Tuesday, December 14, 2010

Συνέντευξη στον Σκαΐ (Πορτοσάλτε), Τρίτη, 14/12/10


ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Κύριε Υφυπουργέ, έχετε εσείς άποψη επί του ζητήματος της έκτακτης Συνόδου των Πρυτάνεων;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Φυσικά έχω άποψη.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Πολύ ωραία. Ναι, όχι απλώς… Θα ήθελα να την ακούσουμε.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, το Πανεπιστήμιο, όπως λειτουργούσε μέχρι σήμερα, δεν έχει μέλλον. Πριν από κάποια χρόνια υπήρχαν κάποια Πανεπιστήμια σε άλλες χώρες που λειτουργούσαν όπως λειτουργούν σήμερα τα δικά μας τα Πανεπιστήμια. Σήμερα, δεν υπάρχουν.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ποιών χωρών, έτσι παρεμπιπτόντως, κύριε Πανάρετε, ποιές χώρες ήταν στη δική μας αντίληψη;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Η Γαλλία ήταν μια από τις τελευταίες χώρες που ήταν στην δική μας αντίληψη, και αυτή πια προχωράει προς άλλες κατευθύνσεις.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Υιοθετεί την Αγγλοσαξονική αντίληψη δηλαδή.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Δεν μπορώ να την πω Αγγλοσαξονική αντίληψη.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Διεθνής αντίληψη.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Διεθνής αντίληψη. Και η Φινλανδία, η Σουηδία, η Αυστρία, η Πορτογαλία. Η Γερμανία ήταν μία από τις τελευταίες χώρες και αυτή πηγαίνει προς αυτή την κατεύθυνση. Δεν έχουμε περιθώρια πια. Αλλιώς, το Πανεπιστήμιο θα οδηγηθεί σε περιθωριοποίηση. Δεν έχουμε το περιθώριο να εξακολουθούμε να πηγαίνουμε εμείς προς μια κατεύθυνση όταν όλος ο άλλος κόσμος πηγαίνει προς μια άλλη κατεύθυνση. Να σας το πω διαφορετικά. Είναι όπως η κρίση που περνάει η χώρα. Δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με μερεμέτια και μικρορυθμίσεις.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τι είναι αυτό που αγχώνει τους καθηγητές κύριε Πανάρετε νομίζετε;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, είναι φυσικό. Το πανεπιστήμιο έχει συνηθίσει σε ένα τρόπο λειτουργίας και οι Πρυτάνεις έχουν μάθει με ένα τρόπο λειτουργίας. Η οποιαδήποτε αλλαγή αυτού του τρόπου λειτουργίας είναι φυσικό να προκαλεί ανησυχίες. Δεν είναι κάτι παράξενο αυτό. Ούτε σημαίνει ότι οι πρυτάνεις που διαφωνούν με τις αλλαγές το κάνουν γιατί δεν θέλουν να ξεβολευτούν. Είναι μία φυσική ανησυχία, αλλά δυστυχώς…

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Μπορεί ο πρύτανης να είναι ένα πρόσωπο της αλλοδαπής κύριε Πανάρετε;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κοιτάξτε, αυτό στην θεωρία μπορεί να γίνει. Αλλά στην πράξη είναι δύσκολο να γίνει. Το να έχεις όμως ανοικτή την διαδικασία για να μπορούν αυτοί οι οποίοι θεωρούν ότι μπορούν να διοικήσουν να εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους είναι κάτι το οποίο επίσης το έχουν υιοθετήσει πάρα πολλές χώρες. Δεν είναι ότι υποχρεωτικά χρειάζεται, ή μπορεί κανείς, ή πρέπει να φέρει κάποιον από το εξωτερικό. Το πιο πιθανό είναι ότι οι υποψήφιοι για την θέση του πρύτανη θα προέρχονται από το εσωτερικό ή το πολύ-πολύ να προέρχονται από την ομογένεια. Όμως ο καθηγητής σήμερα, ο καθηγητής στο πανεπιστήμιο, εκλέγεται με βάση τα προσόντα του, τα ακαδημαϊκά του προσόντα. Δεν εκλέγεται ως ειδικός στην Διοίκηση ούτε κρίνεται γι’ αυτό. Δεν εκλέγεται με χαρακτηριστικά Διοίκησης. Επομένως, το να λέμε ότι αποκλειστικά πρέπει ο πρύτανης να είναι καθηγητής μόνο μέσα από το ίδιο πανεπιστήμιο δεν έχει έννοια.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Να ασκεί και τη Διοίκηση…

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ακριβώς. Ότι πρέπει αποκλειστικά να είναι μέσα από το πανεπιστήμιο για να ασκεί την Διοίκηση, είναι ένας υπερβολικός περιορισμός ο οποίος δεν ανταποκρίνεται σε σύγχρονες ανάγκες ενός πανεπιστημίου.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Θα υπάρχει λοιπόν  – για να το καταλάβει και το ακροατήριο που πιθανώς δεν έχει παρακολουθήσει τις συζητήσεις που έχουν γίνει στο προγενέστερο χρονικό διάστημα – θα υπάρχει ένα όργανο που θα είναι το Διοικητικό Συμβούλιο με τον πρύτανη και τα μέλη, έτσι δεν είναι;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Ναι, το Συμβούλιο πρέπει να έχει πρόσωπα εκτός πανεπιστημίου. Και γιατί πρέπει να έχει πρόσωπα εκτός πανεπιστημίου; Και γιατί έχει υιοθετηθεί διεθνώς αυτή η πρακτική; Όταν η Πολιτεία -που σήμερα έχει την εποπτεία και τον έλεγχο νομιμότητας των πανεπιστημίων- εκχωρεί αρμοδιότητες στο πανεπιστήμιο πρέπει να διασφαλίσει ότι υπάρχει η απαιτούμενη κοινωνική λογοδοσία. Η κοινωνική λογοδοσία δεν μπορεί να είναι μία έκθεση πεπραγμένων στο τέλος της τετραετίας, ή κάθε δύο χρόνια. Η κοινωνική λογοδοσία πρέπει να είναι μία διαρκής συμμετοχή της κοινωνίας στον τρόπο λειτουργίας των πανεπιστημίων. Και γι’ αυτόν τον λόγο όλα τα πανεπιστήμια και όλες οι χώρες – σχεδόν όλες, μην πω όλες ακόμα – σχεδόν όλες, έχουν υιοθετήσει συμβούλια όπου η πλειοψηφία τους αποτελείται από μέλη εκτός πανεπιστημίου.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τώρα, σε αυτό που έχουν συνηθίσει και οι φοιτητές, και οι καθηγητές, θα υπάρχει ένα άλλο όργανο μέσα στο πανεπιστήμιο κύριε Πανάρετε;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μέσα στο πανεπιστήμιο οπωσδήποτε τα ακαδημαϊκά θέματα θα αντιμετωπίζονται από τον πρύτανη και από τα όργανα του πανεπιστημίου. Το Συμβούλιο δεν θα μπορεί να μπαίνει σε επιμέρους εσωτερικές διαδικασίες, ακαδημαϊκές διαδικασίες. Θα μπορεί όμως, και θα πρέπει το Συμβούλιο να έχει μία τελική άποψη για το αν π.χ. ένα Πανεπιστήμιο θα δημιουργήσει ένα καινούργιο Τμήμα. Γιατί, τι γίνεται σήμερα; Σήμερα, για να πάρω αυτό το χαρακτηριστικό παράδειγμα, σήμερα τα νέα Τμήματα τα δημιουργεί η Πολιτεία. Και η ίδια η Πολιτεία έχει μία αδυναμία στο να λειτουργήσει σωστά όσον αφορά την ίδρυση Τμημάτων, και σε συνεργασία με τα πανεπιστήμια, έχουμε φτάσει σήμερα να έχουμε 600 Τμήματα. Και για να κάνω εδώ και μία παρατήρηση, όταν τίθεται θέμα, όπως τέθηκε πρόσφατα, για να κλείσει ένα Τμήμα στο πανεπιστήμιο το οποίο λειτουργεί κατά παρέκκλιση οποιασδήποτε ακαδημαϊκής πρακτικής διεθνώς, εκεί τίθεται θέμα αυτοτέλειας. Αναρωτιέται κανείς, γιατί όταν δημιουργήθηκαν τα 600 Τμήματα, που πάλι η Πολιτεία τα ίδρυσε, δεν ετέθη θέμα αυτοτέλειας; Δηλαδή, στην διαρκή ίδρυση Τμημάτων δεν τίθεται θέμα αυτοτέλειας, αλλά όταν κάποιο Τμήμα δεν λειτουργεί με ακαδημαϊκά κριτήρια και προκύπτει ότι πρέπει να αντιμετωπισθεί το ενδεχόμενο να κλείσει, εκεί τίθεται θέμα αυτοτέλειας. Αυτά τα θέματα, λοιπόν, πρέπει να περάσουν σε ένα ενδιάμεσο όργανο το οποίο να έχει την εμπιστοσύνη του πανεπιστημίου, να έχει την εμπιστοσύνη της Πολιτείας, αλλά να μην είναι αποκλειστικά πανεπιστημιακό. Αυτή είναι η κύρια λογική η οποία διέπει τα Συμβούλια Διοίκησης των Πανεπιστημίων σε όλο τον κόσμο.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Λοιπόν, θα ήθελα να δούμε τώρα αυτά τα οποία ζητάτε εσείς, τα στοιχεία δηλαδή, να δείτε το θέμα της λειτουργίας των Πανεπιστημίων από τις Πρυτανικές Αρχές και, όπως διάβαζα την προηγούμενη εβδομάδα, συνδέσατε και την χρηματοδότηση την εφετεινή με την αποστολή αυτών των στοιχείων. Τι ακριβώς ζητάτε να μάθετε από τις Πρυτανικές Αρχές;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Την χρηματοδότηση του επόμενου έτους.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Την χρηματοδότηση του επόμενου έτους, ναι, με συγχωρείτε.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Από τα πανεπιστήμια, τα στοιχεία που ζητάει το Υπουργείο Παιδείας είναι δύο κατηγοριών, ας το πω έτσι, δύο μορφών. Είναι τα στοιχεία που ζητάει το Κοινοβούλιο στον Κοινοβουλευτικό Έλεγχο και η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει υποχρέωση να διασφαλίσει ότι αυτά τα στοιχεία παρέχονται στο Κοινοβούλιο. Και η δεύτερη κατηγορία στοιχείων που ζητούνται είναι στοιχεία τα οποία βοηθούν το Υπουργείο Παιδείας να διαμορφώνει μία πολιτική, και κυρίως να κατανέμει τους πόρους που είναι διαθέσιμοι για τα πανεπιστήμια. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα της δεύτερης κατηγορίας, πρέπει να σας πω το εξής: Ζητήθηκαν από τα πανεπιστήμια στοιχεία για τους προσωρινούς διδάσκοντες, δηλαδή, υπάρχει ανάγκη στα Πανεπιστήμια για ορισμένα μαθήματα να υπάρχουν προσωρινοί διδάσκοντες. Το ερώτημα είναι γιατί οι διδάσκοντες που υπάρχουν ήδη δεν καλύπτουν τις ανάγκες αυτές. Πράγματι, ίσως να μην μπορούν να τις καλύψουν αυτές τις ανάγκες. Και το δεύτερο ερώτημα είναι: έγινε δημόσια προκήρυξη για την κάλυψη αυτών των θέσεων; Όταν αυτήν την στιγμή, κ. Πορτοσάλτε, η ανεργία στην χώρα και η ανεργία των νέων επιστημόνων είναι στα επίπεδα που βρίσκεται, και υπάρχουν κάποιες θέσεις τις οποίες χρηματοδοτεί η Πολιτεία – γιατί τις θέσεις των προσωρινών διδασκόντων τις χρηματοδοτεί η Πολιτεία – είναι αδιανόητο αυτές οι θέσεις να μην καλύπτονται μετά από δημόσια προκήρυξη ώστε καθένας που έχει τα προσόντα να μπορεί να τις διεκδικήσει. 

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Άλλο στοιχείο;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Άλλο στοιχείο που έχει ζητηθεί;

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Ναι, ναι άλλο στοιχείο που έχει ζητηθεί.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, έχουν ζητηθεί στοιχεία για συγγενείς καθηγητών που έχουν εκλεγεί σε θέσεις πανεπιστημίων. Δεν αντιλαμβάνομαι γιατί έχει κάποια δυσκολία το πανεπιστήμιο να δώσει αυτά τα στοιχεία.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Υπάρχει διαβάθμιση απορρήτου σε αυτά τα στοιχεία κ. Πανάρετε;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Μα βέβαια δεν υπάρχει. Και δεν θα μπορούσε να υπάρχει. Εδώ στο Δελτίο της ταυτότητάς μας γράφεται ποιο είναι το όνομα του πατέρα μας και της μητέρας μας. Δεν μπορεί στην μία περίπτωση  η Πολιτεία να έχει μία τακτική και στην άλλη περίπτωση να την παραβιάζει. Εκείνο που αντιλαμβάνομαι σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι ότι θα, μπορούσαν να δημιουργηθούν εσφαλμένες εντυπώσεις – και θα ήταν λάθος να δημιουργηθούν ­–από τις εκλογές συγγενών. Αλλά εκεί, το πανεπιστήμιο έχει όλη την ευχέρεια να  εξηγήσει και να δώσει πληροφορίες – αν θέλει να το κάνει αυτό το πράγμα – για ποιους λόγους μια συγκεκριμένη εκλογή έχει χαρακτηριστικά τα οποία δεν είναι τα συνήθη. Υπάρχει το εξής θέμα. Όταν η Πολιτεία δίνει χρήματα και όταν το Κοινοβούλιο ζητάει στοιχεία, το πανεπιστήμιο έχει υποχρέωση να τα δίνει. Υπάρχει και κάτι ακόμα το οποίο νομίζω ότι δημιουργεί μία αρνητική εικόνα την οποία πρέπει τα ίδια τα πανεπιστήμια να προσπαθήσουν να την αναιρέσουν. Οτιδήποτε «στραβό», να το πω έτσι, συμβαίνει στο πανεπιστήμιο, έχει αποκαλυφθεί, είτε από ερωτήματα του Υπουργείου είτε από παρεμβάσεις των εισαγγελέων, του ΣΔΟΕ, των Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης… Το ίδιο το πανεπιστήμιο έχει μια εσωστρέφεια, ακριβώς γιατί οι Διοικήσεις του εκλέγονται αποκλειστικά από το εσωτερικό του, και υπάρχει μία προσπάθεια να μην αποκαλυφθεί κάτι στραβό.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Συγκαλύψεως κ. Πανάρετε;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ναι, διότι αυτό θα μειώσει το κύρος του πανεπιστημίου. Το κύρος του πανεπιστημίου δεν μειώνεται όταν αποκαλύπτονται οι στρεβλές  καταστάσεις.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Αλλά, αντίθετα, από την επιμονή σε αυτά που οδηγούν στα στρεβλά.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ακριβώς και…

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Τις δομές αυτές που προκαλούν τα στρεβλά.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Θέλω να σας πω ένα παράδειγμα, χαρακτηριστικό του τι σημαίνει το ίδιο το Πανεπιστήμιο να αντιδρά, και να κάνω μία σύγκριση. Στην Ελλάδα, υπάρχουν πάρα πολλές κατηγορίες για λογοκλοπές, δηλαδή καθηγητές που παρουσιάζουν ως δική τους την δουλειά κάποιου.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Και δεν λένε την πηγή τους. Δεν αναφέρουν την πηγή.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ακριβώς. Αυτό λοιπόν είναι μία ακραία περίπτωση συμπεριφοράς. Δεν έχει τιμωρηθεί κανείς στο ελληνικό πανεπιστήμιο για τέτοιες περιπτώσεις, παρά το ότι οι καταγγελίες είναι πολλές. Πρόσφατα, πριν από ένα μήνα περίπου, υπήρξε μία αντίστοιχη κατηγορία για έναν από τους κορυφαίους καθηγητές του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ. Ότι δημοσίευσε μία εργασία στην οποία είχε παραποιήσει τα στοιχεία ουσιαστικά. Το Χάρβαρντ τι έκανε; Τον απέλυσε. Έναν από τους κορυφαίους καθηγητές του. Διότι αντιλαμβάνεται ότι η σημασία που έχει η αξιοπιστία του Πανεπιστημίου και η ακαδημαϊκή του λειτουργία, είναι πολύ πιο σημαντική από έναν εξαιρετικό καθηγητή ο οποίος υπέπεσε σε ένα παράπτωμα. 

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Στοιχεία για τους πτυχιούχους σας στέλνουν τα Ιδρύματα κ. Πανάρετε; Να σας πει δηλαδή: τόσοι εισήχθησαν, τόσοι πήραν πτυχίο.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Αυτά τα στοιχεία τα έχουμε επίσης ζητήσει, και εκεί, έστω και με καθυστέρηση, στέλνουν τα στοιχεία. Ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να τα συγκεντρώσουμε, γιατί και εδώ χρειάζεται να έχει μία εικόνα η Πολιτεία.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Για τους επονομαζόμενους αιώνιους φοιτητές έχετε στοιχεία;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Για αυτό δεν υπάρχουν στοιχεία. Ένας τρόπος έμμεσος έχει δείξει ποια είναι η εικόνα αυτή την στιγμή. Το πρόγραμμα Εύδοξος και η ηλεκτρονική κατανομή των συγγραμμάτων.
ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Τα συγγράμματα, μάλιστα. Όπου διαπιστώσατε ποιος είναι ο αριθμός των…

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Έχει προκύψει από το ποιοι παίρνουν βιβλία. 

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Μας το έλεγε ο κ. Γενικός Γραμματέας.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Από πόσα πανεπιστήμια πήρατε απάντηση κ. Πανάρετε;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Σε ορισμένες περιπτώσεις, ας πούμε στο θέμα της οικογενειοκρατίας, είναι περίπου τα μισά. Στο θέμα των θέσεων των προσωρινών διδασκόντων, είναι πολύ λιγότερα. Στο θέμα της χρηματοδότησης είναι περισσότερα. Ανάλογα με το ερώτημα, και δεν είναι σαφές γιατί καθυστερούν οι απαντήσεις.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Υπάρχει και προθεσμία που πρέπει να απαντήσουν;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Οι προθεσμίες έχουν σε πολλές περιπτώσεις παραβιαστεί. Τώρα για το θέμα της οικογενειοκρατίας, δεν δικαιολογείται το να έχουν περάσει τρείς μήνες και να μην μπορεί ένα πανεπιστήμιο να συγκεντρώσει τα στοιχεία αυτά που πρέπει να στείλει. Με αυτή την έννοια, πιστεύω ότι αν το ίδιο το πανεπιστήμιο ξεφύγει από αυτή την διάθεση εσωστρέφειας, την πρακτική της εσωστρέφειας, και αναδείξει τα προβλήματα, όπου αυτά υπάρχουν, θα κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Θα γίνουν τα πάντα καλύτερα και στον διάλογο τον οποίο προσπαθείτε να κάνετε. 

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Οπωσδήποτε. 

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Πρωτίστως, είναι αλλαγή στην αντίληψη που θα φέρει και τις αλλαγές στις δομές.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Ακριβώς. Διότι τότε θα έχει αυτό που σας είπα και στην αρχή. Η κοινωνία χρειάζεται να έχει μια καλύτερη εικόνα και το πανεπιστήμιο πρέπει να πείθει την κοινωνία ότι οι λειτουργίες του είναι τέτοιες που το βάζουν εκεί που η κοινωνία θέλει να το έχει: στην κορυφή των μονάδων που λειτουργούν μέσα στην κοινωνία.

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Για την καθυστέρηση του προγράμματος Ηράκλειτος μας ρωτάει ο Ανδρέας από το ακροατήριο. Μπορείτε να μου δώσετε μια σύντομη απάντηση κ. Πανάρετε γιατί δεν έχω άλλο χρόνο στην διάθεση μου;

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Βεβαίως. Έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία του Ηράκλειτος. Έχουν γίνει όλες οι αξιολογήσεις και έχουν ανακοινωθεί όλοι οι υπότροφοι. Τώρα, υπάρχει το τυπικό μέρος, δηλαδή των συμβάσεων που θα υπογράψουν με τα Πανεπιστήμια οι υπότροφοι για να παίρνουν και τα χρήματα και να ξέρουν ακριβώς πώς θα τα αξιοποιήσουν. 

ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ:  Ευχαριστώ πάρα πολύ κ. Πανάρετε.

ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ:  Και εγώ σας ευχαριστώ. Καλή σας ημέρα.

22 comments:

  1. Anonymous10:00 am

    Δύο ερωτήσεις προκύπτουν σχετικά με το ζήτημα των προσωρινών διδασκόντων (π.δ.407):

    1η: Γιατί ενώ το ακαδημαϊκό έτος ξεκίνησε αρχές Οκτωβρίου και ενημερώθηκαν τα πανεπιστήμια για έγκριση συγκεκριμένου αριθμού πιστώσεων ώστε να ξεκινήσουν τα μαθήματα, ζητάτε διευκρινιστικά στοιχεία για τους διδάσκοντες στις 16 Νοεμβρίου, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων; Για ποιο λόγο αυτό δεν έγινε από την αρχή του εξαμήνου και πριν την έναρξη μαθημάτων; Εάν αυτό δεν επιδεικνύει περιφρόνηση προς δεκάδες ανθρώπους που πολλές φορές διανύουν πολλά χιλιόμετρα εβδομαδιαίως για να διδάξουν σε κάποιο πανεπιστήμιο, καλύπτοντας τα έξοδα μετακίνησης/διαμονής από το υστέρημά τους ή δανεισμό, τότε τι ακριβώς επιδεικνύει;

    2η: Τη στιγμή που κάποια πανεπιστήμια έχουν αποστείλει τα στοιχεία που ζητήθηκαν σχετικά με τους διδάσκοντες Π.Δ.407 εδώ και ένα μήνα, γιατί επιμένετε σε καθολική στέρηση των χρηματοδοτήσεων για την πληρωμή των διδασκόντων σε όλα τα πανεπιστήμια;

    Έχετε υπόψη σας το κόστος που έχουν κληθεί να καλύψουν πολλοί από τους διδάσκοντες τους τρεις τελευταίους μήνες για να μη διαταραχθεί η λειτουργία των πανεπιστημίων και την πληρώσουν οι φοιτητές ;

    Καλές γιορτές........

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:59 pm

    Με αφορμή την σημερινή γενική απεργία
    ... και μη μου πείτε ότι το θέμα δεν σχετίζεται με το περιεχόμενο της συνέντευξής σας ....


    Χθες στο σχολείο μου , συνάδελφος , δηλώνει αριστερή έκανε επίθεση στους υψηλόμισθους ΔΥ άλλου υπουργείου που με τα ίδια προσόντα με τους καθηγητές παίρνουν μεγαλύτερο μισθό και για το λόγο αυτό έπρεπε να τους κοπούν οι αποδοχές για λόγους δικαιοσύνης . Ένα επιπλέον επιχείρημά της ήταν ότι και αυτοί ευθύνονται για τα προβλήματα της οικονομίας.

    Άλλη συνάδελφος και αυτή της αριστεράς που διακηρύσσει ότι «ότι τώρα ξεκινά ο πόλεμος» γυρνούσε στους διαδρόμους του σχολείου και παραμιλούσε λέγοντας ότι όλοι πρέπει να απεργήσουν. Είναι αυτή που πήρε πέρυσι μερικές χιλιάδες ΕΥΡΩ υπερωρίες «μαϊμού» επιτελώντας το έργο για το οποίο πληρωνόταν την ώρα του μαθήματός της ή δανειζόμενη ώρες άλλων συναδέλφων για να προετοιμάζει τα τραγουδάκια κατά τα άλλα συμπαθών εκδηλώσεων της σχολικής μονάδας.

    Και τρίτος συνάδελφος που το «παίζει» ηγέτης της «αριστεράς του καναπέ» έδινε γραμμή για απεργία με το αφοπλιστικό επιχείρημα ότι άλλη μια φορά προέτρεψε τους συναδέλφους για απεργία και εννοούσε την απεργία του Μαϊου. ΜΟΝΟ που τότε όλοι οι «απεργούντες» για να μη χάσουν τα λεφτά τους «αρρώστησαν ομαδικά» και η μόνη που έκανε απεργία ήμουν εγώ επειδή ήθελα να διατηρήσω την αξιοπρέπειά μου.[ΣΗΜ:: με προτροπή του συνάδελφου επαναστάτη]
    ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟ
    ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΔΥ ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΠΡΟΣΒΛΕΠΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΔΙΩΞΕΩΝ ΤΟΥΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΑΠΕΡΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΜΟΝΟ ΟΙ ΔΥ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΙΣ ΔΕΚΟ [γιατί σε κανένα μαγαζί ή επιχείρηση δεν απεργεί η πρωτοπόρα εργατική τάξη]

    Δεν θα απεργήσω σήμερα επειδή αντιστέκομαι σε όλη αυτή τη φαρσοκωμωδία των αιώνιων της ΑΔΕΔΥ και όχι μόνο που λάκισαν όταν είδαν τα αδιέξοδα που και οι ίδιοι δημιούργησαν

    Δεν θα απεργήσω σήμερα για να μη δώσω άλλοθι σε σας για τη μη προώθηση των ΑΥΤΟΝΟΗΤΩΝ επειδή μόνιμα στηρίζεστε σε αυτούς που καλούν σε απεργίες για να εφαρμόσετε πολιτικές που παρατείνουν το χάος και το τέλμα στην εκπαίδευση ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ «ΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ» ΠΟΥ ΣΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ, ΟΙ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΣΟΝΤΑ , ΟΙ ΧΩΡΙΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑ μόνο και μόνο για να επιβιώσουν μεταφέροντας την άγνοιά τους και την επιβίωση των συμφερόντων τους

    Γεια σας . ΚΑΠΟΙΟΙ ΜΕ ΠΡΟΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΩ ΝΑ ΛΕΩ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ , το κάνω ΟΧΙ ΓΙ΄΄ΑΥΤΟΥΣ ή ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΟΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΣ αλλά γιατί ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΡΕΑΛΙΣΤΕΣ …. ΝΑ ΖΗΤΑΜΕ ΤΟ ΑΔΥΝΑΤΟ δηλαδή ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ […]

    ReplyDelete
  3. Anonymous6:35 pm

    Καλησπέρα σας κε Καθηγητα (προτιμώ έναν Καθηγητή-Υπουργό, παρά έναν σκέτο υπουργό),

    συντάσσομαι σχεδόν με όλες τις απόψεις σας όσο καιρό παρακολουθώ τα του νομοσχεδίου. Προφανώς ως senior researcher του εξωτερικού με ενδιαφέρει το θέμα. Ειδικότερα με βρίσκει σύμφωνο και υποστηρίζω (ως πολίτης και μέλος της διεθνούς ερευνητικής κοινότητας) την δήλωση σας στο παραπάνω κείμενο:

    "(..)Να σας το πω διαφορετικά. Είναι όπως η κρίση που περνάει η χώρα. Δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα με μερεμέτια και μικρορυθμίσεις."

    Περί μερεμετιών λοιπόν ο λόγος, σας παραθέτω δύο σημεία από τη συνέντευξη της πολιτικής προϊσταμένης σας (ΑΔ) στο φύλλο της Καθημερινής, Κυριακής, 05/12:


    1)
    Δημοσιογραφος: Ποια θα είναι η σύνθεση του Συμβουλίου Διοίκησης;

    ΑΔ: Η πλειοψηφία θα είναι εκλεγμένοι ακαδημαϊκοί. Το ίδιο το ΑΕΙ θα επιλέγει τις προσωπικότητες εκτός ιδρύματος που θα συμμετέχουν και θα πρέπει να αιτιολογεί τις επιλογές του.

    2)
    Δημοσιογραφος: Αντιδράσεις προκαλεί, επίσης, η πρόταση για επιλογή του πρύτανη με διεθνή πρόσκληση ενδιαφέροντος.

    ΑΔ: Ο πρύτανης είναι η κορυφαία προσωπικότητα κάθε πανεπιστημίου. Πρέπει να είναι αναγνωρισμένου κύρους, επιστημονικού και ερευνητικού βεληνεκούς. Οι διαδικασίες επιλογής του πρέπει να ξεφύγουν από τις σημερινές, όπου εμπλέκονται κόμματα, προσωπικά συμφέροντα κ.o.κ. Δεν έχουμε μιλήσει για διορισμό. Μιλήσαμε για πρόσκληση ενδιαφέροντος σε προσωπικότητες, με προσόντα που θα περιγράφει το ίδιο το ΑΕΙ. Όσοι ενδιαφέρονται -που μπορεί να είναι από το ίδιο το ΑΕΙ ή από ίδρυμα του εξωτερικού, ενδεχομένως απόφοιτοι του οικείου ιδρύματος, με απαραίτητο προσόν τη γνώση της ελληνικής γλώσσας και πραγματικότητας- θα περνούν από δημόσια ακρόαση από τη Σύγκλητο. Δηλαδή, φοιτητές και καθηγητές, μέσω του Διαδικτύου, θα παρακολουθούν την ακρόαση των υποψηφίων και η Σύγκλητος θα γνωμοδοτεί για την τελική απόφαση.



    Και σας ρωτώ, εφόσον:


    Α) Τα εξωτερικά μέλη του Συμβουλίου Διοικησης δε θα έχουν πλειοψηφία, ποιος στην ουσία ο ρόλος τους;Διακοσμητικός;'Η πιστεύετε ότι θα τους ανοίξουνε τον δρόμο οι κρατούντες;ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑρυθμισης ή περί ΜΙΚΡΟρυθμισης;

    β) Εφόσον η θέση του πρύτανη θα είναι ανοιχτή και σε εσωτερικούς, και δεδομένου ότι έχετε βαθύ υπόβαθρο σε θεωρία πιοθανοτήτων, βλέπετε ως λογικός άνθρωπος μεγάλη την πιθανότητα να εκλεγεί ένας εξωτερικός επί ενός εσωτερικού; ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΜΕΤΑρυθμισης ή περί ΜΙΚΡΟρυθμισης;



    θα σας ήμουν ευγνώμων αν αφιερώνατε λίγο χρόνο για να απαντήσετε, έστω κι αν δεν είμαι δημοσιογράφος ή δεν θα έχει πλατιά απήχηση η απάντηση. Ωστόσο, πολλοί από μας αφιερώσαμε πολύ ενέργεια και γεμίσαμε ελπίδα, ωστόσο η μεταρρύθμιση φαντάζει τώρα κενή, μετά τις διευκρινήσεις του αφαιρετικού κειμένου της διαβούλευσης.

    ReplyDelete
  4. Anonymous11:22 pm

    Κύριε υπουργέ,

    κατ'εμέ φαίνεται να κινείστε προς τη σωστή κατεύθυνση.

    Για αυτό θα σταθώ σε ένα σημείο, στο οποίο, σύμφωνα με την τωρινή σας στάση, υπάρχει μια ανακολουθία. Λέτε: "Όταν αυτήν την στιγμή, κ. Πορτοσάλτε, η ανεργία στην χώρα και η ανεργία των νέων επιστημόνων είναι στα επίπεδα που βρίσκεται, και υπάρχουν κάποιες θέσεις τις οποίες χρηματοδοτεί η Πολιτεία – γιατί τις θέσεις των προσωρινών διδασκόντων τις χρηματοδοτεί η Πολιτεία – είναι αδιανόητο αυτές οι θέσεις να μην καλύπτονται μετά από δημόσια προκήρυξη ώστε καθένας που έχει τα προσόντα να μπορεί να τις διεκδικήσει."

    Γιατί τότε κρατάτε σε ομηρία εκλεγμένα μέλη ΔΕΠ και ΕΠ; Τι θα κάνετε για το εκλεγμένο ή σε διαδικασία εκλογής ΕΠ των ΤΕΙ; Υπενθυμίζω ότι βάσει εγκυκλίου σας έχουν ανασταλεί όλες οι διαδικασίες πρόσληψης ΕΠ.

    Με εκτίμηση

    ReplyDelete
  5. Anonymous3:24 am

    πόσο ρεαλισμό, πόση αλήθεια μεταφέρουν οι απόψεις της φίλης @2:59 μμ , ποιός την ακούει, ποιός μας ακούει....

    ReplyDelete
  6. Anonymous6:43 am

    Αυτή τη στιγμή [16:00- 15.12.2010] ο π. Πρόεδρος της Βουλής Απ. Κακλαμάνης, μιλώντας στην ολομέλεια της ΒτΕ έβαλε δύο πολύ σοβαρά ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία των θεσμών, τη συμμετοχή, την αξιοκρατία

    1. Δεν μπορεί μοναδικό κριτήριο των στελεχών της δημόσιας διοίκησης να είναι η προϋπηρεσία δηλαδή η αρχαιότητα δηλαδή όποιος διοριζόταν όπως διοριζόταν τα τις τελευταίες δεκαετίας είναι και ο «καταλληλότερος;»

    2. Δεν μπορεί να επιβάλλουν την πολιτική τους στους εκλεγμένους οι διορισμένοι και αφορούσε την «εκλογή»[ΜΗ ΕΚΛΟΓΗ] των αντιπεριφερειαρχών. Και ο υπαινιγμός για την περιφέρεια της Αττικής , και ο νοών ….
    …….και να είχαν και προσόντα και επιστημονική και επαγγελματική επάρκεια……
    ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΑΣ ΤΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΕΙ ΕΙΧΑΤΕ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΙ ΚΑΙ … ΤΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΑ … ΕΚΤΡΩΜΑ …. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ…… ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΟΥΣ….

    ReplyDelete
  7. Anonymous11:41 am

    Αξιότιμε κ. Πανάρετε,

    Η επιτυχία του εγχειρήματος της αναδιοργάνωσης του πανεπιστημίου συναρτάται απόλυτα από την τελική σύνθεση του Συμβουλίου διοίκησης. Εάν δεν υπάρχει πλειοψηφία 50+1 των εξωτερικών μελών του Συμβουλίου, ξεχάστε ότι κάνετε κάποιου είδους αλλαγή.

    Αυτό που θα συμβεί είναι μερικοί αξιόλογοι άνθρωποι άβουλοι και άφωνοι θα αυτοξεφτιλίζονται και τα πάντα θα κυλούν ως έχουν.

    Τα πανεπιστήμια δεν θα περιθωριοποιηθούν κ. Πανάρετε, απλά θα είναι τα κεντρικά πανεπιστήμια μίας περιθωριοποιημένης χώρας. Έχω την αίσθηση πως οι πιθανότητες για το δεύτερο είναι περισσότερες δυστυχώς.

    Αν θα μπορούσα και εγώ ο ταπεινός ιθαγενής να εκφέρω λόγο, θα πρότεινα τα παρακάτω:

    Η πρώτη προτεραιότητα είναι ότι το Συμβούλιο πρέπει να απολαμβάνει την αποδοχή της πολιτείας και της κοινωνίας (έπεται η αποδοχή της ακαδημαϊκής κοινότητας).

    Οι δημόσιοι θεσμοί που κατάφεραν να διατηρήσουν ένα κύρος και γενική αποδοχή από την κοινωνία μας είναι αυτοί των ανεξάρτητων αρχών.

    Η πλειοψηφία του Συμβουλίου ενός ΑΕΙ θα πρέπει για τα επόμενα δέκα τουλάχιστον χρόνια να εκλέγεται άμεσα από το κοινοβούλιο με διαδικασία λίστας κοινά αποδεκτών υποψηφίων διακεκριμένων επιστημόνων της διασποράς αλλά και της χώρας μας (με την προτροπή να εκλέγονται σε άλλο ίδρυμα από αυτό που υπηρέτησαν-αν μη τι άλλο μπορεί να φέρει και μία φρέσκια οπτική στον τρόπο αντιμετώπισης των πραγμάτων).

    Ο αριθμός των μελών που θα ορίζονται από το κοινοβούλιο θα πρέπει να αποτελεί την ελάχιστη πλειοψηφία λήψης αποφάσεων.
    Τα υπόλοιπα μέλη εκλέγονται μέσω ενδοπανεπιστημιακών διαδικασιών. Οι φοιτητές και το μη-ακαδημαϊκό προσωπικό αντιπροσωπεύονται στο Συμβούλιο σε ποσοστό όχι μεγαλύτερο του 10% του συνόλου.

    Εάν τεθεί επιχείρημα συνταγματικότητας, να διερευνηθεί αν αυτό ισχύει. Στην περίπτωση που ισχύει θα πρέπει να περάσει στα προς αναθεώρηση άρθρα στην επόμενη βουλή.

    Φαντάζομαι ότι δυνητικά υπάρχουν και άλλες εκδοχές, το απόλυτα ζητούμενο όμως είναι η πλειοψηφία των μελών. Αλλιώς θα έχει γίνει μια ακόμη τρύπα στο νερό.

    ReplyDelete
  8. Anonymous1:50 am

    Κάθε εβδομάδα κάνω 500 ΚΜ από Αθήνα για Θεσ/κη και άλλα 500 ΚΜ για την επιστροφή για διδάξω. Πριν μερικά χρόνια έκανα 300 ΚΜ και άλλα 300 ΚΜ για επιστροφή σε άλλη όμως πόλη. Πριν ακόμα περισσότερα χρόνια έκανα 600 ΚΜ και άλλα τόσα για την επιστροφή για να διδάσκω αυτή τη φορά σε μία πόλη της Δ. Μακεδονίας. Το τελευταίο δρομολόγιο-μάθημα για 3.5 χρόνια συνεχώς. Δεν ήμουν γόνος και έπρεπε να γίνω πολύ ανταγωνιστικός διαφορετικά...
    Φέτος δεν έχουμε υπογράψει σύμβαση εγώ και οι συνάδελφοι μου στο ΑΠΘ. Τα χρήματα τα οποία πρέπει να λάβουμε από τον Οκτώβρη δεν θα τα πάρουμε ποτέ γιατί δεν έχουμε υπογράψει σύμβαση. Ο πάρεδρος δεν εγκρίνει την υπογραφή συμβάσεων χωρίς να υπάρχουν χρήματα από το Υπουργείο. Για τα έξοδα της μετάβασης από την Αθήνα στη Θεσ/κη ουδείς λόγος. Αυτά ούτως ή άλλως καλύπτονται από τα δικά μας χρήματα. Ο υπολογισμός που έκανα είναι ότι θα διαθέσω περίπου 1800 Ε για έξοδα τραίνου, πούλμαν ή εν πάση περιπτώσει οιουδήποτε μεταφορικού μέσου για το πρώτο μόνο εξάμηνο. Διότι για το δεύτερο περιμένων την έκδοση του ΦΕΚ. Εν ολίγοις, ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΩ ΚΑΙ ΘΑ ΒΑΛΩ ΔΑΝΕΙΖΟΜΕΝΟΣ ΟΜΩΣ ΧΡΗΜΑΤΑ.
    ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΦΗΣΩ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΜΟΥ ΧΩΡΙΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ.
    ΔΙΟΤΙ ΑΝΑΓΚΗ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΩ.
    ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ ΔΙΔΑΣΚΩ ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΑΣΗ ΟΥΤΕ Η ΠΡΟΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΟΥ ΑΥΤΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΙ
    Ευχομαι στον αγαπητό κ. Υφυπουργό ποτέ να μην συμβεί αυτό σε ένα αγαπημένο του πρόσωπο. Αν συμβεί όμως θα πρόκειται περί ενός πολύ γενναίου πατριώτη.

    ReplyDelete
  9. Anonymous1:39 pm

    κ. Υπουργέ,

    Όλα αυτά που λέτε είναι σωστά. Δεν αναφέρατε, όμως, ότι η Ελλάδα είναι μία από τις λίγες χώρες (ίσως η μοναδική;) όπου φοιτητές και υπάλληλοι (όχι, απαραίτητα, Πανεπιστημιακής μόρφωσης) συμμετέχουν σε κρίσιμες αποφάσεις για ακαδημαϊκά θέματα (π.χ. Προγράμματα Σπουδών). Μάλιστα, αυτοί που συμμετέχουν είναι ως επί το πλείστον εκπρόσωποι παρατάξεων που σχετίζονται πέραν πάσης αμφιβολίας με πολιτικά κόμματα, συμπεριλαμβανομένου και του κόμματος που στηρίζει στην κυβέρνηση στην οποία συμμετέχετε. Δεν είναι άδικο να κατηγορείτε τους Πανεπιστημιακούς ότι φταίνε για όλα (δε λέω, όντως φταίνε για πολλά) τη στιγμή που με το νόμο του 82 τους έχετε βάλει με το ζόρι φοιτητές και λοιπούς άσχετους με το αντικείμενο να έχουν το 40% της ψήφου στα Πανεπιστήμια; Δηλαδή θα έχουμε μεν τον εξωτερικό Πρύτανη να μας κυνηγάει με το μαστίγιο, αλλά από την άλλη θα έχουμε και τις παρατάξεις να μη μας αφήνουν να κάνουμε τίποτα, να κλείνουν όποτε τους καπνίσει τα Πανεπιστήμια, να τα σπάνε χωρίς να μπορέσουμε να καλέσουμε Αστυνομία και τις κυβερνήσεις να συνεχίζουν να υποστηρίζουν "άσυλο", μεταγραφές, τριπλές εξεταστικές, αιώνιους φοιτητές κλπ;

    Ένα μέλος ΔΕΠ Ελληνικού Πανεπιστημίου

    ReplyDelete
  10. Anonymous5:44 am

    Μπορούμε επιτέλους να έχουμε κάποια απάντηση για το εάν και πότε θα σταλούν οι εγκεκριμμένες πιστώσεις για την πληρωμή των διδασκόντων 407 στα πανεπιστήμια που έχουν απαντήσει στα στοιχεία που ζητήσατε; Συνάδελφοι από κάποια πανεπιστήμια ετοιμάζονται να καταφύγουν στα ΜΜΕ για δημοσιοποίηση της απαράδεκτης αυτής στάσης του υφυπουργού, ειδικά τη στιγμή που επιδεικνύεται τέτοια αδιαφορία και έλλειψη οποιασδήποτε απάντησης.

    ReplyDelete
  11. Για τα πανεπιστήμια που απάντησαν και είχαν κάνει ανοικτές προκηρύξεις, υπογράφονται σήμερα οι σχετικές αποφάσεις.

    ReplyDelete
  12. Anonymous7:42 am

    Θα ήταν και σκόπιμο και χρήσιμο εκτός από τις απόψεις των ξένων «εμπειρογνωμόνων» και «σοφών» για τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση να ληφθούν υπόψη και οι εκφρασμένες ακαδημαϊκές απόψεις του καθηγητή, όχι του πολιτικού, Ανδρέα Γ. Παπανδρέου.
    Να είστε σίγουρος ότι είναι πάντα επίκαιρες και ακόμα μνημονεύονται στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ το οποίο πολλοί και σήμερα πολλοί επικαλούνται για να εκφράσουν τις προσωπικές τους απόψεις που τις επενδύουν με αναφορές από το πουθενά.
    Επίσης οι αναφορές στο citation index του Ανδρέα Γ. Παπανδρέου ακόμα και σήμερα έχουν πολλά να προσφέρουν στις αναζητήσεις για τις αλλαγές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
    Καθηγητής περιφερειακού πανεπιστημίου που είχε την τύχη να έχει δάσκαλο τον πραγματικά φωτισμένο πανεπιστημιακό δάσκαλο Ανδρέα Γ. Παπανδρέου στο Πανεπιστήμιο που σήμερα θεωρείται ως το κορυφαίο διεθνώς.

    ReplyDelete
  13. Anonymous10:39 am

    @7:42 πμ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  14. Anonymous1:37 pm

    ΚΥΡΙΕ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ ΧΑΣΕΙ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΑΣ. ΕΥΚΟΛΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΟΠΝΟΑ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΣΜΟΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΧΩΡΕΣ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ. ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ ΣΤΑ ΑΕΙ ΖΗΤΑΜΕ ΚΥΡΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΤΟ ΣΕΒΑΣΜΌ ΣΑΣ, ΔΙΧΩΣ ΝΑΠΟΛΕΩΝΤΕΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΑ. ΒΡΕΙΤΕ ΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΝΕΤΕ ΜΕ ΤΙΣ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΑΣ ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ, ΕΦΟΣΟΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΠΑΤΗΣΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΘΟΡΙΑ ΠΟΥ Ο ΝΟΜΟΣ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΓΙΑ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΜΟΝΟ ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΜΑΣ ΣΕ ΕΣΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ.

    ReplyDelete
  15. Anonymous8:46 am

    Αγαπητέ Υφυπουργέ,

    Θετικό το γεγονός της έγκρισης πιστώσεων για τους 407.
    Τι θα γίνει όμως εφόσον οι πάρεδροι δεν εγκρίνουν τις συμβάσεις από τον Οκτώβριο; Επί της ουσίας δεν υπάρχει περίπτωση να πληρωθούμε.
    Ισως πρέπει να βγάλετε μία υπουργική απόφαση ή μία ρύθμιση σε ένα από τα πολλά νομοσχέδια προκειμένου να εγκριθούν από τους παρέδρους οι συμβάσεις μας και να αναγνωριστεί η προυπηρεσία μας.

    ReplyDelete
  16. Anonymous11:03 am

    Αυτή τη στιγμή «κορυφαία» στελέχη του κινήματος αμφισβητούν τη δυνατότητα υλοποίησης του προϋπολογισμού αλλά τον ψηφίζουν.

    Αυτή τη στιγμή σχολιάζεται η ικανότητα της Ευρωπαϊκής Ηγεσίας να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των καιρών

    Αυτή τη στιγμή η Κινέζικη Ηγεσία μέμφεται τις «ικανότητες» των ηγετών της ΕΕ να αντιληφθούν τα αυτονόητα.

    Αυτή τη στιγμή «κάποιοι» συζητούν για μια Ευρώπη των δύο ταχυτήτων. Την Ευρώπη του Βορρά και την Ευρώπη του Νότου.

    Αυτή τη στιγμή κανένας δεν ακούει γιατί δεν υλοποιούνται τα αυτονόητα στο χώρο της παιδείας.

    Όλοι ζουν στον κόσμο τους προγραμματίζοντας πομφόλυγες.

    Είναι αυτοί, οι μεσαίοι , οι μικροί που από το πουθενά και χθες και σήμερα επαναλαμβάνουν την μετριότητά τους για το «ίδιον» το «δικό» τους συμφέρον. Οι κόλακες, οι μικροί, οι μέτριοι.

    Ακούστε, μόνο ακούστε τις προτάσεις αυτών που συκοφαντούνται επειδή έχουν άποψη και την εκφράζουν .

    Μόνο ακούστε τους για να έχετε την ευθύνη ότι τουλάχιστον ξέρατε, ότι τουλάχιστον είσαστε γνώστες των προτάσεων , του τι συμβαίνει γύρω σας

    Γιατί η επιστημονική άποψη, που δεν αμφισβητείται, είναι ότι η λήψη της σωστής απόφασης προϋποθέτει τη δυνατότητα πρόσβασης- άντλησης- αξιοποίησης της χρήσιμης πληροφορίας.

    Η πολιτική στην εποχή της ΚτΠ την οποία βιώνουμε έχει την ανάγκη των εργαλείων που προσφέρει «η θεωρία της πληροφορίας»

    Πόσο δίκιο έχουν αυτοί που δεν ξεχνούν την σκέψη του πολιτικού, του οραματιστή, του ακαδημαϊκού Ανδρέα Γ. Παπανδρέου.

    Οι λέξεις κλειδιά Πατερναλιστικός Καπιταλισμός, Μητρόπολη – Περιφέρεια, Ελευθερία του Ανθρώπου, Δημοκρατικός Προγραμματισμός και Αυτοδύναμη Ανάπτυξη σε μια Παγκοσμιοποιημένη Οικονομία. Η πολιτική των Αυτονόητων εκφρασμένη μισό αιώνα σχεδόν πριν.[σοφία ΠΑ.ΣΟ.Κ.]

    ReplyDelete
  17. Anonymous1:44 am

    Τελικά πάει, ΠΕΡΑΣΕ ΚΑΙ Η ΜΠΟΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ! Αυτό ήταν! Καμία λίστα, καμία ανακοίνωση ονομάτων, την πλήρωσαν 2-3 και οι υπόλοιπες εκατοντάδες των οικογενειοκρατών θα συνεχίσουν κανονικά την ζωή τους -ίσως να γίνουν και πιο επιθετικοί γιατί είδαν ότι τίποτα δεν τους πιάνει. ΝΙΚΗΣΑΝ! Η πολυπλοκότητα της διαπλοκής των ομοίων τους, αλλά και των ισχυρά διαπλεκόμενων με άλλους τρόπους συναδέλφων, τους κάλυψε! Κε υφυπουργέ, είναι έτσι ή κάνω λάθος? Εάν πάρω απάντηση, μπορώ να ελπίζω ακόμη για μια αλλαγή, εάν όχι να τα μαζεύω και να φεύγω? Τι λέτε? (δεν περιορίζω το πρόβλημα μόνο στην οικογενειοκρατία βέβαια, απλά ήταν το πιό έντονο γεγονός με την μεγαλύτερη δημοσιότητα και το πέρνω σαν βάση των συσχετισμών μου)

    ReplyDelete
  18. Τι σας κάνει και το πιστεύετε;

    ReplyDelete
  19. Anonymous6:43 am

    Ομολογώ πως εντυπωσιάστηκα με την άμεση απάντηση! Ευχαριστώ! Ίσως πρέπει να αρχίσω να αμφιβάλλω για τα λεγόμενά μου, και θα είναι μεγάλη μου χαρά να έχω λάθος. Απλά, έβλεπα/βλέπω τις μεγάλες καθυστερήσεις παρόλη την πολύ έντονη προτροπή του κόσμου να προχωρήσετε την κάθαρση σε αυτόν τον τομέα! Αυτό θα ενδυνάμωνε και την ψυχολογία του άξιου (ηθικά και επιστημονικά) κόσμου για τις υπόλοιπες αλλαγές.

    Έπειτα, επειδή δεν είμαι εκτός συστήματος, μπορώ και βλέπω την συμπεριφορά ακόμη κάποιων του χώρου να μην έχει αλλάξει καθόλου. Συμπεριφέρονται όπως και πρώτα. Δεν φοβούνται, δεν μαζεύονται. Η αλήθεια είναι ότι έχω περάσει και περνώ δυσκολίες (και με γραπτές αποδείξεις!!!), ωστόσο όσο γνωρίζω συναδέλφους γύρω μου βλέπω ότι ίσως πέρασα τα ελάχιστα εγώ!!! Αυτά που ξέρω/βλέπω δεν λέγονται όμως στο blog, συγγνώμη. Κε υφυπουργέ, αυτή τη δεύτερη παράγραφο εάν θέλετε δεν την δημοσιεύετε. Ήταν για εσάς.

    ReplyDelete
  20. Anonymous2:28 pm

    Ελπίζω κ. Υφυπουργέ να προχωρήσει το ζήτημα της αξιολόγησης των προτάσεων που υπεβλήθησαν στο πλαίσιο των προγραμμάτων Θαλής και Αρχιμήδης. Η δημοσιοποίηση ενός χρονοδιαγράμματος θα ήταν κάτι το ιδιαίτερα θετικό.

    ReplyDelete
  21. Anonymous3:16 am

    κ. Υφυπουργέ,

    Εργάζομαι από τον Οκτώβριο του 2010 σε τμήμα του ΕΚΠΑ ως διδάσκων βάσει Π.Δ. 407, χωρίς σύμβαση και φυσικά χωρίς να έχω πληρωθεί έως τώρα. Παρ΄όλο που το τμήμα μου έστειλε εγκαίρως στην Πρυτανεία τα στοιχεία τα οποία ζήτησε το υπουργείο σχετικά για τις διδακτικές ανάγκες και το τρόπο πρόσληψης των διδασκόντων, δεν έχουν ανακοινωθεί πιστώσεις και εξακολουθούμε να εργαζόμαστε χωρίς συμβάσεις. Σε ένα μήνα θα κληθούμε να κάνουμε εξετάσεις και να βγάλουμε βαθμολογίες για μαθήματα τα οποία τυπικά δεν μας έχουν ανατεθεί.

    Παρακαλώ να απαντήσετε σχετικά με το πότε θα υπογράφουν οι πιστώσεις για τα τμήματα του ΕΚΠΑ στα οποία έχουν ακολουθηθεί οι νόμιμες διαδικασίες πρόσληψης διδασκόντων και τα οποία έχουν αποστείλει εγκαίρως τα σχετικά στοιχεία τα οποία ζητήθηκαν από το υπουργείου.

    Ευχαριστώ.

    ReplyDelete
  22. Anonymous5:26 am

    Κύριε Υφυπουργέ,

    Θα ήθελα να αναφερθώ στα αποτελέσματα της πρότασης ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΙΙ και να ζητήσω τη θέση σας όσον αφορά στην άρνηση του Υπουργείου και πιο συγκεκριμένα της αρμόδιας Διεύθυνσης να δημοσιεύσει την τελική βαθμολογία,την κατάταξη του συνόλου των προτάσεων (χρηματοδοτούμενες και μη), καθώς και τη αξιολόγηση τους.
    Προκαλεί τουλάχιστον απορία πως εσείς προσωπικά το επιτρέπετε, επειδή διαρκώς υπερασπίζεστε τη διαφάνεια και την αξιοκρατία σε όλες τις εκφάνσεις της δημόσιας ζωής.

    Ευχαριστώ

    ReplyDelete