Monday, August 31, 2009

Οι καλοκαιρινές μετεγγραφές στα Πανεπιστήμια

Και πάλι από το νομοσχέδιο για τα ΤΕΙ.
Αναρωτιέμαι ποιός συγκέντρωσε όλες αυτές τις ασθένειες και ποιό είναι το ποσοστό παγκοσμίως των νέων ηλικίας 18 ετών που πάσχουν από τέτοιες ασθένειες.

Άρθρο 35
Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ατόμων
που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις
1. Οι υποψήφιοι των παρακάτω αναφερομένων κατηγοριών εισάγονται χωρίς εξετάσεις στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.) Πανεπιστημιακής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης πλην του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Α.Σ.Κ.Τ. Αθήνας και των Τμημάτων Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών των Πανεπιστημίων Θεσσαλονίκης και Δυτικής Μακεδονίας καθ’ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων σε ποσοστό 5% εφόσον είναι κάτοχοιτίτλου απόλυσης από Λύκειο ή αντίστοιχο Σχολείο της ημεδαπής ή αλλοδαπής: τυφλοί, με μειωμένη οπτική οξύτητα (με ποσοστό αναπηρίας άνω του 85%), κωφοί,κωφάλαλοι, πάσχοντες από μεσογειακή, δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, πάσχοντες από συγγενή υδροκεφαλία με μόνιμη τεχνητή παροχέτευση του εγκεφαλονωτιαίου υγρού (shunt), συνοδευόμενη καιαπό άλλες διαμαρτίες, όπως αραχνοειδής κύστη με φανόμενα επιληπτικής κρίσης, πάσχοντες από μυϊκή δυστροφία Duchenne, από βαριά αγγειακή δυσπλασία του εγκεφαλικού στελέχους, από κακοήθεις νεοπλασίες (λευχαιμίες, λεμφώματα, συμπαγείς όγκους), από το σύνδρομο του Bund Chiari, από τη νόσο του Fabry, από βαριά ινοκυστική νόσο (παγκρέατος, πνευμόνων), από σκλήρυνση κατά πλάκας, από βαριά μυασθένεια θεραπευτικώς αντιμετωπιζόμενη με φαρμακευτική αγωγή, νεφροπαθείς που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση, πάσχοντες από συγγενική αιμορραγική διάθεση - αιμορροφιλίες και υποβαλλόμενοι σε θεραπεία με παράγοντες πήξεως, υποβληθέντες σε μεταμόσχευση μυελού των οστών ή μεταμόσχευση κερατοειδούς χιτώνος, καρδιάς,ήπατος, πνευμόνων, νεφρού, παγκρέατος, λεπτού εντέρου, πάσχοντες από ινσουλινοεξαρτώμενο νεανικό διαβήτη τύπου 1, πάσχοντες από σύνδρομο Evans, πολυμεταγγιζόμενοι πάσχοντες από μεσογειακή αναιμία, με κινητικά προβλήματα οφειλόμενα σε αναπηρία άνω του 67%, πάσχοντες από φαινυλκετονουρία, από συγγενή θρομβοφιλία και υποβάλλονται σε θεραπεία αντιπηκτικής αγωγής δια βίου, από αρρυθμογόνο δυσπλασία δεξιάς κοιλίας με εμφυτευμένο απινιδωτή, καθώς και από τη νόσο Gaucher, πάσχοντες από σύμπλοκες συγγενείς καρδιοπάθειες χειρουργηθείσες ή μη με πνευμονική υπέρταση άνω των 50mm Hg, από μονήρη κοιλία, από κοινό αρτηριακό κορμό, από παθήσεις του μυοκαρδίου οποιασδήποτε φύσης που προκαλούν μόνιμη διαταραχή της μόνιμη διαταραχή της
λειτουργίας της καρδιάς (κλάσμα εξώθησης<35%), από υπερτροφικού τύπου μυοκαρδιοπάθεια, από πρωτοπαθή πνευμονική υπέρταση, από σοβαρή πνευμονική ίνωση ο-
ποιασδήποτε αιτιολογίας, από το σύνδρομο Brugada, από ιδιοπαθή κοιλιακή ταχυκαρδία με τοποθέτηση απινιδωτή, πάσχοντες από γλυκογονιάσεις, από κίρρωση ήπατος, από πυλαία υπέρταση λόγω υποπλασίας πυλαίας φλέβας, πάσχοντες από τη νόσο του Crohn, πάσχοντες από τη νόσο Wilson, από το σύνδρομο πολλαπλής νευρινωμάτωσης (Recklinchausen), από πολλαπλούν μυέλωμα, από χρόνια σαρκοείδωση (μορφές μεγάλης βαρύτητας με πνευμονική εντόπιση), από αυτοάνοση ηπατίτιδα, από τραυματική απώλεια και των δυο όρχεων ή αμφίπλευρη ορχεκτομή, υποβληθέντες σε λαρυγγεκτομή ολική, από κρανιοφαρυγγίωμα του εγκεφάλου, καθώς και από διάσπαρτο ερυθυματώδη λύκο ή σκληροδερμία με προσβολή των πνευμόνων (πνευμονική ίνωση, πνευμονική αγγειίτιδα), ή των νεφρών (κρεατινίνη ορού ή clearance κρεατινίνης ή της καρδιάς (ενδοκαρδίτιδα,
μυοκαρδίτιδα) και οι υποβληθέντες σε ολική ή μερική κολεκτομή.
2. Οι πάσχοντες από τις αναφερόμενες παθήσεις δεν εισάγονται σε Τμήματα στα οποία λόγω της φύσης της επιστήμης είναι δυσχερής γι’ αυτούς η παρακολούθηση σύμφωνα με αιτιολογημένη απόφαση του τμήματος, που εγκρίνεται από τη σύγκλητο και ανακοινώνεται πριν από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους για το οποίο γίνεται η επιλογή. Ειδικά για το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010 οι σχετικές αποφάσεις πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως
30 Σεπτεμβρίου 2009.

Πέτρος Γέμτος

Διάβασα ότι ο Π. Γέμτος ανέλαβε επικεφαλής κολλεγίου.

Φαίνεται ότι τα Ελληνικά κολλέγια ακολουθούν την συνταγή των κυπριακών, προσλαμβάνοντας πρώην πρυτάνεις των ελληνικών δημοσίων πανεπιστημίων.

Το πείραμα έχει ενδιαφέρον. Γιατί τώρα θα αξιολογηθούν πραγματικά μερικοί πρυτάνεις δεδομένου ότι ο ιδιωτικός τομέας απαιτεί μετρήσιμα αποτελέσματα.

Εκτός και αν τους χρειάζονται μόνο και μόνο γιατί ξέρουν τους μηχανισμούς. Θα δούμε.

Η συνέντευξη του Π. Γέμτου

Ενας πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών επικεφαλής ενός από τα μεγαλύτερα κολέγια της χώρας!
Πρόκειται για τον Πέτρο Γέμτο, καθηγητή Πολιτικής Οικονομίας και Φιλοσοφίας και Ιστορίας των Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, του οποίου υπήρξε και πρύτανης από το 1991 έως το 1997.

*Επίσης, υπήρξε γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας το 1989 και είναι κάτοχος διδακτορικών των σχολών Νομικής και Οικονομικής του Πανεπιστημίου Τίμπιγκεν της Γερμανίας.

* Προκάλεσε εντύπωση η είδηση ότι ύστερα από τόσα χρόνια θητείας στο δημόσιο πανεπιστήμιο αναλαμβάνετε την προεδρία του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου ενός ιδιωτικού κολεγίου. Γιατί;

- Το πανεπιστήμιο ήταν και είναι περιεχόμενο και σκοπός της ζωής μου, για μένα ο σημαντικότερος θεσμός της ελεύθερης δημοκρατικής κοινωνίας. Εκεί παράγεται μόρφωση και παιδεία, καλλιεργείται η ελεύθερη κριτική σκέψη. Το αγαθό που παράγεται είναι δημόσιο αγαθό. Δημόσια αγαθά, ωστόσο, διατίθενται, αλλά δεν παράγονται αναγκαία από το κράτος. Μπορεί να παραχθούν και από ιδιώτες. Το ερώτημα που ανακύπτει, λοιπόν, είναι όχι από ποιον, αλλά πώς μπορεί να διασφαλισθεί το άριστο μέγεθος αυτού του αγαθού. Πιστεύω ότι και εδώ τη λύση δίνουν ανταγωνιστικές αγορές που αναγκάζουν τους παραγωγούς να εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο τα συμφέροντα των καταναλωτών. Μονοπώλια (κρατικά ή ιδιωτικά) παρωθούν σε κατάχρηση δύναμης, που βλάπτει μακροχρόνια το κοινωνικό σύνολο. Πάντοτε πίστευα (έχω κάνει και σχετικές δημοσιεύσεις πολλά χρόνια πριν) ότι η παρουσία ιδιωτικών φορέων στο χώρο των πανεπιστημιακών υπηρεσιών θα δημιουργήσει κίνητρα παραγωγικής δουλειάς και στα δημόσια πανεπιστήμια και ότι θα αναγκάσει τους πολιτικούς μας να στηρίξουν, για να σώσουν την εξωτερική τους εικόνα, την αυτοδιοίκηση των πανεπιστημίων και να αυξήσουν τους οικονομικούς τους πόρους. Ως πρόεδρος του Ακαδημαϊκού Συμβουλίου του Μητροπολιτικού Κολεγίου Αθηνών, λοιπόν, δεν θέλω μόνο να συμβάλω στην καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών μας, αλλά και να βοηθήσω στην προσπάθεια των συναδέλφων μου των δημοσίων πανεπιστημίων.

*Μπορούμε να θεωρούμε τα κολέγια πανεπιστήμια;

- Σύμφωνα με το Κοινοτικό Δίκαιο, κολέγια που συνεργάζονται με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια δίδουν πανεπιστημιακούς τίτλους με αναγνωρισμένα επαγγελματικά και ακαδημαϊκά δικαιώματα. Η ουσιαστική αξία των πτυχίων και η αποδοχή τους στις αγορές εργασίας εξαρτώνται από την ποιότητα του κάθε κολεγίου. Το ίδιο ισχύει εξάλλου και για δημόσια πανεπιστήμια. Για παράδειγμα, το Μητροπολιτικό Κολέγιο Αθηνών έχει διοίκηση με ταλέντο, μια εξαιρετική υλικοτεχνική υποδομή και ικανούς συνεργάτες, και θα μετεξελιχθεί γρήγορα σε ένα υψηλού επιπέδου τριτοβάθμιο ίδρυμα. Ηδη τα πτυχία του χορηγούνται από τρία γνωστά πανεπιστήμια της Μεγάλης Βρετανίας: Queen Margaret University, Roehampton και Gloucestershire University. Διαθέτει 4 μεγάλες σχολές: τη Σχολή Διοίκησης Επιχειρήσεων, τη Σχολή Νέων Τεχνολογιών, τη Σχολή Υγείας και Κοινωνικών Επιστημών με προγράμματα Φυσικοθεραπείας, Λογοθεραπείας, Ψυχολογίας, Μετάφρασης και Παιδαγωγικών, καθώς επίσης και Σχολή Επικοινωνίας, Κινηματογράφου και Παραστατικών Τεχνών. Οραμά μας είναι να δημιουργηθούν μια νομική και μια φιλοσοφική σχολή.

*Πολλοί, πάντως, υποστηρίζουν ότι έχουμε παράκαμψη του άρθρου 16 του Συντάγματος.

- Το άρθρο 16 του Συντάγματος είναι μια ρύθμιση που έχει ξεπεραστεί από τις ευρωπαϊκές εξελίξεις. Το σημαντικό του στοιχείο είναι ο τονισμός της πλήρους αυτοδιοίκησης των ιδρυμάτων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μορφές δημόσιου όσο και ιδιωτικού δικαίου.

*Πώς αξιολογείτε τις προϋποθέσεις του υπουργείου Παιδείας;

- Οι τυπικές προϋποθέσεις αλλού είναι αυστηρές, αλλού είναι υπερβολικά χαλαρές. Το ελάχιστο του εμβαδού των κτιρίων (300 τ.μ.), για παράδειγμα, είναι πολύ λίγο για να καλύψει ανάγκες σε αίθουσες διδασκαλίας, βιβλιοθήκες, εργαστήρια, χώρους αναψυχής κ.λπ. Εμείς λειτουργούμε σε ιδιόκτητο campus 7 στρεμμάτων στον Παράδεισο Αμαρουσίου. Πιστεύω, πάντως, ότι ο έλεγχος νομιμότητας για όλα τα αυτοδιοικούμενα δημόσια και ιδιωτικά πανεπιστήμια πρέπει να γίνεται από ανεξάρτητες αρχές.

*Δεν είναι λίγοι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι τα κολέγια θα «υποδεχθούν» κυρίως εκείνους που δεν κατάφεραν να «πιάσουν» τη βάση του «10»...

- Στο Μητροπολιτικό Κολέγιο Αθηνών απευθυνόμαστε σε συνειδητοποιημένους φοιτητές που θέλουν γνώση του αντικειμένου τους ώστε να είναι χρήσιμοι στην αγορά εργασίας. Συνεπώς, το «δέκα» δεν μας αφορά. Αλλωστε, έχουμε τις δικές μας προϋποθέσεις εισαγωγής (υψηλή βαθμολογία, επαρκή γνώση αγγλικής γλώσσας), ώστε να πληρούμε τα υψηλά «standards» που θέτουν τα συνεργαζόμενα πανεπιστήμια. Θα καλύψουμε κενά του δημόσιου συστήματος, που συχνά οδηγεί υποψηφίους να σπουδάσουν επιστήμες που δεν τους ενδιαφέρουν ή τους δίνουν πτυχία χωρίς αντίκρισμα. Και ελπίζουμε σε γόνιμη συνεργασία με τα δημόσια ΑΕΙ, τόσο σε επίπεδο διδασκαλίας όσο και σε επίπεδο έρευνας.

Thursday, August 27, 2009

Πληθωρισμός αριστούχων και στην Αγγλία

Ανακοινώθηκαν πριν από λίγο οι βαθμολογίες των GCSE εξετάσεων στην Αγγλία. 21.6% των εξετασθέντων πήρε A* ή A. Το ποσοστό αυτό είναι το μεγαλύτερο όλων των εποχών.

Εχει πράγματι βελτιωθεί η παρεχόμενη εκπαίδευση στην Αγγλία;

Ενα είναι βέβαιο. Η βελτίωση των βαθμολογιών δεν οφείλεται σε ασυνέπεια στο επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα.

περισσότερα

Wednesday, August 26, 2009

Η μαζική τριτοβάθμια εκπαίδευση και το τρίπτυχο του παραλογισμού

Η ανακοίνωση των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και οι 20802 κενές θέσεις προκάλεσαν και πάλι συζητήσεις για την ποιότητα του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και δικαιολογημένα.

Θα ήθελα όμως να θίξω μια άλλη διάσταση του θέματος. Τις τεράστιες αδυναμίες της ακολουθούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής. Αναρωτιέμαι αν έχει προβληματισθεί κανείς για τις ρίζες του προβλήματος.

Στόχος των κυβερνήσεων (όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς) είναι η μαζική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Δικαιολογημένα θα έλεγε κανείς, για να βοηθηθούν και οι οικονομικά ασθενέστεροι.

Δεν αναρωτηθήκαμε όμως, αν όλοι οι νέοι αυτής της ηλικίας έχουν και τα προσόντα να παρακολουθήσουν πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Ακόμα χειρότερα, δεν έγινε καμμιά προσπάθεια για να αποκτήσουν αυτή την δυνατότητα. Αντίθετα, το ίδιο το κράτος ήλθε και καθόρισε ένα αυθαίρετο 10 ώς όριο εισαγωγής. Εχουμε λοιπόν μια πρώτη αντίφαση (μαζική τριτοβάθμια αλλά όχι για όλους).

Το κράτος όμως έχει κάνει μια τεράστια επένδυση. Και επειδή δεν υπάρχουν δίδακτρα, όλο το κόστος το επωμίζεται ο ανυποψίαστος φορολογούμενος που πληρώνει τις πρόχειρες και ατεκμηρίωτες πολιτικές επιλογές.

Από ποιόν θα ζητηθούν οι ευθύνες για το διδακτικό προσωπικό που δεν θα έχει αντικείμενο στα τμήματα που υπολειτουργούν (ή δεν λειτουργούν καθόλου); Για τις άχρηστές υποδομές;

Και σαν να μην φθάνουν τα παραπάνω, η κυβέρνηση έφτιαξε και πέρισυ και πρόπερσυ και φέτος (!) νέα τμήματα!!!

Και το τελευταίο: Χθες ψηφίστηκε από την κυβέρνηση νέος νόμος, υποτίθεται για την αναβάθμιση των ΤΕΙ. Στην ουσία πρόκειται απλώς περί νόμου που “βαφτίζει” τα ΤΕΙ πανεπιστήμια και τους καθηγητές των ΤΕΙ καθηγητές πανεπιστημίου. Νόμος που δεν προσφέρει καμμιά ουσιαστική βελτίωση στην εκπαίδευση που παρέχεται στους φοιτητές των ΤΕΙ.

Και η τεχνική εκπαίδευση (για την οποία πιθανότατα, θα είχαν τα προσόντα πολλοί από τους αποτυχόντες και για την εξυπηρέτηση της οποίας δημιουργήθηκαν τα ΤΕΙ), παραπέμπεται στο μέλλον.

Η χρονική σύμπτωση της ανακοίνωσης των επιτυχόντων και της ψήφισης του νόμου δείχνει όλη την διάσταση του αλαλούμ της εκπαιδευτικής πολιτικής. Η τρίτη σύμπτωση, αυτή των πυρκαγιών, είναι μόνο για συνειρμούς...

Sunday, August 23, 2009

Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Βενεζουέλα

Οι εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις (με εισαγωγικά ή χωρίς), έχουν αποτελέσει τον καθοριστικό παράγοντα ανατροπής πολλών κυβερνήσεων ανά τον κόσμο.
Μια τέτοια μεταρρύθμιση ήταν μεταξύ των λόγων παρα λίγο να αντρέψουν τον Τσάβες το 2003.

Να δούμε αν αυτή που δοκιμάζει τώρα, θα έχει καλύτερη τύχη.

Venezuelan police have fired teargas to stop thousands of protesters against a new education law from breaking past a security cordon in the capital Caracas.
Health officials said dozens of people were treated for minor injuries.
Rallies for and against the law, which passed last week, have been held for over a week. Last Friday's protests also met a tough response from police.
Elsewhere in the capital on Sunday, thousands of Chavez supporters held a counter-rally.
They say the new law will give everyone equal access to education, regardless of their economic position.
The government says changes to the law - which among other things, broadens state control over schools and makes the education system secular - were long overdue. Βut the Catholic Church and university authorities in Venezuela have opposed the law.
Analysts say parts of the law are open to interpretation and that it will only become clear how it will be applied once students return from their summer break. The law requires schools to base their teaching on "the Bolivarian Doctrine" - a reference to the ideals of 19th Century independence hero Simon Bolivar, such as Latin American unity and national self-determination.

Wednesday, August 19, 2009

Ενισχύεται η ιδιωτική εκπαίδευση με την κατάργηση των διδάκτρων;

Είναι δυνατόν η κατάργηση διδάκτρων στα πανεπιστήμια να αποβεί σε όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης; Οσο παράδοξο και αν ακούγεται, φαίνεται πως είναι.

Είχα αναφερθεί στο παρελθόν στην επαναφορά των διδάκτρων στα πανεπιστήμια της Ιρλανδίας.

Είχα την ευκαιρία να ανταλλάξω απόψεις για το θέμα αυτό με ένα συνάδελφο και φίλο που είχα γνωρίσει πριν 30 χρόνια, όταν δίδασκα στο Trinity College, του Δουβλίνου.
Ο συνάδελφος αυτός μου ανέλυσε μια ενδιαφέρουσα κοινωνιολογική προσέγγιση για τα δίδακτρα. Σύμφωνα με μελέτες στην Ιρλανδία, η κατάργηση των διδάκτρων επηρέασε μόνο την μεσαία τάξη. (Οι οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα δεν πληρώνουν και μετά την εισαγωγή των διδάκτρων αφού αυτά καλύπτονται από υποτροφίες, ενώ οι οικογένειες με υψηλά εισοδήματα δεν είχαν πρόβλημα έτσι κι’ αλλιώς).
Πώς εκμεταλεύτηκε η μεσαία τάξη την «οικονομία» που έκανε από την κατάργηση των διδάκτρων; Οπως δείχνουν τα στοιχεία, οι οικογένειες μεσαίων εισοδημάτων, μετά την κατάργηση των διδάκτρων, έστειλαν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία. Η εξήγηση είναι ότι οι οικογένειες μεσαίων εισοδημάτων παραδοσιακά, βάζουν στην άκρη και διαθέτουν ένα ποσόν για την εκπαίδευση των παιδιών τους. Το ποσόν αυτό, αφού καταργήθηκαν τα δίδακτρα, το χρησιμοποιήσαν για να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία.

Θα παρακολουθήσω με ενδιαφέρον την εξέλιξη της σχετικής συζήτησης στην Ιρλανδία.

Tuesday, August 11, 2009

Ο Γ.Παπανδρέου και το Παλαιστινιακό

Η πρόσφατη συμμετοχή του Γ. Παπανδρέου με την ιδιότητα και του προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς στο συνέδριο της Φατάχ ως κεντρικού ομιλητή, προκάλεσε εντύπωση αλλά και προβληματισμούς σε όσους δεν θεωρούν πλέον την Φατάχ αξιόπιστο συνομιλητή.

Τους προβληματισμούς αυτούς έθεσα υπόψη του Γ. Παπανδρέου. Μου προκάλεσε εντύπωση η απάντησή του. Τόσο γιατί απαντά (πειστικά νομίζω) στο πάγιο δίλημμα της συμμετοχής (δίλημμα που δεν αφορά μόνο την διεθνή πολιτική), όσο και γιατί αναφέρεται σε μια προσέγγιση της εξωτερικής πολιτικής που δεν είναι συνηθισμένη. Την προσέγγιση που έχει ως βάση την ειλικρίνεια.

Παραθέτω στην συνέχεια το ερώτημα και την απάντηση.

Ι.Π.
Σε σχέση με την συμμετοχή σου στο συνέδριο της Φατάχ, γνωρίζεις ότι διατυπώνεται κριτική στο ότι προσέθεσες το κύρος σου σε μία – όπως κατηγορείται από διάφορους – διεφθαρμένη ηγεσία πολιτικών απολιθωμάτων, που το μόνο που της έχει μείνει είναι το ιστορικό όνομα, η υποστήριξη του δυτικού κατεστημένου και του Ισραήλ, χωρίς καμμιά απήχηση στον κόσμο που υποτίθεται ότι εκπροσωπεί. Πως απαντάς στην κριτική αυτή;

Γ.Α.Π. Στις διεθνείς σχέσεις έχει κανείς περισσότερη αξιοπιστία όταν είναι συνομιλητής με όλους, αλλά δεν αλλάζει τις αρχές του. Στην παρέμβαση μου στο Συνέδριο της Φατάχ μίλησα για την ανάγκη για ανανέωση, νέα γενιά, φωνή στις γυναίκες και διαφάνεια. Όπως μίλησα και για την ανάγκη ενότητας όλου του Παλαιστινιακού λαού. Το είπα στους δυόμιση χιλιάδες συνέδρους και στα εκατομμύρια που παρακολουθούσαν αραβόφωνη τηλεόραση.

Η διαφθορά αποτελεί μέγα πρόβλημα σε όλο τον κόσμο. Θέλει βούληση, αποφασιστικότητα και θαρραλέες πρωτοβουλίες από τους ιθύνοντες για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της. Είναι καλά όμως τα σημάδια, ιδιαίτερα από την αντίδραση της νέας γενιάς, για την οποία και μίλησα στο Συνέδριο. Δείχνουν ότι κάτι μπορεί να αλλάξει.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος Αμπάς έχει βελτιώσει πολύ την αίσθηση ασφάλειας και ανάπτυξης στην Δυτική Όχθη. Έχω περάσει από την περιοχή πολλές φορές. Πρώτη φορά αισθάνθηκα κάποια ηρεμία, ασφάλεια και οικονομική ανάπτυξη. Αυτά βέβαια μόνο με την ανοχή των Ισραηλινών, αλλά και με την προσπάθεια της σημερινής ηγεσίας της Παλαιστινιακής Αρχής.

Το δίλημμα όμως είναι πάντα διαφορετικό. Συμμετέχεις με την ελπίδα ότι θα συνεισφέρεις σε αλλαγές ή απέχεις ελπίζοντας ότι η άρνησή σου θα φέρει αλλαγές; Ειδικά στην περίπτωση της Ελλάδας, η παρουσία, και ιδιαίτερα η ενεργός παρουσία, έχει περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας από την απουσία. Με τους όποιους κίνδυνους κάποιοι να προσπαθήσουν να σε ταυτίσουν με ζητήματα που δεν σε εκφράζουν. Για αυτό μιλώ πάντα ειλικρινά.

Εγώ έχω δει να λειτουργεί πολύ καλύτερα να μιλάς ακόμα και σε "αντίπαλο" (π.χ. Τουρκία) με ειλικρίνεια όταν ξέρει ότι οι προθέσεις σου είναι καθαρές. Έχει πολύ μεγαλύτερη δύναμη από την αποχή και την στείρα καταγγελία – συνήθως.

Monday, August 10, 2009

Μαθητιάδα Πρώτης Σερρών

Είναι δυνατόν τέτοια θέματα να χρειάζονται νομοθετική ρύθμιση;
(το αρθρο 30 το Ν/Σ για τα ΤΕΙ, όπως ψηφίστηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων στην Βουλή).
Αποφεύγω τους συνειρμούς για την έδρα της "Μαθητιάδας". Ούτε σχολιάζω τα Ελληνικά (συνιστάται (!) Οργανωτική Επιτροπή)

1. Η διεθνής συνάντηση μαθητών από σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι παράλληλες αθλητικές, εκπαιδευτικές, πολιτισμικές, ψυχαγωγικές, επιστημονικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις που διοργανώνονται στο πλαίσιο της «Μαθητιάδας Πρώτης Σερ-
ρών» τελούν υπό την αιγίδα, την εποπτεία και την οικονομική υποστήριξη του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι εκδηλώσεις και το πρόγραμμα διορ-
γάνωσής τους προσδιορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
2. Για τη διοργάνωση της «Μαθητιάδας Πρώτης Σερρών» συνιστάται Οργανωτική Επιτροπή Μαθητιάδας Πρώτης Σερρών, με τετραετή θητεία, τα μέλη της οποίας ορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
3.α. Η Οργανωτική Επιτροπή Μαθητιάδας Πρώτης Σερρών αποτελείται από ένδεκα (11) μέλη, ως ακολούθως:
i) Τον Δήμαρχο Πρώτης Σερρών, ως Πρόεδρο.
ii) Ένα μέλος ΔΕΠ του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) Σερρών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), ως Αντιπρόεδρο.
iii) Τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Πρώτης Σερρών, ως ταμία.
iv) Έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ11 που υπηρετεί στο Γυμνάσιο ή Λύκειο του Δήμου Πρώτης Σερρών, ως Συντονιστή, κατόπιν εισηγήσεως του Διευθυντού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών.
v) Έναν ιατρό του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών, κατόπιν εισηγήσεως του Διοικητού του Γενικού Νοσοκομείου Σερρών.
vi) Έναν εκπρόσωπο των ερασιτεχνικών συλλόγων κλασσικής κατεύθυνσης του Νομού Σερρών.
vii) Έναν υπάλληλο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Σερρών, Πολιτικό Μηχανικό ή Αρχιτέκτονα Μηχανικό ή Ηλεκτρολόγο Μηχανικό, κατόπιν εισηγήσεως του εκάστοτε Νομάρχη Σερρών.
viii) Έναν εκπρόσωπο της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού του Υπουργείου Πολιτισμού, κατόπιν εισηγήσεως του Υφυπουργού Πολιτισμού αρμόδιου σε θέματα αθλητισμού.
ix) Έναν Νομαρχιακό Σύμβουλο του Νομού Σερρών.
x) Έναν εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕΟ2 που υπηρετεί στο Γυμνάσιο ή Λύκειο του Δήμου Πρώτης Σερρών.
xi) Τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών.
β. Χρέη Εκτελεστικής Γραμματείας εκτελεί:
i) Ο Δήμαρχος Πρώτης Σερρών, που μετέχει στην ανωτέρω Επιτροπή.
ii) Το μέλος ΔΕΠ του ΤΕΦΑΑ Σερρών, που μετέχει στην ανωτέρω Επιτροπή.
iii) Ο εκπαιδευτικός κλάδου ΠΕ11 που υπηρετεί στο Γυμνάσιο ή Λύκειο του Δήμου Πρώτης Σερρών και μετέχει στην ανωτέρω Επιτροπή.
iv) Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Σερρών που μετέχει στην ανωτέρω Επιτροπή.
v) Ο Νομαρχιακός Σύμβουλος Νομού Σερρών που με-
τέχει στην ανωτέρω Επιτροπή.
γ. Χρέη Γραμματέως της Οργανωτικής Επιτροπής και της Εκτελεστικής Γραμματείας της Μαθητιάδας Πρώτης Σερρών εκτελεί ο Γραμματέας του Δήμου Πρώτης Σερρών.
4. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων διευκολύνεται, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, η μετακίνηση σχολικών ομάδων, αποτελούμενων από μαθητές και καθηγητές, προκειμένου να λαμβάνουν μέρος στη «Μαθητιάδα Πρώτης Σερρών». Με την ίδια απόφαση ρυθμίζονται όλα τα διαδικαστικά θέματα για την ομαλή, ασφαλή και άρτια διοργάνωση της «Μαθητιάδας Πρώτης Σερρών» και λαμβάνεται μέριμνα για την τυχόν απόσπαση εκπαιδευτικών, προς ενίσχυση του έργου της Οργανωτικής Επιτροπής της «Μαθητιάδας Πρώτης Σερρών».
5. Η «Μαθητιάδα Πρώτης Σερρών» πραγματοποιείται ανά διετία στο Δήμο Πρώτης Σερρών, με έτος πρώτης πραγματοποίησης το 2010.

Saturday, August 08, 2009

Προκήρυξη για θέσεις του ΠΑΣΟΚ στην Βουλή

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. προτίθεται να καλύψει (4) θέσεις μετακλητών υπαλλήλων για την υποστήριξη του έργου της Κοινοβουλευτικής του Ομάδας.
Για το σκοπό αυτό καλεί τους ενδιαφερομένους να υποβάλουν σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά. Η αίτηση θα συμπληρώνεται μόνο ηλεκτρονικά στην διεύθυνση: http://is.pasok.gr/vouli/aitisi.php

Ελάχιστα προσόντα που απαιτούνται για τις θέσεις αυτές της υποστήριξης του έργου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας από τους ενδιαφερόμενους είναι:
α) Πτυχίο Α.Ε.Ι. ή Τ.Ε.Ι. ή ισότιμο πτυχίο του Εξωτερικού
β) Άριστη γνώση μίας τουλάχιστον ξένης γλώσσας
γ) Άριστη γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών

Η εμπειρία σε θέματα οργάνωσης γραφείου εξυπηρέτησης πολιτών, σε οργάνωση και λειτουργία ιστολογίου, σε διεθνείς οργανισμούς, σε οργάνωση σεμιναρίων και προγραμμάτων επιμόρφωσης, σε λειτουργία πολιτικών οργανισμών και σε τήρηση αρχείων και μηχανοργάνωσης θα ληφθούν υπόψη.

Προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος: 18 Σεπτεμβρίου 2009

Περισσότερες πληροφορίες στη Γραμματεία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας στα τηλέφωνα: 210-3708075, 210-3708076

Tuesday, August 04, 2009

Αφαίρεση της άδειας IB από τα εκπαιδευτήρια Ζηρίδη

Διαβάζω σήμερα:
Ο International Baccalaureate Organisation (IBO) αφαίρεσε τελικά από τα εκπαιδευτήρια «Νέα Γενιά - Ζηρίδη» την άδεια να οργανώνουν τα ομώνυμα διετή προγράμματα (IB). Αυτό ανακοίνωσε ο IBO χθες στη διοίκηση του σχολείου, ύστερα από τις καταγγελίες για διαρροή θεμάτων στο σχολείο κατά τις εξετάσεις του περασμένου Μαΐου.

Οταν όχι μόνο πρόσωπα αλλά και μεγάλοι ιδιωτικοί οργανισμοί -και μάλιστα εκπαιδευτικοί- πέφτουν τόσο χαμηλά εκθέτοντας όχι μόνο τους ίδιους αλλά και ένα διεθνή οργανισμό όπως το ΙΒ, καταλαβαίνει κανείς την δυσπιστία όσων αντιδρούν στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Monday, August 03, 2009

Η εκλογή Πρόεδρου, οι συνταγματολόγοι και οι κυβερνητικοί δημοσκόποι

Η συζήτηση για την στάση του ΠΑΣΟΚ στην εκλογή του προέδρου της δημοκρατίας αρχίζει να αποκτά ενδιαφέρον, κυρίως από την πλευρά της κριτικής.

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά: Γιατί η προσπάθεια ενός κόμματος (και μάλιστα του πρώτου σε δύναμη σύμφωνα με τις τελευταίες εκλογές και όχι τις δημοσκοπήσεις), να προκαλέσει την έκφραση της λαικής ετυμηγορίας με τον μοναδικό τρόπο που έχει στην διάθεσή του, αποτελεί αθέμιτο μέσον; Μα δεν είναι η λαική βούληση η ουσία της δημοκρατίας; Αν οι πολίτες διαφωνούν με την επιλογή αυτή του κόμματος θα έχουν την καλύτερη ευκαιρία να το δείξουν με τον μόνο πραγματικό τρόπο που παρέχει η δημοκρατία: τις εκλογές.

Ορισμένοι συνταγματολόγοι που διαφωνούν με την άποψη του ΠΑΣΟΚ ενοχλούνται για την πολιτική κριτική που δέχονται, για τις πολιτικές απόψεις που εξέφρασαν. Θωπεύουν όμως τους συναδέλφους τους τις αντίθετης άποψης θεωρώντας ευπρεπή τον διάλογο μεταξύ τους. Ευτυχώς. (Αν και εγώ είχα την εντύπωση ότι ο επιστημονικός διάλογος γίνεται στα επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια και όχι στα ΜΜΕ, όπου ο διάλογος είναι πολιτικός).

Και έρχομαι τώρα στους πολιτικούς αναλυτές-δημοσκόπους οι οποίοι, αφού εφοδιάσουν την κυβέρνηση με τα στοιχεία (τα οποία βέβαια δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά) και διαμορφώσουν την επικοινωνιακή πολιτική της, δημοσιογραφούν προσπαθώντας να δημιουργήσουν κλίμα, είτε στο να μην γίνουν εκλογές, είτε στο ότι η επιλογή του ΠΑΣΟΚ είναι θεσμικά και πολιτικά λάθος. Είναι τόσο μεγάλο το ενδιαφέρον τους για το καλό του ΠΑΣΟΚ και την θεσμική τάξη. Είναι οι ίδιοι δημοσκόποι/επικοινωνιολόγοι που, το καλοκαίρι του 2007 και εν τη εξελίξει της εθνικής κρίσης/τραγωδίας των πυρκαγιών, συμβούλευσαν τον πρωθυπουργό να προσφύγει πρόωρα στις κάλπες με πρόφαση την κατάρτιση του προϋπολογισμού! (παρενθετικά, αν υπάρχει ένα και μόνο στοιχείο στην πολιτική που είναι απολύτως προβλέψιμο, συμβαίνει πάντα τον ίδιο καιρό και αποτελεί την αναμενόμενη υποχρέωση της κυβέρνησης, αυτό είναι η κατάθεση του προϋπολογισμού -- απέχει αρκετά από ένα κρίσιμο αναπάντεχο ζήτημα εθνικής σημασίας). Για να μην θυμηθούμε την αναθεώρηση-παρωδία του συντάγματος, η την αποχώρηση της πλειοψηφίας από την Βουλή σε ψηφοφορίες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διαρροές... Οι θεσμοί και ο σεβασμός τους ανασύρονται από το συρτάρι των "δημοσκοπικών" συμβουλών κατά το δοκούν και υπό το πρίσμα αμφιβόλων ερμηνειών.

Νομίζω ότι όλα τα παραπάνω δείχνουν ένα πράγμα. Οσο περνά ο καιρός, τόσο η κυβέρνηση αντιλαμβάνεται ότι με την επιλογή του αυτή, το ΠΑΣΟΚ της στέρησε το μοναδική πολιτική πρωτοβουλία που της είχε απομείνει λόγω του στρεβλού συντάγματος που η ίδια διαμόρφωσε: Αυτήν του πολιτικού αιφνιδιασμού με την προκήρυξη εκλογών για (ανύπαρκτους) εθνικούς λόγους. Και η προκήρυξη εκλογών το φθινόπωρο μόνο εκλογικός αιφνιδιασμός δεν είναι πλέον. Και βέβαια οι προεκλογικές παροχές, οι διορισμοί και τα ρουσφέτια δεν μπορούν να ανατρέψουν το κλίμα.

Ελπίζω ότι οι επόμενες εκλογές, μεταξύ των άλλων, θα ανατρέψουν την πεποίθηση που είχε εδραιωθεί στην παρούσα κυβέρνηση ότι με επικοινωνιακές τεχνικές ξεπερνιούνται όλα τα προβλήματα. Και δυστυχώς για την κυβέρνηση, η συνταγματικότητα της επιλογής του ΠΑΣΟΚ για πρόκληση εκλογών, δεν είναι ένα από αυτά.