Thursday, May 17, 2012

Οι πανελλήνιες εξετάσεις, οι εκλογές και η νέα υπουργός παιδείας

Είναι νομίζω η πρώτη φορά που οι πανελλήνιες εξετάσεις διεξάγονται κάτω από τόσο ιδιόμορφες και αντίξοες συνθήκες. Δεν θυμάμαι άλλη φορά να συμπίπτουν με προεκλογική περίοδο και μάλιστα τόσο φορτισμένη όπως αναμένεται να είναι η τωρινή.

Πολλοί θα θεωρήσουν αρνητικό το ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας δεν έχει εμπειρία από την διαχείρισή τους.  Ισως όμως αποδειχθεί θετικό ότι την ευθύνη θα έχει μια υπηρεσιακή υπουργός. Δεδομένου  ότι δεν είναι πολιτικό πρόσωπο και δεν έχει προκαλέσει αντιθέσεις ελπίζω ότι δεν θα δεχθεί κριτική για την κριτική, όπως συμβαίνει συνήθως με τους υπουργούς παιδείας. Το ότι βέβαια αναλαμβάνει 4 μέρες πριν την έναρξή τους δεν είναι ό,τι καλύτερο.

Μια πρόσθετη δυσκολία φέτος είναι ότι αρκετά στελέχη της διοίκησης αλλά και της εκπαίδευσης με εμπειρία στην διεξαγωγή των εξετάσεων, έχουν αποχωρήσει είτε με συνταξιοδότηση είτε με την εφεδρεία.

Εχω επανειλημμένα διατυπώσει την άποψη ότι οι πανελλήνιες εξετάσεις δεν πρέπει να γίνονται κεντρικό θέμα της επικαιρότητας. Αρκετό άγχος έχουν οι υποψήφιοι και οι οικογένειές τους από αυτή καθ' εαυτή την διαδικασία. Οι δηλώσεις, ιδιαίτερα από τους πολιτικούς που συνήθως δεν ξέρουν για τι πράγμα μιλούν, οι αναλύσεις και η κριτική προς την κεντρική επιτροπή για τα θέματα, την δυσκολία τους ή την ευκολία τους, την διατύπωσή τους κλπ, τα πρωτοσέλιδα και οι αναλύσεις για το θέμα της έκθεσης για το οποίο όλοι έχουν άποψη, οι δημόσιες αντιδικίες για ένα δείκτη σε θέμα των μαθηματικών και τόσα άλλα, δεν βοηθούν καθόλου στην διατήρηση της ηρεμίας και της ψυχραιμίας που απαιτούνται για να γίνουν σωστά οι εξετάσεις.

Οσον αφορά την κεντρική επιτροπή των εξετάσεων που πολλές φορές γίνεται στόχος κριτικής, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις τεράστιες ευθύνες που επωμίζεται κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, ξενυχτώντας κλεισμένη σε ένα υπόγειο που μοιάζει περισσότερο με πυρηνικό καταφύγιο και κέντρο στρατιωτικών επιχειρήσεων ή με το Fortknox παρά με αίθουσα συνεδριάσεων εκπαιδευτικών. Με αγωνίες μάλιστα, όχι μόνο για το επιστημονικό μέρος των θεμάτων που θα επιλέξουν αλλά και και για τις πολιτικές συνέπειες που ενδεχομένως αυτά θα έχουν!

Φέτος ειδικά, με όλα όσα συμβαίνουν, ας μείνουμε μόνο στην ευχή για ηρεμία στα παιδιά και τις οικογένειές τους που ξεκινούν μια δύσκολη δοκιμασία την Δευτέρα.

Τα παραπάνω τα γράφω ως σκέψεις με την εμπειρία του ανθρώπου που οι συγκυρίες τον έφεραν να έχει την ευθύνη  διεξαγωγής των εξετάσεων 6 φορές κατανεμημένες στις 4 τελευταίες δεκαετίες, αλλά ποτέ δεν έπαψε να είναι εκπαιδευτικός.



28 comments:

  1. Οι πανελλαδικές δεν αποτελούν πολιτικό θέμα. Απλά μη έχοντας τα μίντια άλλο μέσο τις καθιστούν κεντρικό θέμα. Ωστόσο, ας κάνω μία-δύο παρατηρήσεις. Έχετε μάθει την απόφαση του πρ. Υπουργού όπου οι μαθητές στις προαγωγικές εξετάσεις θα εξετάζονται στα Νέα Ελληνικά σε άγνωστο λογοτεχνικό έργο (κι όχι επί των διδαγμένων); Και γιατί ακόμη πρέπει να κρατάμε τα αρχαία ελληνικά στο Γυμνάσιο; Ποια κεντρική διακομματική απόφαση και φιλοσοφία διέπει μία τέτοια παραμονή ενός μαθήματος που στην τελική καταστρέφει την ομιλούμενη λαϊκή γλώσσα (τη στιγμή που στα Νέα Ελληνικά οι μαθητές δεν ασκούνται στην κατανόηση -και συγγραφή- σύγχρονης αρθρογραφίας, σύγχρονης λογοτεχνίας κλπ με προβλήματα που βιώνουν οι πολίτες του παρόντος);

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:46 pm

      Αν και είμαι ο λιγότερο αρμόδιος, δεν θα ήθελα να περάσει αναπάντητο: Θεωρώ οτι η Ελληνική Γλώσσα είναι μία και έχει συνέχεια από την Αρχαία μέχρι τη Νέα. Γι' αυτό, κατά τη γνώμη μου, όποιος δεν ξέρει Αρχαία δεν θα ξέρει ούτε Νέα! Το γεγονός οτι η Γλώσσα σήμερα είναι άχρηστη αφού δεν αποτελεί εργαλείο επικοινωνίας (άλλα λέμε, άλλα εννοούμε, άλλα καταλαβαίνει ο συνομιλητής μας, άλλα του λέμε οτι έπρεπε να είχε καταλάβει) είναι προφανώς ζήτημα άλλου επιπέδου, στο οποίο δεν πρέπει να εμπλακεί το Σχολείο.

      Delete
  2. Anonymous5:58 am

    Tην γνωρίζετε; Ξέρετε με τι ασχολείται; Είναι καθηγήτρια;
    Οσο και να ψάξει κανείς στο ιντερνετ, δεν βρίσκει τίποτα. Ούτε στα ελληνικά ούτε στα αγγλικά. Ούτε το google scholar, δίνει κάτι.
    Πρώτη φορά υπάρχει τόσο μυστήριο για ένα Υπουργό και μάλιστα Παιδείας!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:20 pm

      Ψάξατε στον κατάλογο μελών του ΣΥΡΙΖΑ;

      Delete
    2. Anonymous11:41 pm

      Στο βιογραφικό της Αγγελικής Κιάου εντάσσεται η συνυπογραφή της αντίσταση των αριστερών πολιτών, προκειμένου να βοηθήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ να εξασφαλίσει δυναμική παρουσία στο Κοινοβούλιο στις εκλογές της 6ης Μαΐου. Είναι, επίσης, ιδρυτικό μέλος της ΕΜΙΑΝ (Εταιρεία Μελέτης Ιστορίας της Αριστερής Νεολαίας).
      http://www.fimes.gr/2012/05/aggeliki-kiaou-viografiko/#ixzz1vIJSvi4K

      Με άρωμα Αριστεράς το υπουργείο Παιδείας. Η Αγγελική-Ευφροσύνη Κιάου, ένας άνθρωπος της Αριστεράς, με πλούσια κοινωνική δράση, είναι από χθες η νέα υπουργός Παιδείας.
      http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=689443

      Η Φρόσω Κιάου, ο μεγάλος έρωτας της ζωής του. Μαζί με την ανανεωτική αριστερά. Στο πλευρό του σε όλους τους αγώνες, αγωνίστρια δίπλα του στο ΚΚΕ Εσωτερικού, την ΕΑΡ, τον ΣΥΝ και τον ΣΥΡΙΖΑ.
      http://eleytheriadhs.blogspot.ca/2012/05/blog-post_3365.html

      Ναι στο σχέδιο Ανάν είχε πει η Υπουργός Παιδείας Αγγελική-Ευφροσύνη Κιάου
      http://www.pistos.gr/enhmerwsh/ekklhsiastika/nai-sto-sxedio-anan-eixe-pei-i-upourgos-paideias-aggelikieufrosuni-kiaou

      Delete
    3. Anonymous5:04 am

      Τρεις μέρες μετά την ορκωμοσία της, δεν υπάρχει καμιά νέα πληροφορία για τις επιστημονικές της ή άλλες δραστηριότητες. Τώρα εμφανίζεται στο ιντερνετ. Ως υπηρεσιακή υπουργός παιδείας μόνο όμως. Κανένα ουσιαστικά στοιχείο για το βιογραφικό της. Ολες οι αναφορές ξεκινούν με την φράση: σύζυγος του γνωστού δημοσιογράφου Κιάου...
      Πρώτη φορά υπουργός και μάλιστα παιδείας έχει ως ως μόνο στοιχείο αναγνωρισιμότητας το όνομα του δημοσιογράφου σύζυγου της!

      Delete
  3. Anonymous3:45 am

    Ποιος ο σκοπός των εξετάσεων? Αφού κανεις δεν μένει εκτός τριτοβάθμιας. Οι θέσεις είναι περισσότερες από τους πρόθυμους να φοιτήσουν. Απορία.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous10:35 pm

      Μάλλον ποιός είναι ο σκοπός του 75% των προσφερόμενων θέσεων της τριτοβάθμιας θα πρέπει να διερωτηθείτε!!! Μήπως για να διορίζονται "καθηγητές" και να πουλάνε τα "βιβλία" τους; μήπως για να εκλέγονται κάποια κομματόπαιδα "πρυτάνεις" για να κάνουν "έργα" και "εργολαβίες"; μήπως για να αναδεικνύονται συνδικαλιστές τύπου Βουλγαράκης που στελεχώνουν το "δημοκρατικό" σύστημα και ορίζουν ποιά είναι νόμιμα άρα ηθικά; μήπως για να δουλεύουν σουβλατζίδικα στην επαρχία ως κύρια παραγωγική απασχόληση; μήπως για να στελεχώνεται η δημόσια διοίκηση με ντενεκέδες για να γίνονται νταραβέρια; μήπως απλούστατα επειδή έχουμε πολλά λεφτά για πέταμα από μία χώρα υπό "δημοκρατική" κατοχή;

      Delete
    2. είναι διαγωνισμός κατάταξης. Οχι εξέταση. Ειδικά μετα την περυσινή ρύθμιση για την δυνατότητα απόκτησης ενδοσχολικού απολυτηρίου.

      Delete
    3. Anonymous6:11 am

      Έχει γίνει ποτέ (επί των ημερών σας ή άλλοτε) κάποια μελέτη για το αν χρειάζεται πανελλήνιος διαγωνισμός κατάταξης;
      Διερωτώμαι ως προς το εξής, χωρίς να έχω δεδομένα: Αν στις 200 από τις 220 Σχολές εισάγεται όποιος επιθυμεί, και το πρόβλημα είναι οι Ιατρικές, οι Νομικές και οι Πολυτεχνικές, δεν είναι καλύτερα να εισάγεται κανείς μόνον με το βαθμό του απολυτηρίου,και μόνον για τις Σχολές που οι αιτούντες υπερβαίνουν τις θέσεις να μελετηθεί ένας τρόπος κατάταξης;
      Επαναλαμβάνω ότι δεν ξέρω εάν πράγματι είναι έτσι ή, αντιθέτως, εάν υπάρχει παντού ανάγκη επιλογής.

      Delete
    4. Anonymous12:46 pm

      http://www.syn.gr/gr/keimeno.php?id=27165

      Delete
  4. Anonymous9:59 am

    Προφανώς γιατί για το κρατος υπάρχουν λεφτά

    ReplyDelete
  5. Anonymous10:31 pm

    "Επίσκεψη στο Υπουργείο Παδείας πραγματοποιεί σήμερα ο Πρωθυπουργός" (http://www.esos.gr/panelladikes/ta-nea/item/28554-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%89%CE%B8%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CF%8C%CF%82.html).

    Κάνει δηλαδή αυτό ακριβώς που δεν πρέπει. Ουσιαστικά, πολιτικοποιεί τις εξετάσεις. Αλλη δουλειά δεν έχει; Ελυσε ήδη το πρόβλημα με την Μέρκελ?

    ReplyDelete
  6. Anonymous11:05 pm

    Οι ευθύνες του υπηρεσιακού πρωθυπουργού είναι μεγάλες. Αυτή την στιγμή δεν υπάρχει καν υπεύθυνος των γενικών εξετάσεων στο υπουργείο. Η Χριστοφιλοπούλου που είχε την αρμοδιότητα έφυγε και ο Γενικός Γραμματέας δεν έχει ξανακάνει εξετάσεις. Αντί να πάρει αυτό το δεδομένο υπόψη του ο Πρωθυπουργός διόρισε υπουργό την συμμαθήτρια του από τον Σύριζα (όπως λέει ο σχολιαστής παραπάνω). Με τι κριτήρια; Τι άλλο έχει να κάνει στον 1 μήνα που θα μείνει υπουργός εκτός από τις πανελλήνιες; Ποιά εμπειρία έχει για την διεξαγωγή τους;

    ReplyDelete
  7. Anonymous4:40 am

    Ησυχάσαμε μετά την συνάντηση Πρωθυπουργού και Υπουργού σήμερα. Οπως είπαν, και οι δύο έχουν εμπειρία από τις εξετάσεις. Αυτή συνίσταται στο ότι και των δύο τα παιδιά έχουν δώσει εξετάσεις! Εξ αυτού και οι δύο είναι κατάλληλοι για την αποστολή που τους ανατέθηκε. Με την λογική αυτή βέβαια, το ίδιο συμβαίνει και με τουλάχιστον δύο εκατομμύρια άλλους Ελληνες που τα παιδιά τους έδωσαν εξετάσεις τα τελευταία δέκα χρόνια!

    ReplyDelete
  8. Anonymous7:09 am

    Γιατί, όμως, να πληρώνουμε τόσα χρήματα για τη διεξαγωγή των εξετάσεων, όταν δεν υπάρχουν, και όταν η κατάταξη μπορεί να γίνεται με τους βαθμούς του Λυκείου? Για να μην πούμε πούμε και για τα χρήματα που ξοδεύουν οι γονείς στα φροντιστήρια. Ή μήπως αυτός είναι ο πραγματικός σκοπός των "εξετάσεων", να δουλεύουν δηλαδή τα φροντιστήρια?
    Τα χρήματα αυτά που "πετιούνται" κάθε χρόνο στις ανώφελες αυτές λεγόμενες εξετάσεις, θα μπορούσαν να διοχετεύοονται στην τριτοβάθια εκπαίδευση, και όχι σε ένα ανούσιο πανηγυράκι, στο οποίο οι συμμετέχοντες αποκτούν και την ψευδαίσθηση ότι "πέρασαν", μιας και ήταν ήδη περασμένοι πριν καν δώσουν, λόγω της υπερίσχυσης προσφερόμενων θέσεων σε σχέση με την πραγματική ζήτηση.

    ReplyDelete
  9. Anonymous8:49 am

    Αυτή η διαδικασία δεν καταργείται επειδή η χώρα μας είναι βαθιά συντηρητική. Και ο καθένας θέλει να νομίζει πως το παιδί του κάπου "πέρασε". Ανεξάρτητα αν μέσα του γνωρίζει πως αυταπατάται.Είναι μια διαδικασία ελεύθερης πρόσβασης που την βαφτίζουν ως "εξέταση" και ξοδεύουμε εκατομμύρια γι' αυτή που θα μπορούσαν να διοχετευθούν στην υγεία ή στην πραγματική παιδεία. Λεφτα επομένως υπάρχουν για να σπαταλούνται προκειμένου να ικανοποιείται ο νεοελληνικός συντηρητισμός και εγωισμός.

    ReplyDelete
  10. Anonymous12:56 pm

    OI ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ.
    ΠΕΤΑΜΕΝΑ ΛΕΦΤΑ ΕΙΝΑΙ.
    Η εισαγωγή μπορεί να γίνεται και με το απολυτήριο λυκείου.
    Μόνο για τις Σχολές που υπάρχει μεγάλη ζήτηση (ιατρικές, νομικές, πολυτεχνικές) θα έπρεπε να υπάρχει ένας numerus clausus, όπως στη Γερμανία, και η κατάταξη θα μπορούσε να γίνεται βάσει απολυτηρίου, εάν δεν ελλόχευε και πάλι ο κίνδυνος εξαγοράς βαθμών στη Βθμια. Οι εκπαιδευτικοί στη Βθμια είναι, ως γνωστόν, πολύ επιρρεπείς ως προς αυτό....

    ReplyDelete
  11. Anonymous5:02 pm

    Με τους βαθμούς των θεμάτων και των τεστ της β)βάθμιας. Να μην μετράει ο προφορικός βαθμός. Έτσι για να μην υπάρχουν και υποψίες. Πότε θα ανοίξει μια τετοια συζήτηση επιτέλους? Έτσι κι αλλιώς πάλι θα μπαίνουν όλοι, αφού οι θέσεις είναι άφθονες. Δεν αλλάζει κάτι. Και μειώνουμε και την παραπαιδεία, που έχει κάνει το Λύκειο κέντρο διερχομένων, ειδικά στη Γ Λυκείου.

    ReplyDelete
  12. Anonymous10:32 am

    Κύριε Πανάρετε,

    Χρησιμοποιώ την μπλογκ σας για να αναφερθώ σε ένα άλλο ζήτημα και ζητώ συγνώμη προκαταβολικά για αυτό.

    Τις τελευταίες ημέρες άρχισαν να δημοσιεύονται οι προκηρύξεις για το έκτακτο εκπαιδευικό προσωπικό στα ΤΕΙ για το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013. Ο νόμος ορίζει ότι οι θεωρίες διδάσκονται από κατόχους διδακτορικού διπλώματος και τα εργαστηριακά μαθήματα από κατόχους μεταπτυχιακών διπλωμάτων ειδίκευσης. Παρατηρείται το φαινόμενο καθηγητές εφαρμογών δηλαδή κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος και αυτό όχι πάντα σε περίπτωση που έχουν διοριστεί πριν το 2000 να ζητούν να διδάξουν θεωρητικά μαθήματα για να συμπληρώσουν το ωράριο διδασκαλίας τους παρόλο που υπάρχουν αρκετά εργαστηριακά μαθήματα τα οποία μπορούν να διδάξουν. Υπάρχουν καθηγητές εφαρμογών που προτιμούν να πάρουν θεωρίες από άλλα μαθήματα και να μη διδάξουν τα μαθήματα για τα οποία εκλέχθηκαν.
    Είναι δυνατόν και σωστό να αρνούνται να διδάξουν εργαστηριακά μαθήματα και να θέλουν να διδάσκουν θεωρίες χωρίς διδακτορικό εκμεταλλεύομενοι την "εξουσία" του μόνιμου προσωπικού και να γίνεται αυτό επιτρεπτό από τις διοικήσεις των ιδρυμάτων; Η πτώση του επιπέδου εκπαίδευσης των φοιτητών και η κατάργηση του γνωστικού αντικειμένου δεν ενδιαφέρει κανέναν σε αυτήν τη χώρα;

    Έλεος πια. Ο καθένας κάνει ότι θέλει χωρίς κανέναν έλεγχο.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous2:23 pm

      Αλήθεια, εσείς τώρα τα καταλάβατε αυτά; Έχετε κάνει ποτέ καμία επώνυμη υπηρεσιακή καταγγελία; Πάντως, πολύ παράξενα φαίνονται αυτά που γράφετε για τους καθηγητές εφαρμογών. Η "λογική" λέει οτι κάθε μόνιμος καθηγητής, οποιασδήποτε βαθμίδας, θέλει να διδάξει εργαστήριο. Δεδομένου οτι μπαίνει πρώτος μεταξύ δύο ή τριών ωρομισθίων - άρα...Μήπως, στο συγκεκριμμένο τμήμα, οι πρωτοβάθμιοι καθηγητές ανέλαβαν τα εργαστήρια (μαζί με ωρομίσθιους. τεχνικούς εργαστηρίων και αποσπασμένους δευτοροβάθμιους, βέβαια) και έτσι προέκυψε κατ' ανάγκην η κατάσταση που περιγράφετε;

      Delete
  13. Anonymous5:36 pm

    Υπάρχει και μια άλλη αντίληψη για τους διορισμούς των εκπαιδευτικώνν στα ΤΕΙ συγκεκριμένα. Οι προσλήψεις θα μπορούσαν να μην είχαν τόσο γραφειοκρατικό χαρακτήρα, αλλά και προϋποθέσεις για ορισμένες θέσεις πχ την κατοχή διδακτορικού για τους μονίμους, η οποία ίσως θεωρείται και περιττή. Θα πρέπει να αλλάξει γενικότερα η φιλοσοφία. ίσως και η παύση διορισμού μονίμων εκπαιδευτικών στα ΤΕΙ, αλλά η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών από συμβασιούχους, οι οποίοι θα κρίνονται κάθε έτος και με τη συμμετοχή και αξιολόγηση και των σπουδαστών ΤΕΙ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous12:57 am

      Έχω την αίσθηση οτι το σύστημα που περιγράφετε εφαρμόζεται συνεχώς και αδιαλείπτως από το 1982 και μετά στα Πανεπιστήμια - και στα ΤΕΙ από την ίδρυσή τους σαν ΚΑΤΕ από τη Χούντα. Η επιτυχία αυτού του δημοκρατικού συστήματος (το μόνο ίσως ακραιφνώς δημοκρατικό σύστημα που εισήγαγε η Χούντα)αποδεικνύεται από το γεγονός οτι ούτε ο Πανάρετος ούτε η Άννα ούτε η Τρόϊκα διανοήθηκαν να του βάλλουν χέρι (να ορίσουν δηλαδή ποσοτικά και αντικειμενικά κριτήρια)! Άλλά ασφαλώς και μπορεί να βελτιωθεί, διότι όπως και εσείς ξέρετε άριστα κάποιοι ξεφεύγουν τη δημοκρατική κρισάρα, παριστάνοντας υποκριτικά μέχρι να διορισθούν μόνιμοι οτι δήθεν είναι καλά και νομιμόφρονα παιδάκια. Να μία βελτίωση εκ του προχείρου με την οποία νομίζω οτι θα συμφωνήσετε απολύτως. Να προστεθεί στο νόμο η εξής παράγραφος: "Της ανάληψης υπηρεσίας προηγείται ο εξής όρκος: Ορκίζομαι οτι εκχωρώ το δικαίωμα ψήφου μου σε κάθε δημοκρατική διαδικασία μέσα στο Πανεπιστήμιο στον Πρύτανη κ. ........(εφεξής ο Κύριός μου) που με διόρισε και συγκεκριμένα πριν ψηφίσω οτιδήποτε θα του ζητάω να μου δίνει την ψήφο μου για την ρίξω στην κάλπη. Επίσης ορκίζομαι οτι εκχωρώ στον Κύριό μου το δικαίωμα της βαθμολογίας όλων των σπουδαστών μου μέχρι να πάρω σύνταξη και συγκεκριμένα θα θέτω τις βαθμολογίες υπόψη του Κυρίου μου για οριστικοποίηση και εγώ μετά απλά θα υπογράφω. Ορκίζομαι επίσης οτι ως διορισμένο μέλος οποιονδήποτε επιτροπών θα καταθέτω πάντα οτι μου σερβίρει ο Κύριός μου με κλειστά τα μάτια. Αντιλαμβάνομαι οτι η παραβίαση κάποιου από τους παραπάνω όρους, κατά την ελεύθερη κρίση του Κυρίου μου συνεπάγεται την αυτόματη απολυσή μου." Αυτή είναι η τελείωση της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ στα πλαίσια του οφειλόμενου σεβασμού στους ευεργέτες μας, για να τελειώνουμε με τα μισόλογα και τα υπονοούμενα και ιδίως την τεράστια αχαριστία ορισμένων επιτέλους! Όσον αφορά στα Διδακτορικά που λέτε, είτε τα έχουν είτε όχι μπορεί να μην έχει σημασία εφόσον είναι μηδαμινής επιστημονικής αξίας και έτσι δεν αλλοιώνεται το επιθυμητό επιστημονικό επίπεδο του Ιδρύματος - δες ανάρτηση σε άλλο σημείο του blog.

      Delete
  14. Anonymous7:03 am

    Anonymous5:36 PM
    "οι οποίοι θα κρίνονται κάθε έτος και με τη συμμετοχή και αξιολόγηση και των σπουδαστών ΤΕΙ."

    Τί φασιστικές μεθόδους προτείνετε εδωπέρα?
    Να αξιολογήσουν οι σπουδαστές των ΤΕΙ, που στην πλειοψηφία τους μόλις και μετά βίας μπορούν να γράφουν ορθά το όνομά τους, ΤΙ?????

    Μήπως σας διαφεύγει άραγε, ΠΩΣ χρησιμοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια οι φοιτητές και σπουδαστές ΑΕΙ και ΤΕΙ κατά την εκλογή μελών Διδακτικού και Επιστημονικού Προσωπικού???

    Με απόλυτα χειραγωγημένες φοιτητικές παρατάξεις γίνονταν οι εκλογές υιών και θυγατέρων, γαμπρών, κουμπάρων κλπ. στα τμήματα. Και μόλις που είπαμε πως λυτρωθήκαμε επιτέλους απ΄ αυτή την πανώλη, προτείνετε να την ξαναβάλουμε απ΄το παράθυρο ????

    Από πού και ως πού η εξυπηρέτηση των συμφερόντων μερικών φατριών στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ εξυπηρετεί τις ανάγκες του λαού που πλήττεται από την οικονομική κρίση ????

    Από πού και ως πού μια αγράμματη και γι αυτό εύκολα χειραγωγούμενη και ποδηγετούμενη φοιτητική και σπουδαστική νεολαία μπορεί να αξιολογήσει τους διδάσκοντες και πως αυτό που θα προκύψει, νομίζετε ότι θα εξυπηρετήσει το Δημόσιο Πανεπιστήμιο.

    Μάλλον τη ολοκληρωτική διάλυσή του θα προκαλέσει για να επιβληθούν τα Ιδιωτικά Πανεπιστήμια, τα οποία επαγγέλλεται προγραμματικά η ΝΔ και διαφημίζουν οι διαπρεπείς νομικοί Δημοσίου Δικαίου που ανασκουμπώνονται να ιδρύσουν Πανεπιστήμιο στο Σούνιο!!!! όπως αφήνουν να διαρρεύσει στα μπλόγκς.

    Το επόμενο βήμα θα είναι και κάθε αιρετική θρησκευτική παραφυάδα που δρα στην Ελλάδα να αρχίζει να ιδρύει ... Πανεπιστήμια!!!

    Εκεί θα γελάσει και το παρδαλό κατσίκι .....

    ReplyDelete
  15. Anonymous10:07 am

    Οι σπουδαστές των ΤΕΙ θα μπορούσαν κάλλιστα να αξιολογήσουν την αφοσίωση ενός εκπαιδευτικού και συγκεκριμένα την αποτελεσματικότητα και τη μεταδοτικότητά του, τη συμπεριφορά του και την προθυμία του να λύνει απορίες, την "όρεξη" γενικότερα για να μεταδώσει τη γνώση. Αυτά τα πράγματα δεν απεικονίζονται στα πτυχία και δεν σημαίνει ότι ένας έμπειρος και με προσόντα εκπαιδευτικός δεν μπορεί να είναι και αδιάφορος ταυτόχρονα όσον αφορά τη μετάδοση γνώσεων. Επιπλέον, αφού η ελληνική πολιτεία βρίσκει αρκετά ικανούς τους σπουδαστές ΤΕΙ για να τους χορηγεί ισάξια (στη μεγάλη πλειοψηφία τους) επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των φοιτητών πανεπιστημίων, για τί να μην τους δίνει και το δικαίωμα να αξιολογούν τους εκπαιδευτικούς τους?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anonymous11:35 am

      Oύτε οι σπουδαστές ΤΕΙ ούτε οι φοιτητές Πανεπιστημίων υπό τις κρατούσες συνθήκες θα πρέπει να αξιολογούν διότι αυτό που εσείς ονομάζετε

      αξιολόγηση της "αφοσίωσης ενός εκπαιδευτικού και συγκεκριμένα της αποτελεσματικότητας και της μεταδοτικότητάς του, της συμπεριφοράς του και της προθυμίας του να λύνει απορίες, της "όρεξης" γενικότερα για να μεταδώσει τη γνώση"

      ΜΕΤΑΦΡΑΖΕΤΑΙ με αξιολόγηση "της ικανότητας ενός εκπαιδευτικού να κάνει δημόσιες σχέσεις με τους σπουδαστές / φοιτητές κάνοντας εκδρομές και πάρτυ αντί μαθημάτων, να τα πίνει κοινώς με τους εκπαιδευόμενους σαν καλά φιλαράκια, να τους περνάει με άριστα χωρίς να δίνουν εξετάσεις, να υποκύπτει σε κάθε είδους εκβιασμό, και γενικώς να είναι ο ιδανικός οσφυοκάμπτης" προκειμένου να κριθεί "άξιος" για να ανανεωθεί η σύμβασή του και την επόμενη χρονιά.


      Εάν αυτό είναι το ιδανικό του δασκάλου / καθηγητή ΤΕΙ ή ΑΕΙ που θέλετε να πλασάρετε για να διαμορφώσει ελεύθερα σκεπτόμενες προσωπικότητες και υπεύθυνους πολίτες, τότε τί να σας πω?

      Άξιος ο κόπος σας....

      Delete
    2. Anonymous11:29 pm

      Κανένας κόπος. Απλώς αν είμαστε κακοπροαίρετοι ή καχύποπτοι σε κάθε αλλαγή, τίποτα δεν πρόκειται να βελτιωθεί και όλα θα μείνουν στασιμα. Αν υπάρχουν στρεβλώσεις όπως αυτές που αναφέρετε θα πρέπει να διορθωθούν και φαντάζομαι, αυτά που αναφέρετε, άν ισχύουν, δεν ισχύουν καθολικά. Δεν μπορούμε να θυσιάσουμε την πρόοδο ή την αξιοκρατία για την κινδυνολογία. Ποια είναι η εναλλακτική, διορισμός από το κράτος με οποιαδήποτε μορφή (βλ. εκλογή) και μετά τίποτα? Οι δημοσιεύσεις, πχ ή η έρευνα, δεν τεκμηριώνουν αναγκαστικά την αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία, δηλαδή την ανταπόκριση στις διδακτικές ανάγκες (αφοσίωση, απορίες σπουδαστών, μεταδοτικότητα κοκ.) Η ερευνητική αξία δεν συμβαδίζει πάντοτε με την διδακτική προσφορά και το πρώτο δεν είναι τεκμήριο του τελευταίου. Αφορά περισσότερο την προσωπική επιστημονική υπόσταση και δεν σχετίζεται με την εκπαίδευση που παρέχεται στους μαθητές. Ειδικά στα ΤΕΙ που ζητούμενο είναι η πρακτική εφαρμογή των τεχνών και των επιστημών.

      Delete
    3. Anonymous4:08 am

      Δεν είναι θέμα κακής προαίρεσης ή καχυποψίας. Είναι η τραγική πραγματικότητα στα ΑΕΙ/ΤΕΙ της χώρας μας που έχει γίνει τόσο αυτονόητη για όλους ώστε όποιος έχει κάνει έστω κι ένα εξάμηνο σπουδών, έστω και σε θεωρούμενη ως τριτοκοσμική χώρα του εξωτερικού και προσγειωθεί στο εδώ ανώμαλο τοπίο, όχι απλώς αντιλαμβάνεται περί τίνος πρόκειται, αλλά και διώκεται, αφού θεωρείται από τους εδώ συμβιβασμένους και βολεμένους ως εξωγήινος.
      Οι φαντασιώσεις σας δεν έχουν καμμία σχέση με την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά διδάσκοντες και διδασκόμενοι στα ελληνικά ΑΕΙ/ΤΕΙ.
      Αυτές τις μπαρούφες περί κινδυνολογίας κλπ. συνοδευόμενες με το επιχείρημα
      «Οι δημοσιεύσεις, πχ ή η έρευνα, δεν τεκμηριώνουν αναγκαστικά την αποτελεσματικότητα στη διδασκαλία, δηλαδή την ανταπόκριση στις διδακτικές ανάγκες (αφοσίωση, απορίες σπουδαστών, μεταδοτικότητα κοκ.) Η ερευνητική αξία δεν συμβαδίζει πάντοτε με την διδακτική προσφορά και το πρώτο δεν είναι τεκμήριο του τελευταίου.»
      μόνο από δάσκαλο της Μέσης Εκπαίδευσης θα μπορούσε να διατυπωθεί ή από κάποιον που δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με το Πανεπιστήμιο.
      Ήταν το επιχείρημα που κυριαρχούσε τη δεκαετία του ’90 και του 2000 στα περιφερειακά πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ προκειμένου να διορισθούν από το παράθυρο ευνοούμενοι κομμάτων εξουσίας, συγγενείς και ψηφοφόροι των πρυτάνεων και των προέδρων τμημάτων σε θέσεις συμβασιούχων 407/80 και ΕΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ κλπ. για να μεταπηδήσουν κατόπιν ευκολότατα σε φωτογραφικά προκηρυσσόμενες θέσεις ΔΕΠ. Με αυτό το επιχείρημα εξουδετερώνονταν άξιοι επιστήμονες για να εκλεγούν αντί αυτών τενεκέδες ξεγάνωτοι που διατείνονταν ότι ήταν άριστοι δάσκαλοι με βαθειές επιστημονικές γνώσεις παπαγάλων και ηθοποιία από το ύψος του Λαζόπουλου και κάτω.
      Μια απλή ματιά στα πρακτικά εκλογής μελών ΔΕΠ, ΕΕΔΙΠ κλπ. π.χ. του Πανεπιστημίου Α@@@@@ θα σας πείσει.

      Διότι, διδασκαλία σε ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα δεν σημαίνει αποστήθιση ενός διδακτικού εγχειριδίου, αλλά διδασκαλία των πορισμάτων της έρευνας την οποία εκπόνησε αυτοδύναμα ο ίδιος ο ερευνητής και παρουσιάζει στους φοιτητές και σπουδαστές.
      Εάν τα ΤΕΙ είναι μόνο «η πρακτική εφαρμογή των τεχνών και των επιστημών», τότε κακώς χαρακτηρίσθηκαν από το ν. 4009/11 ως Ανώτατη Εκπαίδευση παράλληλη προς τα Πανεπιστήμια.
      Ο πρέπων χαρακτηρισμός, θα ήταν κατά τη γνώμη μου, Μεταλυκειακές Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές και ανάλογη θα πρέπει να ήταν και η νομοθετική θέση τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα και ανάλογος ο μισθός των διδασκόντων σ΄αυτές.
      Τότε, εάν υπήρχε αξιολόγηση π.χ. των νηπιαγωγών, των δασκάλων, ή των καθηγητών Γυμνασίων και Λυκείων ως προς την «αφοσίωση, απορίες σπουδαστών, μεταδοτικότητα κοκ.» από τους μαθητές τους με συνέπειες στην συνέχιση ή τη διακοπή της σύμβασής τους, ανάλογο θα έπρεπε να εφαρμοσθεί στις Μεταλυκειακές Τεχνικές και Επαγγελματικές Σχολές ....

      Delete