(συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης)
Σήμερα η χώρα (με ένα δύσκολο παρόν και ένα σκοτεινό μέλλον), έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ από την εφαρμογή στην δημόσια ζωή των κανόνων που αναφέρονται στον τίτλο της ανάρτησης. Κανόνων αξιοκρατίας, ευνομίας διαφάνειας και έντιμων σχέσεων των διοικούντων με τους πολίτες. Η ειλικρινής και πλήρης υιοθέτηση αυτών των κανόνων στην δημόσια ζωή θα δώσει μια ελπίδα για την νέα γενιά. (Η δική μας γενιά, με την συμπεριφορά της και τις πρακτικές της, μόνο προβλήματα κληροδότησε στην χώρα και δεν ξέρω αν μπορεί να συνεισφέρει στην επίλυσή τους).
Θα αναρωτηθεί κανείς δικαιολογημένα: Μα φτάνει μόνο η εφαρμογή αυτών των κανόνων;
Δεν το ξέρω. Εκείνο που ξέρω είναι ότι αν αυτές οι αρχές είχαν υιοθετηθεί και είχαν εφαρμοστεί καθολικά, πολλά πράγματα θα ήταν διαφορετικά σήμερα στην χώρα μας. Θα είχαμε αντιμετωπίσει προβλήματα που αφορούν ολόκληρες δεκαετίες. Προβλήματα για τα οποία έγιναν προσπάθειες αντιμετώπισης την τελευταία διετία αλλά έμειναν ημιτελείς γιατί η ριζική αντιμετώπισή τους θα άλλαζε συθέμελα παραδοσιακές πρακτικές που όλοι κριτικάρουμε αλλά στην κρίσμη στιγμή πολλοί δεν δείχνουν προθυμία για την ανατροπή τους.
Καταγράφω μερικά μόνο παραδείγματα περιπτ η πλήρης εφαρμογή των αρχών αυτών θα είχε καθοριστικά αποτελέσματα. ώσεων που
-Θα ξέραμε ποια ήταν η πραγματική οικονομική κατάσταση της χώρας και δεν θα μιλούσαμε για ελλείμματα 3% ή 6% ή 15% χωρίς ποτέ να έχουμε συμφωνήσει πόσο πραγματικά ήταν το έλλειμμα και να έχουμε μάθει σε ποιές ακριβώς κρατικές δαπάνες οφείλεται. Επίσης, ποιό μέρος του ελλείματος ωφέλησε τον μέσο πολίτη και ποιό συγκεκριμένους πολίτες.
-Θα ξέραμε από την αρχή της οικονομικής κρίσης αν την Ελλάδα την συμφέρει καλύτερα η χρεωκοπία ή η υπαγωγή της σε κανόνες που διαμόρφωσαν διεθνείς οργανισμοί και τι θα σήμαινε (στην ουσία και όχι με γενικότητες) η κάθε μια επιλογή. Δεν υπαινίσσομαι προτίμηση της πρώτης επιλογής, αλλά λέω ότι στην σφαίρα του δημοσίου διαλόγου έπρεπε να έχουν αντιπαρατεθεί όλες οι παράμετροι των δύο επιλογών χωρίς ταμπού.
-Θα ξέραμε πού πήγαιναν τα δάνεια των τραπεζών και με ποιούς όρους και προϋποθέσεις τα έπαιρναν –ή δεν τα έπαιρναν- όσοι τα ζητούσαν, ιδιαίτερα όσοι με αυτά επηρεάζουν την κοινή γνώμη ή διαμορφώνουν τις υποδομές της χώρας
-Θα ξέραμε τις αμοιβές των κρατικών λειτουργών, τα βιογραφικά τους, και πώς έφτασαν εκεί που έφτασαν
-Θα ξέραμε τους χρηματοδότες των κομμάτων και πώς τα κόμματα διαχειρίζονται τις κρατικές επιχορηγήσεις
-Δεν θα χρειαζόταν να απαιτεί ο νόμος από τον υπουργό να εξετάζει την νομιμότητα των εκλογών καθηγητών πανεπιστημίου
- Δεν θα ψηφίζαμε αναρίθμητους νόμους με διατυπώσεις ακατανόητες για τους πολίτες αλλά και με διακηρύξεις για την υποχρέωση εφαρμογής τους, χωρίς να προβληματιζόμαστε μήπως είμαστε εμείς οι ίδιοι που πρώτοι δεν τους εφαρμόζουμε ή μήπως, έτσι όπως τους σχεδιάζουμε, είναι πρακτικά μη εφαρμόσιμοι
-Θα γνωρίζαμε τα αποτελέσματα από την εφαρμογή ή μη των νόμων και διαδικασιών αν, αντί να αρχειοθετούσαμε εκθέσεις ελέγχου των αρμοδίων οργάνων, επιδεικνύαμε επιμέλεια στους προβλεπόμενους ελέγχους και εφαρμόζαμε τα αποτελέσματα αυτών, προβαίνοντας στις αναγκαίες διορθωτικές παρεμβάσεις.
Τα παραπάνω είναι μόνο μερικά από τα παραδείγματα που θα μπορούσε να απαριθμήσει κανείς. Υπάρχουν πολλά ακόμα, ίσως και σημαντικότερα.
Πιστεύω ότι έφτασε ο χρόνος να ξεκινήσουν οι πολίτες πρωτοβουλίες διαφάνειας, αξιοκρατίας και ευνομίας που να αναφέρονται στην λειτουργία του κράτους χρησιμοποιώντας τις άπειρες δυνατότητες που προσφέρουν τα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Το κράτος –μάλλον οι εκφραστές του- φάνηκε αδύναμο να το κάνει με επιτυχία και έφτασε εδώ που είναι σήμερα (το γιατί –και ποιός ευθύνεται γι’ αυτό- είναι θέμα μεγάλης συζήτησης για άλλη ανάρτηση). Ακολούθησε τις βολικές "ομοιόμορφες" διαδικασίες για όλα, με μόρια και με ισοπεδωτικά δήθεν αντικειμενικά κριτήρια που οδήγησαν να επιλέγονται οι γενικοί διευθυντές με βάση την συμμετοχή τους σε σεμινάρια και οι καθηγητές πανεπιστημίου με καταγραφή του αριθμού εργασιών.
Οι πολίτες έχουν συμφέρον να το κάνουν. Οι εκφραστές του κράτους μέχρι σήμερα δεν έδειξαν να έχουν το ίδιο συμφέρον. Αν οι πολίτες πάρουν τέτοιες πρωτοβουλίες θα βοηθήσουν –ενδεχομένως θα υποχρεώσουν- και το κράτος να ακολουθήσει και να αναμορφωθεί.
Αν αυτό γίνει, μπορεί η κρίση που περνάμε να οδηγήσει και σε κάτι σημαντικό. Να βελτιωθούν οι συνθήκες για τους πραγματικά ικανούς- είτε είναι σήμερα μέσα στο σύστημα και ασφυκτιούν είτε είναι αποκλεισμένοι από αυτό γιατί δεν τους επιτρέπεται να έχουν και αυτοί τις ευκαιρίες που δικαιούνται.
ΥΓ1. Ισως για ορισμένους τα παραπάνω δεν είναι σημαντικά. Ομως, αυτά αισθάνθηκα ότι ήθελα να γράψω. Δεν θα ήθελα να προσπαθήσω να κάνω κάτι "πολιτικά ορθό". Δεν με ενδιαφέρει.
ΥΓ2. Δεν αναφέρθηκα στα εσωκομματικά του ΠΑΣΟΚ στο πλαίσιο που γίνεται μέχρι σήμερα η συζήτηση. Θεωρώ όμως ότι τα παραπάνω μπορούν να είναι χρήσιμα στον προβληματισμό που αναπτύσσεται στην κοινωνία (και όχι μόνο στο ΠΑΣΟΚ) πέρα από χρονοδιαγράμματα, πρόσωπα και στρατηγικές.
Η πολυνομία και η γραφειοκρατική δομή της κρατικής μηχανής είναι μερικά από το σοβαρότερα προβλήματα. Σε αυτά πρέπει σωστά να προστεθεί η έλλειψη διαφάνειας και πλήρους ενημέρωσης των πολιτών. Ακόμα περισσότερο θα προσθέσω και την απουσία δημοκρατικών διαδικασιών. Τι μας πείραζε ένα ή περισσότερα δημοψηφίσματα; Τι φοβόντουσαν οι κυβερνήσεις; Γιατί τα δύο κόμματα τελικά αδιαφορούν για τις προεκλογικές τους δεσμεύσεις; μερικά αυθόρμητα ερωτήματα που συνδέονται με την κρίση -πρωτίστως πολιτική και πολιτισμική και δευτερευόντως οικονομική.
ReplyDeleteΣυμφωνώ, κύριε Πανάρετε. Χαίρομαι που επανήλθατε.
ReplyDeleteH oικονομική κρίση έπληξε "τον Έλληνα" εκεί που στ΄αλήθεια τον πονούσε, αφού όλο το ενδιαφέρον του τα τελευταία 20 χρόνια απορροφήθηκε από τον ατομικισμό και τον οικονομισμό.
ReplyDeleteΕκτός ολίγων εξαιρέσεων, η πλειοφηφία φαίνεται ότι ούτε καν είχε συλλάβη την ιδέα πως θα ερχόταν κάποτε η στιγμή που τα ατοπήματα μερικών ισχυρών (όχι μόνο πολιτικών, όπως ευκόλως προπαγανδίζεται, αλλά και θρησκευτικών και οικονομικών και λοιπών ταγών), ακόμη κι αν εκ πρώτης όψεως δεν εφαίνετο να ταράσσουν τη νιρβάνα των πολλών (κοινωνικό ιστό των λένε σήμερα οι παπαγάλοι των ΜΜΕ), θα είχαν κάποια στιγμή ολέθριες συνέπειες για το κοινωνικό σύνολο.
Το σύνολο αυτό επιδεικνύει σήμερα συμπεριφορά μαζανθρώπου, ὀχλου που σύρεται και φέρεται από δημαγωγικά καλλιεργούμενες, φρούδες ελπίδες επαναφοράς στην πρότερη αφασιακή κατάσταση της μάζας και ηδονισμού των ταγών πάσης φύσεως.
Αναζητούνται εξιλαστήρια θύματα. Κάποιοι - πολύ πρόθυμα - είναι έτοιμοι να στρέψουν το δάκτυλο (εκείνο που άλλοτε ή και τώρα ακόμη βούταγαν και βουτούν στο μέλι)για να υποδείξουν κυρίως όσους τους τάραξαν τον ύπνο το γλυκύ.
Τί προσδοκούν? Μα φυσικά να επιπλεύουν πάντοτε ως φελλοί πάσης εποχής και παντός καιρού...
Το ερώτημα είναι εάν όσοι έχουν πράγματι συνειδητοποιήσει την παρούσα κατάσταση, θέλουν και μπορούν να αντισταθούν
και να εργασθούν για το καλό του κοινωνικού συνόλου, θα επιμείνουν ή θα παραδοθούν εντέλει αμαχητί στη δημαγωγία ... ???
Καλή και δημιουργική χρονιά κ. Πανάρετε,
ReplyDeleteΕίναι πολύ ωραίο που επανήλθατε γιατί τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι πάρα πολλά και είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να υπάρχει ένα βήμα συζήτησης.
Το έργο που κάνατε αλλά και αυτό που προσπαθήσατε να κάνετε ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο και βοήθησε να αλλάξουν κάποια πράγματα στην εκπαίδευση.
Καλή χρονιά και καλή επάνοδο.
ReplyDeleteΠροσπαθώ να φανταστώ τι είδους «πρωτοβουλίες διαφάνειας, αξιοκρατίας και ευνομίας» μπορούν να αναλάβουν οι πολίτες και δυσκολεύομαι. Δεν έχουν ούτε πρόσβαση σε πληροφορίες ούτε τη δυνατότητα να επιβάλουν το νόμο.
Πως διασφαλίζεται η αξιοκρατία, η ευνομία και η διαφάνεια όταν οι νόμοι ψηφίζονται, αλλά δεν εφαρμόζονται, πολλώ δε μάλλον υπονομεύονται από τους ίδιους που τους ψήφισαν, π.χ. νέος νόμος για τα ΑΕΙ και διακανονισμός ώστε να μην υπάρξει καμιά επίπτωση εάν δεν εκλεγούν Συμβούλια Διοίκησης με υπαιτιότητα των τωρινών πρυτανικών αρχών.
ReplyDeleteΜία εύλογη απορία:
ReplyDeleteΕφόσον τα προγράμματα Θαλής και Αρχιμήδης καθυστέρησαν επί 2 έτη για να διαφυλαχθεί η αξιοκρατία, γιατί δεν εντάσσονται εδώ και 4 μήνες ώστε να ξεκινήσουν οι χρηματοδοτήσεις;
Ποιοι ανίκανοι κρατικοί υπάλληλοι, πιστοί υπηρέτες του κράτους που φτιάξατε - κυρίως το κόμμα στο οποίο ανήκετε - δεν επιτρέπουν την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ; Με διαφάνεια δεν πρέπει να μάθουμε γιατί - εφόσον εγκαθιδρύσατε την αξιοκρατία μέσω του νέου τρόπου αξιολόγησης των προγραμμάτων - ποιοι στερούν από την Ελλάδα και την κοινωνία πολύτιμους πόρους;
Ζητήσατε τη λογοδοσία των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Ποιος θα λογοδοτήσει από τους κομματικούς στρατούς του ΥΠΕΠΘ - συγγνώμη, ΥΠΔΒΜ&Θ εννοούσα - που γεμίζουν τα ατελείωτα γραφεία του φαραωνικού τύπου κτιρίου του υπουργείου;
κ. Πανάρετε, δεν κυβερνήσατε επί 2 σχεδόν έτη;
Επιτέλους ας σταματήσει η υποκρισία και τα mea culpa.
Σας ευχαριστώ για τα σχόλιά σας.
ReplyDelete@ Δείμος του πολίτη: Η έλλειψη δημοκρατικών διαδικασιών είναι πράγματι πρόβλημα. Ομως δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Η χειραγώγησή τους από συγκεκριμένες ομάδες πάλι μόνο από τους πολίτες μπορει να αντιμετωπισθεί.
@Παύλος Κουλούρης: Ευχαριστώ
@12.37. Ενδιαφέρον το ερώτημα χωρίς εύκολη απάντηση.
@2.05. Ευχαριστώ. Τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι πράγματι πολλά. Φοβάμαι ότι δεν θα λυθούν αν δεν αντιμετωπίσουμε τα γενικότερα.
@ Θέμης Λαζαρίδης: Καλή χρονιά! Και εδώ πιστεύω ότι πρέπει να αξιοποιήσουμε τις εμπειρίες άλλων χωρών και άλλων κοινωνικών ομάδων. Σε πολλές χώρες (π.χ. Ινδίες), έχουν ξεκινήσει παρόμοιες πρωτοβουλίες πολιτών με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Η ευρηματικότητα του OWS είναι εντυπωσιακή. Μπορεί να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων και πληροφοριών ώστε ό,τι γίνει να είναι αποτελεσματικό. Αλλωστε, κάποιοι ήδη έχουν προσφέρει στην κατεύθυνση αυτή:) Μπορούμε ακόμα να μάθουμε και από τα λάθη μας.
@12.48 Ανοιξα (και) αυτό το θέμα γιατί είναι πολυσύνθετο. Ηδη έθιξα μερικές από τις πλευρές του. Χρειάζεται μεγάλη συζήτηση.
Πώς, κ. Πανάρετε, οι πολίτες να την αντιμετωπίσουν; Οι διαδηλώσεις φεύγουν από τον έλεγχό τους. Το ΠΑΣΟΚ επί 2 έτη δε λειτούργησε καμία περιφερειακή επιτροπή, καμία τοπική. Οι βουλευτές (οι φίλοι, εκείνοι που κάθε τόσο έκαναν ανοιχτές συναντήσεις) άρχισαν να κρύβονται και να χρησιμοποιούν ηλίθιες δικαιολογίες. Μήπως τον Πρωθυπουργό τον όρισε ο λαός με κάποια δημοκρατική διαδικασία; Ουσιαστικά καμία Κοινοβουλευτική Ομάδα (κυρίως του ΠΑΣΟΚ που είχε τη δεδηλωμένη) δεν τον εξέλεξε. Ένας διορισμένος πρωθυπουργός από ποια δημοκρατική διαδικασία θα αλλάξει; (δέχομαι ότι είστε αμέτοχος σε τούτη τη διαδικασία, αλλά ως προβεβλημένο μέρος του πολιτικού και ακαδημαϊκού συστήματος θα έπρεπε να μιλάτε τακτικότερα και πιο κριτικά, θεωρώ).
ReplyDelete@1.52 Δεν μπορώ να απαντήσω στο ερώτημα για το ΕΣΠΑ. Μπορούσα -και το έκανα- όσο είχα την ευθύνη.
ReplyDeleteΓιατί όμως υποκρισία; Στην θητεία μου, δεν είχα κανένα "στρατό" Μόνο (ελάχιστους) "στρατιώτες" που πάλευαν καθημερινά να εξυπηρετήσουν τους πολίτες και να επιλύσουν προβλήματα.
@Δείμος του Πολίτη.Το "προβεβλημένο" είναι μάλλον υπερβολή. Ούτε τα "συστήματα" μου πηγαίνουν.
Τον νέο πρωθυπουργό τον ενέκρινε η κοινοβουλευτική ομάδα. Το ερώτημα είναι αν η ευχέρεια για την έγκριση αυτή περιλαμβανόταν στην εντολή του 10/09.
Είμαι ο 1.52.
ReplyDeleteΔεν αναφερόμουν στους συμβούλους σας ως στρατό αλλά στους ατελείωτους αποσπασμένους υπαλλήλους ή δασκάλους-καθηγητές, οι οποίοι, όταν πηγαίνεις στα γραφεία τους, ποτέ δε βρίσκονται σε απαρτία. Δεδομένου ότι έχουν-είχαν αποσπασθεί από Κυκλάδες-Δωδεκάνησα ή από τη Θράκη θα έπρεπε να έχουν συναίσθηση του πόσο έχουν-είχαν ευνοηθεί. Αλλά ποιος έχασε το φιλότιμο για να το βρουν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι.
Ανέμενα κ. Πανάρετε να βγείτε και να πείτε ευθαρσώς ότι από τότε που φύγατε διαλύθηκε το σύμπαν αναφορικά με την έρευνα. Υποτίθεται ότι τώρα δε δεσμεύεστε από την πολιτική θέση που κατείχατε. Η ειλικρίνεια δεν είναι συνώνυμη της ρουφιανιάς και πρέπει να μη φοβόμαστε να τη χρησιμοποιούμε κι ας πληγώσουμε κάποιους. Αν και δε βλέπω κανέναν ιδιαίτερα εύθικτο στο Υπουργείο γιατί σε ποια άλλη χώρα της Ευρώπης μέσα Ιανουαρίου δεν έχει διανεμηθεί το εκπαιδευτικό υλικό στους μαθητές;
Μάλλον είχα κακή διατύπωση. Το "σύστημα" το έθεσα με την καλή έννοια (=κοινότητας, ας πούμε). Το προβεβλημένο είναι δική μου εκτίμηση, αλλά είσαστε προβεβλημένος όπως και να το κάνουμε είτε ως ΓΓ είτε ως υφυπουργός.
ReplyDeleteΠάντως το θέμα δεν είναι ο πρωθυπουργός. Αν θυμάμαι καλά επιβλήθηκε στην ΚΟ με το φόβο/απειλή/πίεση του δημοψηφίσματος (που εδώ που τα λέμε μάλλον με βρήκε αμέσως σύμφωνο, αλλά τέλος πάντων).
Το θέμα μας είναι η έλλειψη δημοκρατικών διαδικασιών. Για τον ένα ή άλλο λόγο ο λαός στήριζε το ΓΑΠ ότι τον Παπαδήμο...
Δυστυχώς οι διαδικασίες σε Θαλή-Αρχιμήδη με την αδικαιολόγητη καθυστέρηση που παρατηρήθηκε (και που όλως τυχαίως συνέπεσε με την αποπομπή του κ.Πανάρετου) μας απέδειξαν για άλλη μια φορά πως μοιράζονται τα ερευνητικά κονδύλια.
ReplyDeleteΤελικά μάλλον δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ ελπίδα...
Αγαπητέ κ. Πανάρετε, καλή σας χρονιά.
ReplyDeleteΧαίρομαι που επανήλθατε.
Σε συνέχεια των περυσινών μας επικοινωνιών, σας γράφω για να σας εκφράσω την βαθειά απογοήτευσή μου. Το διδακτορικό μου (και το μεταπτυχιακό μου) δεν αναγνωρίζεται για πέμπτη χρονιά, γιατί δεν έχω πρώτο πτυχίο. Έχω φοιτήσει και υπάρξει καθηγητής σε μερικά από τα σημαντικότερα ΑΕΙ του κόσμου στον τομέα μου, και στην Ελλάδα συναντώ συνέχεια καλές προθέσεις, λόγια, και ενίοτε και ειρωνίες (πρόσφατα υπάλληλος του Υπ. Παιδείας με χαρακτήρισε προνομιούχο, επειδή έκανα καριέρα στο εξωτερικό.) Γιατί τέτοια απαξίωση του καλού, και γιατί τέτοιος θρίαμβος του μετρίου (στον χώρο μου εν πάσει περιπτώσει);
Επισκέπτομαι το υπουργείο και λέω κάθε τρεις και λίγο τα ίδια και τα ίδια σε νέα πρόσωπα. Κανείς δεν κάνει τίποτα. Προτείνετε πρωτοβουλίες κοινωνικής δικτύωσης. Να μαζέψω υπογραφές από συναδέλφους του εξωτερικού; (Ρητορικό ερώτημα: Στις πόσες υπογραφές ευελπιστώ σε έναν νόμο, και το δικαίωμα να συνεχίσω την ακαδημαϊκή μου καριέρα στην Ελλάδα;)
@1.52. Οι αποσπάσεις (και όχι μόνο αυτές που γίνονται στην κεντρική υπηρεσία) είναι μια από τις μεγαλύτερες πληγές του εκπαιδευτικού συστήματος. Πρόκειται νομίζω για παγκόσμια πρωτοτυπία. Αποτελούν μια από τις πιο νοσηρές εκφάνσεις του πελατειακού κράτους.Αν και δεν ήταν της αρμοδιότητάς μου, είχα εισηγηθεί από τον Οκτώβρη του 09 τον τρόπο που το πρόβλημα θα λυνόταν μια για πάντα. 1. Ανακοίνωση από τον Οκτώβρη του 09 ότι όλες οι αποσπάσεις θα έληγαν τον Ιούνιο του 10. 2. Πρόσκληση σε όλες τις μονάδες που θεωρούσαν ότι χρειάζονται εκπαιδευτικούς για θέματα σχετικά με την εκπαίδευση να υποβάλουν τα αιτήματά προς το Υπουργείο, με τεκμηρίωση. 3. Ελέγχος των αιτημάτων και απόφαση για τις μεταθέσεις που θα γίνονταν το 10. 4. Ανοικτή προκήρυξη των θέσεων αυτών στο διαδίκτυο ώστε κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να κάνει αίτηση. 5. Αξιολόγηση των αιτήσεων και επιλογή των καταλληλοτέρων. 6. Ανακοίνωση των επιλογών στο διαδίκτυο.
ReplyDeleteΑυτό δεν έγινε. Το σύστημα βέβαια βελτιώθηκε. Ομως, όπως έγραψα και στην ανάρτηση, τα προβλήματα της χώρας δεν χρειάζονται επιδιορθώσεις. Απαιτούν ριζικές λύσεις. Και τέτοιες δυστυχώς δεν δόθηκαν.
ΥΓ, Θα επανέλθω με απαντήσεις στα υπόλοιπα σχόλια.
Σημερα με εμαιλ ανακοινωνονται τα αποτελεσματα του ΑΡΙΣΤΕΙΑ . Και απορω ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΥΚΤΙΟ της ΓΓΕτ ή του Υπουργειου?? Με τηνπροσωπική ενημερωση κανένας ΔΕΝ ξερει για τον επελεξαν του ΑΙΝΣΤΑΙΝ ή το ΦΟΥΦΟΥΤΟ ...
ReplyDeleteΔεν μου μοιαζει διαφανές και απο οτι λεγετε οι σοφοι του ΕΣΕΤ επελεξαν ...Ελληνικα [ THE GREEK WAY!!!]
\DEN SOZOMASTE ME TIPOTA
"Πιστεύω ότι έφτασε ο χρόνος να ξεκινήσουν οι πολίτες πρωτοβουλίες διαφάνειας, αξιοκρατίας και ευνομίας που να αναφέρονται στην λειτουργία του κράτους χρησιμοποιώντας τις άπειρες δυνατότητες που προσφέρουν τα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης."
ReplyDeleteΟ φίλος μας, ο κ. Λαζαρίδης ξεκίνησε μία εκστρατεία με το gurforum και το αποτέλεσμα ήταν να έχει μερικά δικαστήρια στην Ελλάδα και στο τέλος να βαρεθεί και να κλείσει το μπλογκ του (κρίμα!)
@ 2:37 ΑΜ
ReplyDeleteOι άπειρες δυνατότητες κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα φαίνεται ότι ανοίγονται διάπλατα για στιγνή προπαγάνδα κι όχι για ανταλλαγή απόψεων για την ανατροπή των κακώς κειμένων.
Σ΄αυτό εδώ το φόρουμ όπως και στο gurforum γινόταν κριτική, μερικές φορές ίσως εξουθενωτική, που εὐρισκε όμως ευήκοα ώτα, πράγμα που δεν εκτιμήθηκε δεόντως.
Τώρα η κριτική φαίνεται ότι προσκρούει μάλλον σε ώτα μη ακουόντων, εφόσον όσοι θα έπρεπε να ακούν τηρβάζουν αλλού, περί πολλά ...
ΤΑΙΡΙΆΖΕΙ ΦΑΊΝΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΣΤΟΥΣ ΈΛΛΗΝΕΣ Η ΤΑΚΤΙΚΉ ΠΆΝΩ ΠΟΥ ΓΕΜΊΖΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΡΔΆΡΑ ΜΕ ΓΆΛΑ, ΝΑ ΤΗΝ ΚΛΩΤΣΟΎΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΧΎΝΟΥΝ ...
10:55 AM. Καλή χρονιά!
ReplyDeleteΛυπάμαι πολύ για την ταλαιπωρία (και τον παραλογισμό).
Αλλο ένα πρόβλημα που "δεν μπόρεσα" να λύσω, παρότι το προσπάθησα πολύ.
Επειδή το θέμα έχει και άλλες διαστάσεις, θα επανέλθω με ειδική ανάρτηση.
Συμφωνω με το σχολιο του Αριστεια και θα θελα να επισημανω οτι απο την αρχη η προυποθεση του Κεντρικου Ερευνητη να ειναι μελος ΔΕΠ ηταν λανθασμενη και αστοχη αφου βασικος σκοπος του προγραμματος ΑΡΙΣΤΕΙΑ θα επρεπε να ειναι η ενθαρρυνση νεων και ελπιδοφορων ερευνητων σε μεταδιδακτορικο επιπεδο με οραμα και ορεξη για ερευνα και οχι παλαιων, εδραιωμενων ήδη αναγνωρισμενων καθηγητων. Ποτε αυτος ο τοπος θα καταλαβει οτι διωχνει τα παιδια του..
ReplyDeleteΑγαπητέ Κύριε Πανάρετε
ReplyDeleteΔεν χρειαζόμαστε τις απολογίες σας για όσα "δεν προκάνατε". Ξέρετε ότι είναι πολλά όπως και τα προβλήματα στα ΑΕΙ για τα οποία ήσασταν υπεύθυνος. Δυστυχώς για εμάς ζήσαμε με την ψευδαίσθηση ότι ένας άνθρωπος του χώρου (ειδικός) με αναφορά κατευθείαν στην ΓΑΠ θα έφερνε περισσότερη διαφάνεια, δικαιοσύνη και αποτελεσματικότητα στο Υπουργείο. Τουλάχιστον θα ήταν καλύτερο στην εποχή σας.
Δυστυχώς δεν ήταν. Απλά χρησιμοποιήσατε το διαδίκτυο μάλλον για να προβληθείτε παρά για να αλλάξετε τα πράγματα. Δεν έχετε παρά να δείτε τις παλιές αναρτήσεις στο ιστολόγιό σας, αυτά που σας κατήγγελαν ή σας ενημέρωναν για δράση-απόφαση και πόσα από αυτά κάνατε. Ακόμη και το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο να δείτε θα εκπλαγείτε με τις μη απαντήσεις σας.
Παίξατε και εξακολουθείτε να παίζετε το θέμα των κοινωνικών δικτύων όπως και το opengov και εσείς όπως και ο ΓΑΠ...Δυστυχώς!!!
Να είστε καλά
Ενας που πίστεψε ότι κάτι θα άλλαζε και παρακολουθούσε το ιστολόγιο και τις αναρτήσεις του.
ΔΝ (Υπογράφω με αρχικά...γιατί εσείς με ξέρετε) αφού απευθύνομαι σε έναν που του έχω γράψει πάνω από 10 φορές και ποτέ δεν απάντησε. Τουλάχιστον θα με διαβάσετε άσχετα αν θα αναρτήσετε το κείμενο.
Στον-ην MM:
ReplyDeletehttp://www.gsrt.gr/central.aspx?sId=108I334I1181I646I445335&olID=758&neID=759&neTa=9_228&ncID=0&neHC=0&tbid=0&lrID=2&oldUIID=aI758I0I108I334I1181I0I2&actionID=load
Oι υπολοιπες κατηγοριες ποιες ειναι?
Αξιοτιμε Κε Παναρετε,
ReplyDeleteΟταν ενας εκλέκτορας διαπιστωσει οτι διαδικασία απο την προκήρυξη [ που υπογραψατε την τελευταία μερα της θητέιας σας] μεχρι την εκλογή ειναι 100% μεθοδευσεις, τι κανει ??
οταν τα εκλεκτορικά συΣΤΗΝΟΝΤΕ με εκλεκυορες [ από 3-4 τμηματα]εκτος αντικειμενου αλλα ετοιμους να ψηφίσουν φιλικα... τι γινετε ?
Το λει , τα γραφει...και γινετε ο κακος?? Γιατι απ' οτι βλεπω ,στο υπουργειο ΔΕΝ ιδρωνει κανενος το αυτί.
Ειδικα τωρα ..διακοματικα. Αν δεν εχεις δια-κοματικο μανδύ δεν εχεις ελπίδα.
θελω να ξερω την αποψη σας....
O παραλογισμός, οι φταίχτες να ζητάνε τα ρέστα από κείνους που αποκαλύπτουν ατασθαλίες, είναι σημείο των καιρών.
ReplyDeleteΑλλά στην κοινωνία επικρατεί σήμερα τέτοια σύγχυση που χρειάζεται πολύς κόπος για να διακρίνει κανείς την αλήθεια απ΄ το ψεύδος, καθόσον οι ψευδεπίγραφοι υπερασπιστές της αλήθειας έχουν το ταλέντο να θολώνουν τα νερά με ανυπόστατα επιχειρήματα και εικασίες.
Γιαυτό σήμερα όσο ποτέ άλλοτε έχουμε ανάγκη άμεσης πρόσβασης στις πληροφορίες, χωρίς τον παραμορφωτικό φακό της παραπληροφόρησης.
Εφόσον πρεσβεύουμε Αξιοκρατεία, Διαφάνεια κλπ. κλπ. κλπ. για πιό λόγο δεν ανακοινώνει το Υπουργείο και τα ονόματα των αξιολογητών της κάθε ερευνητικής πρότασης για να δούμε ποιά τα προσόντα τους και αν αποφασίζουν με βάση αυστηρά επιστημονονικά κριτήρια ή κινούμενοι από εμπάθεια, προκειμένου να ανακόψουν την πορεία όσων μπορούν πολλά περισσότερα απ΄τους ίδιους.
ReplyDelete(συνέχεια σχολίου) επίσης το Υπουργείο, πέρα από τα ονόματα των αξιολογητών, ας δημοσιεύσει (εάν μπορεί να αντέξει την κριτική) και τις αιτιολογίες των βαθμολογιών τους, ούτως ώστε ο καθένας να μπορεί να δει με πόση σοβαρότητα ???? ενέσκηψαν οι κύριοι/ες αυτοί/ες στις ερευνητικές προτάσεις και πόσο συμβαδίζουν οι αιτιολογίες με τις βαθμολογίες τους.....
ReplyDelete