Thursday, November 29, 2012

Η τρόικα και η εκπαίδευση

Είχα αναφερθεί και παλαιότερα στην έλλειψη ενδιαφέροντος της τρόικας για την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας (και της έρευνας).

Διαβάζοντας το αποτελούμενο από 127 σελίδες κείμενο της Commission:  The Second Economic Adjustment Programme for Greece – First Review, November 2012",  βλέπω να υπάρχει μόνο μια παράγραφος για το εκπαιδευτικό σύστημα. (Μάλιστα, οι αλλαγές που αναφέρει είχαν γίνει επί κυβερνήσεως Παπανδρέου).

3.3.8. Upgrading the education systems
66. The education sector is undergoing limited but progressive changes. While this is a complex sector, three reform areas are on-going:
(1) a concrete and defined Action Plan provides guidelines for the improvement of education indicators (lagging today behind the EU average);
(2) Laws 4009/2011 and 4076/2012 on higher education are securing changes such as the
introduction of governing boards (which may include non-academic managers), the financial autonomy and responsibility of universities, mergers of institutions, and the internationalisation of curricula.
(3) On primary and secondary education, a concrete evaluation policy of schools and teachers has been launched, including a schools' self-assessment project (reported on a quarterly basis), implying the revision of curricula, the introduction of teachers' evaluation, recurrent training of teachers, upgrading and extension of all-day schools. The reform includes the closure and merger of establishments with some 2,000 small schools already closed.

3 comments:

  1. Anonymous11:32 am

    Για τις πρακτικές ορισμένων "αγνώστων" να καταλαμβάνουν και να ανακαταλαμβάνουν κτίρια ΑΕΙ επί σειρά μηνών με σκοπό να κλειστούν τα ΑΕΙ αυτά, εάν δεν επιβληθούν οι διεκδικήσεις μιας κοινωνικής ομάδας εις βάρος άλλων, προέβλεψαν οι αλλαγές επί κυβερνήσεως Παπανδρέου, ΝΑΙ ἠ ΟΧΙ;

    Η παρούσα κυβέρνηση τι μέτρα λαμβάνει για να λειτουργούν απρόσκοπτα τα ΑΕΙ;

    ReplyDelete
  2. Anonymous4:09 am

    Σας υπενθυμίζω οτι η τρόικα έχει επίσης παραλείψει να αναφερθεί στη φορολόγηση των μαύρων δισεκατομμυρίων που φυγαδεύθηκαν (κάτω από τα στραβά μάτια της Κυβέρνησης ΓΑΠ) στην Ελβετία και αλλού!
    Ιδιαιτέρως ύποπτη θεωρώ επίσης τη μη αρνητική (πολλώ μάλλον τη θετική για τους νόμους 4009/11 και 4076/12), τοποθέτηση της τρόϊκας στην "κατασπατάληση" δημόσιου χρήματος που διενεργείται "νόμιμα" στα 40 ανεξέλεγκτα ΑΕΙ [Με ορισμένα τμήματα χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο, με απρόσοντους παράνομα διορισμένους καθηγητές, με εισαγμένους από το παράθυρο (της Διαμαντοπούλου) φοιτητές] και με συναλλασσόμενους επαγγελματίες επικεφαλής.
    Ενώ η χώρα τώρα χρειάζεται χέρια για να μαζεύουν ελιές και πόδια για να βόσκουν πρόβατα (εκεί την κατήντησαν οι "δημοκρατικές διαδικασίες"), εμείς (εσείς) βάζουμε τους πολίτες μας να σπαταλούν τις οικονομίες τους για να χάνουν τα παιδιά τους άσκοπα πέντε χρόνια από τη ζωή τους ώστε να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους ως ανεπάγγελτοι, ανίδεοι και κατά συνέπεια άνεργοι. Σε μία χώρα που προστατεύει και τιμά (μόνο) τους δολοπλόκους, τους ψεύτες, τους κλέφτες και τους απατεώνες!
    Ελπίζω (ακόμη) να υπάρχει "συμφωνία κυρίων" της τρόικας με τα ντόπιους εκπρόσωπους της διαπλοκής για τη σύλληψη των μαύρων δισ, για τον περιορισμό των ΑΕΙ από 40 σε 5-6, για την κατάργηση του διορισμού πολιτικών (εκπροσώπων της διαπλοκής) ως Ειδικών και Γενικών Γραμματέων Υπουργείων κλπ.

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:38 am

    Είναι απαίτηση της κοινής λογικής αλλά και της Ελληνικής κοινωνίας σήμερα που υφίσταται τόσο δεινά να υπάρξει άμεσος εξορθολογισμός στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

    Πανεπιστήμια, Ανώτατες Σχολές, Τμήματα, αλλά καὶ μέλη ΔΕΠ και διοικητικοί και άλλοι που παρασιτούν εις βάρος του Δημοσίου θα έπρεπε ήδη χθές τα μεν πρώτα να είχαν κλείσει, οι δε δεύτεροι να είχαν απομακρυνθεί απὸ τις θέσεις που καταχρηστικά κατέχουν.

    Αντί αυτού όμως ο ν. 4009/11 έδωσε την ευκαιρία ειδικά σε καθηγητές μειωμένων προσόντων νἀ μονιμοποιηθούν και να εξελιχθούν με συνοπτικές διαδικασίες σε ανώτατες βαθμίδες, επιλέγοντας οι ίδιοι τους κριτές τους.

    Αλήθεια από ποιούς και πως θα αξιολογηθούν προηγουμένως τα Πανεπιστήμια, οι Ανώτατες Σχολές και τα Τμήματα που πρόκειται να κλείσουν ἠ να συγχωνευθούν? Mήπως και εδώ πάλι δεν θα την πληρώσουν εκείνοι που είναι λιγότερο ή καθόλου διαπλεκόμενοι για να επιπλέύσουν όπως πάντα οι φελλοί?

    ReplyDelete