Την άποψή μου για την αντιμετώπισης του προβλήματος των ΚΕΣ διατύπωσα στην προηγούμενη ανάρτησή μου.
Εδώ θα σχολιάσω μερικά σημεία του Σ/Ν.
-Το άρθρο 4 προβλέπει την δυνατότητα ίδρυσης Κολλεγίων μόνο σε ΝΠΙΔ. Γιατί ένα ΝΠΔΔ (π.χ. ένα πανεπιστήμιο ή ένας δήμος) να μην μπορεί να ιδρύσει ένα κολλέγιο;
-Το άρθρο 6 (παρ. 2β), απαιτεί το αυτονόητο: Κάθε Κολλέγιο να έχει το απαιτούμενο διοικητικό προσωπικό. Ποιός θα το ελέγχει;
-Το άρθρο 6 (παρ. 2δ), απαιτεί οι διδάσκοντες να είναι κάτοχοι παν. τίτλου. Δεν διευκρινίζεται αν ο τίτλος αυτός θα πρέπει να είναι αναγνωρισμένος από το ΔΙΚΑΤΣΑ (ή όπως λέγεται σήμερα).
-Το άρθρο 7 (παρ. 1), προβλέπει 3-ετή άδεια λειτουργίας. Πιστεύω ότι θα έπρεπε να είναι πενταετής.
-Το άρθρο 10 περιέχει αρκετά θετικά στοιχεία για τις συμπράξεις των Κολλεγίων με πανεπιστήμια του εξωτερικού (πχ οι διδάσκοντες στα Κολλέγια να έχουν τα ίδια προσόντα με τους διδάσκοντες στο ίδρυμα της αλλοδαπής).
-Το ίδιο άρθρο (10ε), απαιτεί όπως οι όροι εισαγωγής φοιτητών είναι οι ισχύοντες στα "μητρικά" ιδρύματα. Δηλαδή οι υποψήφιοι για εισαγωγή στα Κολλέγια που συνεργάζονται με Αγγλικά πανεπιστήμια θα κάνουν αίτηση στο UCAS?
-Στο άρθρο 13, για την επιτροπή αξιολόγησης και ελέγχου, προβλέπεται ένας μόνο πανεπιστημιακός (για τον οποίο μάλιστα δεν προβλέπεται ούτε καν σχετική εμπειρία)! Αυτή είναι η χειρότερη διάταξη του Σ/Ν και αποδεικνύει ότι πρόθεση της κυβέρνησης δεν είναι ο ουσιαστικός ακαδημαικός έλεγχος, αλλά μόνο ο γραφειοκρατικός (μηχανικός, τεχνικός κλπ). Η εμπειρία της Κύπρου δεν αξιοποιήθηκε ούτε κατ' ελάχιστον.
-Με το άρθρο 15 καθιερώνεται μητρώο διδασκόντων (αλήθεια, γιατί κεφαλαία;) στα Κολλέγια. Σωστή, κατά την γνώμη μου διάταξη.
-Το άρθρο 19 απαιτεί την διαμόρφωση εσωτερικού κανονισμού. Οταν το κράτος δεν έχει καταφέρει τα πανεπιστήμια (που τα ελέγχει απόλυτα μέσω της χρηματοδότησης), να φτιάξουν εσωτερικούς κανονισμούς, ποιά είναι η εγγύηση ότι θα το πετύχει στις ιδιωτικές μονάδες;
Και μια γενική παρατήρηση: Τόσο αυτός ο νόμος όσο και όσοι έχουν ψηφιστεί για τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, δεν λαμβάνουν υπόψη τους όσο θα έπρεπε τα συμφέροντα των κυρίως ενδιαφερομένων: των υποψηφίων φοιτητών και των οικογενειών τους. Μια βασική διάταξη που λείπει και από αυτό το Σ/Ν είναι η υποχρέωση να δημοσιοποιούνται όλα τα στοιχεία που αφορούν αξιολογήσεις, κλπ. Μόνο έτσι ο κάθε ενδιαφερόμενος θα έχει μια εικόνα της ποιότητας των προσφερομένων υπηρεσιών και δεν θα αναγκάζεται να καταφεύγει σε ειδικούς για συμβουλές.
Saturday, August 02, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment