Tuesday, January 26, 2010

To ηλεκτρονικό βιβλίο στην Καλιφόρνια

Είχα σήμερα συνάντηση με στο Σακραμέντο με την πολιτική ηγεσία της εκπαίδευσης της πολιτείας της Καλιφόρνιας.

Ενα από τα θέματα που συζητήσαμε ήταν η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού βιβλίου στην εκπαίδευση. Η Καλιφόρνια είναι η πρώτη πολιτεία στις ΗΠΑ που πήρε την πρωτοβουλία  για την υιοθέτηση του δωρεάν ηλεκτρονικού βιβλίου. (First-in-the-nation free digital textbook initiative).

Σήμερα μάλιστα ο Κυβερνήτης της Καλιφόρνιας ανακοίνωση την έναρξη της δεύτερης φάσης της πρωτοβουλίας αυτής. Στην φάση αυτή προσκλήθηκαν οι εκδότες ηλεκτρονικών βιβλίων ιστορίας και κοινωνικών επιστημών για υποβολή βιβλίων προς αξιολόγηση και πιθανή υιοθέτηση.

Η πρώτη φάση που ανακοινώθηκε τον Μάϊο του 2009, αναφερόταν σε βιβλία μαθηματικών και επιστημών.

Η επίσημη ανακοίνωση.

Sunday, January 24, 2010

Επίσκεψη στις ΗΠΑ

Από σήμερα και ως το επόμενο Σάββατο, βρίσκομαι στις ΗΠΑ, και συγκεκριμένα στην Καλιφόρνια, προκειμένου να έχω σειρά συναντήσεων στο πλαίσιο της διαμόρφωσης ενός νέου υποβάθρου πολιτικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα.

Η επίσκεψη αυτή αποτελεί την πρώτη μιας σειράς τέτοιων επαφών με καταξιωμένα ηγετικά στελέχη της εκπαίδευσης διεθνώς για την διερεύνηση των πρακτικών που ακολουθούν αποτελεσματικά εκπαιδευτικά συστήματα.

Η Καλιφόρνια αποτελεί παγκοσμίως ένα υπόδειγμα σε ό,τι αφορά την ποιότητα των δημοσίων τριτοβαθμίων ιδρυμάτων της. Είναι η έδρα του καλύτερου δημοσίου Πανεπιστημίου του κόσμου (Μπέρκλεϋ) και του δεύτερου καλύτερου ιδιωτικού (Στάνφορντ). Ώς πολιτεία έχει την μεγαλύτερη συγκέντρωση κορυφαίων πανεπιστημίων από οποιαδήποτε άλλη πολιτεία. Διαθέτει ένα δημόσιο σύστημα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που είναι εφοδιασμένο με τους μηχανισμούς εκείνους ώστε να συμβιβάζει την προσβασιμότητα με την αριστεία (accessibility and excellence). Στον τομέα της έρευνας, πέρα από την υπεροχή της εξ αιτίας των πανεπιστημίων αυτών, αποτελεί την έδρα μερικών από τα κορυφαία δημόσια και ιδιωτικά ερευνητικά κέντρα στον κόσμο (Lawrence Berkeley National Lab, Scripps Institute). Αποτελεί το πλέον καινοτόμο κομμάτι της Αμερικής και δεν είναι τυχαίο ότι πολλοί από τους κορυφαίους ιδιωτικούς οργανισμούς στον τομέα της έρευνας εδράζονται στην Silicon Valley, μερικά χιλιόμετρα μακριά από το Στάνφορντ και το Μπέρκλεϋ. Η Καλιφόρνια ουσιαστικά αποτελεί το πρότυπο για την μεταφορά τεχνολογίας/γνώσης από τα πανεπιστήμια και ιδρύματα στην βιομηχανία και την κοινωνία. Αν η Καλιφόρνια ήταν ανεξάρτητη χώρα θα είχε την έκτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.

Η πρωτοπορία της αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτά ακριβώς τα πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα. Τέλος, ένα σημείο με ιδιαίτερο Ελληνικό ενδιαφέρον: η πολιτεία της Καλιφόρνιας, και συνεπώς ο δημόσιος εκπαιδευτικός και ερευνητικός ιστός της, περνά τον τελευταίο ενάμιση χρόνο την μεγαλύτερη δημοσιονομική κρίση της σύγχρονης ιστορίας της.

Πρέπει και μπορούμε να μάθουμε πολλά και να αξιοποιήσουμε την εμπειρία της Καλιφόρνιας στην διαδικασία διαμόρφωσης πολιτικής για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και την έρευνα, αλλά και στην διαφάνεια. Υπάρχουν φυσικά μεγάλες διαφορές, αλλά δεν λείπουν οι ομοιότητες. Υπάρχουν δομές από τις οποίες μπορούμε να μάθουμε και λάθη τα οποία πρέπει να αποφύγουμε. Για τον σκοπό αυτό επισκέπτομαι την Καλιφόρνια: ώστε να συναντηθώ με κορυφαίους παράγοντες στις διοικήσεις των Πανεπιστημίων, Κολλεγίων, Ερευνητικών Κέντρων, και Πολιτικής ηγεσίας της εκπαίδευσης. Με την ευκαιρία θα μπορέσω να συναντηθώ με φορείς της Ελληνικής Ομογένειας καθώς και με Έλληνες καθηγητές και φοιτητές που ζουν στην Καλιφόρνια.

Ενδεικτικά αναφέρω μερικά από τα θέματα συζήτησης στις συναντήσεις που θα έχω:

1. Το μέλλον της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης μετά την οικονομική κρίση
2. Το σύστημα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (University of California System) και το σύστημα των πολιτειακών Πανεπιστημίων της Καλιφόρνιας (California State Universities). Πρόκειται για δύο συστήματα που λειτουργούν παράλληλα με επιτυχία. Το πρώτο δίνει έμφαση στην έρευνα το δεύτερο στην εκπαίδευση.
3. Η συνδιαχείριση των επί μέρους Πανεπιστημίων (Campuses) που απαρτίζουν το Πανεπιστημιακό Σύστημα της Καλιφόρνιας ως μία ολότητα, αλλά με συνθήκες εσωτερικού ανταγωνισμού και αποκέντρωσης.
4. Η πορεία του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ και ο «ανταγωνισμός» του με το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ.
5. Η διαχείριση της χρηματοδότησης και οι προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ Πολιτείας και Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας.
6. Ο ρόλος των διοικουσών επιτροπών (Boards of Trustees) και των επιτηρητών (Regents).
7. Η χρήση του ηλεκτρονικού βιβλίου στην δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση.
8. Η επιτυχία της πολιτικής ευρείας προσβασιμότητας με ταυτόχρονη έμφαση στην αριστεία του Πανεπιστημίου του Μπέρκλεϋ.
9. Συστήματα διοίκησης πανεπιστημίων, εναλλακτικά υποδείγματα, ισορροπία αυτονομίας και κεντρικής ρύθμισης, μοντέλα χρηματοδότησης, κοινωνική λογοδοσία.
10. Το σύστημα των Κοινοτικών Κολλεγίων (Community College system), η θέση του σε σχέση με το Πανεπιστημιακό και το Πολιτειακό Πανεπιστημιακό σύστημα, η σύνδεσή του με τις ανάγκες της κοινότητας που εξυπηρετεί και η έμμεση πρόσβαση μέσω των Κοινοτικών Κολλεγίων στα Πανεπιστήμια.
11. H διαμόρφωση προτεραιοτήτων και πολιτικής έρευνας στις ΗΠΑ.
12. Η ισορροπία μεταξύ κεντρικών ερευνητικών στοχεύσεων και «ανοιχτών» πεδίων έρευνας με κριτήριο την αριστεία. Η σύνδεση της οικονομίας με την έρευνα. Μεγάλα ερευνητικά κέντρα και εξειδικευμένα ερευνητικά κέντρα.
13. Μέθοδοι και πρακτικές προκήρυξης και χρηματοδότησης έρευνας.
14. Τομείς αιχμής στην έρευνα.
15. Συνεργασία Πανεπιστημίων και Ερευνητικών Κέντρων
16.Ερευνητικές καινοτομίες και δημιουργία start up εταιρειών με ερευνητικό χαρακτήρα.
17. Μεταφορά τεχνολογίας (Technology Transfer).
Τρόποι συνεργασίας με τα «καλύτερα μυαλά», ελλήνων επιστημόνων του εξωτερικού.
18. Αξιοποίηση της Ελληνικής επιστημονικής διασποράς. Μονοπάτια εξόδου από την εσωστρέφεια της Ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
19. Πρακτικές ανοικτής διακυβέρνησης, διαβούλευσης και συμμετοχής.

Οι συναντήσεις θα λάβουν χώρα στο Μπέρκλεϋ, Στάνφορντ, Σακραμέντο, Silicon Valley, Σαν Φρανσίσκο, Όουκλαντ. Θα επισκεφθώ επίσης το Lawrence Berkeley Νational Laboratory, το Mathematical Sciences Research Institute (MSRI), την Google Research, κλπ.

Aνάμεσα στους παράγοντες που θα συναντήσω περιλαμβάνονται οι:

-Glen Thomas, Υπουργός Παιδείας της Καλιφόρνιας (Secretary of Education of the State of California)
-John W Etchemendy, Provost του πανεπιστημίου του Στάνφορντ
-Jeffrey H Wachtel, Επικεφαλής των συμβούλων του Προέδρου του Πανεπιστημίου του Στανφορντ John Hennessy (λόγω απουσίας του τελευταίου) και Γραμματέα της επιτροπής διοίκησης (Board of Trustees) του Πανεπιστημίου
-Robert J. Birgeneau, Πρύτανη (Chancellor) του Πανεπιστημίου του Μπέρκλεϋ.
-Steven Beckwith, Αντιπρόεδρο (Vice President) υπεύθυνο για την Έρευνα και τις μεταπτυχιακές σπουδές όλων των Πανεπιστημίων του συστήματος της Καλιφόρνιας (University of California Systems)
-Jack Scott, Πρύτανη (Chancellor) of the California Community College System
-Helene Barcelo, αναπληρώτρια διευθύντρια (Deputy Director) και Dave Auckly (associate Director), του Ινστιτούτου Mαθηματικών Επιστημών (Mathematical Sciences -Research Institute (MSRI)) στο Μπέρκλεϋ
-Graham Fleming, Αντιπρύτανη (Vice Chancellor) υπεύθυνο για την Έρευνα στο Μπέρκλεϋ
-Carol Mimura, Αντιπρύτανη (Vice Chancellor) υπεύθυνη για θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας και βιομηχανικής έρευνας στο Μπέρκλεϋ (Assistant Vice Chancellor, Intellectual Property & Industry Research Alliances)
-Craig Newmark, Ιδρυτή του Craigslist

Θα συναντήσω επίσης Κοσμήτορες, Προέδρους Τμημάτων και καθηγητές των Πανεπιστημίων Μπέρκλεϋ και Στάνφορντ.

Τέλος, θα έχω συναντήσεις με τον Μητροπολίτη του Σαν Φραντσίσκο Γεράσιμο, και θα επισκεφθώ το Μεταπτυχιακό κέντρο Θεολογικών σπουδών του Πατριάρχη Αθηναγόρα στο Μπέρκλεϋ και τον διευθυντή του, Μητροπολίτη Νικήτα.

Tuesday, January 19, 2010

Επαγγελματικά δικαιώματα

Το δελτίο τύπου για την χθεσινή συνάντηση με πρυτάνεις και προέδρους ΤΕΙ είναι εδώ.

Saturday, January 16, 2010

Τα εγκαίνια σχολείων


Έχω δει σε μερικές ιστοσελίδες και εφημερίδες κριτική  για τα εγκαίνια των σχολείων που έκανα στην Θεσσαλονίκη. Η κριτική αυτή διατυπώθηκε σε ένα μέσον και στην συνέχεια έγινε copy-paste σε μερικά άλλα.

Η κριτική αφορούσε στο ότι ένα σχολείο λειτουργεί από το 2007, ότι δεν έχει υπολογιστές, την συζήτηση που έκανα με εκπαιδευτικούς και ότι δεν έκανα συναντήσεις με φορείς.
 
Η απάντησή μου στην κριτική αυτή είναι η εξής:
 
Τα σχολεία που εγκαινιάσθηκαν καθορίσθηκαν από τις τοπικές αρχές της Θεσσαλονίκης. Μου ζητήθηκε να το κάνω εγώ γιατί η Υπουργός είχε άλλες υποχρεώσεις.

Δεν με ενδιαφέρει να κόβω κορδέλες. Μου αρκεί να συμβάλλω στο να φτιάχνονται τα σχολεία.

Όπως είπα σε όλες τις τελετές, τα πάσης φύσεως εγκαίνια αποτελούν για μένα αφορμή για να αναδειχθεί ένα έργο και να ξεκινήσει το επόμενο. Με κανένα τρόπο δεν το θεωρώ ως μέσον προσωπικής ή κομματικής προβολής. Τόνισα μάλιστα ότι. κατά την γνώμη μου, είναι τυχαίο γεγονός ποιός θα είναι υπουργός την εποχή που θα έλθει η ώρα να γίνουν εγκαίνια - και επομένως δεν δικαιούται έτσι κι' αλλιώς να "καρπούται" το αποτέλεσμα. Εγκαίνια όμως είναι χρήσιμο να γίνονται, έστω και με καθυστέρηση γιατί αποτελούν μια εκδήλωση χαράς για όσους απολαμβάνουν το νέο σχολείο.

Είπα επίσης, ότι τα σχολεία τα κτίζουν οι φορολογούμενοι πολίτες και όχι οι υπουργοί. Οι υπουργοί διαχειρίζονται τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου και υποχρέωσή τους είναι να διαχειρίζονται τα χρήματα αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Επί πλέον, ανέφερα ότι το κτίσιμο των σχολείων δεν είναι θέμα μιας κυβέρνησης. Όλες προσπαθούν να κάνουν το καλύτερο.

Ο συμβολικός τρόπος που διάλεξα να αναδείξω την προσέγγισή μου αυτή είναι ότι δεν έκοψα εγώ τις κορδέλες, αλλά κάλεσα μαθητές να το κάνουν. Γιατί σε αυτούς ανήκουν τα σχολεία.


Για το ότι δεν υπήρχαν υπολογιστές στο ένα σχολείο από το 2007 δεν νομίζω ότι είναι δίκαιο να αποδίδονται ευθύνες στους τρεις τελευταίους μήνες.
 
Όσο για την κριτική ότι δεν έκανα συναντήσεις, πρέπει να θυμίσω ότι πήγα έκτακτα στην Θεσσαλονίκη για λίγες ώρες. Επισκέφθηκα 5 σχολεία σε διαφορετικά σημεία. Ήταν αδύνατο να προλάβω κάτι άλλο. Είναι γνωστό ότι οποτεδήποτε ταξίδεψα εκτός Αθηνών, έκανα πολύωρες συναντήσεις με όλους τους φορείς.

Για το υπηρεσιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών δεν εξέφρασα προθέσεις του Υπουργείου. Οι πολιτικές του Υπουργείου θα ανακοινωθούν επισήμως. Είχα όμως χθες την ευκαιρία να συζητήσω με εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολείο μιας δύσκολης περιοχής την πρόταση του Υπουργείου που έχει τεθεί για διαβούλευση. Η διαβούλευση δεν γίνεται μόνο στο ίντερνετ. Όσο περισσότερες απόψεις συγκεντρώνει κανείς, τόσο καλύτερα μπορεί να διαμορφώσει την πολιτική του.

Το βέβαιο είναι ότι σήμερα έχουμε πρόβλημα. Η στενή ανθρώπινη σχέση μεταξύ μαθητή και δασκάλου που είναι αναγκαία για την σωστή μαθησιακή διαδικασία δεν υφίσταται στην έκταση και τον βαθμό που θα έπρεπε. Και αυτό το πρόβλημα πρέπει να αντιμετωπίσουμε στην ρίζα του.


ΥΓ: Κάτι ακόμα για τα εγκαίνια του σχολείου που λειτουργούσε από το 2007. Το σχολείο αυτό δεν είχε εγκαινιασθεί ποτέ. Ο λόγος ήταν ότι "ήταν μακριά και σε υποβαθμισμένη περιοχή" (και δεν θα είχε κάλυψη από τα ΜΜΕ). Γι' αυτό κανείς υπουργός ή παράγων δεν είχε πάει μέχρι χτες. Θεώρησα ότι θα ήταν καλό να αισθανθούν οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και η τοπική κοινωνία ότι άξιζε να συμμετέχουν και αυτοί σε μια παραδοσιακή τελετή, έστω και με καθυστέρηση.

Wednesday, January 13, 2010

Επίσκεψη στην Θεσσαλονίκη

Κατά την επίσκεψή μου στην Θεσσαλονίκη για εγκαίνια σχολείων, είχα την ευκαιρία να συζητήσω με μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Ενα από τα θέματα που μου έθεσαν οι μαθητές ήταν η επιθυμία τους να μην αλλάζουν συχνά οι καθηγητές τους.

Με τους καθηγητές είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και να ανταλλάξουμε απόψεις για θέματα που αφορούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τα κενά στα σχολεία. Ζήτησα και την γνώμη τους για τις σχετικές προτάσεις που το Υπουργείο είχε θέσει για διαβούλευση.

Για την αποφυγή εσφαλμένων εντυπώσεων  θα πρέπει να διευκρινίσω ότι δεν αναφέρθηκα σε "αποφάσεις" του Υπουργείου ούτε σε σχέδιο νόμου με συγκεκριμένες προβλέψεις, γιατί τέτοιο σχέδιο δεν υφίσταται.

Thursday, January 07, 2010

Η νέα ιστοσελίδα μου ως υφυπουργού

Ξεκινά από σήμερα η νέα ιστοσελίδα μου. (http://ypepth.opengov.gr/panaretos /)

Επειδή στην πολιτική κάθε πρόβλεψη είναι παράτολμη, θα αρκεστώ να πώ ότι ευελπιστώ η ιστοσελίδα αυτή να συνεισφέρει σε μία νέα αντίληψη για την πολιτική και τις σχέσεις πολιτών με αυτούς στους οποίους έχει ανατεθεί θέση πολιτικής ευθύνης. Ίσως και όχι μόνο στην Ελλάδα. Εύχομαι να έλξει το ενδιαφέρον των πολιτών που θα ήθελαν μία περισσότερο ουσιαστική συμμετοχή τους στην δημόσια συζήτηση και, γιατί όχι, στην διαμόρφωση πολιτικής.

Αντιγράφω εδώ την εισαγωγή στην βασική σελίδα:

Ένας δημόσιος λειτουργός δεν είναι παρά ένας πολίτης που εντέλλεται από τους συμπολίτες του να φέρει εις πέρας μία δημόσια αποστολή. Στους συμπολίτες του, λοιπόν, πρέπει να αναφέρεται και να τους ενημερώνει για την διαχείριση της εντολής αυτής και την άσκηση του λειτουργήματός του. Τον ίδιο έλεγχο, δηλαδή, που θα θέλει με την σειρά του να ασκεί και ο ίδιος στον επόμενο πολίτη που θα επιφορτισθεί με την αποστολή αυτή, όταν ο ίδιος δεν θα έχει πλέον αυτήν την ευθύνη.
Ο παρών ιστότοπος αποτελεί μέρος αυτής ακριβώς της προσπάθειας για μία περισσότερο ανοιχτή διακυβέρνηση – πράγμα που απαιτεί και περισσότερο ανοιχτή κυβέρνηση. Η ιδέα είναι η σελίδα του υφυπουργού να δίνει την δυνατότητα στους συμπολίτες του να παρακολουθούν, να σχολιάζουν, να συνεισφέρουν, αλλά και το κυριώτερο, να ελέγχουν την δραστηριότητά του.
Οι περισσότερο «παραδοσιακές» ενότητες είναι η κεντρική σελίδα (που λειτουργεί κυρίως ώς πίνακας ανακοινώσεων) και  η σελίδα με τα βιογραφικά σημειώματα του υφυπουργού και των συνεργατών του. Πέραν αυτών όμως, στην ενότητα «Διαβούλευση» θα λειτουργεί ιστολόγιο (blog) που θα παρέχει την δυνατότητα διάδρασης και διαβούλευσης με τους πολίτες πάνω στα ζητήματα του υπουργείου, κατά τα πρότυπα του opengov.gr. Πρότυπα, όμως, τα οποία πάμε ένα βήμα παραπέρα: η συζήτηση δεν θα γίνεται αποκλειστικά επί νομοσχεδίων, αλλά θα επιτρέπεται και στον κάθε πολίτη να ξεκινήσει ό ίδιος ένα θέμα πρός συζήτηση και να αρθρογραφήσει.
Από τις πιό σημαντικές ενότητες είναι η ενότητα «Διαφάνεια». Εκεί θα γίνει πράξη η δημοσιοποίηση όλων των αποφάσεων που υπογράφει ο υφυπουργός. Η προσπάθεια είναι οι αποφάσεις που αναρτώνται στην ενότητα αυτή να είναι εύκολα προσβάσιμες, και το κυριώτερο, να υπάρχει αποτελεσματικός μηχανισμός αρχειοθέτησης και αναζήτησης (ειδάλλως ο πολίτης θα χάνεται σε ένα ωκεανό αποφάσεων χωρίς τελικά η δημοσιοποίηση να έχει ουσιαστικό αντίκτυπο). Επί πλέον, με την λειτουργία RSS στην υποσελίδα αυτή, ο πολίτης θα έχει την δυνατότητα να ενημερώνεται αυτόματα για όλες τις νέες αποφάσεις που φέρουν την υπογραφή του υφυπουργού (ή ακόμα να επιλέγει μόνον τις κατηγορίες που τον ενδιαφέρουν).
Η σελίδα «Επικοινωνία» δίνει την δυνατότητα απ’ ευθείας επικοινωνίας με το γραφείο του υφυπουργού.
Όπως σε κάθε τι νέο, είναι ενδεχόμενο να παρουσιαστούν προβλήματα.  Οι όποιες προτάσεις για την βελτίωση της λειτουργίας του ιστότοπου μπορούν να αποστέλλονται μέσω της σελίδας επικοινωνίας.
Θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στην ομάδα ηλεκτρονικής  διακυβέρνησης του γραφείου του Πρωθυπουργού για την βοήθεια στην διαμόρφωση της σελίδας αυτής.

ΥΓ. Στην ενότητα της διαβούλευσης έχουν αναρτηθεί τα σχέδια ΠΔ για επαγγελματικά δικαιώματα που εκκρεμούν. Είναι η πρώτη φορά που τα σχέδια αυτά δίνονται στην δημοσιότητα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι όποιος θέλει μπορεί να τα σχολιάσει  ώστε να βελτιωθούν.

Wednesday, January 06, 2010

Συνάντηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη

Το δελτίο τύπου (5/1/2010)

 Διήμερη επίσκεψη στο Οικουμενικό Πατριαρχείο πραγματοποιεί από σήμερα ο Υφυπουργός Παιδείας δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Ιωάννης Πανάρετος.

Σήμερα το απόγευμα είχε μακρά κατ' ιδίαν συνάντηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο.

Ο υφυπουργός διαβίβασε στον Οικουμενικό Πατριάρχη τους χαιρετισμούς και τις ευχές του πρωθυπουργού Γιώργου Α. Παπανδρέου και της κυβέρνησης για το νέο έτος και του μετέφερε την αμέριστη συμπαράσταση της Ελλάδας στο Οικουμενικό Πατριαρχείο και την ομογένεια.

Κατά την διάρκεια της συνάντησης ο Πατριάρχης και ο Υφυπουργός αντήλλαξαν απόψεις για θέματα κοινού ενδιαφέροντος εκκλησίας και παιδείας
Ο κ. Πανάρετος θα εκπροσωπήσει αύριο την κυβέρνηση στον εορτασμό του αγιασμού των υδάτων και θα παρακαθίσει σε γεύμα που θα παραθέσει ο Οικουμενικός Πατριάρχης.

Και δύο σχετικοί σύνδεσμοι:
http://fanarion.blogspot.com/2010/01/blog-post_1433.html

http://fanarion.blogspot.com/2010/01/blog-post_06.html

Tuesday, January 05, 2010

Οι μηνιαίες αποδοχές μου

Οι μηνιαίες αποδοχές μου ως Υφυπουργού (Δεκέμβριος 2009), ήταν 3645 ευρώ (ακαθάριστες αποδοχές 5815 ευρώ).

Στο πανεπιστήμιο, τον τελευταίο μήνα πριν την υπουργοποίησή μου (Σεπτέμβριος 2009), οι καθαρές αποδοχές μου ήταν 3051 ευρώ (ακαθάριστες αποδοχές 4650 ευρώ).

(Σημειώνω ότι όλες οι δραστηριότητές μου που σχετίζονται με την καθηγητική μου ιδιότητα έχουν ανασταλεί από τις 6 Οκτωβρίου).

Monday, January 04, 2010

Εκλογές Κοσμητόρων και Πρυτάνεων

Στο περιθώριο της συνάντησης που είχα σήμερα με πρυτάνεις πανεπιστημίων και προέδρους ΤΕΙ για τα επαγγελματικά δικαιώματα, μου τέθηκε το θέμα του κατά πόσον θα εξαιρεθούν οι κοσμήτορες από την εφαρμογή του νόμου για τις θητείες πανεπιστημιακών οργάνων.

Διευκρίνισα -και το επαναλαμβάνω εδώ για ενημέρωση- ότι δεν θα υπάρξει καμμία εξαίρεση από την εφαρμογή της ισχύουσας διάταξης. Ούτε φυσικά θα αλλάξει του χρόνου η διάταξη .

Το θέμα των θητειών των πανεπιστημιακών οργάνων δεν μπορεί να να σχετίζεται με πρόσωπα. Αλλαγή της διάταξης θα έχει έννοια μόνο όταν αλλάξει ο τρόπος διοίκησης των πανεπιστημίων.

Τα πρακτικά του ΕΣΥΠ (ΣΠΔΕ)

Είχα υποσχεθεί ότι θα δημοσιοποιήσω ντα πρακτικά των συνεδριάσεων του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Τα πρακτικά των 5 πρώτων συνεδριάσεων είναι εδώ.

Διαβάζοντας κανείς τα πρακτικά αυτά (όπως και τα υπόλοιπα που θα ακολουθήσουν), μπορεί να δει ότι το τελικό πόρισμα αδικεί την συζήτηση που έγινε.

Sunday, January 03, 2010

Saturday, January 02, 2010

Η ανοικτή διακυβέρνηση και οι αριθμοί

Τα πρώτα στατιστικά στοιχεία


Απο τις 6 Οκτωβρίου ως τις 30 Δεκεμβρίου 2009 το opengov.gr έχει δεχτεί συνολικά 1.947.583 μοναδικές επισκέψεις.

Εχουν αναρτηθεί 1081 θέσεις και 12 διαβουλεύσεις που έχουν προκαλέσει 19422 σχόλια.

Αναλυτικά, τα στοιχεία έχουν ως εξής:




ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ

ΑΡ. ΔΙΑΒ/ΩΝ

ΑΡ. ΣΧΟΛΙΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

ΑΡ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΝ

ΑΡ. ΘΕΣΕΩΝ

Υπουργείο Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
3
7.642
1
24
Yπουργείο Οικονομικών
2
5.616
1
34
Υπουργείο Εξωτερικών
0
-
0
-
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας
0
-
0
-
Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας
2
1.642
4
59
Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής
2
643
2
88
Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
1
3.538
3
230
Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
0
-
1
48
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
0
-
1
47
Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
0
-
1
535
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
0
-
2
13
Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων
1
102
0
-
Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη
1
239
0
-
Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού
0
-
2
3
ΣΥΝΟΛΑ
12
19.422
18
1.081