Το 2011 προώθησα διάταξη με την οποία όσοι μαθητές της Γ΄ Λυκείου δεν επιθυμούσαν να διαγωνισθούν στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, θα μπορούσαν να ολοκληρώνουν την σχολική διαδικασία με τις ενδοσχολικές εξετάσεις και να αποκτούν απολυτήριο Λυκείου. (Μέχρι τότε όλοι οι μαθητές του Λυκείου, για να αποκτήσουν το απολυτήριο του λυκείου, θα έπρεπε να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις σε μία σειρά από μαθήματα).
Την διάταξη αυτή την προώθησα μετά από συζητήσεις με μαθητές λυκείου που έθεσαν το θέμα αυτό χωρίς εγώ να έχω κάποια πειστική απάντηση για την μέχρι τότε πρακτική.
Με έκπληξη, διαπίστωσα τον Μάη του 2011, λίγες μέρες πριν αρχίσουν οι Πανελλήνιες εξετάσεις, την αντίδραση της ΟΛΜΕ και της ΟΙΕΛΕ (κυρίως της τελευταίας, η οποία μάλιστα αντέδρασε με ακραίο τρόπο και ανακοινώσεις. Έφτασε δε στο σημείο να κάνει προσφυγή στο ΣτΕ με αίτημα για διαταγή αναστολής της εφαρμογής της διάταξης!). Οι εξηγήσεις που έδιναν για την στάση τους αυτή δεν ήταν πειστικές και ποτέ δεν κατάλαβα γιατί πραγματικά αντιδρούσαν (αν και εκτιμώ ότι δεν έγιναν για το συμφέρον των μαθητών). Μάλιστα, έφτασαν στο σημείο να υποστηρίζουν ότι τα παιδιά που δεν έπαιρναν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις και θα αποκτούσαν ενδοσχολικό απολυτήριο, δεν θα είχαν την δυνατότητα να εγγράφονται σε ξένα πανεπιστήμια αν το επιθυμούσαν! (Κάτι βέβαια που ήταν ανακριβές, όπως είχα εξηγήσει και τότε). Υποστήριζαν δηλαδή, τα συμφέροντα των ξένων πανεπιστημίων, αντίθετα με τα συμφέροντα των ίδιων των μαθητών.
Ευτυχώς (και προφανώς), το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή εκείνη και έτσι η διάταξη εφαρμόστηκε κανονικά. Περίπου 2.500 μαθητές που δεν είχαν ως στόχο την εισαγνωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έκαναν χρήση της διάταξης αυτής το 2011, παρά τον εκφοβισμό που τους έγινε και δεν υπέστησαν μάταια την επιπλέον ταλαιπωρία των πανελλαδικών εξετάσεων, αλλά και τα έξοδα των φροντιστηρίων για την συμμετοχή σε αυτές.
Αντιλαμβάνομαι ότι εφέτος 10.000 περίπου μαθητές (το 10% περίπου των μαθητών της Γ΄ Λυκείου) απέκτησε απολυτήριο με ενδοσχολικές εξετάσεις χωρίς την άχρηστη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Χαίρομαι που δεν υποχώρησα τότε στις έντονες αντιρρήσεις των συνδικαλιστικών ηγεσιών και έτσι εξυπηρετήθηκαν -και εξακολουθούν να εξυπηρετούνται- τόσοι πολλοί μαθητές που έχουν κάνει επιλογές διαφορετικές από τις σπουδές σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Κάνω ειδική αναφορά στην ρύθμιση αυτή εδώ στο blog, γιατί ήταν μια από αυτές που δεν προκλήθηκαν από συνδικαλιστικές πιέσεις ή από πιέσεις κοινωνικών ομάδων, αλλά από το ενδιαφέρον των ίδιων των μαθητών, που όμως ήταν δίκαιο και όχι αίτημα για ρυθμίσεις ευκολίας.
Ήταν και αυτό μέρος του τρόπου που αντιμετώπιζα και αντιμετωπίζω την πολιτική.
Saturday, July 06, 2013
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Κύριε Πανάρετε η ρύθμιση των ενδοσχολικών εξετάσεων είναι πέρα για πέρα άδικη γιατί δίνει τη δυνατότητα απόκτησης του ίδιου πράγματος με εντελώς διαφορετικούς τρόπους.
ReplyDeleteΝα εξηγήσω στους αναγνώστες ότι οι βαθμοί στο απολυτήριο προκύπτουν από το Μέσο Όρο των Γραπτών και του Μέσου Όρου των Προφορικών των δύο τετραμήνων.
Στα παιδιά που διαγωνίζονται με Πανελλαδικά Θέματα είναι ο γραπτός βαθμός των Πανελλαδικών και στα παιδιά που δεν συμμετέχουν είναι οι γραπτοί βαθμοί από τα θέματα που βάζει ο κάθε καθηγητής σε κάθε σχολείο. Η διαφορά δυσκολίας και ο τρόπος βαθμολόγησης στις Πανελλαδικές απέχουν έτη φωτός από εκείνες των ενδοσχολικών που γίνονται με τη γνωστή χαλαρότητα που γίνονται οι περισσότερες εξετάσεις σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Έτσι για μια ακόμα φορά στην Ελλάδα γίνεται σύγκριση ανόμοιων πραγμάτων . Το αποτέλεσμα: Τα παιδιά που έχουν αποκτήσει το απολυτήριο με πανελλαδικές εξετάσεις θα έχουν μικρότερους βαθμούς στο απολυτήριο και σε κάθε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα πληρώνουν το τίμημα μιας πέρα για πέρα άδικης και παράλογης ρύθμισης.
Καλοδήμος Δ.
Φυσικός
Υπεύθυνος ΣΕΠ
ΚΕΣΥΠ Λαμίας
http://sep4u.gr