Saturday, April 14, 2007

Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών

Το παρακάτω είναι από την Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία. (14/4/07). Επιβεβαιώνονται έτσι, όσοι από μας υποστήριζαν από χρόνια ότι πρέπει τα Κέντρα αυτά να αξιολογηθούν. Τώρα, απλώς θα έχουμε μια επανάληψη της «ελεύθερης» τηλεόρασης.

Οριστικά ανοίγει πλέον, από την ερχόμενη εβδομάδα, ο δρόμος για την αναγνώριση των τίτλων σπουδών όσων Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών λειτουργούν στη χώρα μας και συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ.Ε.», η εισήγηση του γενικού εισαγγελέα του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, Ιβ Μποτ, θα είναι αρνητική για τις θέσεις της Ελλάδας, δημιουργώντας έτσι το πρώτο βήμα για τη νόμιμη λειτουργία «ξένων ιδιωτικών ΑΕΙ» από την επόμενη κιόλας ακαδημαϊκή χρονιά. Μια εξέλιξη που καθιστά ανεξέλεγκτη την «παραγωγή πτυχίων» και δείχνει παρωχημένη ακόμη και τη συζήτηση για το άρθρο 16.
Ο κ. Μποτ θα ανακοινώσει τις προτάσεις του το πρωί της Πέμπτης, ενώ σύμφωνα με την πάγια πρακτική του Δικαστηρίου, η ολομέλεια των δικαστών θα τις εγκρίνει και θα τις υιοθετήσει χωρίς ουσιώδεις ενστάσεις. Κάτι που αναμένεται να γίνει με την έκδοση της απόφασης μέσα στο επόμενο δίμηνο το πολύ.
Η υπόθεση, άλλωστε, τούς είναι γνωστή και οι εξηγήσεις που δόθηκαν από την ελληνική κυβέρνηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και στους δικαστές κατά την ακροαματική διαδικασία (18/01/2007), κρίθηκαν ως ανεπαρκείς. Αυτή τη φορά, μάλιστα, η Ελλάδα δεν επικαλέστηκε το απαγορευτικό για τη λειτουργία των ΚΕΣ άρθρο 16 εμπρός στον κίνδυνο ενός ναυαγίου παρόμοιου με εκείνο του βασικού μετόχου. Στήριξε κυρίως τα επιχειρήματά της στην «ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης από ιδιωτικές επιχειρήσεις».
Μια, λοιπόν, πολύχρονη δικαστική διαμάχη που αφορά πάνω από 100.000 σπουδαστές και πτυχιούχους αυτών των εκπαιδευτηρίων φτάνει στο τέλος της και, όπως διαμήνυσαν στελέχη της Κομισιόν στην «Κ.Ε.», δεν πρόκειται να δοθεί στην Ελλάδα ούτε ημέρα ως προθεσμία συμμόρφωσης. Και αμέσως θα επιβληθεί ημερήσιο πρόστιμο. Κάτι που γνωρίζει και το υπουργείο Παιδείας και προετοιμάζεται καταλλήλως!

3 comments:

  1. Σημαντικό είναι βέβαια ότι θα πρέπει τα μητρικά πανεπιστήμια να δίνουν στους εξ αποστάσεως αποφοίτους ακριβώς ίδιους τίτλους με εκείνους που παίρνουν οι επιτόπιοι σπουδάζοντες. Αυτό θα τους αναγκάσει να αυξήσουν τις απαιτήσεις στα ΚΕΣ, όπου όμως το ακροατήριο δεν θα έχει το απαιτούμενο επίπεδο για σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εδώ δεν το έχουν πάμπολλοι από τους εισερχόμενους στα ΑΕΙ-ΤΕΙ με τις πανελλήνιες εξετάσεις...

    Και αυτή η εξέλιξη, που ήταν περισσότερο από αναμενόμενη, ήταν βέβαια, βάζει στο περιθώριο κάθε επιφανειακή συζήτηση για το άρθρο 16, αλλά βάζει το ίδιο το άρθρο στο επίκεντρο, γιατί αυτό προστατεύει μια σειρά από αρνητικές λειτουργίες του δημόσιου βίου. Βλέπω μετά τις επόμενες εκλογές που θα τρέξει το δεύτερο μέρος της συνταγματικής αναθεώρησης, να σπεύδουν όλοι να το τροποποιήσουν - ελπίζω και στο σημείο που προβλέπει παρέμβαση του εκκλησιαστικού μηχανισμού στην εκπαίδευση!

    ReplyDelete
  2. Anonymous2:18 pm

    Το νομοσχεδιο που προωθει η κυβερνηση με βαση τις κοινοτικες οδηγιες-εκβιασμο ειναι επικινδυνο απο πολλες και εκ διαμετρου αντιθετες αποψεις.Η αναγνωριση των πτυχιων των Κ.Ε.Σ με αυτα των ελληνικων πανεπιστημιων καθιστα επικινδυνη και δυσοιωνη οποιαδηποτε πορεια σε αυτο που διαρκως αναφερεται ως "βελτιωση της παιδειας σε ολα τα επιπεδα της εκπαιδευσης".Δεν ειναι κινδυνολογια...Πτυχια αμφιβολου αξιας εξισωνονται με αυτα των ΑΕΙ κ ΤΕΙ διεκδικουν ιδια επαγγελματικα δικαιωματα!Η ανεργια θα εξαπλωνεται και ατομα ανευ επιστημονικης αξιας θα κατεχουν βαρυσημαντες θεσεις εργασιας.Και αν θεωρειται αναποφευκτο το Ν/Σ-συμορφωση με την Ε.Ε τοτε πρεπει να διασφαλιστει η δημοσια παιδεια.Αλλωστε δεν εχει παντα δικιο η Ε.Ε...Αλλωστε το καθε κρατος-μελος εχει ιδιαιτεροτητες...Αλλο Ελλαδα,αλλο Μ.Βρετανια,αλλο Γαλλια...Η ουσιαστικη Ενωση φανταζει δυσκολη και η εθνικη ανεξαρτησια παντα θα βαζει εμποδια ειτε για καλο ειτε για κακο!!!Και μακρυα απο εκκλησιαστικους-λαμογιστικους μηχανισμους.Βλαπτουν σοβαρα το κρατος!!

    ReplyDelete
  3. Anonymous8:52 am

    Θα πρέπει να λάβετε υπ' οψιν πως δεν υπάρχουν μονο κέντρα που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια, αλλά και κέντρα που απλά πιστοποιούν τους εκπαιδευόμενους στη χρήση υπολογιστών. Το νομοσχέδιο κάνει ομαδοποίηση όλων των κέντρων- κολλεγίων όπως τα ονομάζει σα να συγκρίνουμε δηλαδή το κέντρο ALEXANDER με ένα συνοικιακό φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης.

    ReplyDelete