tag:blogger.com,1999:blog-10563343.post527470918449393943..comments2023-08-04T02:51:54.678-07:00Comments on ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ (ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ): Το αβάσιμο της βάσης του 10ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΡΕΤΟΣhttp://www.blogger.com/profile/03064081874763508334noreply@blogger.comBlogger146125tag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-55605248980427512082010-06-02T09:55:02.243-07:002010-06-02T09:55:02.243-07:00(συνεχεια απο προηγουμενη αναρτηση)
3. ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΑΔ...(συνεχεια απο προηγουμενη αναρτηση)<br />3. ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ/ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΗΣ Α’- ΚΑΙ Β’-ΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ /ΑΛΛΑΓΗ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ<br />Απαιτείται η ριζική αναδιάρθρωση/αναβάθμιση του εκπαιδευτικού προγράμματος της α’- και β’-βάθμιας εκπαίδευσης ώστε η παιδεία να προάγει την μέθοδο μάθησης, τις δεξιότητες και την κριτική σκέψη των μαθητών και όχι την αποστήθιση, και έκαστος, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές του να οδηγείται στις αντίστοιχες σπουδές, διαφόρων βαθμίδων (με λιγότερο του 25% σε ανώτατες σπουδές). <br />Η βαθμολόγηση, σε κάθε τάξη του γυμνασίου και λυκείου πρέπει να αλλάξει, ώστε να απεικονίζει με την μέγιστη ακρίβεια τον συνδυασμό ικανοτήτων/δεξιοτήτων και προσπάθειας κάθε εξεταζόμενου. Τα εγχειρίδια ψυχολογίας υποδεικνύουν ότι η ευφυΐα που αποτελείται από την ρέουσα (Fluid ) και την αποκρυσταλλωμένη νοημοσύνη ακολουθεί, γενικά, την κανονική κατανομή. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο βαθμός δυσκολίας των ασκήσεων είναι κλιμακωτός (item difficulty).Το ίδιο πρέπει να ακολουθείται, τουλάχιστον στις τελικές εξετάσεις κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης. Τα τελευταία 30 έτη π.χ. στα λύκεια, η βαθμολογία είναι παραπλανητική (ο ισοπεδωτικός Μ.Ο. 17, οι λεγόμενοι «αριστούχοι μέτριοι»), δηλαδή παρατηρείται ισχυρή παραμόρφωση της συμμετρίας του κώδωνα της κανονικής κατανομής προς τα δεξιά. Είναι γνωστό (από εξετάσεις με θέματα κλιμακωτής δυσκολίας) ότι βαθμολογία 16 ως 20 θα έχει μόνον το 7% του συνόλου και 12 έως 16 το 24%. (Από το 31% (=7+24) είναι φυσικό να αναζητηθούν οι κατάλληλοι για ανώτατες σπουδές (15 έως 25% του συνόλου)). Φυσικά πρέπει να υπάρχουν και οι ασφαλιστικές δικλίδες δεύτερης ευκαιρίας εισαγωγής και συνέχισης ανώτατων σπουδών από ΤΕΙ σε Πολυτεχνεία, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους.<br /><br /><br />Οι εξετάσεις επιλογής γίνονται επειδή η ζήτηση για σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά θέσεων. Ομοίως ο μέσος βαθμός εισαγωγής με αυστηρές εξετάσεις με θέματα κλιμακωτής δυσκολίας π.χ. στο ΕΜΠ να είναι 14,0 (70%) και όχι 19,3 !!! ώστε οι συχνότητες των βαθμολογιών να ακολουθούν προσεγγιστικά την κανονική κατανομή. Έτσι επιλύεται και το πρόβλημα της ενδεχόμενης αδικίας, μεταξύ ισοδύναμων –πρακτικά- υποψηφίων γιατί με επιτρεπτή διαφορά έως 2 μονάδες στους 2 βαθμολογητές, η αβεβαιότητα της μέτρησης του “οργάνου-βαθμολογητή” είναι πολύ μεγαλύτερη από τις ελάχιστες διαφορές της βάσης εισαγωγής π.χ. σε σχολή Π-Μ Αθήνας και Θεσ/νικης, λ.χ. 18800 και 19000 μόρια. Χωρίς κλιμακωτής δυσκολίας θέματα και επί” διδαχθείσας ύλης”, πολύ μεγάλο ποσοστό μπορεί να λύσει και τις δυσκολότερες ασκήσεις (και ευκολότερα υποψήφιοι από εύπορες οικογένειες που λαμβάνουν ιδιωτικά μαθήματα, οι οποίοι, αν δεν επιτύχουν, θα στραφούν σε σπουδές εξωτερικού) και – επομένως- δεν παράγεται κοινωνική δικαιοσύνη και η επιθυμητή διάκριση, τουλάχιστον ανάμεσα στα άτομα που βρίσκονται στα κατώτερα επίπεδα της καμπύλης κατανομής.<br /><br />Επομένως δεν είναι δυνατόν όλοι οι σπουδαστές ΤΕΙ με βαθμολογία μόλις το 55 έως 60% των αντίστοιχων εισαγόμενων σε Πολυτεχνικές σχολές, να αφομοιώσουν τις πολύπλοκες έννοιες σε μαθήματα, όπως ανώτερα και εφαρμοσμένα μαθηματικά, μηχανική, εφαρμοσμένη μηχανική, θερμοδυναμική, μηχανική ρευστών, μεταφορά μάζας και θερμότητας κ.λ.π, που οδηγούν λ.χ. στην λήψη πτυχίου διπλ. μηχανολόγου μηχανικού.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-91157462099299480042010-06-02T09:50:46.640-07:002010-06-02T09:50:46.640-07:00ΑΛΛΑΓΗ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ ...ΑΛΛΑΓΗ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΚΡΙΒΕΙΑ Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ/ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ<br /><br />1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ<br />Ο Κύριος «8:51πμ, 8:55πμ, 8:58πμ, 8:58πμ», ένας τυπικός εισαχθείς με την πρώτη προσπάθεια το 1973 με 13,30/20,00 και απόφοιτος Ε.Μ.Π. με βαθμό 6,67/10,00 διευκρινίζει ευγενικά στον κο Θεοδώρου Θεόδωρο και σε κάθε κύριο που έχει αγκαλιάσει ασφυκτικά την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΠΘ σε σχέση με την διεκδίκηση παράλογων επαγγελματικών δικαιωμάτων αποφοίτων ΤΕΙ, ότι όντως η κανονική κατανομή πρέπει να ισχύει με αυστηρές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με θέματα κλιμακωτής δυσκολίας (είναι από το σουηδικό βιβλίο ΤΟΥ ΚΑΡΛ ΛΙΟΥΓΚΜΑΝ “Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΥΦΥΪΑΣ”) <br /><br />2. ΡΈΟΥΣΑ ΚΑΙ ΑΠΟΚΡΥΣΤΑΛΛΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΥΦΥΪΑ (απόδοση στα ελληνικά από την wikipedia)<br /><br />Στην ψυχολογία, η ρέουσα (Fluid ) και η αποκρυσταλλωμένη νοημοσύνη (συντομογραφία Gf και Gc, αντίστοιχα), αποτελούν παράγοντες της γενικής νοημοσύνης που είχαν προσδιορισθεί από τον Raymond Cattell [1].Η ρέουσα νοημοσύνη ή η ρέουσα συλλογιστική είναι η ικανότητα λογικής σκέψης και επίλυσης προβλημάτων σε καινούργιες καταστάσεις, ανεξάρτητα των κεκτημένων γνώσεων. Είναι η ικανότητα να αναλύεις τα καινοφανή προβλήματα, η αναγνώριση προτύπων και των σχέσεων που στηρίζουν αυτά τα προβλήματα και η προβολή ή παρέκταση (extrapolation) αυτών χρησιμοποιώντας τη λογική. Είναι απαραίτητη για όλες τις λογικές της επίλυσης προβλημάτων, ιδίως επιστημονικές, μαθηματικές και τεχνικές επίλυσης προβλημάτων. Η ρέουσα συλλογιστική περιλαμβάνει την επαγωγική λογική και τον επαγωγικό συλλογισμό. <br /><br /><br />Αποκρυσταλλοποιημένη νοημοσύνη είναι η ικανότητα χρησιμοποίησης των δεξιοτήτων, της γνώσης και της εμπειρίας. Δεν θα πρέπει να εξισώνονται με τη μνήμη ή τη γνώση, αλλά βασίζεται στην πρόσβαση σε πληροφορίες από τη μακροπρόθεσμη μνήμη. Οι όροι είναι κάπως παραπλανητικοί, αφού η μία δεν είναι "κρυσταλλική" μορφή της άλλης. Αντίθετα, πιστεύεται ότι είναι ξεχωριστά νευρωνικά και ψυχικά συστήματα. Η κρυσταλλική νοημοσύνη υποδηλώνεται από το βάθος ενός ατόμου και το εύρος των γενικών γνώσεων, το λεξιλόγιο, και την ικανότητα αιτιολόγησης με λέξεις και αριθμούς. Είναι προϊόν της εκπαιδευτικής και πολιτιστικής εμπειρίας σε αλληλεπίδραση με την ρέουσα νοημοσύνη. Η ρέουσα και η αποκρυσταλλωμένη νοημοσύνη ως εκ τούτου συσχετίζονται μεταξύ τους, και με τα περισσότερα τεστ IQ επιχειρείται να μετρηθούν οι δύο ποικιλίες. Για παράδειγμα, η Wechsler Adult Intelligence Scale (WAIS) μετρά την ρέουσα νοημοσύνη σχετικά με την κλίμακα των επιδόσεων και η αποκρυσταλλωμένη νοημοσύνη σχετικά με το λεκτικό επίπεδο. Η συνολική βαθμολογία IQ βασίζεται σε ένα συνδυασμό αυτών των δύο κλιμάκων.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-513182136702901912010-05-05T13:14:42.832-07:002010-05-05T13:14:42.832-07:00Θερμά συλλυπητήρια και συμπαράσταση στις οικογένει...Θερμά συλλυπητήρια και συμπαράσταση στις οικογένειες για τα αδικοχαμένα παιδιά που φύγανε από αυτή τη ζωή νωρίς. Μακάρι να μην ξαναυπάρξουν παρόμοιοι ανεγκέφαλοι εγκληματίες, οι οποίοι θα κάνουν τέτοιες αποτρόπαιες και ανέντιμες πράξεις, να αφαιρούν την ζωή κάποιων χωρίς κανένα απολύτως δικαίωμα όποιοι και αν είναι αυτοί. Απαιτούμε να τιμωρηθούν και να φυλακιστούν αυτοί οι οποίοι φταίνε. Επίσης, ζητάμε από την Κυβέρνηση να βοηθήσει έμπρακτα αυτές τις οικογένειες που έχασαν τα μέλη των οικογενειών τους. Όμως και πάλι, η απώλεια τους είναι ανεκτίμητης αξίας, ευχόμαστε ο Θεός να απαλύνει τον πόνο τους.<br /><br />Με τιμή και εκτίμηση,<br />Θεοδώρου Θεόδωρος<br />Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-54701617920960937452010-04-29T11:29:38.375-07:002010-04-29T11:29:38.375-07:00@11:00 πμ einai adistaxtoi mono tin parti tous koi...@11:00 πμ einai adistaxtoi mono tin parti tous koitounAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-36234811485736541342010-04-28T11:00:29.257-07:002010-04-28T11:00:29.257-07:00Κύριε υφυπουργέ
θα πρέπει να διαβάσετε τις αναρτ...Κύριε υφυπουργέ <br /><br />θα πρέπει να διαβάσετε τις αναρτήσεις [ιδίως τις αναρτήσεις που στοχεύουν ΜΟΝΟ στην ταμπακέρα]<br /><br /> αλλά και τα σχόλια των ακόλουθων διευθύνσεων <br /><br />http://press-gr.blogspot.com/2010/04/blog-post_201.html<br /><br />http://klassikoperiptosi.blogspot.com/search/label<br /><br />και θα καταλάβετε πολλά,<br /> <br />θα καταλάβετε γιατί πρέπει να εξυγιανθεί η διαδικασία και ο τρόπος επιλογής των στελεχών της εκπαίδευσης. <br /><br />Και τα σχετικά άρθρα του νομοσχεδίου σας δεν το κάνουν. <br /><br />Γιατί έχουν βάλει το χεράκι τους οι διαπλεκόμενοι <br /><br />Μπορεί να έχουμε διαφωνίες με πολιτικές επιλογές σας<br /><br />Εκείνο που είναι ανεπίτρεπτο είναι οι διαφωνίες να παίρνουν διαστάσεις πολιτικού εκβιασμού<br /><br />με στόχο «πολιτικό» την κατάκτηση θέσης!!!! […]Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-83888004065980130792010-04-27T08:36:16.173-07:002010-04-27T08:36:16.173-07:00ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
«ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚ...ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ<br />«ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ -ΚΑΘΙΕΡΩΣΗ ΚΑΝΟΝΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»<br /><br />ΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ΄<br /><br />Βελτιωτικές παρεμβάσεις στη λειτουργία των Α.Ε.Ι.<br />Άρθρο 34<br />Εκλογή μελών Δ.Ε.Π.<br />6. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.<br /><br />Άρθρο 35<br />Θέματα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση<br />1. Στο άρθρο 2Α του ν. 2525/1997 (Α΄ 188), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 13 του ν. 3404/2005 (Α΄ 260), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:<br />α) Οι παράγραφοι 1 και 2 καταργούνται.<br />β) Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 3 η φράση «ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού αριθμού μορίων» αντικαθίσταται ως εξής: «ίσο με τριάντα πέντε μόρια».<br />γ) Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 καταργείται.<br />2. Η παράγραφος 3 του άρθρου 7 του ν. 3748/2009 καταργείται.<br />3. Στο πέμπτο εδάφιο της υποπαραγράφου 1β της παραγράφου 9 του άρθρου 1 του ν. 2909/2001 (Α΄ 90), όπως ισχύει, καταργείται η φράση «, εφόσον έχουν επιτύχει σύνολο μορίων τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου δυνατού,».<br /><br />Άρθρο 36<br />Θέματα των<br />Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Α.Ε.Ι.<br />1. Στην υπ' αριθμ. 679/1996 κοινή υπουργική απόφαση<br />«Τροποποίηση και αντικατάσταση της υπ' αριθμ. Β1/819 απόφασης «Σύσταση Ειδικών Λογαριασμών για τη χρηματοδότηση Ερευνητικών Έργων και σχετικών Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων που εκτελούνται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της Χώρας»» (Β΄ 826), όπως κυρώθηκε με το άρθρο 36 του ν.3794/2009 (Α΄ 156), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:<br /><br />Άρθρο 37<br />Λοιπά θέματα των Α.Ε.Ι.<br />1. Το δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2α του άρθρου 2 του ν. 2083/1992 αντικαθίσταται ως εξής: «Στη Σύγκλητο συμμετέχουν επίσης και εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. σε αριθμό ίσο προς το ένα τρίτο (1/3) των τμημάτων του πανεπιστημίου, ο οποίος δεν μπορεί να είναι μικρότερος του έξι (6) ούτε όμως μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων του πανεπιστημίου.» Το τέταρτο εδάφιο της ίδιας παραγράφου αντικαθίσταται ως εξής: «Οι εκπρόσωποι των μελών Δ.Ε.Π. ορίζονται από το σύνολο των μελών Δ.Ε.Π. κάθε τμήματος, τα οποία καλούνται προς τούτο σε ειδική συνεδρίαση, εκ περιτροπής κατ' έτος, με σειρά την οποία καθορίζει ο πρύτανης ανά τμήμα και βαθμίδα, ώστε κατά τη διάρκεια της θητείας να υπάρχει εκπροσώπηση κάθε τμήματος και κάθε βαθμίδας τουλάχιστον μία φορά.»<br />2. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται αναλόγως και στα Τ.Ε.Ι.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-76774313213068889232010-04-27T02:53:04.242-07:002010-04-27T02:53:04.242-07:00Τα Τ.Ε.Ι., όπως έχει ξαναειπωθεί, δεν χρειάζονται ...Τα Τ.Ε.Ι., όπως έχει ξαναειπωθεί, δεν χρειάζονται περαιτέρω αναβάθμιση διότι είναι ήδη Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, τσάμπα ασχολείστε. Το επίπεδο είναι πάρα πολύ καλό, πολλές φορές καλύτερο από πολλά Πανεπιστημιακά Τμήματα. Εντούτοις, όμως χρειάζονται γενναία χρηματοδότηση συνεχώς, για τον πλήρη Τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, όπως και κάθε άλλο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. Διότι οι καιροί αλλάζουν μαζί και η Τεχνολογία μαζί και οι κοινωνικοπολιτικές δραστηριότητες του ανθρώπου, γι’αυτόν τον λόγο χρειάζεται ο επιπλέον εκσυγχρονισμός, για να συμβαδίζουμε με την κάθε εποχή και τις ανάγκες αυτής.<br /><br />Το τι ζητάτε είναι άκρως παράλογο, μαζί με την καταπάτηση των βασικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Τι λέτε βρέ, να σπουδάσουν ακόμη 10 χρόνια, στο σύνολο 14 για να αποκτήσουν αυτό που δικαιωματικά τους ανήκει με τις ήδη ολοκληρωμένες σπουδές, πολύ γελοίο μιλάμε!!!. Μην ζητάτε το ακατόρθωτο, «Κύριοι» λασπολόγοι, εγωιστές , συμφεροντολόγοι!. Όσο για τα Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.) σας το έχω εξηγήσει λιγάκι πιο πάνω. Για τους «τριπλάσιους» Μηχανικούς, έχω την λύση, όσοι δεν μπορείτε να φύγετε για μετανάστες, εμείς είμαστε εδώ και 30 χρόνια, να μας αφήσετε ήσυχους εμάς και τα δίκαια Δικαιώματά μας που δίκαια απαιτούμε. Είμαστε και ο «σωστός ο αριθμός» που αναλογεί και κάνει για την συγκεκριμένη δουλειά και επιστήμη δικαιωματικά, άκουσε εκεί να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα;.<br /><br />Στην πράξη τα Τ.Ε.Ι. (Α.Ε.Ι.) είναι ήδη Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Οι προϋποθέσεις που λειτουργούν και διέπονται ως προς την οργάνωση και τη λειτουργία τους είναι οι ίδιες με ακριβώς και με τις ίδιες συνταγματικές διατάξεις. Αναλόγως βεβαίως, της φύσεως των Ιδρυμάτων. Όσο για το γνωστικό εύρος των Τ.Ε.Ι. είναι το απαραίτητο και αυτό που χρειάζεται και το ορίζει και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του κάθε τμήματος ξεχωριστά για την λήψη του Πτυχίου του Μηχανικού και οποιασδήποτε άλλης φύσεως ειδικότητα και επιστήμης, υπάρχει μέσα σε αυτά. Οπωσδήποτε, δεν διαστρεβλώνουν τους Νόμους των Επιστημών της στατιστικής/ψυχολογίας/κοινωνιολογίας, και οποιασδήποτε άλλης επιστήμης και υπόστασης. Μάλλον κάποιοι άλλοι το κάνουν εσκεμμένα αυτό, γιατί δεν τους συμφέρει.<br /><br />Η τελευταία και μοναδική παράκληση είναι, να κάνεις δική σου κριτική, όχι να αντιγράφεις τις λίβελους και τα παραληρήματα του Τ.Ε.Ε..<br /><br />Μετά τιμής,<br />Θεοδώρου Θεόδωρος<br />Ηλεκτρολόγος Μηχανικός Τ.Ε..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-56764967880781040952010-04-27T02:50:51.211-07:002010-04-27T02:50:51.211-07:00Ο βαθμός της Ευφυΐας κάθε ανθρώπου δεν εξαρτάτε απ...Ο βαθμός της Ευφυΐας κάθε ανθρώπου δεν εξαρτάτε από οποιοδήποτε εξέταση σε κάποια φάση της ζωής του, επειδή αυτή περισσότερο εξαρτάται από το διάβασμα και την τύχη του συγκεκριμέν-ου/ης μαθητή/μαθήτριας. Επομένως η Κανονική κατανομή (Normal Distribution) έχει κάποια βάση και ισχύει γενικά, αλλά όχι για την ήδη υπάρχουσα γνώση, και σε καμία περίπτωση δεν ισχύει για το θέμα μας. Επίσης αν το θέσουμε από αυτήν την σκοπιά, ο μαθητής του 19 μιας χρονιάς σε σχέση με μία άλλη χρονιά με το μαθητή του 15 μπορεί που να γνωρίζει περισσότερα ο δεύτερος, αλλά και οι βαθμοί και πάλι, τις περισσότερες φορές δεν είναι πλήρως αντικειμενικοί. Για αυτό και υπάρχουν και οι κατάλληλες εξετάσεις μέσα στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια) που σε κρίνουν κατάλληλο και έχεις τα απαραίτητα εφόδια για να ασκήσεις κάποια επιστήμη και επάγγελμα. Διαφορετικά θα έπαιρνες το Πτυχίο σου, πριν την αποφοίτηση, με μόνο κριτήριο την επίδοση σου στις «εισαγωγικές εξετάσεις». Αυτό επαληθεύετε και από το ότι ο Απόφοιτος που μπήκε στην ίδια σχολή με 10 και ο άλλος με 19+ θα έπρεπε να είχαν διαφορετικά Επαγγελματικά Δικαιώματα;;;. Όχι φυσικά.<br /><br />Βέβαια, αν κάποιος έχει θέληση και το μεράκι, τότε μπορεί και να αφομοιώσει τις γνώσεις, διαφορετικά τον τρώει το «βούρκο» και δεν παίρνει ποτέ Πτυχίο, όπως περιέγραψα πιο πάνω. Και δεν είναι από 55-60%, αλλά από 55-90%+. Μπορούν και βέβαια να αφομοιώσουν τις πολύπλοκες έννοιες σε μαθήματα, όπως ανώτερα και εφαρμοσμένα μαθηματικά, μηχανική, εφαρμοσμένη μηχανική, θερμοδυναμική, μηχανική ρευστών, μεταφορά μάζας και θερμότητας κ.λ.π αποδεδειγμένα, που οδηγούν π.χ. στην λήψη του Πτυχίου του Μηχανικού ή Οποιοδήποτε άλλου Πτυχίου.<br /><br />Τα Τ.Ε.Ι. είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και παρέχουν Πτυχία στους αποφοίτους τους που είναι ο Πρώτος και βασικός ακαδημαϊκός τίτλος σπουδών σε κάποια ειδικότητα, όπως και τα Πολυτεχνεία που παρέχουν Διπλώματα στους αποφοίτους τους που είναι ο Πρώτος και βασικός ακαδημαϊκός τίτλος σπουδών σε συνδυασμένου κύκλου κάποιων ειδικοτήτων, συνήθως δύο. Τώρα αν θέλει κάποιος να αποκτήσει και δεύτερο Πτυχίο ή Δίπλωμα σε κάποια άλλη ειδικότητα ή και στην ίδια ακόμη, μπορεί να το κάνει, όμως αυτό είναι προσωπική υπόθεση του καθενός από εμάς ξεχωριστά, για αυτόν τον λόγο, ο μόνος αρμόδιος που μπορεί να το αποφασίσει, είναι ό ίδιος ο ενδιαφερόμενος και μόνον. Δεν είναι συνέχιση των σπουδών, αλλά επιπρόσθετε σπουδές. <br /><br />Για όλους τους Διπλωματούχους και τους Πτυχιούχους (Α.Ε.Ι.) ισχύουν οι ίδιες Προϋποθέσεις και όροι για τις κατατακτήριες εξετάσεις, όποιος νομίζει ότι χρειάζεται και άλλες σπουδές ας το κάνει, δεν είπε κανείς όχι. Αν και στις περισσότερες χώρες του εξωτερικού το μόνο προσόν που χρειάζεται για να καταταγείς είναι μόνο το Δίπλωμα σου ή το Πτυχίο σου, και αν χρειάζεται και η πιστοποίηση γνώσης κάποιας Γλώσσας για το συγκεκριμένο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-657358676606621842010-04-27T02:48:24.480-07:002010-04-27T02:48:24.480-07:00Τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, δεν έχουν κα...Τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, δεν έχουν καμία απολύτως ανάγκη να ενσωματωθούν στα Πολυτεχνεία για κανένα λόγο και ούτε περαιτέρω αναβάθμιση, όπως την εννοείτε εσείς. Είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και λειτουργούν ακριβώς έτσι, φυσικά πάντα αναγκαία είναι η κατάλληλη χρηματοδότηση και ο εκσυγχρονισμός, και από πλευράς προσωπικού αλλά και από πλευράς υλικού. Επειδή, ως εκ του φυσικού η Τεχνολογία προχωράει και δεν είναι στάσιμη. Ημιμαθείς και αδιάφοροι επιστήμονες, είστε εσείς και όχι εμείς. <br /><br />Όσον Αφορά τους Πτυχιούχους Μηχανικούς Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστημιακού Επιπέδου του Τεχνολογικού Τομέα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, να καθαρίζετε το στόμα σας πριν να μιλάτε για αυτούς. Αν δεν μπορείτε όλο αυτό που λέτε ότι συμβαίνει, να φύγετε από αυτή τη χώρα και να πάτε σε άλλη που σας χωράει, να αναπτυχθείτε εκεί και να γίνετε σωστοί και καλοί ερευνητές, να αφήσετε αυτούς που είναι οι κατάλληλοι για την δουλειά αυτή, είναι και όσοι ακριβώς χρειάζονται σε αυτόν τον τόπο. Να μην ζητάτε να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα, για να είναι ελεύθερη να φάει η δική σας η κατσίκα το κομμάτι της άλλης που ψόφησε, πράγματα που δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να πραγματοποιηθούν ποτέ, να μην αναφέρεστε. Τα Τ.Ε.Ι. ήταν και είναι Τριτοβάθμια Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ISCED 5A) εξαρχής, απλώς αναβαθμίστηκαν και διορθώθηκαν κάποιες διατάξεις στον Νόμο Ιδρύσεως τους. <br /><br />Όσο για τη ριζική αναδιάρθρωση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού προγράμματος της Πρωτοβάθμιας, της Δευτεροβάθμιας και της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συμφωνούμε όλοι για την καλυτέρευση των γνώσεων και της κοινωνικότητας των μαθητών και φοιτητών. Το σύστημα ολόκληρο πρέπει να απαλλαγεί από αυτή τη μέθοδο της στυγνής αποστήθισης, η εκπαίδευση πλέον να γίνεται πιο πρακτική. Δηλαδή αν απόκτησε τις κατάλληλες δεξιότητες και με το διδακτικό υλικό που θα έχει στα χέρια του, αν θα μπορεί να εφαρμόσει και να επιλύσει διάφορα προβλήματα που θα προκύπτουν. Αυτό μπορεί να γίνει και στα πιο θεωρητικά μαθήματα, όχι να αποστηθίζει την ύλη, αλλά να αναπτύσσει την κριτική του ικανότητα και δεξιοτεχνία σε όλα. Φυσικά, κάπου ίσως να είναι αναγκαίο κάποια ελαφρά αποστήθιση κάποιων βασικών αρχών, αλλά όχι πάντως έτσι όπως λειτουργεί το σύστημα σήμερα. Είναι εντελώς λάθος, έτσι όπως το σύστημα λειτουργεί με την σημερινή του μορφή. Όλες οι πλέον ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, τείνουν να εφαρμόσουν την μέθοδο που σας έχω υποδείξει και έχω και αποδείξεις για το θέμα αυτό.<br /><br />Δικαίωμα σπουδών στην Ανώτατη Βαθμίδα, έχουν όλοι οι άνθρωποι της Κοινωνίας και του τόπου. Η παιδεία είναι κοινωνικό αγαθό και δεν μπορεί μια συντεχνία να την στερεί από τον οποιοδήποτε επειδή έτσι το θέλησε, όλοι έχουμε το δικαίωμα στην όποια γνώση και κατάρτιση υπάρχει. Τα εγχειρίδια ψυχολογίας υποδεικνύουν ότι η ευφυΐα ακολουθεί, γενικά, την κανονική κατανομή, αλλά δεν αποδεικνύουν ότι ο οποιοσδήποτε άνθρωπος ακολουθεί αυτήν την κατανομή, και ούτε ο βαθμός εξέτασης έχει σχέση με την ευφυΐα.<br /> <br />Η ευφυΐα κάθε ανθρώπου είναι πολύπλοκη και δεν μπορεί να μετρηθεί με οποιοδήποτε εξέταση, ο κάθε άνθρωπος είναι ευφυής σε διαφορετικά θέματα από κάθε άλλο άνθρωπο , αλλού λιγότερο αλλού περισσότερο, γιατί οι άνθρωποι είναι ξεχωριστές οντότητες, δεν είναι ένας και αυτός. Αυτό υποδεικνύετε και από το ότι τα Περισσότερα Πανεπιστήμια του Κόσμου στις μέρες μας δέχονται άτομα με μόνο προσόν το Απολυτήριο Λυκείου ή ΕΠ.Α.Λ. με βαθμολογία Μ.Ο «10». Αν θα τα καταφέρει μέσα σε αυτό είναι που έχει σημασία, όχι μόνο κάποιοι τα καταφέρνουν, αλλά πολλές φορές αυτός που είχε στις «εισαγωγικές εξετάσεις» και στο απολυτήριο του 19+ δεν μπορεί να ξεπεράσει τον μαθητή του «10» στις «εισαγωγικές εξετάσεις» σε επιδόσεις μέσα στην σχολή και πλέον φοιτητή. Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν βλέπεις, δεν ήταν και τόσο καλός μαθητής, αλλά το Ι.Q. score ήταν 168, αλλά και πάλι είναι σχετικό αυτό.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-12837001360950906062010-04-27T02:46:08.235-07:002010-04-27T02:46:08.235-07:00Κύριε «8:51πμ, 8:55πμ, 8:58πμ, 8:58πμ», πράγματι ε...Κύριε «8:51πμ, 8:55πμ, 8:58πμ, 8:58πμ», πράγματι είστε πολύ πονηρός, αλλά θα πάρετε την ανάλογη απάντηση που σας αρμόζει. <br />Τελείωσαν οι εκλογές στο Τ.Ε.Ε., και ξανακατεβήκατε εδώ ως ο υποτιθέμενα καλοπροαίρετος και δίκαιος;;;.<br /><br />Σε όλες τις αγγλοσαξονικές χώρες ο μέσος όρος εισαγωγής στα πανεπιστήμια είναι τουλάχιστον 0 στα 100, χωρίς καθόλου εξετάσεις με μόνο προσόν το απολυτήριο Λυκείου ή ΕΠΑΛ ή G.C.E.. Αν και προσωπικά στηρίζω να μην καταργηθεί η «βάση του 10». Το αν δεν υπάρχει χώρος για τόσους επιστήμονες, δεν μπορείς να το κρίνεις εσύ, ούτε το μέλλον τόσων Ανθρώπων. Και δεν είναι «Α.Ε.Ι. και Α.Τ.Ε.Ι.», αλλά τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) (βλέπε Νόμους: 1404/1983, 2530/1997, 2817/2000, 2916/2001, 3027/2002, 3404/2005, 3549/2007, 3685/2008, 3794/2009 κ.α..) όπου είναι τα Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστήμια. Βέβαια, οι καιροί έχουν αλλάξει, η τεχνολογία, οι νέοι τομείς, έχουν ανοίξει νέοι ορίζοντες στο χάρτη της επαγγελματικής σταδιοδρομίας, και για αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν πρέπει να είμαστε στάσιμοι. Στην τελική ανάλυση, η αντιμετώπιση της σημερινής οικονομικής κρίσης, όπως και οποιεσδήποτε κυβερνητικές πολιτικές στον τομέα της απασχόλησης, έχουν ανάγκη από πολλούς και καλούς τεχνικούς και μεσαία στελέχη που δεν είναι οι των Τ.Ε.Ι. και Πανεπιστημίων, αλλά οι των Ι.Ε.Κ. και ΕΠΑΛ με μοντέρνα κατάρτιση και όχι από πολλούς ημιμαθείς και λασπολόγους «Υπερμηχανικάρες». Η δομή της τεχνικής εκπαίδευσης ανταποκρίνεται πλήρως στις σημερινές παραγωγικές ανάγκες, απλά αυτοί που πρέπει να κάνουν σωστά την δουλεία τους κάνουν άλλα πράγματα.<br /><br />Το βλέπουμε καθημερινά το επίπεδο του επιστημονικού δυναμικού σας, το επίπεδο των σπουδών, και τις αναπτυξιακές σας εκρήξεις, από τα πολλά και διάφορα παραδείγματα …ρικομέξ , Μετρό Θεσσαλονίκης και πολλά άλλα παραδείγματα, δεν χωράει το ιστολόγιο για να τα αναφέρω όλα.<br />(http://portal.kathimerini.gr/4Dcgi/4dcgi/_w_articles_kathextra_1_02/12/2006_174687).<br /><br />Και επειδή «Κύριε» δεν χωράει το παραγόμενο επιστημονικό δυναμικό, πρέπει να πεθάνουμε εμείς;;;. Όχι κύριε, να πάρεις τις βαλίτσες σου εσύ, και να μεταναστεύσεις σε άλλη χώρα, όχι όποτε και όταν μας συμφέρει μόνο. Εμείς είμαστε Έλληνες Πολίτες, φυσικά προς το παρόν εκ της «αλλοδαπής».<br />Κύριοι του Τ.Ε.Ε., ο στόχος και ο σκοπός των Τ.Ε.Ι. ( Α.Ε.Ι.) του Τεχνολογικού Τομέα των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, όχι τεχνικού κ.λ.π., αλλά Τεχνολογικού. Είναι να παράγει σωστά εξειδικευμένους και υψηλά καταρτισμένους επιστήμονες Μηχανικούς Εφαρμογής, που να μπορούν να συνδυάζουν σωστά την πράξη με την θεωρία. Ο Κύριος σκοπός τους δεν είναι η Γενική έρευνα και το να γίνουν καθηγητές με περαιτέρω σπουδές (Διδακτορικό κ.α.)., για αυτόν τον λόγο οι Διπλωματούχοι Μηχανικοί κυρίως, μπορούν να κάνουν Διδακτορική Διατριβή χωρίς την ανάγκη Μεταπτυχιακού τίτλου. Οπότε ο καθένας στον πάγκο του.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-527199116997240452010-04-27T01:04:16.412-07:002010-04-27T01:04:16.412-07:00Κύριε Πανάρετε.
Θα ήθελα να σας εκφράσω την έντον...Κύριε Πανάρετε.<br /><br />Θα ήθελα να σας εκφράσω την έντονη δυσφορία μου για το νέο σας ν/σ το οποίο δεν πριμοδοτεί την πραγματική ακαδημαική πορεία ενός επιστήμονα με το να του αναγνωρίζει τους μεταπτυχιακούς τίτλους που πιθανόν να έχει αλλά τους τίτλους που πιθανόν να απόκτησε με ένα δεύτερο βασικό πτυχίο κτλ.<br /><br /><br />Οι πιο πάνω γράψανε για συντεχνίες όσο αφορά τα προβλήματα μεταξύ των μηχανικών. Μήπως στην Ελλάδα η ΟΛΜΕ μαζί με την εκάστοτε πολιτική ηγεσία είναι μια άλλη συντεχνία η οποία η θεωρεί πλέον πως όταν έχεις παιδαγωγική επάρκεια μπορείς να διδάξεις τα πάντα; Παντού και πάντα ακούμε για εκπαιδευτικούς με υψηλά προσόντα σε παιδαγωγική κατάρτιση αλλά σε γνωστικό περιεχόμενο...τι;<br /><br />Τα ρεζιλίκια αυτά τα είδαμε τα προηγούμενα χρόνια στην εκπ/ση με ειδικότητες σαν τους πληροφορικούς όπου κάθε τυχανάρπαστος προερχόμενος από "δήθεν" καθηγητική σχολή διοριζόταν στον κλάδο. Καθηγητική σχολή σημαίνει δεν μπορώ να κάνω τίποτε άλλο πέρα από το να διδάξω. Αλλάξτε το νόμο και σώστε το κύρος σας κύριε Πανάρετε σαν πολιτική ηγεσία. Εκτός αν θεωρείτε και εσείς τον ιδανικό εκπαιδευτικό 90% παιδαγωγό + 10% γνώστη του αντικειμένου πράγμα που δημιουργεί φοιτητές ντουβάρια είτε στα ΤΕΙ είτε στα ΑΕΙ. Φαντάζομαι και εσείς στην πορεία σας σαν ακαδημαικός γνωρίσατε καλά αυτό που σας μεταφέρω.<br /><br />Μετά τιμής.Γ.Μάζης - Εκπαιδευτικόςnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-30931331886388790512010-04-26T15:18:14.708-07:002010-04-26T15:18:14.708-07:00Ke Yfipoyrge
To ar8ro 46 paragr 4 toy sxdeioy nomo...Ke Yfipoyrge<br />To ar8ro 46 paragr 4 toy sxdeioy nomoy kanei ENA APARADEKTO DIAXORISMO METAKSY KA8. AEI [YPONOONTAS PANEPISTHMIA ] POY MPOROYN NA EINAI STON E8NIKO KATALOGO KRITON KAI KA8HGHTON TEI POY KAT' EKSERESH MAZI ME TOY EPIKOYROYS KA8HGHTES PANEP. MPOREI NA ENTAX8OYN SE E8NIKO KATALOGO KRITON.<br /><br />EINAI APARADEKTO......KAI YPOTIMITIKO GIA TOYS KA8HGHTES A BA8MITAS TON TEI. ELEOS PIA.....AS KRI8OYME APO TA BIOGRAFIKA MAS OLOI .....HBFVnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-9463788467845229892010-04-26T13:47:50.565-07:002010-04-26T13:47:50.565-07:00MOLIS KATATE8HKE TO NOMOSXEDIO GIA THN PAIDEIA
BGH...MOLIS KATATE8HKE TO NOMOSXEDIO GIA THN PAIDEIA<br />BGHKE ANAKOINVSH - KATAGELIA APO THN PASK DASKALON ME YPOGRAFH ΜΠΡΑΤΗ EINAI AYROS POY KYKLOFORAEI XAMOGELASTOS SE OLES TIS FOTOGRAFIES ME THN YPOYRGO SE OLA TA ISTOLOGIA<br /><br />AMESOS META BGHKE ANAKOINOSH KATAGGELIA APO THN OIELE ME YPOGRAFH ΚΟΥΡΟΥΤΟΣ, EINAI AYTOS POY EINAI AIONOBIOS PROEDROS TON IDIOTIKON EKPAIDEYTIKON TOY PASOK POY PANTA ELEGE NAI SE OLA <br /><br />TI SYNEBH XAFNIKA , ETOINES TIS EIXAN TIS ANAKOINOSEIS<br /><br />8A MAS TRELLANOUN <br />KATI TREXEI ... KATI TREXEI ..... KAI TA PAIDIA NEYRIASAN ..... <br /><br />EKEINOI POU EXOYN EXAFANISTEI EINAI OI THS PASK KA8HGHTON, ALLA GI AYTOYS KAPOIOS ALLOS FILOS EXEI ASXOLH8EI PARAPANO<br /><br />O TI KOSMOS BABA, AGELIKA PLASMENOSAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-57759177321746884322010-04-26T13:18:50.662-07:002010-04-26T13:18:50.662-07:00@12:29 μμ έχω την εντύπωση ότι κανένας δεν είπε ότ...@12:29 μμ έχω την εντύπωση ότι κανένας δεν είπε ότι θα καταργηθεί η βάση του 10 απο τους μαθητές των ΓΕΛ<br /><br />Εκείνο που ειπώθηκε και ισχύει είναι ότι θα καταρηθεί η βάση του 10 που είχε θεσπιστεί με τη ρύθμιση της προηγούμενης κυβέρνησης.<br /><br />Άρα είναι αυτονόητο ότι αυτό θα ισχύσει και για τα ΕΠΑΛ.<br /><br />Μα η απάντηση είναι αυτονόητη <br /><br />Τώρα γιατί δεν σου απάντησαν οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου , μα δεν το κατάλαβες και ευθνόφοβοι είναι και κοινή λογική δεν έχουν <br /><br />Βέβαια είναι λάθος και η ερώτηση πρώτα έπρεπε να είχες πάρει τι έλεγε η προηγούμενη ρύθμιση και όλα θα ήταν λυμένα <br /><br />Και μια απορία ποιά ήταν η άνση μεταχείριση των μαθητών των ΕΠΑΛ παλαιότερα, θα μας τρελάμετε κύριε σύμβουλε. ΑΛΗΘΕΙΑ τι σημαίνει σύμβουλος ΣΕΠ , δεν το έχω ξαναακούσειAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-16159471467070079492010-04-26T13:10:43.841-07:002010-04-26T13:10:43.841-07:00@11:13 πμ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ...@11:13 πμ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΠΑΡΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΡΓΑΝΣΙΜΟΙ ΑΚΟΜΑ ΝΑ ΣΤΕΛΕΧΩΘΟΥΝ , ΜΟΛΙΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΘΑ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΟΥΝ , ΑΣΕ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΑΡΕΙΣ ΤΗ ΘΕΣΗ.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-33058602439382353502010-04-26T12:50:51.202-07:002010-04-26T12:50:51.202-07:00Σε σχέση με τον περιορισμό των δαπανών στο δημόσιο...Σε σχέση με τον περιορισμό των δαπανών στο δημόσιο τομέα, νομίζω πως πιό χρήσιμο θα ήταν να στέλναμε email στον κύριο Dominique Strauss-Kahn ή στον κύριο Paul Thomsen.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-15274375601357381662010-04-26T12:29:06.969-07:002010-04-26T12:29:06.969-07:00Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
έχω ρωτήσει επανειλημμένως ...Αξιότιμε κ. Υπουργέ, <br /><br />έχω ρωτήσει επανειλημμένως και σε αυτό το ιστολόγιο και στο opengov και σε στελέχη της Δευτεροβάθμιας και του Υπουργείου, γραπτώς και προφορικώς, αλλά δεν πήρα ποτέ απάντηση. Ίσως δεν είχαν ακόμη οριστικοποιηθεί οι αποφάσεις. <br />Σήμερα μετά από τις δηλώσεις της Υπουργού για το τελικό νομοσχέδιο, μπορείτε να μας πληροφορήσετε:<br /><br /><a rel="nofollow">Όταν θα καταργηθεί η βάση του 10 για τους μαθητές των Γενικών Λυκείων, θα καταργηθεί ταυτόχρονα ΚΑΙ για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων;</a> <br /><br />Ρωτάω, επειδή στο παρελθόν είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο της άνισης μεταχείρισης των μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε αυτό και σε άλλα σημαντικά ζητήματα.<br /><br />Θα ήθελα να πληροφορήσω τους μαθητές μου που είναι υποψήφιοι και με ρωτούν σχετικά με μεγάλη αγωνία. <br /><br />Ευχαριστώ πάρα πολύ. <br />Με εκτίμηση<br />Γ.Στάμος, ΠΕ14.01, σύμβουλος Σ.Ε.Π., 1ο ΕΠΑ.Λ. Άνω ΛιοσίωνΓιώργος Στάμοςhttps://www.blogger.com/profile/05284089812827008892noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-85973161024848391452010-04-26T12:10:58.845-07:002010-04-26T12:10:58.845-07:00Για τις εξελίξεις στην οικονομία τι έχετε να πείτε...Για τις εξελίξεις στην οικονομία τι έχετε να πείτε?Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-67166892278446346122010-04-26T11:13:11.808-07:002010-04-26T11:13:11.808-07:00Κύριε Υπουργέ,
Τον περασμένο Δεκέμβριο υπέβαλα μέσ...Κύριε Υπουργέ,<br />Τον περασμένο Δεκέμβριο υπέβαλα μέσω του opengov αίτηση για μία θέση στους εποπτευόμενους από το Υπουργείο Παιδείας φορείς. Έκτοτε δεν έχω λάβει απάντηση, πχ 'ευχαριστούμε κ τάδε. Για τις θέσεις επιλέχτηκαν οι δείνα'.<br /><br />Στοιχειώδης σεβασμός στους πολίτες; Διαφάνεια; Εγείρονται ερωτηματικά.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-69720840928973751502010-04-26T10:57:40.523-07:002010-04-26T10:57:40.523-07:00AYTO EINAI ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΛΙΟ ΓΚΙΝΕΣ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ...AYTO EINAI ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΒΙΛΙΟ ΓΚΙΝΕΣ ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΑ ΔΕΛΤΙΑ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΗΓΕΣΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΕΝΕΒΣΗ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ!!!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-61538134260470356992010-04-26T09:24:40.120-07:002010-04-26T09:24:40.120-07:00ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣ...ΚΑΛΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΛΛΑ ΕΠΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΣΑΤΕ ΚΑΜΙΑ ΔΙΥΚΡΙΝΗΣΗ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΤΑ ΟΣΑ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΣΕ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΧΕΤΕ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙ <br /><br />ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΚΡΟΥΣΕΤΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΝ ΑΥΤΑ [ΠΟΥ ΔΕ ΤΟ ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ] ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ [ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΤΟ ΝΟΜΙΟΥΜΕ]Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-61757783502814560172010-04-26T08:58:31.884-07:002010-04-26T08:58:31.884-07:00Η 25Η ΏΡΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟ...Η 25Η ΏΡΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΡΟΣ 4ο<br /><br />9. Με τα παραπάνω δεδομένα συμπέραίνουμε ότι, ελάχιστα ΑΤΕΙ είναι δυνατόν να αναβαθμισθούν-πραγματικά - στο απαιτούμενο επίπεδο. Τι επιδιώκουμε με την προτεινόμενη αναβάθμιση; <br />• την πρόσληψη και άλλων καθηγητών μειωμένων προσόντων (όμως με πληθώρα άρθρων με 6 έως 10 συν-συγγραφείς) <br />• επιθυμούμε λ.χ. φοιτητές Μηχανολογίας ΑΤΕΙ στο ΕΜΠ, να παρακολουθούν ειδικά ιδιωτικά φροντιστήρια και, στη συνέχεια, αυτοί (οι λίγοι υποθέτω) που μετά από 7 έως 8 έτη ολοκληρώσουν τις σπουδές τους , θα περιμένουν άλλα 1 έως 2 έτη να λάβουν –επιτέλους- και την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος μηχανικού, όταν το σύνολο των μηχανικών, χωρίς την «ανωτατοποίηση» των «Α»ΤΕΙ, το 2020 προβλέπεται να είναι περί τις 140.000 (1.32% του πληθυσμού) ;<br />• την δι’ αρχαιότητας ή την αριστίνδην απονομή τίτλου διπλ. μηχανικού σε κλάδους ήδη με υπερ-τριπλάσιο ποσοστό μηχανικών από το αντίστοιχο των χωρών της Ε.Ε.;<br />• Μας αρκεί ο έλεγχος της «πιστοποίησης» των διπλωμάτων μέσω του TEE;<br /><br />10. Μήπως τελικά – στην πράξη- θα συμβεί η «συνοπτική ανωτατοποίηση» δηλ. η χωρίς τις προϋποθέσεις των Πολυτεχνικών Σχολών και χωρίς το γνωστικό εύρος αυτών λήψη ενός κάποιου πτυχίου μηχανικού, διαστρεβλώνοντας και τους νόμους των επιστημών της στατιστικής/ψυχολογίας/κοινωνιολογίας ;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-90967043163434573012010-04-26T08:58:31.883-07:002010-04-26T08:58:31.883-07:00Η 25Η ΏΡΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟ...Η 25Η ΏΡΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΡΟΣ 3ο<br /><br />4. Η βαθμολόγηση, σε κάθε τάξη του γυμνασίου και λυκείου πρέπει να αλλάξει, ώστε να απεικονίζει με την μέγιστη ακρίβεια τον συνδυασμό ικανοτήτων/δεξιοτήτων και προσπάθειας κάθε εξεταζόμενου. Τα εγχειρίδια ψυχολογίας υποδεικνύουν ότι η ευφυΐα ακολουθεί, γενικά, την κανονική κατανομή. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο βαθμός δυσκολίας των ασκήσεων είναι κλιμακωτός (item difficulty).Το ίδιο πρέπει να ακολουθείται, τουλάχιστον στις τελικές εξετάσεις κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης. Τα τελευταία 30 έτη π.χ. στα λύκεια, η βαθμολογία είναι παραπλανητική (ο ισοπεδωτικός Μ.Ο. 17, οι λεγόμενοι «αριστούχοι μέτριοι»), δηλαδή παρατηρείται ισχυρή παραμόρφωση της συμμετρίας του κώδωνα της κανονικής κατανομής προς τα δεξιά. Είναι γνωστό (από εξετάσεις με θέματα κλιμακωτής δυσκολίας) ότι βαθμολογία 16 ως 20 θα έχει μόνον το 7% του συνόλου και 12 έως 16 το 24%. (Από το 31% (=7+24) είναι φυσικό να αναζητηθούν οι κατάλληλοι για ανώτατες σπουδές (15 έως 25% του συνόλου)). Φυσικά πρέπει να υπάρχουν και οι ασφαλιστικές δικλίδες δεύτερης ευκαιρίας εισαγωγής και συνέχισης ανώτατων σπουδών από ΤΕΙ σε Πολυτεχνεία, στα πλαίσια των δυνατοτήτων τους. <br /><br />5. Έτσι, η βαθμολόγηση θα είναι αυστηρή αλλά δίκαιη και αξιοκρατική και θα ξεχωρίζουν με σαφήνεια οι άριστοι, οι καλοί και οι μέτριοι, με αποτέλεσμα, οι μαθητές (και οι γονείς τους) να αντιλαμβάνονται έγκαιρα εάν είναι κατάλληλοι ή όχι για την α ή β κατεύθυνση και σε ποια βαθμίδα σπουδών, ανάλογα με τις δυνατότητες/ δεξιότητες (και όχι σύμφωνα με τις φαντασιακές επιθυμίες τους).<br />6. Την τελευταία 35-ετία το πλήθος των διπλ. μηχανικών σχεδόν τετραπλασιάσθηκε!!!. Ο ετήσιος ρυθμός αύξησης των μελών του ΤΕΕ για το 2008 είναι 4,3 % ( 4.365 νέα μέλη ΤΕΕ εκ των οποίων εσωτερικού: 3.742 και εξωτερικού: 623 ). Από έρευνα του 2006, για λογαριασμό του ΤΕΕ, προκύπτει ότι οι μηχανικοί που σπoύδασαν στο εξωτερικό:<br />• αποτελούν το 24,7 % του συνόλου (1 στους 4, δηλ. για ποια ισότητα ευκαιριών ομιλoύμε; )<br />• αυξάνονται τις 3 τελευταίες 15-ετίες, ως εξής : 1960-1975 7,3%, 1976-1990 39,8% 1991-2006 53,0% (% συνόλου μηχανικών εξωτερικού)<br /><br />7. Οι εξετάσεις επιλογής γίνονται επειδή η ζήτηση για σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι μεγαλύτερη από την προσφορά θέσεων. Ομοίως ο μέσος βαθμός εισαγωγής με αυστηρές εξετάσεις με θέματα κλιμακωτής δυσκολίας π.χ. στο ΕΜΠ να είναι 14,0 (70%) και όχι 19,3 !!! ώστε οι συχνότητες των βαθμολογιών να ακολουθούν προσεγγιστικά την κανονική κατανομή. Έτσι επιλύεται και το πρόβλημα της ενδεχόμενης αδικίας, μεταξύ ισοδύναμων –πρακτικά- υποψηφίων γιατί με επιτρεπτή διαφορά έως 2 μονάδες στους 2 βαθμολογητές, η αβεβαιότητα της μέτρησης του “οργάνου-βαθμολογητή” είναι πολύ μεγαλύτερη από τις ελάχιστες διαφορές της βάσης εισαγωγής π.χ. σε σχολή Π-Μ Αθήνας και Θεσ/νικης, λ.χ. 18800 και 19000 μόρια. Χωρίς κλιμακωτής δυσκολίας θέματα και επί” διδαχθείσας ύλης”, πολύ μεγάλο ποσοστό μπορεί να λύσει και τις δυσκολότερες ασκήσεις (και ευκολότερα υποψήφιοι από εύπορες οικογένειες που λαμβάνουν ιδιωτικά μαθήματα, οι οποίοι, αν δεν επιτύχουν, θα στραφούν σε σπουδές εξωτερικού) και – επομένως- δεν παράγεται κοινωνική δικαιοσύνη και η επιθυμητή διάκριση, τουλάχιστον ανάμεσα στα άτομα που βρίσκονται στα κατώτερα επίπεδα της καμπύλης κατανομής.<br />8. Δεν είναι δυνατόν σπουδαστές ΤΕΙ με βαθμολογία μόλις το 55 έως 60% των αντίστοιχων εισαγόμενων σε Πολυτεχνικές σχολές, να αφομοιώσουν τις πολύπλοκες έννοιες σε μαθήματα, όπως ανώτερα και εφαρμοσμένα μαθηματικά, μηχανική, εφαρμοσμένη μηχανική, θερμοδυναμική, μηχανική ρευστών, μεταφορά μάζας και θερμότητας κ.λ.π, που οδηγούν λ.χ. στην λήψη πτυχίου διπλ. μηχανολόγου μηχανικού.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-85654662696197066782010-04-26T08:55:54.151-07:002010-04-26T08:55:54.151-07:00Η 25Η ΏΡΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟ...Η 25Η ΏΡΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΡΟΣ 2ο<br /><br />1. Το ελληνικό παράδοξο φαντασιακής επιθυμίας για ανώτατες σπουδές σχεδόν όλων των αποφοίτων λυκείου (αναντιστοιχία προσόντων και επιθυμιών, ματαίωση προσδοκιών λόγω των μειωμένων αναγκών της πραγματικότητας, κ.λ.π.) πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο κοινωνιολογικής/ψυχολογικής μελέτης. Τα τελευταία 30 έτη, δεν έχω πειστεί για την αναγκαιότητα και χρησιμότητα ίδρυσης και λειτουργίας τόσο πολλών ελληνικών πολυτεχνικών σχολών, επισημαίνοντας ότι 1 στους 4 διπλ. μηχανικούς σπoύδασαν στο εξωτερικό. Το βασικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπίσει άμεσα η κοινωνία μας, είναι η ταχύτατη αλλαγή της λανθασμένης επικρατούσας επιθυμίας για σπουδές στα εκλεκτά-επιθυμητά επαγγέλματα που ήδη είναι κορεσμένα (με κάθε τρόπο και οποιοδήποτε δημόσιο και ιδιωτικό κόστος) - δυστυχώς παγιωμένης μέχρι σήμερα, παρά τα -περί του αντιθέτου- δεδομένα και, στη συνέχεια, για μεταπτυχιακές σπουδές, σε μια χώρα όπου οι αντίστοιχες θέσεις εργασίας είναι όλο και λιγότερες (μηχανικός, γιατρός, δικηγόρος). Η υπερ-τριπλάσια και εντελώς αναντίστοιχη στη ζήτηση, παραγωγή μηχανικών των ελληνικών πολυτεχνείων και παραλλήλως οι –μικρότερου, πρόσφατα, αλλά δυνητικά ανεξέλεγκτου πλήθους- σπουδές μηχανικών στο εξωτερικό ή/και σε “κολλέγια”, (χωρίς επαρκή πιστοποίηση από το 1984) έχουν οδηγήσει σε απαξίωση του κύρους του μηχανικού και τη χώρα μας σε παγκόσμιο ρεκόρ διπλωματούχων μηχανικών (0.90% του πληθυσμού), χωρίς να υπολογίσουμε τους 27.000 περίπου Τεχνολόγους Μηχανικούς (ΚΑΤΕΕ, ΤΕΙ), μέλη της ΕΕΤΕΜ. Μεσοπρόθεσμα, δεν διαφαίνεται οποιουδήποτε τύπου αναπτυξιακή έκρηξη στην χώρα μας και οπουδήποτε, ικανή να απορροφήσει 3-πλάσιους μηχανικούς από τους απαιτούμενους. Χωρίς επενδύσεις, ακμάζουσα βιομηχανία και εξαγωγές, με μέτρα όπως : αύξηση του ΠΔΕ, εργασία μηχανικών ως εκπαιδευτικών σε ΤΕΕ, ΤΕΙ και πολυτεχνικές σχολές, ελάχιστο πλήθος μηχανικών μπορεί να απορροφηθεί. Το τεράστιο χάσμα προσφοράς/ζήτησης ήδη επιλύεται –εν μέρει- με την ετεροαπασχόληση και την επιστημονική μετανάστευση. <br />2. Υπάρχει κάποιος κεντρικός προγραμματισμός, μετά από την μελέτη των αναγκών, που να τεκμηριώνει την εκ νέου αύξηση της παραγωγής κι άλλων μηχανικών ( με ή όχι παρένθεση) με την πρόκριση ανωτατοποίησης ΤΕΙ, ίδρυσης και άλλων πολυτεχνικών σχολών (ήδη ιδρύονται 2 αρχιτεκτονικές σχολές και 1 σχολή ΠΜ), και μετονομάζονται 3 (εκ των οποίων 1 ήταν ήδη πολυτεχνική) έναντι π.χ. καλλιτεχνικών, ψυχολογίας ή ιατρικών σχολών (ενδεχομένως ψυχιατρικής, με το δεδομένο ότι με τόσα παράλογα που συμβαίνουν στην χώρα μας, σύμφωνα με την ΕΣΥΕ, το 2006 υπήρχαν μόλις 2078 νευρολόγοι-ψυχίατροι);<br />3. Απαιτείται η ριζική αναδιάρθρωση/αναβάθμιση του εκπαιδευτικού προγράμματος της α’- και β’-βάθμιας εκπαίδευσης ώστε η παιδεία να προάγει την μέθοδο μάθησης, τις δεξιότητες και την κριτική σκέψη των μαθητών και όχι την αποστήθιση, και έκαστος, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις ικανότητές του να οδηγείται στις αντίστοιχες σπουδές, διαφόρων βαθμίδων (με λιγότερο του 25% σε ανώτατες σπουδές).Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-10563343.post-34336851003611770202010-04-26T08:51:28.844-07:002010-04-26T08:51:28.844-07:00Η 25Η ΏΡΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟ...Η 25Η ΏΡΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΒΑΘΜΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΤΗΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΡΟΣ 1ο<br /><br />Απόσπασμα άρθρου Χ. Τζεκίνη, “Η βάση του 10”,Κυρ.Ελευθεροτυπία, 6-12-2009 <br />“…την ίδια στιγμή που η παγκόσμια οικονομική κρίση υποχρεώνει σε ριζική αναθεώρηση των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών κατευθύνσεων, εμείς, αντί να υποστηρίζουμε την αύξηση της βάσης του 10 για την εισαγωγή σε ΑΕΙ και ΑΤΕΙ, συζητούμε την πιθανότητα κατάργησής της! Μια τέτοια θέση μόνο ως επιβράβευση του συστήματος πτυχιούχων ανέργων θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Γιατί σήμερα, στην Ελλάδα, το 70% των αποφοίτων Λυκείου στρέφεται στην ανώτατη παιδεία, όταν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης το ποσοστό αυτό δεν ξεπερνά το 25%. Δεν υπάρχει χώρος για τόσους επιστήμονες. Οι καιροί έχουν αλλάξει, η τεχνολογία, οι νέοι τομείς, έχουν ανοίξει νέους ορίζοντες στο χάρτη της επαγγελματικής σταδιοδρομίας. Σε όλες τις αγγλοσαξονικές χώρες …., ο μέσος όρος εισαγωγής στα πανεπιστήμια είναι τουλάχιστον 70 στα 100 (δηλαδή 14 στα 20 της Ελλάδας).…Σε τελική ανάλυση, η αντιμετώπιση της σημερινής οικονομικής κρίσης, όπως και οποιεσδήποτε κυβερνητικές πολιτικές στον τομέα της απασχόλησης, έχουν ανάγκη από πολλούς και καλούς τεχνικούς και μεσαία στελέχη με μοντέρνα κατάρτιση και όχι από πολλούς ημιμαθείς και αδιάφορους επιστήμονες”.<br /><br />Αποσπάσματα κειμένου «ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΥΤΑΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΟΣΜΗΤΟΡΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 15.1.2009/ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Γιάννης Αλαβάνος, Πρόεδρος ΤΕΕ.<br />(σελ. 5): Η δομή της τεχνικής εκπαίδευσης δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές παραγωγικές ανάγκες. Αιτία της απογοήτευσης της νέας γενιάς η αναντιστοιχία προσδοκιών και πραγματικότητας…..ΙV. Οι ενεργοί διπλωματούχοι μηχανικοί, μέλη του ΤΕΕ, είναι 102.018 σε συνολικό πληθυσμό 11.120.000 (το 0.90%) και σε ενεργό πληθυσμό 1 στους 47 ενεργούς εργαζόμενους. Η αναλογία αυτή σε αντίστοιχα κράτη της Ε.Ε., πληθυσμιακά και οικονομικά, είναι κατά πολύ μικρότερη. Στην Πορτογαλία, … η αναλογία μηχανικών προς πληθυσμό είναι 0.29%.<br />(σελ. 9): ….“Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε αναπτυξιακή πρόκληση σε επίπεδο<br />επιστημονικού δυναμικού Ο αριθμός των Ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών … είναι τόσος, και σε συνδυασμό με το επίπεδο των σπουδών τους, που να μπορεί να ανταποκριθεί σε οποιουδήποτε τύπου αναπτυξιακή έκρηξη, και οπουδήποτε . Το πρόβλημα είναι το ανάποδο. Με το σημερινό επίπεδο ανάπτυξης και κυρίως τις ισχύουσες λογικές δεν μπορεί να απορροφηθεί το «παραγόμενο» δυναμικό. Σήμερα, το πρόβλημα είναι σε έξαρση, απότοκο των συνεπειών της συγκεκριμένης κρίσης. ….”<br />(σελ. 60): “Άμεση μεταρρύθμιση στην τεχνική εκπαίδευση Στην Ανώτατη παραμένουν οι υπάρχουσες Πολυτεχνικές Σχολές και αναβαθμίζονται, υπαγόμενες σε αυτές, τα περισσότερα αντίστοιχα ΑΤΕΙ. Τα τελευταία θα λειτουργούν με τις προϋποθέσεις των Πολυτεχνικών Σχολών και το γνωστικό εύρος αυτών.….”<br /><br />Αποσπάσματα από την 11η Συνάντηση Εργασίας Πρυτάνεων Πολυτεχνείων και Κοσμητόρων<br />Πολυτεχνικών Σχολών με τη συμμετοχή του Τ.Ε.Ε. (www.eng.auth.gr/meeting/20091105.pdf)<br />•Διαπιστώνουν ότι οι αναπτυξιακές ανάγκες και ο πολύ μεγάλος αριθμός των Μηχανικών στην Ελλάδα, …. απαιτούν τη συνολική αναδιάρθρωση της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα…...<br />• Με στόχο την αριστεία, προτείνουν την …θέσπιση ανεξάρτητης αρχής και με τη συμμετοχή του ΤΕΕ. Η αρχή αυτή οφείλει να μεριμνήσει για τις επιβεβλημένες ενοποιήσεις, καταργήσεις και συνενώσεις λειτουργούντων Τμημάτων Μηχανικών, μετά από αξιολόγησή τους, πάντοτε σε σχέση με τις ανάγκες της χώρας.<br />•… επείγει ο εξορθολογισμός αφενός του αριθμού των εισαγομένων στα Τμήματα Μηχανικών ανάλογα με τις δυνατότητές τους και τις ανάγκες της χώρας ….Anonymousnoreply@blogger.com