Είναι πιθανόν τα αποτελέσματα της περασμένης Κυριακής
να οφείλονται περισσότερο στην προσωπικότητα των υποψηφίων και κυρίως στο κατά
πόσον αυτοί ήταν εν ενεργεία Δήμαρχοι ή Περιφερειάρχες και λιγότερο στην
κομματική τους τοποθέτηση ή υιοθέτηση από κόμματα, αν κάτι τέτοιο υπήρχε.
Μια ματιά στα αποτελέσματα δείχνει τα εξής:
Το αν υποψήφιος
Δήμαρχος υπηρετούσε ήδη ως Δήμαρχος επηρέασε σημαντικά τα αποτελέσματα. Έτσι βλέπουμε ότι στο 60%
των δήμων ο ήδη υπηρετών Δήμαρχος ήρθε ή πρώτος (44%) ή δεύτερος (18,77%) και
μόνο σε 14 δήμους, εφόσον ήταν υποψήφιος, ήρθε από τρίτος και κάτω.
Ειδικότερα, από τους δήμους που εξέλεξαν Δήμαρχο την
πρώτη Κυριακή (34,77%) σε περισσότερους από τους μισούς (53,98%) εξελέγη ο ήδη
υπηρετών Δήμαρχος, ενώ στο 15,04% ήρθε δεύτερος.
Αντίστοιχα, από τους δήμους που δεν εξέλεξαν Δήμαρχο
την πρώτη Κυριακή (65,23%) στο 38,68% προηγείται ο ήδη υπηρετών Δήμαρχος και
στο 20,75% ο υπηρετών Δήμαρχος ήρθε δεύτερος και πηγαίνει στον δεύτερο γύρο.
Κάτι αντίστοιχο συνέβη με τις περιφέρειες, όπου στο
61,54% των περιφερειών ο υπηρετών Περιφερειάρχης ήρθε πρώτος, ενώ στο 30,77%
ήρθε δεύτερος. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν υπήρξε ούτε μία περιφέρεια, στην
οποία ο υπηρετών Περιφερειάρχης να έβαλε υποψηφιότητα και να μην κατέκτησε την
πρώτη ή την δεύτερη θέση.
Με βάση τις παραπάνω παρατηρήσεις είναι δύσκολο να
υποστηρίξει κανείς ότι αυτοί που είτε εξελέγησαν είτε θα είναι υποψήφιοι στον
δεύτερο γύρω το οφείλουν στην κομματική υποστήριξη (όπου υπήρξε).
Ιδιαίτερα
για το ΠΑΣΟΚ, είναι ενδιαφέρον ότι σε σύνολο 325 δήμων, υπήρξαν 87 υποψήφιοι,
που είτε εξελέγησαν, είτε πέρασαν στον δεύτερο γύρο (καταλαμβάνοντας την πρώτη
ή την δεύτερη θέση), οι οποίοι είχαν υποστηριχτεί από το ΠΑΣΟΚ στις
προηγούμενες εκλογές. Είναι όμως το μόνο κόμμα, που είτε στην βασική του εκδοχή
(ΠΑΣΟΚ), είτε στην μετεξέλιξή του (Ελιά), στο site του Υπουργείου Εσωτερικών δεν εμφανίζεται
να στηρίζει κανένα υποψήφιο! (http://ekloges.ypes.gr/may2014/dn/public/index.html#{%22page%22:%22stirixi%22}.
Αυτό όμως δεν το εμποδίζει να ισχυρίζεται ότι τα
αποτελέσματά του είναι πολύ ικανοποιητικά!
Tί απέμεινε όρθιο από το ν. 4009/11, μετά την αποκατάσταση πάντων των αποκαθηλωμένων με την συνεχιζόμενη εφαρμογή του προηγούμενου νομικού πλαισίου, και τί πιστεύετε ότι θ΄ αφήσει πίσω του ο νέος ΥΠ, προερχόμενος από το πάλαι ποτέ ΠΑΣΟΚ;
ReplyDeleteΚυριε Καθηγητά κάποια εκτίμηση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ ;
ReplyDeleteΜετά τον ανασχηματισμό πιστεύετε πως θα προλάβουν να λύσουν το πρόβλημα πριν τις ερχόμενες εκλογές ;
Ευχαριστώ
MISTER PANARETOS U BELEIVE THA EIXAN POLITIKA DIKAIOMATA SE PSIFOFORIA ATOMA ME 98.9%-99.11% ATOMA ME ANAPIRIA?SAS EUXARISTO.ME TIMI TOU GLEZOU... DIMITRIS RAPELLAS...
ReplyDeleteΆσχετο με θέμα.
ReplyDeleteΘα ήθελα να σχολιάσετε την ετήσια έκθεση (2013-2014) της αρχής διασφάλισης και πιστοποίησης της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση.
Γ.Χ.
Εχω καιρό να γράψω στο μπλογκ. Είμαι απογοητευμένος και εξαιρετικά απαισιόδοξος και για τα εκπαιδευτικά.
DeleteΕνα γενικό σχόλιο ειναι οτι προσπαθούμε με ενα πολύπλοκο δεδαλώδες, πολυδάπανο και χρονοβόρο γραφειοκρατικό μηχανισμό να εντοπίσουμε γνωστές αδυναμίες. Εν τω μεταξυ εχουν περάσει τα χρόνια και εχουν αλλαξει τα δεδομενα.
Η αδιπ είχε έννοια στην δεκαετία του 80 όταν πρωτοξεκίνησε η λογική της αξιολόγησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ευρώπη.
Στο δικο μου σχέδιο νομού δεν υπήρχε αδιπ.
Έχει κανείς αποτιμήσει το συνολικό κόστος της αδιπ και το όφελος για την εκπαίδευση;