Καθηγητή Γ. Μπαμπινιώτη,
Πρόεδρο του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας
19 Μαρτίου 2009
Κοιν:
1.Καθηγητή Θ. Βερέμη,
Πρόεδρο Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας
2. Γραφείο Προέδρου του ΠΑΣΟΚ
Αγαπητέ κ. Πρόεδρε,
Σε συνέχεια των απόψεων που διετύπωσα στην πρώτη συνεδρίαση του Συμβουλίου και εν όψει της επόμενης συνεδρίασης του οργάνου και για την αποδοτική λειτουργία του, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:
Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να γνωστοποιηθούν γραπτά και επισήμως στα μέλη του Συμβουλίου πριν από την συνεδρίαση, οι στόχοι τους οποίους η κυβέρνηση θεωρεί ότι θα πρέπεινα επιδιώκουν οι όποιες αλλαγές συζητηθούν. Αυτό θα επιτρέψει στα μέλη του Συμβουλίου να προετοιμασθούν ώστε η συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση να είναι ουσιαστική. Θεωρώ ότι η διαμόρφωση συναίνεσης για τους στόχους θα επιτρέψει στην συνέχεια την ανταλλαγή απόψεων στο Συμβούλιο για τα προβλήματα του σχολείου που θα πρέπει να μας απασχολήσουν.
Θα σας παρακαλούσα επίσης, πριν από την επόμενη συνεδρίαση -αν αυτό είναι εφικτό, να εξασφαλίσετε την απάντηση της κυβέρνησης στο αίτημα του προέδρου του ΠΑΣΟΚ για μετατροπή του ΕΣΥΠ σε ανεξάρτητη αρχή.
Τέλος θα παρακαλούσα όπως, στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης –εφ΄ όσον συμφωνείτε, περιληφθούν τα παρακάτω θέματα που έθεσα και στην πρώτη συνεδρίαση.
-Αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης
-Επιβράβευση των εκπαιδευτικών που διακρίνονται στην εκτέλεση των καθηκόντων τους.
-Διαμόρφωση των συνθηκών βελτίωσης της ποιότητας και της εικόνας του εκπαιδευτικού μας συστήματος σε σχέση με τις διεθνείς αξιολογήσεις στις οποίες συμμετέχουμε και στις οποίες συνεισφέρουμε οικονομικά ως χώρα (αξιολογήσεις του ΟΟΣΑ, διεθνείς συγκριτικοί δείκτες ποιότητας
Στην περίπτωση που προτίθεσθε να συζητηθεί στο Συμβούλιο το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα ήταν χρήσιμο να ζητηθεί από το ΥΠΕΠΘ μια αναλυτική παρουσίαση των συστημάτων πρόσβασης που εφαρμόζονται σήμερα στις διάφορες χώρες της ΕΕ και τις ΗΠΑ με τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά τους αλλά και τους εκπαιδευτικούς στόχους των συστημάτων αυτών. Αυτό θα βοηθήσει, ώστε η σχετική συζήτηση στο Συμβούλιο να είναι ουσιαστική και αποτελεσματική.
Τέλος, θα ήταν χρήσιμο να δοθούν στα μέλη του Συμβουλίου οι προτάσεις των κομμάτων για το σχολείο. (Αντιλαμβάνομαι ότι έχετε ήδη στην διάθεση σας την σχετική πρόταση του ΠΑΣΟΚ). Αυτό θα μας επιτρέψει να εντοπίσουμε ενδεχόμενα σημεία σύγκλισης απόψεων. Με τον τρόπο αυτό θα διαμορφωθούν οι συνθήκες ώστε να οδηγηθούμε σε συμπεράσματα και προτάσεις ευρύτερης αποδοχής που έχουν ελπίδα να εφαρμοστούν ώστε και ο διάλογος στο Συμβούλιο να είναι χρήσιμος και ουσιαστικός.
Είμαι στην διάθεσή σας για τις όποιες αναγκαίες διευκρινήσεις.
Θα σας παρακαλούσα όπως το παρόν κοινοποιηθεί στα μέλη του Συμβουλίου.
Tuesday, March 24, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Κύριε Πανάρετε, καλή η πρόταση να γίνει το ΕΣΥΠ ανεξάρτητη αρχή. Αλλά για να μπορέσει κάποιος να την αξιολογήσει πρέπει να διευκρινιστούν πολλά πράγματα, όπως π.χ. α) τι εξουσίες θα έχει, και β) πώς θα επιλέγονται τα μέλη του. Πώς θα διασφαλιστεί η αξιοκρατία σε ένα τόσο σημαντικό όργανο;
ReplyDeleteΤα ερωτήματα είναι ενδιαφέροντα.
ReplyDeleteΚατά την γνώμη μου -και σύμφωνα με εμπειρίες από άλλες χώρες- θα μπορούσε να διατυπώνει γνώμη για τα νομοθετήματα (περιλαμβανομένων των ΠΔ), πριν αυτά πάνε στην Βουλή.
Τα μέλη πρέπει να υποδεικνύονται από τους κοινωνικούς εταίρους που συμμετέχουν.
Σε ένα τέτοιο όργανο κοινωνικής συμμετοχής και διαβούλευσης η αξιοπιστία επιτυγχάνεται με την απόδοσή του.
Υπάρχουν χώρες που το μοντέλο αυτό έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά.
Πιστεύω ότι ο ιδρυτικός του νόμος (κάπου έχω λινκ), θα μπορούσε να αποτελέσει την βάση. Σε αυτόν είχαν αποτυπωθεί πολλές από τις σκέψεις αυτές.
Επίσης στην σελίδα μου, υπάρχουν πληροφορίες για τα αντίστοιχα όργανα όλων των χωρών της ΕΕ.