιατρικές Επιστήμες και την Τεχνολογία (Whitaker College of Health Sciences and Technology) αλλά δεν έχει Ιατρική σχολή, ούτε Νομική.
    Στις αρχές του 2009 είχαν σχέση είτε αποφοίτου είτε νυν ή πρώην μέλους του προσωπικού του 73 Νομπελίστες, 47 βραβευμένοι με το Εθνικό Μετάλλιο Επιστημών (National Medal of Science) και 31 βραβευμένοι με το βραβείο Μακ Άρθουρ (MacArthur Fellows). Περισσότεροι από το ένα τρίτο των αστροναυτών σε επανδρωμένες πτήσεις των ΗΠΑ είναι απόφοιτοι του ΜΙΤ, περισσότεροι από κάθε πανεπιστήμιο εκτός από τις στρατιωτικές ακαδημίες. Απόφοιτος του ΜΙΤ ήταν και ο ένας από τους δύο ανθρώπους που πάτησαν πρώτη φορά στην Σελήνη, ο Μπαζ Όλντριν (Buzz Aldrin) .

    Το ακαδημαϊκό έτος 2007/2008 Το ΜΙΤ είχε 4,172 προπτυχιακούς φοιτητές, 6,048 μεταπτυχιακούς και 1,008 διδακτικό προσωπικό. Τα ετήσια δίδακτρα για το 2008/2009 ήταν 36,390 δολάρια, αλλά οι περισσότεροι φοιτητές είναι υπότροφοι είτε του ίδιου του πανεπιστημίου είτε κρατικών ή ιδιωτικών χορηγών. Επίσης το ΜΙΤ έχει παίξει πρωτοποριακό και πρωταγωνιστικό ρόλο στην πρωτοβουλία για την παροχή ελεύθερης πρόσβασης στο εκπαιδευτικό υλικό των πανεπιστημίων.



    Technological Educational Institute of Crete

    TEICRETE.GR

    HiPER
    Το ΤΕΙ Κρήτης συμμετέχει σε ένα από τα σημαντικότερα προγράμματα για την ανάπτυξη υποδομών έρευνας πανευρωπαϊκής ή μάλλον παγκόσμιας σημασίας.

    Πρόκειται για το πρόγραμμα HiPER (High Power Experimental Research Facility) που αφορά πυρηνική σύντηξη ταχείας ανάφλεξης με χρήση laser. Τελικός στόχος είναι να αποδειχτεί η δυνατότητα παραγωγής ενέργειας και να κατασκευαστεί πιλοτικός πυρηνικός αντιδραστήρας σύντηξης.
    TEICRETE.GR TE
    Tο HiPER περιλαμβάνεται στον κατάλογο 35 συνολικά έργων που είναι γνωστός ως Oδικός Xάρτης για την ανάπτυξη Ευρωπαϊκών Yποδομών Έρευνας. Ο οδικός χάρτης (roadmap) εκπονήθηκε από ειδική επιτροπή της Ε.Ε (ESFRI) μετά από μελέτη 2 ετών και τη συμμετοχή 1000 περίπου επιστημόνων και εμπειρογνωμόνων όλων των ειδικοτήτων. Ο συνολικός εκτιμώμενος από την επιτροπή προϋπολογισμός του έργου είναι 850 εκ. Ευρώ, από τους υψηλότερους μεταξύ των προτεινόμενων έργων (50 εκ. Ευρώ για την α΄ φάση της μελέτης και 800 εκ. Ευρώ για τη β΄ φάση της κατασκευής). Στην κοινοπραξία συμμετέχουν 15 συνολικά χώρες.

    Αν το επιστημονικό δυναμικό που θα εργαστεί για την επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου ολοκληρώσει με επιτυχία το έργο του, η Ευρώπη θα κατακτήσει την παγκόσμια πρωτοπορία σε δύο σημαντικότατους τομείς: Την ενέργεια και την προστασία του περιβάλλοντος.

    Παράλληλα οι ερευνητικές υποδομές σε laser υψηλής ισχύος θα δώσουν ώθηση σε πολύ ενδιαφέροντες επιστημονικούς τομείς αιχμής, από την αστροφυσική ως την τεχνολογία υλικών.

    Το ΤΕΙ Κρήτης διαθέτει το απαραίτητο ερευνητικό δυναμικό και τον απαιτούμενο εξοπλισμό για ουσιαστική συμμετοχή σε ένα έργο που συνενώνει και αξιοποιεί μεγάλο αριθμό εργαστηρίων και επιστημόνων από την παγκόσμια επιστημονική κοινότητα.

    ΚΥΡΙΕ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕ ΕΙΔΑΤΕ ΤΕΙ !!!!!!!!!!
    ΛΕΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ?
    ΛΙΓΟ ΑΝΩΤΑΤΑ ?(ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΑΥΤΑ )
    ΛΙΓΟ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ?

    ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΘΑ ΤΙ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΤΕ ΘΑ ΜΑΣ ΦΕΡΕΤΕ?

    ReplyDelete
  27. Anonymous11:14 pm

    Γιατί έπρεπε να γίνει το ταξίδι δεν μπορούσε να γίνει η συζήτηση διαδικτυακά αυτή δεν είναι καιη νέα πολιτική της κυβέρνησης. Αυτή δεν είναι η σύγχρονη πρακτική συνεργασίας μεταξύ των πανεπθστημιακών
    ... αυτό δεν είναι ένα δείγμα για περιστολή δαπανών
    Γιατί αν πιστεύψουμε μια παράλληλη ανάρτηση στο esos όπου λέει ότιυτό θα γίνει και σε άλλα μέρη της υφηλίου , τότε θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να γίνουν οι "ιπταμενοι Ολλανδόί".......

    ReplyDelete
  28. Anonymous12:15 am

    Τελικά τα είδα όλα σε αυτήν την ζωή! Σύγκριση ΜΙΤ με τει κρήτης!

    ReplyDelete
  29. Anonymous1:07 am

    Κύριε Υπουργέ,

    Εύχομαι πραγματικά το Υπουργείο Παιδείας να λάβει μια καλή εικόνα για τη βέλτιστη λειτουργία της Ανωτάτης Παιδείας μέσω επισκέψεων και επαφών με κορυφαία πανεπιστήμια του κόσμου.

    Όμως εδώ υπάρχουν 'πεζά' πράγματα που πρέπει να διορθωθούν. Για παράδειγμα, οι μισθοί των πανεπιστημιακών είναι (με όποιο μέτρο σύγκρισης) σε πολύ χαμηλά επίπεδα:

    Ένας πρωτοβάθμιος καθηγητής με 15 χρόνια προϋπηρεσία λαμβάνει λιγότερες αποδοχές από ένα τελωνειακό με τα ίδια χρόνια προϋπηρεσίας που δεν έχει πτυχίο ΑΕΙ.

    Ένας Λέκτορας αμείβεται λιγότερο από έναν υπάλληλο του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ με τα ίδια χρόνια προϋπηρεσίας που δεν έχει πτυχίο ΑΕΙ.

    Αν πάρουμε ως μέτρο σύγκρισης τους δικαστικούς, τότε είναι φανερή αδικία, καθώς την τελευταία διετία οι μισθοί τους σχεδόν διπλασιάστηκαν.

    Αν πάρουμε ως σύγκριση το τι συμβαίνει στην Ευρώπη (πχ βλ. http://dep.societies.uth.gr/pdf/alla%20themata/alla/PERI_AMOIVON_DEP.pdf), τότε και πάλι η ανισότητα είναι μεγάλη.

    Με τιμή,
    Παν/κός

    ReplyDelete
  30. Anonymous9:17 am

    To paradeigma poy anaferthike gia to TEI Critis einai i eksairesi kai oxi o kanonas.

    Dystyxws sta perifereiaka TEI, oi perissoteroi foitites exoyn elleipseis se stoixeiwdeis gnwseis Gymnaisou-Lykeiou.


    Epipleon xreiazetai anabathmisi tou Epistimonikou Proswpikou.

    To Epistimoniko Ergo (Idiaitera sta Perifereiaka TEI) twn EP einai aneparkes.

    ReplyDelete
  31. Anonymous1:03 pm

    Και μετά, θα έρθετε στην Ελλάδα και θα διορίσετε Γενικούς Γραμματείς και άλλα υψίστων προσόντων στελέχη όπως τους Περιφερειάρχες. Πάντα αξιοκρατικά και με ανοικτές διαδικασίες, όπως κάνετε και στα Πανεπιστήμια. Φαντάζομαι έτσι κάνουν και στο Berkley.....

    ReplyDelete
  32. Anonymous11:36 pm

    Στο Lawrence Berkeley Νational Laboratory πρόσφατα εκλέχθηκε ο Paul Alivisatos ως διάδοχος του Steven Chu (US Energy secretary, Nobel Physics).
    Υποθέτω οτι αξίζει μία επίσκεψη.

    Αντ.

    ReplyDelete
  33. Anonymous2:37 am

    Ma Anonime ton 9:17 ti sxesi exoun ta apotelesmata tis defterovathmias ekpaidefsis me ta TEI; Mono gia na riksoume asistoli laspi; Idia sxoleia vgazoun kai oi foitites ton TEI kai ton AEI. To thema einai oti oute oi men oute oi de exoun gnoseis otan mpainoun sta anotata idrymata. Einai dinaton ypopsifia Istorikos kai na min kserei ton Panagouli; Na min gnorizei ti maxi tou Peta i poios itan o protos metakatoxikos ypourgos; Einai dinaton foitites tou Politexneiou na min kseroun grammatiki kai sintaktiko; Einai dinaton na yparxei Prytaneis se megalo Panepistimio pou na min exei katholou diko tou episatimoniko ergo; Kai meta mas peiraksan to epistimoniko ergo ton EP ton TEI? (Kathos i anafora sto epistimoniko tos ergo einai entelos psevdeis den isxiei an ikseres ontos to EP toulaxiston apo to 2001 kai meta, ton TEI).

    Ma einai sovaro na kathomaste kai na milaei gia ta TEI i politiki igesia me to TEE kai ton ypodiko prytani tis Kritis? Pou den kserei oute oti ta TEI vgazoun ptyxiouxous MIXANIKOUS kai oxi ergodigous opos diatympanizei o ashetos ektoksevontas tis ivris tou aristera kai deksia; Afto einai to Pnevmatiko epipedo ton PAnepistimiakon/Politechnikon Idrymaton;

    ReplyDelete
  34. Anonymous7:15 am

    Αναλύοντας ελαφρά τη γενικότερη ταχτική της κυβέρνησης στην οποία συμμετέχετε, με αιχμή του δόρατος το πρόγραμμα Καλλικράτης, γίνεται αντιληπτό ότι το μέλλον που οραματίζεται ο αρχηγός σας εμπερικλείεται στις ακόλουθες λίγες λέξεις: United States of Greece. Το ταξίδι σας στις ΗΠΑ το επιβεβαιώνει.

    Άνεργος πολυπτυχιούχος

    ReplyDelete
  35. Anonymous11:15 am

    Διαβάζω το σχόλιο .....
    Ανώνυμος είπε...
    Στο Lawrence Berkeley Νational Laboratory πρόσφατα εκλέχθηκε ο Paul Alivisatos ως διάδοχος του Steven Chu (US Energy secretary, Nobel Physics).
    Υποθέτω οτι αξίζει μία επίσκεψη.

    ....
    και μου έρχεται στο μυαλό ...

    "να επισκεφτείτε και το τάδε μουσείο και τα εξής.. αξιοθέατα...."

    ΕΛΕΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΣΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΙΛΑΜΕ
    ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΜΑΣ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

    ΜΗΠΩΣ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΤΑΞΙΔΑΚΙΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΕΤΕ ΤΙς ΕΠΑΦΕΣ ΚΑΙ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ .... ΜΗΠΩΣ .......

    ΑΛΛΙΩΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΟΥΝ

    ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΕ ΠΟΥ ΔΙΔΑΔΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΝΟΜΟ ΔΕΝ ΕΚΡΑΤΕΙΣ ........

    ReplyDelete
  36. Anonymous2:09 pm

    Στο σχόλιο 1:07 ΠΜ ο λόγός για τους χαμηλούς μισθούς των πανεπιστημιακών , θα συμφωνήσω και θα αντιπαραβάλω τους εξίσου χαμηλούς [εξευτελιστικούς] μισθούς των καθηγητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
    Και θα σημειώσω επίσης την ιδιαίτερη κατηγορία των καθηγητών της ΔΕ με προσόντα ίδια με αυτά των πανεπιστημιακών που παίρνουν επίδομα διδακτορικού 50 ΕΥΡΩκαι τη χλεύη του περίγυρου για την όποια ενασχόλησή τους με την έρευνα… ας είναι
    Έτσι μπαίνω στο πειρασμό να κάνω της εξής πρόταση η οποία θα αποκαθιστά μια ισορροπία μεταξύ των δασκάλων όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων

    Μια πρόταση που απευθύνεται στο Υπουργείο της Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην ΟΛΜΕ και σε όλους τους ενδιαφερόμενους.

    Εμείς οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν ξαναζητάμε καμία αύξηση.
    Αλλά ζητάμε ο μισθός μας να διαμορφώνεται ως εξής:
    1. Έστω ότι ο μισθός μας σήμερα είναι α ΕΥΡΩ τον συγκρίνουμε με τον μισθό του καθηγητή πανεπιστημίου που έστω ότι είναι β. [για τα ίδια χρόνια και με τα ίδια επιδόματα (οικογενειακά κλπ). Έστω ότι ο μισθός α είναι γ% του β
    2. Στο εξής ο μισθός αυτός θα είναι συνδεδεμένος με τον μισθό του καθηγητή και θα πρέπει να μένει σταθερός ως ποσοστό επί του μισθού του καθηγητή

    Τι σημαίνει αυτό στην πράξη ότι η ποσοστιαία αύξηση του μισθού των καθηγητών θα είναι τέτοια όση των καθηγητών του πανεπιστημίου.
    Γιατί δεν γίνεται μα είναι απλό …. Αν δίνεται μεγάλη ποσοστιαία αύξηση σε ένα σώμα μερικών χιλιάδων ατόμων ή ίδια αύξηση θα πρέπει να δίνεται σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικών …. Και ο νοών νοήτω…. Ο ΑΦΕΛΗΣ

    ReplyDelete
  37. Anonymous7:22 am

    Θα ήθελα κατά πρώτον να απαντήσω να απαντήσω στο σχόλιο (στο σχόλιο μου) περί μουσειακών επισκέψεων. Έχει συμβεί στη χώρα μας ενίοτε να περιφέρουν οι πολιτικοί μας διαπρεπείς επιστήμονες του εξωτερικού ως μουσειακά εκθέματα για να ακούσουν δήθεν τις απόψεις τους, στην ουσία όμως χάριν της τηλεοπτικής προβολής.
    Παρόλα αυτά είναι σημαντικό όλοι μας να έχουμε τα αυτιά μας ανοιχτά και να ακούμε τι συμβαίνει στην πέρα όχθη. Υπάρχουν Έλληνες της διασποράς που έχουν τεράστια διάθεση προσφοράς στην πατρίδα χωρίς αμοιβές και κλάψες.

    Προβλήματα υπάρχουν παντού, εμείς όμως κάνουμε τίποτε για να διορθώσουμε κάποια από αυτά στο μέτρο των δυνατοτήτων μας;
    Στην παιδεία και στην έρευνα θεωρώ σημαντικό να μη διστάζουμε να σκεφτόμαστε φιλόδοξα (Think Big όπως λένε και οι Αγγλοσάξονες). Τα καθημερινά προβλήματα και ελλείψεις μπορεί να μας ρίχνουν, αλλά δεν μπορεί να αποτελούν το άλλοθι μας για να πέφτουμε στην κακομοιριά. Το χειρότερο που θα μπορούσαμε να κάνουμε είναι να περάσουμε και στα παιδιά αυτή μας την κακομοιριά, τότε θα εκπαιδεύουμε μόνο νεκρά πνεύματα. Το μεγαλύτερο επίτευγμα ενός Δασκάλου είναι να εμφυσήσει στα παιδιά την αγάπη της γνώσης, τη φιλοδοξία και ένα όραμα προσφοράς.

    Κι αυτό πιστέψτε με δεν εξαρτάται από τα 1.700 ή τα 2.500.
    Ο Δάσκαλος θα είναι Δάσκαλος κι ο κακομοίρης, κακομοίρης θα είναι, και με 10.000 ευρώ.

    Αντ.

    ReplyDelete
  38. Anonymous12:33 pm

    7:22 πμ καλές οι απόψεις σου που όμως απευθύνονται σε μια εικονική πραγματικότητα.

    Και όποιος δεν βλέπει τι στην πραγματικότητα συμβαίνει δεν μπορεί να ασκήσει και πολιτική για την αναβάθμιση της παιδείας.

    Μήπως δεν βλέπεις τι συμβαίνει στα σχολεία

    Μήπως δεν βλέπεις ότι το φροντιστήριο έχει απαξιώσει άσχετα με το ποιος φταίει το σχολείο

    Μήπως δεν βλέπεις ότι το 50% των μαθητών έχουν γίνει "άριστοι" και αγράμματοι

    Μήπως δεν βλέπεις ότι για ότι αντιμετωπίζουν οι καθηγητές στο γυμνάσιο λένε ότι φταίνε οι δάσκαλοι!!

    Μήπως δεν βλέπεις ότι για ότι αντιμετωπίζουν οι καθηγητές στο λύκειο φταίνε οι καθηγητές στο γυμνάσιο !!!

    Μήπως δεν βλέπεις για ότι αντιμετωπίζουν οι καθηγητές στο πανεπιστήμιο φταίνε οι καθηγητές στο λύκειο!!!

    Έτσι λένε ..... και έχουν τη συνείδησή τους όλοι ήσυχη...

    Μήπως δεν βλέπεις ότι μετά το Πάσχα τα λύκεια κλείνουν και οι μαθητές κάνουν τις απουσίες που δικαιούνται για να πάνε φροντιστήριο και να προετοιμαστούν για τις εισαγωγικές

    Μήπως δεν βλέπεις ότι όλοι , εκτός από "κάποιους μυστήριους" καθηγητές των 1700 κάνουν φροντιστήρια

    Μήπως δεν βλέπεις όσα συμβαίνουν γύρω σου

    Μήπως δεν βλέπεις τη γενική μιζέρια

    Αλλά είτε το βλέπεις είτε όχι ο πραγματικός δάσκαλος που για λόγους αρχής δεν κάνει φροντιστήρια "ως νηστικό αρκούδι δεν μπορεί να χορεύει"

    .. και ο κακομοίρης που κάνει φροντιστήρια και βγάζει 10.000 ΕΥΡΩ διαμορφώνει την τραγική κατάσταση που υπάρχει στα σχολεία και δυστυχώς είναι οι εν λόγω κακομοίρηδες είναι πάρα πολύ που μαζί με τους πεινασμένους διαμορφώνουν την πραγματικότητα που εσύ ούτε βλέπεις , ούτε θες να παραδεχτείς

    Όσο αφορά για τα θέματα έρευνας και των καινοτόμων δράσεων όσο δεν γίνεται αξιολόγηση και αποτίμηση της πραγματικότητας πάλι θα λέει ο καθένας ότι θέλει. Και σου λέω ότι έχω ιδία αντίληψη επειδή ασχολούμαι με την εκπαιδευτική έρευνα και τις καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις.

    Ας γίνει λοιπόν αξιολόγηση των ΕΠΕΑΕΚ κλπ και τότε θα βρεθούμε προ εκπλήξεων που δεν μπορεί να φανταστείς

    Είναι θέματα που δεν λύνονται με εθιμοτυπικές επισκέψεις σε αυθεντίες

    Ο υφυπουργός το γνωρίζει γιατί οι αρχές του νήματος βρίσκονται στους πανεπιστημιακούς χώρους...

    Καλές οι ρομαντικές διαπιστώσεις, αλλά όταν δεν προσεγγίζουν την αντικειμενική πραγματικότητα είναι επικίνδυνες και έχουν διαχρονικά οδηγήσει τα εκπαιδευτικά πράγματα της πατρίδας μας σε αδιέξοδες καταστάσεις.....

    ReplyDelete
  39. Anonymous1:20 am

    Anwnyme twn 2:17.
    Mallon den katalabes to sxolio mou, se sxesi me to ean i oxi ginetai ereyna sta TEI i opoia einai antagwnistikoteri apo ayti poy ginetai sta AEI.
    Symfwnw pantws mazi sou oti yparxei elleipsi paideias stoys apofoitous toy Lykeioy kai prepei to ypoyrgeio na koitaksei to zitima tis anabatmisis apo to Dimotiko.

    Epipleon, prin arxisoume na baftizoyme ta TEI Anwtata kai na vaftzioume ta Diplwmata twn Polytexnikvn Sxolwn MSc, as doume pws boroume na dimioyrgisoume antagwnistika programmata spoydwn poy tha voithisoyn oysiastika to viomixaniko kai texnologiko klado tis xwras.

    ReplyDelete
  40. Anonymous4:14 am

    κ. Υπουργέ,

    Θεωρώ το ταξίδι σας πολύ καλή ιδέα. Ωστόσο, όπως είπαν και άλλοι πριν από εμένα, εκτός από τη διαμόρφωση ενός "big picture" για το μέλλον, μεγάλη σημασία έχει να πάρετε άμεσα μέτρα για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια
    * Να πάψουν άμεσα φοιτητές και διοικητικοί να συμμετέχουν στις Γ.Σ. και στις Συγκλήτους και να αποφασίζουν για εκπαιδευτικά θέματα
    * Να δημιουργηθεί σύστημα trustees όπου το Πανεπιστήμιο θα διοικείται από ανθρώπους όσο γίνεται χωρίς προσωπικό συμφέρον
    * Να εφαρμοστεί άμεσα η αξιολόγηση και να υπάρξει λογοδοσία
    * Να καταργηθεί το δωρεάν σύγγραμμα και να αντικατασταθεί με Ηλεκτρονικό Σύγγραμμα και αγορά πολλών αντιτύπων των συγγραμμάτων κάθε μάθηματος από τις βιβλιοθήκες.
    * Να σταματήσει πλέον αυτή η γελοιότητα των καταλήψεων είτε από φοιτητές είτε από διοικητικούς και να προστατευθούν τα μέλη ΔΕΠ και οι φοιτητές που επιθυμούν να δουλέψουν
    * Να ΜΗΝ πληρώνεται η "απεργία" μελών ΔΕΠ και διοικητικών
    * Να δοθεί η δυνατότητα στα μέλη ΔΕΠ να επιλέξουν μεταξύ του εξευτελιστικού μισθού που παίρνουν σήμερα με δυνατότητα ετεροαπασχόλησης ή αποκλειστική απασχόληση με αξιοπρεπή μισθό.

    και περιμένοντας όλα αυτα...

    * Να εφαρμόσουμε τους ήδη υπάρχοντες Νόμους

    Έχω την υποψία ότι αν τους πείτε στην Καλιφόρνια τι ακριβώς συμβαίνει εδώ, τα ίδια θα σας πουν...

    Ένα μέλος ΔΕΠ

    ReplyDelete
  41. Anonymous1:41 am

    Κύριε υφυπουργέ θα υπάρξει κάποια
    ενημέρωση - πληροφόρηση για όλα τα θέματα που θα συζητούσατε και αναφέρετε στην ανάρτηση, κάποιος απολογισμός του ταξισδιού

    ReplyDelete
  42. Anonymous8:29 am

    Φίλε «Ανώνυμος είπε... 1:20 πμ», εγώ έχω καταλάβει το δικό σου σχόλιο και μάλιστα πολύ καλά. Τα Τ.Ε.Ι. δεν θα τα βαφτίσουμε Α.Ε.Ι. είναι ήδη Α.Ε.Ι. και μάλιστα πριν από πολύ καιρό να σου θυμίσω τους Νόμους (2916/2001 και 3549/2007) οπότε να μην γράφουμε ότι θέλουμε πριν να είμαστε ενημερωμένοι άθελα μας ή μη. Όσο για τα Διπλώματα των Πολυτεχνείων αν πράγματι αξίζουν το Master (MSc) να το πάρουν, αλλά βέβαια μετά από κατάλληλη έρευνα αν πράγματι το αξίζον από αδιάβλητους φορείς και όταν λέω αδιάβλητους το εννοώ.

    ReplyDelete
  43. Anonymous11:23 pm

    Eκτός από τη διαμόρφωση ενός "big picture" για το μέλλον, μεγάλη σημασία έχει να πάρετε άμεσα μέτρα για να μπορέσουν να λειτουργήσουν τα Πανεπιστήμια
    Να πάψουν άμεσα φοιτητές και διοικητικοί να συμμετέχουν στις Γ.Σ. και στις Συγκλήτους και να αποφασίζουν για εκπαιδευτικά θέματα
    Να δημιουργηθεί σύστημα όπου το Πανεπιστήμιο θα διοικείται από ανθρώπους όσο γίνεται χωρίς προσωπικό συμφέρον
    Να εφαρμοστεί άμεσα η αξιολόγηση και να υπάρξει λογοδοσία
    Να καταργηθεί το δωρεάν σύγγραμμα και να αντικατασταθεί με Ηλεκτρονικό Σύγγραμμα και αγορά πολλών αντιτύπων των συγγραμμάτων κάθε μάθηματος από τις βιβλιοθήκες.
    Να σταματήσει πλέον αυτή η γελοιότητα των καταλήψεων είτε από φοιτητές είτε από διοικητικούς και να προστατευθούν τα μέλη ΔΕΠ και οι φοιτητές που επιθυμούν να δουλέψουν
    Να ΜΗΝ πληρώνεται η "απεργία" μελών ΔΕΠ και διοικητικών
    Να δοθεί η δυνατότητα στα μέλη ΔΕΠ να επιλέξουν μεταξύ του εξευτελιστικού μισθού που παίρνουν σήμερα με δυνατότητα ετεροαπασχόλησης ή αποκλειστική απασχόληση με αξιοπρεπή μισθό.
    και περιμένοντας όλα αυτα...
    Να εφαρμόσουμε τους ήδη υπάρχοντες Νόμους
    ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΤΑ ΠΕΙ ΑΛΛΟΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΥΡΙΕ ΥΠΟΥΡΓΕ....

    ReplyDelete