ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ: Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε Υφυπουργέ, η ερώτηση είναι αναπάντητη. Αναγκάστηκα να την επαναφέρω γιατί -όπως καταλαβαίνετε- έχει ανακύψει ένα πολύ σοβαρό ζήτημα στην περιοχή που κατοικώ και εκλέγομαι, στην Πάτρα και αφορά, βεβαίως, το Πανεπιστήμιο της Πάτρας, αλλά και τα Α.Τ.Ε.Ι. της Πάτρας.
Με επιστολή που στείλατε –αν θυμάμαι καλά– περίπου το Νοέμβριο, με επείγον έγγραφο ζητήσατε από όλα τα Πανεπιστήμια να σας στείλουν στοιχεία όσον αφορά το διορισμό εκπαιδευτικού προσωπικού συγγενών ήδη υπηρετούντων στα Πανεπιστήμια αυτά. Και μάλιστα, τότε, χαρακτηρίσατε το κλίμα της οικογενειοκρατίας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ως μία από τις πλέον νοσηρές εκφάνσεις της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Εκπροσωπώντας τη Δημοκρατική Αριστερά, σας λέω εκ των προτέρων ότι συμφωνούμε στη γενική διατύπωση και, βεβαίως, μέσα από τη συμμετοχή μας στο διάλογο, στη διαβούλευση, έχουμε καταθέσει τέτοιες προτάσεις, ούτως ώστε να εξαλειφθούν αυτά τα φαινόμενα.
Όμως, ενώ βρισκόμαστε στη διαδικασία συγκέντρωσης αυτών των στοιχείων, σε μία εκπομπή -μάλιστα, μεγάλης τηλεθέασης- εσείς προσωπικά, πιεζόμενος από το δημοσιογράφο, αναφέρατε το Πανεπιστήμιο της Πάτρας ως παράδειγμα οικογενειοκρατίας. Όπως καταλαβαίνετε, προέκυψε ένα σοβαρό θέμα για το Πανεπιστήμιο, μεγάλη αναταραχή και μπορώ να σας πω και οργή στις πρυτανικές αρχές για το πώς αναφέρθηκε η περίπτωση του Πανεπιστημίου, όταν οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι έχουν στείλει τα στοιχεία στο Υπουργείο, γνωρίζετε ποια είναι αυτά τα στοιχεία και ότι δεν μπορεί με μία ισοπεδωτική λογική να προκαλούνται τέτοια προβλήματα.
Αυτό το οποίο σας ζητάω με την αίτησή μου είναι -εάν έχετε- τα στοιχεία που να τεκμηριώνουν την οικογενειοκρατία και στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, αλλά και στα Α.Τ.Ε.Ι. της Πάτρας, γιατί κι εκεί υπάρχουν τέτοιες πληροφορίες. Και βεβαίως, σας ζήτησα να μου καταθέσετε, εάν έχετε τα στοιχεία, όλα αυτά που τεκμηριώνουν ή όχι την ύπαρξη κλίματος οικογενειοκρατίας στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας και στα Α.Τ.Ε.Ι. της Πάτρας και, βεβαίως, όλων των ιδρυμάτων της χώρας.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Στην ερώτηση του κυρίου Τσούκαλη θα απαντήσει ο Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Πανάρετος.
Ορίστε, κύριε Υφυπουργέ, έχετε το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):
Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Η ερώτηση του κυρίου Τσούκαλη επαναφέρει την συζήτηση για την αξιοκρατία στα Πανεπιστήμια. Ουσιαστικά, περί αυτού πρόκειται. Γιατί η οικογενειοκρατία, η ευνοιοκρατία και η αναξιοκρατία είναι ακριβώς το αντίθετο της αξιοκρατίας. Αυτό που πρέπει να επιδιώκει το Πανεπιστήμιο, αυτό που προσδοκά η κοινωνία από το Πανεπιστήμιο, αυτό που περιμένουν τα παιδιά που είναι στους εξώστες της Βουλής αυτή την στιγμή να συναντήσουν όταν θα μπουν στο Πανεπιστήμιο.
Η κριτική για ισοπεδωτική αντιμετώπιση δεν βρίσκει πουθενά έρεισμα. Η ερώτηση για συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου παιδιά καθηγητών έχουν εκλεγεί στα Πανεπιστήμια, προήλθε από ερώτημα Βουλευτή και στο ερώτημα του Βουλευτή είχε υποχρέωση το Υπουργείο Παιδείας να ζητήσει τα στοιχεία και να απαντήσει.
Τα Πανεπιστήμια, άλλα γρηγορότερα και άλλα με κάποια καθυστέρηση, απάντησαν στο ερώτημα. Λυπάμαι να πω ότι σε μερικές περιπτώσεις οι απαντήσεις δεν ήταν τέτοιες που απέπνεαν το σεβασμό που θα έπρεπε να δείξει ένα δημόσιο ίδρυμα προς την Βουλή.
Όταν, δηλαδή, ένα πανεπιστήμιο αποστέλλει όλη την κατάσταση των μελών του προσωπικού του ως απάντηση, αυτό δεν είναι απάντηση για να βοηθήσει το Υπουργείο Παιδείας να απαντήσει στον συγκεκριμένο του Βουλευτή.
Πρέπει να σας πω, επίσης, ότι και σε άλλες περιπτώσεις οι απαντήσεις που δόθηκαν ήταν γενικής μορφής. Σήμερα, όμως, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί η συγκέντρωση των στοιχείων και σας διαβεβαιώνω ότι θα κατατεθούν τα στοιχεία. Δεν τα έχω σήμερα συγκεντρωμένα, αλλά θα κατατεθούν.
Έχω μία επιφύλαξη για το εξής: Πολλές φορές, με την απλή παράθεση στοιχείων δημιουργούνται εντυπώσεις που μπορεί να είναι λανθασμένες. Και για να απαντήσω και στο ερώτημα που θέτετε για την εκλογική σας περιφέρεια, θέλω να σας πω το εξής: Πράγματι, σε τηλεοπτική εκπομπή έκανα αναφορά σε καταγγελία η οποία αναφερόταν σε κάποιο συγκεκριμένο τμήμα του Πανεπιστημίου Πατρών. Ο πρύτανης το γνωρίζει. Δεν θέλω να κάνω ούτε αναφορά ούτε στο τμήμα ούτε στα πρόσωπα αφού η καταγγελία δεν έχει ακόμα ελεγχθεί. Όμως, θα σας πω ποια ήταν η καταγγελία. Από ό,τι αντιλαμβάνομαι, τα στοιχεία δεν είναι λανθασμένα. Εξελέγη λέκτορας, ο οποίος ήδη υπηρετούσε ως ΠΔ 407 στο συγκεκριμένο Τμήμα, γιος καθηγητή. Η σύζυγος άλλου καθηγητή που υπηρετούσε ως υπάλληλος έγινε ΥΔΑΧ –δηλαδή υπάλληλος αορίστου χρόνου. Το ίδιο συμβαίνει με σύζυγο άλλου καθηγητή, με σύζυγο τρίτου καθηγητή, με σύζυγο τέταρτου καθηγητή. Αναφέρεται και κόρη καθηγητή που έχει σύμβαση έργου. Επίσης, αναφέρεται και αδελφή καθηγητή, της οποίας ο σύζυγος είναι αναπληρωτής καθηγητής στο ίδιο τμήμα.
Αυτή ήταν η καταγγελία και έχουμε ζητήσει να διερευνηθεί.
Αυτό που δεν μπορεί να κάνει το Υπουργείο Παιδείας –και δεν πρέπει να το κάνει, γιατί δεν είναι η δουλειά του– είναι να δει αν πράγματι αυτές οι επιλογές ήταν αξιοκρατικές ή όχι. Είναι δουλειά του Πανεπιστημίου να τις ελέγξει και θα έπρεπε να τις έχει ελέγξει.
Θα επανέλθω στην δευτερολογία μου.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):
Κι εγώ σας ευχαριστώ.
Το λόγο έχει ο ερωτών Βουλευτής κ. Τσούκαλης.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΣΟΥΚΑΛΗΣ:
Κυρία Πρόεδρε, θα είμαι πάρα πολύ σύντομος.
Κύριε Υφυπουργέ, παρουσιάσατε ένα έγγραφο ως καταγγελία και είπατε ότι βάσει αυτού του εγγράφου κάνετε την αναφορά, δυστυχώς συλλήβδην σε όλο το Πανεπιστήμιο. Στο Πανεπιστήμιο υπηρετούν πάνω από επτακόσια πενήντα μέλη Διδακτικού Προσωπικού. Κανένας από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας δεν λέει ότι πράγματι υπάρχουν τέτοια στοιχεία. Και, ουαί και αλίμονο, σε ένα θεσμό ο οποίος λειτουργεί μέσα σε ένα κράτος στο οποίο επικρατεί γενικευμένη ανομία, αναξιοκρατία και πελατειακό σύστημα, να μην υπάρχουν τέτοια φαινόμενα! Αυτά, βέβαια, δεν συμβαίνουν μόνο στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας, αλλά και αλλού ή στα Τ.Ε.Ι.
Όμως, πρώτα από όλα, η αναφορά σας είχε να κάνει με την υιοθέτηση μιας καταγγελίας, την οποία –από ό,τι καταλαβαίνω– δεν την είχατε ακόμα διασταυρώσει και, δεύτερον, αναφέρομαι στο ισοπεδωτικό της αναφοράς, ότι δηλαδή έχουμε αναφορές από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας.
Το ερώτημα είναι το εξής: Αυτή η συγκεκριμένη αναφορά εδόθη στις Πρυτανικές Αρχές του Πανεπιστημίου της Πάτρας; Παρακαλώ να μου το δώσετε και μένα, προκειμένου να γίνει διασταύρωση, αν δεν την έχετε κάνει, που κανονικά θα έπρεπε να την έχετε κάνει.
Και καταλήγω με το εξής: Πραγματικά υπάρχει σοβαρό πρόβλημα αξιοκρατίας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Και η αναξιοκρατία σ’ αυτούς τους θεσμούς είναι ακόμη πιο οδυνηρή, όταν στη γενικότερη σήψη, στη γενικότερη αποδόμηση της ίδιας της κοινωνίας, θεσμοί οι οποίοι θα έπρεπε να κρατήσουν ψηλά και την ίδια την κοινωνία, αλλά και την προοπτική της, έχουν τέτοια προβλήματα.
Θα τα λύσουμε, φαντάζομαι, αν υπάρχει και η πολιτική βούληση από εσάς. Όμως, σας παρακαλώ, θα ήθελα λίγο πιο ξεκαθαρισμένες απαντήσεις σε ζητήματα που θίγουν ένα ιστορικό Πανεπιστήμιο, ένα Πανεπιστήμιο με περγαμηνές. Μιλάμε, μάλιστα, για μία αναφορά που δεν πλήττει μόνο το Πανεπιστήμιο, αλλά και ολόκληρη την τοπική κοινωνία.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):
Το λόγο έχει ο Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Ιωάννης Πανάρετος.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):
Χαίρομαι που συμφωνούμε με τον κύριο Τσούκαλη στην ανάγκη αντιμετώπισης των φαινομένων της αναξιοκρατίας. Είμαι βέβαιος ότι όλοι σ’ αυτήν την αίθουσα, όλοι στη Βουλή συμμερίζονται αυτήν την ανάγκη, γιατί φαντάζομαι κι εσείς, όπως κι εγώ όπου πηγαίνω, το ερώτημα που ακούω και η παρότρυνση που ακούω είναι: «Κάντε κάτι για τα πανεπιστήμια, δεν πάει άλλο αυτή η κατάσταση».
Αυτό δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ισοπεδωτικά. Τα πανεπιστήμια και οι πανεπιστημιακοί δεν έχουν όλοι την ίδια προσέγγιση στο πώς λειτουργούν τα πανεπιστήμια.
Όμως, όπως σωστά είπατε, για να αναφερθώ στα συγκεκριμένα στοιχεία, όταν έχεις ένα πανεπιστημιακό τμήμα στο οποίο οι περισσότεροι είναι μέλη μίας οικογένειας και αναγκάζεται ο Υφυπουργός Παιδείας, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ζητήσει στοιχεία για το τι συμβαίνει, υπάρχει ουσιαστικό πρόβλημα. Φθάσαμε στο σημείο κύριε Τσούκαλη και ακυρώσαμε οκτώ εκλογές καθηγητών στο Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας είχε μία ενδιαφέρουσα συνύπαρξη οικογενειακών χαρακτηριστικών και παρανομιών.
Ξέρετε όταν κανείς κάνει μία προσπάθεια να ξεφύγει από την αξιοκρατική διαδικασία, είναι φυσικό να υποπέσει και σε παραπτώματα διοικητικής φύσεως που επιτρέπουν στο Υπουργείο Παιδείας να ακυρώσει εκλογές. Έχουμε περισσότερες από εκατό καταγγελίες στα πανεπιστήμια και έναν πολύ μεγάλο αριθμό καταγγελιών στα ΤΕΙ για μη σωστές διαδικασίες.
Θα μπορούσα –δεν έχω χρόνο– να σας πω συγκεκριμένες περιπτώσεις για το «Α» πανεπιστήμιο όπου υπάρχει καταγγελία ότι ο καθηγητής εξέλεξε το γιό του ή την κόρη του κ.λπ. Αυτές οι καταγγελίες, θέλουν πολύ μεγάλη προσοχή στην εξέτασή τους.
Εγώ, για να σας δώσω να καταλάβετε την δυσκολία και τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα, σας έφερα μόνο έναν φάκελο. Αυτός είναι ο φάκελος ελέγχου νομιμότητας μίας μόνο εκλογής.
Φανταστείτε τώρα εσείς δεκατέσσερις τέτοιους φακέλους από ακύρωση εκλογών και φανταστείτε πάνω από εκατό φακέλους μόνο στα πανεπιστήμια και ένα πολύ μεγάλο αριθμό στα ΤΕΙ από καταγγελίες.
Εδώ λοιπόν, πρέπει να δούμε πώς θα αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα. Και δεν θα το αντιμετωπίσουμε, σας διαβεβαιώνω, απλώς προσπαθώντας να κάνουμε αυτό που έχουμε υποχρέωση σήμερα, δηλαδή με έλεγχο νομιμότητας. Πρέπει να αλλάξουμε προσέγγιση στα πανεπιστήμια. Και ξέρω από τους εκπροσώπους σας στην διακομματική Επιτροπή ότι συμβαδίζετε κι εσείς μ’ αυτήν την άποψη.
Χθες, ήρθε στα χέρια μου μία καταγγελία, μία υποχρέωση αν θέλετε από τους ελεγκτές δημόσιας διοίκησης, παραπομπής στο πειθαρχικό συμβούλιο εκλεκτορικού σώματος, για μία εκλογή η οποία βρίσκεται σε εκκρεμότητα δέκα χρόνια. Ξεκίνησε το 2001 κι έχουμε φθάσει στο 2011 και δεν έχει λυθεί. Στην διαδικασία αυτή εμπλέκονται δικαστήρια (το Εφετείο και το Συμβούλιο της Επικρατείας), έχουμε αναπομπές, έχουμε ακυρώσεις, έχουμε ενενήντα οκτώ έγγραφα που αφορούν αυτήν την εκλογή. Μέσα στον ογκώδη αυτό φάκελο δεν υπάρχει ούτε μία αναφορά στην ουσία. Είναι αυτός ο άνθρωπος που εξελέγη λέκτορας καλός για να είναι λέκτορας ή όχι; Όλα είναι τυπικά θέματα.
Χρειάζεται λοιπόν, να αλλάξουμε τον τρόπο που λειτουργούν τα πανεπιστήμια, χρειάζεται να βρούμε έναν νέο τρόπο με τον οποίο οι εκλογές θα είναι και αξιοκρατικές και θα ελέγχονται εσωτερικά και δεν θα γίνονται μέρος των δραστηριοτήτων των δικαστηρίων της χώρας και μ’ αυτόν τον τρόπο τα πανεπιστήμιά μας να γίνουν διεθνώς ανταγωνιστικά.
Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
ΧΩΡΙΣ ΠΟΛΛΑ ΣΧΟΛΙΑ
ReplyDeleteΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΤΑ CLUBS ΜΟΡΦΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΕΙΝΑΙ….
ΣΗΜΕΡΑ τον ιστότοπο http://www.alfavita.gr/artro.php?id=24916 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ καταγγελία των επιστημονικών ενώσεων Ένωση Ελλήνων Φυσικών [ΕΕΦ], ΕΕΧ και ΠΕΒ επειδή το ΥΠΔΜΘ τις αγνοεί για το θέμα των εξελίξεων στις Φυσικές Επιστήμες.
Δεν θα γίνει αναφορά στην ΕΕΧ και την ΠΕΒ
Θα γίνει όμως αναφορά στη «δίκαιη» αγανάκτηση της ΕΕΦ και θα σημειώθεί ότι δεν είναι κατανοητό το γεγονός ότι δεν διαμαρτύρεται το εν λόγω σωματείο γιατί δεν ρωτήθηκε και για τα ακόλουθα θέματα στα οποία αναπτύσσει έντονη δραστηριότητα με τη διοργάνωση σεμιναρίων :
:* στην οργάνωση και διοίκηση της εκπαίδευσης
* στη διαπολιτισμική εκπαίδευση
* στην ειδική αγωγή
*στη νοηματική γλώσσα
* στη γραφή των τυφλών
* στη ψυχολογική εκπαίδευση
και φροντιστήρια για ΑΣΕΠ
με κόστος συμμετοχής μέχρι και χιλιάδες ΕΥΡΩ
ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ .
Για περισσότερα :
• http://www.inout.gr/archive/index.php/t-64489.html ««Φάμπρικα» σεμιναρίων για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών
Αν σε ένα τμήμα που υπηρετεί η συζυγός μου εκλεγώ και εγώ, είναι οιγενειοκρατία;
ReplyDeleteΑν την διαδεχτώ ή/και με διαδεχτεί στην προεδρία του τμήματος, είναι οικογενειοκρατία;
Έχει σημασία αν αυτό έγινε πριν από 15, 18, 21 ή 14 χρόνια;
Ευσταθει οτι στη Φιλοσοφικη του ΑΠΘ ειναι μελη ΔΕΠ περιπου 7 συζυγοι, ητοι 14, εκτος των υπολοιπων συγγενων, κουμπαρων κτλ κτλ
ReplyDeleteΧρηματοδοτούμενα προγράμματα προκαλούν αναστάτωση στο ΑΠΘ
ReplyDelete02/03/2011 - 10:40
Του Αποστολου Λακασα
Αναστάτωση έχει προκαλέσει στην πανεπιστημιακή κοινότητα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης η ανάρτηση στην ιστοσελίδα «Διαύγεια» στοιχείων που δείχνουν ότι ο πρύτανης και οι αντιπρυτάνεις αμείβονται από προγράμματα χρηματοδοτούμενα από τα αποθεματικά του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ) του ιδρύματος. Ενώ όλοι αναφέρουν ότι η ενέργεια είναι νόμιμη, μερίδα πανεπιστημιακών, πρυτάνεις και στελέχη του υπουργείου Παιδείας που μίλησαν στην «Κ» θεωρούν ότι εγείρεται ηθικό ζήτημα. Από την πλευρά του, ο πρύτανης κ. Ιωάννης Μυλόπουλος έκανε λόγο στην «Κ» για νόμιμες αλλά και ηθικές ενέργειες. Ειδικότερα, ο κ. Μυλόπουλος έχει απολαβές από έργο με τίτλο «Διερεύνηση και Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού και Ερευνητικού Εργου του ΑΠΘ», που είναι υπό τη διαχείριση της Επιτροπής Ερευνών, πρόεδρος της οποίας είναι η αντιπρύτανης κ. Σοφία Κουίδου-Ανδρέου. Για το έργο, το 2010 εισέπραξε 2.000 ευρώ στις 1/11, 30/11 και 23/12. Το 2011 εκτελεί πρωτογενή εργασία Καταχώρισης και Επεξεργασίας Στοιχείων και εισπράττει 2.000 ευρώ στις 28/1 και στις 24/2. Ο αντιπρύτανης κ. Ιωάννης Παντής έχει απολαβές από το έργο «Στρατηγική Νομικής και Τεχνικής Υποστήριξης των Αναπτυξιακών Δραστηριοτήτων του ΑΠΘ». Το 2010 εισέπραξε 2.000 ευρώ στις 1/11, 30/11, 23/12 και στις 25/1/2011 και 22/2/2011. Η αντιπρύτανης κ. Δέσπω Λιάλιου για πρωτογενές ερευνητικό έργο για τον «Σχεδιασμό και Ανάπτυξη Ακαδημαϊκών Δράσεων και Προγραμμάτων» εισέπραξε 2.000 ευρώ την 1/11 και στις 23/12 του 2010. Η κ. Κουίδου-Ανδρέου από τη «Διερεύνηση Δυνατοτήτων Ανάπτυξης Ερευνητικής Δραστηριότητας ΑΠΘ», όπου ασκεί διοίκηση, το 2010 εισέπραξε 1.000 ευρώ (2/11), 2.000 ευρώ (2/12) και 1.640 ευρώ (24/12).
Τα προγράμματα χρηματοδοτούνται από το αποθεματικό του ΕΛΚΕ, το οποίο δημιουργείται από ποσοστό των κεφαλαίων που εισέρχονται σε κάθε ΑΕΙ από τα ανταγωνιστικά προγράμματα που παίρνει. Είναι μια νόμιμη διαδικασία, όπως τόνισαν στην «Κ» στελέχη του υπουργείου και ο κ. Μυλόπουλος. «Δεν υπάρχει λόγος να κρύψουμε κάτι. Αλλωστε είμαστε το πρώτο ίδρυμα που παρουσιάσαμε στοιχεία σχετικά με τη λειτουργία μας στο πρόγραμμα “Διαύγεια”», συμπλήρωσε ο κ. Μυλόπουλος. Ομως πανεπιστημιακοί τονίζουν ότι ανακύπτει ζήτημα ηθικής τάξης. Πώς μπορεί ο πρύτανης να αποζημιώνεται για τη διερεύνηση και αξιολόγηση του έργου του ιδρύματός του; Ως πρύτανης με τι ανεμένετο να ασχοληθεί; Είναι δυνατόν η αντιπρύτανης Ερευνας να αποζημιώνεται για την ανάπτυξη της έρευνας; Ο αντιπρύτανης Οικονομικού μπορεί να αμείβεται για τη στρατηγική του αναπτυξιακού προγράμματος; Είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που θέτουν. Επίσης, στελέχη του υπουργείου που μίλησαν στην «Κ» θεωρούν ότι ανακύπτει ηθικό ζήτημα, καθώς, ως φαίνεται, στο ΑΠΘ... «Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει», όπως τόνισαν.
ΚΟΥΙΖ
ReplyDeleteΠΟΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΚΕΚ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ ΥΠΕΓΡΑΦΕ ΚΑΙ ΑΝΩΤΕΡΟ [ΤΟΤΕ] ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ [ΤΟΤΕ] ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΓΓΕΙΛΑΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΤΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΙΔΡΥΜΑ [ΤΩΡΑ] ΔΗΛΩΣΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕ ΤΙΠΟΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΕΠΘ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΠΑΨΕΙ ΝΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΒΕΒΑΙΩΣΕΙΣ?
Αγαπητέ κ. Υφυπουργέ
ReplyDeleteΑναγκάζομαι να σας γράψω για δεύτερη φορά διότι η πρώτη μου αναφορά αγνοήθηκε παντελώς από μέρους σας αντιλαμβανόμενος βέβαια τον φόρτο εργασίας σας.
Θα πρέπει να γνωρίζεται φαντάζομαι το πρόβλημα που έχει προκύψει με την χρηματοδότηση των προγραμμάτων SEE.ERA.NET Plus όπου λόγω της αδυναμίας της ΓΓΕΤ και φυσικά του Υπουργείου Παιδείας στο οποίο υπάγεται πλέον να καταβάλει την εθνική συμμετοχή των 300,000 ευρώ οι ελληνικές ερευνητικές ομάδες που συμμετέχουν και είναι περίπου 20 δεν μπορούν να χρηματοδοτηθούν παρά το ότι τα έργα στα οποία συμμετέχουν έχουν ξεκινήσει.
Παρά τις επανειλημμένες οχλήσεις μας στο υπουργείο και στην ΓΓΕΤ δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα με αποτέλεσμα να έχουμε γίνει περίγελος στην ερευνητική κοινότητα της Ευρώπης.
Όπως αντιλαμβάνεστε η στάση αυτή του Υπουργείου και της ΓΓΕΤ μας απαξιώνει πλήρως ως κράτος αλλά και ως ερευνητές και μηδενίζει την αξιοπιστία μας απέναντι στου συνεργάτες μας που προφανώς εάν συνεχιστεί αυτό δεν θα μας καλέσουν να συμμετέχουμε σε ομάδες αριστείας στην Ευρώπη.
Αναρωτιέμαι πραγματικά πως πιστεύεται ότι εσείς ως πολιτεία και ειδικότερα οι επικεφαλείς του Υπουργείου Παιδείας προωθείτε την ακαδημαική και ερευνητική αριστεία στην Ελλάδα όταν της βάζετε τέτοια εμπόδια. Πως αναμένεται να συμμετέχουμε σε ομάδες αριστείας όταν ακόμα και όταν είμαστε άριστοι και συνεργάτες μας από την Ευρώπη αποζητούν την συνεργασία μας το ίδιο το κράτος μας δημιουργεί προβλήματα.
Υπάρχει άραγε σχεδιασμός για την έρευνα όταν την ίδια στιγμή που δεν πληρώνεται η Ελληνική συμμετοχή σε ήδη εγκεκριμένα προγράμματα προκυρήσονται (από τις 16/2 και μετά) νέα ερευνητικα προγράμματα see.era.net από την ΓΓΕΤ?
Ευχαριστώ και γνωρίζοντας την ευαισθησία σας σε τέτοια θέματα να πράξετε αναλόγως.
Ευχαριστώ
Δημήτριος Καρπούζας
Επικ. Καθηγ. Πανεπ. Θεσσαλίας
Κύριε υφυπουργέ,
ReplyDeleteΈχω να κάνω μια σοβαρή καταγγελία που δείχνει το επίπεδο δυστυχώς πολλών ακαδημαϊκών δασκάλων.
Συγκεκριμένα αναφέρομαι στην Ιατρική σχολή της Πάτρας.
Χθες το μεσημέρι μια ομάδα πρωτοετών φοιτητών πήγε στον πέμπτο όροφο του Πανεπιστημιακού νοσοκομείου στα γραφεία της Παθολογικής κλινικής προκειμένου να δει εαν έχουν βγεί οι βαθμολογίες του μαθήματος της Κλινικής Ιατρικής.
Οι φοιτητές ρώτησαν με πολύ ευγενικό τρόπο κάποιον κύριο με ιατρική μπλούζα που βρήκαν σε ένα γραφείο εαν βγήκαν ή πότε θα βγούν οι βαθμοί. Ξέρετε τι τους απάντησε ο εν λόγω κύριος; ΧΈΣΤΗΚΑ!!!
Κατά τα άλλα ο κύριος αυτός θα διδάξει στους φοιτητές Ιατρικής και θα τους κάνει καλούς γιατρούς!
Όταν ο γιός μου με πήρε τηλέφωνο και οργισμένος αλλά και στεναχωρημένος μου ανέφερε αυτό το γεγονός κυριολεκτικά έπεσα από τα σύννεφα, δεν ήξερα τι να του πω!
Ο γονιός ενός από τους φοιτητές της ομάδας
δηλαδή αυτοί χρησιμοποιούν τα overheads για να παίρνουν επιπλέον μισθό! αν είναι δυνατόν!
ReplyDeleteδηλαδή παίρνουν λεφτά από αυτούς που κερδίζουν grants με την αξία τους και τα βαζουν στην τσέπη τους!
σκεφτείτε: τα overheads είναι κάτι σαν η φορολογία του πανεπιστημίου - δηλαδή όποιος παίρνει ένα grant δίνει ένα μέρος για το ευρύτερο καλό και τις υποδομές του πανεπιστημίου. Και έρχεται ο πρύτανης και παίρνει από τα λεφτά αυτά για να ενισχύσει το εισόδημά του!
Και έχει το θράσος να δικαιολογεί τον επιπλέον μισθό ώς αμοιβή για την "διερεύνηση και αξιολόγηση του έργου του ιδρύματός του" - δηλαδή δεν είναι αυτό μέρος της δουλειάς του ούτως ή άλλως όπως αναρωτιέται ο δημοσιογράφος;
Είναι λοιπόν σαν ο Παπακωνσταντίνου να παίρνει λεφτά από τους φόρους των πολιτών και να τα βάζει στην τσέπη του ώς επιπλέον αμοιβή δικαιολογώντας τα ώς αμοιβή για "διερεύνηση και αξιολόγηση της Ελληνικής οικονομίας"!
Αν δεν κάνω λάθος, αυτό ακριβώς ήταν το φεουδαρχικό σύστημα. Ο Φεουδάρχης φορολογούσε οποιονδήποτε έιχε κάποια δραστηριότητα στην επικράτειά του, και έπαιρνε μέρος της παραγωγής του για να διευρύνει την προσωπική του περιουσία.
Ντροπή. Μόνο ντροπή. Και το χειρότερο είναι ότι προσπαθούν να μας πείσουν ότι είναι και απολυτα θεμιτό αυτό που κάνουν. Τι θράσος...
Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί οι πρυτάνεις δεν θέλουν αλλαγές στο status quo των πανεπιστημίων - ο δε Μυλόπουλος που φορολογεί τους καθηγητές του πανεπιστημίου του για να αυξάνει τα δικά του εισοδήματα, είναι ο μπροστάρης της όλης υπόθεσης. Οποία ειρωνία!
Νομίζω ότι μπορούμε να εξάγουμε με ασφάλεια το συμπέρασμα ότι για κάθε αναξιοκρατική και παράτυπη-παράνομη εκλογή σε ΑΕΙ, ΤΕΙ και ΕΚ υπάρχουν άλλες 100 αναξιοκρατικές αλλά νομότυπες διαδικασίες. Δεν μας αφήνει ιδιαίτερη αισιοδοξία το γεγονός αυτό.
ReplyDeleteΌσο δεν θα υπάρχουν σε κάθε επίπεδο θεσμοθετημένες διαδικασίες άμεσου εξωτερικού ελέγχου και κυρώσεων, τόσο το φαινόμενο θα γιγαντώνεται. Απλά θα γίνουν πιο προσεκτικοί οι βυσσοδόμοι.
Το Διαύγεια είναι μια επανάσταση. Ψάχνοντας βρίσκεις πολλές ανορθοδοξότητες, στα όρια του νόμιμου. Το ζητούμενο όμως, που πολύ θα ήθελα να ρωτήσω τους υπουργούς (ιδιαίτερα τον κ. Ραγκούση), είναι και μετά τι;
Η προσέγγιση που είχαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα, που ίσως ατυχώς κρυσταλλώθηκε στη γνωστή ρήση του κ. Σημίτη «όποιος έχει στοιχεία να πάει στον εισαγγελέα..» προφανώς δεν έδωσε πειστική απάντηση.
Συνεπώς ξαναγυρίζουμε στο ζητούμενο που τόσο πεισματικά αρνήθηκαν όλα τα χρόνια οι πολιτικές και συνδικαλιστικές ηγεσίες του τόπου. «Πως μπορούμε να οργανώσουμε μια απλή διαδικασία αντικειμενικού εξωτερικού ελέγχου και παρακολούθησης της στο δημόσιο τομέα, που θα έχει στόχο τις ορθές πρακτικές κι όχι το νομότυπο των πράξεων ». Στο στόχο αυτό το Διαύγεια είναι ένα πολύτιμο εργαλείο, αρκεί βέβαια να γίνουν και τα επόμενα βήματα.
ΑΜΜ
Κύριε Υφυπουργέ,
ReplyDeleteΑλήθεια τι θα γίνει τελικά με το γνωστό τμήμα Γεωπονίας Ιχθυολογίας και Υδάτινου Περιβάλλοντος του ΠΘ;
θα ανακληθεί το έγγραφο της υπηρεσίας του υπουργείου σας το οποίο κατά παράβαση του ΠΔ 50/2001 και ΠΔ 347/2003 χαρακτήρισε το πτυχίο και την οικογένεια ως τους μόνους που καλύπτουν το γνωστικό αντικείμενο της Ιχθυολογίας;
Θα αποκατασταθεί η επιστημονική κοινότητα των βιολογικών τμημάτων και οι φοιτητές των αντίστοιχων κατευθύνσεων οι οποίοι ενώ σπουδάζουν το εν λόγω γνωστικό αντικείμενο βρίσκονται εκτός των κύριων πινάκων του ΑΣΕΠ;
Αν ανακληθεί το έγγραφο της υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας προς το ΓΕΩΤΕΕ τότε οι παρασκηνιακές μεθοδεύσεις της οικογένειας θα καταρεύσουν και θα αποκατασταθεί η νομιμότητα στο επιμελητήριο.
Όλα τα βιολογικά τμήματα περιμένουν την ανάκληση του εγγράφου αυτού σύμφωνα με το οποίο το πτυχίο του τμήματος αυτού χαρακτηρίζεται ως το μόνο ταυτόσημο κατά περιεχόμενο ειδικότητας πτυχίου Ιχθυολογίας με αποτέλεσμα τόσο οι φοιτητές του εν λόγω τμήματος να γίνονται απευθείας δεκτοί στο ΓΕΩΤΕΕ εις βάρος των πτυχιούχων Βιολογίας όσο και η οικογένεια να ελέγχει τα ερευνητικά προγράμματα του ΕΠΑΛ.
Κύριε Πανάρετε
ReplyDeleteΣτο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, ως προϊστάμενος της Γραμματείας του Ειδικού Λογαριασμού έχει οριστεί με απόφαση της διορισμένης Διοικούσας Επιτροπής του ιδρύματος, ένας μόνιμος υψηλόβαθμος διοικητικός υπάλληλος του ιδίου ιδρύματος, ο οποίος έχει τακτικό μηνιαίο μισθό όπως όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι.
Στη έκθεση προϋπολογισμού του 2011 του ΕΑΠ ορίζεται ότι το μοναδικό άτομο από το μόνιμο προσωπικό που απασχολείται στη Γραμματεία του Ειδικού Λογαριασμού θα έχει πρόσθετη αμοιβή 20.000 ευρώ το χρόνο. Δηλαδή κάποιος που δεν κατονομάζεται στην έκθεση, παίρνει 20.000 ευρώ πάνω από το μισθό του (τα μισά έξοδα των δαπανών της Γραμματείας του Ειδ. Λογαριασμού) και που ο καθένας μπορεί να ελέγξει στο http://et.diavgeia.gov.gr/f/eap/ada/4%CE%91%CE%A1%CE%A046%CE%A8%CE%96%CE%A3%CE%98-%CE%A8 Το άτομο αυτό είναι ο προϊστάμενος της Γραμματείας. Ιδού το σχετικό απόσπασμα:
ΑΔΑ: 4ΙΙΩ46ΨΖΣΘ-6
ΕΛΛΗΝΙΚΗ Δ ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ
ΤΗΛ.: 2610-367660
Πάτρα, 10/12/2010
Αρ.Πρωτ.ΕΑΠ/ΕΔΕΛ/2093
ΕΙΣΗΓΗΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ 2011
.........................
Β. ΕΞΟΔΑ
1. Οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού διοικητικής λειτουργίας της Γραμματείας του Ειδικού Λογαριασμού θα ανέλθουν στο ποσό των 40.000,00 ευρώ και θα αφορούν δαπάνες αμοιβών μόνιμου προσωπικού καθώς και προσωπικού με συμβάσεις έργου περιορισμένης διάρκειας. ... Σημειώνεται ότι ο Ειδικός Λογαριασμός του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου βρίσκεται στο αρχικό στάδιο λειτουργίας του και δεν έχει στελεχωθεί με μόνιμο προσωπικό.
.........................
Α. ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Στη Γραμματεία του Ειδικού Λογαριασμού απασχολείται ένα άτομο από το μόνιμο προσωπικό οι πρόσθετες παροχές του οποίου θα ανέρθουν στο ποσό των 20.000,00 ευρώ.
Όμως το άρθρο 6 της ΚΥΑ/679/22-8-86 που προβλέπει τα των Ειδικών Λογαριασμών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ αναφέρει τα ακόλουθα:
Αρθρο 6
Γραμματεία.
1. Η Γραμματεία στελεχώνεται, ανάλογα με τις ανάγκες, είτε από προσωπικό - επιστημονικό ή άλλο του ΑΕΙ ή του ΤΕΙ, που διατίθεται με απόφαση της Συγκλήτου του ΑΕΙ ή της Συνέλευσης του ΤΕΙ, ύστερα από πρόταση της Επιτροπής, είτε από νέο προσωπικό που προσλαμβάνεται με απόφαση της Επιτροπής και αμείβεται από τα κονδύλια του Λογαριασμού.
Δηλαδή σύμφωνα με τα ανωτέρω, το νέο προσωπικό που θα προσληφθεί, ελλείψει μονίμου, θα πρέπει να αμειφθεί από τα κονδύλια του Ειδικού λογαριασμού και όχι ο μόνιμος υπάλληλος, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προϊσταμένου, που ούτως ή άλλως αμείβεται (έχει τακτικό μηνιαίο μισθό) Πολύ δε περισσότερο δεν αναφέρεται τίποτε για ΠΡΟΣΘΕΤΗ αμοιβή κανενός.
Από που λοιπόν προκύπτει ότι “το άτομο από το μόνιμο προσωπικό που απασχολείται στη Γραμματεία του Ειδικού Λογαριασμού” θα έχει πρόσθετες παροχές;;;;;;;;;;
Θα σας παρακαλούσα κε υφυπουργέ πάρα μα πάρα πολύ να μου πείτε εάν πρέπει να γίνει καταγγελεία για εκλογή γόνου που είναι προφανές οτι είναι μια από τις τρανταχτές υποθέσεις οικογενειοκρατίας μιά και το ίδιο πρόσωπο διετέλεσε σε περισσότερες των μία θέσεων στο τμήμα του ενώ ετοιμαζόταν η επόμενη θέση, απασχολώντας έτσι τουλάχιστον δυο θέσεις αποκλείωντας άλλους από ένα μισθό. Δεν κάνετε έλεγχο όλων των θέσεων, απλά μόνο όσων καταγγέλλονται;
ReplyDeleteκ. Υφυπουργέ, καθημερινά στο site σας δημοσιοποιείτε ελέγχους νομιμότητας μελών ΔΕΠ, ακόμη και ακυρώσεις μετάκλησης, αφαιρώντας με τις πράξεις σας ένα σημαντικό στοιχείο του αυτοδιοίκητου των ΑΕΙ. Το επιχείρημα ότι εκ του νόμου έχετε αυτό το δικαίωμα δεν έχει ηθικό βάρος καθώς, εάν το επιθυμούσατε, μπορούσατε να επαναφέρετε τον έλεγχο νομιμότητας στο υπουργείο και να τελείωνε το θέμα. Υπενθυμίζω ότι τα όργια με τις εκλογές ΔΕΠ όλα αυτά τα χρόνια γίνονταν παρά τον έλεγχο νομιμότητας που διεξήγαγε το υπουργείο.
ReplyDeleteΣημειώνω μία περίπτωση που ταιριάζει στη Βουλγαράκειο ρήση περί νόμιμου και ηθικού: Ένα μέλος ΔΕΠ που παλιά αρθρογραφούσε σε μεgάλο και εκλεκτό συγκρότημα ΜΜΕ έφυγε από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης για το νεοπαγές τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής της Σχολής
Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, καθώς επί υπουργίας Ευθυμίου με το ΦΕΚ 227/20-11-2003 προκηρύχθηκε θέση καθηγητή, την οποία κατέλαβε με το ΦΕΚ 78/23-3-2004.
Πώς είναι δυνατόν μέσα σε 4 μήνες από τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της προκήρυξης να έγιναν τα παρακάτω:
1) Δημοσίευση της προκήρυξης στον τύπο και τήρηση της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων.
2) Σύγκληση εκλεκτορικού σώματος για τη σύσταση 3μελούς εισηγητικής επιτροπής.
3) Σύνταξη της εισηγητικής έκθεσης (με τήρηση του κάτω χρονικού ορίου της προθεσμίας σύνταξής της).
4) Διανομή της εισηγητικής έκθεσης στους υποψήφιους και σύγκληση του εκλεκτορικού σώματος για την εκλογή.
5) Συγγραφή και υπογραφή του πρακτικού εκλογής.
6) Αποστολή διά της υπηρεσίας από το Παν/μιο Πελ. Στο ΥΠΕΠΘ του φακέλου εκλογής, πρωτοκόλησή του στα διάφορα τμήματα, διενέργεια του ελέγχου νομιμότητας.
7) Συλλογή υπογραφών από την ιεραρχία.
8) Απόφαση ΥΔΕ.
9) Αποστολή στο εθνικό τυπογραφείο, έλεγχος και συλλογή υπογραφών από τα διάφορα τμήματα πριν τη δημοσιοποίησή του ΦΕΚ διορισμού.
Μερικά έτη αργότερα, εν μέσω μνημονίου και επί διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, το μέλος ΔΕΠ μετακαλείται στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών (ΦΕΚ 32/27-1-2011), πράξη την οποία εγκρίνατε εσείς.
Με ποια λογική επιτρέπετε την προσθήκη ενός ακόμη μέλους ΔΕΠ σε ένα γεμάτο τμήμα της πρωτεύουσας όταν αυτή η καθηγήτρια αφήνει ορφανή μία θέση σε ένα περιφερειακό πανεπιστήμιο, έστω και δίπλα στην Αθήνα; Μήπως το συγκεκριμένο μέλος ΔΕΠ γνωρίζει κάτι για την τύχη του πανεπιστημίου Πελοπ. και ήθελε να προλάβει τα μελλούμενα;
Δεν πρέπει, έστω και τώρα, να δείξετε την ίδια ευθιξία που δείξατε σε περιπτώσεις μετάκλησης από τμήματα της επαρχίας σε τμήματα της επαρχίας, γιατί δε ζητήσατε να αιτιολογηθούν οι ανάγκες που οδήγησαν το Πάντειο στο να ζητήσει τη μετάκληση του μέλους ΔΕΠ; Γιατί δε στηρίξατε το Παν/μιο Πελοπ. που χάνει ένα εκλεκτό μέλος (ο χαρακτηρισμός προέρχεται από την έλξη που ασκεί το συγκεκριμένο μέλος ΔΕΠ σε μεγάλα και παραδοσιακά τμήματα και σε καμία περίπτωση δεν είναι ειρωνικός);
Πότε επιτέλους θα τρέξουν τα χρήματα του ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΥ; Έχουν εξαντληθεί οι υποψ. διδάκτορες και είμαστε σε δύσκολες εποχές...
ReplyDeleteΚε Πανάρετε,
ReplyDeleteπότε επιτέλους θα γίνει κάτι κατά της οικογενειοκρατίας για το οποίο τόσο φωνάζατε κάποτε? Πως επιτρέπετε να συνεχίζεται αυτό το λάθος?
Πως επιτρέπετε να μπορεί γόνος και γονιός να είναι ακριβώς στο ίδιο αντικείμενο, στην ίδια ομάδα, τομέα, τμήμα, πανεπιστήμιο χωρίς να έχετε κάνει κάτι όταν το υπογράφατε?
Μήπως έχετε στόχο να καταστρέψετε τα πανεπιστήμια επιτρέποντας τέτοιες καταστάσεις να υπάρχουν? Εάν ναι, να μας το πείτε να το ξέρουμε!
Εάν δεν μπορείτε να τους διώξετε, ανακατέψτε τους τότε μεταξύ ιδρυμάτων να γλυτώσουμε οι υπόλοιποι από αυτή τη μάστιγα!
Ας κουραστούν επιτέλους οι ξεκούραστοι –γιατί με λίγο κόπο (οι γόνοι) πέτυχαν τα –πλασματικά- πολλά!
Δεν υπάρχει πρόσληψη γιού ή κόρης σε πανεπιστήμιο (ιδιαίτερα όταν και ο γονιός είναι ακριβώς στο ίδιο τμήμα, πόσο μάλλον στο ίδιο αντικείμενο) που να μην έγινε με σημαντικότατη υποβοήθηση αν και νομότυπα. Δεν έχει νόημα εάν έγινε νομότυπα, κάποιοι άλλοι έχασαν έτσι και αλλιώς. Δεν πρέπει να χρειάζεται καταγγελία για να ακυρωθούν οι προσλήψεις αυτές. Πρέπει να γίνουν αυτεπάγγελτα και άμεσα. Η ματαιοδοξία και ο υπεροπτικός χαρακτήρας αυτών των ανθρώπων καταστρέφει. Και φυσικά, σε πολύ ολιγομελή εργαστήρια επηρεάζει αποφάσεις, άρα παράνομο. Κε υφυπουργέ, επιλαμβάνεστε του θέματος λεπτομερώς? Αυτήν την απάντηση θέλω μόνο…
ReplyDelete