Παρ' όλα αυτά, όπως ανέφερα και στην σημερινή τοποθέτησή μου στην συνεδρίαση του ΕΣΥΠ, δεν έχουμε την πολυτέλεια να αποδεχθούμε ακόμα και το προφανές. Πρέπει να εκμεταλευθούμε κάθε ευκαιρία διαλόγου, ανεξάρτητα από τις προθέσεις της κυβέρνησης.
Σήμερα έχει ξεκινήσει ένας καινούριος κύκλος διαλόγου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο διάλογος αποτελεί την πεμπτουσία της Δημοκρατίας. Ο διάλογος όμως πρέπει να καταλήγει σε ορισμένα σαφή συμπεράσματα, τα οποία στη συνέχεια να μεταβάλλονται σε πράξη. Τον τελευταίο όμως καιρό παρατηρώ ότι έχουν αυξηθεί τα "κρούσματα" διαλόγου. Διάλογος για την παιδεία, διάλογος για τους λιθάνθρακες, διάλογος για τις ανεμογεννήτριες, διάλογος για κάθε δύσκολο θέμα που ο αρμόδιος υπουργός για να αποφύγει το "πολιτικό κόστος" δεν τολμά να πιάσει στα χέρια του. Διερωτώμαι λοιπόν μήπως και ο συγκεκριμένος διάλογος αποτελεί απλώς το πρόσχημα για να αποφευχθεί οποιαδήποτε ενέργεια.
Ακόμη ιδιαίτερη έκπληξη μου προκάλεσε το γεγονός ότι το κύριο θέμα του διαλόγου που υποτίθεται ότι άρχισε, δεν αγκαλιάζει όλα τα προβλήματα της ανώτατης παιδείας, αλλά ανήγαγε σε θέμα πρώτης προτεραιότητας τον τρόπο εισαγωγής στα Α.Ε.Ι. Προβλήθηκε μάλιστα ο ισχυρισμός -και μάλιστα από αρμόδια χείλη- ότι αν απομακρυνθούν οι εισαγωγικές εξετάσεις από το λύκειο, αυτό θα οδηγήσει σε αναμόρφωση του λυκείου, "δηλαδή την αναβάθμιση της παιδείας". Είναι τουλάχιστον αφελές να υποστηρίζεται ότι το μέτρο αυτό από μόνο του θα έχει αυτά τα αποτελέσματα. Η αναμόρφωση του λυκείου -που ασφαλώς είναι απαραίτητη- προϋποθέτει πολλές άλλες προηγούμενες ενέργειες…
No comments:
Post a Comment