Δεν είναι ούτε η πρώτη, ούτε θα είναι η τελευταία φορά που παρατηρείται ατυχής διατύπωση ενός ερωτήματος στις πανελλήνιες εξετάσεις.
Οπως έγραψα και σε προηγούμενη ανάρτησή μου, το ενδεχόμενο αυτό είναι δύσκολο να αποφευχθεί λόγω των συνθηκών κάτι από τις οποίες δουλεύει η κεντρική επιτροπή των εξετάσεων.
Η αδέξια διαχείριση του προβλήματος που δημιουργήθηκε από την συνήθη πίεση των ΜΜΕ και επιστημονικών οργανώσεων, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έλλειψη πείρας της πολιτικής ηγεσίας. Ευτυχώς, η τελική απόφαση ήταν η σωστή. Γιατί ίσως να είναι και η απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα που θα καθορίσει ποιοί θα μπουν στις σχολές υψηλής ζήτησης.
Μπορεί, σύμφωνα με τον νόμο η διαχείριση των θεμάτων αυτής της μορφής να έχει ανατεθεί στην κεντρική επιτροπή των εξετάσεων, όμως η τελευταία πάντοτε συμβουλεύεται την πολιτική ηγεσία πριν οδηγηθεί στην απόφασή της. Και εδώ μάλλον μίλησε η απειρία και η αγωνία της πολιτικής ηγεσίας "να μην γίνει το λάθος και δυσαρεστηθούν τα παιδιά".
Ευτυχώς που, όπως είχα γράψει στην προηγούμενη ανάρτησή μου, δεν ενεπλάκησαν και οι πολιτικοί. (Σε άλλες εποχές, ο Α. Σπηλιωτόπουλος θα είχε βγάλει και εγώ δεν ξέρω πόσες ανακοινώσεις).
Ισως, στο μέλλον οι επιστημονικές οργανώσεις αλλά και μεμονωμένοι επιστήμονες διδαχθούν από την εμπειρία αυτή και αντιληφθούν ότι δεν προσθέτουν τίποτα με την βιαστική έκδοση ανακοινώσεων.
Tuesday, May 29, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Οι γκάφες στα θέματα, δεν ηταν μια, δεν ήταν δυο, είναι σχεδόν κάθε χρονιά,
ReplyDeletehttp://www.cleverclass.gr/portal/index.php/%CE%B5%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1/674-%CE%B7-%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-1987-2011-%CE%BF%CE%B9-%CE%B3%CE%BA%CE%AC%CF%86%CE%B5%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CE%BB%CE%AC%CE%B8%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B8%CE%B5%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD
Το κυνήγι του αγριογούρουνου εχει και τα ατυχήματα μεταξύ των κυνηγων, όταν θεματοδοτούν μόνο για να θαμβώσουν, να φανούν, αντιπαιδαγωγικά, ασύστολα θέματα που μοιάζουν με παρεμφερή από φροντιστηριακά βιβλία - βοηθήματα- αρκετά ξένα με τα επίσημα βιβλία του ΥΠΕΠΘ. Τυχαίο που βιβλιοπωλεία του χώρου γνωρίζουν ποιοί θεματοδοτούν, και μάλιστα κανουν και προβλέψεις ...;;;
Από τα ΝΕΑ
ReplyDeleteΟποιος έλυσε σωστά το λάθος θέμα παίρνει άριστα! Αυτό ακριβώς θα συμβεί φέτος με τη Φυσική κατεύθυνσης που εξετάστηκε την περασμένη εβδομάδα και για την οποία οι χειρισμοί της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ) έχουν προκαλέσει αλαλούμ και σύγχυση στους υποψηφίους. Μάλιστα σύμφωνα με στοιχεία από την πειραματική βαθμολόγηση, περισσότεροι από δέκα στους εκατό υποψηφίους κατόρθωσαν να λύσουν σωστά το επίμαχο - λάθος - θέμα!
Σε συνδυασμό με άλλες αστοχίες, όπως η επιλογή ενός ιδιαίτερα απαιτητικού κειμένου της κ. Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ στη Νεοελληνική Γλώσσα το οποίο η ίδια η συγγραφέας του δήλωσε (στο «Βήμα») ότι δεν θα επέλεγε ή τα «ερωτήματα που επιδέχονται διαφορετική ερμηνεία των δεδομένων με τον τρόπο που αυτά παρουσιάζονται» στη Βιολογία, έχει προκληθεί αναστάτωση στους χιλιάδες υποψηφίους που εξακολουθούν να διαγωνίζονται και στις οικογένειές τους.
Επιπλέον, τα δυσκολότερα από πέρυσι θέματα που έχουν επιλεγεί σχεδόν σε όλα τα μαθήματα μέχρι τώρα και οι περισσότερες θέσεις εισακτέων προοιωνίζονται αισθητή πτώση των βάσεων.
Σύμφωνα με την πρώην υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, αυτά συμβαίνουν επειδή, λόγω προεκλογικής περιόδου, δεν υπάρχει αίσθηση πολιτικής ευθύνης. «Υπάρχει χαλάρωση παντού, η χώρα είναι ακυβέρνητη και καθένας κάνει ό,τι θέλει. Αν τέτοια λάθη γίνονταν όταν ήμουν υπουργός, θα είχαν όλοι ζητήσει να φύγει η κυβέρνηση. Τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ βγήκε και κατήγγειλε γενικά και αόριστα τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές ενώ το ΠΑΣΟΚ δεν ασχολήθηκε καν. Επίσης έχω την εντύπωση ότι τα μέλη της ΚΕΕ είναι της άποψης ότι τα θέματα πρέπει να είναι όσο δυσκολότερα γίνεται. Εγώ προτιμούσα θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, ώστε να διακρίνονται οι άριστοι αλλά να μπορούν να γράψουν όλοι».
Τη γνώμη ότι δεν αλλάζεις υπουργό Παιδείας παραμονές των εξετάσεων εξέφρασε και η πρώην αρμόδια για τις Πανελλαδικές, υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου: «Ο κ. Αρβανιτόπουλος κι εγώ δεν μπορούσαμε να μείνουμε ως πολιτικά πρόσωπα. Ομως δεν καταλαβαίνω ποια ήταν η ανάγκη να αντικατασταθεί ο κ. Μπαμπινιώτης. Ενδιαφέρονταν για τις εξετάσεις αυτοί που το αποφάσισαν; Παρότι έχω διαφωνήσει μαζί του, δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω ότι έχει γνώση της διαδικασίας και είναι και πανεπιστημιακός. Η νυν υπηρεσιακή υπουργός Παιδείας κ. Κιάου είναι εξαίρετη, όμως δεν έχει άμεση γνώση Παιδείας και εξετάσεων».
Αλλά και ο κ. Γ. Μπαμπινιώτης επισημαίνει ότι εάν χειριζόταν ο ίδιος τις εξετάσεις, θα καλούσε σε διαβούλευση τα μέλη της ΚΕΕ για να εξετάσουν ψύχραιμα το θέμα, προτού οδηγηθούν σε εσπευσμένες αποφάσεις. «Δεδομένου ότι τα μέλη της ΚΕΕ δεν άλλαξαν ούτε από την κ. Διαμαντοπούλου, ούτε από εμένα, ούτε από την κ. Κιάου, συμπεραίνω ότι όσα έγιναν οφείλονται μάλλον σε απουσία συζήτησης. Οταν προκύπτουν τέτοια θέματα, πρέπει να γίνεται ένα Συμβούλιο με τον υπουργό και τον γενικό γραμματέα, ώστε να αποφεύγονται σπασμωδικές ενέργειες. Ισως εκδηλώθηκε εδώ κάποια έλλειψη εποπτείας». Επίσης ο κ. Μπαμπινιώτης συμφώνησε με τη γνώμη της κ. Αρβελέρ ότι το κείμενό της που επελέγη στις εξετάσεις ήταν πολύ απαιτητικό. «Ούτε εγώ θα επέλεγα τέτοιο κείμενο» είπε.
Από τη ΝΔ, ο κ. Αρης Σπηλιωτόπουλος δήλωσε ότι «η βιαστική ακύρωση του προβληματικού ερωτήματος Γ4 και η εξίσου βιαστική όσο και ενοχική ακύρωση της ακύρωσης της βαθμολόγησής του προκάλεσαν σύγχυση, αναξιοπιστία και σοβαρό πλήγμα στην ψυχολογία των υποψηφίων και των γονέων τους».
Τέλος, σύμφωνα με τον έως πρότινος υπεύθυνο διεξαγωγής των εξετάσεων κ. Χάρη Μπαλίκο η παλινωδία οφείλεται σε εσπευσμένη αντίδραση της ΚΕΕ όταν η Ενωση Ελλήνων Φυσικών (ΕΕΦ) εξέδωσε μια πολύ σκληρή ανακοίνωση: «Νομίζω πως ήταν μια παραπλάνηση λόγω της ανακοίνωσης της ΕΕΦ, από την οποία τα ταλαιπωρημένα από το αναγκαστικό ξενύχτι μέλη της ΚΕΕ παρασύρθηκαν».
Ευχαριστώ για την ενημέρωση. Δεν ήξερα ότι έχουν γίνει τόσο πολλές δηλώσεις πολιτικών. Αρα έπεσα έξω.
DeleteΔυστυχώς οι περισσότερες από αυτές είναι και πάλι άστοχες.
Εκπλήσσομαι για τα περί Μπαμπινιώτη από τη Χριστοφιλοπούλου!!! Ο κύριος αυτός είχε μία μεγάλη και γνωστή ιστορία ως εκ της οποίας ήταν ο τελευταίος που θα έπρεπε να είχε υπουργοποιηθεί. Και κατά τη θητεία του στο Υπουργείο επιβεβαίωσε πλήρως την εικόνα του - οι πρυτάνεις έσπευσαν ακαριαία με την ανάληψη της θέσης να τον συγχαρούν. Ποιός τον πρότεινε στον Παπαδήμο; γιατί δεν ανέλαβε η ίδια η Χριστοφιλοπούλου το Υπουργείο; ή o Καθηγητής της θεωρίας και της πράξης του "καλύτερα να μην κάνεις τίποτε για να γίνεις βουλευτής";
DeleteΔεδομένου ότι οι προσφερόμενες θέσεις στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ είναι τόσες πολλές ώστε είναι απίθανο να μην περάσει ο οποιοσδήποτε κάπου, έστω και με μέσο όρο βαθμολογίας στις Πανελλαδικές "2", ποιος ο λόγος να συνεχίζεται κάθε χρόνο το πανηγύρι αυτό?
ReplyDeleteΓια να πλουτίζουν οι φροντιστηριούχοι και οι εκδότες λυσαρίων ή μήπως οι συμμετέχοντες στις επιτροπές που δίνουν τα θέματα στους υποψήφιους και σε τρίτους μη έχοντες σχέση με το ΥΠΑΙΔΕΙΑΣ?
Να καταργηθούν οι Πανελλαδικές και η κατάταξη να γίνεται βάσει απολυτηρίου με numerus clausus σε σχολές με πολλή ζήτηση.
Και για να πάρουν στα σοβαρά οι φοιτητές και σπουδαστές τις σπουδές τους, να δίνουν εξετάσεις, πανελλαδικές ή πανευρωπαϊκές, για την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων μετά την απόκτηση πτυχίου.
Προτείνετε να μπαίνουν όλοι με κλήρωση (διότι εάν καταργηθούν οι εισαγωγικές και μπαίνουν μόνο με το βαθμό απολυτηρίου όλοι οι απόφοιτοι από όλα τα σχολεία της χώρας θα παίρνουν απολυτήριο με στρογγυλό είκοσι). Πιστεύετε ότι όλοι είναι ικανοί για όλες τις δουλειές; Δηλαδή, εσείς θα εμπιστευόσασταν ένα γιατρό, ένα μηχανικό, ένα καθηγητή, ένα λογιστή που μπήκε στο Πανεπιστήμιο με κλήρωση (και βγήκε με αντιγραφή); Ή μήηως ζητάτε επαναφορά του συστήματος Αρσένη;
DeleteΣοβαρολογείτε? Ρωτείστε να μάθετε, εάν δεν γνωρίζετε, με τι βαθμούς περνάνε κάποιοι στις ιατρικές, τις νομικές και τις φιλοσοφικές σχολές, που ανήκουν σε διάφορες κατηγορίες "κοινωνικών κριτηρίων". Αυτοί και οι οικείοι τους επικαλούνται τα ίδια κριτήρια για να παιρνούν τα μαθήματα στις σχολές τους και για να διορίζονται πρώτοι απ΄ όλους τους άλλους, τους κοινούς θνητούς, ακόμη κι αν αυτοί έχουν διδακτορικά.
DeleteΌσο για τους γιατρούς, τους μηχανικούς, τους καθηγητές ή τους λογιστές που αποφοίτησαν τα τελευταία 20 χρόνια που θέριεψε η παραπαιδεία ακόμη και στην Ανώτατη Εκπαίδευση και που γέμισαν τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ με καθηγητάδες απ΄τη Β΄θμια, χωρίς να έχουν πατήσει ποτέ σε πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη του εξωτερικού για να δουν έστω πως εργάζονται οι επιστήμονες στοιχειωδώς, και που μετέφεραν τις κακές συνήθειές τους στην Γ΄θμια, καλύτερα να μη μιλάμε.
Για τον τρόπο εισαγωγής, προτείνει παρακάτω ο/η Anonymous4:40 PM.
Επειδή δεν διαφωνώ με τις διαπιστώσεις σας, ενδιαφέρθηκα για τις προτάσεις σας. Νομίζω όμως οτι ο νόμος Αρσένη είναι το μόνο numerus clausus που ταιριάζει στη χώρα μας. Βέβαια, η εφαρμογή του νόμου Αρσένη σήμερα, θα έδινε απολυτήριο σε ένα ποσοστό μέχρι 40% των αποφοίτων του Λυκείου (αισιόδοξη εκτίμηση).
DeleteΈχω την εντύπωση οτι τα κοινωνικά κριτήρια (δηλαδή, η μαζική ρουσφετολογία στη βάση της εξίσωσης των ανίσων) ενώ είχαν περιορισθεί τα επανέφερε στο φουλ ο δημοκράτης Μπαμπινιώτης. Παρεμπιπτόντως, οι των κοινωνικοκριτηρίων είναι οι καλύτεροι στις δημοκρατικές δοσοληψίες.
Επίσης, έχω την αίσθηση οτι προς την κατεύθυνση που λέτε ("οι φοιτητές και σπουδαστές ... να δίνουν εξετάσεις, πανελλαδικές ή πανευρωπαϊκές, για την απόκτηση επαγγελματικών δικαιωμάτων μετά την απόκτηση πτυχίου) προσανατολιζόταν ως ο τότε αρμόδιος Υφυπουργός και ο κ. Ι. Πανάρετος. Ούτως ή άλλως. ένα τέτοιο εγχείρημα δεν νομίζω οτι θα είχε κάποια πολιτική τύχη, αφού είναι εκ προοιμίου γνωστό οτι στην περίπτωση αυτή μόνο το 20 - 30 % των πτυχιούχων / διπλωματούχων θα αξιωνόταν επαγγελματικών δικαιωμάτων, μεταξύ των οποίων δεν θα βρισκόταν κανένας από τους των κοινωνικών κριτηρίων!
Εκτιμώ οτι αργά ή γρήγορα θα αναγκασθεί να παρέμβει η Τρόϊκα για την κατάργηση του 50% σε πρώτη φάση των προσφερομένων θέσεων στα Πανεπιστήμια, την κατάργηση του συνόλου των θέσεων στα ΤΕΙ (τα οποία πρέπει να γινουν κατώτερες ή έστω μέσες τεχνικες-επαγγελματικές σχολές για να απορροφήσουν αυτούς που κακώς φοιτούν σήμερα στα Λύκεια και καταλήγουν στα ΤΕΙ) και την αντικειμενική αξιολόγηση από εξωτερικούς κριτές του συνόλου των Καθηγητών και των Τμημάτων - αναδρομικά από το 1981, συμπεριλαμβανομένων των συνταξιούχων αετονύχηδων.
Με τα σημερινά δεδομένα, ποιός θα γίνει γιατρός, δικηγόρος, λογιστής κλπ. αποφασίζεται με τις εισαγωγικές εξετάσεις. Κουτσά στραβά όλοι μπορούν να πάρουν πτυχίο με τις πολύ καλά δοκιμασμένες μεθόδους της αντιγραφής ή της διαπλοκής.
DeleteΔηλαδή, αυτοί που αποφασίζουν εντέλει ποιοί θα γίνουν το ένα ή το άλλο είναι οι έμποροι της παραπαιδείας σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Τί πραγματικά μαθαίνει κανείς ως φοιτητής/σπουδαστής και με ποιά εφόδια βγαίνει από το Πανεπιστήμιο/ΤΕΙ στην αγορά εργασίας, δεν ελέγχεται επίσημα.
Οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ δεν προσανατολίζονται με βάση την ύλη που διδάσκεται κανείς στην Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά (για τους εκπαιδευτικούς π.χ.) με βάση την διδακτέα ύλη της δευτεροβάθμιας, την οποία καθορίζουν εν πολλοίς όχι οι του ΥΠΑΙΔΕΙΑΣ, αλλά οι διαπλεκόμενοι του ΠΙ και του εμπορίου λυσαρίων και φροντιστηρίων ΑΣΕΠ.
Δηλαδή με άλλα λόγια το "ποιός θα γίνει τί" σ΄αυτή χώρα το καθορίζει ουσιαστικά μία κλίκα παραπαιδείας που λυμαίνεται τη δευτεροβάθμια και ακυρώνει εν τοις πράγμασι ό,τι δημιουργικό θα μπορούσε ίσως να γίνει στην τριτοβάθμια.
Γιαυτό και τάσσομαι υπέρ της κατάργησης των Πανελλαδικών.
Ένα πρώτο ξεκαθάρισμα, για το ποιός μπορεί και ποιός όχι να γίνει γιατρός, δικηγόρος, δάσκαλος κλπ. θα μπορούσε να γίνει, εάν εφαρμόζαμε το γερμανικό σύστημα όπου στο β΄ έτος σπουδών, εάν δεν περάσει κάποιος τις εξετάσεις προκαθορισμένων μαθημάτων π.χ. για τη Νομική το Ποινικό, Αστικό και το Συνταγματικό Δίκαιο, διαγράφεται από τη Σχολή και αναζητεί αλλού την τύχη του.
Και φυσικά τα προγράμματα σπουδών δεν παρουσιάζουν εκεί τη γελοιότητα των προγραμμάτων πολλών από τις σχολές και τμήματα εν Ελλάδι, όπου π.χ. για κάθε κεφάλαιο π.χ. της Ψυχολογίας ή της Νεώτερης Ελληνικής Ιστορίας υπάρχει και διαφορετικό μάθημα και διαφορετικός διδάσκων στο πρόγραμμα σπουδών.
Ρίχνετε ευθύνη έμμεσα στους συνδέσμους των ειδικών επιστημόνων. Όταν εκέινοι κάνουν υποδέιξεις, έχετε δίκιο. Τώρα όμως από όσο ξέρουμε η Ένωση Φυσικών δεν έκανε καμία υπόδειξη, αλλά μίλησε για λάθος στη διατύπωση. Τα ΜΜΕ -επειδή οι πανελλαδικές πουλούν στον τύπο και τα κανάλια περισσότερο από ότι στα φροντηστήρια- αμέσως το πρόβαλαν ως αρμαγεδόνα (λες κι ήταν η πρώτη φορά) και αυτό πανικόβαλε την Επιτροπή.
ReplyDeleteΩστόσο, ακόμη μία φορά αποδεικνύεται ότι οι Ελεγκτές (οι εκπαιδευτικοί της πράξης που λύνουν τα θέματα), ζουν στον κόσμο τους και δεν κατέχουν τι γίνεται στο σχολείο ή στο μυαλό των παιδιών. Με ποια κριτήρια αλήθεια επιλέγονται;
Με ποια κριτήρια επίσης επιλέγονται εκείνοι που ορίζουν τα θέματα; Γιατί τέτοια αρχαιομανία στην Έκθεση; Οι Επίτροποι των θεμάτων δοκίμασαν ποτέ να λύσουν τα θέματά τους σε λιγότερο από μία ώρα; (ορίζω τη μία ως το 1/3 του χρόνου του μαθητή, αφού η Παιδαγωγική ζητά ο χρονος των μαθητών να είναι ο τριπλάσιος ή πενταπλάσιος από εκείνον που χρειάζεται ο εκπαιδευτικός).
α) Από τους εξεταζόμενους, το λάθος στη διατύπωση μπορούσε να βρεί μόνο κάποιος ιδιοφυής ή μικρός Αϊνστάιν - για τους λοιπούς προετοιμασμένους υποψήφιους ήταν ένα κανονικό βατό ζήτημα, δηλαδή παρόμοιο με εκείνα που ήδη έχουν λύσει στα πλαίσια της προετοιμασίας τους. Συνεπώς, Η Επιτροπή έκανε πολύ σωστά τη δουλειά της και η Ένωση Φυσικών απλά ενήργησε ως κοινός εξυπνάκιας, για να μας θυμίσει την ύπαρξη της ως εξυπνάκια.
Deleteβ) Η "Αρχαιομανία" είναι εξαιρετικά χρήσιμη γιατί πρέπει να δίνουμε κάποια πρότυπα για τη νεολαία. Εσείς ποιά πρότυπα προτείνετε; τον Άκη και τη Βίκυ, τον Ψωμιάδη..., τους κλεφτό(δη)μαρχους, τους κλεφτολάβους, τους βολευτές ή μήπως τους συναδέλφους σας που έγιναν Καθηγητές Πανεπιστημίου χωρίς καμία αυτοδύναμη επιστημονική δημοσίευση; Ή μήπως δεν πήρατε χαμπάρι τίποτε από αυτά γιατί εσείς ζείτε σε άλλο πλανήτη;
Ανώνυμε,
Deleteα)με τι στοιχεία μιλάς ότι το ερώτημα απαντήθηκε σωστά από τους προετοιμασμένος μαθητές; Η σιγουριά σου πού εδράζεται; Το ίδιο ερώτημα τέθηκε στις εξετάσεις από την Ένωση Φυσικών στις εξετάσεις τις δικές της, μόνο που εκείνες ήταν για τις "διάνοιες", όχι για μαθητές σε πανελλαδικές. Το πρόβλημα δεν είναι το λάθος διατύπωσης ως ερώτημα, αλλά πρωτίστως ότι απευθύνεται σε μαθητές που θα γίνουν φοιτητές κι όχι σε φοιτητές Τμήματος Φυσικής.
Στη χώρα μας έχουμε φτάσει στο σημείο να απαιτούμαι υπερβολικά πολλές γνώσεις και ικανότητες πριν το πανεπιστήμιο... Ξεχνάμε ότι μιλάμε για παιδιά και ότι απαιτείται άλλη παιδαγωγική και διδακτική προσέγγιση.
β) η αρχαιομανία είναι το αντίδοτο στον Ψωμιάδη και τον Άκη; Δηλαδή μόνο μέσα των αρχαίων ελληνικών μεταδίδονται οι αξίες του ελληνισμού και του ανθρωπισμού; Προφανώς δεν ξέρετε καν πώς διδάσκονται τα αρχαία στο σχολείο, πόσο δύσκολα είναι, πόσο λειτουργούν σε βάρος της ομιλούμενης/λαϊκής νεοελληνικής γλώσσας με τραγικά αποτελέσματα... Γιατί στην τελική ούτε αρχαία μαθαίνουν τα παιδιά ούτε νέα ελληνικά. Και μπροστά στην ανάγκη να μάθουν τα αρχαία αδιαφορούν για τις αρχές που εκφράζουν τα κείμενα αυτά. Αντίθετα, σε μεταφρασμένο κείμενο (μιλώ πάντα για το Γυμνάσιο) ο μαθητής έχει την ευκαιρία να προσεγγίσει και τις ανθρωπιστικές αξίες και τις αξίες του ελληνισμού.
Απάντηση | 30/05/2012, 12:39
DeleteΑντιγράφω σχόλιο αναγνώστη από το ΒΗΜΑ: "30/05/2012, 12:39. Για να φτάσει στο σημείο αυτό ο μαθητής και να εντοπίσει την "ασάφεια" σημαίνει ότι έχει ήδη λύσει σωστά την άσκηση, έχει ήδη βρεί ότι από τις 60 μοίρες και πάνω η ράβδος επιβραδύνει χωρίς να σταματήσει στην άνω κατακόρυφη θέση, έχει διαπιστώσει ότι η ράβδος ανακυκλώνει, έχει παρατηρήσει ότι και στη δεύτερη ανακύκλωση πάλι φ=60 και το φαινόμενο συνεχίζεται. Αυτός που τα έχει κάνει όλα αυτά έχει υπερκαλύψει το ζητούμενο και έχει απαντήσει με ακόμα μεγαλύτερη πληρότητα. Ας μην ξεχνάμε ότι το ερώτημα δεν είναι να βρεθεί η μέγιστη κινητική ενέργεια αλλά να υπολογιστεί η γωνία στην οποία στιγμιαία μεγιστοποιείται η κινητική ενέργεια. Άρα, ξεκινάς από τον υπολογισμό της γωνίας και αυτός σε οδηγεί στη συνέχεια της λύσης. Αποκλείεται λοιπόν ένας μαθητής να είναι τόσο ικανός ώστε να κάνει όλα αυτά σωστά στο πρόχειρο, και έπειτα να είναι τόσο ανόητος ώστε να μην τα μεταφέρει από το πρόχειρο στο καθαρό για να τεκμηριώσει την απάντησή του. Dipl-Ing CL".
Κύριε Πανάρετε, εσείς έχετε διατελέσει υφυπουργός Παιδείας και ίσως γνωρίζετε να απαντήσετε...
ReplyDeleteΈγραψα ένα άρθρο στο blog μου για κάποιες μικρές βελτιώσεις που πρέπει και μπορούν να γίνουν με πολύ μικρό κόστος, κατά την ταπεινή μου άποψη, ώστε να μην παρατηρούνται όσο είναι δυνατόν τέτοια λάθη όπως παρατηρήθηκαν στη Φυσική. Μπορείτε σας παρακαλώ να μου απαντήσετε αν οι μικρές αυτές βελτιώσεις που προτείνω είναι ουτοπικές;
Η ανάρτηση του άρθρου μου είναι στη διεύθυνση: http://physiart.blogspot.com/2012/05/blog-post_26.html
Ζητώ εκ των προτέρων συγγνώμη που σας κατευθύνω εκεί, αλλά δεν θα μπορούσα να αναπτύξω με σαφήνεια όλα αυτά που γράφω εκεί στις λίγες γραμμές ενός comment.
Το διάβασα (και τα σχόλια). Για όσους πιστεύουν ότι το παρόν σύστημα μπορεί να βελτιωθεί, οι προτάσεις έχουν ενδιαφέρον. Συμβαίνει να πιστεύω ότι χρειάζεται μια ριζική αλλαγή. Είχα ολοκληρώσει ένα σχέδιο ως ΥΦ. Θα το δημοσιοποιήσω σύντομα.
DeleteΟ όρος "εξετάσεις" είναι μια λογική πλάνη (στην καλύτερη περίπτωση). Γιατί τις παίρνουμε στα σοβαρά? Και γιατί ξοδεύουμε τόσα χρήματα γι' αυτές? Κάθε υπουργός αρνείται να τις καταργήσει. Γιατί? Το κωμικό(τραγικό) είναι τις παρομοιάζουν με "αδιάβλητο θεσμό" εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τι υποκρισία...Τι θεσμός είναι αυτός που εισάγει μαθητές που γράφουν στην κόλλα το όνομά τους και βαθμολογούνται με μονάδα. Πρέπει να γίνει τό μόνο τίμιο πράγμα που απομένει. Να καταργηθούν και να οριστεί ελεύθερη εισαγωγή -και τυπικά-, με φάκελο: σε ένα Κεντρικό Συμβούλιο Κατάταξης ή με βαθμούς γραπτών τεστ από το Λύκειο ή με συνδυασμό. Αφού ουσιαστικά η εισαγωγή είναι ήδη ελεύθερη. Ας γίνει και αξιοκρατική και όχι με τη ΛΟΤΤΑΡΙΑ του μηχανογραφικού, που σε στέλενει όπου να 'ναι.
ReplyDeleteΠοια είναι η "αξιοπιστία" των πανελληνίων με τόσες ειδικές κατηγορίες που καπαρώνουν τις περιζήτητες θέσεις (δάσκαλοι, γιατροί κοκ.)?
ReplyDeleteΑθλητές, ειδικών ασθενειών, ομογενείς, μειονοτικοί, πολύτεκνοι, δεσποινίδες με "δυσλεξία" για σχολές με άμεσο διορισμό... κοκ. Ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό. Τι εξετάσεις είναι αυτές? Κοινωνικές? Αν θέλουν να βοηθήσουν κοινωνικές ομάδες ας το κάνουν με άλλους τρόπους, όχι όμως σε βάρος της αξιοκρατίας και της επίδοσης που πρέπει να είναι το ΜΟΝΟ κριτήριο για ακαδημαϊκή πορεία. Πρωτάκουστα πράγματα!
Πρέπει να σχηματιστεί μια ευρεία συμμαχία από όλους τους πολίτες και από όλα τα χρώματα (δεξιοί, αρθιστεροί, φιλελεύθεροι κοκ) που να δημιουργήσουν ένα κίνημα που επικοινωνιακά και με άλλους τρόπους να σταματήσουν αυτόν τον -πάνω απ όλα΄- ΑΔΙΚΟ- παραλογισμό των πανελληνίων. Καλύτερα ελεύθερη εισαγωγή με κλήρωση, αν και δεν χρειάζεται καν κλήρωση, αφού οι θέσεις υπερτερούν των υποψηφίων, παρά το κράτος να χωρίζει τα παιδιά του σε αγαπημένα και αποπαίδια, που να προχωρούν επιστημονικά με "κοινωνικά" κριτήρια και όχι βάσει της αξίας τους.
Η δεοντολογία επιβάλλει να αναφερθεί και το όνομα του πατεντούχου των κοινωνικών κριτηρίων (νομίζω κάποιος Μένιος ήταν που είχε τη δημοκρατική ευαισθησία να θέλει να κάνει το γιό του γιατρό στην Αθήνα μέσω Ιταλίας). Η αξιοκρατία που λέτε αποτελεί αντιδημοκρατική διαστροφή και δημοκρατική ισότητα νοείται μόνο εκείνη των ανίσων. Όσον αφορά στη δημοκρατική κλήρωση και αυτή στημμένη θα είναι. Το καλύτερο σύστημα που μπορώ να σκεφτώ στις παρούσες συνθήκες με κατάργηση των πανελληνίων είναι: α)η κατάργηση του πρώτου και του δεύτερου έτους των πανεπιστημίων β) πλήρης χρηματοδότηση των δύο πρώτων χρονικών ετών σπουδών όλων των απόφοιτων που θέλουν να σπουδάσουν στην έδρα αναγνωρισμένων κρατικών πανεπιστημίων της Ευρώπης και γ) εισαγωγή με εξετάσεις στο τρίτο έτος σπουδών σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο.
Deleteκαι πολλές άλλες ειδικές κατηγορίες υπάρχουν: τρίτεκνοι, "φυσικώς αδύνατοι", τα νυχτερινά, που έχουν ειδικό ποσοστό θέσεων κρατημένο ανεξαρτήτως βαθμών κοκ. Στην Ελλάδα κυβενούν οι συντεχνίες, όπως κι αν θέλουν να βαφτίζονται. Και φυσικά όσοι μπαίνουν στις περιζήτες σχολές έτσι, θα διοριστούν και έτσι, ακόμη κι αν δεν έχουν επιλέξει σχολές άμεσου διορισμού, αφού κι ο αξιοκρατικός ΑΣΕΠ τους μοριοδοτεί κατάλληλα ώστε να περνάνε μπροστά από κάθε άλλο φουκαρά, που νόμισε -ο "αφελής"- ότι βγάζοντας, βαθμό, παρακολουθώντας ανελλιπώς ή κάνοντας μεταπτυχιακά θα είχε κι αυτός μια ευκαιρία...Ζήτω οι πανελλήνιες! Ζήτω η αξιοκρατία!
DeleteBλέπε εδώ
ReplyDeletehttp://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=27165
και εδώ
http://voliotaki.blogspot.gr/2012/06/blog-post_1856.html#more