Δεν συζητήθηκε χθες στο ΕΣΥΠ το πρόγραμμα PISA διότι η υπεύθυνη από πλευράς Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας για το πρόγραμμα, δήλωσε ξαφνικό κώλυμα. Είναι εντυπωσιακό ότι ο μόνος που γνωρίζει τα στοιχεία για το PISA είναι η κ. Σοφιανοπούλου (η οποία κάνει διδακτορικό στο θέμα και με αφορμή αυτό έχει και την ευθύνη του προγράμματος στο ΚΕΕ). Στην Ελλάδα, αν και συμμετέχουμε στο PISA από την αρχή (δεκαετία του 90) και πληρώνουμε το ποσόν των 80.000 ευρώ ετησίως, δεν έχει γίνει ούτε μια δημόσια συζήτηση για τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών και την σύγκριση των επιδόσεων αυτών με την απόδοση των μαθητών από τις υπόλοιπες χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Το θέμα που συζητήθηκε επί μακρόν ήταν η διάρκεια της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Από την συζήτηση προέκυψε ότι δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί και ουσιαστικοί λόγοι που συνηγορούν στην παράταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης και στο Λύκειο.
Προτάθηκε όμως η διετής υποχρεωτική εκπαίδευση (?) στο νηπιαγωγείο.
Η διαφωνία μου επ' αυτού είναι πολλαπλή.
1. Είναι άλλο πράγμα να δημιουργούνται οι προυποθέσεις ώστε το κάθε παιδί να μπορεί να πηγαίνει στο νηπιαγωγείο και άλλο αυτό να το κάνεις με νομοθετική ρύθμιση. Αν υποθέσουμε ότι κάποιος γονιός κρίνει ότι το παιδί του δεν είναι ώριμο για το νηπιαγωγείο στην ηλικία των 4 ετών, τι θα γίνει;
2. Το ΥΠΕΠΘ πέρισυ έκανε υποχρεωτικό τον ένα χρόνο στο νηπιαγωγείο χωρίς καμμιά υποδομή. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία χάους, και η εμφάνιση ως δια μαγείας αναρίθμητων ιδιωτικών νηπιαγωγείων μα αμφίβολες υποδομές.
Και μια αρκετά αντιπροσωπευτική παρουσίαση των θέσεων που διατύπωσα από το flash.gr
Ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Πανάρετος, δήλωσε ότι πρέπει πρώτα να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις είτε πρόκειται για το νηπιαγωγείο είτε για το λύκειο. Δεν συμφωνεί να είναι υποχρεωτικό το δεύτερο έτος στα νήπια χωρίς προηγουμένως να έχει δημιουργηθεί η υποδομή. Για το λύκειο, πρόσθεσε ότι το ΠΑΣΟΚ από το 1996 υποστηρίζει το εθνικό απολυτήριο.
Βρήκε, όμως, την ευκαιρία να παρατηρήσει ότι η συζήτηση στον εθνικό διάλογο ενώ ξεκίνησε ως επικοινωνιακού τύπου έγινε ουσιαστικού και κατέληξε: «Λυπάμαι που τρία κόμματα, Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ, δεν συμμετέχουν ουσιαστικά ή τυπικά. Δεν άκουσα πρόταση της Ν.Δ. Ούτε παραβρίσκεται στις συνεδριάσεις ο εκπρόσωπός της».
Wednesday, June 17, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Ενδιαφέρουσα η έρευνα του ΟΟΣΑ, του οποίου ωστόσο η σχέση με την εκπαίδευση είναι έμμεση, δείτε όμως και τους ειδικούς για την εκπαίδευση ερευνητικούς φορείς, όπως οi IEA (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) και CRELL (Center for Research on Education & Life Long Learning), οι οποίοι διεξάγουν έρευνες και για την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ (Civic/Citizenship Education) κάθε κράτους ως θεμελιώδους στόχου κάθε εκπαιδευτικού συστήματος και σημαντικού παράγοντα κοινωνικής συνοχής και ευημερίας. Αποκαλυπτική μάλιστα για το χαμηλό επίπεδο Δημοκρατικής Πολιτικής Παιδείας των Ελλήνων είναι η μελέτη του CRELL, ερευνητικού κέντρου που ιδρύθηκε από τη Γενική Δ/νση Εκπ/σης & Πολιτισμού της Κομισιόν με σκοπό την παρακολούθηση της εφαρμογής της Στρατηγικής της Λισσαβώνας στο πεδίο της Εκπαίδευσης. Διεξήχθη το 2006 σε συνεργασία με τη Δ/νση Εκπαίδευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης και με την υποστήριξη του Ερευνητικού Δικτύου “Ενεργός Πολίτης για τη Δημοκρατία” (Active Citizenship for the Democracy) από ευρωπαίους εμπειρογνώμονες ειδικούς στο χώρο της Εκπαίδευσης και των Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών. Μεταξύ των 19 ευρωπαϊκών κρατών που συμμετείχαν, η Ελλάδα κατέλαβε τη 18η θέση, με τελευταία την Ουγγαρία! Παρακαλώ σχολιάστε το!
ReplyDelete