tag:blogger.com,1999:blog-10563343.post5681255014069838465..comments2023-08-04T02:51:54.678-07:00Comments on ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ): Συνέντευξη στην ΝΕΤ (Πρωινή ενημέρωση, 7/7/10)ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣhttp://www.blogger.com/profile/03064081874763508334noreply@blogger.comBlogger17125tag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-9976668096785541832010-07-22T10:12:49.335-07:002010-07-22T10:12:49.335-07:00Η αθρόα εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς βάση, ουσι...Η αθρόα εισαγωγή στα πανεπιστήμια χωρίς βάση, ουσιαστικά δηλαδή χωρίς κριτήρια, συντηρεί έναν φαύλο κύκλο όπου επικρατεί η επιβράβευση της ελάχιστης προσπάθειας, η παραγωγή στρατιών υποψήφιων ανέργων πτυχιούχων και η διατήρηση σχολών με θολό ή ανύπαρκτο αντικείμενο. Η πρακτική αυτή για την οποία ευθύνεται σε συντριπτικό βαθμό το πολιτικό σύστημα έχει και μία διάσταση εξαιρετικά ανήθικη. Χαμηλώνοντας τον πήχη μειώνονται τα κίνητρα και οι προσδοκίες από τους νέους ανθρώπους οι οποίοι μετά το τέλος των σπουδών τους, συρρέουν στα πολιτικά μας γραφεία για μια θέση στο δημόσιο ή ένα πρόγραμμα stage. Το ίδιο το πελατειακό σύστημα που εμείς εκτρέφουμε και συντηρούμε γυρνάει εναντίον μας και έτσι διαιωνίζεται μία άρρωστη κατάσταση. Είναι πραγματικά αδιανόητο να έχουμε καταστήσει ως το βασικότερο κίνητρο για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο την απόκτηση του τίτλου ΠΕ που θα ανοίξει μια πόρτα στο Δημόσιο με 200 ευρώ παραπάνω μισθό.<br /><br />Ειδικά στην δύσκολη περίοδο που έχουμε μπροστά μας οφείλουμε να αντιληφθούμε ότι το εκπαιδευτικό σύστημα δεν μπορεί να συνεχίσει ακάθεκτο να παράγει ημιμαθείς πτυχιούχους, χωρίς αντικείμενο, ξεκομμένους από τις παραγωγικές ανάγκες της οικονομίας. Κι αν εμείς, ως πολιτικό σύστημα συνολικά, δεν καταφέρουμε να «θυσιάσουμε» το όποιο μικροπολιτικό μας συμφέρον υπέρ του συλλογικού οφέλους της κοινωνίας και των νέων ανθρώπων δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα στον τόπο μας. Με όλα αυτά θυμήθηκα την καλή ελληνική κωμωδία της δεκαετίας του ΄80 με τίτλο «Μάθε Παιδί μου Γράμματα» η οποία αναφέρεται ακριβώς στην εξάρτηση της εκπαίδευσης από αγκυλώσεις και ξεπερασμένες νοοτροπίες του παρελθόντος. Δυστυχώς διαπιστώνω ότι 30 χρόνια μετά μας απασχολούν τα ίδια ζητήματα και ότι η πραγματικότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος ακόμα και σήμερα συνεχίζει να ξεπερνά ακόμα και σενάριο ταινίας.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-70894861544640314922010-07-22T10:12:06.886-07:002010-07-22T10:12:06.886-07:00Πρώτον, αναδεικνύεται μία από τις πλέον παράδοξες,...Πρώτον, αναδεικνύεται μία από τις πλέον παράδοξες, σχεδόν σχιζοφρενικές, διαστάσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ενώ η βάση του 10 έχει μεγάλη σημασία για την αποφοίτηση από το Γυμνάσιο και την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο για την εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση! Υπάρχουν σχολές ΤΕΙ στις οποίες οι υποψήφιοι εισάγονται με μέσο όρο 7, 6 ή ακόμα και 5 οι οποίοι, τηρουμένων των αναλογιών, με αυτές τις βαθμολογίες δεν θα είχαν καταφέρει να τελειώσουν ούτε το Γυμνάσιο.<br /><br />Δεύτερον, επιβεβαιώνεται ότι η εκπαίδευση παραμένει όμηρος του πολιτικού συστήματος. Πρωταρχικός στόχος του δεν είναι να προσφέρει ένα καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης και περισσότερες ευκαιρίες στα παιδιά μας να μάθουν γράμματα. Το μόνο που ενδιαφέρει είναι να συμπληρωθούν οι κενές θέσεις των εκατοντάδων σχολών που έχουν ιδρυθεί σωρηδόν σχεδόν σε κάθε πόλη, να ενοικιάζονται οι γκαρσονιέρες και να δουλεύουν τα νυχτερινά κέντρα. Οι φοιτητές και οι οικογένειές τους είναι για τουλάχιστον τέσσερα χρόνια οι σταθεροί αιμοδότες των τοπικών οικονομιών αποτελώντας, όμως, μέρος ενός συστήματος που αργοπεθαίνει.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-36269510901613851462010-07-22T10:11:21.428-07:002010-07-22T10:11:21.428-07:00Πηρα ενα newsletter,απο καποιο πολιτικο της δεξιας...Πηρα ενα newsletter,απο καποιο πολιτικο της δεξιας,και γραφει ενα κομματι,το οποιο συνυπογραφω και εγω,με την ταπεινη μου εμπειρια των 35 χρονων εδρας,σε λυκεια.<br />Απο ο,τι βλεπω,η σημερινη κυβερνηση,οπως και ολες αλλωστε οι προηγουμενες κυβερνησεις των τελευταιων 35 χρονων,γλειφει αβερτα το ποπολο,μοιραζοντας θεσεις σε 3βαθμια,οπως αλλοι υπουργοι,μοιραζαν λεφτα με δανεικα.<br />Τωρα,τα δανεικα και τα επιδοματα μας τελειωσαν,μενουν ομως σταθερες,οι θεσεις στα 3βαθμια.<br />Το μονο που με κανει να ελπιζω,ειναι οτι τελικα,οι συνελληνες,θα καταλαβουν οτι δεν αξιζει να επενδυουν σε σπουδες χωρις μελλον.<br />Αν δεν τους προλαβει η κριση,ωστε να τους αναγκασει να το σταματησουν,ειδικα σε εκεινα τα παναθλια τμηματα των επαρχιακων 3βαθμιων.<br />Να το κομματι,και μπορειτε να το σχολιασετε.Θα το βαλω σε τρεις συνεχειες,για να το παρει το συστημα.<br />Εκείνα που συγκράτησα από τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι η αύξηση των υποψηφίων (από 85.000 σε 90.000), η αύξηση των εισακτέων (7 στους 10 μπαίνουν σε κάποια σχολή), η αύξηση των γραπτών με βαθμολογία κάτω από τη βάση (κατά 18.000) και η μείωση του αριθμού των αριστούχων. Η κατάργηση της βάσης του 10 είναι, κατά την άποψή μου, ο κοινός παρανομαστής που δίνει την πραγματική εικόνα για τα αποτελέσματα των φετινών πανελλαδικών. Πρόκειται για άλλη μία «μεταρρύθμιση» στην Παιδεία – τη δεύτερη μέσα σε τέσσερα χρόνια με ενδιάμεσο στάδιο το tabula rasa… – που όχι μόνο δεν βελτίωσε το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά ενίσχυσε την ανεπάρκειά του. Η κατάργηση του 10 καλλιέργησε περισσότερες προσδοκίες στους διαγωνιζόμενους, προκάλεσε όμως και μια χαλαρότητα στους υποψηφίους κατεβάζοντας τον πήχη των επιδόσεών τους. Και εάν θέλουμε να είμαστε στοιχειωδώς ειλικρινείς όσον αφορά την βαθύτερη διάσταση της κατάργησης της βάσης του 10, οφείλουμε να παραδεχτούμε δύο πραγματικότητες:Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-53941750348641951142010-07-22T10:05:24.853-07:002010-07-22T10:05:24.853-07:00Πηρα ενα newsletter,απο καποιο πολιτικο της δεξιας...Πηρα ενα newsletter,απο καποιο πολιτικο της δεξιας,και γραφει ενα κομματι,το οποιο συνυπογραφω και εγω,με την ταπεινη μου εμπειρια των 35 χρονων εδρας,σε λυκεια.<br />Απο ο,τι βλεπω,η σημερινη κυβερνηση,οπως και ολες αλλωστε οι προηγουμενες κυβερνησεις των τελευταιων 35 χρονων,γλειφει αβερτα το ποπολο,μοιραζοντας θεσεις σε 3βαθμια,οπως αλλοι υπουργοι,μοιραζαν λεφτα με δανεικα.<br />Τωρα,τα δανεικα και τα επιδοματα μας τελειωσαν,μενουν ομως σταθερες,οι θεσεις στα 3βαθμια.<br />Το μονο που με κανει να ελπιζω,ειναι οτι τελικα,οι συνελληνες,θα καταλαβουν οτι δεν αξιζει να επενδυουν σε σπουδες χωρις μελλον.<br />Αν δεν τους προλαβει η κριση,ωστε να τους αναγκασει να το σταματησουν,ειδικα σε εκεινα τα παναθλια τμηματα των επαρχιακων 3βαθμιων.<br />Να το κομματι,και μπορειτε να το σχολιασετε.Θα το βαλω σε δυο συνεχειες,για να το παρει το συστημα.<br />Εκείνα που συγκράτησα από τις πανελλαδικές εξετάσεις είναι η αύξηση των υποψηφίων (από 85.000 σε 90.000), η αύξηση των εισακτέων (7 στους 10 μπαίνουν σε κάποια σχολή), η αύξηση των γραπτών με βαθμολογία κάτω από τη βάση (κατά 18.000) και η μείωση του αριθμού των αριστούχων. Η κατάργηση της βάσης του 10 είναι, κατά την άποψή μου, ο κοινός παρανομαστής που δίνει την πραγματική εικόνα για τα αποτελέσματα των φετινών πανελλαδικών. Πρόκειται για άλλη μία «μεταρρύθμιση» στην Παιδεία – τη δεύτερη μέσα σε τέσσερα χρόνια με ενδιάμεσο στάδιο το tabula rasa… – που όχι μόνο δεν βελτίωσε το εκπαιδευτικό σύστημα αλλά ενίσχυσε την ανεπάρκειά του. Η κατάργηση του 10 καλλιέργησε περισσότερες προσδοκίες στους διαγωνιζόμενους, προκάλεσε όμως και μια χαλαρότητα στους υποψηφίους κατεβάζοντας τον πήχη των επιδόσεών τους. Και εάν θέλουμε να είμαστε στοιχειωδώς ειλικρινείς όσον αφορά την βαθύτερη διάσταση της κατάργησης της βάσης του 10, οφείλουμε να παραδεχτούμε δύο πραγματικότητες:Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-71750656101407923202010-07-13T14:39:02.190-07:002010-07-13T14:39:02.190-07:00Συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυση του προηγούμενου σχ...Συμφωνώ απόλυτα με την ανάλυση του προηγούμενου σχολιαστή. "Τα ράσα δεν κάνουν τον Παπά". Είναι κρίμα, όπως αναφέρει ο προηγούμενος σχολιαστής, τα μικροσυμφέροντα μερικών ολίγων και μάλλον ανήθικων διοικούντων στα ΤΕΙ σε συνδιασμό με την παντελή άγνοια μερικών ανίδεων συμβούλων των πολιτικών να καταστρέψουν νησίδες αριστείας στα ΤΕΙ που τα περισσότερα πανεπιστήμια θα ζήλευαν. ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΕΙΣΤΕ ΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΑ ΤΕΙ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ....Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-68456593243229217142010-07-11T15:09:59.557-07:002010-07-11T15:09:59.557-07:00Αγαπητε Κε Παναρετε
ΔΙΑΒΖΟΥΜΕ
"ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠ...Αγαπητε Κε Παναρετε<br />ΔΙΑΒΖΟΥΜΕ<br />"ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ : Έρχομαι τώρα στα τεχνολογικά ιδρύματα. Τα τεχνολογικά ιδρύματα είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός μοχλός για την ανάπτυξη της χώρας. Τα τεχνολογικά ιδρύματα δεν είναι πανεπιστήμια [ΟΥΑΟΥΥΥΥΥΥΥ] . Είναι τριτοβάθμια εκπαίδευση {ΠΟΥ ΟΡΙΖΕΤΕ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΑ??? ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ Ο ΟΡΟΣ ????] με ένα διακριτό ρόλο και σε αυτόν θα επενδύσουμε. ........<br />Ήδη ξεκινάμε από φέτος συνεργασία των τεχνολογικών ιδρυμάτων με τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς για την επιχειρηματικότητα {ΔΩΣΤΕ ΧΡΗΜΑ ΣΤΟ ΛΑΟ !!!} όπως και για την επιδότηση νέων επιχειρήσεων [ΠΩΕ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΕΙ ????] και βεβαίως, τα τεχνολογικά ιδρύματα θα παίξουν έναν κυρίαρχο ρόλο στο νέο θεσμικό πλαίσιο για την πιστοποίηση όλων των δομών της τεχνικής εκπαίδευσης.{ ΩΡΑΙΟ ΡΟΛΟ...να ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΑ ΤΕΛ !!!! και θελετε PhD και papers ΓΙΑ ΥΤΟ ??] Και η δευτεροβάθμια που έχει το τεχνολογικό λύκειο που θα ανακοινώσουμε, αλλά και όλη η επαγγελματική κατάρτιση θα πρέπει να συνδέεται, όπως συζητήσαμε και συμφωνήσαμε στη Σύνοδο των προέδρων των ΤΕΙ, με τα τεχνολογικά ιδρύματα, [ ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΕΣΠΑ ΘΑ ΤΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ/ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΙ !!!!!] στο σωστό ρόλο, στη σωστή βάση, ώστε να επενδύσουμε και να ξέρουν και οι απόφοιτοι τι θα κάνουν και να συνδεθούν με την παραγωγή.<br /><br />ΠΕΡΑ ΟΤΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΣΥΝΦΩΝΗΘΗΚΕ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΟ.....ας αποφασιστει τι θελετε ΓΙΑ ΤΑ ΤΕΙ <br /><br />α) ΤΟΠΙΚΑ ΚΟΛΛΕΓΙΑ<br />β) ΣΥΝΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ<br />γ) ΑΝΩΤΕΡΑ ΙΕΚ<br />δ) ΚΑΤΕΕ<br /><br />ο λογος του ΥΠΕΠΘ για τα ΤΕΙ εκφραζει τη λογική προ 15-ετων !!!<br /><br />ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ...ωστε να ξερουμε τι να κανουμε και εμεις και οι φοιτητες μας !!!1<br />ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΤΕ τεραστια ευθυνη απεναντι σε οσους πιστεψαν την ανωτατοποιηση που το ΠΑΣΟΚ εκανε[ !] και ηλθαν στα ΤΕΙ και προσφεραν δημιουργόντας υποδομες και νησιδες αριστειας. ΝΑΙ υπαρχουν και στα ΤΕΙ απλα οι συμβουλοι ΣΑΣ στο υπουργειο ΔΕΝ τις ξερουν γιατι ποτε δεν ασχοληθηκαν με αυτα τα θεματα ..που καποιοι γραφικοι εκαναν!!! Γιατι αλλοστε ...ειχαν να ασχοληθουν με την επανεκλογή των Προεδρων ΤΕΙ και αυτος με τη σειρα του με την επανεκλογή του ΒΟΥΛΕΥΤΗ κοκ !!!<br /><br />Επιτελους ας σκεφτει καποιος οτι οτι Λετε [ οι πολιτικοι] εχει ΑΜΕΣΕΣ συνεποιες για τη χωρα , τις υποδομες της, τους ανθρωπους !!!<br /><br />Σας γραφω εκ μερους μια παρες Καθηγητων που ηλθαμε στα ΤΕΙ απο top 10 Πανεπιστημια του εξωτερικου, γιατι επρεπε να γυρισουμε για αλλους λογους ο καθενας, και το πανεπιστημιακο μας συστημα μας ηθελε "κουβαλα τον projectora...να σε κανω λεκτορα". Τα ΤΕΙ μας ανοιξαν δρομους και με τον κοπο μας μας εδωσαν δυνατοτητες να φτιαξουμε εργαστηρια ζηλευτα !!! [ ΝΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΣΤΑ ΤΕΙ, απλα οι συμβουλοι σας ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ να το ξερουν !!!<br /><br />Πιστεψαμε οτι Ο Ι. ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ θα βοηθουσε στην αρση του Διαχωρισμου στην Ανωτατη Εκαπιδευση σε ενα ΚΟΙΝΟ ΠΛΕΓΜΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ με ενταξη των ΔΥΝΑΤΩΝ ΤΕΙ....<br /><br />ΔΥΣΤΥΧΩΣ το ΟΡΑΜΑ της πολιτικης ηγεσιας σε συνεργασία με τη ΣΥΝΟΔΟ [ μας πουλήσε το 2001, το 2004 κα ιτωρα] ειναι τα ΚΑΤΕ και οι σχολες εργοδηγων [ απλα το λετε...ποιο ομορφα!!]<br />Ειναι γνωστο οτι καποιοι ΠΡΟΕΔΡΟΙ και ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΙ παιζουν το ρολο ΛΑΓΟΥ ...με ανταλαγματα [ και οικονομικα, ΕΣΠΑ]....ΑΛΛΟΙ/ΕΣ το καταλαβαινω γιατι το μεθοδευουν ...κανοντας το πολιτικο τους δικτυο..ο Καθ. ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ τι ΠΙΣΤΕΥΕΙ....και ΣΥΜΠΡΑΤΕΙ ???<br /><br />ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ....αν υπάρχουν !!!<br /><br />ΥΓ Το υφος της οργής ...ειναι αγωνια....για αυτα που βλεπουμε και για ολους που με λογια για το "ομορφο" αυριο μας φερνουν στο σκοταδι του χθες....8a yparxoyme os AEI abrio ???noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-13804439926398704252010-07-11T14:35:08.217-07:002010-07-11T14:35:08.217-07:00"Απο τα στοιχεία των τμηματων με ΟΛΟΥΣ τους φ..."Απο τα στοιχεία των τμηματων με ΟΛΟΥΣ τους φοιτητες κατω απο 10 [μεχρι την εφαρμογή της βασης] μονο ενα 10% ελάβε πτυχίο. Οι υπολοιποι απλα εμφανιζονται στα χαρτια ....Τα στοιχεια αυτα ΥΠΑΡΧΟΥν και στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ"<br /><br />Αν πράγματι αληθεύει αυτό (το πιο πιθανό δηλαδή) καταλαβαίνουμε οτι τελικά ο καυγάς γίνεται για άλλους λόγους (π.χ. έντεχνη μείωση του ποσοστού ανεργίας) και όχι γιατί η ηγεσία κόπτεται για την παιδεία.<br />Το θέμα όμως είναι ότι τα προβλήματα και τις λύσεις τις γνωρίζουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί και όχι οι "χρυσοπληρωμένοι", "ουρανοκατέβατοι" (συχνά)και ΑΣΧΕΤΟΙ (ακόμη πιο συχνά) σύμβουλοι των υπουργών. Επίσης, αν και γνωρίζει, δεν τα προωθεί (δυστυχώς) ούτε το συνδικαλίστικό κίνημα, καθώς το μόνο που ενδιαφέρει αυτούς τους κυρίους είναι να κάνουν πολιτική και να βολεύουν ημετέρους και μη. Αλλάζουν ιδέες και προτάσεις καλύτερα και από τους χαμαιλέοντες, ανάλογα από που φυσάει.<br />Βρείτε λοιπόν τρόπο να επικοινωνήσετε ουσιαστικά με την εκπαιδευτική κοινότητα, αν θέλετε κάτι να πάει καλύτερα.<br />Αφήστε και εμάς τους νέους εκπαιδευτικούς να αναπνεύσουμε.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-51030342713016681522010-07-11T12:36:26.248-07:002010-07-11T12:36:26.248-07:00:\"Θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να γίνει μι...:\"Θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να γίνει μια έρευνα για τους μαθητές που περνούν σε ΑΕΙ-ΤΕΙ με λιγότερα από 10.000 μόρια (αν και είπαμε ότι το νούμερο είναι λίγο αυθαίρετο, προσφέρει όμως ένα στοιχείο σύγκρισης). Άραγε ποια είναι η διαρροή; Πόσοι παίρνουν πτυχίο; Σε πόσα χρόνια;"<br /><br />Απο τα στοιχεία των τμηματων με ΟΛΟΥΣ τους φοιτητες κατω απο 10 [μεχρι την εφαρμογή της βασης] μονο ενα 10% ελάβε πτυχίο. Οι υπολοιποι απλα εμφανιζονται στα χαρτια ....Τα στοιχεια αυτα ΥΠΑΡΧΟΥν και στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟcruknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-32826227620459845502010-07-11T11:49:02.597-07:002010-07-11T11:49:02.597-07:00Ειμαι ο 9:14 και απαντώ στον 8:26
"Από που πρ...Ειμαι ο 9:14 και απαντώ στον 8:26<br />"Από που προκύπτει ότι ένας νέος που έπιασε 19.400 μόρια θα γίνει καλύτερος γιατρός από αυτόν που έπιασε 18.800?" Απο πουθενά ! Γιατρός μπορείς να γίνεις και με 17.000 μόρια , και με 16.000 μόρια ΟΧΙ όμως με 5000 η 6000 μόρια!!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-16291235406901580072010-07-11T09:53:20.771-07:002010-07-11T09:53:20.771-07:00[quote]Από που προκύπτει ότι ένας νέος που έπιασε ...[quote]Από που προκύπτει ότι ένας νέος που έπιασε 19.400 μόρια θα γίνει καλύτερος γιατρός από αυτόν που έπιασε 18.800?[/quote]<br />Δεν νομίζω ότι τίθεται τέτοιο θέμα από το συνάδελφο.<br />Το πρόβλημα όμως είναι υπαρκτό στις σχολές με χαμηλές βάσεις. Υπάρχουν παιδιά που δεν ξέρουν τα στοιχειώδη. Είχα μαθητές στα ΙΕΚ (οι οποίοι με τις βαθμολογίες που είχαν, θα βρισκόταν σε κάποιο ΤΕΙ) που δεν μπορούσαν να κάνουν πράξη με αρνητικούς αριθμούς!<br />Το πρόβλημα ΠΡΟΦΑΝΩΣ δεν είναι η βάση του 10. Ούτε όμως και η κατάργησή της είναι η λύση.<br />Δμιουργούμε ένα κύμα "τουριστών/τουριστριών" οι οποίοι με τη σιγουριά ότι "θα περάσουν κάπου", κάνουν πραγματικό ΤΟΥΡΙΣΜΟ για τουλάχιστον 3 χρόνια στο λύκειο.<br />Ταυτόχρονα, απαξιώνεται η Τεχνική Εκπαίδευση η οποία είναι κατά τη γνώμη μου το σημείο που πρέπει να διορθωθεί. Ποιος θα πάει σε ΕΠΑΛ όταν περνάει με 3-4 από ΓΕΛ;<br />Μια υγειής τεχνική εκπαίδευση, δημιουργεί την απαραίτητη ισορροπία για να λειτουργεί σωστά και η γενική εκπαίδευση. Δεν είναι τυχαίο ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης αποτελούν το 40-50%.<br /><br /><br />Υ.Γ. Θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να γίνει μια έρευνα για τους μαθητές που περνούν σε ΑΕΙ-ΤΕΙ με λιγότερα από 10.000 μόρια (αν και είπαμε ότι το νούμερο είναι λίγο αυθαίρετο, προσφέρει όμως ένα στοιχείο σύγκρισης). Άραγε ποια είναι η διαρροή; Πόσοι παίρνουν πτυχίο; Σε πόσα χρόνια;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-9124053447150105262010-07-11T08:26:07.670-07:002010-07-11T08:26:07.670-07:00προς Ανώνυμο 9.14μμ
Από που προκύπτει ότι ένας νέ...προς Ανώνυμο 9.14μμ<br /><br />Από που προκύπτει ότι ένας νέος που έπιασε 19.400 μόρια θα γίνει καλύτερος γιατρός από αυτόν που έπιασε 18.800?<br /><br />Μην τρελαθούμε κιόλας. Είναι σαν να βγάζουμε νικητή στο μαραθώνιο από το πρώτο χιλιόμετρο.<br /><br />Αντ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-17534092704982961182010-07-10T21:14:36.731-07:002010-07-10T21:14:36.731-07:00Διόρθωση αβλεψίας
ΙΠ: Η ποιοτική αναβάθμιση των τ...Διόρθωση αβλεψίας<br /><br />ΙΠ: Η ποιοτική αναβάθμιση των τμημάτων δεν έχει καμία σχέση με το αποτέλεσμα των πανελληνίων εξετάσεων.<br />Από προκύπτει αυτό ? Η πολύχρονη εμπειρία μου και η κοινή λογική λέει ότι η επίδοση ενός τμήματος με παιδιά με μέσο όρο 15 είναι πολλαπλάσια των τμημάτων και με παιδιά με μέσο όρο 5 !!! Ίδια επίδοση έχει μια ομάδα Α Εθνικής με μία ομάδα Δ Εθνικής???Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-79086220193517086572010-07-10T12:09:39.656-07:002010-07-10T12:09:39.656-07:00Εκτός θέματος συνέντευξης, αλλά εντός των καθηκόντ...Εκτός θέματος συνέντευξης, αλλά εντός των καθηκόντων σας. Παρακαλώ ρίξτε μια ματιά στην παρακάτω διεύθυνση για να δείτε τι ακριβώς κάνει η Διοικούσα Επιτροπή του ΕΑΠ (κρίνοντες και κρινόμενοι στο ίδιο πρόσωπο μέλος της ΔΕ)<br /><br />http://www.gurforum.org/2010/07/10/%ce%b5%ce%be%cf%8e%cf%86%ce%b8%ce%b1%ce%bb%ce%bc%ce%b7-%cf%83%cf%8d%ce%b3%ce%ba%cf%81%ce%bf%cf%85%cf%83%ce%b7-%cf%83%cf%85%ce%bc%cf%86%ce%b5%cf%81%cf%8c%ce%bd%cf%84%cf%89%ce%bd-%cf%83%ce%b5-%ce%b5/Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-33215865729734416942010-07-10T03:06:01.049-07:002010-07-10T03:06:01.049-07:00Λέτε:
ΙΠ: Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός τμημάτων σε...Λέτε:<br />ΙΠ: Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός τμημάτων σε όλη την χώρα. Έγιναν όμως αυτά. Υπάρχουν καθηγητές που πληρώνονται. Το να πούμε σε κάποια παιδιά ότι επειδή έγραψες 5 ή 7 ή 8 δεν μπαίνεις σε κανένα Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ και η επιλογή σου είναι είτε να πας σε κάποιο κολλέγιο ή να κάνεις φροντιστήριο και να δώσεις του χρόνου πάλι εξετάσεις, είναι λάθος.<br /><br />Γιατί είναι λάθος ? Με την ίδια λογική γιατί να υπάρχουν εξετάσεις? Γιατί για να πάρεις πτυχίο πρέπει να γράψεις σε όλα τα μαθήματα πάνω από τη βάση ? Αφού ξόδεψες χρήμα και χρόνο γιατί να μη πάρεις το πτυχίο γράφοντας κάτω από τη βάση? Προσπαθείτε να παντρέψετε επιστημονικά , κοινωνικά και πολιτικά κριτήρια και καταλήγετε σε παράλογα συμπεράσματα του τύπου «αφού υπάρχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ γιατί να μη γεμίσουν με κόσμο!!!!»<br /><br />Λέτε:<br />« Εγώ την κριτική σε αυτό το θέμα που γίνεται από ορισμένους χωρίς τεκμηρίωση την χαρακτηρίζω λαϊκισμό της intelligencia. Και δεν μιλάμε για το σύνολο της intelligencia, μιλάμε μια μειοψηφία από χομπίστες της επιστήμης που κυκλοφορούν στην πλατεία Κολωνακίου και κάνουν κριτική αφ’ υψηλού.»<br />Από προκύπτει αυτή η εκτίμηση σας ? Είμαι και εγώ ένας από αυτούς που ασκεί κριτική στο παραλογισμό της ρύθμισης να μην υπάρχει καμία κόκκινη γραμμή στη εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπ/ση , είμαι εκπαιδευτικός που έχει αφιερώσει τη ζωή του στη εκπαίδευση , έχω βραβευθεί για αυτό δύο φορές , ζω σε επαρχιακή πόλη και για πολλά χρόνια αγωνίζομαι μέσα από το ΠΑΣΟΚ.<br />Ποια είναι η δική σας τεκμηρίωση ? Πριν καιρό είχατε δημοσιεύσει στοιχεία που έδειχναν το ποσοστό κάτω από τη βάση τη περίοδο που είχε εφαρμοστεί η βάση του 10 ΧΩΡΙΣ όμως να δημοσιεύεται τα αντίστοιχα στοιχεία πριν από την εφαρμογή της βάσης του 10 όποτε μπορούσαν να βγουν συμπεράσματα.<br /><br /> Λέτε:<br />ΙΠ: Η ποιοτική αναβάθμιση των τμημάτων δεν έχει καμία σχέση με το αποτέλεσμα των πανελληνίων εξετάσεων.<br />Από προκύπτει αυτό ? Η πολύχρονη εμπειρία μου και η κοινή λογική λέει ότι η επίδοση ενός τμήματος με παιδιά με μέσο όρο 15 είναι πολλαπλάσια των τμημάτων και με παιδιά με μέσο όρο 15 !!! Ίδια επίδοση έχει μια ομάδα Α Εθνικής με μία ομάδα Δ Εθνικής???Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-47234058614112368932010-07-10T03:02:28.648-07:002010-07-10T03:02:28.648-07:00Λέτε:
ΙΠ: Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός τμημάτων σε...Λέτε:<br />ΙΠ: Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός τμημάτων σε όλη την χώρα. Έγιναν όμως αυτά. Υπάρχουν καθηγητές που πληρώνονται. Το να πούμε σε κάποια παιδιά ότι επειδή έγραψες 5 ή 7 ή 8 δεν μπαίνεις σε κανένα Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ και η επιλογή σου είναι είτε να πας σε κάποιο κολλέγιο ή να κάνεις φροντιστήριο και να δώσεις του χρόνου πάλι εξετάσεις, είναι λάθος.<br /><br />Γιατί είναι λάθος ? Με την ίδια λογική γιατί να υπάρχουν εξετάσεις? Γιατί για να πάρεις πτυχίο πρέπει να γράψεις σε όλα τα μαθήματα πάνω από τη βάση ? Αφού ξόδεψες χρήμα και χρόνο γιατί να μη πάρεις το πτυχίο γράφοντας κάτω από τη βάση? Προσπαθείτε να παντρέψετε επιστημονικά και κοινωνικά και πολιτικά κριτήρια και καταλήγετε σε παράλογα συμπεράσματα του τύπου «αφού υπάρχουν ΑΕΙ και ΤΕΙ γιατί να μη γεμίσουν με κόσμο!!!!»<br /><br />Λέτε:<br />« Εγώ την κριτική σε αυτό το θέμα που γίνεται από ορισμένους χωρίς τεκμηρίωση την χαρακτηρίζω λαϊκισμό της intelligencia. Και δεν μιλάμε για το σύνολο της intelligencia, μιλάμε μια μειοψηφία από χομπίστες της επιστήμης που κυκλοφορούν στην πλατεία Κολωνακίου και κάνουν κριτική αφ’ υψηλού.»<br />Από προκύπτει αυτή η εκτίμηση σας ? Είμαι και εγώ ένας από αυτούς που ασκεί κριτική στο παραλογισμό της ρύθμισης να μην υπάρχει καμία κόκκινη γραμμή στη εισαγωγή στη Τριτοβάθμια Εκπ/ση , είμαι εκπαιδευτικός που έχει αφιερώσει τη ζωή του στη εκπαίδευση , έχω βραβευθεί για αυτό δύο φορές , ζω σε επαρχιακή πόλη και για πολλά χρόνια αγωνίζομαι μέσα από το ΠΑΣΟΚ.<br />Ποια είναι η δική σας τεκμηρίωση ? Πριν καιρό είχατε δημοσιεύσει στοιχεία που έδειχναν το ποσοστό κάτω από τη βάση τη περίοδο που είχε εφαρμοστεί η βάση του 10 ΧΩΡΙΣ όμως να δημοσιεύεται τα αντίστοιχα στοιχεία πριν από την εφαρμογή της βάσης του 10 όποτε μπορούσαν να βγουν συμπεράσματα.<br /><br /> Λέτε:<br />ΙΠ: Η ποιοτική αναβάθμιση των τμημάτων δεν έχει καμία σχέση με το αποτέλεσμα των πανελληνίων εξετάσεων.<br />Από προκύπτει αυτό ? Η πολύχρονη εμπειρία μου και η κοινή λογική λέει ότι η επίδοση ενός τμήματος με παιδιά με μέσο όρο 15 είναι πολλαπλάσια των τμημάτων και με παιδιά με μέσο όρο 15 !!! Ίδια επίδοση έχει μια ομάδα Α Εθνικής με μία ομάδα Δ Εθνικής???Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-69644979032884192162010-07-10T01:33:07.043-07:002010-07-10T01:33:07.043-07:00ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 10/7/2010
Το μεράκι και οι μόδες των ...ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 10/7/2010<br /><br /><br />Το μεράκι και οι μόδες των σχολών <br />Tου Αποστολου Λακασα<br /><br />Πριν από μία δεκαετία από κοινού ο τότε πρόεδρος των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον και ο Βρετανός πρωθυπουργός Τόνι Μπλερ είχαν ανακοινώσει την αποκρυπτογράφηση του ανθρώπινου DNA. Τότε τα Ελληνόπουλα ανακάλυψαν τη... βιολογία, και σωρηδόν αποφάσιζαν να σπουδάσουν την επιστήμη γοητευμένα από την «περιπέτεια» της έρευνας. Τις προάλλες έμπειρος καθηγητής μού ανέφερε ότι πολλοί σημερινοί υποψήφιοι τον ρωτούν πώς θα γίνουν... εγκληματολόγοι επηρεασμένοι από τις αστυνομικές σειρές του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ.<br /><br />Είναι αλήθεια ότι σε αρκετές περιπτώσεις η μόδα, η γενική τάση επηρεάζει τις αποφάσεις των παιδιών. Την ίδια στιγμή βέβαια υπάρχει και το «αλάθητο» των περυσινών βάσεων. Πολλοί κοιτούν πώς κατατάχθηκαν, με κριτήριο τα μόρια εισαγωγής, την προηγούμενη χρονιά οι πανεπιστημιακές σχολές και κατόπιν τις επιλέγουν σαν τυφλοσούρτης.<br /><br />Πρόσφατα χάρηκα την 20χρονη κόρη μιας φίλης, όταν μου δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένη με τη σχολή της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας όπου σπουδάζει, διότι, όπως είπε, χαίρεται για την εξαιρετική βιβλιογραφία που της προσφέρει. «Μπορώ να ανασύρω από τη βιβλιοθήκη μου τα βιβλία του Μαζάουερ, του Χομπσμπάουμ, του Μπροντέλ, της Σόνταγκ», μου είπε.<br /><br />Εξίσου ενθαρρυντικό είναι ότι φέτος ένας 18χρονος που «τρελάθηκε στα 20άρια» δήλωσε ότι θέλει να σπουδάσει πολιτικές επιστήμες. Τόσο η κοινωνική ανθρωπολογία όσο και οι πολιτικές επιστήμες είναι κλάδοι με υψηλή ανεργία και θολές επαγγελματικές διεξόδους. Ομως, γι’ αυτό αξίζει ο προβολέας να πέσει στα παιδιά αυτά. Αποφάσισαν να σπουδάσουν αυτό που αγαπούν και να παλέψουν να κερδίσουν τη ζωή τους κάνοντας αυτό στο οποίο έχουν μεράκι. Δεν θέλησαν να υποτάξουν τα όνειρά τους στις επιταγές του συρμού, ούτε στην ανάγκη μιας εξασφαλισμένης αλλά βαρετής θέσης εργασίας. Η κατάταξη των σχολών με κριτήριο τη φθίνουσα σειρά των βάσεων εισαγωγής δεν έχει σχέση με τις επιθυμίες του κάθε υποψηφίου, αλλά με τις επιθυμίες των πολλών. Και είναι εντυπωσιακό που υπάρχουν ακόμη νέοι που συνειδητά δεν επιλέγουν να κατευθυνθούν προς σπουδές υψηλής ζήτησης, αλλά στρέφονται σε επιστήμες που ασχολούνται με τη σκέψη, τον άνθρωπο και ευρύτερα με το ουμανιστικό πνεύμα που τόσο εκλείπει στην εποχή μας.προς υποψηφίους ΑΕΙ...και γονεις αυτων...noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-76939903146258267782010-07-09T12:51:24.379-07:002010-07-09T12:51:24.379-07:00Γεια σας κ. Υπουργέ,
είπατε, "...το νέο παιδ...Γεια σας κ. Υπουργέ,<br /><br />είπατε, "...το νέο παιδί στα 18 του, δεν είναι εύκολο και είναι και άδικο να επιλέγει μια τόσο μεγάλη εξειδίκευση όπως αυτή που έχει διαμορφωθεί με τα υπάρχοντα τμήματα. Λέμε λοιπόν ότι μπορεί να επιλέγει και πρέπει να επιλέγει ένα γενικότερο, ένα ευρύτερο πεδίο."<br /><br />Από την άλλη θεωρούμε ότι έχει την ωριμότητα να αποφασίζει μόνο του αν πρέπει η κοινωνία να επενδύσει πόρους πάνω του για να εκπαιδευθεί. Επίσης πιθανότατα αποδεχόμαστε σιωπηλά ότι γνωρίζει πως η επένδυση που γίνεται γι'αυτόν δεν είναι και τόσο δωρεάν, όπως θέλουν κάποιοι να το διαφημίζουν, αλλά γίνεται μέσω ομολόγων 10ετούς διάρκειας οπότε αυτό θα κληθεί να πληρώσει το λογαριασμό...εις γνώση του πάντα.<br /><br />Επίσης αυτό το παιδί στα 18 του θεωρούμε ως κοινωνία ότι είναι σε θέση να επιλέγει τους αντιπροσώπους του και μέσω αυτών (περίπου) να επιλέγει την κυβέρνηση της χώρας.<br /><br />Ως τώρα έχουμε ένα σύστημα αναφοράς που λέει ότι στα 18 έτη ένας νέος ή νέα είναι αρκετά υπεύθυνος/η ώστε να κάνει σημαντικές επιλογές για την ατομική του πορεία και την κοινωνική οργάνωση. Το να αμφισβητήσουμε το σύστημα αναφοράς μπορεί να έχει ενδιαφέρον σε προσωπικό επίπεδο για περαιτέρω αναζητήσεις αλλά σε συλλογικό επίπεδο μάλλον χρειάζεται περισσότερη προσοχή μια τέτοια προσέγγιση.<br /><br />Με εκτίμηση,<br /><br />Βασίλης ΜαντάςΒασίλης Μαντάςhttps://www.blogger.com/profile/05415796954876971085noreply@blogger.com