Φαίνεται ότι η παραδοσιακή τηλεοπτική πρακτική πρόκλησης εντυπωσιασμού με τίτλο "είδησης" έχει μεταφερθεί και σε ορισμένα νέα μίντια που έχουν δημιουργήσει δημοσιογράφοι με πείρα στα παραδοσιακά μέσα.
Χαρακτηριστική περίπτωση, ανάρτηση σε ιστότοπο με τον εντυπωσιακό τίτλο "O Υφυπουργός Παιδείας έχρισε οδηγό του για μία μέρα μόνιμο εκπαιδευτικό". Φυσικά κάτι τέτοιο είναι λογικό να προκαλέσει τις εντυπώσεις. Και δικαίως, αν όμως αλήθευε ο ισχυρισμός.
Δεν θα είχα ασχοληθεί άλλο με το θέμα αν σημερινή απογευματινή εφημερίδα δεν το "αντέγραφε" (πάλι ως αποκλειστικό!), μάλιστα με "επεξεργασία" (χωρίς καν αυτή την φορά να παραθέσει και την πλήρη απάντησή μου). Με τρόπο που προσπαθεί να θίξει μία διάσταση της προσωπικότητάς μου, δημιουργώντας την εντύπωση ότι, αν και επί 38 χρόνια ο ίδιος στην εκπαίδευση, δεν σέβομαι την ιδιότητα του εκπαιδευτικού. Τι άλλο θα μπορούσε να με θίξει περισσότερο από αυτό.
Το να ερωτηθεί βέβαια ο εκπαιδευτικός, τον οποίο αφορά το δημοσίευμα, ούτε κουβέντα. Θα χάλαγε, προφανώς, τον εντυπωσιασμό. Είπαμε, εδώ ισχύει το "too good to check" - παραείναι καλό ειδησεογραφικά για να διασταυρώσουμε αν πράγματι ισχύει και, επομένως, ας μη το διασταυρώσουμε και το "χάσουμε". Το πρόβλημα όμως είναι ότι, όταν η ήδη παραποιημένη εκδοχή της αλήθειας μεταφέρεται από το ένα μέσο στο άλλo, όπως στο παιχνίδι του χαλασμένου τηλεφώνου, η παραποίηση - ηθελημένη ή μη- αγγίζει τα όρια της συκοφαντίας.
Ακολουθεί η απάντηση που δόθηκε από το γραφείο μου σε σχετικό ερώτημα που ετέθη από τον ειδησεογραφικό ιστότοπο (και δημοσιεύθηκε στο τέλος της ανάρτησής του).
Oύτε αποσπασμένος εκπαιδευτικός, ούτε οποιοσδήποτε άλλος συνεργάτης του Υφυπουργού, ούτε και ο ίδιος ο Υφυπουργός οδήγησε ποτέ το υπηρεσιακό αυτοκίνητο που έχει διατεθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών.
Λόγω προσωρινής έλλειψης οδηγών για μικρό χρονικό διάστημα, το αυτοκίνητο παρέμεινε ακινητοποιημένο, χωρίς να έχει κανείς δυνατότητα πρόσβασης σε αυτό. Επειδή στο αυτοκίνητο είχαν μείνει σημειώσεις του Υφυπουργού που του ήταν απαραίτητες, συνεργάτης του γραφείου του ζήτησε από το Υπουργείο Εσωτερικών να του δοθεί το κλειδί του αυτοκινήτου για να μπορέσει να πάρει τις σημειώσεις αυτές. Η αρμόδια Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης του Υπουργείου Εσωτερικών ενημέρωσε ότι ούτε ο Υφυπουργός, ούτε οι οδηγοί του Υπουργείου Παιδείας μπορούν να χρεωθούν το κλειδί του αυτοκίνητου του Υπουργείου Εσωτερικών. Για να αντιμετωπιστεί η αδυναμία αυτή, η Διεύθυνση Διοικητικής Υποστήριξης συνέστησε να γίνει έγγραφο αίτημα από το γραφείο του Υφυπουργού όπου θα ζητούνταν να χρεωθεί το κρατικό αυτοκίνητο σε συνεργάτη του Υφυπουργού, κάτοχο άδειας οδήγησης αυτοκινήτου, όπως και έγινε. Η υπόδειξη αυτή έγινε διότι ο νόμος επέτρεπε μόνο αυτή την λύση για να υπάρχει πρόσβαση στο αυτοκίνητο.
Το αυτοκίνητο ουδέποτε μετακινήθηκε καθ' όλο το διάστημα απουσίας υπηρεσιακού οδηγού. Σημειώνεται, ότι στο διαστημα αυτό, ο Υφυπουργός αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει επανειλημμένα, είτε το προσωπικό του αυτοκίνητο είτε ταξί, με δικά του έξοδα.
Όσον αφορά τους τρείς οδηγούς που είχαν διατεθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών, ο ένας αποχώρησε λόγω συνταξιοδότησης, ο δεύτερος μετατέθηκε στην πρότερη Υπηρεσία του κατόπιν δικής του αίτησης και για τον τελευταίο ζητήθηκε αντικατάσταση.
ΥΓ. Θα υπήρχε και η σίγουρη μέθοδος για να διερευνήσει ένας δημοσιογράφος που προσπαθεί να κάνει αντικειμενικό ρεπορτάζ και δεν εμπιστεύεται την δήλωση του υφυπουργού, αν έχουν υπόσταση αυτές οι εικασίες: ο αριθμός των χιλιομέτρων του αυτοκινήτου είναι καταγεγραμμένος (πριν και μετά την αλλαγή οδηγού). Αν κάποιος ήθελε να δεί αν μετακινήθηκε το αυτοκίνητο στο μεσοδιάστημα -από τον εκπαιδευτικό η οποιονδήποτε άλλο- δεν είχε παρά να ψάξει. Αλλά, είπαμε: too good to check.
Monday, March 21, 2011
Τα "αποκλειστικά", οι εντυπώσεις, η δημοσιογραφική δεοντολογία, και τα όρια της συκοφαντίας.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Μα, δεν είναι η πρώτη φορά, ούτε δυστυχώς και η τελευταία.
ReplyDeleteΗ εφημερίδα (ο Ελεύθ. Τύπος αν δεν κάνω λάθος) στην πρεμούρα του ψευτο-εντυπωσιασμού μάλλον έχασε την πραγματική είδηση. Αυτή βρίσκεται στην εξιστόρηση των γεγονότων ως απάντηση στον ιστότοπο.
ReplyDeleteΠόσες εργατο-ώρες αλήθεια χάθηκαν για να πάρει μια εντεταλμένη υπάλληλος ενός υφυπουργού τα χαρτιά που είχε ξεχάσει στο αυτοκίνητο;
Τι είδους βυζαντινές διαδικασίες απαιτούνται για να γίνει ένα απλό πράγμα;
Μήπως το ίδιο πράγμα θα μπορούσε χωρίς έλλειμμα ασφάλειας να επιτευχθεί με δύο απλές κινήσεις;
Τι ελπίδες έχουμε ως πολιτεία όταν δεν μπορούμε να μοιράσουμε δυο γαϊδάρων άχυρα χωρίς 20 σφραγίδες και υπογραφή του πρωθυπουργού;
Η πραγματική είδηση είναι τόσο κοντά στα μάτια μας που δεν μπορούμε να τη δούμε
Η απόλυτη ξεφτίλα τησ δημοσιγράφίας. Δεν υποστηρίζω εσάς κ Πανάρτε. Δεν έχω την πρόθεση, αλλά κια ο απλός λαός έχει καταλάβει πόσο αλήτες και ρουφιάνοι έχουν καταντήσει οι δημοσιογράφοι που δεν κάνουν πια ούτε βασική διασταύρωση. Και μετά λέτε γιατί σας βρίζουμε λαμόγια της δημοσιγραφίας και πληρωμένοι κοντυλοφόροι. Ούτε τη δουλειά σας δεν μπορείτε νακάνετε σωστά.
ReplyDeleteΚΑλά τιμωρία για τις ανακρίβειες δεν υπάρχει; Τι εγινε η διασπορά ψευδών ειδήσεων;
H κυρία Μανώλη που υπογράφει το εν λόγω άρθρο είναι δημοσιογράφος με πολύχρονη εμπειρία στο εκπαιδευτικό ρεπορτάζ. Τον περισσότερο καιρό υπήρξε σοβαρή και -όσο της επέτρεπαν τα φύλλα στα οποία κατά καιρούς έγραφε- αντικειμενική. Αυτό που είναι θλιβερό είναι ότι πρωτοστατεί στην ορμητικά καθοδική βουτία του Ελέυθερου Τύπου πρός την λάσπη, τον κιτρινισμό, την σκανδαλοθηρία και τον λίβελο. Το συγκεκριμένο άρθρο είναι ποιότητας κουτσομπολίστικου περιοδικού τύπου Espresso. Μην σας εκπλήσσει, είναι απλώς άλλο ένα άθλιο άρθρο μίας ολοένα και περισσότερο άθλιας εφημερίδας. Αυτό που να σας εκπλήσσει είναι ποιός το υπογράφει. Just another brick in the wall.
ReplyDeleteΤο ότι ο τελευταίος διευθυντής της εφημερίδας αυτής, κύριος Μιχελάκης που υπήρξε αρχιτέκτονας αυτής της λασπώδους μεταμόρφωσης έγινε εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ κάτι λέει. Από την μία για την δημοσιογραφική ευθυκρισία του φύλλου αυτού και από την άλλη για την ποιότητα του πολιτικού λόγου που αρθρώνει η αντιπολίτευση σήμερα.
@ Anonymous 2:26
ReplyDeleteΠροσυπογράφω:
Το ότι ο τελευταίος διευθυντής της εφημερίδας αυτής, κύριος Μιχελάκης που υπήρξε αρχιτέκτονας αυτής της λασπώδους μεταμόρφωσης έγινε εκπρόσωπος τύπου της ΝΔ κάτι λέει. Από την μία για την δημοσιογραφική ευθυκρισία του φύλλου αυτού και από την άλλη για την ποιότητα του πολιτικού λόγου που αρθρώνει η αντιπολίτευση σήμερα.
Εφόσον τα πράγματα είναι όπως τα λέτε, δεν μπορεί κάποιος παρά να καταδικάσει αυτά τα άρθρα. Ωστόσο κύριε Πανάρετε η ιστορία θα σας κρίνει από το έργο σας, όχι από τέτοιου είδους άρθρα. Αυτά ούτε που θα τα θυμόμαστε σε λίγες μέρες. Το έργο σας θα το θυμόμαστε; Θα υπάρχει για να το θυμόμαστε;
ReplyDeleteΕΠΕΙΔΗ Η ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΙΔΗΣΗΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΙΣ
ReplyDeleteΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ
1. ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΥΠΔΜΘ [ΤΟ ΑΥΘΕΝΤΙΚΟ]
«…….Τα συμπεράσματα των συνεδριάσεων του ΕΣΥΠ για την Ανώτατη Εκπαίδευση στον Πρωθυπουργό
Η Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Άννα Διαμαντοπούλου, ο Υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ιωάννης Πανάρετος, και ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), καθηγητής Αλέξης Λυκουργιώτης, παρέδωσαν, σήμερα 23/03/2011, στον Πρωθυπουργό τα αποτελέσματα των συνεδριάσεων του ΕΣΥΠ για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς και το συνοπτικό κείμενο συμπερασμάτων του Προέδρου του ΕΣΥΠ…..»
2. ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr Τετάρτη, 23 Μάρτιος 2011 11:37 [ΤΟ ΜΗ ΑΚΡΙΒΕΣ]
Στον πρωθυπουργό για τα ΑΕΙ η υπ. Παιδείας
Τον Πρωθυπουργό ενημερώνει αυτή την ώρα η υπ. Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου σχετικά με τοπόρισμα του ΕΣΥΠ για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Στη συνάντηση παρόν είναι
και ο πρόεδρος του ΕΣΥΠ.
3 ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr Τετάρτη, 23 Μάρτιος 2011 14:17 [ …. ΛΊΓΟ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ……ΤΟ ΑΚΡΙΒΕΣ]
Το πόρισμα του ΕΣΥΠ για τις αλλαγές στα ΑΕΙ
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΟ ΠΟΡΙΣΜΑ
Τα αποτελέσματα των συνεδριάσεων του ΕΣΥΠ για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση, καθώς και το συνοπτικό κείμενο συμπερασμάτων του Προέδρου του ΕΣΥΠ, παρέδωσαν σήμερα στον πρωθυπουργό Γ. Παπανδρέου η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου, ο υφυπουργός Ιωάννης Πανάρετος και ο Πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ), καθηγητής Αλέξης Λυκουργιώτης .
«ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ», στα όρια της συκοφαντίας- απαξίας της δημόσιας παιδείας, προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων που στηρίζουν όσοι /όσες αποδομούν την υλοποίηση των αυτονόητων πολιτικών?
ReplyDeleteΕίναι θέμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης …. και όχι μόνο.
Το είδαμε και αυτό!!
ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ [και μάλιστα ΕΙΔΙΚΟ] παραχωρείται σε ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ για τη διοργάνωση Ημερίδας για θέματα προσφερόμενων υπηρεσιών παιδείας από το ΥΠΔΜΘ που αφορούν την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, την επιλογή σπουδών, την παρουσίαση των Πανεπιστημίων – Πολυτεχνείων και ΑΤΕΙ …. Και μάλιστα η είσοδος στο κτίριο του Δημόσιου Σχολείου […. του ειδικού] που θα πραγματοποιηθεί η Ημερίδα θα γίνει δωρεάν […τι μας λένε καλέ …].
ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣ ΛΌΓΟΥΣ:[ …και όχι μόνο]
1. Έχουν γίνει ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ προτάσεις για τη συνολική ενημέρωση των μαθητών και γονιών όλων των σχολικών μονάδων για την πορεία προς τις Γενικές Εξετάσεις, τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικού Δελτίου, τα θέματα που αφορούν την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ΚΑΙ το ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ.
2. Η ενέργεια ανεξάρτητα της όποιας πρόθεσης συμβάλει στην αποδόμηση της όποιας προσπάθειας του ΥΠΔΜΘ και όχι μόνο για παροχή υπηρεσιών παιδείας ΔΩΡΕΑΝ, αξιόπιστων και έγκυρων ΚΑΙ δικαιολογεί την αποδόμηση προσπαθειών μη αρεστών στελεχών της εκπαίδευσης σε παρέες . Μήπως η απαξίωση τέτοιων προσπαθειών συμβάλλει στη ΜΗ υλοποίηση πολιτικών που ενισχύουν τη ποιοτική λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και ενισχύουν την κατασυκοφάντιση προσπαθειών εκπαιδευτικών που προτείνουν αλλά η «κρατούσα εκπαιδευτική δεοντολογία» τους αγνοεί επειδή δεν ανήκουν στις παρέες.
Η παραπέρα συγκεκριμενοποίηση του θέματος δεν έχει νόημα
Το θέμα είναι γνωστό στην Διοικητική Ιεραρχία της Εκπαίδευσης
Είμαστε ΣΙΓΟΥΡΟΙ ότι οι ενέργειες που θα γίνουν θα υλοποιούν τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ
Είμαστε ΣΙΓΟΥΡΟΙ ότι το «συμβάν» θα ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ όλους στην κατεύθυνση υλοποίησης των Προτάσεων που έχουν γίνει στις Σχολικές Μονάδες, τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το ΥΠΔΜΘ.[επειδή κανένας δεν τις αρνείται όταν συζητούνται δημόσια]
ΓΙΑΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ τόσο ΣΙΓΟΥΡΟΙ ?
Μα γιατί δεν έχουμε την όποια αμφιβολία ότι όλοι μας έχουμε την ίδια άποψη για την ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ
ΓΙΑΤΙ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΟΤΙ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ και μόνο ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΓΚΥΡΕΣ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΥΨΗΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ
Γιατί είμαστε ρεαλιστές και ζητάμε τα αδύνατο [δηλαδή το ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ] […]
κ. Πανάρετε
ReplyDeleteΟ Ελληνικός λαός και ειδικά οι εκπαιδευτικοί που σέβονται τον εαυτό τους και την χώρα έχουν επίγνωση για την κατάσταση που βρίσκεται η παιδεία μας από τα τόσα χρόνια της παραλυσίας, της λαμογιάς και της ατιμωρισίας (των Πασόκων συμπεριλαμβανομένων). Βλέπουν επίσης τις προσπάθειες που κάνετε για να βάλετε κάποια τάξη στο μπουρδέλο (συγνώμη αλλά πειστικότερη έκφραση δεν βρήκα). Αν και δεν περιμένουμε θαύματα γιατί η σήψη είναι συνολική στην κοινωνία μας, ελπίζουμε τουλάχιστον να περιορίσετε την οικογενειοκρατία και την κλεψιά των χρημάτων του ελληνικού λαού που γίνεται στα Πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ.
Tο σχόλιο @ 10:40 AM, πρωτάκουστη ενέργεια σε δημόσιο σχολείο το εκπαιδευτικό έργο ανατίθεται σε ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ της γειτονιάς.
ReplyDeleteΤο ΟΡΑΜΑ της ΠΑΙΔΕΙΑΣ που οραματίζονται κάποιοι
Ποιος επιτρέπει το δημόσιο σχολείο να διαφημίζει φροντιστήρια
Ειλικρινά το γεγονός είναι πέραν από κάθε φαντασία
Κάντε , κάτι γιατί είναι πολλοί αυτοί που θέλουν να διαλυθούν τα σχολεία μας.
Προβληματισμένος γονιός
"...πρωτάκουστη ενέργεια σε δημόσιο σχολείο..."
ReplyDeleteΕ όχι και πρωτάκουστη. Κι άν έχουν δει τα μάτια μας... Αφού δικομματικά το ξεφτιλίσαν πρώτα, φορτώνοντας του όλη την αρχαία κομματική σαβούρα, τώρα πια το βγάζουν επίσημα στο κλαρί, σπρώχνοντας το όπως-όπως στους αγοραίους μάτζικ σεφ του ποδαριού, της κενοτομίας, και της αρπάχτας. Από κάπου έπρεπε να αρχίσει η ανάπτυξη. Ανοίξαμε και σας περιμένουμε.
ποιά δικομματική σαββούρα
ReplyDeleteοι επανανστάτες του καναπέ πρωτοστατούν σε προγράμματα μαϊμού και οι ορθοδοξοι της αριθστεράς κάνουν μαϊμου υπερωρίες υπερωρίες και απεργούν ενώ το απογεύμα πληρώνονται σε προγράμματα που δεν κάνουν ποτέ.
ΚΑΙ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ
den katalabainoume tipote!!!!
ReplyDeleteti sHmainei "Αφού δικομματικά το ξεφτιλίσαν πρώτα, φορτώνοντας του όλη την αρχαία κομματική σαβούρα,"
ti enooun "επίσημα στο κλαρί, σπρώχνοντας το όπως-όπως στους αγοραίους μάτζικ σεφ του ποδαριού, της κενοτομίας, και της αρπάχτας."
ti proteinoun otan lene "Από κάπου έπρεπε να αρχίσει η ανάπτυξη."
ti diafimizoun otan frafoun "Ανοίξαμε και σας περιμένουμε"?????
Καλημέρα,
ReplyDeleteμε εκείνον το διευρυμένο φορέα έχει γίνει κάτι; Είναι δική σας ευθύνη; Θα πρέπει να απευθυνθούμε σε κάποιον άλλο υπουργό; Πείτε μας κάτι αν έχετε τη καλοσύνη. Να ξέρουμε τι κάνουμε από δω και μπρος. Δεν είμαστε σκουπίδια. Άνθρωποι είμαστε.
Κύριε Πανάρετε για τις καταγγελίες περί ανήθικων προσλήψεων στο Αστεροσκοπείο Αθηνών , δεν έχετε κάτι να πείτε?
ReplyDeleteΓίνονται όργια στο Γεωδυναμικό κι εσείς "δεν γνωρίζετε"-"δεν σας αφορά" ?????
Agapite Ke Panarete,
ReplyDeleteDEKAPENTE xronia ka8igitis se Elliniko AEI, den elaba pote analogo email apo Prytani, kosmitora or Head !!!!!
Giati apla o PROYPOLOGISMOS toy Idrymatos eitan proion synalagis kai koliton -diaprosopikon sxeseon dioikisis -Ypoyrgeioy !!!
MOIPOS 8a eitan xrisimo na anoiksei enas dialogos gia ta kritiria poy dinete o kratikos Proypologismos sta AEI ???
Blepo email apo to palio moy Idryma me dialogoys Prytanias kai GG Ypoyrgeioy me kritiria poy KANENA DEN EXEI TO EREYNHTIKO ERGO !!!
ara strabos einai o gialos i straba armenizoyme ??
Apologoyme gia ta GREEKlish alla to PC..gar !!!
filika
Date: 28 March 2011 18:51:24 GMT+01:00
Subject: REF2014 - Important information about publications
Dear Everyone,
Thank you all for submitting your publications from 2008-to-date to John . We have now looked at the journals in which they were all published and listed the impact factors of those journals. These are given in the attached list, and range from less than 0.4 to greater than 34.
In the next REF exercise, for each submitted publication the panel members will be given the impact factor of the journal, the number of citations for the paper, and how this citation number compares with those of all the other papers submitted in the subject area (normalized by year of publication). Therefore, citations are highly likely to be used as a key measure of the paper's quality ranking. We also know that citations per paper are extremely well correlated with the impact factor of the journal in which they are published.
It is therefore essential that papers submitted between now and the REF census date are only published in high impact factor journals.
So, what is high? The general journals such as Nature and Science come out extremely high (around 30); the best specialist journals come out at 3.0 or above; and good-ish journals come out at 2.0 or above.
I think the message is clear; it is in everyone's interest to maximize our REF outcome so we must all aim to publish in journals with IF > 3 and not publish in journals with IF < 2.
Please check the IFs of the journals where your own papers have been published to see if a change of your publication strategy is required.
Thanks,
Phil
ΕΠΙΚΑΙΡΟ και όχι μόνο…..
ReplyDeleteΟ ιστότοπος του ΥΠΔΜΘ στο ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ της 29-03-11 αναφέρει για προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Οι «επαναστάτες του καναπέ», οι κυρίες των συλλόγων γονέων που το πρωϊ δεν έχουν τι να κάνουν και από κοινού «διοικούν τις σχολικές μονάδες» και ΟΤΑΝ λείπουν καθηγητές έστω και για μια μέρα οργανώνουν διαμαρτυρίες και καταλήψεις γιατί τα παιδιά δεν έχουν καθηγητές έχουν βάλει το «χεράκι» τους στα όσα «πέραν από κάθε φαντασία» συμβαίνουν στα σχολεία μας και σχετίζονται με το θέμα του ΔΕΛΤΙΟΥ ΤΥΠΟΥ του ΥΠΔΜΘ της 29.03.11!!!
Βέβαια σε αυτή τη κατάσταση συνεισφέρουν και οι διευθυντές που εξαρτώνται από τους παραπάνω που δεν ενημερώνουν το ΥΠΔΜΘ για να μπορούν οι παραπάνω αργόσχολοι/ες να κάνουν ασκήσεις επαναστατικής γυμναστικής.
Έτσι όταν οι λόγοι της αναπλήρωσης παύουν να υφίστανται και αντί οι αναπληρωτές να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη νέων κενών σε άλλα σχολεία παραμένουν στη θέση τους.
Οι παραπάνω που «διοικούν τα σχολεία» και διαβάλουν όσους προσπαθούν ή τους απαξιώνουν, κάνουν τα στραβά μάτια που τώρα περισσεύουν καθηγητές στα σχολεία των παιδιών τους.
Και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων «ποιούν την νύσσα» και δεν ειδοποιούν τις προϊστάμενες αρχές του ΥΠΔΜΘ γιατί εξαρτώνται από τους παραπάνω και επιθυμούν να δημιουργούν προβλήματα στο ΥΠΔΜΘ
Θα μας πείτε τι κάνουν τα στελέχη της εκπαίδευσης που προϊστανται των διευθυντών των σχολικών μονάδων, οι οποίοι εξαρτώνται από τους «επαναστάτες του καναπέ» που διαβάλουν και «μπαχαλοποιούν» τη λειτουργία των σχολείων διαβάλλοντας και εκμεταλευόμενοι και τα παιδιά μας που τα χρησιμοποιούν στο «ανήθικο παιχνίδι» της απαξίας των πάντων .
ΝΑΙ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΝΟΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΠΟΙΟΙ ΕΠΙΣΤΡΕΦΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΣΜΕΥΣΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΣΕ ΑΛΛΑ ΚΕΝΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝΤΑΙ στη ίδια διεύθυνση ή γειτονική της αυτής πόλης.
Και εμείς οι φορολογούμενοι έλληνες πολίτες υφιστάμεθα τις άστοχες ενέργειές σας να διορίζετε αναπληρωτές που δεν χρειάζονται για να λειτουργήσουν τα σχολεία μας επειδή κάποιοι σας παραπληροφορούν, ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΟΒΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΣΘΟ για να «αντιμετωπισθεί» η προβοκατόρικη τακτική των «επαναστατών του καναπέ»
ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Οι «μπαχαλάκιδες» , τα ανίκανα στελέχη της εκπαίδευσης ΑΠΟΔΟΜΟΥΝ την προσπάθεια του πρωθυπουργού ΜΑΣ και κάποιων [όχι όλων] στο ΥΠΔΜΘ για υλοποίηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ
Και χρησιμοποιούν μεθόδους που ούτε ο ΓΚΑΙΜΠΕΛΣ είχε φανταστεί και χρησιμοποιήσει.
Να ξέρουν, να ξέρετε ότι υπάρχουν και στοιχεία και ΚΑΠΟΙΟΙ/ΕΣ αντέχουν γιατί δεν προσμένουν τίποτε πέραν από την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου που είναι το ΜΟΝΟ που μπορεί να προσφέρει ποιοτική και υψηλού επιπέδου παιδεία.
ΑΥΤΟΙ που αντέχουν είναι αυτοί που έχουν προτείνει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ αξιολόγηση με τη ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ ΔΕΙΚΤΩΝ που αρνούνται οι «επαναστάτες του καναπέ» και όχι μόνο.
ΑΝ κάποιοι συνεχίσουν την «προβοκατόρική» τακτική της διαβολής και χρησιμοποίησης της απαράδεκτης αντιπαιδαγωγικής μεθόδου να «βάζουμε στο παιχνίδι της διαβολής και τα παιδιά μας
ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ
ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΟΥΝ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΠΟΥ ΠΑΣΧΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ και ΕΚΤΙΜΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥΣ ,ΠΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΑΠΟΔΟΜΕΙΤΑΙ , ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΔΑΣΚΑΛΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΤΑ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ και προσπαθούν να βοηθήσουν στην αποτελμάτωση του χώρου της παιδείας.
[ΓΟΝΕΙΣ-εργαζόμενοι πολίτες που στηρίζουν την υλοποίηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ (… και ΔΕΝ σας έχουν ψηφίσει … ΑΛΛΑ δεν ανέχονται να ΜΑΣ χρησιμοποιούν οι «μπαχαλάκιδες» που υπονομεύουν τους έντιμους)]
Διαβάζουμε στο http://www.alfavita.gr/artro.php?id=27760 στο στομφώδες αρθρίδιο
ReplyDelete«…..παίρνει καθημερινά και θα πάρει και στο άμεσο μέλλον την απάντησή της από τη συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών της χώρας, που αγωνιούν και αγωνίζονται ενάντια στη διάλυση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.»
Ποιες συνιστώσες – συσπειρώσεις και όχι μόνο στηρίζουν τις επεμβάσεις των ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΩΝ στα δημόσια σχολεία ?
ΓΙΑΤΙ παριστάνουν τους κωφούς, τους τυφλούς και τους μουγκούς στα όσα αναφέρονται στα @10:40 AM & @2:37 PM ?
ΓΙΑΤΙ…..
«Η ντροπή δεν είναι το φόρτε τους! Ή πώς ο «αντι»κυβερνητικός «συνδικαλισμός» "βγάζει το ψωμί του"»
το Ν.Σ.Κ ΑΦΑΙΡΕΣΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΥΣ ΑΤΕΙ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΑΘΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ..
ReplyDeleteΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΒΑΘΥ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΕΚΑΝΙΚΙΑ ΤΟΥ....
ΜΠΡΑΒΟ
Μερικές παρατηρήσεις για τη σημερινή παρουσίαση του "Νέου Λυκείου".
ReplyDeleteΤο Λύκειο σήμερα έχει
o την καλύτερη αναλογία μαθητών/διδάσκοντα (8,5:1) ανάμεσα σε όλες τις χώρες μέλη της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ.
(και τη μεγαλύτερη αναλογία μαθητών/ανά τάξη)
• ως προς τον αριθμό σχολικών μονάδων:
o Στην Ελλάδα λειτουργούν 1297 σχολικές μονάδες Ενιαίων Λυκείων, Αντίστοιχα στην Φιλανδία ( πληθ. 5.300.000) λειτουργούν 448 μονάδες και στην Πορτογαλία (πληθ. 10.600.000) 822 μονάδες. Δηλαδή στην Ελλάδα 1 μονάδα ανά 8.700 κατοίκους, στην Φινλανδία 1 ανά 11.900 και στην Πορτογαλία 1 ανά 12.900.
(Συγκρίνετε πράγματα ανόμοια μεταξύ τους. Φυσικά μπορούμε να «δώσουμε» τα νησιά του Αιγαίου για να εξοικονομήσουμε σχολεία.
1η ερώτηση: Πόσα νησιά έχει η Πορτογαλία;
2η ερώτηση: Πόσα ιδιωτικά σχολεία διαθέτει η Φινλανδία για στα οποία οι μαθητές «επιχορηγούνται» από το κράτος για να φοιτούν;)
• ως προς το επίπεδο υλικοτεχνικής υποδομής:
o πολύ ικανοποιητικό επίπεδο (το 91.4% των Λυκείων διαθέτουν εργαστήρια Φυσικής-Χημείας, το 97.2% διαθέτει εργαστήρια Πληροφορικής, το σύνολο των υπολογιστών που υπάρχουν στα Λύκεια είναι συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο εκ των οποίων το 91.4% με ευρυζωνική σύνδεση και επίσης) σχεδόν όλα τα Λύκεια (98.5%) εργάζονται με πρωινό ωράριο. (Πόσους "λειτουργικούς" υπολογιστές διαθέτει κάθε σχολείο; Πότε έχει αγοραστεί ο εξοπλισμός; Κάθε πόσα χρόνια προβλέπεται ανανέωση του εξοπλισμού;
Δεν είναι όλα απλά νουμεράκια...το γνωρίζετε αυτό. Πληροφοριακά, η τελευταία προμύθεια Η/Υ στα σχολεία πραγματοποιήθηκε το 2004(!). Ας βγάει ο καθένας τα συμπεράσματά του.)
• ως προς την επιλογή γενικού Λυκείου η επαγγελματικού Λυκείου:
ReplyDeleteo σήμερα μόλις 1 στους 4 ή 5 περίπου έλληνες μαθητές κατευθύνεται στο τεχνικό-επαγγελματικό λύκειο. Το ποσοστό αυτό βρίσκεται σε πλήρη αναντιστοιχία με ό,τι συμβαίνει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες όπου οι μισοί και πλέον μαθητές κατευθύνονται στον τεχνικο-επαγγελματικό κλάδο της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η τάση αυτή οδηγεί στην ανάγκη για πλήρη αναμόρφωση του τεχνικού-επαγγελματικού Λυκείου στη χώρα μας, ώστε να καταστεί μια αξιόπιστη και ελκυστική λύση για τους μαθητές. Προς την κατεύθυνση αυτή θα κινηθούμε άμεσα το αμέσως προσεχές διάστημα.
(Πολύ σωστές παρατηρήσεις. Μακάρι να αλλάξει κάτι.)
• ως προς τα προγράμματα σπουδών:
o Στην Ελλάδα υπάρχει ο μέγιστος κατακερματισμός του σχολικού χρόνου με υπερβολικά μεγάλο αριθμό μαθημάτων στο λύκειο (49 μαθήματα), όταν στη Γαλλία είναι 26, στην Ισπανία 24, στην Ιταλία 30, και ξεχωρίζει η Κύπρος με 44 . Στα 49 περιλαμβάνονται και 8 μονόωρα. Η κατάσταση αυτή αφενός δεν επιτρέπει την εμπέδωση ύλης αφετέρου, ακυρώνει τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών που σε ελάχιστο χρόνου προσπαθούν να καλύψουν μια υπερφορτωμένη και εγκυκλοπαιδικού τύπου ύλη.
(Πολύ σωστό σκεπτικό.)
• ως προς την αποτελεσματικότητα:
o οι ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών αποτελούν ένα σημαντικό κριτήριο αξιολόγησης . Τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA (2009) του ΟΟΣΑ δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Σε σύνολο 34 χωρών, οι μαθητές μας κατατάσσονται στην 26η θέση στην Γλώσσα, στην 31η θέση στα Μαθηματικά, και στην 32η θέση στις Φυσικές Επιστήμες
o Ένας άλλος αρνητικός δείκτης είναι τα υψηλά ποσοστά χαμηλής βαθμολογίας στις εισαγωγικές εξετάσεις σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Με βάση τα στοιχεία της τελευταίας τετραετίας τα ποσοστά των εξεταζομένων με βαθμολογία κάτω του 10 συνολικά (σε παρένθεση τα ποσοστά κάτω του 5) έχουμε παραδείγματα όπως: Ιστορία Γενικής Παιδείας σε ποσοστό 45%-60% (23%-33%), Αρχαία Ελληνικά Θεωρητικής κατεύθυνσης σε 40% - 50% (17% - 23%) , Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης σε 45% - 50% (20% -25%), Μαθηματικά Τεχνολογικής κατεύθυνσης ΙΙ σε ποσοστό 60% - 75% (40% - 50%) Φυσική Τεχνολογικής κατεύθυνσης ΙΙ σε 55% - 65% (25% - 30%).
(Εδώ δεν δικαιούστε δια να ομιλείτε αγαπητοί μου. Τι πάει να πει βαθμολογία κάτω από το 10; Για θυμηθείτε τι λέγατε όταν καταργήσατε τη βάση του 10. Επιπλέον (καλώς ή κακώς) με την εφαρμογή της βάσης του 10 είχε πραγματοποιηθεί αυτόματα ένα «ξεσκαρτάρισμα» των τμημάτων «χαμηλής ζήτησης». Τμήματα τα οποία είχαν ελάχιστους έως καθόλου φοιτητές και τα οποία θα μπορούσατε να τα καταργήσετε με ελάχιστες αντιδράσεις. Με την κατάργηση της βάσης του 10 τα τμήματα αυτά πήραν το «φιλί της ζωής» και απέκτησαν νέους φοιτητές. Να δούμε τώρα πως θα καταργήσετε αυτά τα τμήματα. Άλλωστε από πού κι ως που χρησιμοποιείτε ως κριτήριο το 10.)
Ευτυχώς που τα Θρησκευτικά διατηρήθηκαν ως ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μάθημα, έστω και με ονομασία παραλλαγής. Αλλίμονο!
ReplyDeleteΥπουργείο Παιδείας...και Θρησκευμάτων. Ευρωπαϊκή πρωτοτυπία.
Οι προσδοκίες μας για ένα σύγχρονο σχολείο μάλλον πάνε περίπατο. Ιδίως αν συνεχίσετε να επιμένετε και στο ΜΟΝΑΔΙΚΟ και ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΚΡΑΤΙΚΟ σχολικό βιβλίο (σαν την ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ).
Περίμενα περισσότερη τόλμη και καινοτομία.
Γ.Χ.
Μπράβο Γ.Χ. Ήρθα μόνο και μόνο για να σχολιάσω ακριβώς αυτό. Απαράδεκτο... Θρησκευτικά, υποχρεωτικά, α,β λυκείου σε ευρωπαϊκή χώρα εν έτη 2011. Μου αρέσει που συνεχώς διατείνονται ότι δεν υπολογίζουν πολιτικό κόστος! Ντροπή.
ReplyDeleteΘρησκευτικά Υποχρεωτικά!
ReplyDeleteΠόσο "Νέο" είναι το Λύκειο τελικά? Υπάρχει μια αίσθηση Πρώιμου Μεσαίωνα στην ατμόσφαιρα.
Γιατί συγχωνεύουν σχολεία από το Υπουργείο Παιδείας και "Θρησκευμάτων"; Γιατί όχι εκκλησίες;
ReplyDeleteΤην ίδια ώρα που οι εκπαιδευτικοί πληρώνουν ολοένα και μεγαλύτερο φόρο, η (πάμπλουτη) εκκλησία παραμένει αφορολόγητη (αλλά αυτού του είδους τα προνόμια δεν ακούγονται από τα κυρίαρχα ΜΜΕ) και επιβάλει στα σχολεία την κατήχηση της κάνοντας πλύση εγκεφάλων στα Ελληνόπουλα μέσω των media και των ταλιμπάν θεοκρατών. Εχετε συνειδητοποιήσει πως το πρόγραμμα σπουδών στα γυμνάσια και τα λύκεια είναι εποχής του 50 ή του 60;
Την ίδια ώρα που οι συνάδελφοι μένουν άνεργοι ή τους πετσοκόβουν το μισθό και τα δικαιώματα, η εκκλησία επιδοτείται από το κράτος, που πληρώνει τους μισθούς των παπάδων και δίνει ένα σωρό επιδοτήσεις (κρατικές ή ευρωπαικές) στην εκκλησία.
Και την ίδια ώρα που «συγχωνεύονται» σχολεία και νοσοκομεία, οι ναοί δε συγχωνεύονται, και κανένας δεσπότης/θεολόγος δε χάνει τη δουλειά του.
Οσο για τα γελοία επιχειρήματα του ότι έχουν αλλάξει τα πράγματα παιδιά έχουμε στο σχολείο και βλέπουμε τα χάλια μας. Που αλλού θα βρει το βαθύ κράτος τέτοιο σύμμαχο, που γεμίζει το κεφάλι των ανθρώπων με σκέψεις υποταγής, αυτομαστιγώματος, κτλ, που τον εμποδίζουν να δει καθαρά την πραγματικότητα, και να πολεμήσει εναντίον των εκμεταλλευτών του; Άσε που η εκκλησία είναι όχι μόνο ένας πολύτιμος σύμμαχος, αλλά και ισχυρός σύμμαχος, με πολύ χρήμα και μεγάλες δυνατότητες επηρεασμού των μαζών. Έτσι, ακόμα και αν κάποιοι θέλουν πχ να τη φορολογήσουν, κτλ, δεν τολμούν να το κάνουν τώρα, γιατί τη χρειάζονται στο πλευρό τους στο δύσκολο αγώνα που κάνουν να «κινεζοποιήσουν» την κοινωνία σύμφωνα με τις απαιτήσεις των κεφαλαιοκρατών, χωρίς να έχουν λαικές εξεγέρσεις και επαναστάσεις.
Κι όμως είναι οι πλέον άχρηστες και αντιπαραγωγικές δημόσιες υπηρεσίες, μάλιστα δε και επιβλαβείς για τους νέους. Ελπίζω πως η άχρηστη Αριστερά θα φιλοτιμηθεί κάποτε να ζητήσει το κλείσιμο κάποιων ενοριών/τζαμιών/οτιδήποτε σχετικό με θρησκείες η/και τη συνένωσή τους με άλλες. Τα κτίρια μπορεί να κατεδαφιστούν και να γίνουν στη θέση τους πάρκα, ειδικά στις μεγάλες πόλεις. Αραγε τι χρειαζόμαστε περισσότερο; Φιλοσοφημένους νέους ή κατηχημένους νέους;Ιδού η Ρόδος κύριε Υπουργέ. Με τους πρυτάνεις ήρθατε σε ρήξη και ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ γιατί έχετε τσαγανό. Με τους παπάδες κάθε λογής τι θα κάνετε;
η αναφορά δεν πρέπει να συσχετισθεί με κανένα σχόλιο
ReplyDeleteθα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν σχόλια αναρτήσεων που αποδίδουν εγκυρότητα στις αναρτήσεις, ιδιαίτερα εκείνα που προτείνουν,
εκείνα που παραπέμπουν σε τεκμηριωμένες απόψεις.
θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο για την ασκούμενη πολιτική να λαμβάνονται υπόψη
σε κάθε άλλη περίπτωση χρησιμοποιούνται ως το άλλοθι για υλοποιούμενες άστοχες και αδιέξοδες ενέργειες.
@8:30 AM παρατηρείται το φαινόμενο της μη συμμετοχής στο σχολιασμό αναρτήσεων [και συνήθως γίνεται προσπάθεια προβολής ατομικών αιτημάτων ή συντεχνιακών διεκδικήσεων],ίσως επειδή οι όποιες ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ αναφορές όχι μόνο δεν λαμβάνονται υπόψη αλλά συνεισφέρουν στην περιθωριοποίηση των όσων θεωρούν ότι η συμμετοχή είναι κάτι παραπάνω από αναφορές στην ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ η οποία οδηγεί στη ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΑΠΌ ΤΟΝ "ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΟ" ...επιβεβαιώνεται το "Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ(ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ)"
ReplyDeleteη έλλειψη ηγετών είναι φανερή, η εκχώρηση αρμοδιοτήτων και εξουσίας ΑΠΟΤΕΛΕΙ την επιβεβαίωση των ΑΔΙΕΞΟΔΩΝ των ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΗΓΕΣΙΩΝ
πόσο μας λείπει ο καθηγητής, ο ορραματιστής, ο ηγέτης ΑΝΔΡΕΑΣ Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ με όλα του τα + και -
και οι μικροί και οι χωρίς άποψη επιβιώνουν και διαιωνίζουν το τέλμα...